Data ostatniej aktualizacji: 2008-10-14 04:55
Zobacz także:
Aktualności według działów - Studia pomostowe - fikcyjne praktyki
Nie masz czasu codziennie zaglądać na Portal Pielęgniarek i Położnych?
Mamy dla Ciebie praktyczne rozwiązanie!
Data ostatniej aktualizacji: 2008-10-14 04:55
Zobacz także:
Aktualności według działów - Studia pomostowe - fikcyjne praktyki
Nie masz czasu codziennie zaglądać na Portal Pielęgniarek i Położnych?
Mamy dla Ciebie praktyczne rozwiązanie!
Bezpłatna V Ogólnopolska Konferencja "Sterylizacja". Katowice, 27 marca 2009 roku.
Data ostatniej aktualizacji: 2009-01-06 17:20
Data ostatniej aktualizacji: 2009-01-06 17:00
Data ostatniej aktualizacji: 2009-01-06 16:25
Liczba wyświetleń: 12174
Liczba wyświetleń: 23877
Liczba wyświetleń: 2838
Zastanawiam się nad wyborem kierunku studiów. Pielęgniarstwo?
Liczba wyświetleń: 5933
Liczba wyświetleń: 7438
"Nowoczesne Pielęgniarstwo i Położnictwo" 2007, vol. 1, nr 1.
Liczba wyświetleń: 5236
Fakty i mity – normy zatrudnienia pielęgniarek i położnych.
Liczba wyświetleń: 7242
Tytuł starszej pielęgniarki i młodszego asystenta.
Liczba wyświetleń: 3667
Nieopłacanie składek członkowskich a refundacja z izb.
Liczba wyświetleń: 5755
Liczba wyświetleń: 4805
Raport Portalu i Gazety Pielęgniarek i Położnych – Pielęgniarka DPS
Liczba wyświetleń: 14819
Podnoszenie kwalifikacji - uprawnienia.
Liczba wyświetleń: 4909
Raport Portalu i Gazety Pielęgniarek i Położnych - Dofinansowne studia pomostowe 2008/2009.
Liczba wyświetleń: 4094
Liczba wyświetleń: 6998
Komentarze użytkowników
~sędzia Data: 2008-10-14 08:42:18
Skandal!!!Wyższe wykształcenie polskie pielegnairki po LM zdobywają przestępstwem i nie ponoszą za to ani odpowiedzialności karnej ani zawodowej .DNO.........
~MM Data: 2008-10-14 10:00:50
Studia pomostowe kończy moja koleżanka, pielęgniarka z 32 letnim stażem na OJOMie. Odbywa oczywiście obowiązkowe praktyki. Jestem ciekawa czego mają ją nauczyć?! To totalna bzdura.
~Wprost Data: 2008-10-14 13:07:19
Samo naklepanie godzin (bo to podstawowy cel tego kuriozum) i nagromadzenie faktów nie jest jeszcze nauką, podobnie jak kupa cegieł nie jest domem.
~Wprost Data: 2008-10-14 13:08:49
Megalomania korporacyjnych niedouków piastujących lukratywne stołki w izdebnym matrixie, zrobiła z kursu uzupełniającego dla średniej szkoły pielęgniarskiej "studia wyższe"!?
~Wprost Data: 2008-10-14 13:09:31
Owe ćwierćstudia to niszczenie i totalna deprecjacja prestiżu wykształcenia wyższego. Ale... Jaki kraj taka ćwierćinteligencja.
~mała Data: 2008-10-14 17:27:08
Do wprost - lepiej by tego nie ujęła .Masz 100% rację. DO MM Po 32 latach na OIOM-em nie jest sie alfa i omega i wbrew pozorom takie pielegnairki czasmi z innych dziedzin mają poziom wiedzy zerowy .
~gosia Data: 2008-10-14 19:28:07
złośliwe to wy jesteście, aż wam jad uszami wychodzi-to do Wprost i mała. Wprost pisała ze słownikiem , a ty co ukończyłaś ?- łopatologię
~mgr Data: 2008-10-14 20:54:37
Niestety: i WPROST, i mała-mają rację.To, co ja zrobiłam w ciągu 5 nauki , koleżanki robią w 3.I to jest wyższe. Szok!
