Wywiad z wiceministrem zdrowia (z wykształcenia pielęgniarką). Józefa Szczurek-Żelazko: "W ochronie zdrowia regulacje dotyczące dodatkowych składników wynagrodzeń są bardzo rozbudowane, ale o tym prawie się nie mówi. Tymczasem za pracę w nocy naliczane jest dodatkowo 65% stawki podstawowej. Nie ma tego w innych sektorach gospodarki. I o tym także należy pamiętać".

Działalność wiceministra zdrowia (pielęgniarki)

       

Zapraszamy do lektury....


 
 
 

Komentarze użytkowników

#1  2017.04.08 19:53:36 ~Ana

Won od dodatków za noce święta.

#2  2017.04.08 20:32:23 ~Bo

Pani Minister zapomniała chyba że zwykle jest to dodatek od kwoty minimalnej i tylko w części szpitali.Dla osób pracujących na dniowki nie wchodzi w grę, a to ludzie którzy też nie leżą- wszyscy praktycy wiedzą, że w szpitalu w godzinach dopoludniowych wykonuje się najwięcej różnorakich procedur. Zapomniala też dodać, że dodatek za pracę w nocy to tak naprawdę zapłata za utratę zdrowia-wszyscy wiemy jak szkodliwa jest taka wieloletnia praca.I po prostu taka wypowiedź jest żenująca.Jak całe MZ w mojej ocenie.Pozdrawiam Wszystkich.

#3  2017.04.08 20:32:58 ~Uuu

To są grosze kobieto a odpowiedzialność.dobrze ze nas jest tak mało ale dalej nie rozumieją ze tylko pieniądze zachęca do tego zawodu

#4  2017.04.08 20:34:20 ~pielegniar

Kłamstwo goni kłamstwo, Czemu my pracując u prywaciarza który uwłaszczył się na publicznym zoz i spija śmietankę z NFZ to też publiczne pieniądze nie otrzymujemy ani wysługi lat ,ani jubileuszy tak jak w zakładzie publicznym ,też finansowanym przez NFZ i w takiej samej wysokości? Hipokryzja pani minister nie ma granic.

#5  2017.04.08 20:36:00 ~Oo

Za noce powinnismy mieć płacone 200"%

#6  2017.04.08 20:37:51 ~Ania

Strajk tylko nas uratuje pokazać im gdzie ich miejsce

#7  2017.04.08 20:38:15 ~Pielęgniar

A gdzie są jubileuszusze 13-stki socjalne wszystko już nam zabarali jeszcze przeszkadza im dodatek za noce i święta a wont od tego

#8  2017.04.08 20:39:34 ~Ania

Pani minister widocznie nie pracowała na nocnych dyzurach i nie wie jak to wyglada na "pasku".

#9  2017.04.08 20:42:34 ~t.moczkows

Praca w godzinach nocnych ma szkodliwy wpływ poparty wieloma badaniami naukowymi na ten temat ,zwiększa ryzyko wystąpienia wielu chorób nowotworowych ,cukrzycy ,obniża odporność ,zaburza naturalny rytm biologiczny człowieka itd.żadne 60% dodatki tego nie zrekompensują

#10  2017.04.08 20:44:41 ~Oo

Już pamietam co pani powiedziała i zaprocentuje

#11  2017.04.08 20:47:03 ~Pielęgniar

Musimy się zjednoczyć i powiedzieć dość .

#12  2017.04.08 20:47:31 ~pielegniar

A gdzie 13 stki ,z tego co wiem w szkolnictwie są nadal wypłacane ,ponad to urlopy dla podratowania zdrowia .nie będzie naboru do pracy w Polsce za te pieniadze

#13  2017.04.08 21:08:05 ~piel

Ta min. to młot który bez skrupułów odbije pielegniarki bo już pogrąża ,miernota. Inna PiS owska tuba od macicy zasłynęła ostatnio. Jak mają nas dobrze odbierać skoro mamy reprezentantów którzy nas kompromitują publicznie. O niej Niesioł powiedział że znana jest ze swoich ograniczonych mozliwosci intelektualnych.Poza tym ktoś napisał że ma wredna mordę i ubiera się jak prostytutka i jest prostaczka

#14  2017.04.08 21:28:40 ~#14 przepr

Zapraszam panią minister do pracy na zmiany i noce l przepracowałam w takim systemie 40 lat .jestem wrakiem człowieka .nie wspominam ile łez wylały moje małe dzieci kiedy to w niedzielę i największe święta ja jako matka musiałam wszystkich najbliższych zostawić i już o godz 16 zbierać się do pracy na noc bo dojeżdzałam do niej pokonując blisko 40 km .nie wspomnę już o nieustannym stresie w pracy związany z gotowością operacyjną na moim oddziale !

