Data ostatniej aktualizacji: 2009-08-11 11:49 Ten artykuł czytano już: 2500 razy !
Strajk pielęgniarek i położnych w Radomiu.
W obliczu coraz trudniejszej sytuacji w zakresie konfliktu w radomskim szpitalu, moim zdaniem Prezes Naczelnej Izby Pielęgniarek i Położnych powiniena udać sie do Radomia. Jego zadaniem oraz rzecznika prasowego samorządu powinno być prowadzenie w Radomiu kampanii informacyjnej o sytuacji zawodowej polskich pielęgniarek i położnych. W mediach konflikt radomski coraz częściej jest przedstawiany jako protest osób "oderwanych od rzeczywistości", którego głównym powodem są płace, a nawet małe dzieci wiedzą, że jest kryzys! W mediach nie są eksponowane inne postulaty strajkujących: uregulowanie zasad wynagradzania i norm zatrudnienia pielęgniarek i położnych. Te postulaty dotyczą każdego szpitala w Polsce. Dlaczego koszty transformacji w systemie ochrony zdrowia mają ponosić tylko pielęgniarki i położne, natomiast niewspółmiernie wysokie uposażenia i kolejne powyżki dotyczą tylko grupy zawodowej lekarzy? Dlaczego pielęgniarki i położne maja pokornie ponosić konsekwencje nieudolnego zarządzania zakładami opieki zdrowotnej, które są "państwem w państwie" i pozostawione bez należytego nadzoru ze strony organów założycielskich, także w zakresie polityki płacowej?
Jakie jest wasze zdanie w kwestii obecności Prezesa NIPiP w Radomu? Dlaczego samorząd zawodowy dopiero w szóstym dniu strajku generalnego zajął stanowisko w sprawie obecnego protestu?
Zapraszam do dyskusji.
Mariusz Mielcarek
11 sierpnia 2009 roku - godz. 11.55
Poprzez umieszczanie komentarzy wesprzyjmy strajkujących w Radomiu! Pokażmy strajkującym, że popieramy ich działania w słusznej sprawie! Naszej wspólnej sprawie! Nie bądź obojetny.
Zobacz także:
Nie masz czasu codziennie zaglądać na Portal Pielęgniarek i Położnych
?
Mamy dla Ciebie praktyczne rozwiązanie
!
Zamówteraz wysyłkę najpopularniejszych artykułów na Portalu. Redakcja Portalu będzie Tobie przesyłać poniedziałkowe i środoweoraz w piątek wekendowewydanie Serwisu Informacyjnego na Twoją skrzynkę pocztową.
Teraz tutaj Zamów



Trwa ładowanie komentarzy ...
Komentarze użytkowników
#1 ~HipoKret Data: 2009-08-11 12:09:48
Niech pomyślę... Wydaje zarobione ciężką pracą... koleżanek, składki na BoraBora?
#2 ~Ania Data: 2009-08-11 17:28:45
Oczywiście, że powinna być, ale cóż, ta Pani zarabia bardzo dużo, nie interesują Ją płace zwykłych pielęgniarek.
#3 ~szczera Data: 2009-08-11 20:54:54
Prezes boi się o swoje jutro, jest niekompetentna, wycofuje się ze wszystkiego co mówi, gdy czuje smród.Kto nas uszczęśliwił taką prezes? Zdjąć ją ze stołka i do roboty za 1500 zł.
#4 ~szczera Data: 2009-08-11 20:54:54
Prezes boi się o swoje jutro, jest niekompetentna, wycofuje się ze wszystkiego co mówi, gdy czuje smród.Kto nas uszczęśliwił taką prezes? Zdjąć ją ze stołka i do roboty za 1500 zł.
#5 ~wera Data: 2009-08-11 21:14:45
śmieszą mnie komentarze decydentów, że pielegniarki chcą dużo i odnoszą się moralności wobec pacjenta, ciekawe czy umoralniali grupę lekarską gdy sowicie im wynagradzali np dyżury
#6 ~kol. lek Data: 2009-08-12 01:03:49
Dziewczyny nie czepiajcie się lekarzy ,walczcie o swoje a nie wytykajcie ciągle ile to lekarze zarabiają? Czyz nie macie innych atutów w rękawie a jeżeli nie to tylko potwierdzacie swoją niekompetencję
#7 ~była zw. Data: 2009-08-12 01:09:27
A gdzie są nasze władze związkowe Pochowały się po kątach bo swoje już zyskały-nie będą nadstawiać karku.Tak jak u nas w zakładzie .pani przewodnicząca udaje ,że walczy o pielęgniarki a tak naprawdę obserwując jej poczyniania na plecach pielęgniarek załatwia swoje interesy.TAK jest w większości .Ja nie ufam związkom,podburza a potem tyłem się wycofują,--karierowiczki i tyle a nasza to już osiągnęła zenitu.Hańba.
#8 ~Anna Data: 2009-08-12 13:38:12
A gdzie są nasze Panie z OIPIP z Radomia do tej pory nic nie zrobiły, wykazały się tylko niekompetencją i brakiem chęci pomocy koleżankom cóż one pracują za nasze skłądkowe pieniądze nie takie jak my zarabiamy na oddziałach i mają wszystkich w nosie.
