Komentarz na pielegniarki.info.pl: "Krótko i zwięźle. Uchwalona ustawa nie budzi żadnych zastrzeżeń Prezydenta. W każdym szczególe jest bardzo dobra a nawet jeszcze lepsza...".

Nowa ustawa o sposobie ustalania najniższego wynagrodzenia zasadniczego pielęgniarek i położnych.


Poniżej publikuję propozycję okładki najbliższego wydania branżowego miesięcznika Ogólnopolska Gazeta Pielęgniarek i Położnych - nakład 30 tysięcy egzemplarzy.

Wyraź swoja opinię. Proszę o sugestie.

Mariusz Mielcarek 


Komentarz na pielegniarki.info.pl 

"Krótko i zwięźle. Uchwalona ustawa nie budzi żadnych zastrzeżeń Prezydenta. W każdym szczególe jest bardzo dobra a nawet jeszcze lepsza. Wszyscy powinni się cieszyć wychwalając pod niebiosa MZ, związki, izby Sejm, Senat i Prezydenta. Aby wszyscy byli zadowoleni i szczęśliwi należy jeszcze opracować i uchwalić równie wspaniałą uchwałę dotyczącą pracowników niemedycznych zatrudnionych w podmiotach leczniczych".

Zobacz komentowany artykułPrezydent napisał list do ministra zdrowia w sprawie nowej ustawy o wynagrodzeniach zasadniczych w ochronie zdrowia. Prezydent ustawę podpisał a teraz... Ponad 20 komentarzy!


25 lipca 2017 - Zobacz odpowiedź na pierwsze pismo redakcji portalu do ministerstwa zdrowia w sprawie nowej ustawy o wynagrodzeniach w ochronie zdrowia. Pytaliśmy o przypisanie tego samego "współczynnika pracy" magistrowi pielęgniarstwa oraz opiekunowi medycznemu. Prawie 100 komentarzy!

Zobacz także:

Deprecjacja zawodu pielęgniarki w nowej ustawie o wynagrodzeniach zasadniczych.


Zobacz także:

22 lipca 2017 - Akcja pielegniarkicyfrowe@wp.pl - pielęgniarki i położne piszą do związków pip: Żądamy strajku oraz pozwu zbiorowego, a także postępowania przed sądem zawodowym wobec wiceministra zdrowia Józefą Szczurek-Żelazko! Ponad 70 komentarzy!

20 lipca 2017 roku - Prawo i sprawiedliwość dla pielęgniarek. Prezydent w dniu 19 lipca podpisał ustawę o wynagrodzeniach w ochronie zdrowia, która deprecjonuje zawody pielęgniarki i położnej wobec innych zawodów medycznych. Ponad 120 komentarzy!

Czyli podział pielęgniarek i położnych pozostaje taki jak opublikowaliśmy w bieżącym numerze miesięcznika branżowego - Ogólnopolska Gazeta Pielęgniarek i Położnych - nakład 30 tysięcy egzemplarzy. 

Tylko w miesięczniku branżowym pielęgniarek i położnych (nakład 30 tysięcy egzemplarzy) - zobacz pełny tekst ustawy autorstwa ministra Radziwiłła o sposobie ustalania najniższego wynagrodzenia zasadniczego. W gazecie znajdziesz wiele informacji związanych z tym nowym aktem prawnym regulującym wynagrodzenia zasadnicze pielęgniarek i położnych. 

Mariusz Mielcarek 

                                Powiększ aby przeczytać tą stronę gazety

                                   Zobacz inne artykuły w tym numerze gazety

Komentarze użytkowników

#1  2017.07.31 20:45:35 ~REDAKCJO!

Ciekawe. Pan redaktor pod pismem z ministerstwa w sprawie podziału pielęgniarek ze specjalizacją i bez obiecał że w dniu następnym, czyli w niedzielę wyda swój komentarz. Dużo by to wyjaśniło i pomogło nam w interpretacji. Dzisiaj poniedziałek i nadal pan Mielcarek nie wywiązał się z obietnicy. Po co w ogóle obiecywał?

