MZ w projekcie rozporządzenia zapisało: w szpitalu jedna pielęgniarka lub położna obejmuje opieką w ciągu jednej zmiany nie więcej niż 20 pacjentów. W projekcie napisano "równoważnik etatu", w kontekście liczby obsady pielęgniarskiej. W SOR i izbie przyjęć dodano warunki kwalifikacji i dostępności pielęgniarek.

Normy zatrudnienia pielęgniarek i położnych.

 

Zobacz projekt rozporządzenia wraz z uzasadnieniem

Zobacz załączniki do projektu rozporządzenia

Zapraszam do dyskusji

Mariusz Mielcarek

 

 

Zobacz także:

Gazeta Pielęgniarki i Położnej:

Fakty i mity - normy zatrudnienia pielęgniarek i położnych

7 czerwca 2010 roku - Notatka ze spotkania w MZ - "Zapewnienie bezpośredniej opieki pielęgniarskiej - równoważnik 1 etatu na 8 - 10 pacjentów na dyżur. Powyższa propozycja nie powinna dotyczyć oddziałów: AiIT, neonatologii, izby przyjęć i oddziału ratunkowego, bloku operacyjnego. Do dalszej dyskusji pozostają oddziały pediatryczny, położniczy (w tym Rooming - In)." 

 

Komentarze użytkowników

#1  2010.06.16 07:52:35 ~jola

To brzmi lepiej ale i tak za duzo pasjentów

#2  2010.06.16 08:04:32 ~Anna

To jest chyba jakieś nieporozumienie.Ta propozycja nie przybliża nas do standardów europejskich tylko cofa do głębokiej zamierzchłej komuny.To jakiś skandal.Nalezy to głośno i wyrażnie oprotestować.Przy takich warunkach pracy i wyposażenia stanowisk to zarzynanie naszych zawodów.Bezczelność i tupet proponujących absolutna. OPROTESTUJMY TO I GŁOŚNO KRZYCZMY BO BEZ REAKCJI GWAŁTOWNEJ ZARŻNĄ NAS. OBRZYDLIWOŚĆ ŻE NA COŚ TAKIEGO GODZI SIĘ NIPIP =ZDRADA

#3  2010.06.16 08:20:30 ~bogumiła

TO JEST żART? JAK MOZE JEDNA PIELEGNIARKA W KRAJU ''UNIJNYM''OPIEKOWAć SIę 20 -MA PACJENTAMI NA DYżURZE-TO SKANDAL ! TAK BYłO W LATACH 80-TYCH KIEDY PRACOWAłANM W PIERWSZYM SZPITALU- MY PIELęGNIARKI NIE JESTEśMY NIEWOLNIKAMI . MUSIMY PROTESTOWAć. POZDRAWIAM .

#4  2010.06.16 08:44:32 ~ola

Skandal. Możemy sobie pogratulować przedstawicielek.

#5  2010.06.16 08:47:29 ~Zuza

To kolejny absurd,który się nam proponuje.Zapraszam TE "mądre"głowy,które to zapronowały-na oddział szpitalny.Pracuje na odcinku gdzie jest 20 pacjentów (w tym 5 ciężko chorych)-pulmonologia.Nie wyobrażam pracy w pojedynke-to jest po prostu niemożliwe. Jeszcze coś-lekarzy na oddziałach jak mrówek-mają normy unijne ,a pielęgniarki mają mieć normy chyba z epoki kamienia łupanego bo za komuny nie było tak żle z obsadą. Koleżanki nie dajmy się .

#6  2010.06.16 08:54:00 ~:)

Pracuje w europie :) na moim oddziale jest srednio 22 pacjentow, a personelu na dniu okolo 5-6 osob, na nocy 3. Widze, ze nadal nie ma po co wracac.

#7  2010.06.16 09:25:14 ~gosc

Tekst dlugi niewiele wnosi albo i wnosi ale co ustalono odnosnie psychiatrii? przeciez coraz wiecej osob ma duze peoblemy psychiczne jak ma wygladac opieka nad nimi?

