Data ostatniej aktualizacji: 2012-02-22 18:13 Ten artykuł czytano już: 2000 razy !
Działalność władz samorządu pip.
Portal Pielęgniarek i Położnych w 2011 roku to:
3 mln odsłon,
milion odwiedzin,
430 000 unikalnych użytkowników.
Jaki jest Poniżej cytuję za stroną naczelnej izby pip listę zgłoszonych postulatów na spotkaniu z ministrem zdrowia w dniu 22 lutego br.:
- urlop zdrowotny dla poratowania zdrowia,
-
urlop szkoleniowy gdyż, pielęgniarka i położna w czasie wykonywania zawodu stale musi podnosić swoje kwalifikacje zawodowe,
-
objęcie pielęgniarek i położnych bezpłatna opieką profilaktyczną w szerokim zakresie,
-
wcześniejsze emerytury na wskazanych stanowiskach pracy,
-
zwiększenie wymiaru urlopu wypoczynkowego o 10 dni raz na dwa lata, po pięciu latach nieprzerwanej pracy,
-
zwrot kosztów kształcenia podyplomowego, warunkowanego wykonywanymi zadaniami, w kwocie nie mniejszej niż 50% kosztów kształcenia,
-
zwolnienie z podatków, o kwoty wydatkowane przez pielęgniarkę i położną na kształcenie podyplomowe,
-
zwrot kosztów przejazdu związanego z wykonywaniem obowiązków służbowych,
-
nagrody za wybitne, nowatorskie osiągnięcia w zakresie pielęgniarstwa i położnictwa przyznawane przez ministra właściwego do spraw zdrowia,
-
płatne dni wolne od pracy z okazji Dnia Pielęgniarki - 12 maja i Dnia Położnej - 8 maja.
Zobacz treść komunikatu na stronie naczelnej izby pip.
Komentarz redakcyjny Portalu Pielęgniarek i Położnych
Po pierwsze NORMY ZATRUDNIENIA, głupcze!
.
Zapraszam do dyskusji poprzez zamieszczanie komentarzy.
Przeczytaj Gazeta Pielęgniarki i Położnej - artykuł -Fakty i mity - normy zatrudnienia pielęgniarek i położnych.
Mariusz Mielcarek


Trwa ładowanie komentarzy ...
Komentarze użytkowników
#1 ~gość Data: 2012-02-22 19:29:13
a gdzie zasady wynagrodzeń , czy te śre3dnie krajowe od których naliczane jest uposażenie Pań w izbach ma ich dotyczyć wyłącznie, pozostałe koleżanki pielęgniarki mają pracować dalej na śmieciowych kontraktach i pensjach. Gdzie normy zatrudnienia i polepszenie warunków pracy? Uważam że Panie ponownie walczą o następne wyłącznie swoje przywileje.
#2 ~Maria Data: 2012-02-22 20:43:37
Normy zatrudnienia i zasady wynagrodzeń a szkolenia nieodpłatne i z urlopem szkoleniowym.
#3 ~sympatyk Data: 2012-02-22 21:57:20
W tym kraju zmiany w pielęgniarstwie (na lepsze) będą miały miejsce za ok 20-30 lat - wcześniej nie macie co liczyć na poprawę ! Jeżeli wasz samorząd nie dba o to co dla was najważniejsze - jesteście zgubione.
#4 ~nina Data: 2012-02-22 21:57:23
czy tym Paniom na mózg upadło, że takim bzdetami się obecnie zajmują , gdzie wiadomo,że nic z tych postulatów a świetle obecnego kryzysu nie będzie.Tyle ważnych spraw jest do uzgodnienia, a Panie ich nie widzą. Proponuję wycieczkę na Słowację do koleżanek po fachu , które potrafiły załatwić płacę minimalną w rozrządzeniach dla swoich pielęgniarek nie biorąc przy tym takich horrendalnie nieprzyzwoitych pensji.
