Zobacz materiał wideo z posiedzenia Rady Społecznej jednego ze szpitali. Głos w sprawie ewentualnego przekształcenia w spółkę zabiera przedstawiciel związków pip. Przeczytaj także artykuł "Siostra siostrze wrogiem" o kontraktach pielęgniarek i położnych oraz wywiad z przewodniczacą okręgowej izby pip, która twierdzi - "każda pielęgniarka sama powinna wybrać, w jaki sposób chce pracować".

Pielęgniarstwo 2011.

 

.

.

.

.

Siostra siostrze wrogiem

Rozmowa z Ewą Kowalską, przewodniczącą Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych w Bydgoszczy

.

Komentarze użytkowników

#1  2011.03.30 22:45:18 ~?

Czym w aspekcie prawnym różni się czas wyrażenie "czas czuwania" od "gotowości do pracy"? Gdzie szukać definicji?

#2  2011.03.31 07:03:25 zojamoc

Pracowałam na umowę o pracę na 2 etatach aby coś zarobić, dostałam w prywatnej firmie propozycję pracy na kontrakt i jestem z tego bardzo zadowolona mam 170 godz. do wypracowana , świadczenia urlopowe 26 dni i 2 dni szkoleniowego i prawo do L-4, opłacam przecież ZUS,jestem przeciwna za zmuszenie! i ZŁYM kontraktom.PRAWO WYBORY! Zosia

#3  2011.03.31 14:23:48 ~POLKA

W zależności jaki ZUS opłacasz, nasz takie prawa. Prawo do L-4 masz zawsze, nawet jeśli stracisz pracę. Chodzi o termin wypłaty zasiłku chorobowego. Przy najniższej składce, otrzymasz zasiłek z ZUS po trzech miesiącach, a przy wyższej dopiero i tak po 33 dniach choroby. Przy umowie o pracę za pierwsze 33 dni choroby pracownika płaci pracodawca. I tu jest zasadnicza różnica.

#4  2011.03.31 14:31:47 ~Jagna

Praca pielęgniarki w szpitalu na kontrakcie nigdy nie była i nie będzie do końca zgodna z prawem.Dotychczas jest przyzwolenie na omijanie prawa i tak będzie po wejściu w życie ustawy o działalności leczniczej. Bez względu jak będzie sformułowana treść umowy cywilnoprawnej zawsze można znaleźć znamiona umowy o pracę, przybędzie pracy sądom pracy o uznanie umowy kontraktowej jako umowę o pracę i zasądzenie za nadgodziny. TRZYMAJCIE SIĘ PRACODAWCY!

#5  2011.03.31 20:01:22 ~Hm

Artykuły dotyczą sposobu zatrudnienia pielęgniarek, pomijają problem przestrzegania prawa w Polsce-np. Rozporządzenia Dz.U.z 1999 Nr 111 poz 1314.Min Cegielska wskazała intencje "§ 1. Rozporządzenie określa sposób ustalania minimalnych norm zatrudnienia pielęgniarek i położnych w zakładzie opieki zdrowotnej(.),w celu zapewnienia właściwego poziomu udzielanych świadczeń zdrowotnych stosownie do stanu zdrowia pacjentów i potrzeb pielęgnacyjnych".Jakie intencje przyświecają:Asom z GW,p.Mordasiewiczowi(LEWIATAN),p.Ewie Kowalskiej, posłom-którzy głosowali w znanej im sytuacji prawnej i społecznej za poprawką dotyczącą pracy pielęgniarek na kontraktach, już wkrótce dowiemy się jakie gusta panują u senatorów ( opublikowane stenogramy i wyniki głosowań dają nam obraz stosunku określonych posłów i tendencji panujących w określonych klubach do przestrzegania prawa w Polsce, dotyczy to też ASów z GW, Przewodn. Lewiatana itd.

#6  2011.03.31 20:14:37 ~Hm cd

Intencją analizowanego rozporządzenia oprócz walorów ekonomicznych jest BEZPIECZEŃSTWO CHOREGO. Odpowiednia obsada stanowisk pracy w szpitalu gwarantuje bezpieczeństwo(np.pomyłki)TAK SAMO JAK OBSADA SAMOLOTU.Sposób podejścia do tego zagadnienia znamy osób na których ustawowo spoczywa obowiązek realizacji aktów prawnych, osób gwarantujących przestrzeganie prawa w Polsce, oraz tych, którzy komentują i wpływają na poglądy obywateli(wszystkich obowiązuje rzetelność w podawaniu informacji, niebagatelne znaczenie ma narracja).