~Wprost Data: 2008-10-14 21:44:09
... w przypadku pielęgniarek absolwentów: *dwuipółletnich medycznych szkół zawodowych - dwa semestry lub 1.984 godziny, *trzyletnich medycznych szkół zawodowych - dwa semestry"
~Wprost Data: 2008-10-14 21:51:27
To obowiązujący obecnie minimalny czas kształcenia pielęgniarek na studiach pomostowych. Zasygnalizuję, że czas określono w semestrach, nie latach!!!
~Wprost Data: 2008-10-14 22:00:00
W dniu 26.06.2008 NRPiP w osobie p. Buczkowskiej, w piśmie do MZ deklaruje: W najbliższym czasie Polska zamierza wystąpić do Komisji Europejskiej z wnioskiem o skrócenie czasu kształcenia na studiach pomostowych dla pielęgniarek i położnych...
~Gosiu!!! Data: 2008-10-14 22:14:57
Gosiu my wyrażamy swoją opinię , a Ty oprócz obrażania nie masz nic innego do powiedzenia . Dla Twojej wiedzy jestem na 3 roku studiów doktoranckich , pracuję w zawodzie, udzielam sie naukowo i prowadzę zajęcia ze studentami...
~Wprost Data: 2008-10-14 22:44:09
Powiem wprost! Tytuł "mgr pielęgniarstwa" winien być przyznawany przez zasiedzenie!
~Wprost Data: 2008-10-14 22:53:30
Na marginesie, kończąc wątek napiszę, że to nie praktyki są fikcyjne! Całe te pomostówki to jedna wielka fikcja. Nazwijmy rzecz po imieniu! To zwykłe kursy uzupełniające (godzinowo!) średnie wykształcenie pielęgniarskie
~Wprost Data: 2008-10-14 22:58:15
Czy ktoś jeszcz ma wątpliwości dlaczego zawód pielęgniarki kojaży się najczęściej z podsuwaczem? ...Radosna twórczość edukacyjna izdebnych jockerów w dziedzinie szkolnictwa wyższego, przypomina raczej pląsy małpy brzytwą.
~Wprost Data: 2008-10-14 23:05:31
Bo nie da się zdobyć poważania i autorytetu dymaniem koleżanek po studiach dziennych, tudzież innych grup zawodowych niebędących "kupą", przy pomocy kazuistyki, martyrologii zawodu i półtorarocznych studiów doktoranckich. Amen.
eliszka Data: 2008-10-15 13:51:08
Jestem zażenowana. Jadowite zacietrzewienie - tylko to nasuwa mi się po przeczytaniu komentarzy. Można komentować, wyrażać racje i sprzeciwy, ale czy koniecznie tym tonem? Czy w ten sposób udowadnia się komuś klasę i poziom ?? Rzeczowe argumenty giną w niestrawnej papce złośliwości. Niestety dzięki takiemu poziomowi dyskusji w każdej niemal sytuacji pielęgniarstwo polskie jest w zapaści i długo jeszcze będzie się kojarzyć z "podsuwaczem" ( cóż za finezyjne określenie...) :-(
~do Wprost Data: 2008-10-15 16:00:00
powdaj mi gdzie w Polsce prowadzony jest wzorcowo proces pielęgnowania, praktyka pielęgniarska jest na poziomie akademickim, no i holizm. No i po co te praktyki jak można głupot się nauczyc większych
bozenamtb Data: 2008-10-15 19:30:16
Niestety, muszę się przyznać, że również ukończyłam studia pomostowe wg . wyższych wymienianych zasad i czuję wielki niedosyt wiedzy i umiejetności ale program szkolenia był taki, że musiałabym nie spać, żeby zaliczyć w takim trybie wszystkie praktyki!! i nie chcę żeby mnie wyzywano od niedouków, bo to nie ja ułożyłam ten absurdalny program szkolenia !!!!!!!!
~gosia Data: 2008-10-15 20:28:16
Do Wprost- nie obrazam nikogo tylko widzę niezadowolenie i pogarde, tylko dziwne, że uczysz, co mówisz pielegniarkom na wykładach, że sa beznadziejne i głupie?
~eliszka Data: 2008-10-15 20:34:01
Do ~bozenamtb : Zgadzam się z Tobą. Ja również jestem absolwentką tych studiów, a tytuł kosztował mnie wiele pracy.Wielokrotnie zabierałam zresztą w tej sprawie głos na Portalu.
~eliszka Data: 2008-10-15 20:34:01
Do ~bozenamtb : Zgadzam się z Tobą. Ja również jestem absolwentką tych studiów, a tytuł kosztował mnie wiele pracy.Wielokrotnie zabierałam zresztą w tej sprawie głos na Portalu.
