Ważne stanowisko ministerstwa zdrowia w sprawie dodatków brutto brutto. Przykład: szpital zatrudnia 50 pielęgniarek i położnych....

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu a wynagrodzenia pielęgniarek i położnych

       


Zobacz także:

10 maja 2017 - Ustawa "o sposobie ustalania najniższego wynagrodzenia zasadniczego pracowników medycznych zatrudnionych w podmiotach leczniczych", która ma regulować także wynagrodzenia zasadnicze pielęgniarek i położnychprzyjęta na "obiegowym" posiedzeniu rządu. Do nowych przepisów będą musiały dostosować się wszystkie placówki medyczne – zarówno publiczne, jak i prywatne.

10 maja 2017 - Pielęgniarki i położne! Sposób wypłacania dodatków brutto brutto na dotychczasowych zasadach przechodzi do historii. Pieniądze obecnie przekazywane przez NFZ dla pielęgniarek i położnych, dyrektorzy szpitali będą mogli przeznaczyć na wzrost wynagrodzenia zasadniczego... do kwoty najniższego wynagrodzenia zasadniczego, określonego ustawą.

11 maja 2017 - Zobacz aktualny projekt ustawy o najniższym wynagrodzeniu zasadniczym w podmiotach leczniczych, w zakresie podziału osób wykonujących zawody medyczne na 10 grup i przypisane im współczynniki pracy.

11 maja 2017 - Zobacz jak ministerstwo zdrowia ustosunkowało się do uwagi, że "nie wydaje się właściwe przyrównanie pielęgniarek, które ukończyły studia wyższe licencjackie lub są magistrami pielęgniarstwa / położnictwa bez specjalizacji, do tych pielęgniarek, które mają wykształcenie średnie".

12 maja 2017 - Dodatki brutto brutto dla pielęgniarek i położnych od lipca 2017 - jak to technicznie będzie wyglądało? (1)

13 maja 2017

Z raportu z konsultacji publicznych do projektu ustawy o sposobie ustalania najniższego wynagrodzenia zasadniczego pracowników medycznych zatrudnionych w podmiotach leczniczych zgłoszono uwagę w zakresie dodatków brutto brutto dla pielęgniarek i położnych, w kontekście braku korelacji zapisów przedmiotowej ustawy z rozporządzeniem ministra zdrowia w sprawie dodatków brutto brutto. Poniżej publikuję stanowisko ministerstwa zdrowia w tej sprawie.  

 

W stanowisku ministerstwa zdrowia użyto zwrotu "pracodawca zobowiązany będzie do zaliczenia tylko tej części wynagrodzenia (...), która stanowiłaby dopełnienie do wysokości najniższego wynagrodzenia zasadniczego...".

Wniosek: Czyli ustawa nie zabrania pracodawcy, zaliczenia części wynagrodzenia zasadniczego, która stanowiłaby "nie dopełnienie" ale przewyższałaby wysokość najniższego wynagrodzenia zasadniczego...

Takie postawienie sprawy daje pracodawcom wolną rękę w zakresie podziału środków finansowych przekazywanych przez NFZ na dodatki brutto brutto dla pielęgniarek i położnych.

Przykład: szpital zatrudnia 50 pielęgniarek... 30 z nich, z puli "dodatki brutto brutto", które otrzymuje z NFZ, podwyższa wynagrodzenie zasadnicze (rosną też oczywiście pochodne), w taki sposób, że wykorzystuje wszystkie środki finansowe otrzymane z NFZ na dodatki brutto brutto. Konsekwencje są takie, że 20 kolejnych pielęgniarek nie ma podniesionego wynagrodzenia zasadniczego oraz nie otrzyma dodatków brutto brutto, bo zostały one wykorzystane na wzrost wynagrodzeń pierwszych 30 pielęgniarek. 

Wszysto z godnie z prawem.