#8  2010.06.16 09:51:05 ~Ania

Propozycja 20 pacjentów na 1 pielęgniarkę jest nie do przyjęcia.Myślę,że tak opornie idzie ustalenie minimalnych norm zatrudnienia ,bo nas jest po prostu za mało.Większość placówek trzeba było by zamknąć.Na razie jakoś się kręci.Dyrektorzy podpisują kontrakty a my mamy po 30 pacjentów pod opieką.

#9  2010.06.16 12:25:33 ~!!!!!

No to mamy efekty 40-50 letniego "rozwoju" pielęgniarstwa. Trzeba będzie poprosić resort zdrowia o możliwość przyjrzenia się jak sobie cała naukowa pielęgniarska kadra w całej Polsce radzi w systemie dobowym z OPIEKĄ nad 20 pacjentami na dyżurze bez względu na porę dnia.OJ BĘDZIE NA CO POPATRZEĆ!

#10  2010.06.16 12:40:09 ~wzr sopot

To następny ABSURD !

#11  2010.06.16 12:49:21 ~!!!!!!!

Pojęcie 'równoważnik co najmniej 1 etatu na 1 łóżko w oddziale intensywnym" daje nam obsadę 10 łóżek 2 pielegniarki dyżurowe.Czy nikt nie myśli racjonalnie? To jest absurd i fizycznie niewykonalne w oddziałach intensywnych gdzie np połowa chorych może być zaintubowana i nieprzytomna.Ministerstwo nadal nas traktuje jak zło konieczne i przysłowiowy pryszcz.WIĘCEJ REALIZMU!

#12  2010.06.16 13:15:00 ~ IDIOTYZM!

"2) zwiększenie dostępności do świadczeń gwarantowanych poprzez umożliwienie świadczeniodawcom realizacji świadczeń bez zbędnych kosztów i podejmowania zbytecznych działań, przy jednoczesnym utrzymaniu jakości świadczeń i poprawie jakości życia" - ZWIEKSZENIE DOSTĘPNOŚCI DO SWIADCZEŃ GDY NA DYŻURZE JEST JEDNA PIELEGNIARKA NA 20 PACJENTÓW W JAKI SPOSÓB? MOŻE DYREKCJA ZAKUPI NAM WROTKI TO BEDZIEMY BARDZIEJ DOSTEPNE A KOSZT BĘDZIE NIŻSZY BO OBETNIE SIE "NIEPOTRZEBNY" PIELEGNIARSKI ETAT A CHORZY TO NA PEWNO BEDA MIEĆ POPRAWIONĄ JAKOŚĆ ŻYCIA OJ BARDZO NAWET.

#13  2010.06.16 13:15:39 ~C.D.

"3) zwiększenie skuteczności klinicznej przy zachowaniu bezpieczeństwa dla świadczeniobiorcóW" ZACHOWANIE BEZPIECZENSTWA DLA ŚWIADCZENIOBIORCÓW? PACJENCIE PIELEGNUJ SIĘ SAM, A JESLI NIE MASZ RODZINY TO TRUDNO. NA PIELEGNIARKĘ RACZEJ NIE BĘDZIESZ MÓGŁ LICZYĆ BO ALBO PADNIE ZE ZMĘCZENIA ALBO BEDZIE NA ZWOLNIENIU BO JEJ KREGOSLUP NIE WYTRZYMA DZWIGANIA ALBO BĘDZIE PRACOWAC ZA GRANICA W GODNYCH WARUNKACH. GODNYCH NIE MÓWIAC JUŻ O PRZYJAZNYCH PIELEGNIARCE. TO ROZPORZADzENIE TO DNO!

#14  2010.06.16 13:18:09 ~C.D.

