Oświadczenie Zakładowej Organizacji Związkowej Ogólnopolskiego Związku Zawodowego Pracowników Bloku Operacyjnego, Anestezjologii i Intensywnej Terapii w Rybniku.

Tzw. podwyżki dla pielęgniarek i położnych.

 

Pielęgniarko udostępnij tą informację. Potrzeba Twojego wsparcia!!!


STRAJK PIELĘGNIAREK W RYBNIKU NIE ZOSTAŁ PRZERWANY!!! Trwa nadal!


Pielęgniarki są na zwolnieniach lekarskich. Dyrekcja szuka pielęgniarek anestezjologicznych i operacyjnych. 


Więcej o tej sytuacji na: 


http://www.pielegniarki.info.pl/article/view/id/5251

oraz na facebooku. Na facebooku w imię zawodowej solidarności udostępniajcie informacje o proteście pielęgniarek w Rybniku. Wejdź na facebook.


Krajowa izba i związek pip milczą. Dlaczego?


Proszę o głosy wsparcia dla pielęgniarek z Rybnika poprzez udostępnianie tej informacji i komentarz, wobec ewentualnych łamistrajków!


Mariusz Mielcarek

 


 

 

Zobacz także: Pielęgniarki anestezjologiczne i instrumentariuszki strajkują. Szpital ogłasza konkurs na ich świadczenia. Konkurs wygrywa ... 

Zakładowe władze ozzpip w szpitalu w Rybniku: "nie będę się wypowiadać, czy popieram protest czy też nie"

Zobacz co napisał do dyrekcji: Związek Zawodowy Anestezjologów i Ogólnopolski Związek Lekarzy.

Zobacz jak się zachowały zakładowe władze związku pip 

 

 

 


 

 

 

Zobacz jak się zachowały zakładowe władze związku pip 

 

 

Komentarze użytkowników

#1  2015.10.31 15:23:02 ~Olinka

Gdyby lekarz chciał 225 zł.nie, jeśli chce 10 razy tyle- dostanie. Bez problemu. Jeśli pielęgniarka chce 225- jest afera ogólnopolska. JAK DYREKTOROWI SZPITALA W RYBNIKU NIE WSTYD? 225 zł? To jest dla 100 osób 22.500 zł miesięcznie! Boże, to prawie każdy lekarz czasem tyle wyciąga miesięcznie.a niektórzy dużo więcej! Czym jest dwadzieścia dwa tysiące przy kontraktowaniu tak ogromnego szpitala! Pan dyrektor chyba się z kimś na rozumy zamienił, że skąpstwem naraża życie pacjentów! Te Dziewczyny nie chcą kokosów, one chcą troszkę.Mam tylko nadzieję, że NIE ZNAJDĄ SIĘ ŁAMISTRAJKI, które powinno potępić całe środowisko. WYTRWAŁOŚCI DZIEWCZYNY! Pielęgniarka z Bielska

#2  2015.10.31 16:12:31 ~beata

Od tego czasu kiedy to owe pielęgniarki upominaja się o podwyżkę zmieniło się chyba kilku dyrektorów w tym szpitalu.na ich odprawy pieniądze były i to nie takie

#3  2015.10.31 17:18:15 ~piel

Jestem pewna, że pani dyrektor nie wzbraniała się przed przyjęciem żadnej premii, dodatku itp. tłumacząc to trudną sytuacją szpitala

#4  2015.10.31 17:47:40 ~piel

Problem jest dużo większy.pielęgniarki anestezjologiczne i operacyjne to nie jedyne osoby pracujące w tym szpitalu Każdy z oddziałów ma inną specyfikę.Żeby blok operacyjny mógł zacząć pracę,pacjenta trzeba przygotować -wykonuje to pielęgniarka pracująca na oddziale tak samo zajmuje się nim po zabiegu.Trudno zrozumieć dlaczego ta grupa pielęgniarek czuje się wyróżniona.Czy praca na onkologi.internie,chirurgi czy kardiologi jest mniej stresująca?

