Strona główna
Mapa strony
Pielęgniarki i Położne
Fakty Komentarze Codziennie
  Prawie 1 000 KOMENTARZY zamieszczono na Portalu w styczniu 2012 roku. Portal odwiedziło prawie 60 tysięcy osób.

SKANDAL! Zobacz reportaż - szpital w Kutnie - negocjacje pielęgniarek z dyrekcją, z ust dyrektora pada uzasadnienie zwolnień pielęgniarek: przecież część obowiązków pielęgniarek mogą przejąć . . . sami pacjenci! Dyrekcja planuje, że na nocnych dyżurach, na kilka oddziałów ma być po pielęgniarce . . . jednej! To skutki bezradności samorządu i związku pip, które nie potrafiły doprowadzić do ustalenia ogólnopolskich norm, tylko układają się z kolejnymi ekipami w MZ.

Data ostatniej aktualizacji: 2010-07-26 21:49      Ten artykuł czytano już: 4000 razy !

Normy zatrudnienia pielęgniarek i położnych.

>

Zobacz reportaż telewizyjny

.

Zobacz także zdjęcie z Gazety Pielęgniarki i Położnej:

jak w Polsce traktuje się pielęgniarki i położne! 


Przeczytaj! Artykuł z Gazety Pielęgniarki i Położnej:

Fakty i mity - normy zatrudnienia pielęgniarek i położnych w Polsce

 

13 czerwca 2009 roku - MZ "kobieta nie może ręcznie przenosić ciężarów o masie przekraczającej 20 kg przy pracy dorywczej (do 4-ch razy na godzinę w czasie zmiany roboczej)"!!! MZ "zapomniało" podać ile może podnosić kilogramów kobieta przy pracy stałej. My to sprawdziliśmy.

.

.

Zobacz także:

WYGRAJ 500 zł!!! Weź udział w konkursie redakcji Portalu i Gazety Pielęgniarki i Położnej na NAZWĘ DNIA i wygraj 500 zł. Zobacz warunki konkursu.

Uwaga! Ministerstwo zdrowia modyfikuje swoją autorską propozycję 1:20 w zakresie norm zatrudnienia pielęgniarek i położnych w szpitalach. Nową propozycję wysłało do OZZPiP. MZ prosi o "ostateczną akceptację"! Zobacz co na to związek.

MINISTERIALNA NORMA 1:20  

 

Książki w Sklepie Pielęgniarek i Położnych
  • Small_Top
  • Small_modele_opieki_pielegniarskiej_nad_chorym_doroslym
  • Small_Top-1
  • Small_ksi____ka_001-1
  • Small_problemy_wielokulturowosci
  • Small_yyy
  • Small_ksi____ka_002
  • Small_wstrzykniecia_domiesniowe

Komentarze użytkowników

#1 ~gośc Data: 2010-07-26 23:13:41

tragedia, brak słów, a może Pan Dyrektor będzie pracował zamiast pielęgniarek

#2 ~bm Data: 2010-07-27 08:11:20

Pan Dyrektor niech odrazu da zakres czynnosci i obowiazków pacjentom przy przyjęciu do szpitala .

#3 madziadziecinka Data: 2010-07-27 08:13:12

coz ja odkąd skonczylam szkole to pracuje w nocy z salowa sama. Chyba tez powinnam na dyrekcje naslac TVN :(

#4 demka Data: 2010-07-27 08:36:34

Niestety taka jest rzeczywistość, w której przyszło nam pracować. W szpitalu, w którym pracuję "pojedyncze" nocki to standard zwłaszcza w sezonie urlopowym. I nikomu nie przeszkadza fakt, że nie jest to zgodne z żadną normą: ani zatrudnienia, ani dopuszczalnej masy udźwigu. Obstawa na dyżurze jest? Jest! A więc sprawa załatwiona. Czy można to zmienić??!!

#5 ~STAZEB Data: 2010-07-27 08:38:12

No cóż świadczy to próżniactwie naszych koleżanek na wyższych szczeblach ,ponieważ nie ustaliły norm zatrudnienia.Dopóki te panie będą nas reprezentowały to nasze pielęgniarstwo będzie u kresu upadłości.A co do koleżanek z Kutna to bardzo im współczuje,że mają takiego dyrektora z odrzutu,koleżanki walczcie i nie pozwólcie na takie traktowanie .Jesteście górą! jestem z Wami.

