Strona główna
Mapa strony
Pielęgniarki i Położne
Fakty Komentarze Codziennie
  Prawie 1 000 KOMENTARZY zamieszczono na Portalu w styczniu 2012 roku. Portal odwiedziło prawie 60 tysięcy osób.

Samorząd zawodowy pielęgniarek i położnych - od stycznia wyższe składki członkowskie i wynagrodzenie przewodniczących okręgowych izb pielęgniarek i położnych do 11 tysięcy złotych. I prezesa Naczelnej Izby PiP do ponad 13 tysięcy złotych

Data ostatniej aktualizacji: 2010-03-08 06:28      Ten artykuł czytano już: 6500 razy !

Samorząd zawodowy pielęgniarek i położnych.

 

Od pierwszego stycznia 2010 roku wyższe składki na rzecz samorządu od osób prowadzących indywidualną praktykę. Z 16,60 zł do 17,30 zł.

Równocześnie zwiększeniu ulegają wynagrodzenia przewodniczących, sekretarzy i skarbników okręgowych rad pielęgniarek i położnych. Wynagrodzenia te są powiązane ze średnim wynagrodzeniem w sektorze przedsiębiorstw.

I tak wynagrodzenie brutto przewodniczacej izby wzrasta do 10 956 zł. Natomiast prezesa Naczelnej Izby PiP do 13 147 zł.

 

Mariusz Mielcarek

 

Zobacz także:

12 stycznia 2009 roku - Rzecznik Praw Obywatelskich złożył do Trybunału Konstytucyjnego wniosek o stwierdzenie niezgodności z ustawą zasadniczą przepisów 22 ustaw, w tym o samorządzie pielęgniarek i położnych. Rzecznik kwestionuje prawny obowiązek przynależności do kilkunastu samorządów zawodowych. 35 KOMENTARZY.

Zobacz także artykuł w powyższej sprawie w Gazecie Pielęgniarki i Położnej Nr 7 - pt. Niekonstytucyjna obowiązkowa  przynależność do izb pielęgniarskich28 KOMENTARZY.

 

Książki w Sklepie Pielęgniarek i Położnych
  • Small_Top
  • Small_modele_opieki_pielegniarskiej_nad_chorym_doroslym
  • Small_Top-1
  • Small_ksi____ka_001-1
  • Small_problemy_wielokulturowosci
  • Small_yyy
  • Small_ksi____ka_002
  • Small_wstrzykniecia_domiesniowe

Komentarze użytkowników

#1 ~Jola Data: 2010-02-16 20:09:24

Mój Boże...Jak to czytam, to serce mi się kraje z bólu na taką niesprawiedliwość. Cóż można powiedzieć? Chyba wszystko już na ten temat nie raz napisałyśmy, a jednak bardzo boli. Chce mi się po prostu płakać. Pracuję 28 lat, mam magisterium, specjalizację mnóstwo kursów i co? Ledwie zipię. Boże jak to boli. Zróbmy coś z tym, dalej tak być nie może przecież.

#2 ~Zoo Data: 2010-02-16 20:29:54

Niech zarabiają, tylko za niespełnione deklaracje, czy złą/błędna politykę w stosunku do grupy, co powinna taka Przewodnicząca zrobić z sobą!!!!!!!!!!!!oczywiście oprócz oddania pieniędzy (choćby na cele charytatywne)

#3 ~jolanta Data: 2010-02-16 20:58:09

no pięknie z nazych pensji - aż wstyd my przy łóżku pacjenta po 32l. pracy mamy 2000-2500zł a tu proszę rozumiem wyższą pensję ale tyle to skandal a póżniej liczy się Srednią pensje pielęgniarek to SKANDAL.SKANDAL!!!!!

#4 ~elama Data: 2010-02-16 21:08:55

Bardzo mi pasuje ta podwyżka składki, tym bardziej że NFZ wypiął się na zadaniówkę a obniżył znacznie stawki za długoterminówkę. Tym bardziej, że jeszcze nie wiem czy dostanę kontrakt na nią ....

#5 ~gosia Data: 2010-02-16 21:51:55

Nawet nie umiem jasno mysleć po tym co przeczytałam. Dla mnie to skandal aby tyle zarabiały osoby w Izbach - zgadzam się, że powinno to być więcej niż średnia krajowa ale tyle to lekka /a właściwie ciężka/ przesada. Gdyby osoby w Izbach były prawe i sie identyfikowały z grupą zawodową to powinny się spotkać i wspólnie uzgodnić, że zarabiają np. do 6000 zł/co wydaje mi się i tak bardzo duzo/ a resztę oddają np. na cele lokalne /może zapomogi, może biblioteka itd/

#6 ~edzia Data: 2010-02-16 22:11:03

TO SKANDAL!!!!STRASZNY SKANDAL.BRAK SŁÓW

#7 ~Re Data: 2010-02-16 22:49:58

Beze mnie!Ja przestałam płacić i co mi zrobicie-siostry!

#8 ~Jola Data: 2010-02-16 22:50:36

Pracuje od niedawna można powiedzieć że wchodzę w ten zawód.( mój staż pracy wynosi 3 lata) Pracując na bloku operacyjnym jako instrumentariuszka na rękę zarabiam nie całe 1000 zł( 981, 89 zł) Mam, tylko jedno marzenie o sprawiedliwe zarobki dla wszystkich pielęgniarek a nie tylko dla wybranych. Pozdrawiam

#9 ramzes Data: 2010-02-16 23:04:31

Nic dodać nic ująć OTO POLSKA WŁAŚNIE dla mnie to czyste sk*...syństwo (przepraszam) tupet poprostu brak słów.

#10 ~Piguła Data: 2010-02-16 23:12:09

Wstyd,wstyd i jeszcze raz wstyd i HAŃBA !!! Jak one się nie wstydzą, za co ? za siedzenie za biurkiem ! Ale tak jest zawsze.... im bliżej KORYTA tym się można lepiej nachapać. A pospólstwo do roboty i dawać składki, a jak coś dofinansują to jest to twój dodatkowy dochód,(dostaniesz PIT-a),nieważne że to z twoich składek !!!! HAŃBA !!!

#11 ~Nie płać Data: 2010-02-17 00:01:15

Ja NIE PŁACĘ.Gdybym zebrała te składki,które płaciłam przez poprzednie lata dzisiaj zafundowałabym sobie świetny kurs.A tak to błagam o jakiekolwiek dotacje do kursu i tak dostaję minimalny procent.A więc postanowiłam NIE PŁACĘ.

#12 ~magda Data: 2010-02-17 06:33:57

Piękne deklaracje - nie płacę! nie każdy ma taki luksus. większości z nas nikt nie pyta o zdanie. Jeden procent od zarobków i cześć! A Panie z "władz" i tak nie pójdą za szarym członkiem. jeszcze storpedują propozycje "mądrych" rozwiązań.

