Data ostatniej aktualizacji: 2009-02-26 09:11 Ten artykuł czytano już: 7500 razy !
Zasady zatrudniania pielęgniarek i położnych.
Zobacz także:
Aktualności według działów - Nadciąga katastrofa - brak pielęgniarek
Data ostatniej aktualizacji: 2009-02-26 09:11 Ten artykuł czytano już: 7500 razy !
Zobacz także:
Aktualności według działów - Nadciąga katastrofa - brak pielęgniarek
Data ostatniej aktualizacji: 2012-02-04 11:58
Data ostatniej aktualizacji: 2012-02-02 16:44
Data ostatniej aktualizacji: 2012-02-01 19:25
Liczba wyświetleń: 13391
Liczba wyświetleń: 5954
Chciałam się tylko pożalić ... 38 KOMENTARZY.
Liczba wyświetleń: 12490
Wykształcenie pielęgniarskie a wysokość uposażenia.
Liczba wyświetleń: 49531
Cewnikowanie mężczyzny. 42 KOMENTARZE.
Liczba wyświetleń: 7256
Liczba wyświetleń: 10081
Przepaść pomiędzy teorią a praktyką.
Liczba wyświetleń: 6809
Do pracy z takimi pacjentami nas nie przeszkolono!
Liczba wyświetleń: 8217
Dyrektor ds. pielęgniarstwa wrogiem pielęgniarek.
Liczba wyświetleń: 15785
Salowa pielęgniarką instrumentariuszką.
Liczba wyświetleń: 6712
Liczba wyświetleń: 5335
Liczba wyświetleń: 12131
Liczba wyświetleń: 5778
Liczba wyświetleń: 6381
Liczba wyświetleń: 10525
Komentarze użytkowników
#1 ~gosia Data: 2009-02-25 10:00:37
Jest wiele szpitali które tak robią, ukrywają wakaty, a dziury zapychaja własnie takimi umowami, kłamią w żywe oczy na każdym oddziale sa zgłaszane braki personelu a jak się człowiek pyta to nie ma wolnych wakatów to kpina.
#2 ~st.piel. Data: 2009-02-25 10:23:35
W Katowicach tez to działa. Na tym samym oddziale pracuje na etat i na umowę zlecenie. Wszystko po to aby obejść przepisy i nie płacić nadgodzin np.
#3 ~Bożena Data: 2009-02-26 20:03:57
W Bochni jest to samo,12 godz. etat+ nastepnie 12 godz. w spółce
#4 ~. Data: 2009-02-26 20:21:54
typowe polskie cwaniactwo dziekuje B.. ze pracuje poza granicami kraju
#5 ~mała Data: 2009-02-27 13:08:40
Wniosek jest jeden wciąz w tym kraju jest nas zbyt wiele i mamy zbyt duże tzw.moce przerobowe . A jednym słowem same się nie szanujemy , bo w pogoni za pieniądzem dziewczyny zgadzaja się na prace 24 h za nędzne pieniądze- niszczycie siebie i całe pielęgniarstwo !!! A prawda jest tak , że to co zarabiacie za 24 h to powinnyście zarabiac a 12h i to się nogdy nie zmieni dopóki tak będziecie postepowały.W szpitalu tez rządza prawa rynku jest popyt na taka pracę to się to wykorzytuje , a im większy popyt tym nizsza cena.
#6 ~Gosc Data: 2009-02-27 18:11:29
W jedym z doloslaskich szpitali lekarz powiedzial: ze Jemu do pracy w oddziale wystarczyloby 50 lekarzy i 1 pielegniarka!! Do przemyslenia dla odwiedzajacych ten portal...
#7 ~gosia Data: 2009-02-28 10:50:16
a ta jedna to co miałaby tam robić?- chyba rzadzić tymi frajerami
#8 ~mała Data: 2009-02-28 18:52:12
Realnie patrząc szpital może funkcjonowac bez pielegniarek , ale niestety bez lekarzy nie .Taki mamy system i zakres kompetencji , ze nami pomiataja jak szmatami do podłogi.
#9 ~maria Data: 2009-03-01 22:42:42
Szpital nie może funkcjonować bez pacjentów.
