Minister zdrowia pisze w sprawie pielęgniarek i położnych ... redakcja Portalu tłumaczy na język polski.

Tzw. podwyżki dla pielęgniarek i położnych

 

 

 

 

Komunikat ws. terminu zgłaszania danych dotyczących liczby pielęgniarek i położnych do oddziałów wojewódzkich Narodowego Funduszu Zdrowia

 

Dane przekazane przez świadczeniodawcę w terminie określonym w § 2 ust. 1 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 8 września 2015 r. w sprawie ogólnych warunków umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej stanowią podstawę do przedstawienia świadczeniodawcy przez dyrektora właściwego oddziału wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia zmiany umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej.

Brak tych danych, czy też ich nieterminowe przekazanie przez świadczeniodawców powoduje brak możliwości działania na dalszych etapach m.in. przez dyrektora oddziału wojewódzkiego NFZ. Skutkuje to negatywnymi konsekwencjami nie dla świadczeniodawcy (czy też kierującego danym podmiotem), ale dla beneficjentów rozwiązania zawartego w ww. rozporządzeniu, czyli pielęgniarek i położnych. Celem ww. § 2 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 8 września 2015 r. w sprawie ogólnych warunków umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej jest bowiem wypłata środków dla pielęgniarek i położnych.

W związku z powyższym możliwe jest przekazanie danych w późniejszym terminie. Jednocześnie, mając na uwadze bezpośredni związek z dysponowaniem środkami finansowymi określonymi w planie finansowym na 2015 rok, ostateczny termin przekazania danych nie może być dłuższy niż okres możliwości dokonywania zmian w planie finansowym NFZ na 2015 rok, czyli 31 grudnia 2015 r.

 

Powyższy komunikat został opublikowany na stronie Ministerstwa zdrowia dnia 6 października 2015 roku.

 


 

 

KOMENTARZ REDAKCJI

PORTALU PIELĘGNIAREK I POŁOŻNYCH 

 

Otóż, przetłumaczę na polski język co minister chciał powiedzieć dyrektorom, prezesom szpitali w powyższym komunikacie. 

Tłumaczę:

Szanowni dyrektorzy i prezesi, 

podpisałem w dniu 8 września rozporządzenie o tzw. wzroście płac dla pielęgniarek i położnych. W nim zapisałem, że musicie (no, tak po prośbie) do dnia 1 października przekazać do NFZ listy pielęgniarek i położnych, które zatrudniacie. Wielu z was tego nie zrobiło.

Proszę zauważcie, że brak przekazania list do NFZ skutkuje tym, że nie mogę pielęgniarkom i położnym, które zatrudniacie wypłacić wzrostu płacy, w postaci dodatku - 300 zł brutto brutto, czyli 174 zł na rękę. Zważcie uwagę na fakt, że w sumie to ja przekazuję pieniądze na przedmiotowy wzrost płac, a wy nic na tym nie tracicie. Dlatego wychodzi na to, że jesteście po prostu złośliwi, blokujecie przekazanie środków finansowanych dla pielęgniarek i położnych. Wiem, że nie macie takiego obowiązku.

Ale mimo wszystko proszę prześlijcie przedmiotowe listy pielęgniarek i położnych. Tylko nie zwlekajcie za długo. Prześlijcie je najpóźniej do 31 grudnia.

Tłumaczył: 

Mariusz Mielcarek    

 

 

Komentarze użytkowników

#1  2015.10.08 17:09:42 ~Debile???

Czy MMielcarek ma nas za debili,że tłumaczy z Polskiego Języka na nasze? Zapewniam,iż umiemy -my Pielęgniarki i Położne czytać tekst ze zrozumieniem! Nie jesteśmy debilami!

#2  2015.10.08 17:12:09 ~wOczyKole!

Rok temu wszędzie wokół słyszeliśmy,że nie ma pieniędzy na podwyżki Pielęgniarek i Położnych i basta! Przypominam,że 8 września MZ bojąc się strajku zwiazkowego podpisał samodzielnie wymyślone rozporządzenie podwyżkowe w strachu i obawie przed buntem naszym. Porozumienie rozszerzyło zakres tych podwyżek! Wynegocjowano co było możliwe na obecny czas z tym betonem politycznym! Dziś mamy "problem" jak dzielić podwyżki i jak rozszerzyć dalej grupę np. o DPS itd.Podłe jest zatem wypisywanie,że ZZ nic nie zrobiły. Ja tym Paniom dziękuję! Anna z Gdańska

#3  2015.10.08 17:14:53 Redakcja Portalu

No widzisz. 1. Dwójka nie zrozumiała nawet tłumaczenia! Pozdrawiam Mariusz Mielcarek

#4  2015.10.08 17:26:48 ~Aneta

Panie Mariuszu! Dostałam właśnie wypłatę na konto i gdzie jest te obiecane 300 zł? Nie mam ani złotówki wiecej.

