Data ostatniej aktualizacji: 2010-07-28 21:48 Ten artykuł czytano już: 2500 razy !
Pielęgniarstwo w opiece długoterminowej.
.
Z karty zniknęły bowiem czynności, bez których nie da się przeprowadzić wizyty pielęgniarskiej w domu chorego. Proszę wskazać kto (po zmianach) ma pobrać krew u pacjenta? Kto ma nałożyć leki doustne choremu zniedołężniałemu, niewidzącemu, będącego pod opieką współmałżonka, który również nie potrafi tego zrobić (ze względu na swoje niedomagania). Dlaczego z karty zniknęło podawanie leków różnymi drogami, skoro większość chorych używa kropli do oczu itp? Dlaczego zostałyśmy pozbawione możliwości dokumentowania takich czynności jak pielęgnacja odleżyn u pacjenta siedzącego (czy mamy go pozostawić w łóżku aby móc udokumentować swoja pracę?). A co z rehabilitacją pacjenta siedzącego? Przypominam że spora część pacjentów po udarze niedokrwiennym mózgu posadzona potrafi siedzieć. Proszę wreszcie wskazać kto powinien zmienić pieluchomajtki po wykonaniu opatrunku na odleżynie w okolicy kości krzyżowej? Czy nauka karmienia pacjenta, który nie jest karmiony przez zgłębnik też ma być wykonana przez nas bez możliwości udokumentowania naszej pracy? Mam nadzieję ze powyższe zmiany, które są wprowadzone, powstały w wyniku niedopatrzenia i zostaną wyjaśnione. Nie znam bowiem powodu dla którego pielęgniarki miałyby być pozbawione wykazania swojej pracy, a niewyobrażalną rzeczą byłoby wyjść z domu pacjenta nie wykonawszy tych czynności jeśli tego wymaga stan chorego.
.
Proszę innych użytkowników Portalu i Gazety Pielęgniarek i Położnych o dyskusję w powyższej sprawie.
Dane teleadresowe autorki korespondencji do wiadomości redakcji Portalu
.
KARTA CZYNNOŚCI PIELĘGNIARSKICH DLA PIELĘGNIARKI OPIEKI DŁUGOTERMINOWEJ DOMOWEJ:
.
Zobacz także:
17 maja 2010 roku - Pielęgniarki opieki długoterminowej - projekt nowelizacji zarządzenia traktujemy jako "lekceważenie czy nawet chęć odebrania uprawnień zawodowych zapisanych w ustawie o zawodach pielęgniarki i położnej. Czyli samodzielności zawodowej"! Zobacz merytoryczną argumentację pielęgniarek. Pielęgniarki także pytają: Co na to nasi reprezentanci? 38 KOMENTARZY.
15 lipca 2010 roku - Poseł do Premiera: Poszukiwanie kolejnych oszczędności w systemie opieki zdrowotnej po raz kolejny skutkować będzie pogorszeniem warunków opieki nad osobami przewlekle chorymi i wymagającymi stałej pomocy. 8 KOMENTARZY.
Pielęgniarstwo w opiece długoterminowej
Trwa ładowanie komentarzy ...
Komentarze użytkowników
#1 ~kruszyna Data: 2010-07-29 11:07:42
Witam .Jestem piel.opieki długoterminowej i wraz w koleżankami zastanawiamy się co tak naprawdę mamy robić u naszych chorych .Co znaczy toaleta w katalogu w punkcie 3.1 -czego ta toaleta skoro nie ma ani zmiany pampersa ani mycia ciała ani zmiany bielizny pościelowej ?Myślę że takie ograniczenia wprowadzone przez fundusz są spowodowane tym że płaci on za osobodzień akurat w naszym regionie 24 zł co jest chyba najmniejsza kwotą w kraju !To co już napewno wiem to-Badania u pacjenta powinna przychodzić pobierać piel.POZ .Leki podaje rodzina ,a w DPS-opiekunki .Nauke karmienia wpisuje pani w edukację chorego.Najwięcej dla nas niejasności budzi właśnie PUNKT 3.1 i wszystko co z nią związane (chociażby zmiana pampersa jeśli odleżyna jest w okolicy pośladków i k.k.)My po prostu nie robimy tego u pacjentów czego nie ma w katalogu !Zapraszam innych do dzielenia sie swoimi spostrzeżeniami bo to co wyprawia fundusz jest niedopuszczalne .
