Władze związku pip zgodziły się w porozumieniu na: zawieszenie ogólnopolskiej akcji strajkowej (do 30 września 2015 roku) oraz podjęcia niezwłocznych działań zmierzających do zakończenia zakładowych sporów zbiorowych. Za: dodatek 1,38/godzinę.

Tzw. podwyżki dla pielęgniarek i położnych.

 

 

 

Wyciąg z podpisanego porozumienia:

 

 

 

 

Komentarze użytkowników

#1  2015.09.28 20:21:57 ~Med.Pracy!

A moje wynagrodzenie w medycynie pracy to pozostanie bez zmian? Panie Mariusz liczę na Pana odpowiedź. Nawet tego 1/38 nie będzie u nas?

#2  2015.09.28 20:25:23 ~Wow!

Wow! Na FB KOPiP podsumował w filmiku wyżej opisaną "sprawiedliwość". Nie ma godności bez jedności! Tak wiele z nas nawet te 1zł38gr. OMINIE!

#3  2015.09.28 20:30:24 ~IZA

.miało być do podstawy!

#4  2015.09.28 20:42:23 ~Ania!!!

Do podstawy! Nie odpuszczajmy tematu!

#5  2015.09.28 20:51:33 ~gośc

Gdzie jest napisane że to dodatek?

#6  2015.09.28 21:16:23 ~A gdzie?

A gdzie jest napisane,że do podstawy?

#7  2015.09.28 21:17:53 ~ja

Czy pielegniarka zatrudniona po 15.09 otrzyma podwyżkę?

#8  2015.09.28 21:18:15 ~aaa

"wszystkimi innymi składnikami i pochodnymi"

#9  2015.09.28 21:54:34 ~Do7.

Niestety nie! nie otrzyma!

#10  2015.09.28 22:13:55 ~Mira

I ZNOWU NIC NIE Będzie szkoda! Tyle kasy wyciągnęli cwaniacy i NIC! Przykro bardzo! Kampania Polityczna! Przestańcie już!

#11  2015.09.28 22:28:14 ~gosc

No właśnie, co się stanie z pielęgniarka mi służby medycyny pracy, czy też dostaną podwyżkę, w końcu jesteśmy takimi samymi pielęgniarka mi , dlaczego o nas się nic nie pisze, czy ktoś się wypowie na ten temat.

#12  2015.09.28 22:43:08 ~piel

Jak można było zgadzać się na takie warunki! przecież tutaj nie są w ogóle spełnione postulaty pielęgniarek. Zaczynając od tego, że nie jest to liczone do podstawy, czy choćby nawet to, że w żadnym stopniu nie zachęca to młodych ludzi do podjęcia pracy w zawodzie, w Polsce, bo ich ta pseudo-podwyżka nie obejmuje. Nie znajduję żadnego racjonalnego wytłumaczenia dla "negocjatorek", po prostu żenada.

#13  2015.09.28 22:48:32 ~piel

Ciekawe za ile "związkowcy"nas sprzedali. .

#14  2015.09.28 22:49:01 ~p

Czy ktoś może mi powiedzieć, czy my musimy się zgadzać na te warunki? A może jest możliwa sytuacja, aby nie odwieszać pogotowia strajkowego i walczyć dalej?

#15  2015.09.28 22:51:12 ~do 13

Dowiemy się za kilka miesięcy, kiedy niektóre "negocjatorki" zaczną się tytułować konsultant/asystent do spraw . w .

#16  2015.09.28 23:03:00 ~piel

Skoro panie wiedzą, że są wiekowe i nie mają siły i pełni władz umysłowych w godzinach wieczornych i nocnych, to dlaczego spotkania nie ustaliły, np. na godzinę 8:00, kiedy jeszcze jako tako mózg pracuje. A tak, poszły sobie na spotkanie w godzinach popołudniowych, zembuś wraz ze swoim sztabem miał już od początku taką taktykę, żeby je przetrzymać do nocy, ale przecież te lelije nie musiały nic podpisywać!

#17  2015.09.29 07:35:59 ~do16

O naiwne dziewczę! Przecież to wszystko celowe działanie w imię interesów negocjatorek i ministra.Już teraz wiadomo napewno

#18  2015.09.29 07:53:16 ~piel

Wg mnie do podstawy poniewaz to tam są pochodne typu stazowe o ktorym mowa w porozumieniu

#19  2015.09.29 09:50:51 ~Piel

Nie o taką Polskę walczyliśmy.

