Takie proporcje założyło ministerstwo zdrowia: różnica w najniższym wynagrodzeniu zasadniczym - pielęgniarka a pielęgniarka ze specjalizacją 14%, różnica pomiędzy pielęgniarka ze specjalizacją a pielęgniarka z tytułem magistra i specjalizacją 43%.

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu a wynagrodzenia pielęgniarek i położnych

       

Poniżej prezentujemy tabelę, w której określono docelowe najniższe wynagrodzenie pielęgniarek i położnych w podziale na trzy grupy, ze względu na posiadane wykształcenie (zgodnie z projektem ustawy o sposobie ustalania najniższego wynagrodzenia zasadniczego pracowników wykonujących zawody medyczne zatrudnionych w podmiotach leczniczych/:

               [1] na kierunku: pielęgniarstwo lub położnictwo

                                                                                     źródło informacji: ministerstwo zdrowia

Zobacz także:

Aktualności według działów -  Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu a wynagrodzenia pielęgniarek i położnych

Komentarze użytkowników

#1  2017.05.18 20:15:08 ~pielegniar

To jest chore różnica 2 tyś zł za te same obowiązki nasze związki poniosły ogromną porażkę ze wyraziły na to zgodę zawiodłam się

#2  2017.05.18 20:18:07 ~piel

Dlaczego nie mam tej stawki obecnej? Brakuje mi i brakuje!

#3  2017.05.18 20:25:20 ~piel

Podwójna stawka dla magisterki ze specjalizacją,która pracuje na odcinku i wykonuje takie same czynności jak pielęgniarka po licencjacie? Takie stawki i różnice to tylko w pielęgniarstwie. Stawkę pielęgniarki po licencjacie dogoni najniższa krajowa a nawet ją przewyższy. Wtedy dopiero zacznie się ucieczka z pielęgniarstwa. Chyba naprawdę należy rozważać zmianę zawodu bo te dysproporcje dobiją skłócając nasze środowisko doszczętnie.

#4  2017.05.18 20:25:40 ~#3 pielęgn

Licencjat uwzględniono,czy czy będzie dobrowolny przymus dalszego odkształcenia ażeby godnie zarabiać? Wg mnie,to cały projekt podwyżek jest źle skonstruowany.

#5  2017.05.18 20:29:45 ~ona

Polska będzie jedynym krajem gdzie płaci się za tytuły. Nigdzie w krajach UE nie ma dysproporcji. Trzeba się już powoli pakować. To wszystko jest skandalem.

#6  2017.05.18 20:32:34 ~Magda

WITAM JESTEM MAGISTREM PIELEGNIARSTWA W JAKIEJ GRUPI SIE MIESZCZE POZRDAWIAM

#7  2017.05.18 20:38:58 ~Mgr, specj

Nie wywnetrzajcie się tak. Nie dostaniemy tego.

#8  2017.05.18 20:48:18 ~Do Magdy

W najniższej bo nie masz specjizacji

#9  2017.05.18 20:48:23 ~WIOLA

Te 4 tys to powinna zarabiać każda pielęgniarka.ja skończyłam liceum medyczne bo taki był system kształcenia i nie czuję się głubsza od młodych co mają licencjat.specjalizacji taż nie mam ale za to z 5 kursów które były mi potrzebne w pracy a takie segregowanie powoduje tylko kłótnie które nic nie dają bo to nadal są zarobki dla ubogich.różnice powinny być w zależności od tego gdzie i na jakim oddziale się pracuje i jakie funkcje się pełni.

#10  2017.05.18 21:00:32 ~Lidia

Tytuł mgr ze specj ale inną niż profil szpitala lub oddziału. Do teraz nie uznawany np chirurgiiczna w szpitalu psychiatrycznym?