#5  2015.10.31 17:59:11 ~do 4

Przecież innym pielęgniarkom nikt nie zabronił przyłączyć się do strajku skoro nie są zadowolone ze swoich warunków pracy i płacy. w tej chwili wasze ujadanie jest po prostu żałosne, bo widzicie, że ta garstka dziewczyn może swoją determinacją osiągnąć coś więcej niż wy.

#6  2015.10.31 18:02:29 ~do 4

Specyfika w polskim pielęgniarstwie z powodu braków kadrowych jest taka, że osoby chcące osiągnąć coś więcej są ściągane brutalnie na ziemię i upominane, żeby nie zawyżać poziomu i nie chodzi mi tylko o płace.

#7  2015.10.31 18:23:30 ~piel

To żadne żałosne ujadanie ,jak wszystkie zaczniemy strajkować i chorować to co się stanie z pacjentami.Ta garstka dziewczyn skłóciła cały personel nie tylko pielęgniarki.W szpitalu pracuje także radiologia,rehabilitacja i labolatorium,osoby tu pracujące są przeciwne podwyżką tylko dla jednej grupy.Nie można wyróżniać części personelu.

#8  2015.10.31 18:39:08 ~p

Czyli wg tego co napisano pod 7. w imię dobrej atmosfery i wzajemnego poklepywania się po plecach trzeba się zgadzać z tym, żeby nisko się cenić? Przecież nikt nie zabronił innym upomnieć się o swoje.

#9  2015.10.31 18:42:37 ~do 7

Jak słyszę, że mam godzić się na pewne sytuacje i niską płacę ze względu na pacjenta, to chce mi się śmiać. Jeżeli ktoś naprawdę troszczy się o dobro pacjenta, to zauważy, że w obecnej sytuacji, przy takim obciążeniu pielęgniarek ten pacjent nie jest w ogóle bezpieczny. Więc mnie nie rozśmieszaj. Pielęgniarka z Katowic, popierająca odważne z Rybnika.

#10  2015.10.31 19:35:28 ~piel

Pielęgniarko z Katowic dlaczego nie strajkujesz? tylko popierasz taką formę protestu. Nikt nie każe się godzić na pewne sytuacje dlatego większość personelu nie zgadza się z żądaniem podwyżki tylko dla jednej grupy.

#11  2015.10.31 19:51:39 ~do 10

Nie strajkuję, bo nie muszę. Zatrudniając się postawiłam swoje warunki i je otrzymałam. Ale nad takimi jak ty i tobie podobnymi mam przewagę w tym, że znam swoją wartość. Pracuję w jednym miejscu i nie zamierzam tego zmieniać, bo właśnie mam na względzie dobro pacjentów, gdyż pracuję na ciężkim oddziale gdzie przez cały dyżur muszę mieć oczy dookoła głowy.

#12  2015.10.31 19:56:56 ~do 10

Jeżeli chcesz wiedzieć jeszcze coś więcej o mnie to powiem ci jeszcze jedno: nie lubię mieć dyżurów z takimi jak ty, albo z takimi, które pracują w trzech miejscach jednocześnie i przychodząc na dyżur już w drzwiach oznajmiają mi, że ona to "właśnie zeszła z nocki w X, jest strasznie niewyspana i żebym jej dała 3 godziny, żeby mogła się postawić na nogi". Zaskoczenie jakie wywołałam mówiąc, że nie dam jej ani pół godziny, było bezgraniczne. Od tamtej pory mając dyżur ze mną takie osoby przychodzą wypoczęte i na pewno nie po żadnym dyżurze, bo mówię wprost, że z nimi nie jest bezpieczny ani pacjent, ani ja. Przez pacjentów i ich rodziny jestem uwielbiana, a na zdaniu twoim i tobie podobnych mi nie zależy.

#13  2015.10.31 21:28:14 ~do ~12

ŻENUJĄCA JESTEŚ! Arogancka, a czy przez kogokolwiek uwielbiana, hmmmmm. to twoje zdanie, ja czytając ciebie mam duże wątpliwości.

