To Hańba i Dramat! Zobacz co według związku pip "jest dramatem dla całego zakładu pracy i hańbą dla dyrektora i dla pielęgniarki naczelnej". A może dramatem i hańbą jest wysokość płac pielęgniarek i położnych? A może związek podejmie inicjatywę w sprawie wpisania do ustawy o działalności leczniczej "zakazu stosowania przez podmoty lecznicze hańbiących płac dla pielęgniarek i położnych, przy równocześnie bardzo wysokich płacach lekarzy?

Związkowy zakaz kontraktów pielęgniarek i położnych 2011.

.

.

Zobacz artykłu prasowy . .

.

Komentarze użytkowników

#1  2011.04.05 09:42:10 ~Skończ Pa

Panie Mielcarek czy Pan ma prowizję za systematyczne skłócanie naszego środowiska? Czyżby jeszcze Panu było mało wszak już wyłapałeś wszystko co możliwe. przepraszam nie udało się wkręcić na radnego.Pewnie stąd ta wściekłośC i frustracja

#2  2011.04.05 09:59:07 ~ona

Hanbiace dla pielegniarek jest tez przymus pielegniarek do harytatywnej pracy po nieobecnosci 5-cio letniej w zadnym zawodzie tak nie ma by pracowac za darmo pod przymusem! Nie mam nic przeciwko wolontariatowi ale to jest cos co wykonuje sie dobrowonie. Tego tematu jakos nikt sie nie podejmuje by zniesiono taki zapis. I tak po takiej pracy idac na oddzial juz konktretny do pracy pielegniarka jest pod ochrona i pracuje z opiekunem wiec nie rozumiem tego przymuszania pielegniaki by odbyla wolntariat przymusowy. Oczywiscie ze powinna pracowac przez okreslony czas ze starsza stazem pielegniarka. Ale powtarzam zaden zawod takiego hanbiacego wpisu w ustawie nie ma ! Czy tym sie nikt nie zajmie, nie widzicie ze to nam UWLACZA!

#3  2011.04.05 10:08:00 ~ona

Ohhhh charytatywnej przepraszam

#4  2011.04.05 10:15:22 ~ona

I z tego co zauwazylam taka pielegniarka niczego nowego na tych oddzalach sie nie uczy tylko wykonuje czynnosci pomocy pielegniarskiej wiec jaki to ma cel? Rozmawialam z pielegniarka ktora do tego zostala przymuszona, zadna pielegniarka nie miala dla niej czasu, dokumentacje tez nie bardzo jej pokazali nowoczesnego sprzetu tez nie obslugiwala bo na tych oddzialach nie bylo na ktorych byla na wolontariacie przymusowym. Dopiero jak dostala prace na konkretnym oddziale ale powtarzam jak poszla do pracy kolezanki pokazaly jej sprzet ktory obsluguje w pracy teraz i wszelkie nowinki.

#5  2011.04.05 10:15:52 ~ona

Tam gdzie odbywala wolontariat na oczy tego nie widziala. Pytam ponawiam wiec pytanie czemu to ma sluzyc i jaki to ma sens. U wazam ze to nam uwlacza i poniza calkowicie, ale jak widze tylko ja to dostrzegam i przypuszczam tylko osoby ktore przez to przeszyly, ale jak to mowia nigdy w zyciu nic nie wiadomo czy to nie bedzie w jakiejs przyszlosci dotyczylo Ciebie, koleje losu sa naprawde rozne . Zstanowmy sie i naprawde zrobmy cos z tym!

#6  2011.04.05 11:19:08 wiedĹşma

Przydało by się trochę czytania tekstu ze zrozumieniem. Wpuszczenie na teren szpitala firmy, bardziej wykorzystującej niż zatrudniającej pielęgniarki to obejście przepisów o nadgodzinach, przekładających się na znacznie wyższe wynagrodzenie pracujących w tym szpitalu pielęgniarek. Należy zapytać kto na tym korzysta? To samo dotyczy umów kontraktowych na większy od kodeksowego wymiar czasu pracy zawieranych niezgodnie z ustawą o zoz.