"doprecyzowano także dostępność obsady pielęgniarskiej i położnych w zapewnieniu opieki całodobowej" OJ TAK. DOPRECYZOWANO NIE MA CO. TERAZ DYREKTORZY MOGA POWIEDZIEĆ NO PRZECIEŻ JEST WAS ZA DUZO, BO WEDŁUG ROZPORZADZENIA. BRAWO BRAWO! A PO CO NAM PIELEGNIARKI.

#15  2010.06.16 13:37:36 ~Anka

Czy w ministerstwie siedzą same durnie .Jak można pisać takie bzdurne ustawy , czy nasze przedstawicielki pracujące w samorządzie i związkach pielęgniarskich nie maja głosu aby się sprzeciwić ? . Mam pracować sama z 20 chorymi psychicznie - to jakaś paranoja .I to mają być standardy unijne - totalna bzdura ! Wynika z tego że mamy harować jak woły a pieniądze jak były marne tak będą .Ale nadchodzi czas wyborów prezydenckich musimy mądrze wybrać ,może w tedy nam się polepszy .

#16  2010.06.16 13:49:50 magaca1

Jak zwykle nikt nie pomyślał o PORODÓWKACH, zawsze są pomijane we wszystkich ustaleniach, u nas w szpitalu nikt nie wie czy traktować nas jak Blok czy jak oddział. A jak równocześnie jest poród, cięcie cesarskie i wjazd pacjentki z krwawieniem? ( w szpitalu klinicznym takie zdarzenia to nie rzadkość)to wystarczą dwie położne? Nie jest wtedy możliwa odpowiednia pomoc pacjentce! A czemu tyle niezadowolonych rodzących i położnic? Bo nie ma kto się nimi zajmować. Ciekawe kiedy ktoś zacznie doceniać naszą pracę.

#17  2010.06.16 13:50:01 ~ppp

Czyli nie może być mniejszych oddziałów psychiatrycznych niż 100 osobowe ponieważ w przepisach istnieje zapis że do zastosowania przymusu bezpośredniego w postaci pasów bezpieczeństwa musi być 5 osób chciałbym zobaczyc naszych ministrów na takim oddziale . gratuluje świadomości

#18  2010.06.16 13:51:27 ~gość

Tak jak Ania ,uważam ,że problem tkwi w ilości pielęgniarek w naszym kraju.Boją się wprowadzenia minimalnych norm zatrudnienia ponieważ w tym momencie byłoby to niemożliwe do wykonania.Zawsze można się wytłumaczyć,że pracujemy nad tym.Dlatego zaproponowali 20 pacjentów na 1 pielęgniarkę bo tylko to jest w tej chwili wykonalne.A nowych chętnych do pracy w tym zawodzie nie ma tak dużo-praca ciężka ,odpowiedzialna,wymagająca stałego kształcenia a słabo płatna.

#19  2010.06.16 13:54:55 magaca1

Myślę, że to nie chodzi o chętne do zatrudnienia tylko że trzeba by im zapłacić, stworzyć nowe etaty i tu jest problem, szpitale wolą zwalniać i zwalać całą robotę na jedną osobę i spokój, aż się zdarzy jakaś pomyłka, wtedy kto winny?

#20  2010.06.16 15:57:21 ~piel

Jakże my nie potrafimy skutecznie i mocno zawalczyć.Ileż to ja razy wypisywałam na temat norm zatrudnienia w kontekście jakości opieki,p.w.BEZPIECZEŃSTWA CHOREGO,pielęgniarki itd.Trudno było o odzew! NO CÓŻ MZ W TAKI SPOSÓB ODBIERA NAM CIĘŻKO WYWALCZONE PODWYŻKI! W TEN SPOSÓB MZ TWORZY SZTUCZNE BEZROBOCIE WŚRÓD PIELĘGNIAREK.OSTATNIO min.KOPACZ POSZŁA NAWET DALEJ :OBCIĘŁA MIEJSCA NA STUDIACH PIELĘGNIARSKICH A ZWIĘKSZYŁA LEKARSKIE.NIECH WIĘC ZACZNIE ICH UCZYĆ,ŻE TO ONI BĘDĄ CZUWALI NOCĄ PRZY CHORYCH.SKANDAL !