#2  2017.07.31 21:04:06 ~Sprowadzon

Uważam, że naszymi Zembalowymi należy również obdzielić: panie z ekip sprzątających szpital, dozorców, hydraulików, elektryków itp. Toż wszyscy pracują w szpitalu dla dobra naszego pacjenta. Medyczni? No medyczni. A ksiądz kapelan medyczny? No też medyczny. Musi być równo. A jak forsy zabraknie to się współczynniki zmniejszy albo średnią krajową dla pielęgniarki obniży. A tak w ogóle co te pielęgniarki chcą? Przecież to SŁUŻBA zdrowia czyli powinny pracować za darmo. POWoŁANIE MAMY i wystarczy i nie musimy brać pieniędzy. No jestem pod wielkim wrażeniem tej ustawy i zadowolenia Pana prezydenta. A nasze panie w czepkach będę wychwalać pod niebiosa. Drogie panie( celowo z małej litery) ustąpcie z tronów same i nie pogrążajcie dalej pielęgniarstwa.POPROSZĘ.

#3  2017.07.31 21:06:17 ~Mgr ze spe

Mielcarek dn.29.07 wysłał kolejne pismo o wykaz tychże stanowisk a nie miał wydawać swojego komentarza bo czeka na odpowiedz. W niedziele miał pokazać odpowiedz na trzecie pismo. I cisza :-)))

#4  2017.07.31 21:42:43 ~aaa.

Jak się maja wynagrodzenia pielęgniarek z tytułem licencjat

#5  2017.07.31 21:50:00 ~do a

To zależy.ale jak od dyrektora to gr.9.

#6  2017.07.31 21:56:42 ~REDAKCJO!

REDAKTOR OBIECAŁ ! 28.07. Pan Mielcarek pisze; "Zobacz odpowiedź na drugie pismo redakcji portalu do ministerstwa zdrowia w sprawie nowej ustawy o wynagrodzeniach w ochronie zdrowia. Pytaliśmy o zajęcie stanowiska w sprawie sposobu zaszeregowania "pielęgniarki ze specjalizacją"." I dalej "W dniu jutrzejszym komentarz redakcji do powyższego pisma ministerstwa a w niedzielę odpowiedź ministerstwa na trzecie pismo redakcji portalu w sprawie nowej ustawy o wynagrodzeniach w ochronie zdrowia. I kolejne pisma w sprawie wniosków o zajęcia stanowiska przez ministerstwo" CZEKAMY

#7  2017.07.31 21:59:17 ~Do 3

"W dniu jutrzejszym komentarz redakcji do powyższego pisma ministerstwa" KOMENTARZ REDAKCJI

#8  2017.07.31 22:07:11 ~piel

Te komentarze, pisma nic nie wnoszą nikt nie umie dosłownie zapytać dlaczego pielęgniarka została zrównana z opiekunem, dlaczego w pielęgniarstwie nie liczy się wykształcenie a w innych zawodach był brany pod uwagę

#9  2017.07.31 22:40:18 ~Spec. Mgr

Ja Wam to wszystko wytłumaczę. Pielęgniarka. To pielęgniarka. I nigdy inaczej nie będzie. Nie jest istotne wyksztalcenie, kwalifikacje staż pracy, odpowiedzialnosc. To po prostu pielęgniarka. Lepiej pracować w szalecie publicznym, albo zamiatac liście w parku niż pielęgniarka. Zrobiłem umiałam to trochę późno. Ale podobno nigdy nie jest za późno, żeby zacząć od początku. Powiedzialam, że w tym roku odchodzę że szpitala po prawie 24latach pracy przy pacjencie i naprawdę zastanawiam się nad zmianą zawodu. Tyle, że kończę specjalizację epidemiologiczna może to coś zmieni.

