Data ostatniej aktualizacji: 2009-08-16 05:29 Ten artykuł czytano już: 1500 razy !
Strajk pielęgniarek i położnych w Radomiu.
Zobacz także:
W sprawie Radomia i innych . . . Obserwatora kilka uwag. 20 KOMENTARZY.
Więcej aktualności z Radomia . . .
Więcej wideoinformacji z Radomia zobaczysz tutaj.
Nie masz czasu codziennie zaglądać na Portal Pielęgniarek i Położnych
?
Mamy dla Ciebie praktyczne rozwiązanie
!
Zamów teraz wysyłkę najpopularniejszych artykułów na Portalu. Redakcja Portalu będzie Tobie przesyłać poniedziałkowe i środowe oraz w piątek wekendowe wydanie Serwisu Informacyjnego na Twoją skrzynkę pocztową.
Teraz tutaj Zamów




Trwa ładowanie komentarzy ...
Komentarze użytkowników
#1 ~inos Data: 2009-08-16 09:39:13
Po prostu żenada, widać teraz na ile się cenią. Jednorazowe głupie 2 tys. zł wszystko załatwiło. Wstyd mi teraz, że jestem przedstawicielem tego zawodu. Brak sów
#2 ~~piel Data: 2009-08-16 10:10:10
Zenada zgadza się i naprawdę brak słów,zaśpiewajcie hymn z radości...Redaktorzy szczególnie ze szkła kontaktowego będą mieli kolejny materiał do ironicznych komentarzy...!Mocno dziwię się p.Gardias,która skupiła się jak zwykle na kwestiach płacowych,argumentuje mało konkretnie.Niechby raz powiedziała publicznie,że nie jesteśmy siostrami i mamy wyższe wykształcenie
#3 ~oo Data: 2009-08-16 10:29:22
Taktyka bufoniastego dyrektora okazała się być nadzywczaj skuteczna. Wziął pielęgniarki na przeczekanie, a te gdy zmęczone strajkiem dały się omamić gruszkami na wierzbie.
#4 ~mgr Data: 2009-08-16 11:03:09
TAKTYKA KOPACZ TO BYŁ JEJ GŁÓWNY CEL OBSADZIĆ STANOWISKA DYREKTORSKIE BUFONAMI A W RADOMIU TO SZCZEGÓLNY BUFON KOLEŻANKI PIELĘGNIARKI UDERZYŁ W WAS MOCNO ZAGRAŁ ŚMIERCIĄ PACJENTA TO POSZŁO NA CAŁĄ POLSKĘ JAKIM PRAWEM TAKI BUFON NAS OBRAŻA ODBIERA SZACUNEK DLA ZAWODU BO PRESTIŻU I TAK NIE MA I NIE BEDZIE...!POZBĄDZCIE SIE SZYBKO BUFONÓW...!!! pozdrawia mgr siostra
#5 ~sdsdsd Data: 2009-08-16 11:41:31
Współczuję cała Polska się będzie śmiała, albo już śmieja 2000zł to jest zero a 10 lat znów za "głodową pensję" to nie przeszkadza ? Co za ludzie, marnujecie życie i czas swój a najgorsze że tez innych bo taki protest podniósł ludzi na duchu a teraz to nic tylko "obuchem w łeb" dostali ...
#6 ~MIASTOWA Data: 2009-08-16 12:43:01
SIOSTRY Z PÓL I ŁĄK ZACZNIJCIE BYĆ PIELĘGNIARKAMI ZOSTAWCIE TO PŁOLE I ŁOGÓRKI WZYWAM WAS...!!!
#7 ~hhhhhh Data: 2009-08-16 12:44:13
Były i są dzielne i wspaniałe dziewczyny z Radomia, a jaką pozycję same pielęgniarki(pseudo liderki) dały pielęgniarce pracującej z pacjentem ( tabela zaszeregowania). Tak jest ona traktowana!
#8 ~~Anka Data: 2009-08-16 12:53:36
Elminujmy te panie z żelazną konsekwencją z naszego środowiska CZAS NAJWYŻSZY....!!!!!!!!