Mariusz Mielcarek

Komentarze użytkowników

#1  2017.05.13 08:46:15 ~Meadow Dew

Bedzie to dyskryminacja =mobbing. Sprawa dla Pañstwowej Inspekcji Pracy

#2  2017.05.13 09:14:42 ~Ar

Kolejny raz zrobiono nas w białych rękawiczkach w babmuko!

#3  2017.05.13 09:28:26 ~pielęgniar

Kiedyś już o tym mówiłam ze tak bedzie to odpisano żebym nie dzieliła środowiska ze dodatki pomimo ustawy będą wypłacane niezmiennie no i macie co chciałyscie pogratulujcie naszej pani minister naszym pozostałym przedstawicielkom w rządzie oraz paniom z OZZPIP oraz izbom ze w przeciągu dwóch lat sprzedały na dwa razy a my jak te głupie i naiwne dalysmy się zrobić na szaro. I ciesze się ze w moim szpitalu udało nam się chociaż część dodatku wciągnąć do podstawy dla wszystkich koleżanek

#4  2017.05.13 09:36:11 ~piel

A ja myślę, że i tak mamy sprawę wygraną z tej racji, że nas nie ma, i to my będziemy stawiać warunki. Wytrzymałyśmy tyle czasu to wytrzymajmy jeszcze trochę. Już się dzieje. Już nie długo a tam na górze polecą głowy, bo to jest SAJGON!

#5  2017.05.13 09:40:05 ~Aqua

Może należy złożyć się po 2 złote od pielęgniarki (np 100 tys chętnych = 200 tys złoty ) i ZATRUDNIĆ NAJLEPSZYCH PRAWNIKÓW niech poprowadzą nasze sprawy .

#6  2017.05.13 09:43:52 ~pielęgniar

Nikt nie poleci i nie wygramy bo nie ma jedności w naszym zawodzie bo jak będzie nas brakować to przyjdzie nasza koleżanka na kontrakt lub umowę zlecenie za 15 zł i zrobi za ta której nie ma. A NFZ będzie udawał ze nic się nie dzieje ze prawo jest nie łamane jak dyrektorzy wykazują jedna pielęgniarkę na dwóch oddziałach. Taka rzeczywistość zapytajcie dziewczyn ze Staszowa jak u nich było jak były straszone prokuratorem a pani prezes NFZ była nie za nimi tylko przeciw choć to one mówiły prawdę a dyrektor kłamał wprost do kamery i nikt go z tego jeszcze nie rozliczyl wiem bo mam tam koleżankę

#7  2017.05.13 09:49:50 ~pielęgniar

Może w końcu zróbmy ten strajk jedzmy do warszawy i pokażmy nasze niezadowolenie i dajmy im miesiąc na podjęcie konstruktywnych decyzji z odczuwalna korzyścią dla nas oczywiście w obstawie prawników a jak nic to nie da to wszystkie solidarnie odejdzmy od łóżek zobaczycie jak szybko wzrosną nasze pensje

#8  2017.05.13 10:04:47 ~alfa

Do Aquy- To nic nie da, bo to się dzieje w majestacie prawa. Tak nas załatwili. Nie ma wyjścia. Musimy się "skończyć", prędzej do decydentów nie dojdzie nic. Strajkować nie możemy, bo zarząd zgodził się na co zgodził. Strajk musi być legalny, bo inaczej rozgonią nas w try miga. Zarząd siedzi cicho, bo wdupił. Jesteśmy w czarnej dupie. Tak to widzę.

#9  2017.05.13 10:10:03 ~do 6

NFZ nie wymaga norm zatrudnienia, bo doskonale wie, że nie ma pielęgniarek. I on i rząd nie będzie strzelał sobie w kolano. Jedyne wyjście to 1 etat albo wypowiedzenia.

#10  2017.05.13 10:13:17 ~pielęgniar

Co mamy do stracenia skoro i tak istnieje prawdopodobieństwo że niektóre z nas dodatków juz nie zobaczą musimy wszystkie solidarnie przekazać naszemu zarządowi niech zerwie porozumienie i wtedy walczmy o pensje które zaczynają się od 3 tys na rękę a nie 1500 a wykształcenie staz pracy noce święta będzie tylko dodatkiem do tych pieniędzy szanujmy się.