#2 ~kruszyna Data: 2010-07-29 11:58:27
W katalogu świadczeń dla pacjenta opieki długoterminowej mającego 5 punktów w skali Barthel ale nie posiadającego odleżyny ani cewnika tudzież sondy i innych ,fundusz proponuje ....mierzenie parametrów.Czyli mam wejść zmierzyć rr i ewentualnie p.glucozy i wyjśc ?Niektóre rodziny są oburzone i zdziwione bo lekarz na skierowaniu wypisał toaletę ciała i inne rzeczy które niestety wykreślono z katalogu .No ale jeśli to wykreślili to dlaczego ja mam to robić ?Jestem tylko ciekawa co w razie kontroli nfz?No ale skoro taki katalog zaproponowali?
#3 ~maria Data: 2010-07-29 14:10:46
skoro pielęgniarki długoterminowe nie wykazują swojej pracy to następnym krokiem nfz będzie zmniejszenie stawki za osobodzień.bo właściwie za co im placić skoro niewiele robią.
#4 ~kruszyna Data: 2010-07-29 16:21:30
Droga Mario .Pielęgniarki wykazują swoje czynności w karcie i czynności te są podpisywane przez rodzinę jako dowód na przebycie wizyty .Chodzi o to że wykreślone zostały świadczenia które do tej pory tj.do 30 czerwca były w katalogu świadczeń piel.dług.a były to np.toaleta ciała ,podawanie leków ,pobieranie badań itp.Teraz ich nie ma więc pielęgniarka dalej chodząc do pacjenta bo jest on cały czas pacjentem op.długoterminowej (0-40 w skali B.)i został do niej zakwalifikowany tak naprawdę nie ma co przy nim robić oprócz pomiarów , edukacji i ew.odleżyny czy rany .A stawki za osobodzień nie zmniejszą bo jest to najtańsza opieka chorego w historii lecznictwa .
#5 ~kruszyna Data: 2010-07-29 16:28:45
Z drugiej strony bardzo denerwuje mnie fakt że pielęgniarki są wykorzystywane przez rodziny do mycia i zmiany pampersau u chorego a 3 córki siedza w fotelach i piją kawkę .Może dlatego fundusz wykreślił te czynnosci z katalogu bo jego zdaniem czynności typowo pielęgnacyjne i opiekuńcze należa do rodziny (osobiście miałąm pacjentkę której mąż wychodził z domu gdy ja wchodziłam i zostawiał mnie samą z 90 kilogramową panią po udarze którą sama musiałam wysadzac z łóżka ).Jeśli by tak było to bardzo bym sie cieszyła .Może wreszcie nie będziemy tylko basenowymi.
#6 ~maria Data: 2010-07-29 16:40:43
obawiam się że twój optymizm jest zbyt wielki.nie sądzę też że nfz kierował się naszym dobrem zmieniając kartę.moje przeczucia dyktowane są doświadczeniem.na początku pracowałam w zadaniówce (jej los jest wszystkim znany),potem w długoterminówce(aneksy,zmiany współczynnika,teraz zmiana karty).zastanawiam się jaką wartość mają umowy w naszym kraju skoro przestrzegać je musi tylko jedna ze stron PIELĘGNIARKI.nfz natomiast dokonuje wszelakich zmian podczas trwania umów bez żadnych konsekwencji.
#7 ~kruszyna Data: 2010-07-29 18:57:11
Ja pracuje w spółce usług pielęgniarskich i świadczymy usługi na terenie dps i w mieście ,więc nie musze chyba pisac zainteresowanym jakie kokosy zarabia się na chorych pod jednym adresem (DPS)przy wskażniku 0.4 .Też byłyśmy zadaniowymi ale za dużo kasy płacili więc zlikwidowali .Pewnie tak jak mówisz wszystko umrze śmiercią naturalną i pacjenci będą pozostawieni smi sobie a my będziemy szukać pracy .PISZCIE DZIEWCZYNY CO SĄDZICIE NA TEMAT NOWEGO KATALOGU I JAK REAGUJĄ NA TE ZMIANY PACJENCI!
