W ustawie o zawodach pielęgniarki i położnej zawarto regulacje prawne. Patologiczne i korupcjogenne. Sytuujące w uprzywilejowanej pozycji na rynku usług szkoleniowych ... okręgowe izby pip.

Szkolenia dla pielęgniarek i położnych.

 

Portal Pielęgniarek i Położnych w 2011 roku to:

3 mln odsłon,

milion odwiedzin,

430 000 unikalnych użytkowników.

.

Zgodnie z ustawą o zawodach pielęgniarki i położnej kształcenie podyplomowe może odbywać się poprzez kursy:

  • dokształcające,
  • specjalistyczne,
  • kwalifikacyjne,
  • oraz szkolenia specjalizacyjne.

Organizatorami powyższych form kształcenia podyplomowego mogą być miedzy innymi okręgowe izby pip.

Warto podkreślić, że na rynku szkoleń dla pielęgniarek i położnych funkcjonują nie tylko okręgowe izby pip, ale także firmy prywatne.

W tej sytuacji patologią w najwyższym słowa tego znaczeniu jest przyznanie w przedmiotowej ustawie okręgowym izbom pip prawa do  . . . kontroli innych podmiotów prowadzących działalność szkoleniową.

Przecież na rynku szkoleń dla pielęgniarek i położnych istnieje KONKURENCJA!

Przedziwna to sytuacja kiedy jedna firma ma prawo kontrolować firmę konkurencyjną. Sytuacja patologiczna. Korupcjogenna.

Cdn.

Mariusz Mielcarek

Zobacz także:

Władze naczelnej izby pip nową kadencję rozpoczęły mocnym akcentem. Podniosły wynagrodzenie wiceprezesowi, sekretarzowi, skarbnikowi. O 2 000 złotych w przeliczeniu za cały etat. Teraz wynagrodzenie tych osób wzosło z 12 037 zł do 14 043 zł brutto za cały etat. Warto wiedzieć, że minister zarabia około 15 tys. zł, a wojewoda około 10 tys. Czytano prawie 4 000 razy! 136 KOMENTARZY!

.

Komentarze użytkowników

#1  2012.04.03 19:06:15 ~edumed

Izby są patologiczne , akursiki istnieja po to aby Panie izbianki zbijały dodtkowe kokosy na pielegniarkach bo przecież wymuszone składki to za mało dla tych łapczywych. Podtrzymujezlikwidowac śmieszne kursy wcielic kształceni podyplomowe PIP do CMKP i bedzie jakośc i poziom kształcnia , a nie tańce góralskie naczelnych i izbianek.

#2  2012.04.03 19:45:53 ~Kandydat

Swietny biznes, ciekawy jestem ile osób z izb kręci swój biznes na kursach? Jak nazwac to zjawisko kiedy przewodniczący izb dziś jest przewodniczącym izb, jutro kierownikiem i wykładowca na kursie, a pojutrze kontrolującym innych organizatorów? Czekam na nazwę zjawiska.

#3  2012.04.03 20:15:20 ~zdziwiony

Sądzę że tyle jadu i nienawiści mogą mieć jedynie zwolennicy pewnej partii politycznej i oczywiście Pan Mielczarek, który nie potrafił się utrzymać na ciepłej posadce izbowej bo za bardzo chciał rządzić na niekorzyść naszego środowiska i to zostało ukrócone, natomiast logiki w tym nie ma żadnej. Przecież jeżeli izby organizują kursy to są one dla członków samorządu i jednocześnie nasze składki nie idą do prywatnych właścicieli tylko zostają w izbie. Chyba lepiej byłoby gdyby nasze składki strumieniem płynęły do prywaciarzy, może Pan Mielczarek ma w tym swój udział?

#4  2012.04.03 21:31:21 ~do 3

Jestem zdziwiona-Zdziwionym,ależ mnie wać. zadziwiasz.POLITYKA TO ŚWIETNA SPRAWA IZBY SA W NIEJ NA PIERWSZYM MIEJSCU.wAĆ.chyba mało zorientowany lub może zakochany w IZBACH. Człeku jestem za stara ,aby czytać takie bzd. Izby to tylko wielka korporacja zawodowa,która działa dla własnej bytności,czasem coś ,gdzieś małego powiedzą,ot tak wypada czasem odezwać się to dla pielęgniarek to dla położnych.ALE NAJWIĘKSZE SUKCESY TO USTAWY DLA DZIAŁALNOŚCI IZB.