~gosia Data: 2008-10-15 20:34:38
na marginesie, jestem magistrem i cznna zawodowo pielegniarką, a pomostówki mi nie przeszkadzają, to tylko ułatwienie zdobycia wyższych kwalifikacji i odnowienie wiedzy, Wprost- lepiej zmień profesje, a nie obrażaj tych co się uczą
bozenamtb Data: 2008-10-15 21:53:20
Do Wprost- czytam wszyskie komentarze i wyłania mi się obraz osoby bardzo niedowartościowanej, która chce poprzez obrażanie innych mniej,w jej mniemaniu wykształconych pielęgniarek,dodać Sobie poważania i autorytetu, niestety, to żałosne, nie tędy droga, trzeba być najpierw CZŁOWIEKIEM!!!!!
~Beata Data: 2008-10-15 22:16:41
O co chodzi? o to, że pielęgniarki zaczęły piąć się w górę i nie będzie miał kto być służacą oraz "robotem" od wszystkiego.Czy, że zaczęły w końcu o sobie myśleć?
~xyz Data: 2008-10-15 22:39:52
Wg większości wypowidających się tutaj jest to zachowanie etyczne, moralne i prawe , że wyższe studia kończy się dzięki procederowi przestępczemu jakim jest poświadczanie nieprawdy !Brawo !
~eliszka Data: 2008-10-16 00:50:04
Do ~xyz : chyba jednak większość jest temu przeciwna...tylko sens wypowiedzi gdzieś się zagubił...a komentarze zeszły na zupełnie inne tory...
~gosia Data: 2008-10-16 12:46:58
to nie przestępstwo tylko "przymkniecie oka"na bezsensowne odpracowanie godzin przez pielęgniarki czynnne zawodowo, ja tez zaliczyłabym pielegniarkom praktyki gdybym miała takie uprawnienia, mam szkolić osobę która dłużej pracuje ode mnie? nonsens
~Oj Gosiu Data: 2008-10-16 13:19:12
Gosiu poswiadczenie nieprawdy jest przestepstwem sciganym z Kodeksu Karnego .A długość pracy nie uprawnia do łamania prawa.Wstyd mi że są osoby z tytułem mgr , które publicznie przestępstwo uważają za "przymknięcie Oka "
~xyz Data: 2008-10-16 13:20:25
"Możemy ukształtować człowieka, któremu obce będzie oszustwo. Będzie to możliwe, jeżeli pozwolimy mu zachować jego indywidualne predyspozycje zamiast je niszczyć"
~magister Data: 2008-10-16 13:45:42
cale te studia są fikcją i program nauczania i praktyki i prace lic...ale nejgorsze ze to jeszcze bardziej zaniżają prestiż zawodu-lekarze widząc to przestają szanować nawet te tutuły uzyskane w poprzednich latach albo w trybie dziennym
~zal Data: 2008-10-16 23:36:35
Bo grupa zawodowa pielęgniarek tak już ma , że ciągnie w dól , a nie w górę....a pomostówki to najlepszy tego przykład.Pielęgniarki z 20 letnim stażem błagające o zaliczenie bez wiedzy - bo ja tyle pracuję więc wszystko wiem , a nic nie wie
bozenamtb Data: 2008-10-17 08:58:28
tak, to prawda, ilość przepracowanych lat w zawodzie nie idzie wcale z wiedzą i większymi umiejętnośćiami, dominuje rutyna i bylejakość,wstyd mi było za starsze koleżanki z systemu pomostówki A, B czy C , jak po najmniejszej lini oporu zaliczały materiał , czy też fikcyjne praktyki, a co do lekarzy, to zawsze była i będzie między nami przepaść, nawet jeśli będziemy miały wszystkie mgr.itp,
~xyz Data: 2008-10-17 09:09:08
będzie między nami a lekarzami przepaść, nawet jeśli będziemy miały wszystkie mgr , jesli te studia będa taka fikcją.A jesli będą je końcxzyli nieliczni mądrzy ,zdolni i mający dorobek naukowy to NIE .
bozenamtb Data: 2008-10-17 09:37:40
tak,tylko,ile jest tych mądrych i zdolnych pielegniarek, mogących sie pokazać światu,jeśli na kierowniczych stanowiskach siedzą matrony po medykach, bojące się zmian i drżące na słowo wyższe studia!Sama znam tylko dwie dziewczyny robiące doktorat, ale one nie pracują w szpitalu, bo ich się tam boją,u mnie w pracy dobra pielęgniarka to taka, która się nie odzywa i robi co jej każą , niestety, tak jest wszędzie,jak się raz mądrze odezwałam przy stole, to zadufany w sobie doktor, powiedział mi , że ja nie jestem od myślenia, tylko on, ot przepaść!