#5  2015.10.08 17:33:54 ~mt

Dwójka to troll internetowy, jest po stronie ZZ

#6  2015.10.08 17:52:31 ~ja

Ja mam stówkę MNIEJ! A,o podwyżkach cisza.Dyrektor ma nas !

#7  2015.10.08 17:59:19 ~Zamordyzm!

Czy każdy kto ma inne zdanie niż plujący na wszystkich i wszystko Mielcarek jest trollem? Żenada! Popieram wypowiedź nr 2! Ja już mam 320 zł netto więcej - bo proporcjonalnie do wymiaru wypracowanych godzin z dodatkowym wyrównaniem za wrzesień. Dziękuję!

#8  2015.10.08 18:01:47 ~Wyszukała

Rekomendacja KOPiP ORPiP w Gdańsku i ORPiP w Słupsku oraz OZZPiP Region Pomorski wydaje zalecenie (wspólne stanowisko) w zakresie rozdziału dodatkowych środków z NFZ przeznaczonych na świadczenia opieki zdrowotnej udzielane przez pielęgniarki w okresie od 01 września 2015r.( Rozporządzenie MZ z dnia 8 września 2015r). Rekomendujemy, aby w/w środki były przyznane w równej wysokości na wszystkie wykazane Pielęgniarki i Położne z zachowaniem proporcji w stosunku do przepracowanych godzin, w danym miesiącu. Czyli równoważnik etatu przeliczyć należy na stawkę godzinową i naliczyć każdej pracującej w danym miesiącu pielęgniarce proporcjonalnie do ilości godzin z harmonogramu.

#9  2015.10.08 18:03:13 ~AOS

Super! U nas tak właśnie się dzieje! Jest okay.

#10  2015.10.08 18:03:22 ~michał

Pani Aneto ja też nie widziałem po moim dzisiejszym wpływie na konto żadnej podwyżki. Skoro mój dyrektor na przesłanie wykazu pielęgniarek/pielęgniarzy zatrudnionych w szpitalu ma czas AŻ do końca roku to może gdzieś za 2 lata o tyle o ile dostaniemy jakieś wyrównanie.ha ha ha.sam nie wierzę w to co piszę.cieszę się tylko z tego, że niepotrzebnie nie jechałem na ta manifestację w Wawie.i tak guzik dała.

#11  2015.10.08 18:05:59 ~michał

Panie Mariuszu Pan powinien uczestniczyć w tych negocjacjach.nasze ,przedstawicielki'' może wreszcie zrozumiałyby co podpisują. Cieszę się, że wśród nas są jeszcze tacy inteligentni pasjonaci pielęgniarstwa jak Pan. Pozdrawiam Michał.

#12  2015.10.08 18:12:42 ~Do MM

Barwność i kolorystyka szeroka palety naszego środowiska zawodowego ma swoje uroki! Fajnie,że jest Pan i Ci inni! Kocham Ludzi. Ania z KOPiP

#13  2015.10.08 18:19:44 ~michał

W dodatku w dniu dzisiejszym dowiedziałem się, że aby zrobić moja wymarzoną specjalizację z pielęgniarstwa ratunkowego muszę odbyć 4 kursy specjalistyczne (rko dorosłych, rko dzieci, ekg, badanie fizykalne). Kolejny bubel zaakceptowany przez nasze ,przedstawicielki-kolaborantki Zembali''. Przecież te treści już powinny być ,wbudowane'' w program specjalizacji. PARANOJA ! Oczywiście chciałbym też dodać, że jako magister pielęgniarstwa byłem z tego zakresu kształcony na studiach, ale co tam dublujmy treści kształcenia i powtarzajmy to samo do śmierci. Wszak jedna z zasad ,dydaktyki medycznej'' mówi o nie powielaniu treści kształcenia a kadra pielęgniarska wciąż przez całe swoje życie uczy się tego samego żeby ,Panie z Izb'' mogły sobie stołeczki grzać i pieniążki za kursiki specjalistyczne liczyć. Nam po prostu jawnie blokuje się dostęp do specjalizacji ! 1

#14  2015.10.08 18:40:56 ~HAHAHAHAHA

OZPIP TEŻ UMIOM TŁUMACZYĆ,HAHAHAHAH, I TO JESZCZE JAK UM,IĄ,OTO TREŚC:"Szanowna Pani, miała Pani, jak sama Pani napisała 1580 zł. Teraz dostanie Pani 1600. Przykro nam, że otrzymanie większej kwoty od tej, którą Pani dotychczas dostawała powoduje takie rozgoryczenie."