#5  2012.04.03 21:36:14 ~cd do 3

Koszty kursów w więszości wypadków w firmach poza izbami ,są znacznie tańsze.Sama kilka razy wybrałam "PRYWATNE"szkolenia ,były na bardzo wysokim poziomie i dużo tańsze niż w izbach.

#6  2012.04.03 21:37:46 ~dddd

Mam pytanie! Szkolenie podyplomowe? Po którym dyplomie? Może ktoś to mi w końcu wyjaśni! Po dyplomie piel dypl,licencj. czy mgr? Bo pożiomy owego DYPLOMU są różne! Chyba dostrzegacie różnicę? IZBY weżcie się do roboty !

#7  2012.04.03 21:47:19 ~Pytacz

Do zdziwionego: czy ty wierzysz w to co piszesz? Czy jesteś jednym z tych co w imię dobra samorządu napychasz swoją kieszeń?

#8  2012.04.03 22:40:13 ~do 3

Nasze składki idą do kieszeni Zarządu . Wiesz ile pielęgniarek musi złożyć składek na 1 pensję w wysokości 14 tys zł m-c i to dla 6 członków w 1 izbie. Przecież oni wszystko przejadają.Na żadne kursy na wysokim poziomie nie ma co liczyć. Same napychamy kieszenie Zarządom 45 izb okręgowych jak jakieś w głowę potłuczone.

#9  2012.04.04 08:00:25 ~gość

Do zdziwionego: TO NIE JAD I NIENAWIŚĆ TO POPROSTU PRAWDA ! a co boli ?

#10  2012.04.04 09:20:19 ~gość B

Istotnie takiego absurdu legislacyjnego nie można akceptować. Warto jeszcze w tym miejscu zaznaczyć, że np. moja izba uchwaliła sobie rękami większości członków rady taki regulamin refundacji kształcenia przez innych organizatorów niż izba, który w żaden sposób nie pozwala pielęgniarce, czy położnej na uzyskanie takiej refundacji. Wystarczy, że izba posiada zatwierdzony program jakiegoś szkolenia i pielęgniarce nie należy się refundacja. Nie ważne, że tego szkolenia izba w tym czasie nie prowadzi. Fajne co !

#11  2012.04.04 13:28:22 ~,,,,,,

Najlepiej nie robić żadnych kursów itp. ,przez rok czy dwa.

#12  2012.04.04 14:24:11 ~???

Kandydacie ta nazwa to KLONEDUSAM

#13  2012.04.04 14:29:10 ~MP

No włąsnie Czas najwyższy na ustalenie trzech odrebnych systemów szkolenia podyplomowego Dla dyplomu : Pielęgniarki Licencjata pielegniarstwa Magistra pielegniarstwa Pielegniarki - Doktora nauk medycznych

#14  2012.04.04 17:25:30 ~skuteczna

Nie byłoby obecnych problemów, gdyby nie było Izb.Rozwiązać to całe towarzystwo , a za te 500 zł które obecnie odprowadzamy na utrzymanie Izb rocznie same opłacimy kursy i nam jeszcze zostanie. Nie będzie miał przynajmniej wśród nas kto siać fermentu.

#15  2012.04.04 18:10:55 ~zołza

Panie Mariuszu proponuję panu Obywatelski projekt ustawy o zwodzie PIP i likwidacja Samorządu Zawodowego - tylko o czym bedzie Pan wtey pisał na soim portalu ? Może wreszcie zajmie sie Pan pielęgniarstwem jako nauka a nie polityką i promowaniem siebie

#16  2012.04.04 20:18:00 ~dddd

PONAWIAM PYTANIE.sZKOLENIE PODYPLOMOWE -PO KTÓRYM DYPLOMIE?