#10  2017.07.31 22:41:56 ~mgr

Moja koleżanka była mądrzejsza , zrobiła specjalizację jest po Studium Medycznym i będzie miała lepszą grupę niż ja z tytułem mgr, po co to było tyle wysiłku i pieniędzy , po co to komu , uważam że zdobyłam bardzo dużą wiedzę, mam wiele kursów, potrafię doradzać pacjentowi , robić profesjonalnie opatrunki znam się na tym, potrafię udzielać pomocy w nagłych sytuacjach, zdarza się że to ja decyduję czy wezwać karetkę-pogotowie stacjonuje w odległości 25 km- ponieważ pracuję w poz moja wiedza musi być wszechstronna - tylko co ja z tego będę miała jeżeli dyrektor uzna że wcale nie jest wymagana na moim stanowisku pracy ani mgr ani też specjalizacja , to jeszcze raz się pytam po co moje starania, zdobywanie wiedzy jak nikt tego nie docenia,

#11  2017.07.31 23:14:15 ~Wniosek

Bo jeśli człowiek sam nie zadba o swoje interesy to nikt tego za niego nie zrobi. Prosty wniosek: Po każdym ukończonym kształceniu należy pisać podania o zmianę stanowiska. Bo pracodawca sam tego nie zrobi i potem ma furtkę na swoje manipulacje.

#12  2017.08.01 00:11:15 ~a

Tak właśnie, proszę porozmawiać z lekarzami na temat zrównania zarobków i wykształcenia Pani opiekynko

#13  2017.08.01 06:39:24 ~Piel

I tak nic z tego nie będzie nikt nie dostanie czy masz mgr czy specjalizacje. W nasz środowisku nic się nie zmieni Zawsze ktoś znajdzie jakiś haczyk aby nie dać

#14  2017.08.01 06:45:10 ~piel

I jak zwykle będzie dużo mówienia, burza w szklance wody a dyrektorzy i tak swoje zrobią a bo to było mało ustaw?

#15  2017.08.01 08:54:15 ~ola

A jak się ma porównanie: pielęgniarka/położna z licencjatem po specjalizacji/ pielęgniarka położna z LM lub SM bez matury po specjalizacji Do przystąpienia do specjalizacji nie jest wymagana MATURA. Domyślam się, że jeszcze dużo pielęgniarek czynnych zawodowo pracuje nie mając MATURY.

#16  2017.08.01 09:02:59 ~pielęgniar

Czytam i się zastanawiam,czy są jakieś rozporządzenia,gdzie wymagane jest od zajmowanego stanowiska pielęgniarek odcinkowych posiadanie tytułu magistra,magistra i specjalizacji,specjalizacji lub nic nie jest wymagane.Kto ustala wymogi na danym oddziale,czy wszystkie,które zrobią magistra i specjalizację otrzymają obiecaną podwyżkę?

#17  2017.08.01 09:19:59 ~piel.

Co wy wszyscy z ta matura MATURA to podstawa ukonczenia Liceum i ewentualne studiowanie i nie tylko na MEDYCYNIE a dyplom pielegniaski po szkole 5 letniej LM byl jak matura z zakresu wiedzy o pielegniarstwie wiec pytam sie co matura wnosi w np. do specjalizacji? czy na maturze mialas zagadnienia z zakresu medycyny? chyba NIE .

#18  2017.08.01 09:30:16 ~do 16

Tylko z reguły oddziałowe powinny mieć mgr, jeśli pracujesz na odcinku wystarczy PRAWO DO WYK. ZAWODU. Dyrektor może nie wymagać nic więcej. Nikt go nie zmusi.

#19  2017.08.01 09:32:54 ~piel.dypl.

Moim zdaniem mgr. to tylko na stanowiska kierownicze i kiedys tak bylo , dlatego oddzialowa robila studia zeby utrzymac sie na stolku reszta to byly pielegniarki po LM i SM i byl porzadek osoba kierujaca byla o przyslowiowy krok z przodu dlatego rzadzila i koordynowala praca i tak powinno byc . Teraz wszyscy na studia i dochodzi do tego ze beda pracowac na odcinkach szpitalnych A oddzialowe na doktorat BO jak Mgr.moze rzadzic mgr? cos jest nie tak.KTOS musi pracowac przy pacjencie a opiekunek BRAK pracuja na etatach sprzataczek w szpitalach bo za opiekunki robote zrobia pielegniarki . I dyrektor zadowolony .KASA na premie dla biurowych i nagrody.