#10 ~Gosc Data: 2009-03-02 14:56:59
Mysle, ze funkcjonowanie szpitala zalezy od najmniejszej jednostki w tejze instytucji, to jak w zegarku, kiedy wszystkie elementy sa sprawne, to on chodzi. Hm moze grono lekarskie by zauwazlo, ze nie tylko oni stanowia filar instytucji szpitalnej!!! Jest wiele innych czynnikow ktore wplywaja na rozwoj i istnienie szpitala a nie tylko. Obecny stan to rozpuszczony personel lekarski, ktorym spoleczenstwo sciele sie do nog....
#11 anes68 Data: 2009-05-04 10:33:27
Juz mi taki jeden wpierał, ze lekarz jest podstawa leczenia. Wiec odpowiadam ze jest i owszem ale u siebie w gabinecie prywatnym, ale nie w szpitalu!!!!tutaj zajmuje sie pacjentem zespoł( pielegniarki podstawa pracy,rentgenisci, laboranci i pozostaly personel).Pomimo systemu jaki został stworzony, ten system my sami tworzymy.Szanujmy siebie i cenmy siebie oraz swoje umiejetnosci.
#12 ~zarobiona Data: 2009-06-08 14:28:01
w moim szpitalu na moim bloku operacyjnym kolezanki pacuja na umowe zlecenie ..tak !! przestały sie szanowac za pare groszy !! zamkneli im geby paroma zlociszami i juz nie narzekaja ze sa przemeczone ze za duzo obowiazkow za malo ludzi!nagle mozna pracowac 24 godz za stołem !zostawac po swoim dyzurze na dyzur zlecony! opamietajcie sie kolezanki ! latwo mozna popelnic błąd bedac przemeczony, !
#13 ~Azja Data: 2009-07-07 17:10:58
U mnie w szpitalu ratownicy pracują na etatach pielegniarek.Mamy zapchaj dziury tylko że oni nie mają pojęcia o pielęgnowaniu chorych. Zresztą komu mają podlegać pielęgniarkom?iI oto tak sobie radzą szpitale z brakami. I nikomu to nie przeszkadza.
#14 ~EWA Data: 2009-08-21 17:03:38
za wszystko podziękujmy sobie i naszemu zarządowi w Warszawie kiedy mogłyśmy coś osiągnąć kazano nam byś i stać i pikietować spokojnie kiedy mogłyśmy coś zrobić przez Białe Miasteczko a wygrana była niedaleka też zaufałyśmy naszej przewodniczącej i co przegrałyśmy politycznie dałyśmy się zwieść bo brak w nas jedności i solidarności a najeiększym wrogiem pielęgniarki jest sama pielęgniarka
#15 ~////// Data: 2009-10-07 18:16:30
nie rozumiem pojęcia braki pielegniarek, otóż co roku mamy z jednej tylko uczelni wyższej około 80 absolwentów pielęgniarstwa , którym wmawia się, że pracy dla nich nie ma, że etaty pozajmowane, więc o jakich brakach rozmawiamy.
#16 ~mimi Data: 2009-10-21 11:27:31
Pracuję na 0IOM-ie 6 łóżkowym.Zatrudnionych na umowę o pracę jest 5 piel. a na umowę zlecenie(z zewnątrz)13 piel.Bałagan przez to jest okropny.Za całokształt odpowiedzialnych jest niestety tylko 5 osób.Ale dyrekcja jest zadowolona i liczy zyski nie zauważając problemu kadrowego!!
#17 ~KASANDRA Data: 2009-11-16 13:13:13
Do //////. Tych 80-ciu absolwentów jest w większości już z dyplomem pielęgniarki, a studia to nie rozmnażanie przez pączkowanie. Dla mnie - to żenująco mała liczba, nawet gdyby chodziło o faktycznie nowych absolwentów! W moim miejscu pracy średni wiek zatrudnionych pielęgniarek wynosi 47 lat ! Najmłodsza ma 35 lat. Fajnie....
#18 ~dosia Data: 2009-12-09 09:56:49
To prawda- mało zarabiamy bardzo mało!!!!!Koleżanki szanujmy swój zawód i nie ośmieszajcie się przyjmując każdą pracę za nędzną złotówkę.Zacznijmy się cenić,szpital nie będzie istniał bez nas!A doktor poczciwy nie stanie przy łóżku chorego-stanie, jeśli przy chorym będzie rodzina i to zamożna!!