#17  2012.04.04 20:20:04 ~optymista

Panie Mariuszu dzięki Panu ten samorząd może się wreszcie oczyścić z absurdów, przez które jest definiowany jako wrzód na du. dla swoich członków. Widząc nieprawidłowości jako członkowie tej korporacji domagajmy się zmian,jeżeli mówi się o problemach to znaczy, że może się coś zmienić, nawet najtrudniejsze sprawy można posprzątać, dojść do kompromisu, ten portal to trudny dialog, pozdrawiam Pana życzę wytrwałości

#18  2012.04.04 21:09:45 ~tak można

Http://pielegniarstwo.xerosox.pl/news,sad-zmusil-szpital-do-leczenia-pacjentow-najnowszymi-preparatami,6.html

#19  2012.04.04 21:43:10 ~odp

Do dddd- nie ma znaczenia bo dla polskiego ustwodawcy , izb, a przde wzystkim pielegniarek po LM , bo takie głownie są u władzy pielęgniarka z świadectwem szkoły średniej ,dyplomem studiów licencjackich i studiów magisterskich ma takie samo wykształcenie - bo w pielęgniarstwie zawsze równa się poziom wykształcenia do najnizszego< swojego> mozliwego wykształcenia . Taki absurd panuje tylko w Polsce i tylko w Polsce piekęgniarka zarabia 1/15 tego co lekarz. W normalnym swiecie zarabia ok 3/4

#20  2012.04.04 22:06:11 ~lublin

Przewodniczący komisji kształcenia przy NRPIP,Pan JAN K. od wielu lat kształci pielęgniarki po całej Polsce i robi hiper-super biznes! To jest korupcja!

#21  2012.04.05 09:56:31 ~,,,,,,,

Ktoś pisze , bo w pielęgniarstwie zawsze równa się poziom wykształcenia do najnizszego,To kto to robi ? To gdzie są te panie: mgr,dr-pielęgniarki.Podejrzewam,że to same wykształcone równają się do niżej wykształconych.Nie potrafią niczego zmienić? Użalają się nad sobą,płaczą ,że nikt Ich nie chce docenić,nikt Im nie daje władzy.Same musicie umieć zmieniać.To rynek pracy Was, wykształcone weryfikuje.Np.nie wystarczy chcieć śpiewać,trzeba jeszcze umieć śpiewać. A skoro nie potraficie zmieniać,to jest podstawa,aby wątpić w to wykształcenie. Coraz więcej wykształconych,a coraz gorsze ,w praktyce pielęgnowanie.Z obserwacji-dla wielu wykształcenie kojarzy się z nic nie robieniem.

#22  2012.04.05 15:25:02 ~dddd

Do 19 masz racjepolskie pielegniarstwo absurd

#23  2012.04.05 15:30:10 ~rzeszów

OIPiP wybrały krótką ścieżkę po co się starać, nie zgadzają się na jakąkolwiek konkurencję w organizowaniu szkoleń. W OIPiP w Reszowie także zostały podjęte uchwały ograniczające możliwość korzystania z kursów poza ośrodkiem ,przyizbowym''. Należałoby zapytać władz OIPiP w Rzeszowie o argumentację i zgodność z prawem odnośnie stosowania takiego przymusu.Uważam, że to piel. poł. powinna mieć prawo wyboru szkolenia za które płaci a nie panie częstokroć czerpiące zyski z takiego procederu.

#24  2012.04.05 20:36:55 ~........

Do 20 i innych - oj wiemy , wiemy i dużo można by na ten temat pisać, oj duuuuuuuuuużo! Wstyd, ale cóż wynika z tego, że niczym się nie różnimy od innych, też ostro kombinujemy, a na koleżankach pielęgniarkach zakombinowaĆ najłatwiej.

#25  2012.04.05 22:03:29 ~GOSIA

Taki proceder dzieje się w bardzo wielu izbach. Proszę nie pisać "zdziwiony", że zyski idą dla nas wszystkich, bo to jest nieprawda! Korzysta garstka tych, którzy są przy korycie i jeszcze się nawzajem odznaczają za to przy okazji Dnia pielęgniarki. Kandydatury wysuwają spośród siebie nawzajem. Ręka rękę myje.To się nazywa: "praca na rzecz samorządu". Koń by się uśmiał!

#26  2012.04.05 22:40:56 ~Zuzka

GOSIA, dlaczego obnażasz prawdę? Niestety masz rację w 100%

#27  2012.04.07 13:51:52 ~szkolna

Z tym odznaczaniem zgadzam się z GOSIĄ. Z zaproponowanych przez nas koleżanek pracujących w Medycynie Szkolnej i spełniających kryteria nikt nie został odznaczony w ubiegłych latach .Nagrody zbierają jedne i te same osoby , tylko rożnych dziedzinach. Na bezpłatne wycieczki z izb , również jeździ to samo zaufane grono.Dofinansowania , zapomogi , ulgi to dotyczy tylko wybranych.Z bezpłatnych kursów i specjalizacji można się wybiórczo dostać , ale też niekoniecznie.

