Wiceminister zdrowia (pielęgniarka): "Ustawa zniweluje nierówności między poszczególnymi zawodami medycznymi i pielęgniarka z wyższym wykształceniem ze specjalizacją będzie mogła zarabiać porównywalne kwoty co lekarz".

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu a wynagrodzenia pielęgniarek i położnych


8 czerwca 2017 - Spontaniczna akcja wysyłania przez pielęgniarki i położne pisma w sprawie "społecznego niezadowolenia" w związku z projektem ustawy autorstwa związków zawodowych. Zobacz propozycję pisma, które ma być wysyłane do izby pielęgniarek.

10 czerwca 2017 - Czarno na białym. Tak samorząd pip dzielił pielęgniarki i położne, w kontekście wysokości wynagrodzenia. Wczoraj zmienił zdanie! Dzień po uchwaleniu nowej ustawy o wynagrodzeniach zasadniczych w ochronie zdrowia. Pomroczność jasna?

10 czerwca 2017 - Panie w czepkach doznały OLŚNIENIA! Napisały list do ministra Radziwiłła, dzień po uchwaleniu przez sejm ustawy o wynagrodzeniach zasadniczych w ochronie zdrowia. Szkoda, że się nie zająknęły o projekcie ustawy autorstwa (nie)porozumienia związków zawodowych. Ale wezwał je do tego marszałek sejmu! Poczekamy...

10 czerwca 2017 - Izba naczelna pip wydała komunikat: "W związku z licznymi zapytaniami członków samorządu pielęgniarek i położnych...".


20 czerwca 2017 

Informacja z obrad senackiej komisji zdrowia - początek obrad 12.00 - dnia 20 czerwca 2017. Informacja uaktualniana na bieżąco. Ponad 90 KOMENTARZY!

Druga część informacji z obrad senackiej komisji zdrowia - początek obrad 16.00 - dnia 20 czerwca 2017. Informacja uaktualniana na bieżąco. Ponad 50 KOMENTARZY!

21 czerwca 2017 

Zobacz sprawozdanie senackiej komisji zdrowia w sprawie ustawy o wynagrodzeniach zasadniczych w ochronie zdrowia. Podział pielęgniarek i położnych dokonany tą ustawą, jeden z senatorów określił jako "niesprawiedliwy na chłopski rozum".


DZIAŁALNOŚĆ WICEMINISTRA ZDROWIA (PIELĘGNIARKI)

Przeczytaj wywiad z wiceminister zdrowia (pielęgniarką) - Ustawa zniweluje nierówności między poszczególnymi zawodami medycznymi i pielęgniarka z wyższym wykształceniem ze specjalizacją będzie mogła zarabiać porównywalne kwoty co lekarz

Zobacz także:

Aktualności według działów: Działalność wiceministra zdrowia (pielęgniarki). 

Komentarze użytkowników

#1  2017.06.21 21:37:50 ~piel

"Ustawa zniweluje nierówności między poszczególnymi zawodami medycznymi i pielęgniarka z wyższym wykształceniem ze specjalizacją będzie mogła zarabiać porównywalne kwoty co lekarz"- a to kłamczuszka, bo licencjat(ze specjalizacją) do niczego nie uprawnia. A tych studentów to żadna uczelnia nie pomieści !

#2  2017.06.21 21:43:34 ~nurse

Zdrajca! i Kłamca

#3  2017.06.21 21:50:28 ~piel

Dlaczego publicznie można mówić takie rzeczy bez prawnej odpowiedzialności?

#4  2017.06.21 21:54:08 ~D.D

Pielęgniarka nie chce zarabiać tyle co lekarz. Pielęgniarka chce zarabiać adekwatnie do wykonywanej odpowiedzialnej i ciężkiej pracy. Chce żeby była doceniona jej wiedza, zaangażowanie, odpowiedzialność empatia. Pielęgniarki chcą też szacunku dla swojego zawodu, którego w obecnej chwili brak w społeczeństwie jak i w każdej ekipie rządzącej, oraz bezpośrednich przełożonych. Pielęgniarka chce też żeby traktować ją w pracy jak człowieka a nie jak robota, chce mieć czas dla pacjenta, jak i na chwilę relaksu dla siebie, bo co z tego że kodeks pracy gwarantuje jej przerwę skoro z braku lub okrojonej obsady dyżuru nie ma na nią czasu. Pielęgniarka chce spokojnie żyć , wiedząc że jutro będzie kolejny normalny dzień, a nie czekać i liczyć że może jutro się coś zmieni, że w końcu ktoś zauważy jak niesprawiedliwie jest traktowana. Pielęgniarka chce godnie żyć i zarabiać we własnym kraju, a nie podejmować decyzję o emigracji. Pielęgniarka chce.ale czy doczeka się zmian? . Niech nikt nas nie porównuje do innych profesji i sma tego nie róbmy. JESTEŚMY OSOBNYM ZAWODEM, dajcie nam to czego oczekujemy, to nie są rzeczy nie możliwe.