#11  2017.05.18 21:11:33 ~REGE

I JESCZE BARDZIEJ OKROILI NASZE STAWKI WE WCZESNIEJSZYCH PROPOZYCJACH BYŁO O 200 ZŁ. WIECEJ NO TO TERAZ SIĘ ZACZNIE KRACH! SAMI NIE WIEDZĄ CO ICH CZEKA JUŻ I TAK NAS BRAKUJE SZPITALE SAME BĘDĄ NAS BŁAGAĆ O PRACĘ .JUŻ NAS PRAWIE ŻE NIE MA. A PO TYM CO PROPONUJĄ NIKOGO NIE ZACHĘCĄ DO PRACY TO DALEJ SĄ STAWKI GŁODOWE. W 2021 ROKU TE STAWKI DALEJ BĘDĄ NAJNIŻSZĄ KRAJOWĄ. ŻYCIE Z ROKU NA ROK DROŻSZE

#12  2017.05.18 21:15:44 ~Troska

Za duża różnica między grupami. O 500 zł od najniższej do najwyższej.

#13  2017.05.18 21:29:51 ~mira

Wiola zgadzam się z tobą w 100%

#14  2017.05.18 21:47:07 ~14

Te propozycje to jak lizanie lizaka przez szybę . Dzisiaj ustalone wynagrodzenie na rok 2021 czyli za 4 lata to czcze obietnice które nie zostaną zrealizowane . Tak było w przypadku ustawy 203 i obecnie 4razy po 400. Ja się pytam w którym szpitalu dodatki Zembali zostały włączone do podstawy? Chyba w żadnym wiec nie ma się po co kłucić o różnice zarobków w naszej grupie zawodowej .

#15  2017.05.18 22:05:27 ~nurse

Oni znowu chcą nas oszukać i liczą na naszą naiwność. W 2021 r to będą żadne podwyżki. Czas na emigrację, w tym kraju nikt nigdy nas nie doceni. Społeczeństwo jest także przeciwko nam. Dziwny kraj. Odwiedzający na moim oddziale najczęściej mówią, że nigdy nie chcieliby tu pracować , ale żeby pielęgniarki zarabiały godnie to już NIE.

#16  2017.05.18 22:16:16 ~Bozena

Zastanawiam się skąd będą mieli pieniądze na takie podwyżki skoro dziś nie sa w stanie podnieść plac o parę złotych.

#17  2017.05.18 22:30:01 ~jola

Chore to i śmieszne

#18  2017.05.18 23:04:41 ~Aaa

Totalny bałagan. Wszystko pogmatwane,nie widzę dobrych rozwiązań,w tym co proponuje minister i w tym co proponują związki. Oni szukają rozwiązania tej trudnej już sytuacji,bez logicznego myślenia,jak w jakimś amoku! Pracuje 28lat,mam1800zl.pensji zasadniczej,do tego dochodzi dodatek za wysługę,za 5 nocy i świąteczne. Na rękę otrzymuje ok. 1700zl. I tak bez podwyżek jest już z dziewięć lat,a nawet gorzej,bo zabrany jest nawet dodatek socjalny. Obsada bardzo okrojona,na ostrych nocach od dwóch miesięcy nie ma salowej,obowiązki spadły na pielegniarki. I co sie dziwić, ze nie ma chętnych do takiej pracy?

#19  2017.05.19 02:06:50 ~piel

"za mniej niż 6000 zł pracuje złodziej albo idiota" ktoś z elit tak powiedział, no to wiemy kim jesteśmy.

#20  2017.05.19 02:11:52 ~do 1

Dlaczego związki poniosły porażkę, ? tam pełno magistrów ze specjalizacją, my dajemy się robić w konia, zamiast pracować na jednym etacie lub iść na dłuższe L-4.

#21  2017.05.19 07:20:07 ~Aga

Przepraszam ,ale mam czekac na podwyzki do momentu kiedy bede na emeryturze ? To jest chore.Poza tym . taki podzial jest absolutnie niesprawiedliwy.Nastepny porojony projekt jak wszystko w tym kraju.Pielegniarka pracujac na odcinku musi wykazac sie praktyka i wiedza a nie tytulami.Czy po 20-30 latach pracy w szpitalu z wiedza i doswiadczeniem, jest gorsza od mlodej pielegniarki z tytulami przed nazwiskiem nie majacej praktyki ? Uwazam ze absolutnie nie a wrecz przeciwnie.Osobiscie do opieki wybralabym te bez tytulow ☺

#22  2017.05.19 07:25:28 ~ #ada 2017

Skoro taka różnica płacowa to podział obowiązków . To jest skandal . W tym kraju nie płaci się za pielęgnację ,a pielęgniarki po LM wykonują najlepiej te czynności . Po trzydziestu latach pracy czuje się upokorzona i poniżona.

