Rozporządzenie w sprawie tzw. podwyżek pielęgniarek opublikowane. Szpitale mają czas do 1 października ....

Tzw. podwyżki dla pielęgniarek i położnych.

 

 

 

Podpis pod rozporządzeniem minister zdrowia złożył w dniu 8 września, czyli dwa dni przed manifestacją pielęgniarek i położnych!

 

Rozporządzenie zostało ogłoszone w Dzienniku Ustaw w dniu 15 września br.

Zobacz treść rozporządzenia.

Co teraz?

Teraz do dnia 1 października dyrektorzy podmiotów leczniczych (szpitali) mają obowiązek przesłać do dyrektorów wojewódzkich oddziałów NFZ informację o liczbie zatrudnionych pielęgniarek i położnych w przeliczeniu na liczbę etatów. W przypadku pielęgniarek i położnych "kontraktowych" liczbę tych osób należy przeliczyć na liczbę etatów.

Powyższa lista pielęgniarek i położnych ma zawierać:
- numer prawa wykonywania zawodu,
- numer PESEL,
- wymiar etatu albo równoważnika etatu (kontrakty). 

W ciągu 14 dni od otrzymania powyższego wykazu NFZ aneksuje umowy o udzielanie świadczeń w taki sposób, aby zawierały: "wysokość dodatkowych środków na świadczenia opieki zdrowotnej udzielane przez pielęgniarki i położne na okres od dnia 1 września 2015 r. do dnia 30 czerwca 2016 r.".  Wobec powyższego należy podkreślić, że tzw. wzrost płac dotyczy TYLKO okresu: wrzesień 2015 - czerwiec 2016. W tej sytuacji nie należy się spodziewać aby pracodawcy włączyli te dodatkowe środki do wynagrodzenia zasadniczego, tylko będą je wypłacać w formie dodatku. 

"Nową" umowę szpital przesyła do NFZ wraz:

1. postanowieniami o zwrocie środków przekazanych na tzw. wzrost wynagrodzeń pielęgniarek i położnych, w przypadku ich nieprzeznaczenia w sposób w powyższy sposób i karze umownej w wysokości do 5 % tych środków,

2. "uzgodnionym, z przedstawicielami związków zawodowych pielęgniarek i położnych zrzeszających wyłącznie pielęgniarki i położne, działających w danym szpitalu, porozumieniem dotyczącym sposobu podziału miesięcznie środków na wynagrodzenia pielęgniarek i położnych, z uwzględnieniem zapewnienia średniego wzrostu wynagrodzenia wraz z innymi składnikami i pochodnymi o 300 zł w przeliczeniu na etat",

3. "pozytywnie zaopiniowanym przez upoważnionego przez okręgową radę pielęgniarek i położnych przedstawiciela samorządu pielęgniarek i położnych sposobem środków na wynagrodzenia pielęgniarek i położnych". 

z uwzględnieniem zapewnienia średniego wzrostu wynagrodzenia wraz z innymi składnikami i pochodnymi o 300 zł w przeliczeniu na etat – w przypadku gdy u danego świadczeniodawcy nie działają związki zawodowe.

W przypadku braku: "porozumienia" ze związkami i "pozytywnie zaopiniowanym sposobem podziału środków finansowych" przez przedstawiciela okręgowej rady pielęgniarek i położnych" podziału przedmiotowych środków dokonuje dyrekcja.

Tzw. wzrost wynagrodzeń jest "średni", czyli rozporządzenie nie gwarantuje żadnej pielęgniarce i położnej nawet tak żenująco niskiego wzrostu wynagrodzenia, czyli zakładanego "średnio" 300 zł brutto miesięcznie w okresie wrzesień -  czerwiec 2016. 

Mariusz Mielcarek

 

 

 

 

 

Komentarze użytkowników

#1  2015.09.10 18:26:07 ~piel

Jak widać maja nas w dupie! co możemy zrobić ? proste odchodzimy od łózek zapirdalają lekarze

#2  2015.09.10 20:38:14 ~ja

Dziś zembala ironizował i szydził z jednej odważnej pielęgniarki mówiąc " co chce mnie pani pobić " lekarskie złodzieje naszych pieniędzy ciągle im mało o laseczkach przychodzą do przychodni i dorabiają zero wstydu !

#3  2015.09.10 20:39:00 ~piel

Dlaczego tak mało komentarzy ?