#28  2012.04.07 14:01:40 ~piel

Będę głosować na Pana Mariusza w każdych wyborach jeśli tylko pomoże nam zmienić przepis w ustawie o samorządzie z obowiązkowej przynależności na dobrowolną.

#29  2012.04.07 14:05:29 ~do 19

W izbach zarabiają 14 tys/m-c , a że jest ich 45 po średnio 6 członków Zarządu , to średnia płaca pielęgniarki w Polsce nie wygląda tak źle , jeśli doliczy się do tego jeszcze ich 13tkę + nagrody. To jest już całkiem fajnie. Szkoda że nie dla każdej z nas.

#30  2012.04.10 09:51:09 ~piel.

BOIPIP w Bielsku-Białej również zmieniła sobie regulamin dofinansowania szkoleń, w regulaminie jest tłustym drukiem napisane, że nie będą dofinansowane szkolenia realizowane w innych ośrodkach, tylko izbowe. To chora sytuacja,ograniczająca piel. możliwość kształcenia. Pani przewodnicząca przyznała sobie prawo decydowania o tym, jakie kursy i kiedy. ? Panie Mariuszu proszę pomóc walczyć nam z tą patologią.

#31  2012.04.10 15:30:33 ~piel.

BOIPIP w Bielsku-Białej również zmieniła sobie regulamin dofinansowania szkoleń, w regulaminie jest tłustym drukiem napisane, że nie będą dofinansowane szkolenia realizowane w innych ośrodkach, tylko izbowe. To chora sytuacja,ograniczająca piel. możliwość kształcenia. Pani przewodnicząca przyznała sobie prawo decydowania o tym, jakie kursy i kiedy. ? Panie Mariuszu proszę pomóc walczyć nam z tą patologią.

#32  2012.04.10 18:03:39 ~do 31

Dlaczego pracownicy BOIPIP nie mają dbać o swoje interesy. Przecież apetyt rośnie w miarę jedzenia . Te 14 tys M-c to już jak się okazuje ciutko za mało . Trzeba sobie dorobić pseudo szkoleniami w Izbach,zamian za niewiele dający certyfikat.Poziom szkoleń izbowych pozostawia wiele do życzenia

#33  2012.04.10 18:52:51 ~ z prasy

Około 20 samorządów zawodów zaufania podpisało apel do rządu i parlamentu, sprzeciwiając się możliwości wykreślenia z konstytucji artykułu o tworzeniu tych samorządów. Wśród sygnatariuszy jest Naczelna Rada Lekarska i Naczelna Rada Pielęgniarek i Położnych. Według Grażyny Rogali-Pawelczyk, prezes zrzeszającej 300 tys. członków Naczelnej Rady Pielęgniarek i Położnych, likwidacja samorządów spowoduje, że nie będzie komu rejestrować, kto ma wykonywać ten zawód, ani instytucji dbającej o etykę zawodową i podnoszenie kwalifikacji.

#34  2012.04.10 20:11:15 ~czytelnik

No, oczywiście. bez izb etyka zawodowa pielęgniarek padnie na pysk, będą niedouczone i niezarejestrowane. Śmiechu warte.

#35  2012.04.10 20:13:15 ~Gosia

Skoro one dbając o swoje bardzo lukratywne posady piszą do parlamentu i rządu, my też piszmy jak to jest naprawdę z tym samorządem, jak musimy bronić się przed własnym pseudo samorządem, jak nas wyzyskuje - podawajcie rzeczywiste zarobki własne i ich, wysokość przymusowych składek i obnażajmy całą patologię. Niech wreszcie wszyscy się dowiedzą jaka jest prawda, że to nie jest żaden samorząd tylko towarzystwo wzajemnej adoracji.Przecież nas jest więcej, to my stanowimy samorząd, a pozwoliliśmy garstce cwaniaków rządzić nami.