#13 ~ja Data: 2010-02-17 07:34:57

Nasza rzeczywistość, gdyby jeszcze te panie robiły coś dla nas, to owszem mogą tyle zarabiać, ale one robią w odwrotnym kierunku. Podnoszą nam poprzeczkę,mamy robić kursy, specjalizacje, wyższe studia. Gdybym zarabiała tyle co one robiłabym z przyjemnością, ale zarabiając 1400 zł m-c(25 lat pracy)nie stać mnie na to. A tu jeszcze straszą degradacją do poziomu pomocy pielęgniarskiej. Boże miej litość. Dopłata do specjalizacji 1500 zł(koszt tylko specjalizacji 4900zł)gdzie tu sprawiedliwość.

#14 ~WIOLA Data: 2010-02-17 08:14:43

ALE MAMY WŁADZE ZAWODOWE!!!! HAŃBA I WSTYD, TYLKO DLACZEGO ONE SIĘ NIE WSTYDZĄ, A MY ROBIMY TO ZA NIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

#15 ~piguły Data: 2010-02-17 09:16:28

Absolutnie nie zgadzamy się na kolejne podwyższenie składki na samorząd piel.. Będziemy protestować. To nieetyczne!!!!!!!

#16 ~g Data: 2010-02-17 10:20:10

Teraz widać , gdzie poszły pieniądze z naszych kontraktów.

#17 ~nurse Data: 2010-02-17 11:15:05

no super a jeśnie oswiecona kadra z izb się szkoli na specjalizacjach na ktore powinny iść pielęgniarki ale zawsze warto mieć 2-3 specjalizacje niz żadnej.

#18 aufnal@op.pl Data: 2010-02-17 11:52:23

Moje drogie koleżanki chcę wam uświadomić iż każda z nas wykonująca zawód bez względu czy pracuje u pracodawcy czy sama kontraktuje świadczenia czy chce czy nie chce przynależy do Izb.Taki jest wymóg ustawowy w związku z tym MUSI opłacać składki.Jesli będzie zalegała z opłaceniem składek będzie zmuszona ustawowo do zapłaty poprzez komornika.Takie sytuacje już mają miejsce,gdzie koleżanki zbuntowały się i nie płaciły .Izby musiały zacząć ściągać od nich zaległe składki.Jeśli Izba nie pilnuje wpływu składek członkowskich jest ukarana ustawowo.Poza tym członek nie otrzyma dokumentów ,zaświadczeń,dofinansowania,zapomóg i innych różnych form pomocy,jesli nie ma na bieżąco opłacanych składek.To czy należeć czy nie do Izb,opłacać czy nie składki od nas nie zależy my zmuszone jesteśmy ustawowo ,natomiast sposób funkcjonowania poszczególnych Izb już zależy wyłącznie od NAS.Zgłaszajmy do wyborów koleżanki odpowiedzialne,takie które naprawdę wniosą coś konstruktywnego do zawodu a nie oddziałowe,przełożone i inne kierowniczki bo one nie maja w tym interesu.Druga podstawowa sprawa to udział w wyborach.Tak mało chodzi koleżanek na wybory że z tej garstki kilku wybiera się te które ktoś z tłumu ustawiony zgłosi .I tak krzykacze,manipulantki wchodzą do rady i robią krecią robotę naszej grupie zawodowej.

#19 ~magda Data: 2010-02-17 12:07:00

Nasuwa mi się jeszcze jeden temat - tj. obieg informacji w naszej grupie zawodowej. Mamy gazetę, ale czy jest dostępna? Do nas dociera z kilkumiesięcznym opóźnieniem, czasami dwa kolejne numery razem. aby zajmować stanowisko i głosować należy być poinformowanym. Pracuję w DPS oddalonym kilkadziesiąt kilometrów od najbliższego szpitala, a kilka od przychodni. Na co dzień mamy niewielki kontakt z koleżankami - pielęgniarkami. O ostatnich wyborach zostałyśmy poinformowane na 1 dzień przed terminem! Dokształcamy się intensywnie i mało mamy czasu na pilnowanie władz...

#20 aufnal@op.pl Data: 2010-02-17 12:16:20

Wybierajmy naprawdę mądrą osobę na przewodniczącą nie karierowiczkę.Naprawdę wśród NAS są mądre dziewczyny które mogłyby śmiało pociągnąć ten wózek.W kilku Izbach są naprawdę oddane dziewczyny przewodniczymi,jak lwice walczą o nasz zawód o to by w końcu pracować i żyć godnie ,i wierzcie mi nie maja łatwego życia w NIPIP. Bo za dobrze znają się na przepisach, bo potrafią jasno stawiać sprawy,są twardymi negocjatorami w MZ,NFZ,itp nie boją się powiedzieć gorzkich słów decydentom nie urażając ich[w sposób asertywny]i wiele juz zdziałały ale są odsuwane od negocjacji bo to nie na rękę PANI BUCZKOWSKIEJ z tytułem dktorata.tak jakoś dziwnie sie składa że jak któraś zrobi sobie stopień naukowy to natychmiast jej odbija i odstaje o rzeczywistości i myśli że posiadła wszystkie rozumy .I wychodzi tak jak zawsze ,że pielęgniarki stają się pośmiewiskiem na całą Europę i jak nic się nie poprawiło tak się nie poprawia tylko pogarsza.Nie potrafią zając zdecydowanego stanowiska ,nie stukną pięścią w stół i powiedzą dość poniewierania zawodami naszymi tylko wchodzą w dziwne układy ,które de facto uderzają w nas.Dlatego nie stójmy biernie tylko patrzmy na ręce IZBOM i jak trzeba przed czasem rozwiązujmy rade jak nie pilnuje naszych interesów.Wszystko zapisane jest w ustawie o Izbach.Można wiele zrobić i tego dobrego i złego ale zalezy naprawdę od nas jak funkcjonuje IZBA

#21 aufnal@op.pl Data: 2010-02-17 12:33:56

To w jaki sposób docierają do NAS informacje możemy ustalić sobie w Izbach.Często jest tak że przełożone chowają informacje by jak najmniej docierało do Nas ,ale same zaglądajmy do Izb co jakiś czas.Przecież przynajmniej raz w miesiącu jeżdzimy na zakupy w pobliżu Izby,wybierzmy dzień kiedy pracują dłużej po południu.Poza tym jest internet.Każda izba ma założoną stronę internetową i tam umieszcza informacje.Jak mamy jakiekolwiek wątpliwości ,problemy ,uwagi dzwońmy,piszmy,jest adres e-mailowy na który możemy pisać do Izba.Każda odpowiedzialna izba odpisze ,podpowie,pomoże.tak nie wiele czasu potrzeba być dobrze zorientowanym w tym co się dzieje w naszym samorządzie zawodowym,a nawet w sąsiednich izbach.Poprzez internet bardzo dużo możemy dowiedzieć się jak funkcjonują poszczególne izby i to co dobre przenieść na własny grunt TYLKO TRZEBA CHCIEĆ i włączyć się w ten proces.Bez nas samych nic nie zmieni na lepsze.Tam gdzie jest właściwa przewodnicząca wybrana tam i rada funkcjonuje należycie i zespoły poszczególne pracują należycie .Tam właśnie opracowywane są poszczególne propozycje,postulaty,opinie,projekty ustaw,rozporządzenia i wysyłane do NIPIP,MZ,NFZ.Często bezpośrednio przewodnicząca izby w imieniu danej grupy czy jednej osoby występuje do decydentów z problemem czy gotową propozycją negocjuje,często nawet jest mediatorem,współpracuje należycie ze związkami zawodowymi a nie zwalcza się nawzajem .Tak więc jak chcemy mieć wszystko na bieżąco to Same najpierw zainteresujmy się ,potem podpowiedzmy jak widzimy rozwiązanie problemu i współpracujmy.Izba to MY -jest nas naprawdę dużo a w izbie tylko kilka osób więc nie są czasami w stanie wszystkiego dopilnować.Jeśli nie zgłasza się im problemów choćby z obiegiem informacji to skąd one niby mają wiedzieć że jest problem.