#20  2015.09.29 10:00:58 ~Iwona B.

Witam mam kolejne pytanie: Co to jest równoważnik etatu o którym mowa w porozumieniu? Z góry dziękuję za odpowiedź.

#21  2015.09.29 10:15:33 ~defa

Wszystko to pic na wode jak sie okazuje.To ma byc dodatek obok pensji i tez niewiadomo jak to podziela bo podobno nie kazdy dostanie tyle samo tylko w/g widzimisie dyrekcji.U mnie w szpitalu szykuje sie referendum na temat strajku.Strajk generalny do upadlego tylko tak obronimy nasza godnosc.

#22  2015.09.29 10:18:09 ~defa

PO oklamuje wszystkich .na wlasne uszy slyszalam jak ten nasz pan minister zdrowia obiecal 1600 zl podzielone na 4 raty do podstawy .KLAMCA !

#23  2015.09.29 12:21:56 ~Akuszerka

Zgodnie z Ustawą z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. z dnia 1 czerwca 2011 r.)jeden etat przeliczeniowy wynosi 7 godzin 35 minut na dobę, co stanowi 37 godzin 55 minut na tydzień, w pięciodniowym tygodniu pracy w przyjętym okresie rozliczeniowym. Nie nakręcajcie się. Wzrost wynagrodzenia ma być ze wszystkimi pochodnymi, czyli DO PODSTAWY jest to zapisane w $1 pkt 4 porozumienia - Czytajcie na spokojnie

#24  2015.09.29 12:24:26 ~piel

PO PRZECZYTANIU porozumienia ja zrozumiałam je tak wzrost średniego mięsięcznego wznagrodzenia więc do podstawy Po drugie o podziale decydują związki w danym zakładzie czyli my Jeżeli nie ma związkow lub nie dojdą do porozumienia decydować będzie dyrektor

#25  2015.09.29 12:29:31 ~Akuszerka

Tak, tylko przeczuwam niespodziankę :P Średni wzrost - wraz ze wszystkimi pochodnymi, czyli jak masz wysoką wysługę to dostaniesz mniej, tak żeby tyle wyszło?

#26  2015.09.29 12:30:45 ~gość

Miało być pięknie, a wyszło . jak zawsze. Pisałam już tak kilka lat temu - po strajkach. Drogie koleżanki i koledzy - nic się nie zmieni, takie to już nasze środowisko - nie potrafimy połączyć się w działaniach, za to bardzo dobrze wychodzi innym manipulowanie nami. Licytowanie się na studia, kursy, kursiki to nasza specjalność. Nie mam nadziei, że dożyję lat ( z racji mojego wieku), kiedy pielęgniarki będą szanowane i godnie wynagradzane. Pracuję trzydzieści kilka lat i takiego braku szacunku i pomiatania nami - nigdy nie było. Ale same na to wyraziłyśmy zgodę - przykre, ale prawdziwe. Może następne pokolenie pielęgniarek - jeżeli jeszcze takie będzie - coś jest w stanie zmienić.

#27  2015.09.29 12:31:32 ~cd piel

Zgadzam się z Akuszerką NIe zrozumiałam tylko czy 400 po odliczeniu składek a doliczeniu dodatków za świąteczne noce itd To z kolei byłoby zbyt piękne żeby było prawdziwe ale tak zrozumiałam treść porozumienia

#28  2015.09.29 12:42:32 ~cd piel

Myślę że chodzi o to że związki mogą różnie te pieniądze rozdzielić Wg stażu wykształcenia itd Więc średnia byłaby te 400 Moim zdaniem powinniśmy podzielić je równo Wszystkie ciężko pracujemy Kazda ma inną specyfikę pracy ale ta podwyżka ma nas połączyć nie podzielic

#29  2015.09.29 13:13:11 ~piel

A prywatnym klinikom co maja umowe z NFZ nalezy sie podwyzka?

#30  2015.09.29 13:25:12 ~snickers

Czytam porozumienie i czy nie jest tak, że do 30.06 po 300 zł brutto, a od 1 lipca do 31 sierpnia 400 zł brutto?

#31  2015.09.29 13:28:01 ~Akuszerka

Przeczytajcie zanim zadacie pytanie! Potem się dziwicie, że wszyscy robią z pielęgniarek matołów. Skoro jak mówi pkt 4 paragrafu 1 wszyscy, którzy mają umowę na świadczenie usług to CHYBA PRYWATNE KLINIKI TEŻ! Jeśli zatrudniają na etat

#32  2015.09.29 13:30:55 ~sickers

Nie będzie do podstawy, to forma dodatku, a ten oczywiście jak każdy obciążony jest składkami ( koszty pracodawcy, zus itp) czyli pochodne.