#20  2017.08.01 09:54:23 ~do11

Mądre słowa,popieram

#21  2017.08.01 11:56:51 ~Do #16

Jest - Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 20 lipca 2011 r. KWALIFIKACJE WYMAGANE OD PRACOWNIKÓW NA POSZCZEGÓLNYCH RODZAJACH STANOWISK PRACY W PODMIOTACH LECZNICZYCH NIEBĘDĄCYCH PRZEDSIĘBIORCAMI (http://www.pielegniarki.info.pl/files/323e0816b542e1a91307ace5eeeb13ab9841.pdf ) "czy wszystkie,które zrobią magistra i specjalizację otrzymają obiecaną podwyżkę" - podwyżka jest zależna od obecnego wynagrodzenia, wykształcenia i stanowiska. Bez podania tych danych odpowiedź na Twoje pytanie nie jest możliwa. Jeśli będą na stanowisku pielęgniarki odcinkowej to bez względu na wykształcenie będą w gr. 9.

#22  2017.08.01 14:12:21 ~a_

Do #19, slynne kiedys : to byl zamordyzm. Pielegniarka nie mogla nic powiedziec, a juz bronboze miec swoje zdanie i wyrazic je na glos. Na szczescie do "kiedys" juz nie wrocimy.

#23  2017.08.01 15:24:17 ~Dp #4

Wynagrodzenia pielęgniarek z tytułem licencjat mają się dobrze, niektórych bardzo dobrze.

#24  2017.08.01 16:32:26 ~do 16

Można być pielęgniarką odcinkową ale na stanowisku np.asystenta wówczas ustawa z 20 lipca 2011 mówi, iż na tym stanowisku wymagane jest mgr i specjalizacja,

#25  2017.08.01 16:33:34 ~U

Popieram 17 ,żeby nie było ja matuę zdałam,ale na 12 pielegniarek mojego oddzialu 2 są bez matury.Sa to b.dobre pielegniarki. Pacjentów i ich bliskich nie interesuje czy many maturę Dla nich ważna jest jakosc opieki nad chorym

#26  2017.08.01 16:50:40 ~Do #24

Mylisz pojęcia - istotne jest stanowisko jakie masz określone w umowie o pracę a nie czynności jakie wykonujesz. Jeżeli w umowie masz określone stanowisko asystent to nim jesteś . Jesteś wtedy mgr ze specjalizacją lub studiami podyplomowymi. Jeżeli ze specjalizacją - gr. 7, jeżeli ze studiami podyplomowymi, których ustawa nie "zalicza" - niestety gr. 9. Jeżeli w umowie masz określone stanowisko pielęgniarka lub starsza pielęgniarka bez względu na wykształcenie i specjalizację będziesz w gr. 9.

#27  2017.08.01 17:00:33 ~Do 26

Ale pierdzielisz babo! Skończ z tymi mądrościami, bo już się nie da tego czytać! Siejesz zament i propagandę! Chyba tobie coś się pomyliło? Pokaż mi taką głupią pielęgniarkę, która mimo ustawy, da się zakwalifikować z mgr i spec do gr 9?

#28  2017.08.01 17:58:28 ~Do 26

Cos ty się tak uparła na tego asystenta? Żeby nim być, możesz mieć mgr i sudia podypl lub specj. Więc nie każdy asystent będzie w gr 7. Jeżeli masz stanowisko piel specjalisty, to możesz nią być niezależnie, czy oprócz spec masz mgr, lic, lm czy sm, ale każda specjalistka z mgr będzie w gr 7, pozostałe w 8. Jeśli masz i mgr i spec, a dalej masz stanowisko starszej piel, to jest to niezgodne z przepisami i pora zmienić stanowisko, a nie poddawać się widzimisię dyrektora. Tyle w temacie!

#29  2017.08.01 18:00:40 ~Do 26

Nic nie mylę, bo jestem zwykłą pielęgniarka odcinkowa ale na stanowisku asystenta pielegniarstwa bo taka mam umowę po mgr i specjalizacji.

