Data ostatniej aktualizacji: 2009-01-30 07:10 Ten artykuł czytano już: 9000 razy !
Czas pracy pielęgniarek i położnych.
13 listopada 2008 roku
KOMENTARZ REDAKCYJNY
"Urzekły" mnie słowa dyrektora ds. pielęgniarstwa pani Ewy Oroń.
W reportażu pada stwierdzenie, że pielęgniarki nie mogą wykorzystać bezpłatnej półgodzinnej przerwy w pracy, gdyż na oddziałach są jednoosobowe obsady pielęgniarskie.
I tutaj pada kwestia wypowiedziana przez panią Ewę Oroń, podkreślam dyrektora ds. pielęgniarstwa, cytuję:
"Przecież jest oddział obok, na którym jest obsada, jest lekarz dyżurny, którego można też poprosić, który też powinien zastąpić, jeżeli jest sytuacja do wykorzystania bezpłatnej przerwy".
Redakcja Gazety i Portalu Pielęgniarek i Położnych zajmie się sprawą.
Mariusz Mielcarek
21 stycznia 2009 roku
Dyrekcja zwalnia protestujące pielęgniarki słuchaj radia
23 stycznia 2009 roku
Trwa ładowanie komentarzy ...
Komentarze użytkowników
#1 Kasia88 Data: 2008-11-13 11:26:01
Y...A jeżeli na "oddziale obok" również jest tylko jednoosobowa obsada? A ewentualne zastępstwo lekarze (sic!) jest niemożliwe?
#2 ~kika Data: 2008-11-13 14:08:30
jednoosobowe obsady!!???? i to jest bezpieczne dla pielegniarki i pacjenta!!!???
#3 ~gosia Data: 2008-11-13 18:02:36
przerwa w pracy musi być kazdy ma prawo do chwili wyciszenia i odpoczynku 12 godzin to dużo godzin kto tyle wytrzyma bez przerw, pół godziny bezpłatnej przerwy - śmieszne może pani dyrektor tez taka przerwe powinna miec
#4 mruczek Data: 2008-11-13 18:46:15
przepraszam za błędny komentarz....pomyłka
#5 Jolanta NI Data: 2008-11-13 21:33:04
Takie przerwy to w UK sprawa zupelnie naturalna i wszechobecna. Ja na duzurze od 8:30 do 17:30 mam 3 przerwy. Jedna po godzinie 10:00(15 min.),druga na lunch od ok. 12:30(45 min.) i trzecia po godzinie 15:00. Te przerwy,to sprawa "swieta" tutaj! Przerwy sa obowiazkowe,bezplatne i nikt nie ma prawa mi tej przerwy zabrac. Ja codziennie na lunch wychodze ze szpitala do domu. Jedna roznica-tu nie ma jednoosobowych dyzurow! To absurd totalny! Tak nie mozna!
#6 ~mm Data: 2008-11-14 09:54:01
Jaki absurd, to powszechna praktyka. Nawet w szpitalach klinicznych posiadających certyfikat ISO 9010. W Szpitalu wielospecjalistycznym w Katowicach Ochojcu są oddziały gdzie pracuje jedna pielęgniarka na 28 pacjentow.
#7 ~aga Data: 2008-11-14 10:50:00
zapraszam na R na zastępstwo-zarówno lekarzy jak i pielęgniarki,pojedynczo,długofalowo zmniejszy to koszty.
#8 ~wera Data: 2008-11-14 15:11:40
pani dyrektor trochę przesadziła z wypowiedzią i na pewno wie że w naszych realiach sprawy takich zastępstw są jak z kosmosu
#9 ~piel Data: 2008-11-15 10:49:26
no i rozpetała sie prawdziwa burza,jestesmy zastraszane i ponizane przez dyrekcje...ale co nas nie zabije to nas wzmocni...
#10 ~pielęg... Data: 2008-11-16 22:41:01
poniżane, zastraszane, mobingowane itp... uwierzyć się nie da na Zaspie jak w filmie sensacyjnym
#11 ~Ból! Data: 2008-11-17 12:04:01
Wypowiedzi - Pani Dyrektor Naczelnej jak i ds. Pielęgniarstwa sa bulwersujące. Pielęgniarka ma prosić lekarza, aby móc zrealizować swą przerwę. A co to lekarz nie ma swoich zajęć i obija się czekając na taką propozycję, aby za kogoś popracować??? A poza tym czy ma prawo wykonywania zawodu pielęgniarki czy położnej, aby ją zastąpić ??? Co za bzdura. Prawda jest taka, że oto to w państwie prawa w firmie państwowej dopuszczono się tego, aby na każdym dyżurze na Zaspie każda pielęgniarka czy położna pracowały po poł godz. za darmo!!! W miesiącu wiele się tym sposobem zaoszczędzi, nie mówiąc już w skali roku. Ale czemu kosztem pielęgniarek ??? Dobrze, że zareagowały !!! Bądźmy z Nimi !!! Pielęgniarki są tam dzielne i śiwadome, ale za odwagę maja być teraz przerzucane bez powodu z oddziału na oddział. W całym 3-mieście juz o tym się mówi !!! Trzymam kciuki, aby uczciwość wygarała, a także troska o pacjenta i właścwe warunki pracy !!!
#12 ~saw Data: 2008-11-17 15:28:04
"Przecież jest oddział obok, na którym jest obsada, jest lekarz dyżurny, którego można też poprosić, który też powinien zastąpić, jeżeli jest sytuacja do wykorzystania bezpłatnej przerwy".....słowa p. Oroń....prawda ze niewiarygodne. Pociesza mnie jedno...gdyby przyszło stanąć p. Oroń przy łozku chorego obojetnie na którym oddziale zginełaby. No cóz sposób widzenia zalezy od miejsca siedzenia...
#13 ~pielęg... Data: 2008-11-17 20:59:56
Dzięki za słowa wsparcia nie damy się...
#14 ~Brawo. Data: 2008-11-18 15:41:05
Dajecie przykład, że pielęgniarki nie gęsi ... i swój rozum i honor mają . Brawo!