#8 ~pieleg. Data: 2010-07-30 10:09:35
uwazam ze karta czynosci jest ograniczona ale katalog swiadczen nie ,wiec pisze wszystko co wykonuje u pacjenta ............pozdrawiam
#9 ~kruszyna Data: 2010-07-30 12:22:20
Jak to karta jest ograniczona a katalog świadczeń nie ?Nie rozumiem ?Koleżanka wyjaśni co ma na myśli.
#10 ~pieleg Data: 2010-07-30 12:50:27
nie ma co wyjasniac wez dokumenty i porownaj popatrz ,i w czesci opisowej wpusuj wszystko co robisz u pacjenta ,proste
#11 ~agarwito Data: 2010-07-30 13:51:15
za osobo dzień dostaje 10 zł od chorego, mam ich 3 w sumie za cały miesiąc codziennej wizyty wychodzi 589 zł, taką kwotą czuje się UPOKORZONA, pracuje ponieważ potrzebne są mi pieniądze na utrzymanie rodziny( 4 z POWODZI), pensja szpitala na rękę to 1690zł.Żal, wykonuje toalety, karmię, rozkładam,podaje leki, pobieram krew i zawożę do laboratorium, bo kto niby miałby to zrobić, lekarze nie chętnie dają transport zasłaniając się czym się da aby ograniczyć swoje koszty, powiedzcie mi jak długo mamy być jeszcze upokarzane, czy da się długoterminówke jeszcze bardziej zmieszać z błotem? Nie jestem w stanie zostawic tych ludzi samych sobie, po wcześniejszych zmianach musiałam oddać 2 osoby, było ciężko powiedzieć im, że takie mamy państwo i polityke prozdrowotną, że starzy, chorzy i zniedołęzniali są nikomu nie potrzebni i powinni najlepiej szybo poumierać to zmniejszyłyby sie koszty w funduszu? Do czego to prowadzi?
#12 ~kruszyna Data: 2010-07-30 14:03:23
Do koleżanki z nickiem pieleg.-papiery to ja znam bo pisze je na codzień .Ale powiedz mi dlaczego ja mam robić czynności które fundusz wykreślił z katalogu?I tak robię dużo rzeczy których nie ma bo nie będę wołać piel.POZ żeby pobrała krew albo wkropiła krople do oczu....Ale skoro fundusz uważa że takie czynności jak umycie chorego ma robić rodzina to dlaczego ja dalej mam to robić ?(z całym szacunkiem dla pacjenta)A rodziny też są różne i niektórzy się wycwanili i piel.potrzebna jest im do zmiany pampersa a sami piją kawkę i patrza nam na ręce .
#13 ~kruszyna Data: 2010-07-30 14:13:34
Do Agarwito.Rozumiem że pracujesz u kogoś w długoterminówce i dlatego dostajesz 10 zł za osobodzień .No niestety inne koleżanki zarabiają na tobie bo nie sądze żeby stawka była tak mała .Ja w woj .łódzkim mam 24 zł co jest też kpiną bo wcześniejsza stawka wynosiła chyba 37 zł ...Nie mam pojęcia co fundusz knuje chyba chce skończyć ze wszystkim tak jak z zadaniówką .Kazali nam zakładac firmy i kończyć kursy a teraz mają nas głęboko w .........
#14 ~Mira Data: 2010-07-30 15:22:42
Do pielęg. I co z tego, że w części opisowej wpisujesz wszystko co robisz? W raporcie statystycznym, który idzie do NFZ idą tylką czynności, które masz w karcie.
#15 ~kruszyna Data: 2010-07-30 15:35:49
No właśnie funduszu nie interesuje że robimy coś co nie jest w katalogu -dodatkowo .A tak na marginesie to znowu robimy z siebie męczennice i siostry miłosierdzia a fundusz ma to w nosie .Sorry -może kogoś zdenerwuje ale jestem wkurzona na ten cały b.....ałagan .