#7  2011.03.31 20:23:47 ~Hm cd

Rodzaj zatrudnienia pielęgniarek.Nie budzący zastrzeżeń-umowa o pracę, budzący wątpliwości-kontrakty(orzeczenie TK z 2005 r.szczegółowo określa/opisuje placówkę. medyczną)ASy z GW jak i p.Ewa Kowalska pomija NIE BUDZĄCĄ WĄTPLIWOŚCI możliwość zatrudniania pielęgniarek na umowę o pracę+dyżury medyczne. Możliwość taką daje Ustawa o Z.O.Z.z 1991 r.Ustawodawca sytuując pielęgniarkę z wyższym wykształceniem przy pacjencie.USTAWODAWCA nie był oryginalny w swym pomyśle. Wariant ten rozważała w połowie lat 70-tych redaktor Anna Strońska.Dlaczego w następnej kwestii i to nie budzącej wątpliwości pojawiło się milczenie-a to krok do zapomnienia. Socjotechniki czy niewiedza? Co z rzetelnością?

#8  2011.03.31 22:07:45 ~do ?

Czas czuwania ma lekarz,ktory w nocy spi

#9  2011.03.31 22:09:23 ~do ?

Gotowosc do pracy ma pielegniarka,ktora , tyra,całą noc

#10  2011.03.31 22:11:53 ~do 8 i 9

Nie chodzi o praktykę, tylko o interpretację prawną!

#11  2011.03.31 23:21:18 ~ja

I tak wam źle,i tak wam niedobrze.To co wy właściwie chcecie.Nie pracowac i duzo zarabiać bo macie studia? obecnie wiekszość pielegnairek je ma,nie maja najczęściej te co sa juz najblizej emerytury.A obecnie średnia wieku polskiej pielegnairki to 54 lata.

#12  2011.04.01 00:56:46 ~Cupacabra

Do 11 - A Ty dewiantko/cie chcesz nape.dalać wkoło zegara na wolontariacie? Bo nie rozumiem, o co takim tępym kołkom biega? POlitycy uchwalają sobie kilkudziesięciotysięczne POdwyżki za palenie głupa przed kamerą(! ), bankierzy dzielą milionowe premie a pielęgniarki i pozostały personel ma mieć wyrzuty sumienia, bo nie chce wyciagać żarcia z śmietnika? Ty zawczasu poddaj się sterylizacji, bo z taką inteligencja spłodzisz kolejne zastępy brunatnych koszul!

#13  2011.04.01 10:46:40 ~Hm

Jak to jest możliwe, aby rząd reprezentujący określone ugrupowania, nie radzący sobie (bądź bierny) w egzekwowaniu prawa dotyczącego minimalnych norm zatrudnienia( gwaranta BEZPIECZEŃSTWA PACJENTA I PIELĘGNIARKI oraz wskaźnika EKONOMICZNEGO, mógł zagwarantować pielęgniarce nie zmuszanie jej do pracy na kontrakcie oraz praktykowanie MEDYCYNY OPARTEJ O DOWODY?

#14  2011.04.01 11:00:22 ~anes

DO Hm cd. W zupelnosci popieram to co napisałas(es). I uwazam ze wszystko to przeforsowuje w sejmie porozumienie zielonogorskie lekarzy.Wykorzystano roznice zdan miedzy pielegniarkami dla dobra wlasnych celow.I znow upadlany jest zawod wyksztalconej przeciez juz na wysokim poziomie pielegniarki, bo tak szkoda by miala ona zarobki na poziomie lekarza. HMMM a moze tak pracowac na rzecz pacjentow za granicą, bo tu juz nie widze dobrych rozwiązan.

#15  2011.04.01 11:48:12 ~xxx

Lekarz to inny zawód, pielęgniarka -inny, wykształcenie wyższe i tu i tu. Dlaczego pielęgniarka stawką nie może dorównać lekarzowi. Bo co ? Lekarz ważniejszy?