#11  2017.05.13 10:17:00 ~pielęgniar

Skoro wszędzie się mówi ze w Polsce powinno być tak jak w Unii to w naszym zawodzie tez czyli pensja pielęgniarki to dwie najniższe krajowe czyli 4000 no i oczywiście takie same normy zatrudnieni gdzieś słyszałam że tam na jedną pielęgniarkę przypada 7 pacjentów a nie jak u nas Ona jedna ich trzydziestu i musisz wszystko zrobić

#12  2017.05.13 10:20:09 ~pielęgniar

Nie wymaga ale w niektorych szpitalach pielęgniarka nie może dorobić sobie na innym oddziale bo to niezgodne z regulaminem ale jak dyrektor wykazuje ja do fuduszu na dwóch różnych oddziałach to już wszystko w porządku

#13  2017.05.13 10:33:10 ~Aqua

Do Alfa-więc chyba ważne jest , żeby wybrać w czerwcu osobę z silnym kręgosłupem .

#14  2017.05.13 10:48:33 ~jaga

.nie rozumiem.ja ten dodatek mam obok grupy i nie mam żadnych pochodnych.chociaz w nastepnym szpitalu maja dziewczyny do grupy i pochodne.wiec jak to ma wyglądać w praktyce.chodzi o nowe pomysły ministerstwa.no cóż za kilka miesiecy ide na emeryture i chwała Bogu.bo mnie to wszystko wkurza.

#15  2017.05.13 10:56:27 ~piel

Ja czułam, że znajdzie się zapis "od możliwości pracodawcy" lub " dowolność pracodawcy". Siedźmy dalej jak otępiałe, przechwalajmy się w tytułach a profity i tak pójdą gdzie indziej.

#16  2017.05.13 11:01:38 ~S

Zaczynamy dzielić środowisko nie ma znaczenia jakie masz umiejętności doświadczenie znam Pielęgniarkę magistra co podłączyć tlenu nie potrafi sondy założyć :). Ja mam średnie bo tak nas kiedyś kształcono i potrafię to czego pani magister nie potrafi. Za to że to potrafię zarabiam mniej :( . Zmierzamy do tego ,że nasza praca nie jest wartościowana tylko papier! . Takim jak ja pozostaje wyczekać do 55 lat i odejść na wcześniejszą emeryturę stworzyć brak personelu i dyktować warunki wynagrodzeń. Bez sensowne jest pracowanie do pełnej emerytury i robić to samo co licencjat i magister za mniejsze wynagrodzenie. Brawo koleżanki z IZB wasze koryto najważniejsze i kasa za kursy i itd. Jak by nie było obowiązku płacenia składek to byście dawno przestały istnieć .

#17  2017.05.13 11:46:20 ~Oo

To zakończy się strajkiem i tyle w temacie ogólnopolskim oczywiście bo nikt za darmo pracować nie będzie

#18  2017.05.13 11:51:09 ~#17 2017.

Popieram komentarz #15

#19  2017.05.13 11:55:58 ~ada

Popieram komentarz #15

#20  2017.05.13 12:11:37 ~ola

I takim to sposobem media ogłoszą wzrost wynagrodzeń w służbie zdrowia a my będziemy mieć mniej niż mamy teraz.Jedności i strajku nie będzie bo niektóre pewnie zyskają i będą siedzieć cicho,dlatego zrobili te podziały ze względu na wykształcenie,niestety takie mamy czasy żeby komuś dać komuś trzeba zabrać.