#14  2015.10.31 23:24:15 ~piel

Żenująca, bo nie zgadza się z twoim zdaniem? Mnie uczono, że trzeba równać do lepszych od siebie,a nie do gorszych. Szacunek dla dziewczyn z Rybnika.

#15  2015.10.31 23:37:48 ~piel

Współczuję ci bardzo a jeszcze bardziej koleżanką ,które muszą z tobą współpracować,wątpię co do dobrej opini na twój temat.A co do kilku miejsc pracy to zastanów się nad sobą ? Pielęgniarki anestezjologiczne mają nie jeden etat,w czasie trwania strajku odchodziły na prywatne dyżury.mało wiesz o życiu.

#16  2015.10.31 23:56:26 ~piel

Co do sytuacji w Rybniku napisałam ,co myśli większość osób pracujących w szpitalu nie chciałam nikogo obrazić w przeciwieństwie do koleżanki z Katowic.Środowisko pielęgniarek nigdy nie będzie razem, za dużo jest osób które są lepsze od innych.

#17  2015.11.01 00:26:23 ~piel

Moim "koleżanką" nie musisz współczuć, bo niejednokrotnie moja drobiazgowość uratowała je przed poważnymi konsekwencjami, więc summa summarum przyzwyczaiły się do mnie. I po raz kolejny twierdzę, że jeżeli większość środowiska stanowią jednostki mierne, służalcze i niepewne swojej wartości to nie znaczy, że jednostki pewne swoich kwalifikacji i wartości mają do nich równać. Gdybyś popracowała trochę zagranicą w porządnym szpitalu/klinice (nie w domu opieki), to zobaczyłabyś, że tam pielęgniarki, które chcą osiągnąć coś więcej niż tylko odbębnianie dyżurów, mają perspektywy i możliwości, aby to robić (np. research nurse), ale w Polsce takie pielęgniarki jak ty bardzo chcą, żeby wszyscy byli na jednym poziomie, nieważne, że poziom ten jest denny.

#18  2015.11.01 08:23:16 ~piel

Niestety z bolem serca ale przyznaje racje 17 gdyz same do tego doprowadzilysmy, czesto tak jest niestety ze kolezanki przychodza praktycznie zmeczone na dyzur , ja rozumiem to ze chca dorobic, jest tylko jedno ale gdybysmy wszystkie przychodzily na dyzur zmeczone i potrzebowaly kilka godzin by doprowadzic sie do porzadku . same zapytajcie siebie czy to jest fer w stosunku do innych kolezanek i jeszcze wymagac by nie wyrazila osoba swojego zdania . nikt tu niczyim niewolnikiem nie jest by pracowac za kogos , bo jedna druga lub trzecia osoba jest ciagle zmeczona gdyz wziela za duzo na swoje barki , rozumiem tez ciezka sytuacje niektorych osob ze musza dorabiac, lecz czy nie czas pomyslec ze nie tedy droga ze trzeba walczyc o wysokie podstawy by nie trzeba bylo calymi dniami i nocami byc w pracy i przychodzic z jednej do drugiej pracy zmeczonym jaka jest wtedy efektywnosc pracownika . zadna doslownie zadna !

#19  2015.11.01 10:32:57 ~rybnik

Koleżanki z oddziałów, fizjoteraeuci, laboranci- wy tez będziecie kiedyś strajkować:-) zobaczymy kto was wesprze. Moze pielęgniarka z bloku ma walczyć o podwyzke jeszcze dla pana elektryka? Weźcie swoj los we wlasne rece tak jak my, a nie zazdrosccie nam odwagi i jednosci!

#20  2015.11.01 10:35:35 ~piel

W całej rozciągłości zgadzam się z 18-tką. Gdyby wszystkie pielęgniarki powstrzymały się na 1 m-c od pracy dodatkowej powstałaby ogromna dziura. Strajk(odejście od łóżek) nie byłby konieczny. "Pani Przewodnicząca Związków" za podpisanie porozumienia powinna ponieść konsekwencje swojego "Swiństwa"jakie nam wyrządziła.Otrzymała już swoją "posadkę"Proponuję wypisać się gremialnie ze związków, które nas kantują. A tak w ogóle dziewczyny z Rybnika-trzymajcie się i nie dajcie kanciarzom.