#16  2011.04.01 19:12:38 ~haha

Bo jakby jedna zarabiała więcej z powodu wyższych studiów , to druga by ja zjadła. Tak wygląda środowisko pielęgniarskie - zawiść, chciwość i zazdrość, to czynniki którymi się kierują pielęgniarki. W śród lekarzy, tego nie ma i to jest ta różnica.

#17  2011.04.01 20:23:55 ~ola do ~?

Czas czuwania pielęgniarki - to czas spania w nocy, a czas gotowości do pracy ta czas oglądania telewizora, picia kawy i czytania gazety w dzień. Ale takie określenia znajdują miejsce tylko w ośrodkach i sanatoriach.

#18  2011.04.01 22:25:59 ~do ja 11

Wiekszosc pielegniarek NIE MA studiow! A jeszcze wieksza NIE MA tytułu mgr! Taka jest prawda. Pomysl o wolontariacie.a moze kontrakt odmieni twoje myslenie! Zero urlopu,mniejsze zarobki,wiecej godzin,zero ochrony prawnej.WYMIENIAC DALEJ?

#19  2011.04.01 22:55:29 ~do

Cupacabra(masz rację,jesteś prawdziwe guano) i "do ja 11".Twoje chamstwo(bo napewno pisze to ta sama osoba)jest porazające.Widać,ze masz studia .Aż wstyd,ze takie cos jak ty pracuje w naszym zawodzie.Dlaczego uwazasz,ze osoby bez studiów i pracujace na etacie to wolontariuszki? ja pracuje na etacie,mam studium,specjalizację i zarabiam do reki(w panstwowej placówce w sredniej wielkosci miescie)prawie 2500,pracuje na 1 zmianę.I dlaczego mam na siłe chcieć kontraktu skoro pracujaca ze mna dziewczyna majaca mgr i na samozatrudnieniu wyciaga o 200 zł.mniej?

#20  2011.04.01 23:21:53 ~do do19

Czytaj ze zrozumieniem! Nigdy nie uwazałam ze kontrakt to cos dobrego! Jestem zdecydowana przeciwniczka kontraktow! Że tez nie zrozumiałas! Masz mature? Jestes wróżką? ( wiesz,ze ta i ta to ta sama osoba)

#21  2011.04.01 23:28:03 ~do do 19

Ble ble ble czego ty chcesz? cupabra NIE KONTRAKTOM! NIE NIE NIE

#22  2011.04.02 23:52:00 ~XYZ

Powiem wam jedno.Same z zawodu zrobiłyscie jedno wielkie gówno,w którym z luboscią sie taplacie i próbujecie utaplać inne osoby.A najgorsze gówno robia te po dawnych liceach i studium,które własnie porobiły szkółki niedzielne zwane pomostówkami,którym padło na mózg(jaki mózg, przeciez tam chlupie tylko farba z tlenionych łbów),które w ten sposób próbują sie dowartosciować i podbudować własne zerowe ego.

#23  2011.04.03 08:43:26 ~Do xyz

Mogę Ci tylko życzyć abyś jako pacjent trafiał tylko na te współcześnie wyedukowane i pamiętał, że nie chcą mieć nic wspólnego z gównem.

#24  2011.04.06 19:59:44 ~piel

I JAK ZWYKLE CD GÓWNIANYCH DYSKUSJI A TAKICH NIE KOMENTUJĘ WŁĄCZĘ SIĘ GDY WYCZUJĘ POZIOM TAA.K MAM POMOSTÓWKĘ (NIEMĄDRE OKREŚLENIE ! ),STUDIA PEDAGOGICZNE NO I FARBOWANE WŁOSY.

#25  2011.04.07 21:11:10 ~duha

Ja nie mam farbowanych włosow,dlatego mi sie troche przetłuszczaja

#26  2011.04.09 17:04:42 ~Zebra plg

A ja mam dwa studia plg,pedag,dwa kursy kwalifik, jeden specj, to nie ładnie deptać z zazdrości, ze inne mają studia,fe,fe,jesteście kanibalki

#27  2011.04.10 20:21:35 ~ona

Jakie to są studia plg?

Dodaj komentarz