#5  2017.06.21 22:18:42 ~caramia

Do 4 i wszystko w temacie

#6  2017.06.21 22:19:48 ~funia

Taa,czyli wielki sukces polskiego pielęgniarstwa! jak pani nie wstyd!

#7  2017.06.21 22:24:36 ~hm

Co ten babol pier

#8  2017.06.21 22:43:19 ~mgr specj

Ja nie chce zarabiać tyle co lekarz bo nie powinnam . Pracujac przy lózku chorego w polskich warunkach szpitalnych powinnam zarabiać więcej od od mgr fizjoterapii po specjalizacji .A mgr piel bez specjalizacji powinien zarabiać więcej od mgr fizjoterapii bez specjalizacji czy rehabilitacji a mgr dietetyki powinien zarabiać najmniej bo jego praca to wakacje w zestawieniu z naszą.

#9  2017.06.21 23:25:03 ~Pali

Jesienią szykujemy się do strajku koniec poniżania

#10  2017.06.21 23:41:06 ~ja

Do 9 POPIERAM !

#11  2017.06.22 00:18:41 ~gosia

A dlaczego tylko pielęgniarka z magistrem i specjalizacją? przecież wszystkie wykonujemy taką samą pracę a ponad to te ,które mają kursy mogą o wiele więcej niż magister czy specjalistka .

#12  2017.06.22 05:03:51 ~Kochane

Dosyć kłutni! nawet MGR ze SPEC jeśli będzie przesunięty na inny oddział niż to jest wymagane to będże miał około NAJNIŻSZEJ KRAJOWEJ! T A K TRUDNO Z R O Z U M I E Ć ! ! ! NIE DZZIELCIE SIĘ tylko działajmy!

#13  2017.06.22 05:06:18 ~KOCHANE

To dopiero początek. pielegniarkicyfrowe@wp.pl po więcej info. wysyłać puste e-maile jeśli jeszcze do nas nie należycie :) LAWINA RUSZYŁA. z góry dziękuję pozostałym za dziesiądki E-maili wsparcia. DZIAŁAMY!

#14  2017.06.22 06:29:23 ~do 8

Oczywiście masz rację. To chore, żeby mgr dietetyk był tak wywindowany. Praca lekka, bezstresowa, tak jak piszesz "wakacje".

#15  2017.06.22 06:31:39 ~do 9

Czas na pospolite ruszenie. Popieram

#16  2017.06.22 08:23:27 ~irena

Popieram #15 - wiecie dlaczego mgr ze specjalizacją stoi na najwyższej półce - bo tych jest najmniej - a reszta - DO WSPÓLNEGO WORA! - P.Szczurek przecież była przy projekcie Ustawy, niech chociaż spróbuje się z tego wytłumaczyć!

#17  2017.06.22 08:46:19 ~S

Misja , powołanie, służba.Chcialyscie tak ? No to macie ! Nikt nie będzie się przecież liczył że służącą z powołaniem do misji.

#18  2017.06.22 08:54:25 ~Ola

Do D.D. - doskonale, właśnie na tym nam zależy. Tylko przestańcie zazdrościć czego skutkiem jest zawiść i podziały. Wspólnymi siłami można osiągnąć wiele, ale od czegoś trzeba zacząć. Jeżeli ma to być mgr+specj. to niech tak będzie. Mądrej pielęgniarce bliższa od lekarza będzie koleżanka po fachu - a zarobki cóż w każdej profesji są zróżnicowane. Nie do końca zgadzam się z tym, że powinny zależeć od lat pracy, bo nie można mówić o doświadczeniu w dobrym tego słowa znaczeniu jeżeli nie jest poparte wiedzą.