#23  2017.05.19 07:31:55 ~#23 2017.0

Do #5 masz rację.

#24  2017.05.19 07:31:57 ~23

Może będziemy tyle zarabiać ale ze wszystkimi dodatkami. Dzisiaj brutto mam ok. 3,500 , to za 4 lata brutto 3200- 5200 nie rzuca na kolana. Znowu będziemy krążyć przy najniższej krajowej .

#25  2017.05.19 07:34:17 ~Aqua

Każdy mógł podjąć wysiłek przez ostatnie 30 i więcej LAT , aby podnieść swoje kwalifikacje . jest to również obowiązek .

#26  2017.05.19 07:47:30 ~Piel

Prosze sie uçzuc a nie zazdroscic tym co ciezko na to pracwaly inwestowaly w siebi jakm koszyem

#27  2017.05.19 07:47:39 ~Piel

Prosze sie uçzuc a nie zazdroscic tym co ciezko na to pracwaly inwestowaly w siebi jakm koszyem

#28  2017.05.19 07:47:39 ~Piel

Prosze sie uçzuc a nie zazdroscic tym co ciezko na to pracwaly inwestowaly w siebi jakm koszyem

#29  2017.05.19 07:55:33 ~kasia

Obiecanki cacanki odwlekają wszystko w czasie to takie gruszki na wierzbie.Musimy walczyć żeby dodatek brutto brutto włączono do podstawy,bo wtedy będą konkretne pieniądze i dla wszystkich a nie tylko dla wybranych!

#30  2017.05.19 08:01:56 ~30

W szpitalu w którym pracuje dyrekcja włączyła 300 do podstawy i pod pasek zostało 250 -oczywiście brutto. Jak zwykle cześć pieniędzy ministerialnych została w dyrekcji

#31  2017.05.19 08:03:11 ~#30 2017.0

Do # 5 .Popieram.

#32  2017.05.19 11:24:09 ~do #5

Jesli chodzi o ten zawód bardzo różnimy się od innych krajów; o czym mówi się i mówi szczególnie w wynagrodzeniu! :) teraz będziemy przodować i My tylko chyba w głupocie w myśl powiedzenia"GDYBY GŁUPOTA MIAŁA SKRZYDŁA TO BY FRUWAŁA"No cóż ale po części a może całkowicie same jesteśmy sobie temu winne; nie uważasz?

#33  2017.05.19 13:57:16 ~piel

Nie mam nic przeciwko różnicom w wynagrodzeniu,ale nie może być aż taka przepaść między mgr a innymi pielęgniarkami!

#34  2017.05.19 15:16:28 ~lili

Mam pytanie jesli dojdzie do tych podwyzek to kogo chetniej beda zatrudnialy biedne szpitale Pania mgr czy licencjata ?

#35  2017.05.19 16:40:55 ~Piel

Do 34 Kobieto w jakim ty świecie żyjesz? Przecież braki personelu są wszędzie. Naprawdę sądzisz, że pozbędą się pielęgniarek z mgr i specjalizacją, a zatrudnią licencjatki? Już widzę, jak te pierwsze pozwolą się zwolnić z takiego powodu, a tych drugich jest tak wiele na wymianę, że walą drzwiami i oknami!

#36  2017.05.19 16:54:07 ~pola

Zastanawiam się czy w ogóle doczekamy tych podwyżek? A jeśli już to szpitale będą oszczędzać i zatrudniać tylko te bez magistra, bo po co im 12 magistrów na oddziale? To tylko będą dla nich koszta. No, chyba, że nas będzie tak mało, że wszystkie bez względu na wykształcenie będziemy mogły dyktować warunki. Tak czy owak wszyscy nabijają sobie kabzę naszymi kursami, studiami, specjalizacjami. To własnie jest z licencjatem, który nie jest brany pod uwagę w podwyżkach. Oby tylko specjalizacje czy magister nie podzieliły jego losu. Okaże się, że są zupełnie niepotrzebne, skoro pielęgniarka ze specjalizacją w szpitalu klinicznym biega zapychać dziury w całym szpitalu. Przychodząc na dyżur, nie wie gdzie dzisiaj będzie pracowała. Dlatego nie ma co się licytować. Pożyjemy - zobaczymy.