#15  2017.04.08 21:29:11 ~nocka

Stawka zasadnicza gówniana to i te 65% za nockę jeszcze bardziej gówniane. Niech se pani Szczurek weźmie te stawkę i na nockę z nią.

#16  2017.04.08 21:36:10 ~ana

Dorwała się do koryta, nawet świnia mądrzejsza jest, bo dba o swoje stado. A pani Minister zapomniała jaka jest jej rola, bo po co sobie główkę zaprzątać .

#17  2017.04.08 22:34:07 ~11

Pani nie rozumie środowiska pielegniarek proszę się nie wypowiadać na temat o pracy w nocy to zabójstwo dla zdrowia 60 nie powinno być 200 za noce , praca

#18  2017.04.08 23:32:29 ~pieleg

Pielęgniarka powinna dużo zarabiać chociażby dlatego aby pieniądze przeznaczyć na wypoczynek czy podkurowania zdrowia.

#19  2017.04.08 23:36:58 ~Jaga

Jak przestaną płacić dodatek będzie brak chętnych do tego trudnego zawodu ,a wtedy za kilka lat wszyscy mozemy obudzić się z ręką w nocniku .

#20  2017.04.09 00:08:47 ~Od

Kto pozwala jej się wypowiadać?

#21  2017.04.09 00:09:21 ~Od

Zerwała się ze smyczy?

#22  2017.04.09 01:20:34 ~piel

Większość zawodów ma o wiele większe dodatki, suuuuuuuuuuka.

#23  2017.04.09 01:40:44 ~nocna zmia

Ta wypowiedź nadaje się na główny tytuł w wiodących portalach. P. Mielcarek co pan na to! Czy pan się z nami solidaryzuje!

#24  2017.04.09 07:23:47 ~Yxuz9

Popieram 8 9 18. i wiele innych wypowiedzi.30 lat pracy zmianowej na internie nikt mi tego zdrowia nie zwróci.Do lekarza specjalisty często prywatnie bo na Fundusz za długie.kolejki.Żadne przywileje jako pracownikom nam sie nie przysługują .Nauczyciele co roku 3 miesiące urlopu wypoczynkowego i jeszcze im sie platne roczne urlopy na poratowanie zdrowia należą nam nie. Dla nas tylko ciężka praca marna placa WIELKA ODPOWIEDZIALNOSC (za to powinniśmy mieć placone WiELKIE PIENIĄDZE).

#25  2017.04.09 07:31:43 ~Yxuz9

Przepraszm się nie sie i płacone zamiast placone.

#26  2017.04.09 07:35:20 ~piel

Zapamiętamy te bzdury,podziękujemy podczas wyborów

#27  2017.04.09 10:22:10 ~do24

Nauczyciele nigdy nie zgodziliby się na zajęcia z dwoma klasami jednocześnie,a nam dać 50 pacjentów na jedną to też damy radę nawet przez 72godziny non stop.DLATEGO WSZYSCY TOTALNIE nas LEKCEWAŻĄ

#28  2017.04.09 11:24:38 ~do 26

Widać, że musisz krótko pracować w zawodzie skoro wypisujesz głupoty , bo od 20-30 lat były różne, różniste rządy a sytuacja się nie zmieniła i nie zmienia :-((((

#29  2017.04.09 11:27:41 ~gość

Szczycicie się Waszym wykształceniem, kursami, specjalizacjami a poziom Waszych wypowiedzi sięga "rynsztoku"

#30  2017.04.09 11:32:37 ~Piromam

Tylko utwór, nie silnego konsorcjum i ustalenie minimalnych stawek zaszeregowania. Np 60 zł za godzinę brutto. Noc i święta 50 procent

#31  2017.04.09 11:54:25 ~alfa

Nie zwracaj jej uwagi, bo może używa klawiatury bez znaków polskich, Tak też jest przyjęte, że piszą na skróty. W dzisiejszych czasach to norma i nic dziwnego.