#9 ~HannibalL. Data: 2009-08-16 13:20:28
Mogły mieć wszystko, wszystko straciły! Człowiek jest jak drut. Jak raz się ugnie, do końca pozostanie na kolanach! "On" wie. Udowodniły, że to One są Goliatem. Konkludując, "Miałeś Chamie złoty róg"
#10 ~~iskra wa Data: 2009-08-16 13:35:23
A JA WIDZĘ ISKRĘ MAMY OGROMNĄ SZANSĘ JĄ ROZNIECIĆ ALE TYLKO PRZEMYŚLANYMI,INTELIGENTNYMI DZIAŁANIAMI,EMOCJE STOP ! KONSEKWENJA START !
#11 ~Monia Data: 2009-08-16 13:45:40
Sam pracując na odcinku wiesz dobrze jak pielęgniarką jest traktowana i co z nią zrobią przez kilka lat pracy tzw kadry zarządzające i inni
#12 ~ Hanibalu Data: 2009-08-16 13:49:59
Monia!!!pokarzą jej wszyscy gdzie jest jej miejsce, a dziewczyny z Radomia są wspaniałe bo dalej zgodziły się opiekować chorymi w przeciwieństwie do "elit pielęgniarskich.
#13 ~GOŚĆ Data: 2009-08-16 14:20:02
WSTYD A PRZECIEŻ NIE CHODZIŁO NAM TYLKO O PIENIĄDZE DZIĘKUJEMY pani GARDIAS jednak>to jest niegodziwe jak się traktuje pielęgniarki
#14 ~CITO Data: 2009-08-16 14:21:54
ZAWALCZMY OD JUTRA KONSEKWENTNIE I MĄDRZE O KARTĘ PRAW PIELĘGNIARKI USTALMY JAK NP.PIELĘGNIARKI NORWESKIE NIE PRACUJEMY PRZY CHORYCH JEŚLI DYSPROPORCJE PŁACOWE MIĘDZY PIELĘGNIARKAMI A LEKARZAMI SĄ DUŻE.WÓWCZAS ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA CHORYCH SPADA NA LEKARZY POLSCY LEKARZE NADAL W ZACISZU GABINETÓW KOMUNA SIĘ MOCNO TRZYMA !!!
#15 ~ctku Data: 2009-08-16 14:43:57
Nie zapominaj Cito o pielęgniarskich kierownicach donicach, pseudonaukowcach, którzy nie wyliczyli norm (jak w Europie) zatrudnienia pielęgniarek,my dla nich już dawno przestałyśmy być ludźmi(etycy!!!)
#16 ~gosia Data: 2009-08-16 15:14:09
brak wsparcia zmeczenie dało znać pielegniarkom, powiem tyle jeśl bym nic nie wywalczyła nie pracowałabym tam zwolniłabym się natychmiast, bufony dyrektorzy do pampersów!!!
#17 ~CITO Data: 2009-08-16 15:19:13
Ctku -o donicach nie da się zapomnieć dopóki się ich nie rozbije a te normy podamy im na papierze! Piszmy dużo do różnych mediów na temat naszych pielęgniarskich realiów... zapraszajmy z kamerą niech sprawdzą fakty( najlepiej z ukrytą) zapewniam media,że uzyskają rozgłos.Chyba nie jesteście tylko od tropienia zepsutej kiełbasy ???Ctku damy radę- ale...wszyscy-pozdrówki :)!