#4  2015.09.10 20:57:15 ~Ewa

Tylko ODEJŚCIE OD ŁÓŻEK! Nie możemy odpuścić i zgodzić się na jakieś nędzne dodatki. Której grupie zawodowej oferuje się dodatki? Całe lata robią sobie z nas jaja,już wystarczy! Pozdrawiam wszystkie koleżanki!

#5  2015.09.10 21:20:17 ~a

Dzisiaj byłam dumna z tego, że jestem pielęgniarką, że tylu koleżankom i paru kolegom ;) chciało się przyjechać do Warszawy. Trzymajmy się, moje pigułki, mocno naszych postulatów!

#6  2015.09.10 21:25:59 ~ja

Panie i Panowie. Nareszcie coś się dzieje! Czy wiecie, ze my mamy szansę zająć parę miejsc albo i więcej w parlamencie! ~ Proszę zróbmy swoją partię czy ruch pielęgniarski i idźmy do wyborów! Bez żadnych porozumień i komitywy z innymi partiami. Jest nas tak dużo! Mamy rodziny, jak wszyscy zagłosujemy to naprawdę mamy szansę. Proszę, działajcie!

#7  2015.09.10 21:39:03 ~piel

Oby nas nie oszukali przed wyborami, jak odejdziemy to jak sie zes.ają to ich nikt nie przewinie bo ludzie sie brzydzą naszej roboty !

#8  2015.09.10 21:46:21 ~123....

Brawo oby tak dalej w JEDNOŚCI SIŁA, KIEDY ODCHODZIMY OD ŁÓŻKA CHOREGO, MOŻE W ŚRODĘ PO KOLEJNYCH ROZMOWACH ( na pewno będą OWOCNE kiedy odchodzimy od łóżek ,w środę po burzliwych obradach,może P. Minister się obudzi

#9  2015.09.10 21:50:03 ~piel

W szpitalach w biurach zarabiają więcej od nas a jaka odpowiedzialność, słabe to jest ale w Polsce realne. Chce pracować w Polsce i pomagać ale Etyka z Ekonomią nie wygra, rachunki trzeba płacić.

#10  2015.09.10 21:59:01 ~@@@

Brawo BABY wreszcie pokazałyście siłę;oby tak dalej-dość tej paplaniny czas pokazać,że MY mamy JAJA! SUPER ale jestem podbudowana; chce mi się żyć-dodałyście mi skrzydeł.Trzymam kciuki za już i proszę o jeszcze.

#11  2015.09.10 22:03:42 ~Ewa

Wstyd,że Minister targuje się z nami o takie pieniądze.Niech Bogu dziękuje,że nie jesteśmy pazerne i nie żądamy więcej.Dla nas 1500 zł to coś,ale dla polityków to przecież śmieszna kwota,którą wydają na jedną kolację.Zembala powiedzial,że w jego szpitalu pielęgniarki maja po 5,6 tys.Niech więc zadba jako minister o to,aby nie tylko w jego szpitalu pielęgniarki zarabialy godnie.

#12  2015.09.10 22:18:06 ~Pigułek

Mam nadzieję, że nie dadzą się oszukać z tym dodatkiem drogie pielegniarki, po wyborach te pieniążki znikną szybciej niż się wydaje, oni grają a ten dodatek to jest zamknięcie ust dla starszych stażem koleżanek, pozdrawiam i nie wierzcie w to co zostaniecie bez niczego

#13  2015.09.10 23:09:06 ~kirrrił

Wygrałem flaszkę Założyłem się, że nic nie wywalczą :( i wygrałem.Lekarz 20 tysi a pielęgniarka 1800 zł ot sprawiedliwość. Niech sobie radzą bez Was , która tylko może uciekać do innej branży.

#14  2015.09.11 11:21:11 ~piel

Za miesiąc wyjeżdżam z tego dzikiego kraju

#15  2015.09.11 13:45:40 ~Aaa

Nie dajmy sie .odejdzmy od lozek

#16  2015.09.11 16:09:48 ~do Aaa

Może odejście od komputerów i wypełniania tych durnych dokumentacji dałoby najlepszy efekt?

#17  2015.09.12 01:02:03 ~Łucja

Szkoda że dopiero dzisij usłyszam że posłowie szykują sobie podwyżkę 500 zł , zapytany Gowin powiedział w telewizji że będzie przeciw

#18  2015.09.12 09:39:05 ~piel

Zrozumcie wreszcie że i rząd i pacjenci mają nasze manifestacje w d.

#19  2015.09.12 16:48:36 ~pielegni

Ci w semje będą starzy i jak zachoruja na pewno zajma sie nimi lekarze,pielęgniarki bęą pamiętały.