#32  2017.04.09 11:57:05 ~alfa

Do gościa 29- Ten rynsztok jest dziś w każdym zawodzie. I czasem im bardziej wykształcony, tym gorzej z tym bywa.

#33  2017.04.09 11:58:18 ~Pielegniar

Bardzo zenujaca .bardzo przykro ze publikuje swoje pielegniarskie wykształcenie

#34  2017.04.09 12:25:20 ~???

Do gościa 29 nie pchaj się w brudnych buciorach, ubrudzonych w rynsztoku ,tam gdzie nie jesteś mile widziany.

#35  2017.04.09 12:42:15 ~do29

Gościu masz rację

#36  2017.04.09 13:05:42 ~MY PIEL.

Te liczne dodatki pani Szczurek to mają święte krowy czyli nauczyciele , wszelkie przywileje włącznie z płatnym urlopem zdrowotnym ! Mają wszystko. przywileje 13-te pensje a my co mamy ? Tak odpowiedzialna praca ! Nie pozwolimy PISOWI na dalszą degradację zawodu ! A za noce w każdym zawodzie jest płacone - kłamstwa jak pani śmie ? A kiedy to się pani pokaże np. w gościu jedynki i powie jak bardzo w Polsce brakuje pielęgniarek ? A gdzie pani "oczko" czyli normy zatrudnienia ? Na Ukrainki niech pani nie liczy dziś z reportażu tvp : zadane pytanie przez dziennikarza - to kim chciała by pani być ( do młodej Ukrainki mieszkającej w Polsce ) odp. chirurgiem lub psychologiem. Dlaczego protest pielęgniarek w Staszowie nie był w ogóle pokazywany w telewizji polskiej ? Co jutro będzie pozamiatane ? Jałmużna no bo święta i wielki tydzień- dyrektorowi to na rękę a na otarcie łez jajecko z dyrektorem i na pewno jutro zero prawdziwych info na temat protestu i ew. jego zakończenia. A co dla pielęgniarstwa do tej pory zrobiła niejaka siostra z PIS - ruda Bernadetta ?

#37  2017.04.09 13:08:40 ~do 35

Sam sobie przyklaskujesz :)

#38  2017.04.09 13:09:55 ~Prawda

Do 29 koniec z wytykaniem wykształcenia ! żadna grupa tego nie robi - to nie wykształcenie a cechy osobowości no i wychowania, środowiska ( dużo pazernych z łąk i pól ) - kiedyś tego nie było - mieszkały dziewuchy na wsiach i krowy doiły a teraz do pielęgniarstwa gnają - oj jeszcze wam bokiem wyjdzie ten fetor ludzki jakiego się na wąchacie, gorszy jak u krów i koni ! PRZEKONACIE SIĘ !

#39  2017.04.09 13:11:44 ~39

Do 38 święta racja mam takie na oddziale jak widzą lekarza to jakby boga zobaczyły, 5 etatów norma a przy okazji i mopem nie pogardzą !

#40  2017.04.09 13:21:20 ~łączka

Z Tobą coś nie teges. Te z łąk i pól to zawsze były mądre pielęgniarki. Kiedyś 80% było pielęgniarskich licealistek z łąk i pół. To między innym kadra, która dziś się kończy. Każda następna będzie słabsza i cwańsza.

#41  2017.04.09 15:10:56 ~piel

Gość #29 ma rację,poziom naszej dyskusji jak z magla lub budki z piwem

#42  2017.04.09 16:14:29 ~piel

Nastepna pielegniarka karierowiczka, jak dargiewicz i małas. Załozne to jest.

#43  2017.04.09 16:16:44 ~Piel

Kolezanki i koledzy ze Staszowa co u was? Ja sie trzymacie? Mam nadzieje ze nie dacie sie zrobic na szaro z ta podwyzka o ktora walczycie? Czemu nie nagłosnicie strajku w mediach ogolnopolskich?

#44  2017.04.09 16:21:52 ~44

Do 43 pewnie zastraszone przez dyrektora !

#45  2017.04.09 16:22:26 ~my

Do 36 brawo !