#5 ~plg Data: 2012-02-22 22:00:47
Miałam nadzieję,że coś się zmieni, ale były to tylko złudzenia. Jestem rozczarowana tymi postulatami.
#6 ~:{ Data: 2012-02-22 22:14:12
TO SA JAKIEŚ KPINY!!!!!!!!!!!!!!!!
#7 ~pieleg. Data: 2012-02-22 22:47:30
po 25 latach pracy we wszystkich oddzialach szpitalnych dla pielegniarek i poloznych pracujacych w systemie zmianowym,czyli noce i swieta.Tak jak maja to strazacy,policjanci-praca w zmianach powinna byc zaliczona do szczegolnych warunkow.
#8 ~piel. Data: 2012-02-23 06:41:39
Witam,to co przeczytałam to pozostawię bez komentarza.Pielęgniarstwo legło w gruzach.Zasługą są nikompetentne Izby Pielęgniarskie!!!!!!
#9 ~ludka Data: 2012-02-23 07:48:28
Mam wrażenie , że było to spotkanie u przedszkolaków, ale nie z pielęgniarkami , które, range zawodu chcą podnieść z minimalną płacą i postulatami nie mającymi uwarunkowań w Kodeksie Pracy i kogo one dotyczyły czy pielęgniarek etatowych, czy kontraktowych.
#10 ~nick Data: 2012-02-23 08:10:51
nieustannie podtrzymuję stanowisko- zlikwidować izby pielęgniarek i położnych. Przyjąć model niemiecki.Prawo wykonywania zawodu wydaje i rejestr prowadzi Kreisamt - czyli starostwo
#11 ~zdumiona Data: 2012-02-23 08:53:02
Wśród tematów uzgodnionych negocjacji jest zmiana przepisów prawnych w tym norm. Czytajcie ze zrozumieniem. Ślepa nienawiść niszczy. Kto pisze te komentarze.
#12 ~mi Data: 2012-02-23 09:34:52
do zdumionej : w którym miejscu jest to napisane ?
#13 ~zdumiona Data: 2012-02-23 09:59:23
ślepy by przeczytał ! pnkt1.1 Komunikatu obejmuje analizę i zmianę rozporządzeń do końca maja, w tym rozporzadzenia o normach zatrudnienia podkreślam czytajmy ze zrozumieniem a nie siejmy plot ,chyba że portal coś innego otrzymał z mz.
#14 ~xxxxxxx Data: 2012-02-23 10:01:40
Rozpacz. Kto wymyślił? Pani Prezes skąd Pani urwała się?Panie wicePrezesie aja myślałam ,że Pan jeszcze myśli A Pani Prezes tylko fotografuje się.
#15 Redakcja Portalu Data: 2012-02-23 10:14:00
Do zdumionej - w komunikacie ze spotkania nie ma mowy o normach zatrudnienia oraz nie pada informacja w kontekście rozporządzenia o normach zatrudnienia. Opieram sie na info ze strony izby naczelnej pip nie mz. Pozdrawiam Też zdumiony ... Mariusz Mielcarek
#16 ~gość Data: 2012-02-23 10:50:25
panie po prostu przy kawie i ciastkach , zauroczone urokiem osobistym Pana Ministra zapomniały dopisać , ze spotkanie dotyczyło również norm zatrudnienia i płacy minimalnej gwarantowanych przepisami prawnymi. Takie małe przeoczenie za ponad 14 000tys. pensji miesięcznie.
#17 ~do nik10 Data: 2012-02-23 11:45:45
przy obecnym rządzie dałoby się to prawdopodobnie zrobić . Pan Tusk jest wyraźnie zachwycony wszystkim co niemieckie
#18 ~mi Data: 2012-02-23 13:19:24
zdumiona : masz w sobie dużo jadu a dodatkowo wprowadzasz zamęt i nieporozumienie. Analiza i ocena to nie zmiana. Czytaj ze zrozumieniem.
#19 ~byb Data: 2012-02-23 17:16:03
ok, ale gdzie PODWYŻKI?!