#18 ~Il;ona Data: 2009-08-16 16:07:31
Moje drgie koleżanki najlepiewj krytykować i odbijac nasze koleżanki ja byłam w Radomiu i widziałam jaki wielki wysiłek dały dziewczyny i odwagę medja zrobiły swoje nastawiły opinie publiczna przeciwko nam i lokalne władze też nie są bez winy nawt nie maja odwagi odwołać niudolnego Dyrektora . Myśle że walka sie nie skończyła tylko będzie to poczatek bardziej zorganizowanej zaplanowanej akcji w całej Polsce musimy ruszyć sie i zmsnić nasz los Posdrawiam Ilona
#19 ~gość Data: 2009-08-16 16:11:38
Ilono zanim wyślesz popraw błedy. Nie bądżmy pośmiewiskiem -rozumiem jedno przeoczenie...! :)
#20 ~Dorota Data: 2009-08-16 16:27:11
Tego się nie spodziewałam - mierz zamiary na siły - więcej dyplomacji, mniej krzyków i niepotrzebnych sloganów. Natomiast jeżeli wybrało się już taką drogę, to trzeba być konsekwentnym - kompromis owszem, ale nie taki, który można nazwać kompromitacją. Nie zarzucajmy już innym, że się z nami nie liczą, skoro same nie wiemy czego chcemy!!! Ten finał zamiast pomóc w gruncie rzeczy pogorszył całą sytuację. Pozdrawiam serdecznie
#21 ~Ela Data: 2009-08-16 17:25:28
Widocznie tak musiały postąpić, czasami trzeba się wycofać żeby znów zaatakować, to ich sprawa jak postąpiły przastańcie do cholery wszystkich krytykować wy wstreętne piguły !
#22 ~Dorota Data: 2009-08-16 17:42:45
Droga Elu z pewnością umiesz atakować, ale odpowiedz sobie bez emocji, czy stać Cię na konstruktywne działanie, skoro tak krótka wypowiedź pozostawia wile do życzenia.
#23 ~nata Data: 2009-08-16 18:19:29
Tak Doroto popieram Twoją wypowiedz.Droga Elu wiecej szacunku dla samych siebie.To co proponujesz bije w prestiż zawodu o który słusznie walczymy- jak narazie bezskutecznie Metoda ataków się nie sprawdza .Elu nie tylko chodzi o pieniądze,jest mnóstwo innych i bardzo pilnych kwestii do rozwiązania, jeśli chodzi o pielęgniarki.ZACZNIJMY MYŚLEĆ TAKIMI WŁAŚNIE KATEGORIAMI.
#24 ~psych Data: 2009-08-16 18:40:56
Nata ma racje zastanówmy się co się dzieje z naszą grupą? Dlaczego serce zawodu, pielęgniarką pracująca z pacjentem najmniej zarabia,najgorsze warunki pracy? Dlaczego tak się nie dzieje u lekarzy?
#25 ~`kama Data: 2009-08-16 19:00:50
najlepiej krytykowac,przecież nie wiecie jakie podpisane jest porozumienie znacie je z mediów.Radom się nie poddał! czas na inne szpitale, a może tak dobrze zarabiacie,a może brak wam odwagi i determinacji.
#26 ~nata Data: 2009-08-16 19:35:49
Koleżanki Pielęgniarki zacznijmy od dziś :OD WZAJEMNEJ ŻYCZLIWOŚCI (TAKIEJ NASZEJ WEWNĘTRZNEJ ETYKI).TAKIE ŻYCZLIWE POSTAWY TO PIERWSZY KROK DO SUKCESU.NASTĘPNY PRZEDSTAWIENIE MERYTORYCZNYCH ARGUMENTÓW ODPOWIEDNIM WŁADZOM I P.W.SPOŁECZEŃSTWU.PRAWIE CODZIENNIE BOMBARDOWANI JESTEŚMY INFORMACJAMI TYPU :BRAKUJE DO PRACY-BUDOWLAŃCÓW,INZYNIERÓW,HYDRAULIKÓW ITP.DLACZEGO NIE MÓWI SIĘ.ŻE BRAKUJE PIELĘGNIAREK ???W KRAJACH U.E. NA 1 PIELĘGNIARKĘ PRZYPADA KILKU CHORYCH W POLSCE SREDNIO 15-20 !NIE GÓDZMY SIĘ NA TO-ODPOWIEDZIALNOŚĆ PIELĘGNIARSKA OGROMNA !!!!!!!!
#27 ~renia Data: 2009-08-16 20:05:05
O problemie braku pielęgniarek będzie się mówić za ok 10 lat,wtedy gdy obecne 40i 50-latki zaczną odchodzić na emerytury. do tego czasu nie liczcie na poprawę sytuacji,bo pracujemy na 2i3 etaty.I placówki służby zdrowia jeszcze nie czują noża na gardle.