#16 ~piguła Data: 2010-07-30 15:46:17
WOW NFZ w odpowiedzi na pismo dotyczące wykreślenia kilkunastu czynności z karty czynności pielęgniarskich p.o.d. m.in. braku zapisu podawania leków różnymi drogami wyjaśnia: "Mimo stwierdzonego braku zapisu ww. czynności w obowiązującym dokumencie aktem regulującym jest Ustawa z dn. 5 lipca 1996 r. o zawodach pielęgniarki i położnej w tym zapis artykułu 4, który stanowi: udzielanie świadczeń (...) pielęgniarka wykonuje przede wszystkim poprzez realizacę zleceń lekarskich w procesie diagnostyki, leczenia i rehabilitacji. Wobec powyższego podawanie leków bezsprzecznie należy do czynności pielęgniarki, natomiast nie wymaga odnotowania na karcie czynności pielęgniarskich (zał. nr 1)." MAM PYTANIE: PO CO WIĘC KARTA CZYNNOŚCI PIELĘGNIARSKICH? WSZYSTKO NALEZY DO NASZYCH OBOWIĄZKÓW ALE NIE WSZYSTKO MOZEMY UDOKUMENTOWAC
#17 ~kruszyna Data: 2010-07-30 16:31:56
To po jakiego grzyba w starej karcie było rozdawnie leków i inne cuda?Może niech zrobią tylko kartę podpisów a pielęgniarka niech robi i tak wszystko .I mam jeszcze małe pytanko ?Co z wszystkimi innymi pacjentami biorącymi leki?Przecież złożyli deklarację do pielęgniarki POZ ?Czy to znaczy że piel.POZ ma chodzić po domach i podawać leki wszystkim którzy złożyli na nią deklarację ?Bo przecież bezsprzecznie należy to do jej czynności (realizacja zleceń lekarskich )?
#18 ~tola Data: 2010-07-30 20:24:04
A ja nie mogę wyjść ze zdziwienia ,że od około dwóch miesięcy w karcie ,,Obserwacje pielęgniarki" każe nam się wpisywać wszystkie czynności,które zostały wykonane i tak codziennie.Wcześniej wystarczyło wpisać,że wykonano czynności zgodnie z planem.Jestem oburzona ,że nie zwraca się przede wszystkim uwagi na stan pacjenta i faktyczne obserwacje.Ta karta powinna zmienić nagłówek.Wogóle zaczynam myśleć o innym dorabianiu bo ta opieka długoterminowa trochę mnie upokarza, nie przez fakt sprawowanej opieki nad pacjentem, ale w sensie ciągłych zmian w tzw.opisówkach i traktowania przez panie z biura , które nie mając nic wspólnego z pielęgniarstwem ciągle nam zarzucają i narzucają jakieś idiotyzmy.Smutno mi.Niech mnie ktoś przytuli.
#19 ~Ala Data: 2010-07-30 20:40:27
Nie martw się . Tylko do końca roku i potem szlak trafi i "długoterminówkę". Wszystko do tego zmierza. A karta "obserwacje pielęgniarki" to nie jest "karta czynności".
#20 ~kruszyna Data: 2010-07-30 21:42:39
No włąśnie większość moich koleżanek wpisuje w obserwacji to co zrobiło a moim zdaniem powinno się wpisywać jakieś zmiany w stanie pacjenta i ewentualnie pomiary .Już nic z tego nie rozumiem .Czy któraś z was jest już po kontroli z funduszu?Jakie są ich zarzuty i czego sie czepiają ?Napiszcie .....
#21 ~Ala Data: 2010-07-30 22:23:41
Masz rację Kruszyna. W karcie obserwacji pisze się obserwacje a w karcie czynności wpisuje się czynności, które są podpisane przez pacjenta lub opiekuna. Nie miałam kontroli, ale dla mnie to jest jasne. W zadaniówce oprócz karty czynności, gdzie podpisywał pacjent każdą wykonaną czynność, była też taka karta opisowa (taka sama jak w długoterminówce), tylko nie nazywała się "obserwacje pielęgniarki" tylko "opis udzielanego świadczenia" i tam opisywało się dokładnie wykonane czynności. W karcie obserwacji pisze się obserwacje. Dla mnie to jest oczywiste i stosuję się do tego co wymaga NFZ (obserwacje to obserwacje)
#22 ~kruszyna Data: 2010-07-30 22:36:55
Wolałam papiery zadaniówki bo te z długiego terminu są do bani.Najgorsze jest to że jak z pacjentem się nic nie dzieje to tak naprawde nie ma o czym pisac oprócz ew.pomiarów .Są pacjenci np.po udarach którzy ani ręką ani nogą a stan jest stabilny i nic się z nimi nie dzieje miesiącami a nawet latami .Zadaniówka była fajna pod tym względem że za to co sie zrobiło za to płacili a teraz właściwie nie wiadomo co robić i co pisac .