#21  2010.06.16 16:02:50 ~obs

Do piel masz rację,piszesz trafnie i konkretnie! Dziękuję.Drogie Koleżanki i Koledzy pochwycimy ów wątek i ZACZNIJMY W KOŃCU MĄDRZE I WYTRWALE DZIAŁAĆ ! WSPARCIE PANA MIELCARKA JAK NAJBARDZIEJ WSKAZANE.POZDRAWIAM.

#22  2010.06.16 16:16:10 ~CK-MB

"w szpitalu jedna pielęgniarka lub położna obejmuje opieką w ciągu jednej zmiany nie więcej niż 20 pacjentów! " Pielęgniarka, która ma około 5 chorych w stanie ciężkim,tj: kat. III i IV - nie jest w stanie zapewnić godnej opieki pozostałym pacjentom.Na pewno naruszone będą standardy postępowania oraz bezpieczeństwo pielęgniarki, jak i osób nad którymi ma sprawować opiekę. Nie chciałabym znaleźć się w tej sytuacji, kiedy będę tą 20 pacjentką. Na pewno umieralność na oddziałach znacznie wzrośnie! Czy powyższe aspekty były analizowane przez Minister Zdrowia? Na chwilę obecną w Szpitalach w celu oszczędności dąży się do zwolnień pielęgniarek.Twierdzi się, że jest nas za dużo! Nie wiem czy tak powinna wyglądać polityka w naszym kraju,gdzie jedna pielęgniarka będzie miała 20 pacjentów! :(

#23  2010.06.16 16:52:27 ~mgr

Poczekajmy jakie argumenty kontra wysunęli nasi liderzy czy naukowcy. Mam nadzieje, że p. Mariusz będzie wstanie nas o tym poinformować!

#24  2010.06.16 17:22:09 ~galaxy

Może i na okulistyce norma 1 pielęgniarka na 20 pacjentów (MOŻE) się sprawdzi ale reszta oddziałów? Może lepiej zamknijmy kierunki pielęgniarskie, pozwalniajmy wszystkie pielęgniarki od razu bo na to wygląda że albo my jesteśmy zbędne albo zbędni są pacjenci. Przede wszystkim zamknijmy kliniki rządowe i wtedy poczekajmy na decyzje, co za cymbały.

#25  2010.06.16 17:28:04 ~aga

Od lat czekamy na ustalenie realnych , bezpiecznych dla pacjenta i pielęgniarki norm zatrudnienia. Jestem w głębokim szoku ustaleniu ,ze ta norma to 20-stu pacjentów na jedną pielęgniarkę , gdzie w krajach europejskich to 5. Gdzie nasze Izby Pielęgniarskie? Koła Naukowe? Departament Pielęgniarstwa? Chyba na ciepłych posadkach zapomnieli jak wygląda nasza praca. Pogonić te liderki na miesiąc na oddziały szpitalne -to może sobie przypomną

#26  2010.06.16 18:54:31 ~maria

Tylko tak dalej! NASZE PRZEDSTAWICIELKI CHYBA ŚPIĄ NA TYCH SPOTKANIACH Z MZ.

#27  2010.06.16 19:19:28 ~ewa

JA PIERDZIELĘ KPINA.

#28  2010.06.16 20:22:44 ~Jolanta NI

Czy w Polsce juz nigdy nie bedzie normalnie? Jak nie wiedza jak ustalic normy zatrudnienia,to niech sie zorientuja jak to wyglada w innych krajach Europy! 1 pielegniarka na 20 pacjentow to kryminal! Kiedy pracowalam w Polsce bylam na dyzurze sama z 1 anestezjologiczna na sali operacyjnej,a z nami 1 salowa. Pierwszy posilek,ktory mialysmy okazje zjesc,to bylo sniadanie okolo 17:00-18:00 wieczorem (od 7:00 rano! ),a i czasami bez jedzenia 12 godzin zapie.lsmy. Widze,ze nadal to samo!