#6 ~ELL Data: 2010-07-27 10:10:06

Pracuję na oddziale zabiegowym gdzie mamy pojedyncze dyżury . Salowa pracuje tylko od poniedziałku do piątku od 7 do 15 , kolacje wydajemy same, w sobotę i w niedzielę dajemy wszystkie posiłki.Przyjmujemy pacjentów z krwotokami nawet w nocy. Musimy sobie radzić same.W razie problemu podajemy leki na telefoniczne zlecenie lekarza dyżurnego.Nikt z decydentów nie widzi problemu, tak ma być.Jeśli czasami jest nas dwie na dyżurze to zaraz podnosi się lament że jest nas za dużo i każą nam iść na urlop.

#7 ~aga Data: 2010-07-27 11:55:23

Do STAZEB. Normy są, tylko ich Dyrekcje szpitali nie przestrzegają. Aby zabrać głos w dyskusji należy być pewnym co się pisze i mówi. Podstawa prawna: Dziennik Ustaw z 1999 r. Nr 111 poz. 1314 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ZDROWIA z dnia 21 grudnia 1999 r.w sprawie sposobu ustalania minimalnych norm zatrudnienia pielęgniarek i położnych w zakładach opieki zdrowotnej.(Dz. U. z dnia 31 grudnia 1999 r.)Pozdrawiam

#8 ~maria Data: 2010-07-27 12:20:55

Witam Przecież na te warunki pracy same się zgadzamy. Niestety nie ma wsród Nas solidarności. Jestem pielęgniarką. Nie pracuję za salową i nie zgodzę się na samodzielny dyżur. Po prostu składam wypowiedzenie i idę tam gdzie oferują mi godne warunki pracy i płacy. Może zrobimy tak Wszystkie. Daję gwarancję, że jak zaczniemy się cenić to i Nas zaczną cenić i nie potrzebujemy do tego związków zawodowych.

#9 ~SAGA Data: 2010-07-27 13:20:46

Nic dodać, nic ująć - TO JEST SKANDAL.

#10 ~moyra3 Data: 2010-07-27 13:30:10

u nas nawet izba przyjęć ma 1 pielęgniarkę w nocy jak wychodzi zawieźć pacjenta na oddział,to wywiesza kartkę "jestem na oddziale"................ ..........i wszystko się zgadza 1:20............

#11 ~gość Data: 2010-07-27 14:29:13

A o co ten krzyk? w Kazimierzy Wielkiej od początku istnienia szpitala noce są pojedyncze, oddział otwarty pacjenci różni - wiadomo i cały czas jedna śpiewka za dużo pielęgniarek... mnie już nic nie zadziwi

#12 ~anes Data: 2010-07-27 14:36:11

ZGADZAM SIE Z MARIA. u nas podobne przyklady, zadna sie nie odezwie, jeszcze przytakuja oddzialowej ze dadza rade bo nie ma kogo na dyzur wstawic, o zgrozo. Patrzmy najpierw na siebie.

#13 ~@@ Data: 2010-07-27 14:47:09

Gdzie się podziały izby-nadzór nad prawidłowym wykonywaniem zawodu, gdzie naukowcy pielęgniarscy-wykazujący w sposób naukowy-konsekwencje tego typu praktyk??!!!Etyka!No to mamy w różnych miejscach kraju konsekwencje obecnej struktury pielęgniarstwa.INTERESUJĄCY DOROBEK!!!(JAKA NAUKA TAKI DOROBEK) Nie delegujmy odpowiedzialności na dziewczyny, których praca najniżej jest oceniana,najniżej w hierarchii, często zastraszane!

#14 ~lider Data: 2010-07-27 14:58:41

jestem przewodniczą OZZPiP w dziecięcym szpitalu. Na oddziale ortopedii były pojedyncze dyżury , kiedy poruszyłam ten temat w dyrekcji, jak myślicie od kogo posypały się największe gromy???? Od koleżanek pielęgniarek pracujących na tym oddziale , okazało się ,że to tylko ja widzę problem i tylko dla mnie to nie odpowiada. Kiedy załatwiłam podnośnik do podnoszenia pacjentów , też się okazało ,ze one tego nie potrzebują . I to jest dopiero SKANDAL!!!!