#20  2015.09.13 08:44:29 ~ON32

OD łózek odejsć i dać zębali w zęby.

#21  2015.09.14 11:16:58 ~obserwator

Pielęgniarki obudźcie się! Jesteście, darmową siłą roboczą tego narodu! Wszyscy się z Was śmieją. Siostry od wszystkiego. Wasz pragmatyzm jest śmieszny. Szkoda mi Was ;(

#22  2015.09.14 21:33:46 ~piel

Przez to, że negocjacje ciągną się w nieskończoność, nikt nas nie traktuje poważnie. Skończy się tak jak zwykle - pielęgniarki protestują, a podwyżkę dostają lekarze, na dowód tego kliknijcie tutaj: http://serwisy.gazetaprawna.pl/zdrowie/artykuly/893697,dyrektorzy-szpitali-krytykuja-ministra-zdrowia-za-uliczne-negocjacje-z-pielegniarkami.html

#23  2015.09.14 21:37:30 ~piel

A dla lekarzy to na pewno nie będzie podwyżka w formie dodatku w wysokości 172zł albo 400zł rozłożona na 5 lat

#24  2015.09.14 22:05:38 ~!!!

A posłom zapewniono po 500zł podwyżki do podstawy!

#25  2015.09.15 08:38:35 ~Ważne!!!

Panie Mariusz,jak PAN uważa? Bo ją uważam,że musimy pilnie walczyć o ustawę dot.podwyżek,bo rozporządzenie to jednym podpisem zlikwidują.AniaW.

#26  2015.09.15 09:01:55 ~pieleg

Cały czas negocjuja ,pierdola dać nierobów do roboty .do łóżek pacjentów.Koleżanki koniec z tym złodziejstwem i zakłamaniem,odchodzimy od łóżek wszystkie!

#27  2015.09.15 18:14:16 ~piel

Najwyższy czas na odejście od łóżek!

#28  2015.09.15 18:41:55 ~pigula

Czytając artykuł za artykułem o pomysłach podwyżek, dodatków odechciewa się wszystkiego. Jak to wszystko ma zachęcać młode osoby do podejmowania studiowania na kierunku pielęgniarstwo? Owszem nie tylko pieniądze się liczą, liczy się każdy uśmiech i dobre i mile słowo od pacjenta, rodziny czy nawet osób postronnych. Aczkolwiek w ostatnim czasie widzę nadreaktywnosc wrogich i nieprzyjemnych komentarzy pod naszym adresem. Nie dajmy sie każda z nas jest wartościową i odważna oczywiście nie pomijam również kolegów po fachu. Pokazmy w końcu na co nas stać i do czego jesteśmy zdolne! Pozdrawiam każda pielęgniarkę i pielęgniarza osobno;-)

#29  2015.09.15 18:44:23 ~polozna

Jestem połozną, od 20 lat i kocham to co robię. Ale nie zawacham się zostawić rodzącej kobiety jeśli trzeba będzie.Pan doktor za pieniądze, które otrzymuje za dyżur, będzie nadzorował i pomagał tej kobiecie najlepiej cały dyżur nocny. Może wówczas nas ktoś doceni.

#30  2015.09.15 19:34:02 ~sarenka

A ja ,jako pielegniarka Pogotowia Ratunkowego , pracujaca 30 lat z pacjentami to kim jestem dla tego ministerka? Mnie sie nie należy? 30 lat latania po pietrach, noszenia ciężarów to nic? Co za kraj! Lekarz nigdy nie da kasy pielegniarce !

#31  2015.09.15 19:51:50 ~Di

Proste, wyjeżdżam, będzie Nas tu coraz mniej:P

#32  2015.09.15 21:04:10 ~Górnik

DLACZEGO ,GŁUPIE CIPY NIE ODEJDZIE WSZYSTKIE ,JEDNEGO DNIA OD ŁÓŻEK

#33  2015.09.15 21:10:12 ~Zuza

Niech ustalą jeden konkretny dzień i wszyscy bierzemy urlop na żądanie.

#34  2015.09.15 21:17:27 ~KK

U nas lekarze znów po cichu dostali dodatki a jeśli chodzi o pielęgniarki to jak zwykle nie ma pieniędzy.To jest po prostu żałosne. Pracuję na Bloku Operacyjnym niech operują sobie sami bo jak na razie to lekarze tylko umieją się mądrzyć i chwalić na jakich to wczasach nie byli i jaki sobie ostatnio kupili samochód

#35  2015.09.15 21:24:39 ~AK

KONKRETNY DZIEŃ ! - WSZYSTKIE WEZMĄ URLOP NA ŻĄDANIE W JEDNOŚCI SIŁA !