#22 ~piel. Data: 2010-02-17 12:47:13

Takie płace ! i mają czelność mówić że odejście od łóżek pielęgniarek jest niezgodne z etyką? a gdzie ich etyka. drogie panie do łóżek pacjentów za 1800zł. i to szybko bo się wam w głowach poprzewracało!! a co zrobiłyście dla nas żebyśmy nie musiały odchodzić od łóżek???

#23 ~jaga Data: 2010-02-17 12:57:44

nie mam nic przeciwko zarobkom - zarabiajmy jak najlepiej, najwięcej. Osoby , które nas reprezentują powinny zarabiać godnie- dużo. Oczywiście z działanością samorządu powinna się łączyć odpowiedzialność i profesjonalizm. Wieloletnie juz doświadczenia wskazują ,że wiele OIPiP to kokieteria,żeby nie powiedzieć kumoterstwo, klikarstwo. Proponuję: zadania administracyjne rozdzielić do samoerządów terytorialnych, sądy do sądów tak jak w innych państwach UE,jest PTP do spraw zawodowych i jeszcze co ważne zrzeszony w międzynarodowych organizacjach zawodowych /izby nie sa bo nie mogą ze względu na obowiązkowa przynależność członkow/i po sprawie. Nikt nie powinien mi dyktować do czego i kogo chcę należeć jeśli mam ochotę.I tak na chore koleżanki zbieramy pieniążki same a szpitale tez kształcą personel za swoje pieniądze, firmy też chętnie wspomagają.

#24 ~pielęgnia Data: 2010-02-17 14:01:35

To naprawdę przekracza wszelkie granice i my na to pozwalamy same zarabiając po 1000 do 2000 zł. a może nie płaćmy wszyscy składek.A co z tymi Izbami gdzie przewodniczące wbrew Ustawie o 2 kadencjach są nielegalnie 3 kadencję i dalej biorą Kasę są ponad ustawami obowiązującymi w Polsce

#25 ~bunia Data: 2010-02-17 14:51:34

Coraz bardziej dochodzę do wniosku jaka byłam głupia wybierając ten zawód... Wyć mi się chce... Z powodu zmiany miejsca zamieszkania straciłam dotychczasowe składki, a teraz za kurs kwalifikacyjny płace w całości sama bo w nowej izbie nie opłacam jeszcze składek dwa lata...ZŁODZIEJE i tyle!!!

#26 ~nat Data: 2010-02-17 15:15:25

a w której to Izbie takie wysokie uposażenia?, bo nie wszędzie są jednakowe kryteria przyjęte przez Radę I pisanie tego jako informacji ogólnej jest krzywdzące dla niektorych przewodniczących. Nat

#27 ramzes Data: 2010-02-17 16:58:39

Póki co musimy czekać na orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego nareszcie ktoś (czyli rzecznik praw obywatelskich) wziął się za ustawę o samorządach(i nie tylko) i zaskarżył ją do TK jako niezgodną z Ustawą Zasadniczą.

#28 ~pielęg. Data: 2010-02-17 16:58:51

Też myślę, że to skandal! Jestem na kontrakcie 10 lat,przez ten czas 4 razy musiałam zmienić pozwolenie na indywidualną praktykę/ takie wymogi izb/,pomocy w negocjacjach z nfz zero. Informacji na stronie internetowej izb zero, a wręcz ta strona to żenada, zobaczcie same http://www.oipip.zgora.pl/, mam wrażenie, że jestem zdana na samą siebie. Dwa razy potrzebna ni była porada prawnika zatrudnionego przez izby- nigdy nie pomugł.Mam płacić żeby pańcie miały więcej?

#29 ~azja Data: 2010-02-17 17:26:43

Szczyt bezczelności i hipokryzji, to Wasze szefostwo to reprezentuje tylko i wyłącznie siebie i dba o zachowanie stołków. Jedynym racjonalnym rozwiązaniem dla Pań pielęgniarek (nie sióstr bo one są w zakonie) jest skuteczne zorganizowanie się i wspólne działanie (solidarne) całej, Waszej grupy zawodowej.

#30 ~zirytowana Data: 2010-02-17 17:32:44

Popieram likwidację przymusowych składek, to czysty wyzysk. Płaciłam kilkanaście lat składki a teraz płace sama za swoje kursy. A przy każdej próbie uzyskania pomocy o Izbach zostałam potraktowana jakbym miała doczynienia z bandą niedouczonych debili. Za każdą uzyskaną rzecz od izb, każdy świstek trzeba osobno zapłacić więć po co mam płacić składki!Pozdrawiam.

#31 ~mika Data: 2010-02-17 17:38:04

Mam nadzieję ze Trybunał Konstytucyjby uzna za niezgodna z konstynucją przymusowa przynaleznosc do IZB

#32 endorka Data: 2010-02-17 18:55:08

Mam cichą nadzieję,że w końcu ktoś weźmie się za te nasze kochane izby,to szokujące,aby biedne pielęgniarki utrzymywały takie paniusie,bo cokolwiek chce człowiek załatwić to zawsze pod górkę,zamiast nam pomagać to utrudniają,a pieniążki płaćcie w terminie bo jak nie to straszonko.A my się dajemy tak skubać.

#33 ~aka13 Data: 2010-02-17 19:27:55

cholera jasna,,,,kontrakty niższe o 30% ,a wampirzyce z izb zabiorą nam ostatnią złotówkę .To najbardziej zachłanny motłoch po peerelowski -który utrzymujemy -najwyższy czas by wybór przynależności należał do zainteresowanych,a nie był narzucony odgórnie -zgodnie z zasadą demokracji.

#34 ~AKA Data: 2010-02-17 19:33:13

Do AUFNAL@op.pl-uwaga do tytułów naukowych, to co piszesz może świadczyć o poziomie naukowym na uczelni, osób tam wykładających, ale może też o doborze (odpowiednich) pielęgniarek do uzyskania tytułów naukowych, które w rzeczywistości nie będą działały na rzecz pacjenta, swojej grupy, dyscypliny. Wraz z władzą otrzymają profity i narzędzia do radzenia sobie z pozostałymi członkami grupy.