#15 ~Dobrze, ż Data: 2008-11-18 15:45:19
Jak to dobrze, że Redakcja Gazety i Portalu Pielęgniarek i Położnych zajęła się sprawą. Dziękujemy stokrotnie, bo to nadaje mocy, wiary i sił.
#16 kaska8691 Data: 2008-11-19 18:10:09
Proponuje aby założyć klub i składać się co miesiąc. Za zebrane fundusze będziemy drukować idiotyczne wypowiedzi na pierwszych stronach najbardziej ,,poczytywanego" dziennika w mieście, w którym owa głupia propozycja lub wypowiedź padła Czasami wydaje mi się ,że przed obsadą stanowisk nnależałoby zrobić test na IQ potencjalnym kandydatom. Proponuję aby Pani Ewa Oroń sama w nocy dzwoniła do lekarzy i prosiła o zastępstwo.
#17 ~mała Data: 2008-11-20 10:52:18
A ja proponuję zlikwidować IZBY i związki zawodowe , a Panią Gardias i Buczkowską wysłać na odział niech same pełnią dyżur jednoosobowy .Siedza w stołki pierdzą , a podstawowych spraw nie potrafią uregulować prawnie
#18 ~mała Data: 2008-11-20 10:55:05
A normami zatrudnienia w całej Polsce powinnna sie zając prokuratura , bo jest narazane życie i zdrowie pacjentów .
#19 ~wiedźma Data: 2008-11-22 15:08:43
Oj Mała, przejrzyj jeszcze raz materiał filmowy, tam jest wyraźnie powiedziane kto sprzeciwia sie takim praktykom.
#20 ~Oj mała! Data: 2008-11-26 19:26:17
Mała-bzdury piszesz. Tyle bowiem co Pani Gardias i niektóre Izby o nasze prawa walczą to jeszcze nie zrobił nikt inny! A Ty jesteś dowodem, że taka postawa jak twoja i brak świadomości - jest przyczyną tego jak nas traktują. Dopóki nie będzie naszych przedstawicieli w Sejmie to od samej gory czyli zaczynając od legislacji, a kończąc na organizacji pracy na oddziale-będziemy niedoceniane, a wręcz lekceważone. Zlikwiduj Samorząd i ZZ i powróc mała pod zarządzanie lekarskie. Juz lekarze decydują o naszym Departamencie, a teraz proponujesz likwidację czegoś dzięki czemu możesz należeć do korporacji zawodowej i walczyć o swoje. Zastanów się. Aby zmądrzeć i być świadomym trzeba mieć trochę więcej wiedzy. Bierz się więc do roboty. Trzymam kciuki, aby się udało. A za pielęgniarki z Zaspy trzymam kciuki i modlę się, aby zostały wysłuchane, bo przemawia przez Nie wielka odpowiedzialność i etyka.
#21 ~mała Data: 2008-11-26 19:51:21
So poprezednika .Dla mnie Dorotka sie tylko aby żyła w luksusie i nic więcej - ta Pani nie ma ani wiedzy ,ani wykształcenia ani nie potrafi dobrze mówić po polsku - zwyłkła przekupa z Słupska i nic wiecej .
#22 ~małą Data: 2008-11-26 19:53:50
A Panie zbowe biora po 10-20 tys pensji z naszych skałdek i nic nie robią .Nie widzisz ze polskie pielegniarstwo sięga dna , nie mówiąc już że dzięki nim wymiera , bo nieliczni chcą isc do tego zawodu
#23 ~z Zaspy Data: 2008-11-27 22:08:21
Zwątpienie!!! Nie mamy siły, to jak walenie głową w ściane! Nie damy rady, wszyscy powoli kulą ogonki, a rączka rączke myje. Czuje się jak za Gierka!
#24 ~z Zaspy Data: 2008-11-27 22:14:29
Do Małej! Wymieramy dzięki sobie. Nie ma w nas solidarności, za marną premie, 30 srebrników wydrapiemy oczy, a lekarze choćby siebie nieznosili stoją za sobą murem. Dziewczyny nie macie szacunku dla siebie jak możecie wymagać tego od innych!
#25 ~mała Data: 2008-11-27 23:37:29
Młode dziewczyny po studiach uciekają od zawodu bo przeżywają koszmar który fundują im szanowne panie kierwoniczki ,a często też starsze koleżanki.Kształcą się na studiach i uciekają z zawodu aleb z kraju .
#26 ~mała Data: 2008-11-27 23:41:28
Prawda jest taka , źe jakby na czele naszej korporacji i zwiazków stały mądre osby ,a nie przekupy - to umiałyby nas merytorycznie bronić, A za Was w Gdańsku trzymam kciuki nie poddawajcie się!!!
#27 ~Martina.. Data: 2008-11-29 12:36:01
Pracuje sie co raz gorzej,wróciłam tu do pracy po dłużeszej przerwie i jestem rozczarowana Nie dość że obowązków mamy full zarobki żadne i żadnego szacunku od przełożonych.Niech oni w koncu otworzą oczy...tam pracuje sie jak za komuny
#28 ~SZOK!!!! Data: 2008-11-29 13:56:32
Rozbój w państwie prawa i biały dzień ??? Co władze na to ??? Czy organ założycielski czeka na jakieś spektakularne (nie daj Boże) tragiczne wydarzenie ??? Czy "krzyk" świadomego i odpowiedzialnego personelu nie wystarczy do podjęcia konkretnych działań naprawiajacych tę chorą sytuację ??? Boję się być pacjentem na Zaspie! Podpis: potencjalny pacjent.
#29 ~///////// Data: 2008-11-29 22:28:28
//////////////////////////
#30 ~Zaspa Data: 2008-11-30 20:20:05
Czekamy na pomoc ze strony Redakcji Portalu bo jak na razie nie dotarła do nas... To dopiero czubek góry lodowej jak się okazuje! Ale będziemy walczyć o nasze prawa i bezpieczeństwo pacjentów.
#31 ~pracownik Data: 2008-11-30 21:41:32
Ciągle są jakieś zebrania,ale nic z tego nie wynkia oddziałowe nie przekazują nam dostatecznych informacji.Tylko złyszymy zastraszania że mozemy wiele stracić,co to ma znaczyć!!! Niby jestesmy w unii ,ale tu nikt nie przestrzega żadnych norm i zasad.!