#29  2010.06.16 22:07:19 mgasienicadaniel

Ja również uważam,że to absurd.Nie można dobrze sprawować opieki nad pacjentami,chyba że po 12-godzinach dyżuru[bez jedzenia i picia] wychodzi się na kolanach.

#30  2010.06.16 22:10:37 ~gość 12

Propozycja 1 pielęgniarki na 20 pacjentów w ciągu dyżuru jest abstrakcją. państwo uchwalający takie rozporządzenia nie widzieli ostrych krwawień z przewodu pokarmowego, pacjenta w śpiączce wątrobowej gdzie przy łóżku stoi 2 pielęgniarki i lekarz i nie potrafią opanować pilnych zleceń, podać kroplówki, przytrzymać chorego aby nie zrobił sobie krzywdy. Liczyłam , iż weszliśmy do UE, a nie cofamy się do epoki kamienia łupanego.Chyba ,że Pani minister w oddziałach szpitalnych stworzy etaty opiekunek medycznych. pozdrawiam gość 12.

#31  2010.06.16 23:10:47 ~radomianka

Koleżanki i Koledzy. Kieruję Waszą uwagę na jeden tylko aspekt naszej pracy - promocję zdrowia, edukację pacjentów, informowanie ich i wspieranie, przygotowanie do życia ze schorzeniem - po prostu rozmowę. Bezpośredni kontakt z CZŁOWIEKIEM a nie tylko JEDNOSTKĄ CHOROBOWĄ. Otóż - ANALIZIE PODDAŁAM NP. ODDZIAŁ Z 40 CHORYMI, KTÓRYM CHCIELIBYŚMY ZAGWARANTOWAĆ TYLKO 5 MINUT BEZPOŚREDNIEGO KONTAKTU Z PIELĘGNIARKĄ NA GODZINĘ. WOBEC TEGO W CZASIE DZIENNEGO 12 - GODZINNEGO DYŻURU 1 PACJENTOWI MUSIMY POŚWIĘCIĆ W SUMIE 1 GODZINĘ. DLA 40 CHORYCH POTRZEBA WIĘC 40 GODZIN. DZIELĄC TEN CZAS PRZEZ LICZBĘ 12 GODZIN DYŻUROWYCH OTRZYMUJEMY WYNIK - 3,33 PIELĘGNIARKI. TYLE NAS POTRZEBA TYLKO I WYŁĄCZNIE NA ROZMOWĘ, BEZ JAKICHKOLWIEK INNYCH CZYNNOŚCI INSTRUMENTALNYCH. PRAWIE 3 I PÓŁ PIELĘGNIARKI POWINNO BYĆ NA DYŻURZE TYLKO PO TO, BY PACJENT MÓGŁ POWIEDZIEĆ, ŻE RAZ NA GODZINĘ PRZEZ CAŁE 5 MINUT MIAŁ OKAZJĘ ZAMIENIĆ KILKANAŚCIE ZDAŃ Z PIELĘGNIARKĄ!

#32  2010.06.16 23:48:49 ~radomianka

C.d. Liczby wyżej wymienione nie pozostawiają cienia wątpliwości - pacjent nas nie widzi i nie zobaczy obok siebie, nie ma szans być zauważony, wysłuchany. Mijamy go w biegu, nie mamy czasu wysłuchać pytania a już na pewno nie zdążymy na nie odpowiedzieć gdyż w szarej rzeczywistości w takim oddziale pracuje w najlepszej sytuacji 3 pielęgniarki. Przy stale rosnącej liczbie naszych czynności pośrednich czas pracy bezpośredniej przy pacjencie sprowadza się do ,zabiegówki". A jak miało by to wyglądać przy obsadzie dwuosobowej? Nie dajmy się zwariować! Najwyższa pora by zgłosić zaniedbania pracodawców, ustawodawców a może nawet PAŃSTWA POLSKIEGO w tym zakresie do właściwych instytucji np. NFZ, prokuratury a może Trybunału Europejskiego! Taka praktyka stanowi istotne zagrożenie dla zdrowia i życia pacjentów, nie gwarantuje im ani ciągłości ani też dostępności do świadczeń medycznych!