#35 ~elaiw3 Data: 2010-02-17 20:47:43

Litości, o czym my mówimy! Wstyd, żeby tak windować pensje na stanowiskach praktycznie społecznych ( nie znaczy, społecznictwa w dawnym wydaniu ). Jak te panie mają walczyć o co kolwiek dla nas. Pamiętać trzeba, że panie te pracują etatowo na intratnych stanowiskach, tzn. również wysoko płatnych - oddziałowe, przełożone. Wstyd! Jak śmiecie ządać od nas podwyższonych składek. Na 28 lat pracy i członkostwa w PiP, raz śmiałam zwrócić się o pomoc finansową, a poczułam się jak złodziej, który wyrywa pani przewodniczącej ostatnią kromkę chleba! Wstyd, wstyd, wstyd

#36 ~viki Data: 2010-02-17 23:49:00

Tylko na tyle was stać drogie koleżanki, wstydzić powinnyście się wy które potraficie tylo narzekać i każdego krytykować. Kazdy ma prawo aby kandydować do tak intratnego stanowiska tylko jeszcze trzeba zrobić coś dla srodowiska i byc naprawdę zaangażowanym ady koleżanki was wybrały na delegata a z tamtąd droga juz prosta. Mnie wkurza to szczucie choćby przez Mielcarka który zamiast jednoczyć naszą grupę zawodową prowokuje ataki samorząd bo to łatwy temat i fajnie się można wyżyć. Wstyd mi za tego wątpliwego pielegniarza który wykorzystuje nas wszystkie aby zyskać popularność, to plucie jadem i zemsta że sam nie został wybrany na przewodniczacego wstyd i żenada

#37 ~gość 12 Data: 2010-02-17 23:52:19

dziwię się ,że macie pretensję o podwyżkę wynagrodzenia przewodniczących, sekretarzy i skarbników okręgowych rad pielęgniarek i położnych. Wynagrodzenia te są powiązane ze średnim wynagrodzeniem w sektorze przedsiębiorstw. Może nas wszystkich to bulwersować, ale same chciałyśmy izb PiP. Myślę że możemy mieć jedynie pretensje o to ,że w codziennej praktyce zawodowej Panie te bardzo mało robią aby nam było lepiej, aby ustalić w końcu punkty edukacyjne w praktyce pielęgniarki za podnoszenie kwalifikacji zawodowych, oraz łatwiejszy dostęp do bezpłatnego dokształcania. PROSZĘ NASZE WŁADZE ABYŚCIE PAMIĘTAŁY O SZARACZKACH PRACUJĄCYCH PRZY ŁÓŻKU CHOREGO. Pozdrawiam wszystkie koleżanki.

#38 ~viki Data: 2010-02-17 23:56:13

byc może na zachodzie (nie wszędzie) nie ma izb w takiej formie tylko jako korporacje ale zamiast składek jest licencjonowanie zawodu i opłata duza. Na ostatnim zjeździe była propozycja aby składka była mniejsza i jednakowa dla wszystkich a nie jak do tej pory 1% od podstawy ale przcież my same nie wiemy czego chcemy i jak coś proponuja to juz z góry zakładamy że to jest złe więc nie została zaakceptowana. To jesteśmy całe my....pielęgniarki, połozne

#39 ~ej aufnal@ Data: 2010-02-18 01:35:44

Co tak nalatujesz na oddziałowe i przełożone.Tu się mówi o Izbach a nie znów o oddziałowych.Cokolwiek o czymkolwiek się pisze wiecznie wtrącony temat oddziałowej.Ale jak masz problem idziesz do oddziałowej,nie masz czym pracować idziesz do oddziałowej ...Ja mam ochotę pisać o przeróżnych debilnych sytuacjach wytworzonych przez odcinkowe ale wstyd mi jest.Same wiecie bo KAŻda ( również Ty ) kiedyś zrobiła coś co musiała (powinna ) zgłosić oddziałowej i wspólnie ten problem rozwiązały. Ta zawiść i wściekłość na oddziałowe przez z niezaspokojonymi,przerośniętymi ambicjami są już nudne.

#40 ~??? Data: 2010-02-18 01:44:08

Ktoś tam napisał,żeby nie wybierać do Izb oddziałowe,przełożone ale one nawet nie chcą.Dość mają kłopotu z personelem podwładnym.U nas Izby reprezentuje odcinkowa pielęgniarka.i co z tego odkąd zasiadła w Izbach zrobiła się tak wredna ,mało tego objęła stanowisko przewodniczącej związków zaw. w tymże szpitalu i co- i nic ,ona ma posadkę ,układy z dyrekcją i pcha się na stołeczek oddziałowej i będzie piastować trzecie stanowisko.Tak więc to odcinkowe są te ,które jak się dorwą to nie wiedzą jak się nachapać.A napuszone to chodzi po szpitalu niczym najwyższa władza.

#41 ramzes Data: 2010-02-18 08:44:30

do ??? ktoś tą osobę przecież wybrał na przew. związków po za tym pewnie jest pełnomocnym przedstawicielem Izb bo nie sądzę ,że jest przewodniczącą może skorygujesz swoją wypowiedź.

#42 ~jola Data: 2010-02-18 09:48:59

drogie pielęgniarki i położne najwyższa pora podjąć właściwą decyzję NIE PŁACIMY NA IZBY .Ktoś powie że to obowiązek ustawowy ,obowiązek też mają te panie ale mają to w nosie.

#43 ~Elżbieta Data: 2010-02-18 11:35:44

Skandal!!! Z naszych składek!!!!A za szkolenia i kursy musimy płacić z własnych , głodowych wynagrodzeń!!!!!!!! Przewodniczące powinny mieć trochę człowieczeństwa. Kto to ustalał????!!!!

#44 ~Aneste Data: 2010-02-18 14:02:41

1/Nikt tak dobrze nie zaszkodzi pielęgniarce, jak inna pielęgniarka 2/ Bierna pielęgniarka zawsze będzie bita...

#45 ~piel. Data: 2010-02-18 17:02:49

Kazda pielęgniarka może wybierać inne do samorządu i każda może być wybrana. Nie ma więc co ronić łzy tylko wziąć się za pracę w samorządzie, zobaczyć co wybrani tam robią i wtedy ocenić. Nie teraz przez pryzmat zarobków. Powodzenia. PS. Ja też po 33 latach mam co mam, ale nie płaczę że inni mają więcej.

#46 ~kontrakt.. Data: 2010-02-18 18:29:42

..niech zarabija ale uczciwa praca ,znam przewodniczace ktore maja spolki ,sa konsultantami i przewodniczaca co robi dobrze............etycznie bo ma jeszcze wykłady w osrodku przy izbach tak jest reprezenowane lubuskie ,potem trudno sa zły zapisy bo i jakmaja BYC DOBRE skoro z naczelnej rady trzeba "wyjechac "wczesniej a to zakupy a to inna fucha .........a miało byc tak pieknie

#47 ~Barbara Data: 2010-02-18 20:58:08

Proponuję dla Przewodniczącej OIPIP 1,5 ŚREDNIEJ KRAJOWEJ.Dla Przewodniczącej Naczelnej Rady 2 średnie krajowe, a resztę przeznaczyć na pomoc socjalną dla koleżanek, które zarabiają głodowe pensje.