#36  2015.09.15 21:40:08 ~Piel.

Jestem dumna ze swojego zawodu,ale niestety jesteśmy najmniej zorganizowaną grupą zawodową.wreszcie odejdzmy od tych łóżek,mam już dość spekulacji i kłamstw WŁADZY-WEŻMY SIĘ W GARŚĆ.

#37  2015.09.15 22:05:56 ~@@@

Jak zwykle ble:ble:ble i nic nie wnoszące gdakanie. Najwyższy czas pokazać JAJA i Udowodnić wszem i wobec co tak naprawdę sobą reprezentujemy.Mamy wykształcenie:jest NAS puki co dużo- to zróbmy BUM żeby wszystkim wyszły oczy z orbit zwłaszcza,że zaczynają zwalniać zarządy związkowe.Dziewczyny z OPATOWA trzymajcie się- jesteśmy z WAMI całym sercem.

#38  2015.09.15 22:05:57 ~@@@

Jak zwykle ble:ble:ble i nic nie wnoszące gdakanie. Najwyższy czas pokazać JAJA i Udowodnić wszem i wobec co tak naprawdę sobą reprezentujemy.Mamy wykształcenie:jest NAS puki co dużo- to zróbmy BUM żeby wszystkim wyszły oczy z orbit zwłaszcza,że zaczynają zwalniać zarządy związkowe.Dziewczyny z OPATOWA trzymajcie się- jesteśmy z WAMI całym sercem.

#39  2015.09.15 22:05:57 ~@@@

Jak zwykle ble:ble:ble i nic nie wnoszące gdakanie. Najwyższy czas pokazać JAJA i Udowodnić wszem i wobec co tak naprawdę sobą reprezentujemy.Mamy wykształcenie:jest NAS puki co dużo- to zróbmy BUM żeby wszystkim wyszły oczy z orbit zwłaszcza,że zaczynają zwalniać zarządy związkowe.Dziewczyny z OPATOWA trzymajcie się- jesteśmy z WAMI całym sercem.

#40  2015.09.15 22:23:54 ~IK

Mam wyższe wykształcenie i tytuł specjalisty i.zarabiam 1600 zł.Mam już dosyć.DO BOJU DROGIE KOLEŻANKI BEZ SENTYMENTÓW!

#41  2015.09.15 22:44:23 ~Ewa

DROGIE KOLEŻANKI! Nie dajmy się zwieść pustym obietnicom! Jeśli teraz odpuścimy, to już nigdy nic nie wywalczymy! Zostanie nam jedynie wyjazd za granicę! A my chcemy pracować w POLSCE! Nie róbmy miasteczek! Odejdźmy od łóżek na 3 dni! Pacjentom nic się nie stanie. Pamiętajmy, że przecież na oddziale też pracują lekarze, dajmy im się wykazać. Zarabiają od 3500-4000 zł. za dyżur dobowy na kontrakcie (Warszawa)! ODEJDŹMY OD ŁÓŻEK! TO JEDYNY SPOSÓB!

#42  2015.09.16 08:26:35 ~Kto?

Pomysł dobry ale nie jest realny! Nie jest realny! Po pierwsze jest małe uzwiązkowienie i te inne nie odejdą od łóżek, bo natychmiast zostaną zwolnione z pracy! Po drugie to te osoby pchające się i zasuwające 24g/dobę na kontrakty również nie odejdą! Nie ma szans! Jedyna szansa realna to wspierać teraz działanie związków (rozmowy z Ministrem w dn.22września) i szykować się do mega strajku! Minister musi poczuć siłę naszej białej armii!

#43  2015.09.16 09:07:23 ~gość

Coś marnie z tym waszym wykształceniem skoro nawet ortografia leży-nic dziwnego że to żaden argument w negocjacjach płacowych

#44  2015.09.16 12:22:25 ~kara

Nic nie wiemy co dalej - co dalej z protestem Prosimy o informację Co planujemy dalej , musimy działać wspólnie -informujcie pielęgniarki w kraju o decyzjach

#45  2015.09.16 14:07:26 ~Jaro

Witam,żeby było jasne, nie chodzę do pracy z powołania,tylko aby zarobić na życie.Czasy sióstr i zakonów już dawno się skończyły. Nie mam żadnych oporów aby odejść od łóżka pacjenta. I niech w końcu nasze władze(pielęgniarskie) przestaną podniecać się historią zawodu, dobrem pacjenta tylko walczmy o swoje bez żadnych skrupułów.