#33  2015.09.29 17:15:00 ~,,,,,

Nic mi to nie da.Emerytury mi to nie podniesie,ZUS zyska . Ręce opadają. Ot inteligencja.

#34  2015.09.29 17:26:29 ~do akusz

Nie masz racji wcale nie do podstawy .i nie kazdy dostanie o ile ktokolwiek dostanie.tak mowia zwiazki

#35  2015.09.29 17:27:15 ~....

Najłatwiej manipuluje się biedakami.Obiecuje im się,gruszki na wierzbie,Biedny lud łyka każde kłamstwo,które mówi,że to dla jego dobra. Tyle lat dajemy się, robić w konia,i żadnych wniosków.Nawet na własnych błędach się nie uczymy. Recydywa naiwności.

#36  2015.09.29 17:58:04 ~gosc

Ja chciałam zapytać kto glosowal na te Panie. Bo same sie chyba nie wybraly. Jesli mamy takie Panie na stanowiskach to co tu mówić sami idioci jak w PO.one nawet nie wiedzą co podpisaly. W kompromis weszly.

#37  2015.09.29 19:45:47 ~@@@

Ot i cudne rozwiązanie? aż się boje jak nasze związki podzielą kasę.Oczywiście pomiędzy siebie.Od lat tak jest,że walczą tylko dla siebie-przynajmniej u Nas tak to się dzieje.Już jest dyskryminacja w wynagrodzeniu a one udają,że nie wiedzą.Jedne z Nas dostają dodatki za pracę w warunkach o szczególnym charakterze a te za dosłownie ścianą nie itd.itp.O czym tu mowa.

#38  2015.09.29 20:51:40 ~gość

Http://www.medexpress.pl/start/prezes-polskiej-federacji-szpitali-nie-ma-gwarancji-podwyzek-dla-pielegniarek-i-poloznych/61613/ I wszystko jasne

#39  2015.09.29 21:19:16 ~piel

Punkt 10 -czyli 10.10.2015 MZ przedstawi propozycje sredniego wzrostu wynagrodzen wraz z pochodnymi tzn. ile dostaniemy do podstawy w/g obliczen to 235 zl - dobrze to rozumiem ?

#40  2015.09.29 21:48:45 ~Polecam!

Http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-pielegniarki-nadal-bez-podwyzek-resort-zdrowia-nie-wywiazal-,nId,1894874

#41  2015.09.29 22:00:40 ~Wiem!

Koleżanki, u nas w Izbach na Pomorzu i w OZZPiP u Przewodniczącej Regionu Pom. - ja i moje koleżanki dowiadujemy się wszystkiego na bieżąco. Problem jest jedynie taki,że aneksu do rozporządzenia z 8 września jeszcze nie ma czyli: nie ma jeszcze oficjalnego aktu prawnego-więc konkretów też nie ma. Póki co obowiązuje do realizacji rozporządzenie Zembali z dnia 8 września. Na resztę czekamy . pewnie ze 2-3 tyg

#42  2015.09.29 22:43:30 ~Do wiem!

Dziękuję za info. Trudne i smutne,ale fajnie prawdę znać a nie szukać czegoś czego nie ma. Widziałem sam projekt tego rozporządzenia ale jeszcze bez podpisu ministra więc był tylko papierkiem\projektem.Czekamy i nie ma co spekulować.Dobrze,że jest ten portal.To newsy mamy! Izby w większości milczą a ZZ tajniaczą się z informacjami.

#43  2015.09.30 21:28:20 ~szefowa

Jestem przewodniczącą zakładowej organizacji, nie mam etatu związkowego i jestem oburzona, jak Zarząd Krajowy mógł podpisać takie porozumienie.Nie o takie podwyżki nam chodziło. Myślę że całe środowisko pielęgniarskie ma dość osób, które nas reprezentują.Mam olbrzymi żal zarówno do władz związkowych jak i do przedstawicieli izb. Łatwo jest brać wysokie wynagrodzenia i nie myśleć o tych którzy nas wybrali.Wyjaśniam to jest podwyżka w formie dodatku i nie daje gwarancji jego realizacji.Gratuluję sukcesu naszym władzom.

Dodaj komentarz