#15  2015.10.08 19:29:18 ~zozola

Wszyscy by chcieli więcej tylko pytanie z kim ? teraz szpitale sa przygotowane do strajku , ale każdy się tego bał .A pan Mielcarek tylko krytykuje i szydzi ze wszystkiego i to właśnie jest przykład naszego środowiska ,Jednoczmy się a nie opluwajmy .

#16  2015.10.08 19:46:01 ~Do15

Kocham Cię! Popieram każde słowo. Rafał z Gdyni!

#17  2015.10.08 20:21:36 ~Do8

Jestem z Pomorza i mój prezes chciał dzielić kasę po uznaniu ale po waszej rekomendacji już powiedział,że da równo na wymiar etatu.Będzie sprawiedliwie.Kasa będzie z tą wypłatą plus wy4ównanie za wrzesień. Tak bynajmniej mówi.Poczekamy zobaczymy.

#18  2015.10.08 20:22:53 ~Ja.

Ja jestem zz Lublina i nie wiemy tu niczego:-(

#19  2015.10.08 20:24:54 ~Kraków

Też nic .Dobrze,że u Pana Mariusza można się czegoś dowiedzieć! Dzięki!

#20  2015.10.08 20:28:56 ~Wiem

A w Opolu dzwonię do przewodniczącej i wiem wszystko! Cierpliwie czekamy na wypłaty październikowe!

#21  2015.10.08 20:41:51 ~iwona

Dlaczego wszyscy piszą o kwocie 300 zł a nie 400 przecież tyle dostaliśmy! I dlaczego piszecie o dodatku a nie do podstawy czegoś chyba nie rozumiem.

#22  2015.10.08 20:49:49 ~Iwono

Teraz realizują Rozporządzenie MZ o 300zł a rozp.o 400 jeszcze nie ma! Pozdrawiam i Polecam rzetelne info na str.int.izby gdańskiej w zakładce-aktualności.Nt.400 jest dopiero projekt i poszedł do legislacji.Rafał

#23  2015.10.08 20:51:46 ~U mnie

U mnie dużo koleżanek było i jest na zwolnienia i Nam wyliczono po 410.

#24  2015.10.08 21:10:42 ~gaga

Piszcie sobie trolliki, piszcie, aż wam spuchną! .Wystarczy wejść na fejsa i tam każdy własna twarzą poświadczy prawdę :)

#25  2015.10.08 21:19:03 ~Ania

Witam wszystkie pielęgniarki i położne,oto jakie mamy podwyżki w szpitalu w Lęborku za wrzesień 2015- 0 zł. To tak nie może być że dyrektor szpitala ustawia warunki iż nie będzie podwyżek bo niema pieniędzy na wynagrodzenia,przypominam 400 zł co cztery lata.Musimy zrobić to co najgorsze,czyli odejście od łóżek.Zjednoczmy się razem to jest nasz wspólny interes mają nas za nic.

#26  2015.10.08 21:28:12 ~gaga

,1'' ,2'' ,7'' ,9'' - Karol do was(celowo małą litera) -#43 ~Karol Data: 2015-10-08 19:01:09 Rok temu wszędzie wokół słyszeliśmy,że nie ma pieniędzy na podwyżki Pielęgniarek i Położnych i basta! Przypominam,że 8 września MZ bojąc się strajku zwiazkowego podpisał samodzielnie wymyślone rozporządzenie podwyżkowe w strachu i obawie przed buntem naszym. Porozumienie rozszerzyło zakres tych podwyżek! Wynegocjowano co było możliwe na obecny czas z tym betonem politycznym! Dziś mamy "problem" jak dzielić podwyżki i jak rozszerzyć dalej grupę np. o DPS itd.Podłe jest zatem wypisywanie,że ZZ nic nie zrobiły. Ja tym Paniom dziękuję! Teraz ,karol'',przedtem ,Ania'' Ha ha ha !