#46  2015.09.16 14:35:07 ~ Piel4

Odejść od łóżek słyszycie ! Jak maja nas w dupie to niech zobacza czy tak poradzą sobie bez Nas .Nie dac sie zastraszac , bo jak lekarze by strajkowali to zaraz pieniadze by sie znalazly! Tym to wiecznie mało kasy.

#47  2015.09.16 15:13:01 ~gość

Myślę że nie ma na co czekać jestem taka zła , myślę że powinnyśmy szukać sobie pracy gdzie indziej czy za granicą czy nawet w Polsce póki co , gdzie kol wiek w sklepie w hurtowni byleby nie w szpitalu , niech ludzie sami się leczą, powinnyśmy jak najprędzej rzucić tę pieczona robotę , niech doktor ki sami zostaną i podłączam kroplowkii dają leki chorym, podnoszą koszulki wypisują załączniki na badania pobierają krew , wole chyba zamiatac ulicę niż pracować w szpitalu, a nawet korzystać z pomocy społecznej, jak byśmy może wszystkie odeszły ze szpitala to może by w końcu podnieśli stawki i szukali pielegniarek,

#48  2015.09.16 15:19:09 ~pie

Tak odejść od łóżek i to do tej chwili aż nam podniosą pobory , do skutku, jak strajk to strajk , tak jak kiedyś stoczniowcy, a jak któraś zostanie i będzie pracować to za kudly ją i nich spierdala do domu

#49  2015.09.16 15:36:14 ~xxx

Może jakiś sabotaż, o ile dobrze pamiętam znaczenie tego słowa z historii, może psuć sprzęt w szpitalu , monitory , komputery, ssaki, wszystko po kolei, pompy, niech kupują drugie sprzęty na to mają pieniądze , aż im się skończą i może się w końcu za stanowią że może lepiej dać tym wredny pielęgniarek kasę , będzie taniej, tak chyba robili pracownicy w fabrykach za czasówffe udaliśmy jak musieli pracować po 16 godz i nawet w niedziele i w święta, a nawet pracowały dzieci po 10 12 letnie, żeby nie związki zawodowe i zdesperowani ludzie pewnie do dziś byśmy tak ciężko musieli pracować i żyć w nędzy, jak robotnicy zfabryk, te czasy ppowracają, może czas się temu sprzeciwić, taki fe udany właściciel w końcu zrozumiał że taniej będzie podnieść stawkę pracownikowi niż kupować nową maszynę która i tak będzie zaraz zepsuta

#50  2015.09.16 15:49:01 ~iwona

Ja się pytam co z pielęgniarkami z POZ i AOS

#51  2015.09.16 16:17:53 ~polozna

Wystarczyłoby gdyby wypowiedzenia złożyły hurtowo osoby które pracują w dwóch miejscach,jest nas całe mnóstwo.mieliby nie lada problem w tych zakładach z obstawieniem dyżurów i może wreszcie poważnie by z nami rozmawiali.

#52  2015.09.16 16:59:59 ~do 51

Absolutnie masz kobieto rację! To najlepsza metoda na podwyżki,bo manifestacje i inne pierdoły to wszyscy mają w dupie

#53  2015.09.16 18:08:44 ~do48 piel.

Należysz do związku zawodowego?

#54  2015.09.16 18:59:06 ~@

Nie zdążą tych pieniędzy dać do wyborów! Jak znam życie, to zawsze tak było, że jak cokolwiek dawali to z dużym opóźnieniem.W październiku mamy te 300 zł dostać z wypłatą za wrzesień a do 1 października dyrektorzy mają czas do przedstawienia NTZtowi dane odnośnie zatrudnionych pielęgniarek. To jak panie myślicie, ile czasu to potrwa? Do wyborów!

#55  2015.09.16 19:12:59 ~gość

Kobiety kiedy strajk Generalny

#56  2015.09.16 19:13:39 ~,,,,,,,

Strajk powinien trwać do skutku,żadnych przerw,żadnego czekania.co mnie obchodzą wybory

#57  2015.09.16 19:40:28 ~piguła

Strajk, strajk kto jest za piszcie, może to zmobilizuje Nasze Przedstawicielki do konkretnej daty jednocześnie w Całym KRAJU.