#48 ~klaudia Data: 2010-02-18 21:25:15

TO NIE Płaćmy! Wszystkie i już

#49 ~zła Data: 2010-02-19 09:26:10

Nie miałam pojęcia o tym, że przewodniczące tyle zarabiają. Naatomiast miałam z nimi do "czynienia",Pani Przewodnicząca miała pomagać, doradzić, załatwić........ a nie zrobiła nic! Jak masz problem, nie idż bo Izb, bo Ci nie pomogą tylko mogą zaszkodzić. No a tzw, konsultantki od spraw różnych to już odrębna historia. Płaczmy i płaćmy, my zawsze dostajemy połapach !!!!!!!!!!!!!!!

#50 ~shire Data: 2010-02-19 13:06:29

Ja bardzo przepraszam, ale tę hołotę to chyba ktoś wybrał do k... nędzy! Ci którzy nie biorą udziału w wyborach, nie głosują, nie mają racji! Racja jest jedna - przy urnie wyborczej!

#51 ~a... Data: 2010-02-19 16:30:09

ZAmiast narzekać, poprostu coś zróbmy. I to właśnie teraz , bo przed większośćią izb dopiero zjazd sprawozdawczo-budżetowy, a przecież zjazd jest najważniejszym organem izby, wiec nic prostszego jak uchwalić uchwałe hamującą naprawde za wysokie pobory etatowych działaczy izby.To naprawe da sie zrobić, wystarczy ze delegaci na zjazd, przyjdą na zjazd a nie na poczęstunek....

#52 ~aza Data: 2010-02-19 17:40:35

Wszystko pięknie, słusznie-trzeba startować na stanowiska, tylko nie o to chodzi, że zazdrościmy tych poborów, ale w sytuacjach trudnych Panie zapominają o szeregowych pracownikach, o tym dlaczego zostały wybrane. Byłam kilka lat pełnomocnikiem OIPiP, dlatego wiem o czym piszę, a zrezygnowałam dlatego, że walenie głową w mur na dłuższą metę baaaaaardzo boli! Koleżanki! Pamiętajcie o tych, którzy Was wybrali, a polityka strusia....

#53 ~ja Data: 2010-02-19 17:46:17

o qva.nie dziwie sie,ze sie trzymaja pazurami swoich stołków i nawet naginają prawo,fałszuja wybory zeby byc nadal przewodniczaca 3 i więcej kadencje(tak jak w W-u).Po co ma wracacx do szpitala na dawne stanowisko oddziałowej za 2 tysiace skoro mozna pobierac 6 x tyle.

#54 ~elizabet Data: 2010-02-19 17:51:48

SKANDAL!!!!!popieram Klaudie

#55 ~ja Data: 2010-02-19 19:45:27

po co robic karierę skoro przewodniczaca izb zarabia tyle co prezydent czy premier.i prawie tyle co ordynator.

#56 ~mahjongowa Data: 2010-02-19 20:41:05

Te panie i tak mają dobrze.Nie pracują bezpośrednio przy łóżku chorego.Sama też udzielam się w samorządzie ,ale społecznie.Uważam że za prace którą wykonują/na pewno jest jej sporo-to fakt jeśli jest się w pełni zaangażowanym w życie samorządu/maja zarobki trochę za wysokie.To często budzi kontrowersje wśród koleżanek.Nie ma się co oszukiwać większość pań trzyma się stołków tylko dla kasy,bo z działalnością dla samorządu różnie bywa

#57 ~zła Data: 2010-02-19 22:43:57

oni po 11 tys. a nas "w nagrodę" kierują na wolontariaty (aby odnowić prawo do wykonywania zawodu). A może by tak: niech nam zapłacą za pracę na oddziałach szpitalnych, bo przecież odnawiając prawo wykonywania zawodu wykonujemy prace. Nikt nas tam nie posadzi.A wtedy "działacze" w izbach niech dalej podejmują kretyńskie decyzje za darmo i wtedy będzie ok. A przy okazji wtedy okaże się ilu będzie chętnych do pracy i nich poznają smak pracy za darmo.Może wtedy rozjaśni im się w głowach...

#58 ~gość2 Data: 2010-02-20 09:09:24

Weszłam na stronę Warszawskiej Izby - chciałam się dowiedzieć wiecej na temat strajku pielegniarek - a tam nie ma zadnej informacji -TAK SIE INTERESUJE SAMORZĄD SPRAWAMI PIELEGNIAREK. W 1990roku - pewien miły doktor - jak dowiedział że powstaje samorząd pielegniarki powiedział "po co wam to - będziesz płaciła pieniadze i nic z tego nie bedziesz miała - a i tak bedziecie pracować u doktorów na garnuszku. WIZJONER JAKIŚ - ja mu wtedy nie uwierzyłam ( młoda i nierozsadna byłam)

#59 ~gość3 Data: 2010-02-20 17:22:48

Smiechu warte,tyle kasy,za co?Co takiego robia dla pielegniarek?Zawod pielegniarki jest niepotrzebny a tym bardziej Jakies panie w izbach.Piel.27 lat przy łozku za 1700zl

#60 ~naczelna Data: 2010-02-21 05:54:52

Nasza Prezes z Warszawy i kilka Pań na stołeczkach z OIPIP mają monopol, ale tylko na utrzymanie swoich dobrze płatnych posadek. Proszę zaobserwować, co dzieje się w całym kraju z naszym zawodem i z nami, a jak "aktywnie" przewodniczące i cała rada leniuchów dba o interesy pielęgniarek. Wybierają siebie i swoich popleczników, ciągną z naszych składek na kursy, szkolenia, konferencje, komisje i co- a no nic, tylko kas się liczy.

#61 ~naczelnik Data: 2010-02-21 15:44:03

pominęła pani powiązanie pań izbowych z uczelniami, kuźnią wzorców, talentów, etyki,rozwoju intelektualnego i naukowego.Na jakim to jest poziomie?

#62 ~AKA13 Data: 2010-02-21 19:12:30

proponuję cale to towarzystwo zmusić do pracy .Szanowne koleżanki skoro tyle tym Paniom płacimy to zwracajmy się z naszymi problemami na piśmie do szanownych pań i wymagajmy interwencji i rozwiązywania ,reprezentowania oraz obrony naszych interesów.Jeśli zawalą a będzie to w ich gestii to do sądu .Jak Izby będą nam musiały zapłacić za straty to nie będą panie się panoszyć za nasze pieniądze bo te wrócą do nas.

#63 ~joas66 Data: 2010-02-22 10:47:16

brakuje pielęgniarek,panie w szpilkach do pracy za 1500 zł tak jak my,reprezentować się to może kazda z nas osobiście

#64 ~piel. Data: 2010-02-22 11:08:13

ROTACJA---to sposob na sprawiedliwy podzial pracy i jako pielegniarek odcinkowych w oddzialach i "panius"latami zasiedzialych na "stolkach"przelozonych czy oddzialowych. Sposob ksztalcenia w Polsce przygotowuje pielegniarki do pracy na kazdym oddziale.Powinny pielegniarki rotowac sie miedzy oddzialami,poniewaz praca jest roznej ciezkosci,a pielegniarkom wtlacza cie wiedze medyczna dot.praktycznie kazdej jednostki chorobowej.

