Zobacz dlaczego pielęgniarki i położne podpisują petycję w sprawie zrównania przez Radziwiłła wysokości najniższego wynagrodzenia zasadniczego pielęgniarki i opiekuna medycznego.

STOP deprecjacji zawodu pielęgniarki i położnej w Polsce!

 

PETYCJA

STOP deprecjacji zawodu pielęgniarki i położnej w Polsce!

Prezydent RP,

Premier RP,

Minister Zdrowia,

Posłowie i Senatorowie Parlamentu RP

W Dzienniku Ustaw ogłoszono Ustawę z dnia 8 czerwca 2017 r. o sposobie ustalania najniższego wynagrodzenia zasadniczego pracowników wykonujących zawody medyczne zatrudnionych w podmiotach leczniczych.

W uzasadnieniu do projektu przedmiotowej ustawy zapisano:

Zgodnie z projektem ustawy wysokość najniższego wynagrodzenia zasadniczego przysługującego pracownikom wykonującym zawód medyczny zatrudnionym na poszczególnych kategoriach stanowisk pracy będzie uzależniona od poziomu wykształcenia wymaganego na stanowisku pracy, na którym zatrudniony jest dany pracownik (wykształcenie na poziomie wyższym, średnim, posiadanie specjalizacji). Rozwiązanie takie wiąże więc de facto najniższe wynagrodzenie w danej grupie z zakresem obowiązków, które wykonywane są na określonym stanowisku”.

Natomiast w ustawie ogłoszonej w dniu 1 sierpnia 2017 roku (Dz.U. z 2017 r. poz. 1473) zrównano najniższe wynagrodzenie zasadnicze:

1. pielęgniarki,

2. pielęgniarki z tytułem licencjata,

3. pielęgniarki z tytułem magistra pielęgniarstwa,

4. opiekuna medycznego.

Wobec powyższego podstawowe założenie ustawy...

Zobacz całą treść petycji 

Zapraszamy do podpisywania petycji tutaj.

Mariusz Mielcarek 


Każda osoba, która elektroniczne podpisuje petycję na platforme petycje online.pl, może zamieścić komentarz.

Poniżej publikuję niektóre komentarze osób, które podpisały petycję:

Jeżeli chcesz podpisać petycję, a nie chcesz, żeby twoje dane były widoczne, to możesz ODZNACZYĆ opcję: "Pokazuj użytkownikom mój podpis" i wtedy przy twoim podpisie będzie widniał wpis: "Sygnatariusz zadecydował nie ujawniać swojego nazwiska w internecie", ale podpis zostanie zaliczony!

Link do petycji 

 

KOMENTARZE OSÓB, KTÓRE PODPISAŁY PETYCJĘ

 
Uważam że to jest niesprawiedliwe żeby opiekun medyczny po 2 letnim studium który praktycznie nie posiada żadnych obowiązków na oddziale zarabiał tyle co pielęgniarka po 5 latach baaaardzo ciężkich studiów. Jako absolwentka jednej z lepszych uczelni uważam że to jest poniżanie i dla nas i dla osób które posiadają wysługe lat pracy. Nie mówię aby opiekunowie zarabiali dużo mniej. Ale jeśli mamy i tak robić to co oni i zarabiać za taką odpowiedzialność takie pieniądze to z przykrością stwierdzam że chyba zrezygnuje z wykonywania tego zawodu.
 
Jestem położną i nie zgadzam się na takie traktowanie i takie płace!
 
Jestem pielęgniarką. Posiadam wykształcenie wyższe magisterskie, oraz niebawem ukończę specjalizację z pielęgniarstwa anestezjologicznego. Studia z zakresu pielęgniarstwa są jedne z najtrudniejszych kierunków studiów. Szkoliłam się 6 lat + 2 lata specjalizacji a mam zarabiać dokładnie tyle ile opiekun medyczny, któremu wystarczy policealna 2 letnia szkoła?? Ponadto mój zawód wiąże się z dużą większą odpowiedzialnością.
 
Z ustawy wynika, iż tytuł magistra jest w ogóle zbędny. Opiekun ma zarabiać tyle co mgr pielęgniarstwa, trzeba nie mieć pojęcia o pracy pielęgniarki wprowadzając w życie tego typu ustawy.
 
Chce żyć i pracować w mojej ojczyźnie nie stanowiac zagrożenia dla pacjenta z przepracowania i nie będąc wyzyskiwanym elementem ochrony zdrowia zarabiajacym przez miesiac tyle, co lekarz na dyżurze przez jeden weekend
 
Nie zgadzam się z propozycją ministra zdrowia. Nie doceniacie pracy pielęgniarek dalszego?
 