#20 ~PROTEST Data: 2012-02-23 18:11:52
Chciała bym mieć taką możliwość dopisania jednego punktu NR.1 rozwiązać IZBY!!!!!!!!
#21 ~miła Data: 2012-02-23 18:37:10
W sumie to niezłą reklamę robi Pan tym portalem samorządowi, izby płacą Panu za to?:) w myśl zasady nie ważne jak, aby mówiono....
#22 ~zofia Data: 2012-02-23 18:44:57
Doprawdy trudno mi było uwierzyć w to co czytałam! Takie bzdury są dla tych nierobów-krwiopijców priorytetami? Na jakim świecie one żyją? Widać tu ich zupełne oderwanie od rzeczywistości, aż mi wstyd, że zmarnowały spotkanie z ministrem na przedstawianie zupełnych głupot, skompromitowały się do reszty, idiotki!Najpierw te idiotyczne popisy w Sejmie, a teraz to. Jak można je traktować poważnie? Nieroby nawet pojęcia nie maja co znaczy przeżyć każdy dzień za nasze wynagrodzenia. Proponuję: ROZWIĄZAĆ IZBY panie ministrze!
#23 ~ REALISTKA Data: 2012-02-23 19:32:12
KPINY!!!!! Jest wiele dużo ważniejszych spraw, np. brak regulacji prawnych, brak norm zatrudnienia, a ONI postulują o dzień wolny od pracy!!!! WSTYD MI, ŻE MAMY TAKICH REPREZENTANTÓW ZAWODU!!!!!!!! ROZWIĄZAĆ IZBY I SKOŃCZYĆ Z OBOWIĄZKOWĄ PRZYNALEŻNOŚCIĄ DO NICH - POSTULAT NR 1!!!!!!!!!!
#24 ~hema Data: 2012-02-23 19:35:56
Powinnyśmy choć raz być solidarne i te panie z IZB PIELĘGNIARSKICH wyrzucić na "zbity pysk". Popieram - rozwiązać IZBY PIELĘGNIARSKIE !!! "Panie w czepkach" do basenów i kaczek !!!
#25 ~piel Data: 2012-02-23 20:31:08
a kto niby ma pokrywać koszty t6ych postulatów jeśli przejdą pielęgniarkom pracującym na kontrakcie. A takich będzie większość za ok 2 lata. Izby , ministerstwo, fundusz , czy szpital? Etaty mają obecnie zagwarantowane tylko Panie w izbach .Czy mamy jeszcze im opłacać Dzień Pielęgniarki by mogły uczestniczyć w majówce na nasz koszt i jeszcze dodatkowo zarobić?Za wyjazdy zagraniczne tych Pań też mamy dodatkowo płacić bo szkoleniowe? Coś bardzo drogi się robi z tego interes,na który nas pielęgniarki pracujące na śmieciowych umowach i kontraktach nie stać.
#26 ~gość Data: 2012-02-23 20:35:41
oczywiście urlop zdrowotny taż szanownym Pan im się będzie należał, bo tylko sobie będą go mogły wypłacić. Osobom pracującym na kontrakcie nic się nie należy , ani nic nie przysługuje za darmo.
#27 ~Anna Data: 2012-02-24 00:19:41
Moim postulatem jest,żeby uregulować płace tzn.najniższa pensja dla stażystki, to 50% wynagrodzenia pielęgniarki pracującej w warszawskich izbach. Niech koleżanki reprezentantki zajmą się normami i siatkami płac a nie dniami wolnymi na szkolenie tego co już było.Takich różnic płacowych nie wytrzymamy.No i normy, żeby można było być profesjonalną potrzebny jest czas dla każdego chorego a tak jest tylko chaos.