#7  2011.04.05 11:30:44 wiedĹşma

Z raportu PIP wynika, że 90% pracodawców łamie prawo i państwo określające się jako państwo prawa nic z tym nie robi i nikomu z rządzących to nie przeszkadza. W przypadku własnych kolesiów powoływane są na koszt podatników całe komisje śledcze. Trzeba mieć świadomość, że każdy z tych przypadków może być dramatem bezsilnego pracownika.

#8  2011.04.05 15:28:52 ~ona

Wszyscy wyznaja widze zasade mnie to dzisiaj nie dotyczy.hmmmm

#9  2011.04.05 15:34:03 ~Hm

O błędach w przypadku pielęgniarek mówimy w kontekście czasu pracy.Zapominano całkowicie, że na pielęgniarki mózg jak każdego innego człowieka wpływa zmienność otoczenia np: konieczność zapamiętania na dłuższy czas nowej wiedzy, przerywanie czynności ( z kierowcą czy pilotem się nie rozmawia, nie dekoncentruje-chociaż w samolocie zazwyczaj jest 2 pilotów), podejmowanie jakiś tam decyzji prawidłowo itd, od których zależy zdrowie czy życie człowieka. Uparcie w Polsce milczy się o ilości pacjentów, którymi pielęgniarka może się opiekować, a wyznacza to przecież fizjologia, psychologia.Kraje zachodnie, bogatsze od nas nie stać na błędy i rozrzutność ekonomiczną( koszty odszkodowań, dłuższe leczenia-też poza szpitalem)

#10  2011.04.05 15:45:41 ~do 9

Co ty wogole piszesz przeciez wyzej pisalam ze taka pielegniarka jak przyjmuje sie do pracy i tak pracuje pod okiem doswiadczonych pielegniarek zawsze pyta jesli czegos nie wie nie jest sama na dyzuje! Dotyczy to tez pielegniarek ktore dopiero co przyjmuja sie na jakikolwiek oddzial jest to tzw okres ochronny. Prosze czytac ze zrozumieniem , dziekuje. Taka pielegniarka i kazda nowa na oddziale nie ma samodzielnych dyzurow !

#11  2011.04.05 15:47:47 ~ona

I jeszcze, czy ty myslisz ze taka pielegniarka po wolontariacie przymusowym to cos wie i umie. Przeciez ja ucza dopiero starsze stazem pielegniarki na oddziale na ktorym pracuje, wiec co ty mowisz

#12  2011.04.05 16:00:23 ~ona

Zreszta czego ja sie spodziewam po kolezankach pielegniarkach ze co wkoncu zaczniemy myslec o nas a nie o sobie:( . Dlatego ja tez teraz mysle o sobie i jak przyjdzie do jednosci na mnie nie liczcie licze sie tylko ja pozdrawiam i zostawiam bez komentarza

#13  2011.04.05 17:08:10 ~do ona

"Hm" właśnie o tym napisała. Jak myślisz jak się pracuje tym "doświadczonym pielęgniarkom", których co chwilę ktoś pyta, muszą sprawdzać wykonaną pracę, a właściwie wykonywać pracę prawie za dwie pielęgniarki bo przecież ta nowo przyjęta nie jest dodatkową pielęgniarką na oddziale, tylko normalnym pracownikiem. To również jest przymusowy wolontariat.

#14  2011.04.05 17:28:31 ~Hm

Do przedmówczyń.Moja wypowiedź nie odnosi się do treści napisanej przez ONA.Dotyczy koncentracji opiniujących, na błędach wynikających z czasu pracy, a nie z zadań pielęgniarki w zmieniającym się otoczeniu i w ogóle jej możliwości, a wynikających z budowy i pracy mózgu.Ludzie posiadają zbliżone parametry bez względu, czy jest to pielęgniarka z aktualnym prawem wykonywania zawodu,czy na wolontariacie, dotyczy to też Głowy Państwa itd.Jeśli chodzi o problem, który poruszasz jest istotny (dla mnie też), ale co ja Ci mogę powiedzieć, jak zgodnie z naszą ustawą osoby czynnie nie praktykujące pracy przy pacjencie maja uznane, że wykonują zawód.Nie tylko ja temu się dziwię ( a raczej dziwuję).