Wszyscy powinni godnie zarabiać ! ale zakres obowiazkow i odpowiedzialnosc obu zawodów powinna być rozgraniczona i wynagradzana na innych poziomach.
 
Uwazam to za bezczelna degradacje. Od pilegniarek wymaga się niustannego kształcenia, gdzie często sama musi ponosić koszta.,odpowiedzialności za zdrowie i życie pacjenta. Natomiast opiekun medyczny rok szkoły i wystarczy żeby udawać pielęgniarkę i zarabiać tyle co ona. Bez większej odpowiedzialnosci i ponoszenia jakichkolwiek kosztów.
 
Nie po to studiowałam 5 lat zeby teraz mieć pensje jak opiekun po zwykłym kursie 
 
Podpisuję ponieważ studiuję pielęgniarstwo i chcę aby wykształcenie, praca w tak wymagającym zawodzie była doceniona i należnie wynagradzana
 
Takie zrównanie jest niesprawiedliwe.
 
Życzenia z okazji Międzynarodowego Dnia Pielęgniarki i Dnia Położnej…. 2017 …To zawód ..., który wymaga wyjątkowych predyspozycji oraz ogromnej wiedzy i umiejętności… Józefa Szczurek-Żelazko Sekretarz Stanu w Ministerstwie Zdrowia Mineło kilka miesięcy i otrzymałyśmy w prezencie ustawę.
 
Skandal!!!! To się w głowie nie mieści i brak mi jest słów ,ten kraj schodzi na psy.
 
Wkurza mnie ta dyskryminacja
 
Ponieważ dosyć mam obietnic o złotym runie.
 
Protestuje przeciwko takim zmianom.
 
Podpisuje, ponieważ chcę żyć w Polsce godnie i pracować z powołaniem dla naszego kraju, ale wiem ze powołanie powołaniem ale za coś żyć trzeba.
 
Jestem po liceum medycznym. licencjacie i specjalizacji za własne pieniądze kiedyś pielęgniarka była kimś mogła dużo i to bez kursów teraz wymyślono durne kursy bo wszystko może ale po ukończeniu kursu. Nagle się okazuje po co bo mimo wiedzy i zapier... dostaje na suchy chleb i słoną wodę. Poprostu żenada. Wstyd i nic więcej. Kiedyś lekarz niewiele więcej zarabiał i współpracował z pielęgniarką a teraz jest przepaść ale za to zrównano nas ze salowymi to po cholerę tyle człowiek posiada wiedzy i umiejętności?
 
Pracuję 25 lat w zawodzie pielęgniarki za pensje niczego się nie dorobiłam wystarcza tylko na bieżące potrzeby.A zawód ten traktowany jest z najwyższa pogardą.W tej chwili salowa zarabia tyle co ja, a mam wymaganych na swoim oddziale 9 kursów specjalistycznych i dwie specjalizacje.
 
Podpisuję ponieważ ,rząd nie wziął również pod uwagę studiów podyplomowych związanych z ochorona zdrowia. Dlaczego pielęgniarka magister ze specjalizacją została uwzględniona a magister ze studiami podyplomowymi nie?
 
Podpisuje ponieważ to bardzo trudny ciezki zawód wymagający nie tylko wyksztalcenia medycznego ale rozniez podejścia do chorego człowieka. Dlatego i polozne i pielęgniarki powinny zarabiać dużo dużo więcej niż im sie oferuje!!!!
 
Jestem pielęgniarka i nie zgadzam się na takie traktowanie nas...
 
Zgadzam się iż umiszczenie takiego zapisu w ustawie to pomyłka
 
Nie uśmiecha mi się po 5 latach studiów wyższych zarabiać tyle samo co pan Y po roku szkoły policealnej.
 
Po tylu latach ciężkiej nauki, tytuł który mamy oraz również staż pracy innych położnych / pielęgniarek daje nam prawo do wyższej płacy. To że mamy najniższa place jest dla nas totalna dyskryminacja i przesada. Nasz zawód jest ogromna odpowiedzialna i ciężka praca.
 
Jestem rozczarowana tym w jaki sposób potraktowano nasz zawód.Pracuje 39 lat.Nie doczekałem się żadnej poprawy.Młode,wiejcie stąd.W Polsce nie doczekacie poprawy i szacunku w tym zawodzie.
 
Uważam, że należy wreszcie zakończyć proceder wmawiania polskim pielęgniarkom i położnych, że powinny zadowalać się misją, którą wypełniają i nie oczekiwać gratyfikacji finansowych za lata nauki i poświęceń dla dobra innych ludzi, bardzo często kosztem siebie i swoich najbliższych. Każdy człowiek ma prawo do godnego, adekwatnego do poziomu wyspecjalizowania (wykształcenia) wynagrodzenia za wykonywaną pracę.
 