#21  2017.05.13 12:24:28 ~IDA

KOLEŻANKI I KOLEDZY : _zacznijmy robić porządek najpierw na swoim podwórku:_Pracujemy na jednym etacie.Korzystajmy ze zwolnień lekarskich w czasie choroby ,a nie z urlopów czy zamian ,żeby oddział mogł funkcjonować.Przestańmy usługiwać lekarzom i nie wyręczajmy ich ,gdyż oni tego nie DOCENIAJĄ.BĄDZMY profesjonalni i MIEJMY KRĘGOSŁUP MORALNY.W stosunku do pacjentów zacznijcie stosować modele opieki(to wystarczy),będzie szacunek.NASTĘPNIE zniesienie obowiązkowych składek na IZBY ,jednokadencyjnosc,ewentualnie dwukadncyjnosc _MAX. A NAJWAŻNIEJSZE. SZANUJMY JEDNA DRUGĄ (bez względu na wiek ,umiejętności ,wykształcenie,umiejętności ,itd .POZDRAWIAM

#22  2017.05.13 12:32:57 ~anka

Popieram 21- dość z pazernymi, które za złotówkę polecą do każdej roboty. Róbmy coś, bo ktoś z nami już nieprzyzwoicie pogrywa.

#23  2017.05.13 12:41:54 ~Aqua

1-"Na szacunek zasługuje ten , który szacunek okazuje." 2-"Liczymy w złotówkach szacunek pracodawcy do NASZEJ pracy ."

#24  2017.05.13 13:00:48 ~Asdas

Gnoje

#25  2017.05.13 15:27:46 ~Piel

Panie Mielcarek bez jaj! Ciekawe, czy te 20 pielęgniarek, dla których zabraknie kasy, będzie siedzieć cicho. Chyba byłyby upośledzone! No ja na pewno siedziałabym cicho! Niedoczekanie! Niech sobie nie myślą, że tak łatwo damy sobie odebrać to, co dał nam poprzedni minister.

#26  2017.05.13 15:46:22 ~Jola

Jak czytam o tym co z nami wyprawiają jak kombinują żeby zabrać te parę groszy mam dość. Pierwszy raz cieszę się że za niespełna rok emerytura. Ale trzymam kciuki za młode pokolenie pielęgniarek. Walczcie o godne płace i warunki pracy.Jestem za strajkiem generalnym i zatrudnieniem prawników .Ja i moje koleżanki prawie emerytki oszukiwane i wykorzystywane przez lata namawiamy do waki.

#27  2017.05.13 17:26:57 ~mila

Drogie Panie i Panowie, Dodatek brutto brutto w żaden sposób nie jest zagrożony, to co wypisuje pan Mielcarek w większości przypadków jest kłamstwem (z prowadzenia tej strony czerpie duże korzyści finansowe, drażnienie naszego środowiska jest celowe daje to większa ilość czytelników, a co za tym idzie większą kase). Z październikowa wypłata dostajemy kolejną trzecią transze i to nie ulega zmianom, OZZPiP otrzymał całkiem niedawno takie zapewnienie od Ministra Zdrowia. A strajk ogólnopolski związany jest z utrata dodatku brutto brutto. Ministerstwo ma świadomość ze po naruszeniu tego dodatku w jakikolwiek sposób odbędzie się strajk ogolnopolski, przy i tak zastraszajaco niskich obsadach personelu pielegniarskiego nie pozwola sobie na taka kolej rzeczy. pozdrawiam, Pielegniarka

#28  2017.05.13 17:48:23 ~do 27

Wszystko pięknie,ale nie dla wszystkich

#29  2017.05.13 18:02:22 ~Aqua

Do 27- "DRAŻNIENIE NASZEGO ŚRODOWISKA JEST CELOWE"-sedno !

