Data ostatniej aktualizacji: 2009-05-08 07:30 Ten artykuł czytano już: 7000 razy !
Wartościowanie stanowisk pracy w pielęgniarstwie.
"Dlatego też z dużą determinacją w tej chwili pracuję ze środowiskiem pielęgniarskim - i to nie jest jakaś reklama, że my rozmawiamy ze związkami czy z przedstawicielami tych zawodów - chcę bowiem określić rolę pielęgniarki w systemie. Tak jak lekarz jest w tej chwili usadowiony - wiadomo, jakimi standardami się kieruje, za co dostaje pieniądze, ile powinien pracować - tak samo chcę, aby dzisiaj wartościować stanowisko pielęgniarki w systemie. One - i tu przypominam - mimo tak zwanej ustawy wedlowskiej, mimo zapisu o 40% na podwyżki, w ramach tych podwyżek zyskały zdecydowanie mniej niż lekarze. Może czas na to, żebyśmy tutaj podjęli wspólną inicjatywę, wartościowali to stanowisko, tak by położna i pielęgniarka były ewidentnym elementem tego systemu wspierającego lekarza. Nad tym pracujemy i wierzę w to, że nam się to uda."
Minister Zdrowia
Ewa Kopacz
źródło informacji: strona internetowa sejmu
Zobacz także:
23 kwietnia 2009 roku - Zobacz co minister zdrowia powiedziała w sejmie o "minimalnym wynagrodzeniu" pielęgniarek i położnych. 6 KOMENTARZY.
23 listopada 2008 roku - Zobacz co minister zdrowia powiedziała w sejmie o zarobkach pielęgniarek i położnych. 29 KOMENTARZY.
Ministerstwo Zdrowia zarządziło wielki spis pielęgniarek i położnych, w zakresie wynagrodzeń i kwalifikacji. 28 KOMENTARZY.
Aktualności według działów - wynagrodzenia pielęgniarek / protesty
Interpelacje posłów i senatorów według działów - warunki pracy i płacy
Obowiązujące regulacje prawne według działów - wynagrodzenia pielęgniarek
Trwa ładowanie komentarzy ...
Komentarze użytkowników
#1 ~mała Data: 2009-05-08 11:18:55
Pani Minister znowu cos się pomieszało kiedy mówiła "tak by położna i pielęgniarka były ewidentnym elementem tego systemu wspierającego lekarza" Droga Pani Minister pielęgniarka to samodzielny zawód a nie służebnica lekarza, pielęgniarka może byc parnerem lekarza w systemie opieki zdrowotnej , a nie jego wsparciem .To tak jakby nauczyciel j.polskiego miał byc wsparciem dla nauczyciela j.niemieckiego , a sedzie wsparciem dla adwokata - Bzdura !!!
#2 JERZY Data: 2009-05-08 11:47:01
Zgadzam się z "małą" pielęgniarka i położna to samodzielne zawody!!! Nie podlegają służbowo lekarzowi!!! Szkoda, że Pani minister o tym nie wie. Ale popieram starania ministerstwa zdrowia na rzecz unormowania prawnego tych zawodów.
#3 ~gosia Data: 2009-05-08 14:12:17
plany, plany tak pięknie to brzmi... ciekawe ile przyjdzie nam czekać na efekty? mamy samodzielny zawód, powinnysmy mieć w wielu sprawach wolna rękę, ale współpraca lekarz- pielegniarka to dobre połaczenie.
#4 ~mała Data: 2009-05-08 14:18:42
Swoją droga wyrazenie jezykowe "wartoeciowanie" -zwyczajnie i najprosciej na świecie polskiemu pielęgniarstwu potrzebne jest ustalenie kompetencji zawodowych w zalezności od poziomu wykształcenie < czy jak kto woli kwalifikacj< - a za tym musza iśc pieniadze !Poste a nie tylko gadanie gadanie i gadanie
#5 ~wiedźma Data: 2009-05-08 23:35:12
Do ntej pory myślałam, że pielęgniarka wspiera pacjenta w jego walce o zdrowie w chorym systemie, teraz ma jeszcze wspierac prywaciarza lekarza? Wartościowanie jest dobre, tylko ciekawa jestem co poszczególne grupy zawodowe wpiszą w zakres swoich czynności, a co rzeczywiście robią.
#6 ~piguła Data: 2009-05-11 12:56:35
Czyżby zbliżały się jakieś wybory? Tylko w czasie przedwyborczym słyszymy od polityków słowa o "wartościowaniu" zawodów pielęgniarki i położnej. Poczekajmy co Pani Minister powie w lipcu lub w sierpniu.
#7 ~piel Data: 2009-05-11 14:08:16
pani minister na spotkaniu z pielęgniarkami w ministerstwie przywitała je słowami "średni personel pomocniczy". Bez komentarza....