#32 ~xxx Data: 2008-12-01 21:30:37
Podpisałam i byłam na dywaniku, nikomu nie tego nie życzę, mobing na 200%. Jesteśmy zastraszone, a czasem nawet do wc nie mamy czasu wyjsc, sniadanie jemy przed 7-00. potem juz sie nie da. wchodze do pracy o 6-20 i juzsie zaczyna siostro basen, i inne takie, nawet torebki sie nie da odlozyc do socjalnego
#33 ~xxx cdn, Data: 2008-12-01 21:36:13
lekarze na kontraktach operuja nawet do 4 chorych na nocnym dyzurze, a sa 2 pielegniarki, i trzeba przyjac, zwiesc na blok i z niego przywiesc, we 2, bo doktory niepomoga, a wtedy oddzial jest bez obsady, tym sie tez nikt nie przejmuje!!!!!!!!! kogo mam prosic o pomoc lekarza z innego oddzialu? nieraz to my pielegniarki zaspowe widzimy ze cos sie z chorym dzieje i alarm wszczynamy bo lekarze operuja sa na sorze czy wprzychodni i ich sicagamy od kiedy maja 48 godzinny tydzien pracy,pigula z zaspy
#34 ~yyy Data: 2008-12-01 21:54:04
gdzie jest sumienie naszych przelozonych.oni w imie prawa(swojego prawa)narazaja zycie chorych ludzi.i tak juz tyramy za dwie a mamy jeszcze zmniejszyc obsade i pracowac za 3?punk widzenia od punktu siedzenia.a najciekawsze jest to ze zlote pomysly maja tylko ci ktorych to nie dotyczy bo to nie oni kicaja przy chorych.
#35 ~xxx Data: 2008-12-01 21:58:27
dzis kolezanka nie zjadla sniadania nogi jej wrastaly nie powiem gdzie, a dyrekcja sie martwi o premie dla lekarzy z zaspy! pielegniarka moze tu zarobic 1500 zl, to nie wazne bo lekarza interesuje tylko jego pensja, tak jak to kiedys uslyszałyśmy od jednego z doktorw grunt zeby on mial 15 tysiecy, my mozemy miec 1000!!! i mamy zasuwac jak male osiolki
#36 ~yyy Data: 2008-12-01 22:24:46
aaaaaa i w nocy bede wzywac lekarza zeby pomogl mi podlozyc choremu basen bo moja kolezanka jest na bezplatnej przerwie.a moze zaproponuje choremu(mowie tu o otylych calkowicie niesprawnych)zeby poczekal i zalatwil swoja potrzebe za 25 minut(cala przerwa wynosi 50 minut wiec polowa z tego to 25 bo mamy swoja przerwe podzielic na pol)
#37 ~Z Zaspy Data: 2008-12-02 18:15:03
Jeszcze i tak dobrze że możesz odłożyć torebkę do socjalnego, koleżanki z interny miały przez jakiś czas zamykany socjalny na klucz aby oddziałowa mogła udowodnić kto rządzi. Mobing na 300%!!!
#38 ~Goscik Data: 2008-12-02 18:21:12
Oddzialowe stoju za dyrekcja bo boja sie o swoje stolki.Doskonale zdaja sobie sprawe,ze ta przerwa to jest okradanie nas z pieniedzy.A pani dyr E.O nie slyszy co mowi.
#39 ~yyy Data: 2008-12-02 22:31:20
panie oddzialowe zapomnialy ze sa pielegniarkami.a gdzie jest w tym wszystkim pacejent? szpitalu na zaspie nie liczy sie czlowiek i jego zdrowie i zycie .tam priorytetem jest wyslanie pielegniarek na bezplatna przerwe.to mistyfikacja liczby pielegniarek na dyzurze.
#40 ~pigułka Data: 2008-12-03 15:35:05
Teraz kazdy dyzur to koszmar,oddziałowe chodzą jak osy obwinijąc nas za to, że upominamy się o swoje.Teraz nawet strach do laboratorium zejsc.Kolezanki mają racje te kobiety stoją za dyrekcją,boją sie o swoje stołki i tyle!!!!A powiny byc przychylne dla nas jak nasz adwokat.W swoich pracownicach widzią wrogów,nie wiem jak mozna tak dalej pracować! I nadal zarabiać te grosze,za tak cięzką i dopowiedzialną pracę.
#41 ~yyy Data: 2008-12-03 21:15:57
a moze ktos obiecal im kopertowa nagrode za poskromienie buntowniczek.bo walcza o to jak lwice.
#42 ~yyy Data: 2008-12-04 21:38:23
a gdzie zginal moj komentarz o kopertowkach?
#43 ~Zgranie! Data: 2008-12-05 18:42:26
Jedyne wyjście to zgranie . Was jest wiele, a oddziałowych tylko kilka! Dacie radę, ale musicie się zgrać, bo i tak wszyscy wykorzystaja brak waszego zgrania. Większość TYLKO narzeka, A JAK TRZEBA BYC ODWAŻNYM I MÓWIĆ SWOJE TO USZY POD SIEBIE- CZY TAK POSTEPUJA DOROSŁE OSOBY??? Czego się bać??? Praca na Was wszędzie czeka- ACK, Zaspa, Marwoj, Polnaki - tam jest okay. Najwięcej bac moga się odddziałwoe i dyrekcja- bo zostana sami ze sobą. Tak zablokują działanie szpitala i dopiero się nimi zajmą. ZGRANIA PANIE!!! ZGRANIA!!!
#44 ~yyy Data: 2008-12-11 10:03:15
Niestetyzgrania nie ma.To dorosle kobiety a boja sie jak przedszkolaki ze pani postawi je do konta.Nie moge zrozumiec czego sie boja te ktore sie wylamuja?Działamy pod ochrona zwiazkow i wszystkie kroki sa przemyslane.Bac to sie powinniscie tego co z wami bedzie kiedy z powodu waszego wyjscia na przerwe umrze czlowiek.Bo tylko wy poniesiecie za to konsekwencje.Apeluje do waszego rozsadku drogie tchorzliwe panie
#45 ~żal Data: 2008-12-17 12:42:33
Zgranie... żałuje, że zaczełyśmy pielęgniarki nie są warte funta kłaków.