#30  2017.08.01 18:02:54 ~Do #27

Przeczytaj dokładnie interpretację Rzecznika MZ - na początku tego wątku. Przy kwalifikowaniu pielęgniarek do odpowiednich grup będzie miało znaczenie wykształcenie, posiadanie lub nie specjalizacji oraz wymogi kwalifikacyjne dotyczące stanowiska, na którym dana pielęgniarka jest zatrudniona - do spełnienia łącznie. I to jest bardzo dobra interpretacja dla pracodawców , niestety bardzo zła dla nas. Pielęgniarka zatrudniona na stanowisku pielęgniarki lub starszej pielęgniarki ma mieć dyplom i prawo wykonywania zawodu, wykształcenie czy specjalizacja bez znaczenia. Zgodnie z ustawami i ich interpretacją zakwalifikuje mgr pielęgniarstwa ze specjalizacją do gr. 9. Jesteś pewnie mgr specjalistką zatrudnioną na stanowisku pielęgniarki czy też starszej pielęgniarki. Jeżeli zatem chcesz zobaczyć "taką głupią pielęgniarkę, która mimo ustawy, da się zakwalifikować z mgr i spec do gr 9" zerknij w lustro.

#31  2017.08.01 18:31:44 ~Pielęg

Festiwal zawiści ciąg dalszy. Teraz będą się kłócić nawet w obrębie gr 7, która dostanie, a która nie. Do 30. Cóż za elokwencja! Nie rób za wyrocznię, bo ci to nie wychodzi. Wyjątkowo jadowita z ciebie żmija! Gdyby głupota dodawała skrzydeł, to z pewnością nasza asystentka (kogo lub czego) fruwałaby na wysokości lamperii!

#32  2017.08.01 19:12:01 ~Do #29

Bardzo dobrze, że w umowie o pracę masz określone stanowisko "asystentka ", jesteś magistrem ( a nie magisterką , jak pewnie niektóre zawistne koleżanki Cię nazywają ) i masz specjalizację - gr . 7 bez żadnych wątpliwości .

#33  2017.08.01 19:34:02 ~Do #28

Najpierw twierdzisz, że "się uparłam na tego asystenta" ( #26) a w dalszej części powtarzasz to samo co ja napisałam, zresztą słusznie. Niestety nie masz racji pisząc "Jeśli masz i mgr i spec, a dalej masz stanowisko starszej piel, to jest to niezgodne z przepisami i pora zmienić stanowisko, a nie poddawać się widzimisię dyrektora."Rozporządzenie o kwalifikacjach pielęgniarek na poszczególnych stanowiskach zabrania zatrudniać osoby , które nie spełniają określonych wymagań dla danrgo stanowiska, ale niestety nie nakazuje dopasowywać stanowiska do kwalifikacji. Dyrektor może zatrudnić mgr ze specjalizacją na stanowisku starszej pielęgniarki i nie będzie to niezgodne z przepisami prawnymi.

#34  2017.08.01 19:48:47 ~Do #31

Jeżeli ktoś próbuje przedstawić Ci interpretacje aktów prawnych i z racji zatrudnienia jest zobowiązany do posiadania do tego stosownej wiedzy ( a tak jest w przypadku czynnej zawodowo pielęgniarki będącej jednocześnie biegłym sądowym) jest przez kogoś uważany za wyjątkowo jadowitą żmiję powinien z taką osobą zakończyć wymianę poglądów. Za tą żmiję się nie gniewam, życzę zakwalifikowania do gr. 7.Zatem -bez odbioru.

#35  2017.08.01 22:04:14 ~lii

Jesli w grafiku przy moim nazwisku jest napisane piel specjalistka a przy kolezance po studiach mgr plus specjalizacja to bedziemy w okreslonych grupach 7 8 ;

#36  2017.08.01 22:08:31 ~Jola

Powiedzcie co wy na to. Czy położna z mgr położnictwa, która zrobiła pielęgniarstwo i jest zatrudniona jako pielęgniarka ma specjalizację, w której grupie będzie wg was?

#37  2017.08.01 22:48:52 ~Do 36

Czy położna może być zatrudniona jako pielęgniarka? Nie może, o czym Ty piszesz?