#19 ~NIK Data: 2009-12-09 12:18:26
"NADCIĄGA KATASTROFA - BRAK PILĘGNIAREK" - juz nieaktualne. Dziś jest nas za dużo i zwalnia się w ramach oszczędności co trzecią pielęgniarkę. Okazuje się, że jesteśmy już niepotrzebne. Nazywa to się mądrze RESTRUKTURYZACJA. A co śmiszniejsze szpital zapłacił 60 tyś. zł. audytorowi, żeby wymyślił metodę wyciągnięcia szpitala z długów. Ja bym to powiedział gratis.
#20 ~grik Data: 2010-01-13 16:36:04
Jako lekarz przez przypadek trafiłam na ten portal i z ciekawością poczytałam komentarze, ponieważ od roku mamy problemy ze znalezieniem pielęgniarek rodzinnych w naszej niedużej przychodni rodzinnej. Tutaj też dyskusja toczy się wokół etatów szpitalnych. Mnie brakuje w poz pielęgniarek partnerów. Żadna z naszych pielęgniarek nie wykazała entuzjazmu, kiedy chcieliśmy sfinansować kurs z resuscytacji. Jedna ze świeżo przyjętych do pracy pielęgniarek po 1 dniu pracy poinformowała, że rezygnuje z powodu zmiany planów życiowych. Druga kilka dni przed rozpoczęciem pracy poinformowała, że zatrudnia się gdzie indziej, bo lepiej płacą. Czy 2,5 tys. netto to poniżająca pensja? Najlepsze kontakty mam z pielęgniarkami w wieku ok.50 lat. Są odpowiedzialne, słowne, lojalne. Można na nie liczyć.
#21 ~Marta Data: 2010-02-12 17:31:23
Proszę bardzo przykład z dnia dzisiejszego. Miasto Białystok 6 a może i nawet 8 dużych szpitali. Jako młodej osobie szukającej pracy dostaje non stop tą samą wiadomość, że pracy nie ma!. No dobrze nie ma, ale dlaczego panie pielęgniarki które są już na zasłużonej emeryturze dalej pracują. Bez urazy ale medycyna w tym także pielęgniarstwo idzie do przodu i być może te panie powinny już odpoczywać i zwolnić w końcu miejsca młodym. Jestem zbulwersowana tym że "starsze" na emeryturze pracują, a młoda kadra która jest gotowa do pracy i chce pracować w tym zawodzie "odpoczywa" w szufladach naczelnych;/
#22 ~Ala Data: 2010-02-12 19:19:57
Pielegniarka powinna miec taka pensje jak pani biurwa w oddzialach NFZ. Pielegniarka po studiach Zarabiac powinna tyle co urzedniczka po studiach,pielegniarka czy polozna po studium-tyle co urzedniczka po szkole sredniej.Nagrody i premie takze jednakowe z pracownikami NFZ.Bo to my "zarabiamy"na utrzymanie NFZ tam pochlaniane sa lwie czesci SKLADEK LUDZI,a widzi sie tylko pensje pielegniarek i te "straszne:dodatki za prace w nocy i swieta.
#23 ~Afganiec Data: 2010-02-14 11:05:00
Do szpitala w moim mieści już kilka lat temu przyjeżdżały pielęgniarki z Białorusi i Ukrainy, ale nie były zainteresowane pensją "na rękę" trochę powyżej minimalnej krajowej, ponieważ wynagrodzenie w wysokości ok. 400 - 500 USD otrzymywały one w swoich krajach już jakieś 10 lat temu (gdzieś na początku rządów Łukaszenki i Kuczmy), zaś w szpitalach wojskowych i MSW dochodziły do tego ekstra dodatki mundurowe. To wszystko na temat bajek medialnych o zatrudnianiu cudzoziemek w polskich szpitalach.