#27  2015.10.08 22:25:06 ~Do 26

Mariuszu M zwany gagą:-) Karol może być Anią:-)Też mam problemy z płcią.Kto jak kto ale Mariusz Gaga to powinien zrozumieć:-))))))

#28  2015.10.08 22:54:18 ~gaga

Ha ha ha ha ha ha!

#29  2015.10.08 22:56:45 ~kala

Dzisiaj dostałam wypłatę taką jak miesiąc temu.Jak to jest?

#30  2015.10.08 23:01:23 ~Do kala

Podwyżka będzie z październikową wypłatą z wyrównaniem od 1 września. Pozdrawiam.

#31  2015.10.08 23:05:02 ~Do28

Śmiech przez łzy:-) Zidentyfikowany zostałeś Mariuszu:-) Twoje hahahaha jest w wielu spisach pod różnymi nickami-tzn.że sam że sobą przeważnie piszesz chłopczyk vel gago.Z Rzeszowa to ją jestem.Gdzie więc się jutro spotkamy i o której.Mam ulop:-)

#32  2015.10.08 23:48:26 ~:-) xxx

Kolesie Dyrektorzy. Malwersanci. Od lat ci sami - wymieniający się jedynie za wpady Szpitalami, które czyszczą na użytek własny. System opieki porażka. Dno.

#33  2015.10.09 06:56:14 ~Pomysł

Zróbmy karuzelę stanowisk tzw.dyrektorków i pokażmy społeczeństwu jak po malwersacjach szpitale zmieniają!

#34  2015.10.09 09:35:12 ~piel

Ja tez nie zawsze ze wszystkim moge zgadzac sie z wlascicielem bloga ale uwazam ze powinno byc cos takiego co wladzy patrzy na rece i ocenia dlatego jak najbardziej jestem za tym co robi wlasciciel bloga . Robicie to co smieszna obecnie rzadzaca partia nie bierze sie za osoby ktore ewidentnie w podsluchanych rozmowach wypowiadzaly rzeczy ktore moga swiadczyc o prywatnych korzysciach politykow tylko tych ktorzy im patrzyli na rece czyli kelnerow .

#35  2015.10.09 11:07:11 ~gabi

To tłumaczenie jest nie dla pielegniarek,tylko dla pracodawcow,ktorzy wyraznie nic nie rozumiej ha,ha ha.

#36  2015.10.09 11:10:01 ~hop

Pazdziernikowa wyplata bedzie w listopadzie.

#37  2015.10.09 12:34:51 ~gaga

Do 31 - używam tylko nicku ,gaga''- ponieważ mam na imię Grażyna i zawsze piszę pod tym nickiem- jesteś mało spostrzegawcza? (czy? ). Za to Ty kryjesz się jak krecik :)Co ten Mielcarek wam zrobił takiego ,że tak go nienawidzicie?

#38  2015.10.09 13:40:44 ~keruj

W podwyżkach pominięto pielęgniarki i położne prowadzące praktyki indywidualne w ramach umowy z NFZ. Dlaczego ?

#39  2015.10.09 16:15:34 ~do13

Jeszcze nie pojąłeś magistrze,że te kursy to kasa dla organizatorek i dopóki tylu naiwnych chętnie płaci to można wymyślać co się tylko chce.Wyprali ci mózg na tych studiach i nic nie kumasz.

#40  2015.10.09 16:23:41 ~gość 11

Do keruj ZAPIS: ".realizujących świadczenia opieki zdrowotnej w formie indywidualnej praktyki pielęgniarskiej WYŁĄCZNIE w przedsiębiorstwie podmiotu leczniczego."? Z treści § 2 ust. 1 r.o.w.u. wynika, że prawodawca nakazuje uwzględniać w wyliczeniach jedynie pielęgniarki wykonujące kontrakty indywidualna praktyka pielęgniarki lub położnej wyłącznie w przedsiębiorstwie podmiotu leczniczego na podstawie umowy z tym podmiotem. Pielęgniarka wykonują zawód w ramach praktyki indywidualnej ( praktyka nie jest podmiotem leczniczym ) na podstawie kontraktu z NFZ ( opieka długoterminowa ) PODWYŻKI NIE DOSTANIE.

#41  2015.10.10 09:09:33 ~addkm

Pracuję w dwóch szpitalach w dwóch sąsiadujących województwach.Zero tu i zero tam.Pozdrawiam.Ps.obie dyrekcje milczą.

#42  2015.10.10 09:15:27 ~go

U nas podobno będą podwyżki 300 zl ale nie do podstawy ,jak je podziela ? okaze się.