#46 ~-saw- Data: 2008-12-17 13:17:15
lekarze smieja sie z nas,ze nie potrafimy nic zdziełac,ze gdyby nie oni to bysmy zgineły :(:(:(słyszy sie to w całym szpitalu.Skulone ogonki, potulne miny....wystarczyło nas troche postraszyc.Wpisuja nam do grafikow jakies cyferki dotyczace bezpłatnej przerwy,a my i tak jestesmy przy pacjentach podczas tych przerw!Dlaczego sie na to godzimy drogie kolezanki-pielegniarki? Nie wzywam do bojkotu bo nie na tym rzecz polega, ale powinnysmy pokazac,ze pielegniarki nie gesi i swoj jezyk maja.
#47 ~yyy Data: 2008-12-19 16:00:09
wiec pytam czego wy sie obawiacie.dlaczego kulicie ogony??????????????
#48 ~saw Data: 2008-12-20 08:17:18
a INTERNIE II gromkie brawa za głupote i brak własnego zdania! Na INTERNIE I odziałowa zamyka pielegniarkom dyzurke. a was czy zastraszyła? Wstyd mi za odziałowe i za was drogie kolezanki...ile macie lat, ze tak sie dajecie kopac po dupie??!!
#49 kasiak000 Data: 2009-01-21 21:11:19
mała pozdrawiam Cię, masz rację, niestety!!!!!!!
#50 ~K.K Data: 2009-01-21 22:49:55
Drogie koleżanki potrzebujemy w tej chwili solidarności, jeśli poddamy się i pozwolimy robić z nami takie rzeczy to już nigdy, przenigdy głos pielęgniarki i związkowca nie będzie się liczył!
#51 ~mała Data: 2009-01-21 23:56:24
No jasne ja mam propozycje niech dyrektorzy w całym kraju zwolnia wszystkie pielęgniarki , które nie dają soboa poniewierac.I CIEKAWE KTO WTEDY BĘDZIE PRACOWAŁ. Ja się pytam kolejny raz co robi oprócz prowadzenia luksusowego zycia na koszt pielęgniarek Pani Gardias i Buczkowska ??? Drogi e Panie to my zwykłe pracujące na odcinku pielęgniarki Was zatrudniamy więc do roboty!!!
#52 nicola Data: 2009-01-22 13:43:04
A może byśmy poprosiły o pomoc eurodeputowanych z innych państw unijnych - przedstawimy to wszystko co dzieję się w naszym państwie, doprowadzimy do unijnego skonfrontowania usług pielęgniarskich na rynku a przy okazji może ktoś za to odpowie przed unią?Wypowiadajcie się!
#53 ~Gosc. Data: 2009-01-22 13:55:57
No kolezanki z Zaspy,macie teraz mozliwosc pokazac kto tu jest dla koga.Z tego co tu czytam bedzie to troche trudne ale moze oczy wam sie otworza i bedziecie solidarne.Oczywiscie wszystkie jestesmy z wami i w potrzebie Was poprzemy.Mam nadzieje,ze staniecie w obronie kolezanek ktore dostaly wypowiedzenie bo z tego co wiem WALCZYLY I NADSTAWILY GLOWY za nas wszystkie( tylko ich polecialy) Czekam na wiadomosc o rozprawie w s.pracy.A jeszcze jedno,juz chyba czas zmienic dyrekcje ktora nie szanuje swoich podwladnych a szczegolnie p.Oron bo na ta pania brak slow.Osoba na takim stanowisku opowiada takie pierdoly.Wstyd i zenada.Pozdrawiam.
#54 ~mała Data: 2009-01-22 15:04:58
No myśle że eurodeputowanych warto zawiadomisc , warto tez zawiadomic ICN .Moze Pan Pani Mariuszu jako przedstawiciel portalu zainicjuje coś zawsze to łątwiej walczyc jak ma się za sobą media i sytem .
#55 ~... Data: 2009-01-22 20:58:47
wstyd mi,że p.Oroń nie rozumie naszych problemów to w końcu ona jak i dyrekcja są dla nas !!!ciągły mobing i straszenie a przecież chodzi o 35min.przerwy które wg.prawa należy się.Lekarze dostali co chcieli i śmieją się z NAS czy oni są ważniejsi a wiemy jak jest naprawdę
#56 ~kol. Data: 2009-01-23 10:24:43
PANI OROŃ TO MOZE MNIE PANI ZASTĄPI ,bo jak jeszcze pamiętam to jest pani pielęgniarką.Może jednak o tym fakcie zapomnijmy , bo wstyd straszny mieć kogoś takiego w swoich szeregach.
#57 ~Ed Data: 2009-01-23 20:52:29
Wspolczuje PIELEGNIARKOM w tym swietym kraju !! Wpierw sld zalatwilo PANIE w traktacie akcesyjnym do UE ( jako JEDYNE z nowej 10 mialyscie do tylu w UE !! ), a teraz rozne, pozal sie Boze, WASZE "dyrektorki" czy tez "dzialaczki" z WASZYCH niby izb, na ktore NIE POWINNYSCIE placic zlamanego grosza, zamiast WAS bronic, jedne nie potrafia organizowac pracy ( oron ), a drugie ( wonaszek ) na gwalt szukaja porozumienia z dyrekcja !!! ZENADA !!! - juz widze, hahaha, jak PIELEGNIARKE zastapi lekarz, aby TA mogla wykorzystac bezplatna przewre !! - A to sie udal kawal tej "dyr" oron !!! HAhahaha ......
#58 ~mgr p-arz Data: 2009-01-24 09:46:04
A mowiłem i będę mówić!!! Lekarze to najbardziej paskudna grupa zawodowa w Polsce . Tego derektorka i P. Oroń wyrzucić na zbity PYSK - są to ludzie niereformowalni , ludzie byłej epoki , ich wypowiedzi i poczynania Nas Europejczyków obrażają . To są zwykli karierowicze jakich wiele w tym Katolandzie . magister pielęgniarz
#59 ~K.K Data: 2009-01-24 13:31:22
Na zaspie nadal rządzi czerwony brat, ale może przyjdzie kiedyś odwilż...