#58  2015.09.16 20:59:16 ~Piotr

No i po raz kolejny. Czy Pan Minister, udając, że rozmawia z protestującymi Pielęgniarkami, po raz kolejny ORDYNARNIE KŁAMAŁ?

#59  2015.09.17 09:11:32 ~do Piotr

Chyba to pytanie retoryczne?

#60  2015.09.17 10:14:33 ~gość

Zacznijmy się szanować, skoro lekarze twierdzą że dadzą radę bez nas to zostawmy ich samych z pacjentem, niech w końcu zmienią im przysłowiowego pampersa wszędzie podawanego jako przykład naszej pracy. Chyba dość upodlenia pielęgniarek

#61  2015.09.17 10:19:25 ~gość

To 300 złotych jest dane po to aby skłócić nasze środowisko, ochłódźmy emocje, nie dajmy się poróżnić, bo o to chodzi naszemu "kochanemu" ministrowi, który nawet nie umie określić pielęgniarek pracujących w szpitalu, nazywając ich łóżkowymi pielęgniarkami - żenada. Wstyd Panie Zembala

#62  2015.09.17 12:04:25 ~,,,,

,Łóżkowa,co to znaczy ? Jest: dźwigowy,koparkowy.A łóżkowa ? : obsługuje puste łóżko ?

#63  2015.09.17 12:16:13 ~Andrzej

Drogie Pielęgniarki(rze)- Rząd gra na zwłokę. Dlaczego nie odwołujecie się do słów Ministra Zdrowia, który podczas Waszego ostatniego protestu zagwarantował 400 zł, sugerując, że aby było do podstawy to potrzebuje jeszcze 1-go dodatkowego dnia. Obecna regulacja Ministra jest "oszustwem" w kontekście wypowiedzianych przez Niego słów lub działaniem tymczasowym - kroczącym, w aspekcie trwających obecnie negocjacji.Podsumowując, jeżeli nie wywalczycie sobie dzisiaj - do wyborów pozytywnego rozstrzygnięcia to nie liczcie na nic w przyszłości.Inni ministrowie już sobie zarezerwowali podwyżki na 2016r. tu min: MON i Administracja, jak również wybrani przez społeczeństwo przedstawiciele Narodu - posłowie również z tzw opozycji ( dziwne, że nie protestowali w mediach z oburzenia ), po 500 zł na głowę. Odwagi,Powodzenia i wytrwałości!

#64  2015.09.18 00:48:41 ~P.

Przede wszystkim pytam dlaczego chodzicie na dodatkowe dyżury, do kolejnych szpitali i jeszcze nie wiadomo gdzie. Ja pracuje tylko w jednym miejscu i na jednym etacie i nigdzie nie mam zamiaru dodatkowo brać dyżurów. Nie pójde do kolejnego wyzyskiwacza. Zarabiam tylko 1600 zł i nie pozwolę się wyzyskiwać w kolejnym miejscu, mam jeszcze trochę honoru i dumy. A wy które tak chodzicie jak. nie powiem co i dajecie sie wyzyskiwać za 8 zł na godz. to przez was jest jak jest. Gdyby nie wasze dodatkowe dyżury to braki personelu byłyby już kolosalne. Pracodawcy-wyzyskiwacze sie z was smieją, że sprzedajecie się dla nich za grosze.

#65  2015.09.18 12:02:02 ~piel

Popieram #64~ masz racje i ja ciebie popieram rozdrabniaja sie kolezanki bo mysla ze doba sie powiekszy i beda jeszcze dluzej pracowac bo jak dluzej pracuja to wiecej zarobia , nie tedy droga powinnysmy duzo zarabiac na jednym etacie to jest osiagniecie a nie w 3 miejscach po 500 godzin miesiecznie lub wiecej co wy kolezanki wyprawiacie !

#66  2015.09.18 14:20:23 ~,,,,,,,

Pielęgniarstwo w Polsce to czysta patologia. Teoria sobie,życie sobie.Schizofrenia.

#67  2015.09.18 15:48:05 ~piel

Popieram 64,65.Rezygnacja z dodatkowych prac to jedyna droga do podwyżek.Kobiety szanujcie się!

#68  2015.09.18 20:26:23 ~Bea

Czy informację o liczbie zatrudnionych pielęgniarek i położnych w przeliczeniu na liczbę etatów maja przesłać do NFZ-u tylko dyrektorzy szpitali czy również dyrektorzy POZ-ów? Wiadomo już, że POZ załapie się na podwyżkę od stycznia, ale kiedy ma wysłać odpowiednie zgłoszenie?