#37  2017.05.19 17:22:47 ~piel.

O czym Wy piszecie, jak nie zatrudnią mgr ze specjalizacją jak nie ma w ogóle chętnych w dużych miastach, będą zatrudniać wszystkich chętnych, jeśli w ogóle tacy będą.

#38  2017.05.19 19:16:39 ~piel

Te bez specj i mgr powinni pousypiać,aby się dłużej w tym dziadostwie nie męczyły.Większości zostało kilka lat do głodowej emerytury,więc nie dadzą też nikomu zarobić na dokształcaniu.Uśpić to i nie zawracać sobie w ministerstwie mądrych główek takimi.

#39  2017.05.19 19:46:14 ~plg-

Skąd wzięli te obecne kwoty zasadnicze,przecież prawie wszyscy mają 1800,- - 1900,-zł Co znowu policzyli? ,średnia z 3 etatów,kontrakty ?

#40  2017.05.19 20:43:20 ~S

Już pisałam w innym temacie, że takie podwyżki to fikcja. Teraz nie stać na to aby dołożyć nawet złotówkę ale za 4 lata dostaniesz prawie lub ponad 100% podwyżki? Takich cudów to nie ma, a szczególnie w pielegniarstwie.Bujać to my ale nie nas. Jedyne jeszcze co jest możliwe to to, że to 5200 dla mgr piel. ze specjalizacją to jest brutto brutto:P

#41  2017.05.19 22:29:08 ~Pieleg

Tak podwyżki.Rok 2021 czyli bliżej nie określona przyszłość. I znowu się nabiorą na podwyżki głupie pielęgniarki

#42  2017.05.19 23:13:57 ~Basia

Naprawdę jak określić to co ONI wyprawiają, jestem specjalistką, również mam licencjat i nie jestem doceniona. Dyrekcja uważa, że są mądrzejsi, powodzenia, nie będę walczyć o swoje i nie będę się poniżać

#43  2017.05.19 23:32:05 ~ola

Dalej nic nie rozumiecie przecież im zależy ,żeby pielęgniarki dalej się kształciły bo ktoś ma z tego niezłą kasę tak było ze studiami pomostowymi wykładowcy nieźle się obłowili.Do 2021 będzie to samo a z podwyżkami zarobków znowu coś wykombinują żeby tylko nie dać!

#44  2017.05.20 07:53:28 ~do43

No pewnie,że tak,tylko i wyłącznie oto chodzi,żadnej podwyżki się nie spodziewajmy

#45  2017.05.20 08:02:13 ~do 25,26,2

Jak się nie ma nic mądrego do napisania,to proszę nie pisać.

#46  2017.05.20 08:06:37 ~piel

Podstawę powinnyśmy mieć równą, tylko za tytuły kursy i specjalizację powinny być konkretne dodatki. Nie byłoby tej całej kłótni.

#47  2017.05.20 08:11:54 ~piel

Co to za polityka, że w tym samym kraju w niektórych miastach dodatki brutto brutto wliczają do podstawy a w innych nie.

#48  2017.05.20 08:47:13 ~Róż

Zwracam się do koleżanek które przy łóżku chorego przepracowały bez specjalizacji i tytułu magistra przez 25 , 30, czy 35 lat. Pracowały bez rękawiczek , jednorazowego sprzętu itd. Pracowały z poświęceniem i oddaniem. Wykształcenia nie uzupełnialy z różnych powodów , chociazby z takich że najzwyczajniej w świecie nie miały na to siły bo same mają poważne problemy zdrowotne. Czy Izby pielęgniarskie , związki zawodowe pochyla się nad tymi pielegniarkami. My przez ponad 30 lat płacimy wam składki a Izby udają ze nas nie ma albo jesteśmy leniwe. Nie jesteśmy leniwe. Jestesmy zmeczone chore. Może czas wyruszyć na rozmowy do Warszawy.