#33  2010.06.17 08:01:24 ~tomaszka

Popieram radomainkę. Pomysł ze zgłoszeniem do prokuratury i do Trybunału Europejskiego jest ok.Może jednak UE na coś się przyda.Może obcy nam pomogą, bo nasi tylko nas utopią.

#34  2010.06.17 09:34:41 ~radomianka

Jestem również za tym, by rozesłać tę informację do pielęgniarskich organizacji europejskich i międzynarodowych. MAM JESZCZE INNĄ PROPOZYCJĘ - W DNIU 19 LIPCA 2010 ROKU WEJDZIE W ŻYCIE USTAWA Z DNIA 17 GRUDNIA 2009 ROKU O DOCHODZENIU ROSZCZEŃ W POSTĘPOWANIU GRUPOWYM (DZ. U. Z DNIA 18 STYCZNIA 2010 R. NR 7, POZ. 44), NAZYWANA W SKRÓCIE USTAWĄ O POZWACH ZBIOROWYCH LUB USTAWĄ O POZWACH GRUPOWYCH. Moze skorzystajmy z tej możliwości - napiszmy pozwy do sądów, w których oskarżymy PRACODAWCÓW lub tych innych wcześniej wymienionych, że świadomie organizują naszą pracę w sposób, który: naraża nas na popełnienie błędów,nie respektuje zapisów prawa pracy (PIP - obciążenia fizyczne, dyskryminację wobec innych grup zawodowych, brak nadzoru nad jakością wykonanej pracy, narażanie nas na roszczenia ze strony niezadowolonych z opieki pacjentów .itd. Co WY na to?

#35  2010.06.17 09:56:33 ~bocian

BRAWO! Gratuluję pomysłu! Pania Min. proponuję położyć na taki oddział gdzie będzie tylko jedna położna na 20 pacjentek. Dla twórców projektu proponuję zatrudnić psychiatrę na pełen etat.

#36  2010.06.17 09:58:27 ~ja

Moze i odcinkowa poradzi sobie sama z 20 chorymi, nie raz to udowadnialzsmy.Ale zebz tak sie stalo wg nowych norm to dodatkowo musi byc na oddziale: opatrunkowa,zabiegowa,salowa,sanitariusz,goniec, dietetyczka,sekretarka.Tylko tak bedzie mozna zapewnic prawidlowa opieke choremu.

#37  2010.06.17 10:08:36 ~radomianka

Mam na myśli właśnie POZWY ZBIOROWE, które moim zdaniem są zasadne w przypadku naszych roszczeń - podobnych w swym charakterze. Zasięgnijcie informacji prawnej w swoich środowiskach a może wspólnie coś mądrego w końcu wymyślimy? http://msp.money.pl/wiadomosci/prawo/artykul/pozew;zbiorowy; Przeczytajcie tą lub inne informacje na temat rodzaju roszczeń i sposobu składania pozwu. Pamiętajmy, że nieznajomość prawa nie zwalnia nas z odpowiedzialności za działania wykraczające poza jego granice ale nasi MOŻNOWŁADCY również nie mają prawa wykorzystywać naszej niewiedzy w tym zakresie dla czerpania WĄTPLIWYCH (? ) dla siebie korzyści!