#65 ~piel. Data: 2010-02-22 11:13:17

Rowniez sprawowanie funkcji--bo to nie zawod tylko funkcja;przelozonej,czy oddzialowej,czy zabiegowej,czy opatrunkowej---powinno byc ograniczone w czasie. Panie przelozone nie potrafia zalozyc wenflonu---to jakim prawem moze oceniac kompetencje pielegniarki i decydowac na jakim oddziale mam pracowac.TZW pieleg funkcyjne powinny po 5 latach wracac do pracy przy pacjencie---aby przypomnialy sobie ciezkosc pracy podwladnych

#66 ~piel Data: 2010-02-22 11:19:11

i takie rozwiazanie powinno dotyczyc rowniez pan w izbach,pani Gardias--ktora jak Joanna D'Arc wychodzila z podniesiona glowa z okupowanego budynku jak bylo Biale Miasteczko,a teraz ma ciepla posadke i NIGDY z niej nie zrezygnuje. Obecnie wszystkie pielegniarki maja juz wyzsze wyksztalcenie wiec nie widze powodu aby nie sprawdzaly sie na drodze rotacji na fotelach funkcyjnych--bo zakres nauki przygotowuje nas takze do pracy kordynatorki w pielegniarstwie

#67 ~piel. Data: 2010-02-22 11:25:55

wtedy paniom w Izbach Piel. nie przyszlo by do glowy lobbowac swoich pensji do 13 tys,bo za 5 lat musialy by wrocic do zawodu ,wiec dbaly by o pielegniarki pracujace przy pacjencie--JAK SAME O SIEBIE.Ktos juz pisal ze pensja pielegniarki powinna byc rowna pensji pani w biurze NFZ. bo tam sprzataczka z calym szacunkiem zarabia wiecej niz piel.z dodatkami nocnymi.O odpowiedzialnosci juz nie wspomne.

#68 ~piel. Data: 2010-02-22 12:05:47

To szczyt chamstwa, żeby w izbach tyle zarabiały. siedzą i pierdzą w stołki i nic nie robią Niejednokrotnie sa bez wykształcenia wyższego i tylko zbieraja się na popijawę z naszych pieniędzy Musimy zaprotestować, coś zrobić...

#69 ~lm Data: 2010-02-22 14:57:56

Nasze składiki powinny by przeznaczane na nasze potrzeby (np szkolenia),płacimy jednak na wypłaty dla pań z JP .Dla tak dużych pieniędzy nasze kolezanki łamią nawet prawo np TRZECIA kadencja przewodniczącej!!!!Gdzie nasza etyka zawodowa!!!przykład-Włocławek.

#70 ~piel. Data: 2010-02-22 15:35:27

Kobiety drogie , zgadzam sie z powyższymi opiniami, ale powiedzcie dlaczego tak jest w naszym zawodzie ,że ciągle jedna na drugą ujadamy , popatrzcie na inne grupy zawodowe ,które są zwarte w swoich szeregach.Oczekujemy wszyscy szacunku dla siebie ,dla naszego zawodu a same siebie nawzajem nie szanujemy.I to właśnie jest DRAMAT!!!!!

#71 ~żal Data: 2010-02-22 18:47:58

w katowickiej izbie po zmianie przewodniczącej nic nie można załatwić po godzinie 15. biblioteka, biura są tylko do tej magicznej godziny. To jest skandal, że nie można co najmniej dwóch dni w tygodniu wygospodarować na pracę po tej magicznej godzinie. Dlaczego ? Pani Przewodnicząca proszę się wstydzić, że zapomnała pani o elektoracie, który na pania głosował i proszę nie zapominać, że tosą nasze pieniądze- biednych pielęgniarek, z których czerpie pani kokosy

#72 ~piel Data: 2010-02-23 09:22:35

Media Ogolnopolskie---prosimy podawajcie informacje w kazdych wiadomosciach.Media sa od tego aby naglasniac takie sprawy.My pielegniarki zarabiamy D U Z O mniej niz pracownicy gazet czy redaktorzy potrafili by zyc za nasza pensje???to dlaczego boja sie zamieszczac informacji o strajkujacych pielegniarkach--przeciez media to 5 wladza!!!!!Wiemy ze na szczeblach wojewodzkich jest b l o k o w a n y przeplyw informacji----ale przeciez mamy W O L N E M E D I A!!!!

#73 ~pie Data: 2010-02-23 12:49:18

Wśród przewodniczących są takie którym 10956 złotych jest za mało i zakładają NZOZ i zatrudniają pracujące pielęgniarki, pozbawiając inne pracy i jednocześnie wprowadzają zamieszanie na rynku usług medycznych. Ratunek leży tylko w Trybunale Konstytucyjnym, który powinnien rozwalić ten zgniły samorząd!!!!

#74 ~jaga Data: 2010-02-23 15:19:47

do aufnal@op.pl. Napisałaś-cytuję: "Jesli będzie zalegała z opłaceniem składek będzie zmuszona ustawowo do zapłaty poprzez komornika.Takie sytuacje już mają miejsce,gdzie koleżanki zbuntowały się i nie płaciły .Izby musiały zacząć ściągać od nich zaległe składki." Czy możesz podać, które OIPiP ściągały należności przez komornika. Jeśli tak,to musiały odbyć się sprawy w sądzie z ogłoszeniem wyroku, a nigdy nie słyszałam, aby takowe się odbyły ,bo jak wiesz ustawa jest niezgodna z Konstytucją RP.Warszawska Izba też straszyła procesami,ale nikogo jak wiem, nie podano do sądu. Używają tego hasła myśląc,iż"głupie pielęgniarki się przestraszą komornika",ale straszak działa jak widzę.Konstytucja jest ponad wszelkimi ustawami, a ona daje nam WOLNOŚĆ ZRZESZANIA SIĘ!!!.Wnioskuję z twoich wypowiedzi,że działalność izbowa, na poziomie okręgu,jest Ci bliska i chciałabyś podziałać w NIPiP,życzę powodzenia :D

#75 ~haha Data: 2010-02-24 23:53:31

Śmiać się czy płakać z tej głupoty pielęgniarek.Czytam te wypowiedzi i myślę,im która bardziej zakompleksiona i niedouczona to bardziej krytykuje innych.Pielęgniarki się cenią jakby były nie wiadomo kim.Takie wykształcenie jak wy macie to ma 90% społeczeństwa.To zwykłe średnie wykształcenie a niektóre to nawet bez matury.I wy się chcecie cenić na równi z lekarzami.Puknijcie się w te puste główki.

#76 ~pielęgn Data: 2010-02-25 13:08:21

Do haha!Śmiać się i płakać jednoczesnie nad tobą i twoją pustą łepetyną!Zastanawiam się,czy nie wskazana ci konsultacja psychiatryczna?Tam móglbys się pukać w swoją"mądrą"główkę do woli!Dla sprostowania-CENIĘ SIĘ BARDZIEJ od lekarza,bo niektórzy są wyksztalceni za kasę i tylko dla szpanu noszą sluchawki na szyji,jednoczesnie nie umiejąc NIC!Pracuję z takimi i zapewniam cię,ze to nie są jednostki!Więc proszę nam tu nie wyjeżdżać,że chcemy się równać z lekarzami,bo widzę,ze dla ciebie to autorytety_dla mnie natomuiast absolutnie NIE!