#9 ~wera Data: 2009-08-12 15:31:50
do kol. lek- nikt nie wytyka lekarzom zarobków, tylko chodzi o mentalnosc decydentów, a ich sposób publicznego myslenia powoduje niestety byle jakie postrzeganie pielegniarek w naszym społeczeństwie
#10 ~misia Data: 2009-08-12 16:57:01
Do wera- taka jest prawda, albo mamy argumenty albo ich nie mamy,wytykając zarobki innych grup zawodowych, nawet własnej, stawiamy sie w sytuacji " psa ogrodnika". Smutne jest to, że kolejny już raz pokazujemy jakie naprawde jesteśmy.
#11 ~Basia Data: 2009-08-13 11:16:47
Drogie koleżanki, nie mieszajcie pojęć: samorząd i związki zawodowe to nie to samo, mają zbliżone ale nie te same cele, o prawa i podwyżki dla pracowników walczą właśnie związki, samorząd ma szersze kompetencje(nie wszyscy należą do związków) i nie sprowadzajcie go do roli strażnika wynagrodzeń. Nie rozumiem dlaczego oczekujecie obecności Prezesa NR w Radomiu? Przecież są tam władze związku. Z całym szacunkiem ale nie podejrzewam koleżanek o brak wiedzy na temat zadań samorządu. I po co te słowa pełne jadu, przecież czytają te komentarze ludzie spoza naszego środowiska. A na marginesie- nie pracuję w Izbie , nie należę do związku i nie jeżdżę na Bora-Bora...
#12 ~kapral Data: 2009-08-13 19:45:48
jak koleżanki wygrają z dyrekcja to zobaczycie jak się zleca działaczki z OIPIP, jaka się zacznie licytacja co jaki związek zrobił i jak będą przekonywać " gdy by nie my to nic nie załatwiłybyście". Na takich obiboków idą nasze składki.
#13 ~położna Data: 2009-08-14 13:56:48
Do kapral. Zgadzam się całkowicie z Tobą, dlatego my pielęgniarki i położne powinnyśmy należeć tylko do jednego ostatecznie dwóch silnych związków.Różnorodność zdań wielu związków w zakładzie uprawnia dyrektora do podjęcia dyktatorskiej decyzji, zgodnej z prawem. Weżmy przykład z nauczycieli,dwa silne związki i do tego Karta Nauczyciela.
#14 ~~natka Data: 2009-08-15 18:54:37
Mam ważne pytanie-może ktoś mi odpowie : do jakiego wieku można wyjechać do pracy jako pielęgniarka zagranicę ? podobno każdy wiek mile widziany ? dzięki za podpowiedz... :)~natka
#15 ~mgr p-arz Data: 2009-08-16 08:32:29
Dajcie spokój , kiedy to wszystko ulegnie radykalnej poprawie ? Gdzie odpowiedzialność , uczciwość wobec Nas wyborców , gdzie rzetelne podejście do sprawy ? Ja na temat tej Pani , i ni e tylko , już się wypowiadałem kilkakrotnie . Po jaką cholerę Nam taka przedstawicielka , która w sytuacjach , które miałyby jej zaszkodzić , Nas nie reprezentuje . Dba o siebie i reprezentuje nadal środowiska katożydokomuny . magister pielęgniarz
#16 ~basia Data: 2009-08-16 09:50:38
Jestesmy tchórzliwe.Nie doprowadzamy spraw do końca,nie mamy liderów.Przemyślcie sprawe.Wybierajcie na przedstawicieli swojej grupy zawodowej ludzi którzy chca pracowac dla was a nie dla kasy.Ńie narzekajcie,nie dajcie sie sklócić.Nalezy solidnie wziąć sie do roboty i opracowac postulaty poparte dobrymi argumentami.A moze trzeba zacząć od zmiany od rozliczenia naszych liderów?
#17 ~ewa Data: 2009-08-17 07:29:47
To my mamy Panią Prezes? Wybaczcie ale Ona musi wyjeżdżać na szkolenia i zarabiać na koleżankach.
#18 ~misia Data: 2009-08-17 18:47:16
Koleżanki i koledzy - mamy co wybraliśmy sami ! teraz nie czas narzekać- tylko czy będziemy pamiętać o tym w następnych wyborach do Izb ?
#19 ~Basiu Data: 2009-08-17 23:55:18
To nie tylko Prezes tworzy elitę, chyba, my jej nie posiadamy, raczej nie posiadamy! Lekarzy wspierają nie tylko ordynatorzy,profesorowie, a nas kto!!!!!
#20 ~GOŚC Data: 2009-08-18 19:53:57
ZLIKWIDOWAĆ WSZYSTKIE IZBY PIELĘGNIAREK I POŁOŻNYCH DLACZEGO NASZE SKŁADKI ZCĄGAJĄ NAM OD POBORÓW BRUTTO -POWINNI ODCIĄGAĆ OD POBORÓW NETTO!!!!TO ZOBACZĄ ILE DOSTAJEMY PENSJI .POWINNY TE PANIE I WSZYSTKIE PRZEŁOŻONE SOBIE TO WZIĄĆ DO SERCA ,ŻE DZIĘKI NASZEJ PRACY!!!SIĘ UTRZYMUJĄ I TO CAŁKIEM DOBRZE .WSTYD PROSZĘ ZARZĄDZAJĄCYCH TO NIEGODZIWE!!!!!