#38  2010.06.17 10:23:17 elawojtak

Radomianka dosadnie i bardzo merytorycznie komentuje- to skąd inąd -kretyńskie rozporządzenie. Nie można spodziewać się czegoś innego gdyż w dalszym ciągu nie mamy godnych reprezentantek! Pożal się Boże Izby Pielęgniarskie, twór kolesiów ! Pora przypomnieć o skardze Ś.P rzecznika praw obywatelskich odnośnie obligatoryjnej przynależności i płaceniu składek na IPiP.Jak odetniemy im kasę , i nie będą zarabiać po 13000zł, tylko staną przy łóżku za 2000zł brutto mając pod opieką 20 pacjentów.dalszego ciągu nie będzie!

#39  2010.06.17 10:27:07 ~radomianka

Nie dyskutujmy w swoich zamkniętych, małych grupkach. mobilizujmy się w końcu i korzystajmy z możliwości pisania - piszmy swoje uwagi we wszystkich dokumentach, które prowadzimy. Bez pisemnych adnotacji co do braku możliwości zapewnienia pełnego bezpieczeństwa pacjentom na poszczególnych dyżurach nie udowodnimy nigdy, że takie zagrożenie istniało a ZARZĄDZAJĄCY będą mieli podstawy twierdzić, iż nie mieli wiedzy o takich faktach. W razie jakiegoś nieszczęścia zostaniemy za nie obciążone odpowiedzialnością - gdyż przyjmując dyżur w niewystarczającej obsadzie ŚWIADOMIE narażamy podopiecznych i siebie na ewentualne skutki takich nierozważnych decyzji. Informowanie przełożonych ustne nie ma żadnej mocy dowodowej! WIEMY TO Z WŁASNYCH DOŚWIADCZEŃ - SŁÓW TAK ŁATWO SIĘ WYPRZEĆ A JESZCE ŁATWIEJ ZMIENIĆ ICH KONTEKST I INTENCJE!

#40  2010.06.17 10:57:34 ~sja

Nic nie zrobimy, wzorce kreują liderzy, uczelnie, a tam praca z pacjentem jest fe,fe,fe

#41  2010.06.17 13:53:40 ~oka

Pracuję w IP .Wprowadzono u nas normy -1 pielęgniarka na IP i 1 pielęgniarka obstawiająca POZ nocne i świąteczne. Wyjazd z pacjentem do RTG ,przewóz na oddział , ze nie wspomnę o przyjęciach z wypadku.Wprowadzono nam wreszcie system komputerowy przyjęć chorych -od sześciu lat dyrekcja nam to obiecywała .Wszystkie jesteśmy zmęczone ,zniechęcone- a ludzie przychodzący chcą być przyjęci szybko i z uśmiechem na ustach'

#42  2010.06.17 15:26:41 ~lala

Pracuje na oit 4 łóżkowym jest na 2 dyzurne czasmi z salową czasami bez. We dwie jesteśmy odpowiedzialne za oddział, anestezje i reanimacje. Zdazały sie sytuacje, ze jedna była przy zabiegu, druga na interwencji, z pacjentami zostawała salowa jak jej nie było niestety inny oddział musiał radzić sobie sam. W myśl nowego rozporzadzenia nasi pacjenci zostaną pozbawieni nagłych operacji i niestety reanimacji:(

#43  2010.06.17 21:52:22 ~ja

20 pacjentek na ginekologii zabiegowej i patologii ciąży w jednym grozi niebezpieczeństwem dla pacjentek i położnej. Przecież to jasne.

#44  2010.06.18 08:04:05 ~`gość

Mam pytanie do koleżanek pracujących na psychiatrii,jak u was jest zorganizowana opieka nad pacjentem ze ,ścisłym dozorem".(w/g zarządzenia wewnętrznego -stały kontakt wzrokowy).Chcę zaznaczyć,że mogą być 3 ścisłe dozory .Na oddziale jest od 50 do 60 pacjentów i 2 pielęgniarki.W/g obecnych norm zatrudnienia wszystko jest OK.Czy tak ma być dalej! .