#46  2017.04.09 16:26:58 ~ja

Do 40 no tak takie mądre a zarabiają poniżej minimum ? a dlaczego harują na kilku etatach ? młodych nie będzie nie zainteresowani wymianą pampersów i dużą odpowiedzialnością za 1500-2000 !

#47  2017.04.09 16:27:38 ~piel.

Do 40 ojojoj ale pokora ! nie zgadzam się !

#48  2017.04.09 16:38:45 ~piel

Kielce dwie transze wlaczone do podstawy.

#49  2017.04.09 16:39:35 ~Yxuz9

Przecież ciągle to ty gosciu pod 29, 35, 41. Rozmawiamy o płacach i dodatkach i to twoje wtręty obniżają poziom dyskusji.Następny frustrat który nie może nam darować dodatku Zembali.

#50  2017.04.09 16:39:39 ~piel

Walczcie o wlaczenie do podstawy tych dodatkow.

#51  2017.04.09 16:41:16 ~do 46

Jesteś w błędzie. W moim szpitalu licealistki są na umowach a większość na kontraktach to po studium, licencjacie i mgr. To one są na kilku etatach. Stare nie dają rady już. I żeby nie było mówione, że nie walczyłyśmy. Strajkowałyśmy, strajkowała cała Polska i co z tego.

#52  2017.04.09 16:44:56 ~piel

Mam nadzieje ze Staszow wywalczy podwyzke jaka chce. Inne szpitale tez pojdzcie w slady Staszowa, bo warto dzialac. Sama manna z nieba nie skapnie.

#53  2017.04.09 16:48:36 ~Piel

Trzeba miec silne i preznie dzialajace zwiazki zawodowe w szpitalu.

#54  2017.04.09 18:15:45 ~piel

Trzeba pracować na jednym etacie

#55  2017.04.09 18:45:58 ~Piel

Nie jestem za praca na jednym etacie. Jak ktos ma chec dorabiac to niech dorabia. Tylko nie za glodowa stawke. Tylko ze zwsze znajdzie sie ktos kto podejmie prace za te 15 zl brutto /godz. Zanizacie stawki, bo wezmiecie wiecej dyzyrow. Nie tedy droga.

#56  2017.04.09 18:48:49 ~Piel

Jakis czas temu chcialem podwyzke na umowie zlecenie, pytalem kolezanek czy pojda ze mna do dyrekcji. Usłyszalem ze Jej jest dobrze za taka stawke, a nawet za mniejsza bedzie pracowala. Bo ma kredyty i pieniadze jej potrzebne.

#57  2017.04.09 19:49:26 ~do55,56

Brak na to słów,takim nic już nie pomoże

#58  2017.04.09 20:34:10 ~ola

Droga pani Józefo owszem mamy dodatki za noce,święta, wysługę lat niestety te pieniądze wracają z powrotem do zus, urzędu skarbowego itd. a nasze wypłaty dalej marniutkie.Jak zabierzecie dodatek zębali to będziemy przymierać z głodu!

#59  2017.04.09 20:58:28 ~Malina

Dziewczyny nie mozemy im pozwolic na odebranie nam tego dodatku, a wrecz przeciwnie. Musimy walczyc o wlaczenie go do podstawy. Dlaczego nie pojdziemy sladem Staszowa? Powinnysmy brac przyklad z naszych kolezanek i tak jak One wziasc sprawy w swoje rece. Staszow musi stac sie punktem zapalnym dla calej Polski. Nie wystarczy tylko pisac slow wsparcia i wylewac zalu na tym portalu, bo skonczy sie to tak samo, jak w przypadku CZD w zeszlym roku.

#60  2017.04.10 09:30:27 ~sss

Tylko ze brak informacji na temat Staszowa w mediach ogolnokrajowych. Moze by jezdzic rotacyjnie jako wsparcie jak do CZD w Wawie? Było by im milej, w grupie siła.

#61  2017.04.11 17:03:10 ~MJ

Ja mysle ze mozna by było dołaczyc do Staszowa szturmem wszystkie i zrobic z tego strajk na ogromna skale.Nawet pielgrzymka do Warszawy,raz a porzadnie wszystkie a nie co jakis czas wyrywac sie z motyka na ksiezyc.Kurcze zjednoczmy sie w końcu a nie narzekajmy !

Dodaj komentarz