#23 ~Ala Data: 2010-07-30 22:42:00
Zadaniówka pod każdym względem była lepsza. Teraz to jest beznadzieja, ale co mamy zrobić? Chyba lepiej nie będzie, tylko gorzej. Pozdrawiam wszystkie "długoterminówki" i trzymajmy się póki jeszcze jesteśmy. Miłej niedzieli
#24 ~maria Data: 2010-07-31 11:29:25
nie po to wypowiadamy sie tutaj żeby sobie pogadać.piszmy pisma do NIPIP oraz NFZ .zróbmy wszystko żeby znowu było normalnie.piszmy przedstawiając nasze propozycje bo samo narzekanie nic nie zmieni.
#25 ~kruszyna Data: 2010-07-31 12:06:21
Ale po to "gadamy"żeby podzielić sie spostrzeżeniami i uwagami bo tworząc małe grupy tak jak moja -5 osób w małym miasteczku(druga firma jest bardzo hermetyczna i nie do dogadania ) nie wiemy od czego zacząć .Ja bym pismo pisała nawet dzisiaj ale po tych wszystkich zmaianach nie wiem od czego zacząć .Inaczej jest dziewczymy jak dorabiacie u kogoś w o.długoterminowej a inaczej jak samemu trzeba wszystkiego pilnować i czuwać .Wiem to bo moja koleżanka przcując u kogoś w długimterminie nie wie nawet jaka jest stawka za osobodzień ani jakie zarządzenia nfz wydaje ....
#26 ~piguła Data: 2010-07-31 14:05:20
Drogie koleżanki z opieki długoterminowej.Jestem pielęgniarką która napisała blisko 50 pismo do różnych instytucji(NIPIP,OIPIP,senatorów,posłów,MZ,NFZ,MZiOS,premiera,wojewódzkich konsultantów,itp.)wcześniej w obronie formy zadaniowej,a później w sprawie opieki długoterminowej oraz uwag dotyczącego projektu zarządzenia Prezesa NFZ nr 25.I z przykrością stwierdzam,że naszych decydentów to nie obchodzi.Podawanie projektów do konsultacji społecznych jest tylko fikcją skoro uwagi od pielęgniarek i ich przedstawicieli w ogóle nie są brane pod uwagę.Ale nie poddajmy się i walczmy dalej.A jeśli chodzi o kartę czynnoći- to odpowiedź WOW NFZ przedstawiłam wyżej.Dla mnie to jest kpina.
#27 ~kruszyna Data: 2010-07-31 15:33:53
Droga Piguło !Podziwiam za determinację ale wg .mnie powinnysmy bombardować pismami głównie nfz bo tam zapadają decyzje i oni mają w nosie opinię senatorów ,izb czy konsultantów .Powinnyśmy żadac zweryfikowania katalogu i jasnego określania co powinnyśmy robić włąściwie podczas wizyt.Tak jak to było w zadaniówce .Jasno i wyrażnie a nie pod pozorem odleżyny wpisana jakaś toaleta ale właściwie czego ta toaleta to można tylko gdybać .Masz rację żę odpowiedz nfz to kpina .Niedługo każą nam uprawiać u chorego ogródek bo stwierdza żę obligatoryjnie mamy dbać o zdrową dietę pacjenta i będziemy karmić go plonami z ogródka .
#28 ~anes Data: 2010-08-02 10:58:14
Moze i chcą nas zlikwidowac, ale moze dobrze ze mamy nie robic toalet. W koncu zmierzenie RR kosztuje 20zł,doliczcie pozostale parametry,usprawnianie,edukacje,a zarabiamy np.22zł.Tylko ciezko powiedziec rodzinie-nie pobiore juz krwi,nie zaloze pampersa po zmianie opatrunku.PO prostu za te czynnosci ktore pozostaly i tak za malo zarabiamy.