#19  2017.06.22 09:22:05 ~pielęgn

Pani SZCZUREK jest dyrektorem, dla mnie, nie jest pielęgniarką, nie pracując 5lat na stanowisku pielęgniarskim już dawno utraciła prawo wykonywania zawodu, a jak to się ma do ustawicznego kształcenia w zawodzie pielęgniarki, jedna wielka ściema i nagłaśnianie przez media wiązanie wielkich nadziei, a będzie robiła wszystko, jak każdy dyrektor, żeby pielęgniarce najmniej zapłacić- mieć tanią siłę roboczą, która posprząta i ogarnie wszystko za kilka zawodów medycznych bo przecież pielęgniarka ma najszersze kompetencje i będzie tańczyła tak jak zagra jej książę Radziwiłł. który nas tak nienawidzi, że słowo pielęgniarka z trudnością przechodzi mu przez gardło, wystarczy poobserwować jego wyraz twarzy jak się wypowiada na nasz temat i jak kłamie odnośnie naszych zarobków w mediach i w ogóle szkoda szarpać sobie języka na ten temat bo to jest jedna wielka obłuda, zakłamanie i nieuczciwość i oszustwo!

#20  2017.06.22 09:31:37 ~vica

Może najpierw normy zatrudnienia ustalą. A tu od razu podziały .To temat zastępczy.

#21  2017.06.22 10:10:34 ~Aqua

Do 9,10 Chcecie wyprowadzić pielęgniarki i położne na ulice - jedno pytanie : KTO BĘDZIE PODPISYWAŁ POROZUMIENIE ? Panie z izb i związków ? Hipokryzja monumentalna.

#22  2017.06.22 10:55:50 ~piel

Ale dlaczego usunięto mój komentarz, że powinniśmy zarabiać godnie w zależności od kwalifikacji, a nie stale lecząc swoje kompleksy porównywać się do lekarzy, jak sugeruje pani wiceminister, tego nie rozumiem Redakcjo Portalu.

#23  2017.06.22 10:59:11 ~Do #4

Ministrem się bywa a właścicielem kilku przychodni POZ się jest. I tak właśnie myśli "książę". Dlaczego miałby płacić więcej zatrudnionym tam pielęgniarkom, wówczas przecież mniej zostanie dla lekarzy a przede wszystkim dla niego. Zawód pielęgniarki miał być zawodem samodzielnym, zachęcano nas do "brania spraw w swoje ręce". Tworzyły się indywidualne i grupowe praktyki pielęgniarskie. Najpierw zlikwidowano formę zadaniową pielęgniarki POZ ( po części z powodu zbyt pazernych na kasę niektórych z nas ). Teraz mówi się , a nawet wprowadza pilotażowy program zespołów POZ :lekarz - pielęgniarka - położna. Kontrakt z NFZ zawierał będzie zespół, którego szefem będzie lekarz - pielęgniarce i położnej zapłaci najniższą stawkę ustawową. Znaczna część praktyk pielęgniarskich ulegnie docelowo likwidacji. Pozostanie tylko pielęgniarska opieka długoterminowa domowa. Tutaj też były zakusy na wprowadzanie zmian - zespołów. Chwilowo MZ wycofało się z tego pomysłu. Na jak długo ? I tak to pielęgniarka nawet mgr z kilkoma specjalizacjami wróci na służbę do "pana doktora". Czy nadal uważasz, że jesteśmy samodzielnym zawodem ?

#24  2017.06.22 11:13:08 ~piel

Ja nigdy nie uważałam, że jesteśmy samodzielnym zawodem, czy jak pacjent dostaje wypis do domu są tam jakieś diagnozy pielęgniarskie, czy jak pacjent ma odleżyny możesz w szpitalu samodzielnie wezwać chirurga albo zrobić posiew z rany ? w szpitalu rządzi lekarz może w pielęgniarstwie rodzinnym jest inaczej, jak masz własny kontrakt z NFZ.