#15  2011.04.05 17:31:48 ~ona

Wiem doskonale bo taka osoba sie opiekowalam by ja wprowadzic do pracy na oddziale i wiem ze nic innego na wolontariacie nie robila tylko toalety pacjentow co doskonale pamietala wiec o czym mowa niczego ja nie nauczyli, dopiero ja ja wprowadzilam we wszystko!

#16  2011.04.05 17:44:18 ~@

Naszym dramatem jest właśnie to, że z uporem ślepego i głuchego maniaka nie pozwalamy sobie pomóc! Nikt i nic nas nie uratuje - nawet akty prawne, nawet instytucje powołane do nadzoru respektowania prawa nic nie mogą dla nas zrobić, gdyż my uporczywie im w tym przeszkadzamy! Zachowujemy się jak maltretowane przez mężów żony, które się cieszą, że miały zaszczyt dostąpić łaski kopniaka od swojego ślubnego - bo gdyby chciał, mógłby nas nawet nie zauważyć a ON w swojej wielkiej łaskawości okazał nam swoje zainteresowanie - pozwolił nam doznać rozkoszy cierpienia! Bieda odbiera rozum i zdolności samozachowawcze a szaleńcza pogoń za chlebem ,na śniadanie" tak nas angażuje, że nie potrafimy pomyśleć co będzie z kolacją? Zgodnie z powiedzeniem, iż ,chcącemu nie dzieje się krzywda" nikt nam nie pomoże - bo jak wynika z wypowiedzi inspektora PIP - taki stan prawny akceptujemy? My po prostu kochamy być wykorzystywane, poniżane , i kto nam tego zabroni?

#17  2011.04.05 17:54:18 ~kirkland

Jestem pielegniarka po Liceum Medycznym . W USA zdalam panstwowy Egzamin dla pielegniarek(zaliczono mi cala edukacje z Poski).kazda nowa pielegniarka czy to dopiero po szkole czy po przerwie w zawodzie ,nie musi pracowac jako wolontariuszka aby nabrac doswiadczenia zawodowego albo przypomnienia zawodowej praktyki .Ja bylam pod opieka innej pielegniarki,z ktora wykonywalam wspolnie wszystkie pielegniarskie obowiazki.Najczesciej jest to okres 3 miesieczny,lub krotszy,jesli uwazaja ,ze juz mozesz pracowac sama.Grafik jest tak ulozony .ze wiem z ktora pielegniarka bede pracowac w danym dniu.Maximalna legalna ilosc godzin pracy w jedym szpitalu czy innej placowce w ciagu 24 godzin ,jest 16 godzin nieprzerwanej pracy.

#18  2011.04.05 20:56:39 ~mała

A wy z uporem maniaka swoje.Macie szansę pracowac na swoim:źle.Macie szanse pracowac pod ochrona na etacie:źle.macie szanse wiecej zarobic:źle.Nie macie tej szansy:źle.

#19  2011.04.06 09:50:39 ~xyz

Panie Mielcarek kogo będzie pan poniżał jak już nie będzie OZZPIP,który jako jedyny broni pielęgniarek? Pan nawet nie jest pielęgniarzem więc jakim prawem wypowiada się pan w naszych kwestiach! Jak długo jeszcze będzie pan skłócał pielęgniarki? Jaki cel panu przyświeca? Może KOMPLEKSY? Co by OZZPIP nie zrobił-krytykuje i wyśmiewa pan to. Te pana ordynarne:"związek PIP"-wszyscy wiedzą o które "PIPY" chodzi.Jest pan odrażający.

#20  2011.04.06 14:56:08 ~mniejsza

Pielegniarki nie maja zadnej szansy.Niektorym tylko wydaje sie ,ze mają jakąs szansę!