#28 ~renia Data: 2009-08-16 20:10:07
Sama pracuję w dwóch miejscach i większość moich koleżanek tak robi,ale czuję że zdrowie zaczyna już szwankować,myślę żę moim koleżankó też.Pomału zaczniemy się wykruszać i dopiero jak zaczną zamykać szpitale z powodu braku pielęgniarek zaczniemy dobrze zarabiać,dopiero wtedy
#29 ~nata Data: 2009-08-16 20:14:51
Można pracować na 2,3 etaty-długo nie wytrzymacie !!!ale trzeba prowadzić mądrą walkę o swoje,o prestiż zawodowy...40,50-latki już teraz nie wytrzymują tempa,ile można czekać?tylko od nas nas zależy czy będziemy solidarne i konsekwentne!
#30 ~Dorota Data: 2009-08-16 21:10:36
Każdy ma prawo mieć własne zdanie o ile potrafi je wyrazić w kulturalny sposób. Przepraszam, ale dziewczyny z Radomia poddały się i jest to fakt, a nie krytyka. Kolejne strajki i kolejni dyrektorzy, którzy mają już "podane na tacy", jak działać i jak bardzo jesteśmy niekonsekwentne - następnym strajkującym będzie jeszcze trudniej. To prawda, że od nas samych zależy co będzie dalej,a nie będzie dobrze jeśli wciąż będziemy słabe i niesolidarne.
#31 ~Piotr Data: 2009-08-16 21:23:19
No nie . To po co koleżanki strajkowały , jak gówno wywalczyły !!! .Kur** no czemu zawsze się poddajecie,tak dużo zarabiacie,że żadna z was nie chce strajkować,albo strajkujecie i zaraz się poddajecie??? . Zróbmy strajk jeden a dobry , na całą Polskę !!! .
#32 ~GOŚĆ. Data: 2009-08-16 21:29:02
PANIproszę nie pisać ,że pielęgniarki 40,50-latki nie wytrzymują tempa ,to nas obraża,ja mam 50lat i sobie też dorabiam dodatkowo co jakiś czas w innej przychodni- wytrzymuję ,ale powinnyśmy współpracować razem i postępować taktycznie,to jeszcze zdążymy.
#33 ~ewa Data: 2009-08-16 21:36:16
Gosciu nie bądz taki wrażliwy to nie obraza wysiądziesz w najmniej spodziewanym momencie zreszta pracujesz w przychodniach to nie oddziały pliatywne,neurologiczne itp
#34 ~Dorota Data: 2009-08-16 21:40:11
Bardzo się rozumiemy...,a problemów jak widać coraz więcej. Mam nadzieję,że autorami dwóch ostatnich komentarzy nie są przedstawiciele mojego zawodu. Pozdrawiam wszystkich i życzę miłego tygodnia.
#35 ~HannibalL. Data: 2009-08-16 21:55:44
Il;ona pisze: lokalne władze też nie są bez winy nawt nie maja odwagi odwołać nieudolnego Dyrektora. Ilonko, dla władz lokalnych ten dyrektor to najkompetentniejsza osoba pod słońcem!!! Właśnie wygrał dla nich strajk i oszczędził kasę!!! Il;ona pisze: "Myślę że walka sie nie skończyła" Z taej interpretacji wnioskuję, że myślenie nie jest Twoją najmocniejszą stroną:( A to niestety… już jest koniec możemy iść, jesteśmy wolni, nie ma już nic...
#36 ~HannibalL. Data: 2009-08-16 22:31:12
I jeszcze mała dygresja. W tym strajku kasa miała znaczenie drugorzędne! Sprawie został odebrany duch i morale. Bo pielęgniarki jak pokazuje historia, to człowieki, które co najwyżej potrafią medialnie wywalczyć jajka w majonezie w kancelarii prezydenta i dać się dym... ać POlityKom. Czas wreszcie spojrzeć lustrzanemu odbiciu "Goluma" w twarz! Od 87 roku śledzę owo zjawisko. Wszelkie zrywy popełnione przez pielęgniarki miały wspólny epilog. Podwyżki... dla jedynie słusznej grupy zawodowej i symboliczne ochłapy z pańskiego stołu dla "protestantów". Stąd myślę, płynie wszelakie wsparcie... werbalne, lekarskich elyt.