#30  2017.05.13 18:04:42 Redakcja Portalu

Do autora komentarza nr 27. Wiele razy byłem oskarżany o wypisywanie głupot i jątrzenie. Po czasie wychodziło na to, ze mam rację. Argument pt. "OZZPiP otrzymał całkiem niedawno takie zapewnienie od Ministra Zdrowia" jest dziwny. Nigdy takiego zapewnienia ministerstwo nie składało. Nie mogło. Bo wystarczy przeanalizować ustawę, uzasadnienie i uwagi do ustawy, że takiego zapewnienia ministerstwo złożyć nie mogło i nie złożyło. To zawsze podkreślałem pisząc na portalu artykuły w sprawie dodatków brutto brutto. To nie ja mieszam pielęgniarkom i położnym w głowach. To samorząd i związek miesza! Tak panie w czepkach. Przykład. Wspólnie z ministrem utrzymywały w tajemnicy treść porozumienia z września 2015 roku. Po co? Czy widział ktoś bieżące informacje w sprawie dodatku brutto brutto na stronach samorządu czy związku? Informacje ze spotkań w tej sprawie w ministerstwie zdrowia? Czy te organizacje są zainteresowane tym, żeby pielęgniarki i położne "z odcinka" wiedziały "co jest grane"? Pozdrawiam Mariusz Mielcarek P.S. Jak zwykle krytyka, ale zero merytorycznego argumentu na podstawie faktów, zapisów ustawowych, rozporządzeń. Nie, lepiej chlapnąć: Mielcarek jątrzy. No i pozamiatane. Tylko proszę pamiętać, że użytkownicy portalu pielęgniarki.info.pl też swój rozum mają. Im żadnej głupoty się nie wmówi. Nawet o jątrzeniu. To przestało dawno działać.

#31  2017.05.13 18:14:43 ~wrocław

Również uważam, że to jest niemożliwe zabranie dodatków raptownie. Najpierw było wałkowane że "rok 2019 teraz kończą się dodatki brutto, brutto" a teraz już 1 lipiec 2017 będą zabrane dodatki brutto,brutto na regulację w związku z ustawą o najniższych wynagrodzeniach. Nie wiem po co te bicie piany, lipiec już za pasem zobaczymy.

#32  2017.05.13 18:17:58 ~kasia

Panie Mielcarek bardzo dobrze ,że pan prowadzi ten portal bo przynajmniej można się dowiedzieć paru ważnych rzeczy,przecież w pracy nikt nam tego nie powie.Przez lata byłyśmy zastraszane przez przełożonych zwolnieniami,dlatego doszło do sytuacji ,że pielęgniarki boją się zrobić jakikolwiek ruch.

#33  2017.05.13 18:37:09 ~infirmaria

Siedzieć jak mysz pod miotłą też nie popłaca co ma ujście właśnie w obecnie panującej sytuacji! Jest kilka które za cenę własnego zdrowia nadstawiają kark a reszta potrafi tylko jątrzyć oczywiście poza plecami :(tj.mentalność babska:)

#34  2017.05.13 19:37:03 ~IDA

Do 27 , widzę ,że jesteś bardzo dobrze zorientowana w informacjach posiadanych przez OZZPiP,a niedostępnych dla przeciętnej pielęgniarki czy położonej,to proszę o podanie odpowiedzi na 2 pytania: 1)Dlaczego nowy projekt rządowy jest wprowadzany tak szybko(1.07.2017)o co tu chodzi? .2)Nadal brak odpowiedzi odnośnie mgr pielęgniarstwa ,położnictwa _zaszeregowanie,czyżby nie istnieje. Proszę o wyjaśnienia,dziękuję.

#35  2017.05.13 19:47:54 ~piel

Czy teraz rozumiecie że podziały nie mają sensu? Czy dalej upieracie się przy tym?

#36  2017.05.13 20:01:34 ~do 16

Do jakich 55 lat? Ja mam 58 i już chciałabym na emeryturę. Jeszcze 2 lata harówki.

#37  2017.05.13 20:56:58 ~FUNIA

Poproszę o komentarz Naczelnej Rady o tym fascynującym projekcie!

#38  2017.05.14 10:56:01 ~RK piel.