#69  2015.09.19 11:55:59 ~gaga

Ale o co Tobie się rozchodzi? Teoria, to tylko teoria Teoria nigdy nie przesądza, jaki jest stan faktyczny. Jeśli praktyka dowodzi czegoś innego, wtedy teoria upada albo jej stosowanie zawęża się do określonych warunków.Jakie warunki takie pielęgniarstwo ! Data i godzina Twojego wpisu mówi ,że TEORETYCZNIE powinieneś(aś) być w pracy ale skoro teraz to piszesz, to można wywnioskować ,że w niej nie jesteś . albo się obijasz :))

#70  2015.09.19 12:01:43 ~gaga

Przepraszam zawsze zapomnę zadedykować - to miało być do,43'' :)

#71  2015.09.19 12:03:29 ~gaga

Oczywiście do ,66'' :))

#72  2015.09.19 12:08:03 ~gaga

Do ,43'' - miły ,gościu'' mój były ordynator walił takie byki ,że włos stawał na głowie ,więc schowaj ten argument głęboko w.czym tam chcesz :)

#73  2015.09.19 17:21:23 ~pielegn

Mnie moj dyrektor nie cierpi to ja pewno dostane nie 170zl na reke ele 70zl. akuarat starczy na 5 paczek papierosow

#74  2015.10.11 09:23:38 ~log-

Nie ma co biadolić bo to już nie robi wrażenia na nikim a świadczy tylko o tchórzostwie, bezmyślności i szukaniu kogoś kto mógłby to załatwić czyt. zrobić za nas. Szanowne koleżanki same sobie i tym które nie chcą chodzić w kieracie zgotowałyście ten los. Weźcie sobie jeszcze więcej dodatkowych dyżurów, co to jest 36 godz.jednym ciągiem ,pracujcie cały tydzień non stop.Uzupełniajcie braki by nikt ich nie zauważył, po co mają oferować pielęgniarce etat za godziwą pensje skoro mają tanią silę roboczą na umowy zlecenia . Włączcie myślenie, opamiętajcie się samo biadolenie nic tu nie pomoże trzeba działać. Pozdrawiam oby nie było za późno zdrowia potem nie kupicie za te dodatkowe grosze.

#75  2015.10.19 22:28:49 ~kama

Brawo log.Pielęgniarki to przepraszam bardzo,nie dojrzałe panie,zakompleksione,narzekające w socjalnym.Otwórzcie oczy,nikt za nami się nie ujmuje,ani izby ani związki ,tak naprawdę.To co dostajemy to paprochy ze stołu.Mało,więcej pracuj za mniej,aby przeżyć musisz! Ograniczymy Ci przywileje do zera,dodamy ful dokumentacji,obciążymy odpowiedzialnością,zakażemy zamian,bo za bardzo macie luz,zabierzemy wam fotel,żeby był zdrowszy wasz kręgosłup,w zamian zmusimy was do ciągłego podnoszenia kwalifikacji za wasze pieniądze, ale aby się szkolić bez problemu,musicie podpisać tzw lojalkę ale to przecież dla waszego dobra,w końcu jesteście tylko pielęgniarkami.Wasze prysznice są w piwnicach,lekarzy na oddziale itp,oni nic nie muszą,wy nic nie możecie,i za to ich dniówka to wasze miesięczne pobory.I po co te nerwy? -będzie gorzej,bo tu nigdy nie było dobrze.Pozbądzcie się złudzeń koleżanki! A te niby podwyżki- od dyrektora ma zależeć kto ile dostanie,więc niektórzy ucieszą się z nich bardzo:)

#76  2016.01.15 18:14:37 ~mm

Koleżanki nie obrażajcie się ale tak głupiej i naiwnej grupy zawodowej jak pielęgniarki to nie ma .Jesteśmy dupomyjki bez honoru Lekarze umieją strajkować i mają porządne związki/ niczym nasze izby/

#77  2016.02.01 16:33:15 ~iga

Wstyd 100zł brutto dostałam. żenada! dyskryminacja!

#78  2016.08.25 16:39:37 ~piel

Dobrze piszą ale kto to czyta?