#28 ~jolka Data: 2012-02-24 00:49:30
Ja uważam,że wszelkie postulaty powinnyśmy wysuwać my, te które pracujemy przy łóżku chorego , czy to nikomu z naszych władz nie przeszkadza że mimo samodzielności naszego zawodu nasze zarobki po 20latach pracy są mniejsze niż zarobki świeżo upieczonego lekarza?Dużo by jeszcze wymieniać,ale Jedno jest pewne pielęgniarka która dorwie się do stołka będzie najpierw walczyła o swoje,a nasze to przy okazji jeśli nie zaszkodzi to jej karierze.No i one to do 67 dadzą radę,a my zdechniemy jeśli nie weźmiemy spraw w nasze spracowane ręce.
#29 ~piel. Data: 2012-02-24 10:16:13
Ja już nie wierzę w pielęgniarki.U mnie prawie wszystkie, zrzekają się wszystkiego co im dyrektor narzuci,ostatnio pewnych pieniędzy,które im się należały. Chcącemu nie dzieje się krzywda.
#30 ~protest Data: 2012-02-25 11:24:07
Do zdumionejczytać,czytać i rozumieć.Proszę pani,sądze że warto analizować treść adekwatnie do istniejącej sytuacji pielęgniarek. Te postulaty są ABSURDALNE NIE DO SPEŁNIENIA .Jest tak wiele do zmian w pracy pielęgniarek,tych na umowach ,tych na kontraktach i w szpitalach i w poradniach ,czy ośrodkach.Może trzeba Panim z IZB i niektórym pracującym uświadomić co jest najbardziej kluczowe w wykonywaniu zawodu. A na pierwszym miejscu nauczyć się wreszcie SOLIDARNOŚCI PIELĘGNIREK. Jestem przeciwna istnieniu IZB,to tylko następna instytucja nic nie wnosząca,jedynie robią zamęt i ???!!!!11
#31 ~protest Data: 2012-02-25 12:18:47
Chciałabym dodać postulat,aby IZBY dały nam możliwości wglądu w ich pracę tj.projekty i teksty itp.,które przedstawiać mają do wszelkich władz.Proszę o możliwość uwag,które mogłyby składać pielęgniarki i były by uwzględniane w ich pracach.Coś na wzór legislacji.Przecie IZBY to nasi reprezentanci.A może coś takiego jest ? Nie wierzę w swoje mażenia o zniknięciu IZB,więc może choć zmiany w ich działaniach.
#32 ~pielęg. Data: 2012-02-25 14:32:44
Po pierwsze normy zatrudnienia, realne i zapewniające pacjentom i pielęgniarkom bezpieczeństwo i godność człowieka Po drugie płaca minimalna, uczciwy system dopłat dla podnoszących kwalifikacje Po trzecie konsultowanie projektów rozporządzeń i innych aktów prawnych dotyczących pielęgniarek z pielęgniarkami przed ich wprowadzaniem Po czwarte obligatoryjne uznanie pracy w naszym zawodzie za pracę w szczególnych warunkach uprawniająca do wcześniejszej emerytury Po 5 -te obniżenie pensji Pań z Izb do poziomu średniej pensji pielęgniarskiej (wtedy starałyby się wywalczyć wyzsze płace również dla nas) ważne byłoby również "normalne" uznawanie kompetencji zawodowych, bo teraz pielęgniarka nawet z mgr niewiele może bez odpowiednich kursów Ot i najważniejsze i już nasze życie i praca byłyby znośniejsze, pozdrawiam
#33 ~vera Data: 2012-02-25 19:31:09
do jolki:myslę, że każda jakby się dorwała do "stołka" również i ty powiedziałaby "mam inne zadania do wykonania".