Do 30 popieram P.Mielcarka w pełni - wielki szacun, żeby nie P.MIELCAREK - to nie chce się nawet pisać. Wykonał Pan do tej pory kawał ciężkiej, wielkiej roboty, Zawsze merytoryczny, zawsze w przedmiotowej sprawie :) - prawda, jedyne żródło informacji - krytykanci jak wam nie wstyd ? No ale cóż są tzw. panie w czepkach, funkcyjne wszelkiego rodzaju różne tam aquy (nożyce uderzą w stół itd.) PODZIĘKUJMY PIĘKNIE PANU MIELCARKOWI ZA TO CO DOTYCHCZAS DLA NAS ZROBIŁ - TYLKO ON ! SERDECZNIE POZDRAWIAM P.MIELCARKA, ŻYCZĘ DUŻO SIŁY I WYTRWAŁOŚCI, SZACUNKU OD KOMENTUJĄCYCH(! ), ZDRÓWKA BO NASZE ŚRODOWISKO JEST SZCZEGÓLNE, SZCZEGÓLNIE PODZIELONE NIESTETY :( UKŁONY DLA REDAKCJI :)

#39  2017.05.14 10:59:47 ~obserwator

Do 33 piszmy merytorycznie nie oceniamy siebie negatywnie bo i tak już nas społeczeństwo ocenia ( portal nie logowany), zmieńmy mentalność, twórzmy dla siebie przyjazną kulturę zawodu ( jak lekarze, nauczyciele)

#40  2017.05.14 11:01:24 ~my piel.

P.Mielcarek dziękujemy za wszystko, szkoda, że nie jest Pan naszym przywódcą w związkach krajowych ! Wybierzmy w czerwcu Pana Mielcarka !

#41  2017.05.14 11:01:54 ~nersik

Do 38 brawo !

#42  2017.05.14 11:05:34 ~do 27

Drogie Panie i Panowie - czyżby Dargiewicz się broni ? Tak Pani Dargiewicz to dzięki P.Mielcarkowi nie pozwolimy sobie na odebranie dodatku brutto, brutto - żeby nie Pan Mielcarek dawno by już było po ptakach !

#43  2017.05.14 11:06:19 ~piel. maz.

Do 40 popieram

#44  2017.05.14 11:07:01 ~piel ł&oac

I my popieramy

#45  2017.05.14 11:07:29 ~Wrocław

Do 40 też popieramy

#46  2017.05.14 11:11:47 ~podlaskie

38 - prawda, 40 - popieramy w pełni !

#47  2017.05.14 11:21:06 ~ciekawostk

W piątek 12 maja w dniu naszego święta w tvp zamiast złożyć życzenia, mówić o licznie brakujących pielęgniarkach, o trudach zawodu mówiono o stoczniowcach, o trudzie zwodu i takie tam inne ! RZĄD PIS NIE LUBI PIELĘGNIAREK KACZYŃSKI MŚCI SIĘ ZA BRATA KTÓRY PRZEGRAŁ PROCES Z NIESŁUSZNIE ZWOLNIONĄ PIELĘGNIARKĄ MARIĄ MACHERA ( W TYM PORTALU OPISANE ARCHIWUM) LUB WYGOGLUJCIE BO - NIE ZAJĘŁA SIĘ JEGO ZNAJOMĄ BEZ KOLEJKI A RZECZ DZIAŁA SIĘ W SZPITALU BIELAŃSKIM A ZRESZTĄ CO TO DLA NICH PIELĘGNIARKA - TO JAK SPIEPRZAJ DZIADU JAK POWIEDZIAŁ KIEDYŚ KACZYŃSKI ! PREZYDENT MYLI NAS Z SALOWYMI ! ŚWIETNY POMYSŁ Z RZECZNIKIEM RZĄDU P.MIELCAREK - TAK SIĘ POSTĘPUJE W CYWILIZOWANYCH KRAJACH ! DZIĘKUJEMY ! DZIĘKUJEMY ! DZIĘKUJEMY !

#48  2017.05.14 11:22:24 ~Aqua

Do -38 - czy COŚ zabolało . Obiektywizm nie potrzebuje korzyści , to również dla niektórych nieosiągalny punkt widzenia . Pozdrawiam

#49  2017.05.14 11:26:40 ~Piel.