#38  2017.08.01 23:14:42 ~Do 36

Jeśli jako położna skończyłaś pielęgniarstwo to jesteś pielęgniarką bez specjalizacji - gr 9. Kiedyś położne pracowały w Dps - ah, to było wbrew obowiązującym Aktom Prawnym - inne wykształcenie.

#39  2017.08.01 23:36:35 ~CD DO 36

I Tu jest parodia ! Położna nie może pracować jako piekelęgniarka , ale pielęgniarkla może pracować na oddziale półożniczo - ginekologicznym, czy na oseskach

#40  2017.08.02 00:50:47 ~Jola

Specjalizację zrobiłam jako pielęgniarka, mam mgr położnictwa i co wtedy? chodzi mi o to czy zaliczą mgr i będzie gr 7

#41  2017.08.02 04:42:29 ~Do 40

Podaj na jakim stanowisku jesteś zatrudniona - znajdziesz to w swojej umowie o pracę. Dla zatrudnienia na stanowisku pielęgniarskim konieczne jest posiadanie prawa wykonywania zawodu pielęgniarki - na jakiej podstawie go otrzymałaś ? Podejrzewam, że Twoja edukacja przebiegała w taki sposób : LM na kierunku pielęgniarskim - studia mgr na kierunku położnictwa - specjalizacja pielęgniarska. Jeżeli podasz powyżej określone dane odpowiem na Twoje pytanie o zaliczeniu do gr, 7.

#42  2017.08.02 05:02:52 ~Do #35

Podaj następujące dane - 1. na jakim stanowisku jesteś zatrudniona Ty i Twoja koleżanka ( dane z umowy o pracę a nie z grafiku); 2. Jakie jest Twoje wykształcenie ( średnie , licencjat czy mgr) oraz czy posiadasz specjalizację . Dane Twojej koleżanki nie budzą wątpliwości - jest mgr pielęgniarstwa ze specjalizacją. Podaj powyższe dane i wtedy postaram się Ci pomóc.

#43  2017.08.02 07:19:05 ~jola do 41

Jestem pielęgniarką i położną zatrudniona na stanowisku pielęgniarki specjalizacja pielęgniarska mgr położnictwa. Wszystko to wcześniej pisałam

#44  2017.08.02 07:34:49 ~piel

Proszę wyjaśnijcie mi stanowisko ,asystent"

#45  2017.08.02 07:43:46 ~Do #43

Na stanowisku pielęgniarki i starszej pilęgniarki nie ma żadnych dodatkowych wymagań kwalifikacyjnych. To, że jesteś mgr i posiadasz specjalizację może dla Twojego pracodawcy nie mieć znaczenia. Nie jest to potrzebne do pracy na Twoim stanowisku pracy. Pracodawca nie ma obowiązku płacić za wyższe niż wymagane kwalifikacje, choć może to oczywiście zrobić. Niestety - gr.9.

#46  2017.08.02 07:44:24 ~piel cd

Pytam o stanowisko bo z tego co przeczytałam w rozporządzeniu z dn. 20.07.2011r. w sprawie kwalifikacji wymaganych na stanowiska pracy to brzmi tak- Starszy asystent w dziedzinie pielęgniarstwa lub położnictwa - tytuł magistra na kierunku pielęgniarstwo lub położnictwo i studia podyplomowe lub tytuł specjalisty w dziedzinie pielęgniarstwa lub promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej lub organizacji i zarządzania lub w innej dziedzinie mającej zastosowanie w ochronie zdrowia (5) Czyli zrozumiałam że mając tytuł mgr powinnam mieć w zakładzie pracy stanowisko asystent a nie jak do tej pory st. piel.