#77 ~aka13 Data: 2010-03-01 19:27:44

~pielęgn ma rację miałam przyjemność pracować z lekarzami ,którzy na nocnym dyżurze rzucali mi swoją pieczątkę na biurko mówiąc ,że idą spać i mam nie przeszkadzać bo od rana ma jeden z drugim pracę w przychodni i musi wypocząć.Przed odprawą poranną przychodzili sprawdzić co zlecono.Na szczęście swoje i pacjentów obecnie pracuję sama i nie muszę ponosić odpowiedzialności za to niedouczone towarzystwo .To pasztet Pani Minister.Życzę by w razie potrzeby służyli jej swoimi umiejętnościami .

#78 ~Anastazja Data: 2010-03-01 20:17:06

Moje drogie anonimowe ha ha. Będąc pielęgniarką od 25-lat jestem z tego dumna. Posiadam tytuł mgr. z pedagogiki i psychologii. Myślę,iż stanowi to odpowiedni poziom do dyskusji w tej materii. Ja i moje koleżanki sukcesywnie podnosimy swe kwalifikacje na różnego typu kursach i szkoleniach.Pragnę aby 90% naszego społeczeństwa posiadała ów umiejętności. Pozdrawiam serecznie i życzę więcej odwagi. Anonim- haha- Nisko bardzo NISKO.

#79 ~shu Data: 2010-03-02 01:56:56

Piszecie, biadolicie, a nic nie robicie. Podobnie jak z zarobkami. Dane mi bylo zobaczyc jak wyglada strajk na zachodzie /szumnie) i tylko jednolite podejscie daje odpowiedni skutek w formie podwyzek. Do Mgr Anastazji - zrob jeszcze mgr z jezyka polskiego by "owe umiejetnosci" przydaly sie do czegos" ..a wybaczcie brak polskich zankow u mnie, taki przywilej pisania na "zachodniej" klawiaturze.

#80 ~pielęgn Data: 2010-03-02 12:24:18

Do shu.A,co wedlug Ciebie mamy jeszcze zrobić?Widzisz jakie efekty przyniósł już NIEJEDEN nasz strajk?My, nie możemy się wciąż upokarzać,bo mamy przecież swoich przedstawicieli, i to oni powinni walczyć o godne dla nas wynagrodzenia!Przecież sprawują to stanowisko,zarabiają ciężkie pieniądze,po to,zeby cos robić.To my mamy placić skladki,chodzić do pracy i jeszcze wyrczeć pod sejmem i śpiewać?!Parodia!Kto sie tak prosi i poniża jak pielęgniarka?pokaż mi inną grupę zawodową ,która musi tak bejtać o każdy grosz?!My mamy strajkować?a,po co?wszyscy to i tak mają daleko...

#81 ~Pielęgni Data: 2010-03-02 19:10:53

Droga ANASTAZJO, a uzupełniłaś chociaż Licencjat Pielęgniarstwa? Powinnaś chodzić 5 semestrów. W jaki sposób swoje przygotowanie pedagogiczne i psychologiczne wykorzystujesz w pracy pielęgniarki?Przecież to jawna kpina. Część Pań w Izbach szczycą się swoim wykształceniem, szkoda tylko że nie pielęgniarskim.Może wtedy zrozumiałyby problemy naszego środowiska , A nie utrzymywałyby się z naszych składek.Pozdrawiam.Mgr Pielęgniarstwa/ ukończony w trakcie pracy zawodowej, pracujący na odcinku w szpitalu, 26 lat pracy.

#82 ~piel Data: 2010-03-03 19:22:37

SKAAAAAAAAAAAAAAAAANDAL!!!!!!!!!!!!

#83 ~mawirka Data: 2010-03-04 08:21:12

Panie w izbach dobrze się ustawiły.Z naszych składek.Są niekompetentne, udają,że pracują.Tworzą zawiłe przepisy utrudniające pracę.Traktują petenta, czyli nas, pielęgniarki i położne, jak zło konieczne.Za to wynagrodzenie mają super! Rzeczywiście jesteśmy pośmiewiskiem. Nie walczymy o swoje;panie z izb zajmują się doktoratami, tworzeniem ustaw i utrudnianiem życia nam, pielęgniarkom i położnym.Nawet nie mamy uznanych chorób zawodowych(żylaki czy ch.kręgosłupa) Nasze zawody zaginą.Innych szkół nie ma, a kto będzie chciał kończyć ciężkie studia(bo przecież wiadomości musimy mieć prawie lekarskie), żeby pracować za najniższą krajową(widziałam oferty)w stresie i szkodliwych warunkach?Zastanówcie się, koleżanki z izb.Ja pracuję w powiatowym szpitalu i średnia wieku to ok.40lat! Nie myślcie,że jestem zgorzkniała i wypalona. Mam się nieźle.Pracuję 30 lat w szpitalu, mając lat 47 skończyłam licencjat położnictwa (dla własnej satysfakcji) Pozdrawiam cieplutko.

#84 urszulka45 Data: 2010-03-04 16:56:30

nasze realne dochody spadaja a składki płacimy większe widać wysiłek pań z izb ich zaangażowanie w sprawy pielegniarstwa ula

#85 ~ do piel Data: 2010-03-09 22:24:02

Pisze pielo rotacji.U nas na oddziale też część koleżanek była za rotacją ,za zmianą funkcyjnych tylko jak faktycznie doszło do wymiany opatrunkowej,zabiegowej i zabiegowej z chirurgi 1 dnia ( codzienne ósemki 0 to jakoś nikt dobrowolnie nie chciał zejść z dwunastek na semki a zwłaszcza te co najwięcej krzyczały o przesunięciu < pań .jednozmianowych do łóżka pacjenta.Tak więc najpierw się zastanów czy wolisz codziennie 8 godz bez dodatków czy 12-14 dyżurów w m-cu z dodatkami i dużo łatwiejszymi dyżurami świątecznymi niż w dni powszechne (operacje)

#86 misia550 Data: 2010-03-13 20:23:43

Zafundowano nam tzw studia pomostowe,tylko po co?Żeby nauczycielki-emerytki z medyków i panie z izb miały gdzie wykładać i doić unijną kasę.Co nam po tych studiach w polsce jak nie dostajemy ani grosza podwyżki a pani kadrowa i naczelna twierdzą ze to nie są studia wyższe?Głupkowate praktyki na oddziale na którym pracuję 10 lat,uczenie się anatomii,zabiegów-czemu ma to słuzyc?Co robiły panie z izb jak trzeba było walczyc o prawa polskich pielęgniarek wyjeżdżających do pracy w Europie,o prawa pielęgniarek w kraju,gdzie są izby podczas strajków pielęgniarek i połoznych???