#25  2017.06.22 12:29:26 ~mgr

Droga Pani Wiceminister zdrowia Podział powinien być taki Pielęgniarka /położna dyplomowana< wykształcenie średnie > 0,64 plus 0,9 za specjalizację Licencjat pielęgniarstwa/położnictwa < wykształcenie wyższe zawodowe > 0,73 plus 0,9 za specjalizację Magister pielęgniarstwa /położnictwa wykształcenie wyższe medyczne 1,05 plus 0,9 za specjalizację lub studia podyplomowe medyczne Niestety wiem , ze to utopia co pokazała dzisiejsza wypowiedz Zaszczutej Pani w ministerstwie oraz komentarze na tym portalu zawistne nienawistne i pełne pogardy dla ludzi wykształconych w nowym systemie , przykre bo niedługo własnie Ci ludzie będą się Wami opiekowali , bo już dzisiaj pielęgniarki są wiekowe i mają bardzo zniszczone zdrowie swoją pracą.Zastanówcie się karma wraca

#26  2017.06.22 13:36:20 ~Ola

Do mgr - brawo, zgadzam się w całej rozciągłości i życzę zdrowia wszystkim. Dodam tylko, że niezależne od wszystkich trudności, które miałyśmy, mamy i mieć będziemy w bardzo dużym stopniu same zapracowałyśmy sobie na taki stan rzeczy - takiego braku szacunku do siebie nawzajem i tego wszystkiego czym się zajmujemy nie ma w żadnym zawodzie.

#27  2017.06.22 14:15:51 ~Do #25

Niestety wiesz , ze to utopia. To po co o tym piszesz i to niejednokrotnie.

#28  2017.06.22 16:52:00 ~do 27

ODPOWIADAM CI PO CO Bo mam nadzieję , ze wreszcie takie jak TY zrozumieją , że czas na szacunek i weryfikację samego siebie , a może powiesz tez kolezanko, ze może czas szanować wyższe wykształcenie na poziomie równorzędnym do lekarza. Inaczej pani od układania diet będzie zarabiała 2 razy tyle co ty, a twoim zadaniem będzie wydanie zaleceń dietetycznych przy wypisie pacjenta .Dietetyk, fizjoterapeuta , analityk medyczny , farmaceuta , psycholog z tytułem magistra to jest ktoś godny wysokich zarobków, ale pielęgniarka z tytułem magistra nie ? A dlaczego a to dlatego , że Panie pielęgniarki z poprzedniej epoki kształcenia sobie tego nie życzą i mają magistra pielęgniarstwa za NIC za ZERO , ZA IDIOTKI, ZA NIEUKI ITD DZIĘKUJEMY EFEKTY JUŻ SĄ.

#29  2017.06.22 17:57:09 ~motyl

A ja chcę się odnieść do przegłosowanej w komisji senackiej ustawy ( dla PAŃ bardzo zresztą ważnej ) .Otóż Szanowne Panie jeszcze może się wiele zmienić .Bo proces legislacyjny jeszcze trwa , bowiem Senat nie uchwalił jeszcze uchwały , która to następnie trafi do Pana Prezydenta - do podpisu albo też jeżeli odmówi i przekaże umotywowany wniosek ( trafia ona do Sejmu ponownie , do ponownego rozpatrzenia . tzw : weto ustawodawcze .Co powoduje że , ponownie zajmie się nią Sejm ( ale nie Senat ) .Nie ma jednak na tym etapie ( Pan Prezydent ) możliwości wnoszenia poprawek.Jeżeli większością 3/5 głosów , w obecności co najmniej połowy ustawodawczej liczby posłów Sejm odrzuci - to nie ma już innej możliwości , jak tylko podpisać ponownie uchwaloną ustawę i zarządzić jej ogłoszenie . ( w Dzienniku Ustaw ) .Jeżeli nie będzie takiej większości , proces ustawodawczy kończy się i ustawa nie nabierze mocy prawnej . DRUGA WERSJA : Jeżeli Senat przegłosuje tą ustawę ( wszyscy muszą ) senatorowie i powstanie uchwała - to po 21 dniach od uchwały Senatu Prezydent podpisuje i zarządza ogłoszenie jej ( po tzw : VACATIO LEGIS ) , w Dzienniku Ustaw i następnie przygotowanie do realizacji .Prezydent - jeśli ma wątpliwości co do ustawy uchwalonej przez parlament , może złożyć wniosek do Trybunału Konstytucyjnego o zbadanie zgodności z Konstytucją