#60 ~paula Data: 2009-01-24 16:03:00
a jak przyjdzie odwilz, to stołeczki spod odwłokow stopnieja kochanie:)jestem cała z toba!!!
#61 ~lul Data: 2009-01-25 16:31:12
koleżanki i koledzy zjednoczmy się, bądźmy solidarni jak będzie nas dużo, a nie kilka/kilkoro, nie zwolnią nas wszystkich a kilka to i owszem , każdy ma obawy(a zwolnią mnie a ja mam rodzinę i kredyt,ale kto z nas nie ma? ) po ostatnich zajściach ale bądźmy razem to są większe szanse na powodzenie
#62 ~Aneta Data: 2009-01-27 12:48:20
Co na to Marszałek reprezentujacy organ założycielski i będący pracodawcą Pani Dyrektor G.? Czy premie za tzw. "7,35" wupłacane okresowo sa zgodne z przepisami, czy tylko stanowią przysłowiowy ochłap? Czy p. Dyrektor zwyczajowo uciekła od problemu na zwolnienie? Pani Oroń jest tylko przekaźniekiem woli swojej mocodawczyni. O tym, że jest pilęgniarką już dawno zapomniała, a szkoda.
#63 ~Gosia Data: 2009-01-27 19:41:11
Koleżanki Pielęgniarki jak Pani Dyrektor daje przerwy bezpłatne to poproście aby Was bezpłatnie zastąpiła.Na każdym bezpłatnie przepracuje pół godziny to może zrozumie swój pomysł.Jestem całym sercem z Wami.
#64 ~basia Data: 2009-01-27 22:01:45
Ktory to juz raz jestesmy rozgoryczone i ponizane?Kiedy sie to skonczy?Czy naprawde wsrod nas nie ma lidera,ktory by porwal grupe do dzialania? Czy zawsze kazdy zryw musi sie konczyc niepowodzeniem?Wszyskich nas laczy tak wiele,a nie potrafimy sie zjednoczyc.Nie umiem sobie tego wytlumaczyc.
#65 ~paula Data: 2009-01-27 22:40:42
basiu...ile prawdy jest w słowach ktore piszesz, lecz niestety wiedza to nieliczni.Liderka powiadasz...jedna z nich własnie została zwolniona:(ja osobiscie juz nie wiem jak rozmawiac z kolezankami, brakuje mi argumentow, ktore sa tak oczywiste!
#66 ~lul Data: 2009-01-27 22:42:28
no jak widać nie umiemy, a szkoda, każdy tylko by chciał mieć ale nawet palcem w bucie nie kiwnąć, to jest okropne.....jak nas traktują jak coś najgorszego, oczywiście część jest gotowa do działania ale jeszcze wciąż jest nas za mało ludzie zbierzmy się do kupy i do boju, może oczy się otworzą co po niektórym jak nasze premie przejdą na lekarzy,"oni " i tak mają tak mało więc "im" się przyda
#67 ~lul Data: 2009-01-27 22:45:33
paula nie jedna tylko dwie,dziewczyny razem stały w naszym imieniu
#68 ~paula Data: 2009-01-28 13:51:35
owszem zwolniono dwie, ale myslałam o tym ktora z nich w przyszłosci mogłaby stanac na czele zwiazkow :)
#69 ~Nie lekarz Data: 2009-01-28 15:37:53
Walczące o sluszna rację pielęgniarki zwolniono z pracy. Wstyd!!! Że reszta nabrała wody w usta i trzęsie się ze strachu. Gdyby to byli lekarze to w życiu by nie pozwolili na takie potraktowanie kolegów z pracy !!! Dobrze, że znajduja się parcodawcy doceniające taki światły, świadomy i odpowiedzialny za dobro pacjentów personel pielęgniarki i już o te pielęgniarki walczy, aby je pozyskać w swoich szeregach profesjonalistów. Brawo!!! A Wy tam na Zaspie dalej biernie pracujcie każda przerwę za darmo.
#70 ~Gość. Data: 2009-01-28 15:51:49
I tak wygrana! Kolezanki znajdą znacznie lepszą pracę, bo juz są poszukiwane przez pracodawców, którzy szanuja swój personel. Do tego po kontroli PIP pielęgniarki TYLKO z Ich oddziału (czyli tego co zgłosił problem i był kontrolowany) dostaną za przepracowane godziny wynagrodzenie w nadgodzinach (za kilka lat wstecz). Brawo-walczyły i wywalczyły. A kto siedzi cicho to niech dalej tylko narzeka.
#71 ~Do Ed. Data: 2009-01-28 16:03:06
Nazywam się Wonaszek i nie moge bozostać obojętna na ww. opinię Ed'a, w ktorej szsta moim nazwiskiem oraz toksyczną opinia dotyczacą Izb Pielęgniasrkich. Po pierwsze zarzut co do chęci osiągnięcia porozumienia z Dyrekcją jest absurdalny, gdyż każdy rozsądny człowiek wie, że konflikty bywaja wszędzie, a twórcze rozwiązanie mogą znaleść przede wszystkim we wspólnym zrozumieniu, szacunku i osiągnietym porozumieniu. Niestety! tak się nie stało. Nadal jednak (non stop) kolezanki (ktore obecnie walczyć będa przed sądem o swoje prawa i racje) znajduja w Izbach poparcie i czynne wsparcie. Same najlepiej to mogą potwierdzić. Proszę zatem nie wypowiadać sie na tematy , ktore są Panu (i) Ed nieznane.
#72 ~Zwolniona Data: 2009-01-29 13:25:50
Jeśli chodzi o poparcie ze strony Izb to rzeczywiście czujemy je bardzo mocno i dziękujemy za wszystkie jego przejawy. Drogi Edi nie wszystko jest takie oczywiste Pani Wonaszek jest sercem i czynem z nami! Ja także twierdze że dialog jest potrzebny. Gdyby pani dyrektor chciała rozmawiać to dzisiaj miałabym prace. Wolałabym rozmawiać niż zastanawiać się co wrzucić do gara, ale będe walczyć dalej. Wierze w Wymiar Sprawiedliwości i mam nadzieje że wróce, aby rozmawiać o ważnych sprawach pielęgniarek...