#49  2017.05.20 09:39:36 ~Do 48

Brawo 48- takich pielęgniarek jest dużo i to my uczymy nowe pielęgniarki,my je wciągamy do pracy na oddziale,dzielimy się naszym doświadczeniem,a teraz mamy być traktowane jak zło konieczne,nam proponuje się najniższe wynagrodzenie,po tylu latach ciężkiej pracy. To skandal w każdym zawodzie dobry,doświadczony pracownik z dużym stażem otrzymuje coraz niższe wynagrodzenie? To chory kraj,a nasze izby pielęgniarskie przyczyniają się do degradacji tego zawodu.

#50  2017.05.20 11:27:03 ~piel

Do 48,49-popieram!

#51  2017.05.20 13:50:51 ~Piel

Popieram 48 i 49. Sama ukończyłam MSZ 36 lat temu. Nie czuję się przez to gorsza od dzisiejszych magisterek. Mam kazano kończyć kursy kwalifikacyjne i specjalizacje, oraz liczne szkolenia. Takie posiadam. Nikt mi za to grosza nie dołożył do poborow, więcej straszył nas ze bez tych " papierkow" możemy nie utrzymać się w pracy. Nagle teraz obowiązkiem pielęgniarki zaczynającej pracę jest min. Licencjat i mgr. I za to mają iść duże różnice w poborach? . Chory system! Pozdrawiam serdecznie wszystkie pielęgniarki. Izby pielęgniarskie- do likwidacji! . Doskonale się bawią nagradzana się pobierają trzynas. I premie. Za nasze składki. Poznać te baby do roboty przy łóżku obloznie chorego.

#52  2017.05.20 15:32:26 ~Piel

Pr9sze nie brac na litosc

#53  2017.05.20 15:57:13 ~do 48 i 49

Nie płacz dziewczyno. i nie rób z siebie męczennicy. Tez pracuję 30 lat przy łóżku chorego zaczynałam pracę tak jak Ty bez rękawic i sprzętu jednorazowego - pracując kończyłam studia magisterskie później specjalizację. Dało się? Dało - dlaczego mam mieć takie samo wynagrodzenie ja te osoby które jak to elokwentnie napisałaś "nie uzupełniały z różnych powodów". Miały swoje powody ich prawo to niech teraz ponoszą konsekwencje swoich wyborów i decyzji.

#54  2017.05.20 15:58:48 ~Aqua

Do 45 rozumiem , że pozostaje Ci rola recenzenta - i to miernego .

#55  2017.05.20 16:05:32 ~Aqua

Do 54 - popieram . Najpierw drwina z tych , które się kształciły , a teraz lament , że może dostaną mniej - żałosne !

#56  2017.05.20 16:20:52 ~Yxuz9

Do wiadomości koleżanek które twierdzą że miałyśmy 30 lat czasu podjąć studia.Dobrze pamiętam że jeszcze20 i 15 lat temu dyrekcje placówek OCHRONY ZDROWIA. utrudniały pielegniarką dalszą naukę .Zgodę na studia i specjalizacje dostawał tylko nieliczne wybrane ( odzialowey i panie z układów towarzysko-rodzinnych) .Studiowanie bez zgody i pomocy dyrekcji było b.ciezki.Teraz się to zmieniło ale nie kazdy ma na studia czas zdrowie i pieniądze.Łatwo jest oceniać i krytykować nie znając realiów naszej pracy 30. 20 lat temu.Mimo tego co piszę zgadzam sie ze powinna być różnica płacy pielegniarek z tyt. Mgr i bez ale nie taka wielka .chyba ze ktoś jest na kierowniczym stanowisku

#57  2017.05.20 16:29:47 ~Aqua

Do 56 - na stanowisku kierowniczym dostaje się dodatek funkcyjny - to większość wie .

#58  2017.05.20 16:32:59 ~Aqua

47 - to zależy tylko od związków zawodowych działających w danym zakładzie !