#43  2015.10.10 13:56:03 ~zaza

W SZPITALU W GORZOWIE WLKP ŻADNA PIELĘGNIARKA NIE DOSTAŁA NA 10 PAŹDZIERNIKA ANI ZŁOTÓWKI PODWYŻKI ZWIĄZKI NIC NIE ROBIĄ SAME SZYKUJEMY SIĘ DO STRAJKU Z ODEJŚCIEM OD ŁÓŻEK WŁĄCZNIE

#44  2015.10.11 09:59:56 ~scribiusz

Panie Mielcarek, a gdzie Pan był w dniu 10 września 2015r i innych protestach? Jak się wydaje szykował się pan do krytyki porozumienia w obecnie pojawiających się komentarzach. Jest pan pielęgniarzem, co stoi na przeszkodzie, by aktywie włączył się w ochronę interesów pielęgniarek i położnych w strukturach OZZPiP, bądź stworzył organizację konkurencyjną do niej. Najłatwiej i najprościej krytykować i jednocześnie nie ponosić żadnej odpowiedzialności za swoje działania. Życzę powodzenia na drodze nie tylko teoretycznych, ale i praktycznych działań na rzecz środowiska naszego środowiska.

#45  2015.10.15 09:22:05 ~piguła

W Poznaniu w szpitalu Na ul Długiej ZZ są w takich układach z dyrekcją ,nawet nie starają się tego specjalnie ukrywać . Zorganizowały ostatnio zebranie dotyczące podwyżek/dodatku , tylko że poinformowały o nim 2 godz przed i jak być w tym wypadku obecnym , same zdecydowały ze ma być to dodatek nie do podstawy . Pytam się gdzie jest ich odpowiedzialność i honor.one nie reprezentują pielęgniareka raczej interesy dyrekcji.Na sumieniu mają pare innych spraw , które bardzo nas skrzywdziły.

#46  2015.10.18 15:47:33 ~tydzień

Panie Zębala. Jeszcze tydzień cwaniactwa w pańskim wydaniu i motania naszych ? przedstawicielek. Niebawem kres waszych wspólnych niby ustaleń. Knowań przeciwko Nam. PO kradziejskich - malwersanckich Rządach. Wasz sprytny myk podwyżkowy nie przekonał Nas. Panu podziękują po 25.10.11; Naszym przedstawicielkom Związkowym i Samorządowym - dziękujemy od dawna. Po 25 będzie czas na konkrety. Wiemy. Osobom zasiedziałym czasem trzeba pomóc, czyż nie tak babcie skostniałego systemu. Skostniałego waszą bezradnością, bylejakością i zacofaniem. Usunąc Warszawską blokadę rozwoju.

#47  2015.10.18 18:39:48 ~tak ! i !

To fakt. Na niektóre osoby już czas. Zębala - krótkotrwała parodia Rządu. Parodia jednorocznej premier Doktor Kopacz ? Ewa zadrwiła z Kadry pielęgniarskiej- tak jak robią to jej koleżanki i koledzy na stanowiskach pracy. Zniewolone od lat pielęgniarki i położne walczą pomiędzy sobą o ochłap z lekarskiego stołu. Pozbawione dumy i godności. Kazano wam strajkować, to masowy strajk. Czy jesteście jednak w stanie zawalczyć o Siebie ? . Weście się w garść i zacznijcie myśleć Zespołowo.Powodzenia. Żal mi Was.

#48  2015.10.18 19:00:48 ~Minister

Minister. Na kilka miesięcy y? . Kto obejmuje funkcje - Resort, a co gorsza obiecuje bez pokrycia w takich warunkach ? Desperat, karierowicz, sprzedawczyk. ! . Zembala. Zapamiętajmy to nazwisko razem z głównymi sprzedawczykami : Rogala - Pawelczyk, Dargiewicz, Kaczmarska, Przesławska, Wojdat. .

#49  2015.10.19 06:36:09 ~tolkien

To przewodniczące. a wiec odpowiedzialność jest bezsporna. to kpina, aby tak nadużywać nasze zaufanie. dla rządu i wyborów ogłupiać grupę zawodową i grać na jej emocjach. po co to wszystko. bo obecny stan im odoowiada, bo boją się zmian. przykre.nasi przedstawiciele przeciwko nam. smutne, że ich własny interes przysłonił im zadania dla których zajmują stanowiska. po co hasła, że nasz zawód to służba. jaka służba. układy i interesy od samej góry.

Dodaj komentarz