#15 ~do lider Data: 2010-07-27 19:51:53

nie wierzę że pielegniarki na ortopedii nie chciały wiece niż 1 pielegniarke na nocy, oj chyba zmyslasz, pracowałam na ortopedii i wiem że jest to cięzki odxiał i każda pomoc sie przydaje, w twojej wypowiedzi musi być jeszcze cos czego nie powiedziałaś i ukrywasz

#16 ~maria 2 Data: 2010-07-27 20:02:44

W trypie pilnym usunąć Panią Chlewke i Pana Chabra a wybitnie wyrzucić Pania Skolimowską komunistke nie powiem juz o KOpacz!!!!Paranoja Masoneria popieprzona i głupia!!@!!!Pamiętajcie koleżanki pielegbniarki nicech nickt wami nie manipuluje na NAwet OPZZPiP!!!!!!!

#17 ~dromader Data: 2010-07-28 01:07:15

W kutnowskim szpitalu, od wielu lat obsługę pielęgniarską traktuje się bez szacunku. Wiele razy powtarzałem, że solidarnie wszystkie powinny wyjść przed budynek i tam zapytać dyrekcję kiedy otrzymają pieniądze, które im obcina z pensji. Co je hamuje - mobbing - są zastraszone i nie zsolidaryzują się wszystkie. Inna sprawa, że udeża to w ich etykę, bo one opiekują się pacjentami. Gdzie sprawiedliwość gdy lekarzom podnosi się pesje, a im obcina? Na temat dyrektorów (zmienianych jak rękawiczki) i starostwa, które ich obsadza szkoda się rozpisywać, bo dla mnie to kretyni (np. dyrektor i starostwo nie wiedziało, że radca prawny kasował niebagatelne sumy za usługi...). Flaki mi się przewracają jak patrzę na wieloletnią nieudolność miejscowego szpitala. Spora grupa mieszkających w Kutnie pielęgniarek pracuje w Płocku, Łęczycy, Zgierzu, Łodzi i mimo trudu dojazdów twierdzą, że do tego "burdelu" nie chcą wracać bo obecni pracodawcy je szanują!

#18 kaska8691 Data: 2010-07-28 08:37:00

No to niech wezmą się w Kutnie za samorzadowców, którzy powołują na dyrektorów takie ,,gwiazdy" jak z lat wczesnego PRL-u. No i gdzie jest p. D.Gardias i p. Kopacz w tej chwili. Obie tak ,,dbają o dobro pielegniarek''. A lekarze ze szpitala zapomnieli ,że ich obowiazkiem jest również dbać o bezpieczeństwo pacjenta i jego dobre samopoczucie. Najlepiej udawać, że ich to nie dotyczy. To niech dyrektor przekaże uprawnienia lekarskie również pacjentom. Na usta ciśnie się tylko jedno głupek mianowany przez głupków.

#19 ~magda Data: 2010-07-28 19:46:23

Witam tez pracuje na ortopedii, mamy pojedyncze dyżury i sale intensywnego nadzoru która jak można sie domyślać nie spełnia swojego zadania ,bo jak można objąć opieka chorego gdy zostaje sie samemu popołudniu i ma się na głowie jeszcze oddział .Próbowałyśmy z tym coś zrobić lecz odpowiedż jaka dostałyśmy jest taka że wg. norm i tak jest nas za dużo i nie przysługuje nam nikt do pomocy .

#20 ~meg Data: 2010-08-11 12:54:26

Ja pracowałam w Zakł.Opiekuńczo- Leczniczym prowadzonym przez s.Boromeuszki.Na szczęście mam to już za sobą.Na dyżurze nocnym byłam sama na prawie 200 pacjentów,do pomocy tylko opiekunki,lekarz tylko ewent.z pogotowia.Gdzie jest NFZ,który podpisał z tą placówką kontrakt,czy ktoś był choć raz na kontroli,oglądał grafiki...a może nie chcą zadzierać z zakonnicami?...

#21 ~Iza Data: 2010-08-18 18:16:54

Drogie Koleżanki z Kutna,jesienią będą wybory do samorządów,wybierzcie właściwe osoby

#22 ~jola Data: 2010-08-24 13:55:48

Zawód dyrektor? Ten pan tylko stołki zmienia. Z jednego szpitala się go pozbyli, to do drugiego poszedł i znowu ma pracę i dużą kasę. Co go tam pacjent obchodzi?A jeszcze mniej pielęgniarki. W naszym kraju ich się nie szanuje, bo są od czarnej roboty. Gdyby pan dyrektor był z PIS-u to już by głośno. Na jego szczęście opowiedział się po właściwej stronie. A gdzie jest konstytucyjne prawo pacjenta do godziwej opieki med.A może godziwa u nas to właśnie taka. Tego nasi rządzący nie widzą lub nie chcą widzieć. Zawsze jest za dużo pielęgniarek a lekarzy i dyrektorów nie? Niedługo będzie jeszcze mniej pielęgniarek, będzie więcej kasy do podziału między panów doktorów. Tylko czy oni zechcą przejąć ich obowiązki? Przecież oni zastrzyku nie potrafią zrobić( SĄ WYJĄTKI), ciśnienia zmierzyć... Lekarze mają swój katalog świadczeń,a gdzie jest katalog świadczeń pielęgniarskich.Co to pielęgniarka to jest jakiś twór, którego pracy nie można wycenić i tylko zbiera ochłapy po lekarzach?