#59  2017.05.20 16:34:45 ~Aqua

55 do 53 - popieram

#60  2017.05.20 16:35:40 ~obserwator

Do 53 nic nie zrozumiałaś

#61  2017.05.20 17:13:28 ~Do Aqua

Co Ty sama siebie popierasz

#62  2017.05.20 17:22:20 ~Aqua

61-PRZECIEŻ WIDZISZ KOREKTĘ :) nr 59

#63  2017.05.20 17:27:21 ~ania

A ile z nas zrobiło studia pomostowe i nic z tego nie mamy a tak nas zachęcano do nauki,nikt wtedy nie mówił o specjalizacjach.Wiele z nas czuje się oszukane bo mamy już swoje lata i nie mamy już sił do dalszej nauki!

#64  2017.05.20 17:35:33 ~Aqua

Do 63 czy przez ostatnie 10 ,15 lat nie słyszałaś i nie czytałaś o specjalizacjach dla pielęgniarek ? Nie do wiary ?

#65  2017.05.20 17:38:23 ~do obserwa

Czego nie rozumiem? Tego, że pracując przez 30 35 niektóre osoby nie zrobiły nic w kierunku podniesienia kwalifikacji i zatrzymały się na poziomie LM a znam takie osoby i nie jest ich mało - tak masz rację nie rozumiem. Nie ma we mnie zgody na tzw równe traktowanie w zatrudnieniu takich osób.

#66  2017.05.20 17:51:23 ~ania

Do Aqua- niestety nie wszystkie jesteśmy z Warszawy czy miast wojewódzkich na prowincji też są szpitale a w nich zwykłe pielęgniarki nie takie światowe jak Ty!

#67  2017.05.20 17:59:58 ~do #66

Ania to Ty jesteś z prowincji nie wypowiadaj się za innych - znam wiele osób z prowincji, które tak samo jak pielęgniarki z Warszawy czy miast wojewódzkich są światłe i wykształcone. No ale cóż każdy mierzy swoją miarą.

#68  2017.05.20 18:23:32 ~do53

Gówno tylko dostaniesz,nie szykuj się na więcej

#69  2017.05.20 18:31:13 ~piel

Do ania-Spoko,te które ostatkiem sił i środków zrobiły specjalizacje,a nawet studia nie zobaczą podwyżek,bo wcześniej odejdą na emerytury.Podwyżki to tylko obiecanki,cacanki,aby zagonić młode i stare do finansowania dodatkowych papierów.

#70  2017.05.20 19:16:03 ~do #68

Już dostałam kretynko

#71  2017.05.20 19:23:25 ~Aqua

66 - PRZYKRE .

#72  2017.05.20 19:33:56 ~ania

Oczywiście,że jestem z prowincji i wcale się tego nie wstydzę ,tylko staram się wytłumaczyć ,że my żyjemy w innym świecie.Podjęcie nauki czy na studiach czy specjalizacja to wielogodzinne dojazy,czas ,o kosztach już nie wspomnę.Na pewno osobom z dużych miejscowości jest łatwiej,więc niech z taką łatwością nie krytykują innych.

#73  2017.05.20 19:48:30 ~Aqua

72 - dojeżdżałam do miejscowości 70 km bo tam otworzyli specjalizację , która mnie interesowała , mimo , że mieszkam w dużym mieście wojewódzkim . Inne koleżanki pokonywały 400 km . Naprawdę trochę samokrytyki .

#74  2017.05.20 20:06:00 ~Kropka

Czytam i jestem przerażona ! Mam 30 lat pracy. Przez te 30 lat nic się nie zmieniło, nadal nie jesteśmy zgrane. Kłócimy się o pieniądze jak zawsze i wykształcenie. W taki sposób niczego nie zmienimy. Wszystkie ciężko pracujemy z tytułami i bez. Warunki pracy są coraz gorsze bo nas mało a my coraz starsze. Emerytura ? Nie wszystkie dożyjemy bo myślimy tylko o pieniądzach , pracujemy na kilku etatach i to powinno być zmienione. Jeden etat , godziwa wypłata i walka o lepsze warunki pracy . Nasze koleżanki 30 lat temu mając 50 lat nie pracowały tak ciężko i dziś mając 80 lat cieszą się emeryturą! My to raczej nie dożyjemy jej bo nie potrafimy się zjednoczyć i walczyć o wspólne cele.