#47  2017.08.02 08:02:26 ~piel cd

Nie doczytałam - dodam tylko że mając tytuł mgr i specjalisty powinnam mieć w zakładzie pracy stanowisko asystent -ale mam pytanie czy dyrektor jest zobowiązany dać mi to stanowisko gdy spełniam te warunki

#48  2017.08.02 10:25:27 ~specj. poł

Uzyskałaś tytuł mgr położnictwa a jaką specjalizację ukończyłaś? Położne mają ograniczoną możliwość ukończenia specjalizacji, powinnaś przed przystąpieniem specjalizacji sprawdzać czy jest to zgodna specjalizacja z zawodem położnej- wymienię które mogą ukończyć położne: specj. położniczą, ginekologiczną, neonatologiczną, epidemiologiczną. Ja ukończyłam specj. poł-gin. Pilnuj tego co masz zapisane w umowie o pracy, bo położna i pielęgniarka według ustawy to dwa odrębne zawody. Bywały błędy kiedy to położna pięć lat pracowała na etacie pielęgniarki nawet nie sprawdziła jakie stanowisko pracy ma w umowie, straciła prawo wykonywania zawodu. Jeżeli jesteś zatrudniona na stanowisku pielęgniarki i ukończyłaś specj. pielęgniarską to jest wszystko ok i według Mnie mgr położnictwa nie ma żadnego znaczenia bo wykonujesz zawód pielęgniarki a nie położnej. POŁOŻNE NADAL MOGĄ PRACOWAĆ W DPS. KTOŚ MA NIEAKTUALNĄ WIEDZĘ. POZDRAWIAM

#49  2017.08.02 10:26:37 ~do 36

"48 "poprzedni komentarz do 36

#50  2017.08.02 10:55:39 ~specj. poł

Do 36 jeszcze jedna sprawa-jeżeli pracujesz na etacie pielęgniarki to musisz byś świadoma że po pięciu latach stracisz prawo wykonywania zawodu położnej.

#51  2017.08.02 12:05:47 ~Do #46,47

Czy "mając tytuł mgr powinnam mieć w zakładzie pracy stanowisko asystent a nie jak do tej pory st. piel." Niestety nie. Do zatrudnienia na stanowisku asystenta musisz spełniać wymogi kwalifikacyjne jakie podajesz , ale jeżeli spełniasz te wymogi nie oznacza to, że musisz być zatrudniona na stanowisku asystenta. Nie ma tu działania Twojego pracodawcy niezgodnego z prawem.

#52  2017.08.02 12:20:51 ~Do #36

Jeżeli jesteś zatrudniona na stanowisku pielęgniarki Twoje wykształcenie i specjalizacja nie mają znaczenia - gr.9 Co oznacza - "zrobiłam pielęgniarstwo" ? Czy posiadasz prawo wykonywania zawodu pielęgniarki, bez którego nie możesz pracować jako pielęgniarka ?

#53  2017.08.02 13:29:57 ~maja

:) https://www.petycjeonline.com/signatures/stop_deprecjacji_zawodu_pielgniarki_i_poonej_w_polsce/ PODPISYWAĆ! nie trwonić czasu i słów!

#54  2017.08.02 15:25:17 ~do 51

Dziękuję, tak też pomyślałam, czyli wszystko zależy od dobrej woli pracodawcy, po co ta ustawa, paranoja

#55  2017.08.02 16:57:51 ~jola

Zrobiłam pielęgniarstwo to było kolokwialnie a jak inaczej można zostać pielęgniarką, skończyłam licencjat. Ja już napisałam kilka postów z wytłumaczeniem sytuacji a koleżanki nie mogą pojąć o co chodzi.jeszcze raz napiszę jestem pielęgniarką i położną. Zatrudniona na stanowisku piel. Mam spec. Pielęgniarską, mgr z położnictwa. Nie tłumaczcie mi żebym sprawdziła jako kto pracuję i czy mam prawidłową spec. To wszystko dobrze wiem chodzi mi o to czy uwzględnią mi mgr położnictwa przy kwalifikacjach do odp. grup

#56  2017.08.02 17:18:31 ~do 55

Cytuję" koleżanki nie mogą pojąć o co chodzi" Piłujesz do Mnie a powinnaś wiedzieć jako mgr położnictwa że pracując na etacie pielęgniarskim mogłaś ukończyć specjalizację pielęgniarską. W twoim zakładzie pracy wykonujesz zawód pielęgniarki czyli dyrektor zgodnie z ustawą powinien zakwalifikować cię do gr.8 . Co ma mgr z położnictwa do wykonywanego przez ciebie zawodu pielęgniarskiego. Tyle z mojej strony. "JAK MOZNA ZROBIĆ PIELĘGNIARSTWO" PIELĘGNIARKA I POŁOŻNA DO DWA ODRĘBNE USTAWOWO ZAWODY Specjalista piel. poł-gin Pozdrawiam