#37 ~HanibaluL Data: 2009-08-16 22:43:34
A co ze wsparciem pielęgniarskich elit intelektualnych, elit zarządzających?
#38 ~wiedżma Data: 2009-08-17 00:28:03
Niestety Hannibal ma rację, a my dalej nie popieramy koleżanek w czsie wyborów.
#39 ~anna Data: 2009-08-17 09:26:50
Ja niestety jestem zawiedziona.11 dni strajkowac i zdecydowac sie na rozlam. W sumie podobne jednorazówki z tego co słyszałam proponowano przed strajkiem.Nie chce osądzac, gdyz sama walczylam o podwyzki uczestniczac w mediacjach.Wiem ze to duzy trud i czasem trzeba pojsc na kompromois- wybrac cos ale w miare dobrze.Tu niestety, ten przykład upadku będzie świadczył ze zawsze mozna nas złamac.Ale mimo wszystko jeszcze wierzę......
#40 ~basia Data: 2009-08-17 10:26:52
Wielka szkoda ,że tak to się skończylo , chciały dobrze a wyszło jak zawsze . Nie chcę tu nikogo oceniać i krytykować . To one były przez te 11 dni pod ostrzałem , tylko myślę sobie ,że postępując w ten sposób udowodniły ,że można nas zawsze przetrzymać a potem złamać . Teraz trzeba pomyśleć o innych rozwiązaniach które dadzą nam więcej niż takie zrywy pojedyńczych szpitali .Trzeba teraz przestać gadać a zacząć działać , opracować sensowne zmiany programowe i zmusić do ich wprowadzenia i tu właśnie jest duże pole do popisu naszych związków i izb . Płacimy składki więc mamy prawo domagać się działań z ich strony.Pozdrawiam
#41 ~anna Data: 2009-08-17 11:12:43
Do Basi. Takim wlasnie dzialaniem zwiazkow byl ten strajk, dlatego płacisz skladki. sstrajku nie robi sie ot tak, są procedury wg ustawy. I nigdy nie bedzie tak, ze wszystkie szpitale w jednym czasie zaczna strajkowac na zawołanie bo wymaga to czasu i przestrzegania prawa o sporze zbiorowym.A jesli zwiazki cos ustalaja i podaja to dalej regionom to musi to jeszcze przejsc w sejmach. Pozdrawiam!!!
#42 ~Monia Data: 2009-08-17 12:31:04
my cały czas kręcimy się w miejscu mówiąc o samotności pielęgniarki odcinkowej tej najmniej zgrabiającej ,w złych warunkach pracującej, chociaż od powiada bezpośrednio za zdrowie i życie człowieka, w przeciwieństwie do innych stanowisk. A jaka postawę przyjęły 'elity' pielęgniarskie?
#43 ~gosia Data: 2009-08-17 13:50:19
Po tygodniu długiego strajku oraz trudnych negocjacji uratowałyśmy przed zamknięciem Specjalistyczny Szpital w Radomiu. Mając na uwadze przede wszystkim dobro naszych pacjentów podjęłyśmy po raz kolejny decyzję wybierając mniejsze zło i odłożyłyśmy w czasie nasze żądania" - napisała w przesłanym Polskiej Agencji Prasowej oświadczeniu przewodnicząca Krajowego Zarządu Ogólnopolskiego Związku Zawodowego Pielęgniarek i Położnych, Dorota Gardias. ( Rynek Zdrowia) JAKA SZLACHETNOŚĆ - URATOWAŁYSMY PRZED ZAMKNIECIEM..... POPROSTU STCHÓRZYŁYSMY
#44 ~gosia Data: 2009-08-17 13:52:38
http://www.rynekzdrowia.pl/Finanse-i-zarzadzanie/Dyrektor-radomskiego-szpitala-wynagrodzenia-personelu-zaleza-od-roznych-ustalen,9787,1.html "....Radomski szpital jest jedną z największych lecznic w regionie. Przyjmuje pacjentów nie tylko z Radomia, ale i z sąsiednich powiatów." nikt nie odważyłby sie zamknać tego szpitala, poprostu zostałyscie wziete na przeczekanie ..... pospiewają, pomachają butelkami z monetami, p.GARDIAS TROSZKĘ SIĘ POLANSUJE W TV( chociaż tym razem nie bardzo sie jej udało) ..........i uratują szpital. NIKT NIE BĘDZIE PIELĘGNIAREK TRAKTOWAŁ POWAŻNIE.... SIOSTRY -..... żal.