#30  2017.06.22 18:25:55 ~motyl

A teraz chcę się odnieść do PIERDÓW jakie wypowiadała obecna wice ( pielęgniarka , która zwykłą pielęgniarkę pracującą z pacjentem - MA ZA NIC . Natomiast dużo jest chwalebnych wypowiedzi o , FACHOWOŚCI " konowałów 1 - wszego kontaktu ( że śmiech bierze z TYCH JEJ PIERDÓW . Co do ich , fachowości to można mówić by bardzo wiele ( chyba że miała na myśli fachowość w OKRADANIU PAŃ ) PRZY JEJ APROBACIE i NRPIP i nie tylko to owszem - TRAFIŁA W SEDNO. W końcu aby zaistnieć na wyższych , stołkach i na nim trwać to naprawdę , trzeba było wykazać się nie lada ,wiedzą " . Już kiedyś w dawnych czasach jedna ze świętych powiedziała że

#31  2017.06.22 18:40:31 ~motyl

Ponieważ urwało tekst wiec skończę , TO CO WYSOKIE JEST PLUGAWE A TO CO NISKO NIE SZUKA POKLASKU. A o tym że PANIE są PARTNERAMI DLA LEKARZY ( to jeszcze gorzej haniebne kłamstwo ) . Gdzie byli jak Panie cały czas zgłaszają że BARDZO JEST TRUDNA I CIĘŻKA SYTUACJA NA ODDZIALE ? A co do asystenta PAN TO CHYBA ONA Z CHOINKI SIĘ URWAŁA .Bo od momentu , kiedy weszła Polska do UNII EUROPEJSKIEJ powinny być asystenci PAŃ . ALE nie było - bo KOMUŚ BARDZO NA TYM ZALEŻAŁO . A obecna aprobata do tej procedowanej ustawy JA PYTAM KTO DAŁ JĄ ? aby zdeprecjonować wyższe wykształcenie .Przecież Panie kształciły się za ciężko zapracowane pieniądze kosztem dzieci , rodziny , bez urlopów szkoleniowych ( o których w NZOZ mogły pomarzyć).I jeszcze o senioralnej polityce .Przecież niedawno było kontraktowanie( opieka długoterminowa ) i do dziś jeszcze wiszą odwołania PAŃ na stronach Oddziałów NFZ Wojewódzkich .Skoro tak dobrze ? TO GDZIE JA PYTAM?

#32  2017.06.22 18:49:02 ~motyl

Tych KŁAMSTW JEJ NIE MOŻNA CZYTAĆ BO KREW SIĘ BURZY JAK MOŻNA W IMIĘ WŁASNEGO INTERESU BYĆ TAK PLUGAWYM ? Może skoro jest TAK ŚWIETNIE TO NIECHBY PANIE W NAJCZĘŚCIEJ OGLĄDANYCH PROGRAMACH W TV wypowiedziały się a nie osoba , która ADORUJE KONOWAŁOW . Dlaczego nigdy nie zostały zaproszone Panie aby się wypowiedzieć we własnym imieniu i o pracy w szpitalach i w NZOZ . Ja wiem że STOŁEK jej jest bardzo , bardzo ciepły ale PLUGAWY i BEZ HONORU .

#33  2017.06.22 18:50:29 ~motyl

A teraz chcę się odnieść do PIERDÓW jakie wypowiadała obecna wice ( pielęgniarka , która zwykłą pielęgniarkę pracującą z pacjentem - MA ZA NIC . Natomiast dużo jest chwalebnych wypowiedzi o , FACHOWOŚCI " konowałów 1 - wszego kontaktu ( że śmiech bierze z TYCH JEJ PIERDÓW . Co do ich , fachowości to można mówić by bardzo wiele ( chyba że miała na myśli fachowość w OKRADANIU PAŃ ) PRZY JEJ APROBACIE i NRPIP i nie tylko to owszem - TRAFIŁA W SEDNO. W końcu aby zaistnieć na wyższych , stołkach i na nim trwać to naprawdę , trzeba było wykazać się nie lada ,wiedzą " . Już kiedyś w dawnych czasach jedna ze świętych powiedziała że

#34  2017.06.22 18:51:45 ~motyl

A teraz chcę się odnieść do PIERDÓW jakie wypowiadała obecna wice ( pielęgniarka , która zwykłą pielęgniarkę pracującą z pacjentem - MA ZA NIC . Natomiast dużo jest chwalebnych wypowiedzi o , FACHOWOŚCI " konowałów 1 - wszego kontaktu ( że śmiech bierze z TYCH JEJ PIERDÓW . Co do ich , fachowości to można mówić by bardzo wiele ( chyba że miała na myśli fachowość w OKRADANIU PAŃ ) PRZY JEJ APROBACIE i NRPIP i nie tylko to owszem - TRAFIŁA W SEDNO. W końcu aby zaistnieć na wyższych , stołkach i na nim trwać to naprawdę , trzeba było wykazać się nie lada ,wiedzą " . Już kiedyś w dawnych czasach jedna ze świętych powiedziała że