#23 ~edi Data: 2011-03-29 15:32:47

Odnoszę wrażenie, że to za dużo jest dyrektorów...np.pięciu a lekarzy po 3 na dyżurze-i w porządku.A pielęgniarka może być jedna i trzech śpiących lekarzy.Prawda?

#24 ~fredi Data: 2011-04-07 21:37:15

Tak jest a pielegniarki boją sie otworzyc gęby!Boją sie własnego cienia!!!Jakby było ich za duzo!Same jestescie sobie winne.Brak jednosci ,brak szacunku dla siebie samych,włazenia w du.. paniom oddziałowym ,PANOM doktorom.....Popieram jolę

Praca za granicą

Praca w Polsce

Najpopularniejsze informacje

Liczba wyświetleń: 13420

List! Samo życie.

Liczba wyświetleń: 6004

Chciałam się tylko pożalić ... 38 KOMENTARZY.

Liczba wyświetleń: 12600

Wykształcenie pielęgniarskie a wysokość uposażenia.

Liczba wyświetleń: 49738

Cewnikowanie mężczyzny. 42 KOMENTARZE.

Liczba wyświetleń: 7309

Uczulenie na rękawiczki.

Liczba wyświetleń: 10114

Przepaść pomiędzy teorią a praktyką.

Liczba wyświetleń: 6856

Do pracy z takimi pacjentami nas nie przeszkolono!

Liczba wyświetleń: 8272

Dyrektor ds. pielęgniarstwa wrogiem pielęgniarek.

Liczba wyświetleń: 15900

Salowa pielęgniarką instrumentariuszką.

Liczba wyświetleń: 6766

Pielęgniarki w opinii dyrekcji były "stosunkowo mało obciążone pracą" i z tego powodu były oddelegowywane do pracy na inne oddziały. Sąd: "nastąpiło naruszenie zasady równego traktowania w zatrudnieniu"!

Liczba wyświetleń: 5396

Pielęgniarska ortografia.

Liczba wyświetleń: 12275

Naczelna Izba PiP opublikowała stanowisko w sprawie kwalifikacji wymaganych od pracowników na poszczególnych rodzajach stanowisk pracy. Zobacz zaproponowany tzw. awans poziomy pielęgniarki i położnej, uzależniony od posiadanego dyplomu, kwalifikacji oraz doświadczenia zawodowego.

Liczba wyświetleń: 5846

Stanowisko Polskiego Towarzystwa Pielęgniarskiego w sprawie braku właściwego wykorzystania potencjału pielęgniarek posiadających tytuł magistra pielęgniarstwa oraz wprowadzenia ścieżek kariery zawodowej w pielęgniarstwie, które pozwoliłyby na uporządkowanie kompetencji pielęgniarek w zależności od posiadanego wykształcenia.

Liczba wyświetleń: 6443

Przeczytaj tę informację ze względu na solidarność z pielęgniarką z Biłgoraju. Pielęgniarka w czasie dyżuru na oddziale szpitalnym idzie do dyrektora. Informuje o niewystarczającej obsadzie pielęgniarskiej i o zgłoszeniu tego faktu do prokuratury i PIP. W dniu następnym zostaje "oddelegowana" do pracy w Zakładzie Opiekuńczo Leczniczym położonym 20 km od miejsca zamieszkania.

Liczba wyświetleń: 10722

Ministerstwo zdrowia proponuje: magister pielęgniarstwa po 1 roku pracy (?!?) w szpitalu będzie mógł być pielęgniarką oddziałową. W okresie przejściowym (do 2020 r.) przełożona pielęgniarek oraz pielęgniarka oddziałowa i koordynująca bez wymogu posiadania wykształcenia wyższego. Wprowadzono stanowisko asystenta w dziedzinie pielęgniarstwa i położnictwa. Niektóre propozycje wzbudzą zapewne zdziwienie oraz kontrowersje w naszym środowisku zawodowym.

Portal na nasza-klasa.pl