#24 ~ALA Data: 2010-03-25 15:40:11
Pytanie do Pani dr o pseudo grik -Pani dr a gdzie pani potrzebuje pielegniarek?? bo chętnie się zatrudnię -od 17 lat pracuję w szpitalu przy łożku chorego,ukończony licencjat i moja pensja to 1700 zł pracując w piątki,światki i niedziele,bardzo chętnie przyjmę się do POZ za 2500 zł netto ale w mieście w którym mieszkam o takiej pensji mogę tylko pomarzyć-pozdrawiam
#25 ~gość Data: 2010-03-25 15:48:01
Brakuje pielegniarek?? ludzie poczytajcie potrale z ogłoszeniami o prace -90% z nich to ogłoszenia ale dla pielegniarek chcących wyjechać za granicę,w Polsce brakuje pielegniarek ale nikt ich nie szuka a w ciekwaszych ofertach pracy znalazłam urzekające propozycje pensji 1300-1500 brutto,prawie się zarumieniłam z wrażenia,pozdrwaiam wszystkie te pielegniarki którym chce się jeszcze pracować w Polsce w tym zawodzie
#26 ~Marta Data: 2010-06-22 23:52:15
Czytam,że brakuje pielęgniarek w szpitalach.Ale,gdy chciałam podjąć pracę w szpitalu na terenie Bytomia ...to okazało się,że nie ma wolnych etatów.
#27 ~do pani dr Data: 2010-08-13 15:11:18
Ja również chętnie popracuję za 25000 zł netto.I będę zadowolona,bo mam 14500zł netto.studia mgr.specjalizację i liczne kursy aha!i doswiadczenie i jestem młoda
#28 ~gosc Data: 2010-09-12 20:22:34
Jestem pielegniarka srodowiskowo -rodzinna od paru miesiecy przeprowadzilam sie do malej wsi pod puckiem bylam pewna ze prace znajde bez problemu bo przeciez brakuje pielegniarek!niestety wydeptalam juz wszystkie sciezki do szpitali ,przychodni,itp.nadal szukam ...moze do emerytury znajde tylko wtedy ja bede potrzebowac pomocy bo po tylu latach chodzenia sama bede pacjetka...
#29 ~m.teresa Data: 2010-09-23 15:50:02
Do grik. Może trochę poźno, ale lepiej niż wcale - pytam: 2500 netto? po pobieżnym przeanalizowaniu stawek kapitacyjnych za pacjenta w poz, uwzględniając współczynniki związane z wiekiem - pielęgniarka u Państwa dostaje część (ok 60%)tego, co mogłaby zarobić samodzielnie. Jako pośrednicy macie za nią całkiem niezłą kasę z kontraktu z NFZ. Wiem, że pielęgniarki są zbyt nieśmiałe lub niechętne do podejmowania samodzielnej działalności, ale Wasze Porozumienie Zielonogórskie całkiem dużo namieszało i zgarnęło pielęgniarskie kontrakty
#30 ~do pani dr Data: 2010-10-26 21:50:28
Wspołczuje ze miała pani kłopot ze znalezieniem pielegniarek.Moze nie dała im pani umowy o pracę i sie pani dziwi,ze uciekły?
#31 ~JUSTA Data: 2010-11-28 17:37:01
Jaki brak pielęgniarek!!Właśnie dowiedziałam się że nie zostanie mi przedłużona umowa po półtora roku pracy bo jest nas na oddziale za dużo,ale jest praca dla piel. na umowę zlecenie. Chciałam zmienic oddział ale tam też nie ma wolnych etatów-to wersja Pani dyrektor,bo piel. oddziałowe twierdzą co innego.W innych szpitalach też pytałam i co .....NIC
#32 ~piel Data: 2011-01-24 13:48:43
jakże my jesteśmy głupiutkie...SĄ WAKATY W SZPITALACH I W PRZYCHODNIACH WOLNE MIEJSCA DO PRACY A MY PRACUJEMY ZA 2,3,4 ŚMIECHU WARTE !!! I O NIC NIE UMIEMY ZAWALCZYĆ !!!!!ŻENADA !!!
#33 ~lokkk Data: 2011-01-31 15:46:08
bo pielegniarki nie sa madra grupa zawodowa niestety!