#21  2015.11.01 17:04:20 ~mou

Precz z piel.kontraktowymi,co lataja z jednego szpitala do drugiego! T przez nich teraz musimy strajkowac i poniżac sie.

#22  2015.11.01 17:57:13 ~Toya

Każda może przyłączyć się do strajku. Ale pielęgniarka z bloku stanie na miejscu każdej innej pielęgniarki w tym szpitalu i bez problemu sobie poradzi. A w drugą stronę to nie zadziała. Dlatego walczą o to, co im się należy!

#23  2015.11.01 18:48:09 ~mono

Jasne bo ta z bloku to jakaś jaśnieoświecona! to niech idzie na hematologię, ciekawe jak sobie poradzi. Miałam taką na internie, nie potrafiła nawet wkłucia założyć, cewnikować, reanimować, kompletne dno

#24  2015.11.01 18:59:24 ~do 23

Zdecyduj się, czy pracujesz na hematologii czy na internie, bo jeżeli i tu i tam, to tylko potwierdzasz fakt, że najbardziej szczekają tutaj te pielęgniarki, które latają z dyżuru na dyżur, z oddziału na oddział i nie chcą pozwolić innym aby godnie zarabiały w jednym miejscu

#25  2015.11.01 19:11:56 ~do 23

Nie naginaj rzeczywistości do swoich potrzeb. W dzisiejszych czasach większość Oddziałów Internistycznych powinna się nazywać Oddziałem Geriatrycznym więc to jak szybko się wkłujesz czy jak sprawnie zacewnikujesz zależy też od tego w jakiej kondycji jest pacjent. A co do reanimacji to na większości Oddziałów cała procedura w praktyce sprowadza się do: Zadzwońcie na Anestezję. Dobrze jak znajdzie się jakaś przytomna, która zacznie robić masaż serca.

#26  2015.11.01 20:00:13 ~piel

Z nawiedzonymi aktywistkami pielęgniarstwo sięgnęło dna! Szanujcie się,bo już nie ceni was ani pracodawca ani pacjent

#27  2015.11.02 08:58:33 ~do20

W 100% masz dziewczyno rację-to jedyna recepta na uzdrowienie fatalnych warunków wykonywania zawodu pielęgniarki w Polsce- praca na 1 etat i masowa rezygnacja z przynależności do związków,które sprowadziły nas na dno!

#28  2015.11.02 21:06:33 ~mono

Do 24 i 25 pudlo drogie Panie obecnie nie pracuję ani na hematologii ani na internie. Zaskakujące jest to, że od razu przypuszczacie taki atak jak by was ktoś opluł co najmniej. Wyraziłam jedynie swoje zdanie na temat stwierdzenia jednej z koleżanek, że nikt jej na bloku nie zastąpi, za to ona jaśnieoświecona wszystkie i wszędzie. Ciekawe, że tego tak skwapliwie nie skomentowałyście. Każdy oddzial ma swoją specyfikę i nie ma ludzi którzy wiedzą wszystko. Nie chcę mieć z wami nic wspólnego, skaczcie sobie nadal do gardeł i powodzenia Obecnie nie wykonuję tego zawodu, jestem psychologiem w jednostce penitencjarnej.

#29  2015.11.02 21:29:32 ~do 28

Jeżeli chodzi o kierunek wymiany to jak najbardziej prawdziwym jest stwierdzenie, że pielęgniarki z bloku nie zastąpi z marszu pielęgniarka z innego oddziału. Za to wymiana w drugą stronę będzie przebiegała bardziej płynnie. Przecież to chyba nie dziwi żadnej pielęgniarki.

#30  2015.11.02 21:32:44 ~do 28

Nikt pod nr 24 i 25 nie skakał nikomu do gardeł z tego co zauważyłam, za to ty do gardła "jaśnieoświeconej" jak najbardziej

#31  2015.11.03 07:55:43 ~piel

Kogo obchodzi wasza pyskówka? Sprzątaczki mają wyższy poziom,nie wstyd wam?

Dodaj komentarz