#35  2017.06.22 20:47:02 ~mgt

Krakowska pielęgniarka i porucznik Wojska Polskiego Anna Kaczmarczyk odebrała w czwartek (22 czerwca) w Krakowie Medal im. Florence Nightingale. Jest to najwyższe na świecie odznaczenie dla pielęgniarek, ustanowione przez Międzynarodowy Komitet Czerwonego Krzyża Laureatka, magister pielęgniarstwa i porucznik Wojska Polskiego Anna Kaczmarczyk swoją służbę rozpoczęła jako pierwsza kobieta żołnierz w strukturach kompanii szturmowej 6. Brygady Powietrzno-Desantowej w Krakowie ("czerwone berety").Na pytanie PAP, co było najtrudniejsze w jej pracy, odpowiedziała: - Myślę, że pogodzenie pracy, służby i rodziny. Udało się. W przeciwieństwie do Florencji Nightingale, która uważała, że pielęgniarki nie powinny zakładać rodzin, mnie udało się w tych dwóch płaszczyznach działać. Mam męża i dwójkę wspaniałych dorosłych dzieci, którzy mi pomagają zrealizować swoje marzenia i organizować swoja pracę - powiedziała PAP laureatka.

#36  2017.06.22 20:47:03 ~mgt

Krakowska pielęgniarka i porucznik Wojska Polskiego Anna Kaczmarczyk odebrała w czwartek (22 czerwca) w Krakowie Medal im. Florence Nightingale. Jest to najwyższe na świecie odznaczenie dla pielęgniarek, ustanowione przez Międzynarodowy Komitet Czerwonego Krzyża Laureatka, magister pielęgniarstwa i porucznik Wojska Polskiego Anna Kaczmarczyk swoją służbę rozpoczęła jako pierwsza kobieta żołnierz w strukturach kompanii szturmowej 6. Brygady Powietrzno-Desantowej w Krakowie ("czerwone berety").Na pytanie PAP, co było najtrudniejsze w jej pracy, odpowiedziała: - Myślę, że pogodzenie pracy, służby i rodziny. Udało się. W przeciwieństwie do Florencji Nightingale, która uważała, że pielęgniarki nie powinny zakładać rodzin, mnie udało się w tych dwóch płaszczyznach działać. Mam męża i dwójkę wspaniałych dorosłych dzieci, którzy mi pomagają zrealizować swoje marzenia i organizować swoja pracę - powiedziała PAP laureatka.

#37  2017.06.22 22:32:15 ~Bea

Pani minister rzuca slogany, pielęgniarka będzie zarabiała tyle co lekarz i wszystko ładnie pięknie, znowu taki przekaz idzie w świat podobnie jak 4x400 podwyżki. Dlaczego nikt głośno nie powie, że chodzi tylko o niewielką grupę pielęgniarek, nie wytłumaczy dlaczego chcą skrzywdzić podziałem pozostałe pielęgniarki. Swoją drogą to Pani minister raczej nie wie ile obecnie już zarabiają lekarze.

#38  2017.06.22 23:03:37 ~Bea

Tak sobie jeszcze myślę, że dla większości absolwentów studiów pielęgniarskich z tytułem licencjata juz teraz niejako naturalnym krokiem jest zrobienie studiów magisterskich, a mające jako zachętę różnicę w pensji na plus o 2000zł to i specjalizacę zrobią. Już teraz jest możliwość w niektórych miejscach rozpocząć studia magisterskie razem ze specjalizacją trwające 2,5 roku. Będzie na pewno wiele chętnych osób i z roku na rok liczba magistrów pielęgniarstwa ze specjalizacją będzie się zwiększać - czy Rządowi o to chodzi bardzo wątpię, sami pewnie nie wiedzą co robią. Jeden senator zauważył, że nawet na chłopski rozum to różnicowanie w grupie pielęgniarek jest krzywdzące, może reszta też by się zastanowiła nad tym co robi i jak wielkie ma to znaczenie.