#87 ~PIEL33 Data: 2010-03-16 18:27:17

Pomyśl PIELĘGNI jaki jest poziom tej rzeczywistej wiedzy pielęgniarskiej/ zawodowej(treści+doświadczenie swoje) tych co nas uczą.Czy to jest uczciwe by mówić o kształceniu w zawodzie praktycznym?Nie stwierdziłem na licencjacie żadnego nauczyciela by osobiście praktykował i pielęgnował procesem pielęgnowania.już DAWNO NALEŻAŁO WPROWADZIĆ PRZEDMIOT SZTUKA MYŚLENIA

#88 ~zosia Data: 2010-03-29 09:32:33

To wszystko prawda. Panie w izbach za dużo biorą pieniędzy, to nie ulega wątpliwości. A im więcej biora pieniędzy, tym bardziej się puszą. W małopolsce, na licencjacie, wykładają pielęgniarki bez wyższego wyksztalcenia, bo uważają, że jak ukończyły specjalizację, to mają kwalifikacje do wykładania w szkole.Tak tak do takich dewiacji dochodzi w tej kwestii To totalny absurd! A co do wyższego wykształcenia pedagogicznego i psychologicznego, to ten kto napisał, że nie ma zastosowania w pielęgniarstwie, to zapewne nie wie o czym mówi, jest raczej sprzedwacą w sklepie mięsnym niezadowolonym z opieki pielęgniarskiej, być może mało profesjonalnej. Wciąż powtarzam, że jak nie będziemy sie same szanować, to nikt nas nie będzie ani szanował ani doceniał.

#89 ~ula Data: 2010-04-06 14:34:45

te panie po 5 latach w izbach powinny miec zabrane prawo wykonywania zawodu jezeli sa takimi aktywistkami to niech pracuja za 1000 zl ciekawe jak dlugo bedzie im sie chcialo pozdrawiam

#90 ~eluska Data: 2010-04-21 08:39:13

a potem za nasze pieniadze jest wielki dzien pielegniarki ale nie dla wszystkich, pieknie zastawione stoly i zapraszanie wlasnych kolezanek na imprezke ,pracuje z taka ktora jest przedstawicielka izb i nic nie robi poza perfidnymi intrygami i skladaniem podpisow do marnych glownie szkolen, swietnie panie sie uzadzaja nie ma co w swietle prawa i naszej ciezkiej pracy za nasze pieniadze za co te wynagrodzenia jesli nie potrafia dopilnowac placowek med.by realizowane byly ustawowe podwyzki maja to w d......

#91 ~piel 33 Data: 2010-04-22 08:42:44

To,że Panie w Izbach zarabiają takie pieniądze to wszyscy wiemy nie od dziś. Dla środowiska nie robią nic. Wręcz przeciwko robią dużo zamieszania, pomagają karierowiczkom, a uczciwe pielęgniarki mogą liczyć tylko na siebie. Konkursy jakie odbywają się w Izbach to fikcja z góry wiadomo kto wygra, oczywiście ta, która jest blisko z Zarządem. Może nasze delegatki zrobiłyby z tym porządek, po to je wybieramy, ale gro pełnomocników to pielęgniarki naczelne, a one dbają o siebie.

#92 ~do ha ha Data: 2010-04-25 13:55:01

wiele znas ma madre glowki i wie gdzie ich miejsce w szeregu tym batdziej ze coraz wiecej z nas uczy sie i chce sie uczyc, poza tym szanowny HA HA jesli ktos ma srednie wyksztalecenie nie oznacza ze jest glupi,bo logiczne myslenie jest w nas od urodzenia, natomiast wiele z nas lub wielu z nas przyjechalo z prowincji i uwaza ze swiat jest ich i oczywiscie stosuja metody najbardziej perfidne i prostackie by uzyskac tak zwany szacunek, az sie niedobrze robi na widok ich kultury i taktu a ich glowki puste och puste az wstyd!!!!!!!!!

#93 ~Ewa Data: 2010-04-25 19:04:00

Powiedzieć hańba, to za mało. Nawłaściwiej byłoby zlikwidować Izby, bo i tak nie ma z nich żadnego pożytku, a tylko niestety nerwy, że pielęgniarka pracuje za głodową pensję i utrzymuje darmozjadów w Izbach.

Praca za granicą

Praca w Polsce

Najpopularniejsze informacje

Liczba wyświetleń: 13420

List! Samo życie.

Liczba wyświetleń: 6008

Chciałam się tylko pożalić ... 38 KOMENTARZY.

Liczba wyświetleń: 12602

Wykształcenie pielęgniarskie a wysokość uposażenia.

Liczba wyświetleń: 49746

Cewnikowanie mężczyzny. 42 KOMENTARZE.

Liczba wyświetleń: 7312

Uczulenie na rękawiczki.

Liczba wyświetleń: 10115

Przepaść pomiędzy teorią a praktyką.

Liczba wyświetleń: 6856

Do pracy z takimi pacjentami nas nie przeszkolono!

Liczba wyświetleń: 8273

Dyrektor ds. pielęgniarstwa wrogiem pielęgniarek.

Liczba wyświetleń: 15902

Salowa pielęgniarką instrumentariuszką.

Liczba wyświetleń: 6767

Pielęgniarki w opinii dyrekcji były "stosunkowo mało obciążone pracą" i z tego powodu były oddelegowywane do pracy na inne oddziały. Sąd: "nastąpiło naruszenie zasady równego traktowania w zatrudnieniu"!

Liczba wyświetleń: 5396

Pielęgniarska ortografia.

Liczba wyświetleń: 12277

Naczelna Izba PiP opublikowała stanowisko w sprawie kwalifikacji wymaganych od pracowników na poszczególnych rodzajach stanowisk pracy. Zobacz zaproponowany tzw. awans poziomy pielęgniarki i położnej, uzależniony od posiadanego dyplomu, kwalifikacji oraz doświadczenia zawodowego.

Liczba wyświetleń: 5847

Stanowisko Polskiego Towarzystwa Pielęgniarskiego w sprawie braku właściwego wykorzystania potencjału pielęgniarek posiadających tytuł magistra pielęgniarstwa oraz wprowadzenia ścieżek kariery zawodowej w pielęgniarstwie, które pozwoliłyby na uporządkowanie kompetencji pielęgniarek w zależności od posiadanego wykształcenia.

Liczba wyświetleń: 6445

Przeczytaj tę informację ze względu na solidarność z pielęgniarką z Biłgoraju. Pielęgniarka w czasie dyżuru na oddziale szpitalnym idzie do dyrektora. Informuje o niewystarczającej obsadzie pielęgniarskiej i o zgłoszeniu tego faktu do prokuratury i PIP. W dniu następnym zostaje "oddelegowana" do pracy w Zakładzie Opiekuńczo Leczniczym położonym 20 km od miejsca zamieszkania.

Liczba wyświetleń: 10730

Ministerstwo zdrowia proponuje: magister pielęgniarstwa po 1 roku pracy (?!?) w szpitalu będzie mógł być pielęgniarką oddziałową. W okresie przejściowym (do 2020 r.) przełożona pielęgniarek oraz pielęgniarka oddziałowa i koordynująca bez wymogu posiadania wykształcenia wyższego. Wprowadzono stanowisko asystenta w dziedzinie pielęgniarstwa i położnictwa. Niektóre propozycje wzbudzą zapewne zdziwienie oraz kontrowersje w naszym środowisku zawodowym.

Portal na nasza-klasa.pl