#57  2017.08.02 18:01:49 ~Do #55

Jeżeli jesteś zatrudniona na stanowisku "pielęgniarka" ( takie stanowisko masz w umowie o pracę ? ) jesteś w gr. 9. Na stanowisku pielęgniarka nie jest wymagany licencjat czy specjalizacja. Gr. 8 należała by Ci się przy zatrudnieniu na stanowisku wyższym niż starsza pielęgniarka .

#58  2017.08.02 18:23:11 ~pytanie ?

Staż pracy 32 - na umowie o pracę stanowisko pielęgniarka /umowa sporządzona 32 lata temu/ -uzyskana specjalizacja, zmiana grupy z tego tytułu z 14 na 15, - umowa pozostaje bz, - w 2010r uzyskuję nowy angaż płacy-stanowisko specjalista-starsza pielęgniarka. I co wy na to? Według Mnie grupa "8" a jak będzie to się okaże.

#59  2017.08.02 19:18:55 ~Do #58

Jesteś pielęgniarką z wykształceniem średnim i specjalizacją. Ostatnią umowę o pracę otrzymałaś w 2010 r. Obowiązywało wtedy ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ZDROWIA I OPIEKI SPOŁECZNEJ z dnia 29 marca 1999 r. w sprawie kwalifikacji wymaganych od pracowników na poszczególnych rodzajach stanowisk pracy w publicznych zakładach opieki zdrowotnej. Zgodnie z tym rozporządzeniem mogłaś być zatrudniona na stanowisku specjalistki pielęgniarki i co jest błędnym zapisem w tym rozporządzeniu nie mogłaś być zatrudniona na niższy stanowisku starszej pielęgniarki, od której rozporządzenie wymagało wyższego wykształcenia. Reasumując - gr.8.

#60  2017.08.02 19:32:14 ~do 59

/58/Zapomniałam ukończony licencjat /kilkanaście lat temu/ ale to nie ma znaczenia w obecnej ustawie.

#61  2017.08.04 01:51:07 ~kadrowa

Matematyka matematyką jeszcze tych pieniędzy nie ma a już licytacja, obelgi z każdej strony, czy to działanie było celowe waszych przedstawicieli by skłócić was wszystkich świetnie im się udało a wy "łykacie jak świeże bułki" i obrażacie się wzajemnie, jak może być dobrze w tym zawodzie, koleżanki magister ze specjalizacją już liczą kasę, magisterki i licencjatki "biedne" bo najbardziej pokrzywdzone ale nie martwcie się weźmiecie czwarty etat dorobicie a w czasie jaki wam został zrobicie specjalizację- przecież macie na to własne pieniądze, a te panie bez matury ze specjalizacją cichutko siedzą petycji nie podpisują bo jeszcze im kasę zabiorą, zostały jeszcze te ze średnim wykształceniem czy to z maturą czy bez co się nie dokształciły i nie zrobiły specjalizacji to one najbardziej się cieszą i śmieją z tych dokształconych pielęgniarek z magistrem bo będą zarabiać tyle samo co one i nawet tyle co opiekun medyczny. TAKA TO CAŁA PRAWDA O POLSKICH PIELĘGNIARKACH. Co do tej kasy to nie liczcie zbyt wcześnie bo to tylko nielicznym dyrekcja ją naliczy i tak robicie wszystkie to samo i myślicie, że dyrekcja wam da inne pieniądze? życzę Wam tego ha ha. kadrowa

#62  2017.08.09 21:37:22 ~a pielęgni

A cóż to za złośliwa osoba

#63  2017.08.19 19:30:06 ~a_

Do # 61, ~ kadrowa jestes nie do zdarcia ! :)))Niestey : do bolu zlosliwa i prawdziwa.

Dodaj komentarz