#29 ~anes Data: 2010-08-02 11:00:16
nie rozumiem czemu domagac sie tych czynnosci jak i tak ich nie wyceniaja na wiecej. Pozdrawiam
#30 ~kruszyna Data: 2010-08-02 11:29:17
Anes ja też się bardzo ciesze że nie musimy robić toalet i wcale się ich nie domagam ale tu w katalogu wcale nie jest jasno określone czy przy odleżynie nie musimy jej robić bo nic nie jest uściślone .Denerwują mnie rodziny które przychodzą ze skierowaniam od lekarza i na pytanie czego pani od piel.oczekuje pada:no umyć ,wysadzić z łóżka bo ja nie mogę bo mam chory kręgosłup (to nic żę pielęgniarka ma 3 przepukliny kregosłupa )i pampersa przebrac i to najchętniej 2 razy dziennie .I zgadzam sie że stawki są opłakane .Tylko jeszcze zastanawiam się jaki fundusz ma w tym cel żę tak ukrócił katalog ?
#31 ~kruszyna Data: 2010-08-02 13:16:17
I jeszcze odnośnie usprawniania i pionizacji (jak to ładnie w katalogu napisano)- konia z rzędem temu kto usprawni chorego leżącego od 5 lat plackiem w łóżku !A skąd ci się wzieła suma 20 zł za mierzenie rr ?Ach jestem tak wściekła na to wszystko bo pielęgniarki zawsze były traktowane po macoszemu i jak tylko zaczełyśmy w miarę normalnie zarabiać to zaraz wszystko się nam likwiduje albo zmienia .Jak nie wiadnomo o co chodzi to chodzi własnie o kasę .
#32 ~Ala Data: 2010-08-02 13:23:18
U mnie pacjentka domagała się toalety 2 razy dziennie i zmiany pampersa 3 razy dziennie o 8.00 13.00 i 18.00. Też mnie to cieszy, że wycofano to z katalogu. Nic mi się nie stanie jak zmienię pampersa przy zmianie opatrunku i zmieniam go po prostu, ale przynajmniej nie słyszę - proszę przyjść o 18.00 bo mi trzeba zmienić pampersa. Po co mam płacić opiekunce jak pielęgniarka może przyjść za darmo. Przyznam się że miałam trudno, teraz jest to dla mnie jasne i czuję ulgę jeśli chodzi o toaletę, zmianę pampersa itp. Szkoda, że zabrano z katalogu świadczeń czynności pielęgniarskie takie jak: pobieranie krwi, kompresy, okłady, podawanie leków różnymi drogami (do oka, ucha itp)
#33 ~kruszyna Data: 2010-08-02 14:07:45
Ale nie wiem czy czytałąś dzisiajsze wydanie portalowe .Ruszył się rwetes na temat katalogu i najwięcej zamieszania jest w dps -ach i dobrze bo my tam też chodzimy do pacjentów .Może w końcu coś ruszy .
#34 ~Ala Data: 2010-08-02 15:11:43
Czytałam i ciekawa jestem co z tego wszystkiego wyniknie? Ja akurat nie mam pacjentów w dps-ach, ale domyślam się, że teraz jest tam duży problem z czynnościami pielęgniarskimi, których nie ma w katalogu, a muszą być wykonane. Pozdrawiam :o)
#35 ~Jola Data: 2010-08-02 20:50:15
Jestem pielęgniarką rodzinną,pracuję w grupowej praktyce,pacjent objęty opieką długoterminową nie może być objęty naszą opieką,jest to absurd,ale tak jest.Pozdrawiam ,walczcie o swoje!!!!!!!
#36 ~maria Data: 2010-08-02 21:35:07
nie mogę uwierzyć że niektóre z nas uważają nfz za dobrego wujka który będzie nam płacił za zmierzenie rr.
#37 ~Zosia Data: 2010-08-02 22:22:35
Maria, ja mam co robić przy swoich pacjentach. I nie jest to tylko RR. I cieszę się, że mi odpadła toaleta.