#45 ~inos Data: 2009-08-17 15:00:26
Z tego wynika, że w Polsce brak jest prawdziwych pielęgniarek. Zostały tylko służebne siostry, które nie mają swojej wartości i honoru. Najlepiej podlizywać się lekarzom mówić do nich ,,Panie Doktorze", chociaż większośc tytułu doktora na oczy nie widziała. To jest smutne i dopóki nie odejdzie stare pokolenie ,,pielęgniarek", i na ich miejsce nie przyjdzą młode wykształcone po studiach to się nic nie zmieni. To smutne ale prawdziwe sami widzicie!!! Nie ma co ukrywać.... Nikt nas nie docenia, jedynie podnoszeniem wykształcenia i zmianą mentalności jesteśmy w stanie coś zmienić.
#46 ~piel. Woł Data: 2009-08-17 15:20:45
Nie wiem jaka była atmosfera i sytuacja w czasie rozmów negocjacyjnych, trudno mi oceniać Panie Pielęgniarki za podjętą decyzję ale tak naprawdę jestem MOCNO zawiedziona wynikiem uzyskanym przez stronę pielęgniarską............
#47 ~ do Inos Data: 2009-08-17 17:13:57
Jestem z tego starego pokolenia pielegniarek- pracuję juz 26 lat. Nie podlizuję się "doktorom", nie robię im herbatek. Nazwa doktor jest zwyczajowa-i nic już tego nie zmieni.Nagle wszyscy nie bedą mówić panie lekarzu. Nie pozwalam sie nazywać siostrą lekarzom - bo nią dla nich nie jestem. Ale znam te młodsze kolezanki (nie bardziej wykształcone ode mnie), ktorym imponuje przej scie na ty z panem czy pania 'doktor ", herbatki zamiast pracy przy pacjencie, wypisywanie recept za pana czy pania dr . CZy naprawdę całym złem są te "stare" pielęgniarki - mnie też się kiedys wydawało , że zawsze będę miała 28 lat. Dajmy spokój wzajemnym oskarżeniom - bo nigdy do niczego nie dojdziemy.
#48 ~inos Data: 2009-08-17 18:50:55
Dlaczego więc my, jako przeważająca grupa zawodowa w szpitalu nie potrafimy się zjednoczyć i walczyć o swoje prawa? Dlaczego osoby, które są przedstawicielami naszego związku, widzą tylko i wyłącznie w tym wszystkim swój interes? Dlaczego każdy potrafi tylko i wyłącznie narzekać a jak dochodzi do wyborów osób, które mają nas reprezentować to nagle nie wiemy o co chodzi?? Ludzie czas zmienić myślenie i w końcu się zjednoczyć. Co do niby ,,starszego pokolenia pielęgniarek" to one właśnie powinny dawać przykład młodym i przekonałem się niejednokrotnie, że tak jest. Nie zmienia to jednak fakty, że są to sytuacje bardzo ale to bardzo rzadkie. Częściej spotykamy przepraszam za wyrażenie nie dość rozgarnięte starsze pielęgniarki, które poza rutyną i doświadczeniem nic innego nie potrafią.