#73 ~lul Data: 2009-01-30 09:15:29
popieram "Zwolnioną" jestem z Tobą całym sercem
#74 ~paula Data: 2009-01-30 09:42:20
kasiu, marysiu ....mam nadzieje ze niedługo zasilicie nasze szeregi (white power:))
#75 ~~~ Data: 2009-01-30 20:09:31
popieram i sercem jestem z Wami!!!! od ponad 20 lat jestem pielęgniarką, od ponad 20 lat odczuwam na własnej skórze 200% mobing, ponizanie, wykorzystywanie stanowiska do prywatnych celow,traktowanie Nas pielęgniarek jak jak podludzi(niczym Hitler),traktowanie oddzialu jak swojego prywatnego folwarku(wykonywanie np.badan rodzince,znajomym)gdzie Nam nie wolno pobrać sobie krwi nawet do badań profilaktycznych nie mówiąc o specjalistycznych!!!!, pozbawione zostałyśmy 13-tek po potęznym zastraszeniu Nas, ale przydupasy i na stołkach otrzymuja ją do dziś!!nam kazano podpisac pismo(mam je do dziś!!) pod grozba zwolnienia z pracy!! chory kraj!i to szpital z iso,akredytacją śmiech na sali!!!
#76 ~iwona Data: 2009-01-30 23:03:45
Proponuje, pracować w czasie tych przerw obiadowych, skrupulatnie spisywać z kim się było na dyżurze a potem iść do sadu pracy z pozwem zbiorowym o zapłacenie wypracowanych godzin. Z Biedronka kobieta wygrała , myślę ze i wy powinniście wygrać. Poszukajcie standardów ile pielęgniarek musi być zatrudnionych na dyżurze, aby w sadzie pracy moc udowodnić ze ze względu na standard opieki nad pacjentami nie możecie korzystać z przerwy bo jest was za mało i narażacie w ten sposób świadomie na utratę zdrowia , pogorszenia stanu zdrowia lub zgon potencjalnego pacjenta. A swoją drogą pogratulować głupoty autorowi pomysłu wysyłania pielęgniarek z jednego oddziału na drugi w stanach nagłych.
#77 ~iwona Data: 2009-01-30 23:05:11
cd. Przecież na każdym oddziale jest inna specyfika pracy. Nawet nowo zatrudnioną pielęgniarkę wdraża się w oddział 3 miesiące. Ale podpowiem dyrekcji lepszy pomysł. Skoro tak dużo anestezjologów wyjechało za granice to może dyrekcja powinna zatrudnić na ich miejsce lekarzy bez specjalizacji, bo jest ich w nadmiarze i nie mogą znaleźć pracy. A w ramach odpoczynku lekarzy na intensywnej terapii, niech ich zastępują okuliści.Coś mi się tak wydaje ze te przerwy na obiad to jest lekarzy pomysł, aby mogli w tym czasie pozałatwiać swoje sprawy, albo zjeść coś ciepłego w ciągu dnia , bo przecież pędząc z dyżuru na dyżur nie zdarzyli, a tak legalnie będą mogli sobie odpocząć i coś zjeść. W końcu pracują po 500 godzin w miesiącu i kiedyś odpocząć tez powinni a ze w pracy to nie istotne
#78 ~mix Data: 2009-01-31 16:26:25
czy ta pani dyrektor ma już odebrane prawo wykonywania zawodu i jest persona non grata w naszym środowisku!!???Czy działaczki izbowe wspierają dalej takie zachowanie
#79 Orszoja Data: 2009-01-31 19:37:55
często jest tak,ze pielegniarka nie ma czasu iść sie wysikać,nawet jak nie jest sama na oddziale.A gdyby miała jeszcze iść na godzinna przerwę?I zamiast 12 godzin w szpitalu miałaby 13.
#80 ~ja Data: 2009-01-31 19:40:10
obok mojego oddz.neurochirurgii jest patologia ciaży.Fajnie bedzie jak położna zastapi pielegniarke i odwrotnie
#81 Orszoja Data: 2009-01-31 19:43:47
jak dyrekcja zwolni wszystkie pielegniarki,które nie chcą mieć przymusowej godzinnej pracy to dojdzie do tego,ze sama dyrektorka i wszystkie biurkowe beda musiały zastąpic zwolnione.przecież biuro jest obok oddziałów. Ciekawe,czy dyrekcja stworzyła jakieś pokoje do odpoczynku dla pielegniarek gdzie mogłyby odpoczac,zjesc,zdrzemnac się.czy raczej pielegniarka tą godzine spedzi w dyzurce,kuchence a moze brudowniku?
#82 ~Włocławe Data: 2009-01-31 19:47:43
w moim szpitalu,na niektórych oddziałach,nawet na 60 chorych są maksymalnie 2 pielegniarki.Od kilku lat nie ma salowych,sanitariuszy,kuchenkowych.
#83 ~ja Data: 2009-01-31 19:57:15
walczyłysmy o podwyzki.A jeden z lekarzy powiedział:przecież pielegniarka nie musi jeść szynki,na chleb i wodę juz zarobiła.I co wy na to?
#84 ~... Data: 2009-02-01 14:46:49
Wniosek nasuwa się jeden - odejść od zawodu i zmienić go na inny.
#85 ~!!! Data: 2009-02-01 22:15:59
w szpitalu na zaspie jest jeszcze jeden ważny problem!to same pielęgniarki!boją się tylko o siebie i krytykują wszystko i wszystkich!zapominają że wystawiły te dwie pielęgniarki do wiatru a teraz się wypierają poparcia lub twierdzą ze nie wiedzialy o co chodzi,są też takie które piszą zbiorowe listy z przeprosinami do dyrekcji ażeby zachować twarz krytykują! i zrzucają winę na kogo się da,a przecież związki to wszyscy członkowie a co zrobili wszyscy? nawet nie przyjdą na zebranie a reszta chowa głowe w piasek.trochę godności i odwagi!!!krytykować i narzekać to za mało a w obecnej sytuacji WSTYD!