#38 ~maria Data: 2010-08-03 16:55:18
zosiu ja też mam co robić. kłopot w tym że ty tego pampersa zmienisz ale w papierach napiszesz ze tego nie zrobiłaś.jesteśmy chyba jedyną grupą zawodową która robi więcej niż musi (bo etyka)i jeszcze sie do tego nie przyznaje.
#39 ~kruszyna Data: 2010-08-03 17:53:20
Dlatego ja jeszcze raz pytam jaki sens był w zmianie katalogu i wogóle likwidacji zadaniówki ?Jeśli w zadaniówce robiłam toaletę to miałąm za nią (jak dobrze pamiętam )17 p. czyli mniej więcej 17 zł ,do tego rr -4 p czyli 4 zł .razem 21 zl.A teraz nfz likwidując toalety i inne karmienia płaci mi 24 zł za zmierzenie rr i pomachanie nogami .GDZIE JEST PIES POGRZEBANY MOJE DROGIE KOLEŻANKI?
#40 elaiw3 Data: 2010-08-03 21:22:25
Opieka długoterminowa w swoim zamyśle jest rzeczą bardzo potrzebną i ważną. Tylko te zmiany zachodzące w długoterminówce są fatalne. Dodatkowo My same pielęgniarki traktujemy ten rodzaj pielegniarstwa jako pewien system opieki społecznej. Pielęgniarki środowiskowe i POZ uważają, że tylko tam powinnyśmy być, gdzie są ludzie samotni, niedołężni. One sobie radzą z pacjentami, gdzie jest rodzina, dodatkowa opieka, a długoterminowe mają iść tam, gdzie jest bardzo ciężko, gdzie pacjent jest samotny i zanim doczeka stacjonarnej opieki, zdany jest na naszą opiekę lub odchodzi. Ale my same sobie nawzajem zawsze potrafiłyśmy dogodzić. I jeszcze jedno - któraś z was napisała, że miała zlecenie -pielęgnacja p/odleżynowa. Niech lekarze pilnują swoich kompetencji, bo my wiemy jak mamy pielęgnować swoich pacjentów. Ale tak naprawdę chodzi mi o wyjaśnienie, dlaczego my nie możemy pracować dodatkowo, tylko i wyłącznie w opiece długoterminowej. Pozdrawiam wszystkie "długoterminówki "
#41 ~marycha Data: 2010-08-05 21:49:42
chcialybyśmy z koleżanka od przyszłego roku założyć długoterminowke prosze o instrukcje od czego zaczac o skali bartel wiem
#42 ~kruszyna Data: 2010-08-05 22:30:20
Najpierw dowiedz się czy wogóle w twoim województwie będą konkursy na długoterminową ,,,,
#43 ~maria Data: 2010-08-06 14:01:59
marycha-trzeba założyć działalnośc gospodarczą,wykupić ubezpieczenie oc,załatwic pozwolenie w izbach,potem pomieszczenie,a na koniec pilnować kiedy ogłoszą konkurs i złożyć ofertę. jak nie odrzucą -będziesz pracować .powodzenia !
#44 ~kruszyna Data: 2010-08-06 17:53:41
A ja radze najpierw dowiedzieć sie o konkursy i możliwość podpisania umowy z nfz na długoterminową ,bo np. w łódzkim jest to niemożliwe a założysz działalnosć i co ?
#45 ~Ala Data: 2010-08-06 20:01:58
maria - zapomniałaś dodać jeszcze umowę na utylizację odpadów medycznych, konto w banku, pieczątkę, torbę i sprzęt w torbie, faks i pewnie jeszcze kilka drobiazgów. A tak poważnie to - Marycha, dowiedz się najpierw czy w Twoim województwie będą w ogóle ogłoszone konkursy na długoterminówkę. Kruszyna ma rację
#46 ~~mmg Data: 2010-08-31 12:34:47
Drogie kolezanki, wchodząc do chorego czlowieka, czekajacego na moja pomoc nie patrze na kartę czynności.Staram sie sumiennie wykonywac swoją pracę slużąc wiedzą i czasem ,jak potrafie najlepiej.Mam satysfakcję gdy pacjent jest zadowolony i uśmiechnięty.Cieszę sie gdy cierpienie zamienia sie w radość. Pozdrawiam.