#49 ~inos Data: 2009-08-17 18:52:01
Wiem co mówię bo jestem studentem i miałem praktyki we wszystkich szpitalach w dużym mieście i stosunek pielęgniarek które naprawę się dokształcają i mają ogromną wiedzę do tych, które mają wszystko w czterech literach jest bardzo niski. Ogromnie podziwiam starsze pielęgniarki, które nie dość, że studiują pomostowo to mają jeszcze rodzinę, pracę i naprawdę wiele innych rzeczy. Jednak naprawdę się angażują w swój zawód i są świetne w tym co robią. Podsumowując zacznijmy się w końcu angażować w to co nas otacza, zjednoczmy się, pokazujmy na każdym kroku, że pielęgniarka ma ogromną wiedzę i jest osobą godną podziwu. Na początku należy zrobić porządek z tymi ,,Paniami" na wysoko obsadzonych stołkach i wybrać osoby, które przynajmniej postarają się coś zmienić.
#50 ~gosia Data: 2009-08-18 09:04:52
Zyczę Ci z całego serca inos, żebys spotkał na swojej drodze zawodowej same mądre i życzliwe koleżanki, które będą chciały podzielić się z Tobą swoją wiedzą.Naprawdę warto ich czasem posłuchać. Życzę Ci również żeby "dusza rewolucjonisty" w Tobie nie zaginęła. Może rzeczywiście się coś zmieni - jak nastąpi wymiana pokoleniowa ( chociaż skąd wtedy wziąć pielegniarki. Możecie się obrazić Wy młodzi - ale nikt przy zdrowych zmysłach nie studiuje pielęgniarstwa, chyba , że planuje wyjazd zagranicę.
#51 ~gosia Data: 2009-08-18 09:52:34
http://www.rynekzdrowia.pl/Finanse-i-zarzadzanie/Analitycy-pielegniarki-i-polozne-czeka-swietlana-przyszlosc,9811,1.html na pocieszenie
#52 ~nata Data: 2009-08-18 12:02:19
do inos : inos błagam nie rozmieniamy się na drobne,nie dzielmy się na stare,młode,wykształcone,niewykształcone,doświadczone i niedoświadczone...itd.SKUPMY SIĘ NA SOLIDARNEJ JEDNOŚCI W ŚRODOWISKU PIELĘGNIARSKIM I PRZYGOTUJMY MERYTORYCZNE ARGUMENTY I POSTULATY KONIECZNYCH ZMIAN W PILĘGNIARSTWIE POLSKIM !!!JEŻELI NIE ZADBAMY O TE KWESTIE JAKOŚĆ OPIEKI JESZCZE BARDZIEJ SIĘ OBNIŻY A MY PRZEPRACOWANE PILĘGNIARKI BĘDZIEMY SPOTYKAĆ SIĘ W SĄDACH...!!!
#53 ~lusia Data: 2009-08-18 13:08:33
WSPANIAŁYM PPOMYSŁEM I MYŚLĘ,ŻE REALNYM JEST KARTA PIELEGNIARKI I POŁOŻNEJ.JEST TO POMYSŁ REWELACYJNY I WARTY POPARCIA. MOŻE WŁAŚNIE TO CO SIĘ STAŁO W RADOMIU NIECH NIE PÓJDZIE NA MARNE TYLKO NIECH WŁADZE ZWIĄZKOWE ORAZ IZBY I MY WSZYSTKIE STWÓRZMY RAZEM TĘ TAK POTRZEBNĄ KARTĘ. CUDOWNY POMYSŁ!!!!!!!!!!!!!POPIERAM. A MOŻE TAK PAN MIELCAREK SPRÓBUJE PRZEPROWADZIĆ ANKIETĘ WŚRÓD CZYTELNIKÓW PORTALU JA NAMÓWIĘ JAK NAJWIĘCEJ KOLEŻANEK BY SIĘ WYPOWIEDZIAŁY W TAKIEJ ANKIECIE I DALEJ NIECH DZIAŁAJĄ WSZYSTKIE WŁADZE PIELĘGNIARSKIE.
#54 ~lic. piel Data: 2009-08-18 16:38:20
kiedy pani Gardias stworzy lepsze życie dla pielęgniarek po studiach i zauważy w końcu że bardzo duża ilość pielęgniarek ma wyższe wykształcenie- jestem w trakcie specjalizacji .Jeżeli chodzi o Radom to wstyd mi poprostu!