#8 JERZY Data: 2009-05-12 09:13:10
CIEKAWE CZY PRZEDSTAWICIELKI PIELĘGNIAREK WYEDUKOWAŁY PANIĄ MINISTER, ŻE NIE SĄ ŚREDNIM PERSONELEM CZY PRZEMILCZAŁY TEN FAKT?
#9 ~~~piel Data: 2009-05-14 12:35:45
Pani Minister ma bardzo przestarzałe poglądy ale cóż jest lekarzem a mam wrażenie, że tej właśnie grupie zawodowej trudno przyjąć, że zawód pielęgniarki i położnej jest samodzielnym zawodem a współdziałanie z lekarzem odbywa się na pewnym odcinku i na pewno nie podlegamy służbowo lekarzowi. Dobrze by było, gdybyśmy same o tym wiedziały lub wiedzieli i mam nadzieję, że właściwie będzie to przedstawione w ministerstwie zdrowia.
#10 ~eluska Data: 2009-06-04 22:19:27
innym problemem dla pani minister jest przestrzegania praw pracownikow w placowkach gdzie od lat nie kupuje sie ubran i obuwia, pielegniarki kupuja w ciuchlandach, chodza jak przebierancy!!! zgloszenie do inspekcji pracy jest niemozliwe bo zwiazki do niczego, a one same boja sie o prace, u kogo szukac pomocy jesli wszyscy wokol sa glusi i slepi?
#11 ~Aśka Data: 2009-06-06 23:29:00
Do roboty PIELĘGNIARKI, zaksać rękawy i pokończyć studia, macie okazję skończyć stuia pomostowe i Pani Minister udowodnić, że pielęgniarka to nie średni personel pomocniczy. Życzę Wam podjęcia trafnych decyzji.
#12 ~zeta Data: 2009-06-11 22:31:36
..pielęgiarki i połozne..same jestescie sobie winne za to ze dajecie sobie ,,tykać" lekarzom...ktorzy mówia do Was na ty...lub inaczej..nie sznujecie sie ..pokazcie tym panom/paniom lekarkom przez duze L..kim jestescie ..i to od jutra ..pozdrawiam ..
#13 ~piel 33 Data: 2010-05-07 09:02:57
Co da Pani minister wartościowanie stanowisk pielęgniarskich jak za 5 - 10 lat nie będzie pielęgniarek. Powrócimy do opieki zakonnic. One mogą pracować charytatywnie, ponieważ żyją dla misji, a my pielęgniarki mamy rodziny, które należy godnie utrzymać. Godność pielęgniarki to praca na dwóch etatach, a dzieci nie znają własnej matki. I co na to Pani minister. Wartościowaniem zajmuje się kadra zarządzająca i jeśli ktoś nie jest lubiany to i wartościowanie mu nic nie da.Pani minister niech wymyśli sensowne płace dla pielęgniarek a nie dba tylko o lekarzy, bo sama nim jest. Prawda jest taka, że nie będzie pielęgniarek i wtedy ministrowi będzie bardzo trudno cokolwiek zrobić. Pozdrawiam
#14 ~pikk Data: 2010-08-09 13:57:21
Jaki wartościowy partner lekarza?Czytaliscie oferty pracy dla piel.?Tam przyszli pracodawcy ustawiają piel. w kategorii gospośie opiekunki,sprzątaczki.Często podają pracownik fizyczny.
#15 ~prażynka Data: 2010-09-29 12:04:02
zeta, zgodzę się z Tobą połowicznie - kiedy rozpoczynałam pracę na nowym oddziale byłam oceniona przez gremium lekarskie (chirurdzy)jako zarozumiała, dopiero po bliższej rozmowie zmieniano o mnie zdanie, nigdy nie zapomnę ich min kiedy mówiłam, że zawsze miałam dobrze wychowanych narzeczonych, którzy traktowali mnie z szacunkiem i tego samego oczekuję w pracy, bo najpierw jestem kobietą, a później pielęgniarką. Oj zdziwieni byli, fakt. Myślę jednak, że sytuacja pielęgniarek tylko połowicznie wynika z ich braku obrony godności własnej i własnego zawodu, 50 % wg mnie to bezskuteczność podejmowanych działań - nie zmieniamy metod i to nas gubi.
#16 ~gość Data: 2010-10-16 16:29:07
Sutener to ktoś kto utrzymuje się z prostytutek. A jak nazywa się lekarz , który utrzymuje się kosztem pielęgniarek ??
#17 ~piel Data: 2011-01-24 12:43:36
PASOŻYT PIELĘGNIARKI.TAK LEKARZE SĄ MĄDRZY A MY TYLKO PISZEMY I 1500 NA REKĘ !!!! ŻENADA !!!!
#18 ~PIEL Data: 2011-01-24 12:49:28
Min.KOPACZ ma i córcię lekarza KTÓRA jakoś tam pozdawała EGZAMINY.WIADOMO WIĘC CO I JAK USTAWIA !!!PIELĘGNIARKI BIERZMY SIĘ DO ROBOTY !!! DO WALKI O SWOJE !!!