#75  2017.05.20 20:14:40 ~Aqua

74 -tu chodzi o fakty , nie kłótnie czy walkę . Źle to interpretujesz przynajmniej w moim przypadku .

#76  2017.05.20 20:39:37 ~piel,

Minister Zdrowia wydając rozporządzenie z dnia 28 lutego w sprawie rodzaju i zakresu świadczeń udzielanych przez pielęgniarkę samodzielnie bez zlecenia lekarskiego, uprawniając magistra pielęgniarstwa do wykonania wielu czynności. W podziale na grupy magistra pielęgniarstwa zaszeregowuje w najniższej grupie, mam nadzieję, że zostanie to wyprostowane- wycofa rozporządzenie albo dokona poprawki w grupie do której powinien zaliczyć magistra bez specjalizacji. Liczę na Pana Mariusza, że poruszy ta sprawę na portalu oraz zgłosi do OZZPiP.

#77  2017.05.20 20:54:36 ~piel

Do aqua-Obawiam się,że byłabyś w stanie strzelać do ludzi,którzy mają inne poglądy niż ty

#78  2017.05.20 21:22:50 ~Aqua

77 - niskiego poziomu komentarz .

#79  2017.05.20 22:07:47 ~do #76

Masz rację nawet materac możesz podłożyć samodzielnie oto Ci chodzi uprawnienie? :)

#80  2017.05.21 11:29:34 ~80

Czytam te komentarze i żal . Niektóre Panie przyzwyczaily się do sytuacji, kiedy to otrzymywały taką samą pensję, jak te które podnosily swoje kwalifikacje całe życie. Źenada.czas wreszcie na sprawiedliwość. W żadnym zawodzie tak nie ma.Jesteśmy już trochę dalej.idziemy do przodu.A ten kto nie idzie do przodu to się cofa niestety.Zazdrość to nie miły doradca tego zawodu.Dlatego same na tym tracimy.Dobro powraca , ale zawiść i zazdrość nie zdrowa też nie kończy się dobrze.Szczególnie dla tej osoby☺ Więc zamiast narzekać proponuję douczyc sie i osiągnąć ten pułap jaki ma pielegniarka z tytułem magistra i specjalizacji.☺

#81  2017.05.21 12:00:29 ~do 80

Komu i czego zazdrościć,że ktoś poświęcił czas i pieniądze na bezwartościowe papierki?

#82  2017.05.21 14:37:41 ~Aqua

Do 80 - jak mówią " nauka to pokarm dla rozumu "-chyba nie każdy jej potrzebuje .Spłycanie chęci poszerzania wiedzy do bezwartościowych papierków , świadczy tylko o prymitywnym podejściu do naszego , ale też i innych zawodów .

#83  2017.05.21 14:40:02 ~Aqua

Oczywiście to było do 81

#84  2017.05.21 21:54:47 ~basia.

Za parę lat starsze koleżanki odejdą na emerytury ,pozostałe uzupełnią wykształcenie i będą zarabiać kokosy,skończą się kłótnie pomiędzy pracownikami ochrony zdrowia, lekarze i pacjenci będą doceniać pielęgniarki, wzrośnie prestiż zawodu,na studiach pielęgniarskich zabraknie miejsc-warto mieć marzenia!

#85  2017.05.22 02:45:25 ~piel

Jestem przekonana, że prawie wszystkie niewykształcone 60 latki odejdą na emerytury, wtedy te najbardziej wykształcone będą pracować za dwie i tak oto wyjdzie na to samo, czyli praca na 2 etaty. Jeżeli ta ustawa wejdzie, to będzie wojna i dyrekcja będzie musiała dać podwyżki nie patrząc na wykształcenie, inaczej pielęgniarki będą odchodzić do innych szpitali, rynek reguluje wszystko - tak będzie na pewno w dużych miastach.

#86  2017.05.22 06:49:12 ~Aqua

85 - mówisz o wojnie z ustawą czyli aktem prawnym .

Dodaj komentarz