~gosia Data: 2008-10-17 12:16:58
no dobra- to dajcie propozycję super studiów,żeby każda z nas, powiedziała- tak to jest to i nikt mi nie powie że to dziadostwo i moje starania nie poszły na marne, ja nie kończyłam pomostówki chociaż jej bronię, jakie propozycje macie?
~xyz Data: 2008-10-19 11:16:39
Tu chodzi o proceder przestępczy , który środowisko pielegniarskie powinno potępić , a sąd wydać wyroki i odebrać dyplomy.
~gosia Data: 2008-10-19 11:21:28
przestępstwo, kara, dyplomy odebrać, a niech każda przerobi swój rachunek sumienia, co, całe życie byłyśmy w porządku?, nic do zarzucenia?, ja myslę że każda z nas ma coś co ukrywa, tylko ma szczęscie że to nie wyszło na jaw, ot tyle..
bozenamtb Data: 2008-10-19 18:11:12
Ściąganie na egzaminach, podpowiadanie, kopiowanie testów,podpisywanie list obecności za nieobecnych, itd, itd, to też przestepstwo i na i wiekszości uczelniach się tak robi, to co , wszystkim odbierać dyplomy? nie bądżmy pruderyjni!
alems Data: 2008-10-24 17:48:29
Naprawdę jest mi głupio, że skończyłam dwuletnie studia pomostowe na prywatnej uczelni, a nie pięcioletnie dzienne magisterskie na państwowej. Zastanawiam się czy nie oddać tego dyplomu lub spalić go komisyjnie i do emerytury pracować jako pomoc pielęgniarska. Ja walczę o powrót do zawodu i możliwość podjęcia pracy w Hiszpanii. Kiedy ogarnia mnie nostalgia wchodzę sobie na ten portal, czytam wypowiedzi Koleżanek i nostalgia mija, jak ręką odjął. Brawo Koleżanki! Ja jestem nieszczęśliwa, że hiszpańskie ministerstwo edukacji nie uznało moich kwalifikacji po studium medycznym…jakże miało mi uznać skoro we własnym kraju z licencjatem jestem nikim dla mojego środowiska, dla moich przełożonych, moich koleżanek…Nikt już nie będzie mnie pytał czy odpracowałam wszystkie praktyki, bo i tak wiadomo, że jestem leń, gamoń, a dyplom kupiłam w jakiejś szkółce niedzielnej. Smutne i żałosne, ale wiem jedno : nie wracam do kraju gdzie zawód tak szlachetny w swoich założeniach został tak upodlony przez osoby, które go wykonują.
alems Data: 2008-10-24 21:50:30
...i niech pierwszy rzuci kamieniem ten, kto nigdy nie popełnił żadnego wykroczenia, nigdy nie przekroczył prędkości, nie postawił samochodu na zakazie, nie próbował "dogadac się" z policjantem drogówki, nie wziął paczki kawy "w dowód wdzięczności" od pacjenta...
~do alems Data: 2008-10-25 18:35:57
"do kraju gdzie zawód tak szlachetny w swoich założeniach został tak upodlony przez osoby, które go wykonuj"- własnie i dlatego pielęgniarka w tym kraju zawsze będzie nikim w hierachii społecznej.
~wera Data: 2008-11-16 12:03:05
może wprost przekaże wszystkim decydentom wspaniałą receptę na "lukratywne kształcenie pielęgniarek" , co są winne te dziewczyny że chcą się uczyc i korzystają z systemu jaki im zaproponowano?
~zszokowana Data: 2008-12-03 03:04:30
...?! Może byśmy się bardziej szanowały? Bo jak my się nie uszanujemy to nas nikt nie uszanuje.(A tym bardziej lekarze)
~oddz Data: 2008-12-03 23:40:26
i co mądralińskie..Głupio wam po przeczytaniu komentarza p.alems....Też skończyłam pomostówkę i SUM, jestem od lat oddziałową i czytając te durne komentarze zastanawiam się dokąd zmierza nasz zawód niszczony od wewnątrz