#39  2017.06.23 13:13:08 ~Do #28

" czas szanować wyższe wykształcenie na poziomie równorzędnym do lekarza" - tak, ze szczególnym uwzględnieniem pomostowych licencjatek po rocznych "wyższych studiach". Mocno krzywdzący dla mgr pielęgniarstwa ws. 0,64 , który mam nadzieję ulegnie korekcie i tak nie powoduje, że płace w innych zawodach byłyby 2 razy wyższe - wsp. 1,28 nie występuje w ustawie. 0,73 / 0,64 to tylko 1,14, a więc płace w wymienionych przez Ciebie zawodach byłyby wyższe o 14 % a nie dwukrotnie.

#40  2017.06.25 08:53:20 ~A

W takiej sytuacji stosownie do wykształcenia powinien być określony zakres obowiązków . Prace przy pacjencie wykonuje człowiek , nie wykształcenie więc jaka płaca taka praca

#41  2017.06.25 11:40:38 ~do 41

Zgadzam się! Nie powinno to wyglądać tak jak teraz. Podzielono środowisko, zapewne umyślnie. Pielęgniarka ze średnim bez specjalizacji będzie zarabiała połowę z tego co piel. z mgr i specj. Moim zdaniem powinien być jeden wsp. ,i odpowiednio dla tzw starszych piel. nieco wyższy, a za wykształcenie powinny być dodatki, procentowo od podstawy wynagrodzenia (za mgr%, za lic.%, za spec.%). Jak masz wszystko to sumując %.

#42  2017.06.25 11:45:43 ~do 41

Znając podejście do naszego zawodu może okazać się, że do tego co robisz teraz, będziesz musiała mieć mgr i spec, a te co nie mają do basenów tylko będą się nadawać! W nas doopie mają!

#43  2017.06.25 20:22:39 stpimgrspec

Spróbuję przeanalizować na „chłopski rozum” podział na grupy pielęgniarek 6 grupa Każdy z tytułem magistra oprócz pielęgniarki. 7 grupa. Magister pielęgniarstwa/ położnictwa z ukończoną specjalizacją na dedykowanym oddziale(zawsze można pracownika przenieść na inny oddział),wyjdzie taniej, czyli co komu po magistrze i specjaliście. 8 grupa. Pielęgniarka specjalistka-pielęgniarka która ukończyła specjalizację na dany oddział. A ile specjalistek będzie potrzebował oddział. 9 grupa/ tu sprawa jest prosta nie ma znaczenia tryb kształcenia, kursy, szkolenia, itp, Magister pielęgniarstwa/położnictwa- staż pracy nieistotny Licencjat pielęgniarstwa/położnictwa- staż pracy nieistotny Pielęgniarka – staż pracy nieistotny Opiekun medyczny Technik ekg, rtg, laborantka, fizjoterapeuta, ratownik medyczny. Analiza kontaktu bezpośredniego chory- personel medyczny Farmaceuta- nie ma kontaktu Laborantka- przy „cukrach” -1 lub 2 minuty Fizjoterapeuta- kilku kilkunasty chorych, praca fizyczna, ciężka Opiekun medyczny- fizyczna ciężka praca- bezpośredni kontakt z chorym cały czas Sanitariusz, salowy- ciężka fizyczna praca, bezpośredni kontakt z chorym. Pielęgniarka/położna- ciągły kontakt z pacjentem >pośrednik lekarz- rodzina >pośrednik lekarz pacjent >tłumacz lekarz –rodzina > tłumacz lekarz pacjent ? omnibus, musi i wie o pacjencie najwięcej, prowadzi szczegółową dokumentacje, zna pacjenta od podszewki, wie czy jadł spał i oddawał fizjologiczne potrzeby, chodzi na dzwonki, wysłuchuje skarg, żalów czasami pochwał. Lekarz- na wizycie, przy wypisie- parędziesiąt minut ( czy zna pacjenta, zna chorobę) Nie umniejszając innym zawodom bo każdy jest potrzebny, pielęgniarka to filar szpitala Reasumując -ekg- zrobi -pogada -umyje -leki poda -pomoże młodemu lekarzowi w „leczeniu” -i co sobie dusza zapragnie

#44  2017.06.26 20:25:01 ~Aqua

Rzeczywistość jest taka, że większość "pań", które nie miały ochoty spełniać obowiązku kształcenia się, tworzą takie wywody, że robi się i śmiesznie i smutno, bowiem te epopeje nie mają wpływu na to jak będzie w realu czy to się komuś podoba czy nie.

Dodaj komentarz