#34 ~ania Data: 2011-02-17 15:31:48
LOOK-piszesz ze pielegniarki nie sa madra grupa zawodowa?mylisz sie-pielegniarki to wyksztalcone,madre kobiety glupi jest RZAD ktory nie chce dostrzec tego,ze faktycznie jest nas coraz mniej...wiesz co look?ja osobiscie,po 22latach pracy w dyzurach z poborami 1700zl...postanowilam-wyjechac bo wiem ze gdzies tam w swiecie moje umiejetnosci i praca beda doceniane,bede zyla na normalnym poziomie itd..powiem ci jedno look-KAZDA Z NAS MOZE PRACOWAC w sklepie,biurze,urzedzie-wystarczy kilka kursow...ale panie z biur,urzedow i sklepow,raczej nie moga byc pielegniarka-TU KURS TO ZA MALO..Mamy GŁUPI RZAD-ktory udaje ze nie ma problemu,a problem jest,bo srednia wieku pielegniarki w Polsce to 47lat...LUDZIE POMYSLCIE,WYOBRAZCIE SOBIE-OPIEKE-BEZ PIELEGNIARKI.Pozdrawiam
#35 ~lokkk Data: 2011-02-23 21:49:44
do ani masz racje kolezanko.Zgadzam sie z Tobą w zupełnosci.POZDRAWIAM:)
#36 ~gość Data: 2011-03-22 08:21:05
Wiecie co ja już nie mam siły w takim mieście jak Kraków gdzie jest wiele szpitali i przychodni nigdzie nie mogę dostać pracy skończyłam studia magisterskie ale o to nawet nikt nie pyta tylko od razu mówią że nie ma przyjęć. To jest jakaś paranoja. Gdyby nie to że mam dzieci to bym wyjechała za granicę i godnie tam zarabiała bo w naszym kraju nie da się normalnie żyć!
#37 ~gość Data: 2011-04-07 00:47:55
Te wszystkie żale do niczego nie prowadzą.Jestem pielęgniarką która szuka pracy i nie mogę jej dostać ,bo kiedyś strajkowałam,działałam w związkach zawodowych i byłam w Warszawie aby wypowiedzieć się na temat naszego zawodu.I wiecie co macie rację dziewczyny,nigdy nie można się poddawać i trzeba się szanować,a szczególnie wierzyć że pacjent w naszych rękach jest zawsze bezpieczny,ale w rękach naszego chorego rządu taki pacjent jest na ostatnim miejscu.
#38 ~Kinia Data: 2011-06-17 09:33:43
Witam:)Jak tak czytam te wszystkie komentarze to mi się robi słabo:)Owszem głośno mówi się o brakach w kadrze pielęgniarskiej,ale ja jako świeżo upieczona absolwentka nie mogę znaleźć pracy już od 3 miesięcy:P To samo dotyczy około 80 % moich koleżanek ze studiów:P Jak nie ma pracy to za co sie dalej kształcić,robić kursy,specjalizację???Rzeczywistość w Polsce mnie przeraża:(
#39 ~sx Data: 2011-07-26 17:05:00
Nie ma pracy dla absolwentek piel.,bo większość pracujących piel. pracuje na 2,3 a nawet 4 etatach/umowy-zlecenia , kontrakty po 400 godz miesięcznie./ Więc musicie czekać aż stare wymrą. Może to być wkrótce , bo jak długo wytrzyma organizm tak eksploatowany.
#40 ~Młoda Data: 2011-08-09 16:35:29
No tak. Mi się udało po studiach znaleźć pracę. Na kontrakcie. Nawet mnie to ucieszyło. Tylko że ... muszę mieć dwa lata pracy w zawodzie żeby móc być zatrudnioną na kontrakcie. KTO TO WYMYŚLIŁ PYTAM SIĘ !!!! W CZASIE KIEDY CORAZ WIĘCEJ SZPITALI PRZECHODZI NA KONTRAKTY !!!! Dziękuję bardzo inteligentnym osobom które w ten sposób chcą mnie zablokować !
#41 ~sister Data: 2011-11-27 16:10:09
Nie jest moja intencją obrażanie, ale stwierdzę fakt ! Jesteśmy Głupie ! Jak tu stwierdzono pracujemy za 2 - 3 , padamy na nos ! A odejdźmy w końcu od głupich umów i kontraktów ! Żądajmy za ciężką pracę godziwej pracy , a po pracy należnego nam odpoczynku ! Pora zrozumieć ,że pracując na kilku umowach s..... y we własne gniazdo !!! I do " młodej " ! Kiedyś aby trafić na samodzielne stanowisko trzeba było mieć przepracowane 5 lat w szpitalu !!! 2 lata uważam to stanowczo za krótko !