Do 47 prawda, prawda - żeby nie P.Mielcarek - to już by dawno było pozamiatane z dodatkami ! dziękujemy !

#50  2017.05.14 11:29:54 ~obiektywne

Do 48 co ten troll tu robi ? TE w czepkach to też trolle ! a 38 ma rację uderzysz w stół a nożyce - itd. Pozdrawiamy P. Mielcarka.

#51  2017.05.14 11:32:44 ~my piel.

Do 48 dla ciebie osiągalny dla korzyści - nie chcemy tu ciebie funkcyjna. Wszystko podważasz co dla nas dobre.

#52  2017.05.14 11:33:28 ~piel.

Ot i filozofia od siedmiu boleści - ot taka praktyczna dla siebie.

#53  2017.05.14 11:34:14 ~mgr

Do 42 pewnie tak - dobry trop !

#54  2017.05.14 11:36:29 ~do #50

A znasz symbole Polski? a znasz symbole pielęgniarstwa? nie obrażaj więc proszę i nie pisz głupot a jeśli nie wiesz to się doucz! :( OBIEKTYWNIE:)

#55  2017.05.14 11:51:15 ~Auqa

51 dla porządku nie jestem funkcyjną -MY-czy jesteście jakąś zorganizowaną grupą wichrzycieli ? A co jest dla was dobre ? UMIECIE COŚ POZA TROLLOWANIEM ?

#56  2017.05.14 12:18:30 ~do #55

CZYSTA WODA ZDROWIA DODA !

#57  2017.05.14 12:39:38 ~Aqua

51-" Są na ziemi trzy tajemnice , trzy rzeczy niepojęte . Piękno , sprawiedliwość i prawda ." Gdzie się odnajdujecie ?

#58  2017.05.14 12:41:47 ~my

Do 54 witamy pisiora !

#59  2017.05.14 12:42:30 ~My

My to my - mówimy prawdę !

#60  2017.05.14 12:43:52 ~;)))))))))

Do 57 tylko w pisie - ha, ha, ha ! śmiechu warte ! :)))))))))))))))))))))

#61  2017.05.14 12:45:10 ~Piel.

Do 38 dobrze napisane. Pozdrowienia dla P.Mielcarka i Redakcji.

#62  2017.05.14 13:34:56 ~Aqua

Do 60 jeżeli pielęgniarstwo upolityczniasz - to niskie pobudki Tobą kierują . UMIEJĘTNOŚĆ CZYTANIA nie każdemu jest dana .

#63  2017.05.14 21:57:00 ~Ana

Baby! Opamiętajcie się z tym słowotokiem bez ładu i składu.Nic z tego nie wynika tylko jedna drugiej naubliża lepiej wam praca od tego lżejsza mniej odpowiedzialna i stresująca pieniędzy macie więcej.Trzeba z sęsem jakimś działać ktoś wspomniał o prawnikiem może to dobry pomysł i nade wszystko JEDEN ETAT NA JEDNĄ KWOTA ZA GODZINĘ PRACY NA POZIOMIE np 50 zł kosmetyczka elektryk czy facet od pralki nie ma wyrzutów gdy tak się ceni wyrobników za grosze nie poważają nawet jak ich mało pamiętajmy!

#64  2017.05.15 11:01:46 ~do 63

Masz 100 % rację.U mnie,brak pielęgniarek,a dyrektor zastrzegł ,tylko umowa zlecenie,nikogo nie przyjmie na stały etat.Więc wszystkie z umowy zlecnia,powinny się zjednoczyć i wypowiedzieć taką formę zatrudnienia,wyznaczając stawkę j.w.50,-zł Czy to takie trudne ? Typowe baby,dzielą włos na czworo,żadnych konkretów.

#65  2017.05.15 11:09:07 ~,,,,

Wszystkie,bez względu na wykształcenie,są po prostu zahukane. ZAHUKANY-niepewny siebie, łatwo ulegający innym, potulny (jako skutek złego traktowania w przeszłości lub życia w trudnych warunkach)

Dodaj komentarz