#34 ~Emerytka Data: 2012-02-25 20:01:16
Zastanawiam się czy powyższe komentarze zostały napisane przez pielegniarki / położne. Jeżeli tak - to współczuję pacjentom, bo jad który toczą zdecydowanie przewyższa dawkę śmiertelną.Takie pielegniarstwo jaki pozim komentatorów. Obym zdrowa była i nigdy nie trafiła pod waszą opiekę.Emerytka
#35 ~Alina Data: 2012-02-25 20:05:29
DO PIELEGNIARKI--popieram twoje postulaty-uznanie pracy pieleg.pracujacej w systemie zmianowym za prace w szczego;nych warunkach.Normy zatrudnienia,stala siatke plac-ale pensje pan w Izbach TAKIE SAME JAK PIELEGNIAREK PRZY LOZKU CHOREGO---BO DLACZEGO WYZSZE.???????? PRZYNALEZNOSC DO IZB- DOBROWOLNA !!!! Urlopy zdrowotne platne roczne tak jak maja nauczyciele--bo przeciez to pielegniarki dzwigaja pacjentow a nie nauczycielki uczniow!czy cos moze mi sie pomylilo.
#36 ~nina Data: 2012-02-25 20:55:50
To prawda czas pozbyć się izb pielęgniarskich TO JEST PAŃSTWO W PAŃSTWIE szara pielęgniarka to niepotrzebny balast. Siedzące w marmurach paniusie w izbach do łóżek!!!
#37 ~Protest Data: 2012-02-26 12:09:34
Może czas zacząć bardziej pod lupą patrzeć na pracę IZB -powielają pracę innych organów:NFZ,Urzędów Gmin,Wojewodów,Rządowych.Tam wszędzie mają zadania związane z "liczeniem''pielęgniarek ,ich pracy , obowiązków i zadań ,szkolenia i nauki itp.A z tego co śledzę w informacjach najwięcej dobrego robią związki i zrzeszenia. WNIOSEK PROSTY!!!!!!
#38 ~do 34 Data: 2012-02-26 12:49:47
Witam szanowną Panią emerytkę i mam nadzieję, ze nie jest Pani jedną z tych emerytek, które w moim szpitalu podjęły pracę - podczas, gdy my strajkowałyśmy. Nikt tak bardzo nam nie dopiekł jak one - życzę im, aby pieniądze, które wzięły za sprzedanie swoich, walczących o lepszy byt koleżanek stały im w gardle do końca ich nędznego życia!! Upodlenia doznałyśmy właśnie najbardziej od ,,swoich", które jak się okazuje teraz będą oczekiwały od nas WŁAŚCIWEJ OPIEKI NA ICH STARE, SCHOROWANE LATA???? Sorry - ale każdy ma swoje 5 minut - my akurat nasze zmarnowałyśmy dzięki ,,judaszowym sprzedawczykom", których postawa zasłużyła na uznanie dyrekcji i ,,papierowy dyplom z błędem stylistycznym" - niechże teraz godną opiekę ów dyplom im zastąpi!!!
#39 ~gość Data: 2012-02-26 21:41:06
zgadzam się z ~Protest, na dzień dzisiejszy tzw. praca Izb jest pracą powielającą pracę innych urzędów, z tym, że instytucje te są opłacane przez państwo i nie zarabia się w nich po 14 tys. zł m-c , a to towarzystwo w Izbach my opłacamy i nic tak naprawdę z tego nie mamy poza pustą kieszenią i kłopotami wynikającymi z niekompetencji tych Państwa. Na co dzień w izbach mamy natomiast w podzięce za swoją hojność obraz: buty, lekceważenia,ignorancji, nieumiarkowania( w zasadzie można by tu przytoczyć wszystkie grzech główne).
#40 ~Do Aliny Data: 2012-02-27 12:02:00
A do jakich warunków zakwalifikujesz harówkę na różnych oddziałach bo umowa o pracę była na szpital a nie na konkretny oddział ,gdzie warunki pracy były skandaliczne,gdzie zmarłych trzeba było wynosić w pielęgniarki pozbierane z innych oddziałów na noszach własnymi rękami, gdzie nie było nawet podjazdów na wózki, i tak ze 20 lat pracy w takich warunkach to nie są warunki szczególne? A dziś mówi się o oddziałach zabiegowych, SORach, O DPSach jako o warunkach praco szczególnej. Każdy wie jak się pracowało jeszcze do niedawna!