#55 ~do inosa Data: 2009-08-18 16:47:04
INOsie- kto cię uczy zawodu nauczyciel praktyk, praktykujący,czy teoretyk-gawędziarz oderwany od codziennej praktyki, sytuacji w szpitalu, nie tworzący ideału z książki tylko oceniający pracujące pielęgniarki!!!!
#56 ~inos Data: 2009-08-19 14:59:11
Sam widziałem na własne oczy co się dzieje w szpitalu. I nie potrzebny mi był żadem nauczyciel teoretyk, który na oddziale jest gościem. Poza tym większość nauczycieli akademickich popiera moje zdanie. W Polskim Pielęgniarstwie nic się nie zmieni przez kolejne 15 lat. Zresztą nie trzeba być alfą i omegą żeby o tym wiedzieć, bo niestety moje drogie Panie nie macie jaj, i potraficie tylko i wyłącznie walić w butelki i krzyczeć żenujące hasła protestacyjne. Głodówki, gwizdki, butelki to dobre dla społeczności robotniczej. Zero godności i później efekty są jakie są. Poza tym moje drogie Panie nic ale to kompletnie nic nie zmieniłyście przez ostatnie 20 lat co jest dowodem że wasze działanie są nieskuteczne i należy zacząć inaczej spostrzegać nowoczesne PIELĘGNIARSTWO, co związane jest niestety z wykształceniem, trzeźwością umysłu i w końcu z postrzeganiem własnej wartości. Pozdrawiam
#57 ~nata Data: 2009-08-19 15:23:06
TRZYMAJMY SIĘ RAZEM NIE KOŃCZMY DYSKUSJI
#58 ~nata Data: 2009-08-21 13:15:17
no nieżle się trzymamy,żenada :(
#59 ~sowa Data: 2009-08-21 16:11:31
do inos A może trzeba jak górnicy kilofy, ale im też już nie wystarczają.Co do jaj to nie jestem pewna ale chyba ich nie mamy, ale jesteśmy jakby nie było kobietami.Zgadzam się ,że nic się jeszcze nie zmieni, to prawda. Trzeba 15 lat poczekać i wtedy nie będzie miał kto już pracować, ja już będę na emeryturze ,a młoda kadra w Szkocji, Irladii czy jeszcze gdzieś. Co do strajku to pewnie większość nie strajkowała z stąd tyle krytyki,nie można krytykować czegoś o czym wie śię tylko z doniesień prasy, a oni kłamią.
#60 ~inos Data: 2009-08-21 22:47:28
A nie prawda mężczyźni też się zdarzają:), i nawet nie jest ich tak mało. Na pewno nie jedna z Was ma przysłowiowe większe jaja niż facet, lecz to za mało. Drogie Panie i Panowie zacznijmy w końcu jakoś działać żebyśmy nie musieli czekać tych 20 lat. Ktoś ma jakiś pomysł?
#61 ~nata Data: 2009-08-25 14:18:31
Do inos :inos świetne i konkretne pytanie i moja konkretna odpowiedz.Zachęcam Drodzy Państwo do upowszechniania problemów pielęgniarskich w istotnym aspekcie:JAKOŚCI OPIEKI PIELĘGNIARSKIEJ!(m.in.normy zatrudnienia!).Tylko w takim ujęciu społeczeństwo zrozumie problem !!! Piszmy,publikujmy merytorycznie argumentując do:WSZYSTKICH MOŻLIWYCH MEDIÓW...!!!!Samo się nic nie zmieni nawet i za 100 lat.Wymieniajcie się Drogie Koleżanki i Koledzy adresami e-meil.Mój adres : rkzdrowie@wp.pl
#62 ~ania Data: 2009-08-27 09:47:45
Nato mądrze piszesz-dzięki.Czytałam dużo Twoich odważnych postów.Koleżanki więcej odwagi,ZACZNIJMY DZIAŁAĆ NIE BĄDZIE W SZPITALACH SALOWYMI...!!! nie podlizujccie sie lekarzom,oddzialowym-sa jeszcze takie kolezanki-WSTYD...!!!DOKSZTAŁCAJCIE SIĘ...!!!!!!!!!!!!!!!