#86 ~piel Data: 2009-02-02 21:15:39
Za tym jak traktowane są poszczególne grupy zawodowe na Zaspie przemawia fakt zróżnicowania grudniowej premii-lekarze 11tys a piel.kilkaset zł. A to mi motywacja do pracy dla pielęgniarek
#87 ~pigula Data: 2009-02-03 20:09:14
wszystkie wasze wypowiedzi drogie kolezanki sa ponizej przecietnego poziomu,jest mi za was wstyd.Skoro jesteście tak kształcone to dlaczego nawet o swoje nie potraficie walczyc z rozsądkiem,literą prawa.Ciągle macie kompleksy i brak poczucia własnej wartosci.Szefowymi związków zostają zakompleksione baby bo nikt normalny nie bedzie się w to pakował.Gdybyście nawet skńczyły 5 fakultetów to i tak będziecie zawsze siostrzyczkami.Ciągle sięgacie do lekarzy ale spójrzcie na siebie.Gdybyście merytorycznie były tak dobre jak w mądrzeniu się.Jak tak żle w tym zawodzie to trzeba się przekwalifikować i nie narzekać, nikt nikogo na siłe nie trzyma.Robicie z siebie pośmiewisko a póżnie narzekacie że was nie szanują-bo jesteście głupie gąski.Do roboty albo wyjezdzać za granicę.
#88 ~gośc Data: 2009-02-05 16:34:34
Wiecie co żal mi was jak widze co wy w tym szpitalu robicie a raczej nie robicie wykorzystując do tego salowe. Wezcie sie lepiej do roboty !!!
#89 ~zuli Data: 2009-02-05 22:21:42
niech te oddziałowe się wezną do pracy bo biedne pielegniarki robia wszystko a tylko krytykuja sa okropne bez serca
#90 ~& Data: 2009-02-10 11:21:34
koleżanki z Zaspy pamiętacie o czarnych koszulkach i napisie "PROTEST" pokażmy że potrafimy się zjednoczyć
#91 ~My Data: 2009-02-11 06:10:48
Drogie Panie, walczcie o swoje prawa, nie dajcie sobie wmówić, że jesteście słabe, złe, pazerne. Podziwiam Was za odwagę i solidarność. My w Wielkopolsce również walczymy o utrzymanie samodzielności pielęgniarskiej. Pozdrawiam i mam nadzieję, że się nie poddacie.Pielęgniarka rodzinna z Poznania.
#92 ~Zdziwiona. Data: 2009-02-12 11:32:31
Przecież możecie wspólnie stanowić wielką siłę !? Czemu więc cała reszta taka bierna? Przecież te 2 piel. walczyły i dla Was. Biernością odstrzeliłyście je i teraz zrobią z Wami wszystko na co pozwolicie czyli jak widać wszystko co chcą.Dramat! Niezrozumiałe. Jestem zadziwiona. Wasze działania wsparli by przecież wszyscy inni, a tak kazda interwencja z zewnątrz wyglada jakby ktoś Was chciał uszczęsliwić na siłę. Szok. Nawet pacjenci by Was wsparli bo rozumiemy, że robicie to i dla naszego dobra oraz bezpieczeństwa. A teraz niby podpisujecie jakeś kwity (poświadczenia), że korzystacie z przewry nawet, gdy nie jest to możliwe. Jestem zadziwiona.
#93 ~& Data: 2009-02-15 20:52:30
jestem z oiomu noworodka i nosze czarna koszulkę, moja zmiana i kilka innych tez powinna być czarna koszulka i napis "protest" bo niektórzy myślą że czarne koszulki są częścią mundurka, i też mało widzę dziewczyn ubranych w czarne koszulki :((((, popszeć to ciężko się pokazać a po kasę to rękę nie ciężko wyciągnąć
#94 ~do & Data: 2009-02-16 20:37:14
A ja proszę jeśli już coś piszesz to pisz bez błędów:)))) a z cala reszta się zgadzam. Gdzie te koszulki???????pozdrawiam judyta
#95 ~& Data: 2009-02-17 14:24:29
sory za błędy,może mam dyslekcję i dysortografię a komp nie zaznaczył błędów ważne o co chodzi a za błędy przepraszam
#96 ~anka Data: 2009-02-19 16:07:40
wypowiedż pani Oroń świadczy tylko o niej.Kobieta nie ma pojęcia o pracy na oddziale.Pytanie tylko dlaczego tak nienawidzi pielęgniarek i położnych???
#97 ~ela Data: 2009-02-19 16:17:59
pani Oroń zbyt wiele lat pracuje za biurkiem a za mało pracowała przy łóżku chorego -nie rozumie problemów pielęgniarstwa ani specyfiki tej ciężkiej pracy.W biurze można wywiesić karteczkę z napisem-PRZERWA-a nie na oddziale !!!
#98 ~Zwolniona Data: 2009-04-07 09:16:03
Rozprawa 29 kwietnia...
#99 ~znajoma Data: 2009-04-30 23:25:27
i jak po rozprawie? mam nadzieje ze poszło po Waszej myśli.
#100 ~pigula Data: 2009-05-02 22:49:53
cos cienko kolezanki z ta sprawa.Nie chwalicie sie jakos sukcesem.Za cienkie jestescie zeby wygrac.Pokazalyscie jedynie swoja glupote i nic wiecej.Jestescie zbyt malo inteligentne zeby porywac sie z tak mocnym przeciwnikiem.
#101 ~kasia Data: 2009-08-09 08:02:01
Jesteśmy już po dwóch sprawach i w dalszym ciągu dobrej myśli, terminów nie przeskoczymy sądy w Polsce mają na wszystko czas. A co do Ciebie piguło to sama forma jaką siebie określasz urąga Tobie i Twojemu zawodowi. Właśnie tym jesteś tylko zwykłą pigułą. Październik 26 to mam nadzieje termin ostateczny wtedy się pochwale piguło!