#45  2010.06.18 17:23:44 ~ewa gość

Będzie krótko życzę pobytu w szpitalu pomysłodawcy i opieki jednej pielęgniarki może ją ujrzy na oczy gdy będzie miał szczęście. Duuuuuuuuuuuużo zdrowia. Pozdrawiam.

#46  2010.06.18 21:34:27 ~zoja

Czy ktoś zna pracę pielęgniarki, czy jest całkiem głupi i zapomniał na czym ta praca polega, pozdrawiam

#47  2010.06.19 19:45:44 ~zoorrro

W tym rozporzadzeniu pielegniarka nie istnieje , jest zbędnym członkiem słuzby zdrowia.

#48  2010.06.19 20:44:29 ~medica

Tak sobie teraz wymyśliłam, że być może skoro jest tak juz mało pielegniarek i położnych czy nasi władcy nie chcą zatrudniać innego personelu-opiekun medyczny oczywiście za niższa kasę, bo są ze średnim i nie będą się domagać podwyżek a nas dwie wystarczy aby ułożyć leki i prowadzić plan pielegnowania pacjenta

#49  2010.06.21 10:28:42 ~PACJENT

Byłem niedawno pacjentem.PRAGNĘ WYRAZIĆ UZNANIE DLA PRACY POLSKICH PIELĘGNIAREK.ONE ROBIĄ DOSŁOWNIE WSZYSTKO.PEŁNIĄ ROLĘ KOMPETENTNYCH INFORMATORÓW.SĄ ŚWIETNYMI PSYCHOLOGAMI CO WIĄŻE SIĘ Z ICH BARDZO DOBRYM WYKSZTAŁCENIEM(CO NIE JEST W ŻADEN SPOSÓB DOCENIANE! ).SĄ BARDZO DOBRYMI PIELĘGNIARKAMI.PRACUJĄ ZA SALOWE.ZA LEKARZY.TYM OSTATNIM ŚPI SIĘ SPOKOJNIE GDY CZUWA PIELĘGNIARKA I CZĘSTO PODEJMUJE SAMODZIELNIE DECYZJE BY NIE DRAŻNIĆ PANA "DOKTORA"! . PANIE PIELĘGNIARKI DZIĘKUJĘ ZA WSZYSKO,CHYLĘ CZOŁO ZA WASZĄ TAK ODPOWIEDZIALNĄ I BARDZO TRUDNĄ PRACĘ.W CAŁYM ŚWIECIE TAK PIELĘGNIARKI NIE PRACUJĄ! MAM DUŻE DOŚWIADCZENIE JAKO PACJENT.DLACZEGO SOBIE NA TO POZWALACIE? PRACUJECIE W WARUNKACH SZKODLIWYCH,EMERYTURA W WIEKU OK.60 LAT ! SZOK ! NAWET CIĘŻKO WAM SIĘ LECZYĆ,BRAK URLOPÓW ZDROWOTNYCH,BRAK NORM ZATRUDNIENIA.NAUCZYCIELSTWO MA TO JUŻ ZA CHRYPKĘ ! I JESZCZE PRACUJECIE ZA WSZYSTKICH? NIE GÓDZCIE SIĘ NA TAKIE NIESPRAWIEDLIWE ROZWIĄZANIA!

#50  2010.06.28 18:45:49 ~DOROTA

BRAWO PACJENCIE BO PATRZYSZ I DOSTRZEGASZ .ALE NASZE PIELEGNIARSTWO JEST CHORE BO MAMY CHORE WLADZE.DLATEGO ZE JESTESMY Z REGULY GLUPIM PAZERNYM NARODEM .KTORY JAK JEST JUZ PRZY WLADZY LUBI GARDZIC MALUCZKIMI I LUBI SIE NACHAPAC.{PANI MINISTER ZDROWIA.}

Dodaj komentarz