#21  2011.04.06 17:52:44 ~Popieram

A ja popieram pana Mariusza.

#22  2011.04.06 20:28:40 ~piel

I znowu nie na temat ! SKUPCIE SIĘ NA PŁACACH,NA DYSPROPORCJACH PŁACOWYCH ! TO TEMAT NR 1 !

#23  2011.04.06 21:50:49 ~ja

Z tego co wiem to p.Mariusz jest pielegniarzem, praktykujacym.A pielegniarka NIGDY nie bedzie miała zarobków równych lekarzowi,nawet gdyby nie wiadomo jakie szkoły i kursy pokończyła.To tak jakby salowa rządała zarobków równych pielegniarce bo też tak duzo pracuje i ma średnie wykształcenie(u mnie na zakaźnym pracowała jako salowa dziewczyna majaca mgr pedagogiki,pracowała bo to była jedyna praca jaka mogła dostac w naszym miescie)

#24  2011.04.06 22:25:28 ~piel

Nikt nie żąda równych zarobków! ale nie tyle razy więcej od pielęgniarki(zarobki lekarzy). Co za porównanie? jaka odpowiedzialność salowej a jaka pielęgniarki ? jakże nie merytoryczna wypowiedż !

#25  2011.04.06 22:59:26 achaja87

Do piel. uważam że płace nie są numerem jeden. ciągle tylko o tym mówimy ale nic z tym nie robimy. dlatego nikt nas nie traktuje poważne. najpierw musimy uporać się z większymi problemami. np nasza ustawa. np obowiązek ustawicznego kształcenia. a kto sie kształci? jak to jest kontrolowane? może punkty edukacyjne? albo dlaczego pozwalamy na to np ze po specjalizacji (2 lata nauki) sś takie same uprawnienia jak po kursie kwalifikacyjnym (3-6 miesięcy nauki) sa takie same uprawnienia?

#26  2011.04.07 13:28:31 ~coco

KOmpetencje i jeszcze raz kompetencje , a za nimi iida pieniadze Tak to prawdaw w Warszawie nagminni ukrywane sa braki kadrowe , po swoim etetowym dyżurze wiekszośc pielegniarek zostaje na kolejne 12 godzin , ale juz na dyzur z tzw,agencji czyi u innego pracodawcy < na umowie cywiln -prawnej> i wszystko jesc zgodnie z prawem. Naczelne w Wraszwskch szpitalach mają zmowę milczenia godzą sie na to i trwonia pieniadze szpitali na opłacanie agencji . KOleżanki na bloku operacyjnym w moim szpitalu po zakończonej pracy o 15 zostaja na dyzur agencyjny do 20 , a w weekendy cągną całe doby na dyżurach . Srednio pracując 300 godzin w miesiącu na etecie , jak sie odmawia brania dyżurów agencyjnych jest kłopot z kierwonictwem . Tak koło sie zamyka , a z drugiej strony jak wyżyc za 1560 zł w stolicy skoro mieszkanie kosztuje 2000

#27  2011.04.07 21:07:22 ~do ja

Nikt nie chce dorownac lekarzom! Najgorzej jak ludzie konczą studia dla studiow i nie mają pracy! Tak jak opisujesz jest nie tylko w twoim miescie.Tak jest wszedzie! Nie załuj lekarzy i salowych! Martw sie o siebie!

#28  2011.04.09 09:37:45 ~do 27

Same pielęgniarki zniszczyły/niszczą zawód, w tym kształcenie. A kto dał/wprowadził modę na "specjalizacje bez matury"-która stała się ważniejsza, albo równa pełnemu wykształceniu pielęgniarskiemu(magister pielęgniarstwa-wg.MEN? Kto za tego typu pomysły weźmie na siebie odpowiedzialność i wytłumaczy swój tok rozumowania? A samo kształcenie zawodu medycznego!