#102 ~gość Data: 2009-08-18 22:03:16
Skąd sie biora takie pielęgniarki jak kol. kasia?Kto daje takim dyplomy,skąd w was tyle jadu?Nie nadajecie się do pracy w tym zawodzie,to pomyłka.Jesteście aferzystki,jadowite,mącicielki i same nie wiecie czego chcecie.Przeciez wybierajac ten zawód wiedziałyscie jakie sa realia życia w tym kraju.Trzeba było pójść do takiego szpitala gdzie by było super a nie mącic bo takie macie charakterki i kompleksy.
#103 ~kasia Data: 2009-08-24 20:12:16
Dyplom dostałam i na szczęście nie Ty mi go dałaś,zapomniałaś, że zdecydowana większość pielęgniarek z naszego oddziału była za konkretnym rozwiązaniem bezpłatnej przerwy, a potem jak sprawy się skomplikowały po prostu się wycofały. Ja nie mam kompleksów, znam swoją wartość i nie dam sobą pomiatać.
#104 ~gosć Data: 2009-10-24 22:17:32
Coś mi sie wydaje że juz koleżanki opadły z emocji,może straciły chęć do komentarzy.Tak to zwykle bywa,po burzy jest spokój a zycie płynie dalej swoim rytmem.Pozdrawiam.
#105 ~kasia Data: 2009-11-06 09:06:50
Ja też pozdrawiam , a niedługo wracam!!!
#106 ~irka Data: 2009-11-06 17:34:59
pracuje od 20 lat w zawodzie od 11lat w dps netto zarabiam 1200zl obecnie mam wyzsze wyksztalcenie niz moj szef poniwaz caly czas podnosilam swoje kwalifikacje .zadna z pielegniarek nie chce doksztalcac sie poniewaz nie ida za tym zadne pieniadze oprocz wydanych swoich wyjechalam na 2lata do anglii jako opiekunka i po powrocie nie widze zadnych zmian na lepsze .wlasnie szukam innej pracy ........
#107 ~Wygrana! Data: 2010-01-08 11:34:21
Wczoraj czyli 7.01.2009 zapadł wyrok!!! Sąd uznał zwolnienie za bezpodstawne i nakazał przywrócenie do pracy. Jedna z koleżanek wróci, miała umowę na czas nieokreślony, a druga otrzymała odszkodowanie, gdyż umowa skończyła się z końcem grudnia. Trwało to rok, ale one twierdzą że warto było!!! Nie dajcie się dziewczyny walczcie o swoje i za wszelką cenę bądźcie solidarne!!!
#108 ~wawe Data: 2010-01-11 13:45:00
Może dowiem się jak jest z przerwą u lekarzy pracujących po 400-500 godzin.Mam na myśli nie tylko jedzenie, ale czy przerwy na spanie im się nie odlicza, czy oni nie myją się. Dlaczego oni to wszystko mogą robić w czasie pracy,a wam nie wolno.Stawka za ich czas pracy jest zupełnie inna...6-10 razy więcej za jedną godzinę. Czyli za 5godz snu szpital lub pogotowie zapłaci..250- 500 zł. A zupełnie nielogiczne jest prosić o łaskę na zastępstwo!!! Czy to jest sprawiedliwe?!!. Dlaczego o tym nikt nie mówi.Czy dyrekcja ma siano w głowie zamiast mózgu.
#109 ~Fanka Data: 2010-01-11 14:19:51
Brawo koleżanki z Zaspy!. Oby więcej takich osób w naszym środowisku, które zamiast siana mają w mózgu olej.Ja też wygrałam z pracodawcą!!,a koleżanki sprzedały mnie za przysłowiowe 30 srebników. Wróciłam w styczniu 2010,ale koleżanką trudno było spojrzeć mi w oczy. Smutne,ale bywają odważne które pomimo ciernistej drogi widzą sens działania.Chylę czoło i jestem z WAMI
#110 ~Fanka Data: 2010-01-11 14:19:51
Brawo koleżanki z Zaspy!. Oby więcej takich osób w naszym środowisku, które zamiast siana mają w mózgu olej.Ja też wygrałam z pracodawcą!!,a koleżanki sprzedały mnie za przysłowiowe 30 srebników. Wróciłam w styczniu 2010,ale koleżanką trudno było spojrzeć mi w oczy. Smutne,ale bywają odważne które pomimo ciernistej drogi widzą sens działania.Chylę czoło i jestem z WAMI
#111 ~teriItalia Data: 2010-09-14 23:05:19
jestem polska pielegniarka pracujaca w Itali i trzeba bylo wyjechac za granice zeby poczuc sie wreszcie doceniona,podziwiana darzona szacunkiem za wiedze ,umiejetnosci i oddanie z jakim my polacy poswiecamy sie naszym pacjentom jestesmy wyjatkowi -to podkresla kazdy pacjent ,doktor, profesor ,ta praca z oddaniem ,miloscia do blizniego wyroznia nas tak bardzo z posrod innych narodow ,takie jestesmy wlasnie my polskie pielegniarki tylko ta jedna zasadnicza rzecz -niestety w naszym kraju jestesmy tak bardzo niedoceniane ,wrecz ponizane za sprawa glownie naszych przedstawicieli ,ktorzy to obejmujac kierownicze stanowiska pracy nie maja pojecia o tej specyfice pracy ,chca tylko oszczedzac na pielegniarkach
#112 ~Kasia Data: 2010-11-04 19:16:16
Wróciłam do pracy na Zaspie i jestem zadowolona z wygranej, dziękuje koleżanki za wszystkie słowa wsparcia, a Redakcji Portalu za umożliwienie tej dyskusji. Pozdrawiam ;)
#113 ~Oroń wypa Data: 2011-10-01 00:10:57
oddziałowe tyłek liżą jak mogą bo o swoj tyłek sie boją ,sama wyleciałam bo z takimi pionkami nikt sie nie liczy ,barachło jakiego świat nie widział .Dyrekcja jest bez karna .Wyleciałam tylko dla tego że zachorowałam na nowotwór ,ktory został szybko opanowany a ja bez środków do życia .Oroń to typowa baba bez kszty ludzkosci ,jej wszystko można nawet zrobić z gabinetu popielniczke ,jaj bym jej nie znała to oceniłabym ja jako kobiete z dworca pkp