#79  2017.04.28 07:36:19 ~magister p

Nie wszystkie szpitale dały podwyżki magistrom pielęgniarstwa do podstawy ,jedne mają podstawy 3900 zł a inne o wiele starsze 2500 zł czyli z większym stażem,ten sam Narodowy fundusz Zdrowia i co taka różnica ? Czy studia na Uniwersytecie jest już nic nie warte pod względem finansowym,to po co te wydziały? Wiedza nabyta na Uniwersytecie na drugim stopniu pielęgniarstwa jest zrównana z pielęgniarkami po liceum bez matury? Staż pracy różnica w stażu ponad 25 lat zrównana jest do 3 lat pracy .Praca w zawodzie powyżej 25 lat i więcej wynagradzani tak jak pielęgniarki 2 lata po szkole? Specjalizacja po liceum wyżej postawiona niż magister skończony na Uniwersytecie.Wykładowcy na kursach specjalizacyjnych a na studiach magisterskich to nie można porównać ,to co zrobiono z ranga profesorów gdzie uczą na magisterce pielęgniarstwa a pielęgniarkami na specjalizacji,trochę chore ? Pielęgniarka ambitna ma mniej od tej co jest po liceum i licencjacie ? niektóra nie dostała nawet 1 złotówki za magisterkę Może coś się zmieni do lipca 2017r

#80  2017.04.28 07:39:24 ~lipiec 201

Ma być pozytywna zmiana w płacach dla magistrów pielęgniarstwa ,aby żadna pielęgniarka z tytułem magistra ale tylko magistra pielęgniarstwa a nie edukacji zdrowotnej nie została bez wyższej podstawy od pielęgniarek z licencjatem i liceum w swojej placówce Taak nam obiecano ,czekamy aż to sie stanie do lipc

#81  2017.04.28 21:24:33 ~PielPL

Kodeks Pracy: "Art. 11. Pracodawca jest obowiązany szanować godność i inne dobra osobiste pracownika." Art. 18. § 1. Pracownicy mają prawo do jednakowego wynagrodzenia za jednakową pracę lub za pracę o jednakowej wartości. - to przepraszam, dlaczego tak niektóre osoby gnoją pielęgniarki po liceum czy licencjacie skoro zarówno Dama z mgr i pielęgniarka po liceum medycznym i kursami oraz stażem ponad 20 letnim mają ten sam zakres obowiązków ? Ja rozumiem, że za kształcenie i osiągnięcie stopnia naukowego należy się dodatkowa gratyfikacja, ale jeśli jedna bez mgr ma mieć 2500 brutto, a ta z mgr 3500zł to chyba, że ta z mgr będzie robiła WSZYSTKO, bo jak wiele tu pisze - umie więcej, jest lepsza, bardziej wykształcona, a ta bez MGR będzie podawać leki ? Jeśli według prawa jedna i druga robi to samo to jedna i druga ma psi obowiązek według obowiązujących przepisów w Polsce dostać taką samą płacę, z uwzględnieniem tego, że za wyższe kwalifikacje ma prawo otrzymać dodatek w granicach rozsądku, a nie że życzy sobie Bóg jeden wie ile. A przepraszam, a czego uczą więcej na licencjacie niż w liceum medycznym ? Była tu i tu - uważam, że wręcz na Uniw.Med. wiedza jest tak teoretyczna, że aż dla mnie jest to śmieszne, bo potem izby pielęgniarskie zarabiają tylko na kursach itp. szkoleniach, byleby tylko wyciągnąć kasę. Niedługo pielęgniarka będzie robić kursy z zakładania opatrunków, bo na Uniw.Med. wykładowcy tego nie potrafią .

#82  2017.04.28 21:28:34 ~SPSK1

Polecam redakcję portalu zainteresować się sprawą pielęgniarek i ich Naczelnej z SPSK 1 w Lublinie: http://www.dziennikwschodni.pl/lublin/pielegniarek-ze-szpitala-w-lublinie-maja-dosyc-przelozonej-nie-jestesmy-w-stanie-wytrzymac-dalszych-upokorzen,n,1000198198.html http://www.dziennikwschodni.pl/lublin/spor-w-szpitalu-przy-ul-staszica-naczelna-pielegniarka-odrzuca-oskarzenia-podwladnych,n,1000198327.html http://www.dziennikwschodni.pl/lublin/mobbing-w-szpitalu-przy-ul-staszica-dyrektor-da-pielegniarkom-ankiety,n,1000198393.html Warto napisać o tym oddzielny artykuł na portalu, bo na pewno sprawa dotyczy wielu szpitali, gdzie Naczelna staje ręka w rękę z Dyrekcją szpitala i nie broni interesu i spraw pielęgniarek.

Dodaj komentarz