#29  2011.04.09 19:39:45 ~XXL

Jak tak sobie czytam wpisy kolezanek to mi wstyd że jesteście jak ja pielęgniarkami. Ileż jadu w tych wypowiedziach.Mam nadzieję że wylewacie go tu a nie na Pacjenta.

#30  2011.04.09 21:38:02 ~do XXL

Próba zrozumienia i dyskusji nad absurdami zaraz kończy się stwierdzeniem "Ileż jadu w tych wypowiedziach"

#31  2011.04.10 11:03:18 ~do #29

Ten jad, o którym piszesz powstał przecież na gruncie OGROMNEJ patologii w zawodzie! Nik nie sprawował i nadal nie sprawuje kontroli nad przebiegiem realizacji zadań zawodowych - poza jedyną formą nadzoru jaką był ZAMORDYZM. Jakie wartości przyświecały wymuszonej ekomomicznymi względami pogoni za pieniądzem? Czy interes PACJENTA miałaś na uwadze biegając z jednego miejsca pracy do drugiego? Czy podejmując działalność cywilno-prawną założysz 1-osobową firmę NON PROFIT? Czy w brutalnych prawach ekonomii doszukasz się ideologii? Biznes to biznes a pacjent w tym błędnym kole będzie tylko przedmiotem przynoszącym zysk lub generującym straty przedsiębiorcy! Taki los zgotowałyśmy sobie same przez poddaństwo i notoryczną bierność wobec wszystkiego i wszystkich. Jak sobie pościeliłyśmy - tak się wyśpimy!

#32  2011.04.10 22:04:15 ~do coco

Co ty za brednie wypisujesz,ze w Warszawie zarabia sie 1560 zł.Chyba,ze na część etatu i bez jakichkolwiek dodatków.Ja też pracuje w Warszawie i zarabiam na 1 etacie(w państwowej słuzbie zdrowia,bez latania miedzy placówkami na dorobek:grupa,dyzury,świąteczne,nocki,bez wysługi bo u nas jej nie ma a premia bywa 2x do roku)grubo ponad 2 tysiące do ręki.A wynajmuje domek w Raszynie i płace z mediami niecały 1000

#33  2011.04.13 19:34:33 ~gość

Ja zarabiam 2027.0 zł bez nocek, bez dyżurów, bez świąt.pracuję dziennie 7.35 min w dni robocze zgodnie z kodeksem pracy, umowa na czas nieograniczony.

#34  2011.04.13 21:09:19 ~gosciowa

A ja nie zarabiam bo nie mam gdzie a kwalifikacje mam niezłe

#35  2011.04.21 09:36:53 ~ja

Do coco : to masz się czym chwalić grubo ponad 2000 ! ha,ha,ha to strasznie dużo i salowe już zarabiają ok.2000 i powyżej z nockami na których śpią no ale jak się przyjechało z Zamościa !

#36  2011.04.21 20:24:03 ~piel

Proszę a teraz napiszcie o swoich zajączkach na wielkanoc! Oczywiście wszyscy nauczyciele dostali bony ew.pieniądze a Koleżanki Pielęgniarki co ? PISZCIE O WSPANIAŁOMYŚLNOŚCI MIN.kOPACZOWEJ DUŻO I SZCZERZE. MOŻE COŚ TAM DORZUCIŁA DO TEJ NASZEJ MINIMALNEJ PENSJI,ZAWSZE MINIMALNEJ,ŻENADA !

#37  2011.04.22 22:14:53 ~nooo

Nooo dostałam gówno!

#38  2011.04.26 10:03:35 ~piel

Noo to jak gówno to do adecco dzwoń i do Niemiec wszystkich biorą z każdym wykształceniem i w każdym wieku powtarzam z każdym wykształceniem i w każdym wieku ! DZIĘKI TEMU KOPACZOWA OD MAJA 2011 POWINNA SIĘ DRAPAĆ PO GŁOWIE !

#39  2011.04.26 22:13:11 ~nooo

Przepraszam za słownictwo,ale trochę uniosłam się. Nie dostalismy nic.

Dodaj komentarz