#36  2012.04.10 21:10:59 ~gość

Skoro szkolenie pielęgniarek jest na poziomie wyższym , to co stoi na przeszkodzie by robić kursy podyplomowe na uczelniach? przecież zarówno baza jak i kadra wyższych uczelni zapewniłaby odpowiedni poziom tych szkoleń. Przynajmniej wykładowcy mieliby odpowiedni poziom wykształcenia i człowiek nie musiałby słuchać całej genealogii piel wykładowcy po LM z mgr socjologa, czy pedagoga, a z poziomem wiedzy medycznej sprzed 20 lat deczko zdewaluowanej.Jak to często obecnie jest w Izbach.

#37  2012.04.10 21:16:32 ~piel

Czyli jest szansa na dobrowolną przynależność do izb?

#38  2012.04.10 21:22:04 ~do gosi

Nie takiej znowu garstce z samego Zarządu w izbach okręgowych masz ich po 6 w jednej , a jest 45 izb to skarbie 270osób, które zarabiają na ETACIE! po 14 tys zł m-c +13 -stka + premia + nagrody i co tam jeszcze.I co najważniejsza emeryturka w przyszłości jak najbardziej godna . to wszystko z naszych głodowych pensyjek i kontraktów.

#39  2012.04.10 23:09:51 ~Anna

Dlatego przynależność nieobowiązkowa, a praca w samorządach społeczna. Ciekawe ile tych pseudo moralnych tłustych d.p będzie nadal się udzielać w imię ochrony pacjenta i wysoko wykwalifikowanego personelu pielęgniarskiego.

#40  2012.04.11 10:13:07 ~ja

Dlaczego nauczyciele mają PŁATNY URLOP ZDROWOTNY PRZY TAK MAŁEJ ILOŚCI GODZIN PRACY A PIELĘGNIARKI SZPITALNE PRACUJĄC W TRUDNYCH WARUNKACH TYLKO USTAWOWY URLOPIK ? MĄDRZEJSI ?

#41  2012.04.12 20:52:51 ~do ja

Dlatego, że związek nauczycielski im to wywalczył.Nasz tylko nas rzeźbi i sobie 14 tys m-c zapycha kieszenie.

#42  2012.04.12 22:39:20 ~do 11

Piel. nie mają urlopu zdowotnego dlatego ,że nasze przedstwicielki o to nie zadbały, bo po prostu nie są przygotowane do tego typu pracy a po drugie -brak piel.wyłożyłloby słuzbę zdrowia.Podwyżek też raczej nie będzie bo gdyby piel zarabiały godnie ,zrezygnowałyby z drugiego etatu i kto by wtedy zapieprzał?

#43  2012.04.13 00:11:05 ~nik

Nasze samorządy to zbiorowisko starych wyjadaczek i nierobów

#44  2012.04.13 10:52:06 ~gość

Nie liczmy na samorząd zacznijmy w końcu działać !

#45  2012.04.15 12:01:07 ~nik

Zobaczcie tylko jak potrafią się szybko zorganizować i działać kiedy chodzi o ich kieszenie.Szkoda, że wykazują się potencjałem zero kiedy chodzi o zawalczenie o nasze interesy

#46  2012.04.17 01:51:34 ~gość

Kochani ale to my decydujemy kogo wybieramy. proszę nie piszcie bzdur tylko weżcie sprawy w swoje ręce

#47  2012.04.17 19:51:38 ~nik

Niby jak? kiedy obstawione przydupasami, które na tym korzystają.

#48  2012.06.22 22:38:34 ~mm

Szanowne koleżanki, tyle słusznych działań udało się dokonać. Niestety izby pielęgniarskie stanowią korupcjogenne środowisko. Sądzę, że powinien być wprowadzony zakaz łączenia stanowisk, skoro przewodnicząca izby otrzymuje wysokie uposażenie nie może jednocześnie prowadzić kursów na których także jest dodatkowo wynagradzana, pracując jako uczestnik komisji egzaminacyjnej. Skarbik, sekretarz także otrzymują pensję w OIPiP. Kolejną kwestią jest prowadzenie przez izby szkoleń odyplomowych.OIPiP sprawuje nadzór nad kształceniem podyplomowym, więc znają potrzeby lokalne i pod te potrzeby organizują kursy. Czy inne izby zawodów medycznych prowadza podobne praktyki ? Mam dużą nadzieję, że Pani Prezes dokona pewnych uregulowań, które rozwieją wątpliwości i poprawią wizerunek samorządu.

Dodaj komentarz