Mam dość kompletnego nieliczenia się z naszą grupą zawodową i lekceważenia jej. Mam dość tego, że nie liczą się kompletnie wiedza, wykształcenie, jakie zdobywamy tak dużym kosztem na kolejnych studiach, specjalizacjach, podyplomówkach i gdzie tylko to możliwe.
 
To co się dzieje w służbie zdrowia prosi się o pomstę do nieba. W każdym zawodzie pracodawcy doceniają finansowo pracowników z wykształceniem wyższym pełnym albo nie pełnym, tylko pielęgniarki i położne wiecznie traktowane są jak najgorsze zło, i mamy pracować z powołaniem bez pensji, bo po co nam pensja. Nasze dzieci będziemy karmiły trawą i liśćmi!!!
 
Wykształcona położną pielęgniarka powinna zarabiać Godnie! !!
 
Podpisuję,ponieważ moja córka jest położną:) Wiem jak bardzo odpowiedzialną ma pracę i jakie żenująco niskie ma wynagrodzenie. 5 lat naprawdę ciężkich studiów a zarobki szkoda mówić! Może wreszcie coś w tym kraju się zmieni. Odpowiedzialność za mamy i ich narodzone dzieci jest przeogromna.Powinno to zostać w końcu docenione.
 
zgadzam się z tymi postulatami
 
Myślę, że podpisana ustawa w żaden sposób nie zachęci młodych pracowników medycznych do podjęcia pracy w Polsce.
 
jestem zbulwersowana działaniem organów reprezentujących pielęgniarki ,projekt ustawy był poddany przecież konsultacjom tychże organów, jak można było dopuścić do zrównania współczynnikiem pielęgniarki po liceum z pielęgniarką po studiach magisterskich czy licencjackich.Hańba!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Jestem studentką pielęgniarstwa. Chcę walczyć o swoją lepszą i godniejszą przyszłość. Jeżeli dalej Państwo będzie tak traktowało personel medyczny w Polsce będzie mniej pielęgniarek. Będą wyjeżdżać za granicę, tam będą doceniane i otrzymają godne wynagrodzenie.
 
Podpisuję, ponieważ podstawowe założenie ustawy, a mianowicie uzależnienie wysokości najniższego wynagrodzenia zasadniczego „od poziomu wykształcenia wymaganego na stanowisku pracy, na którym zatrudniony jest dany pracownik (wykształcenie na poziomie wyższym, średnim, posiadanie specjalizacji)”, nie zostało zrealizowane. Z poważaniem, mgr pielęgniarstwa Edward Gajda
 
Jestem położną i mam swoją godność, która przez państwo jest wciąż zmiażdżona.
 
Podpisuję ponieważ nie zgadzam się z zapisem tej ustawy. Jest to niesprawiedliwe i niegodne w odniesieniu do naszego wykształcenia ,kwalifikacji i specyfiki wykonywanego zawodu. Żenada. Nigdy nie będziemy traktowane z szacunkiem.
 
Podpisuję, ponieważ nie zgadzam się na takie traktowanie zawodu pielęgniarki
 
Brak szacunku do naszego zawodu, i do naszego wykształcenia
 
Skandaliczne jest traktowanie pielęgniarek.
 
TO SKANDAL I ROZPACZ, ŻE TAKA SYTUACJA TRWA NADAL !
 
Jesteśmy całe życie oszukiwani,kończy się obiecankach, wymuszane są szkolenia, kursy, studia, specjalizacje( za własne pieniądze ),a gratyfikacji ZERO
 
Podpisuję, ponieważ uważam że pielęgniarki i położne powinny być w GODZIWY sposób wynagradzane za pracę jaką wykonują.Bardzo często ciężką i niewdzięczną.
 
Ciągle wymaga się od pielęgniarek podnoszenia kwalifikacji co notabene kosztuje nas sporo czasu i pieniedzy. Co mamy w zamian nic... więcej zarabiają sprzedawcy w Ikei.
 
Wynagrodzenie pielęgniarki jest niewspołmierne do pracy jaka jest wykonywana .
 
Kształciłam się w Polsce i chcę pracować w Polsce. Pielęgnując i opiekując się Polakami.
 
Taka odpowiedzialność, taka pomoc innym ludziom a jeszcze muszą walczyć o godne wynagrodzenie.
 
Podpisuję ponieważ jestem studentką pielęgniarstwa i od tego jak traktowane są nasze Polskie pielęgniarki będzie zależało czy zostanę w Polsce czy też nie. Zasługujemy na godne traktowanie!
 
Studiuję pielęgniarstwo i nie chciałabym wyjeżdżać z kraju by godnie żyć.
 
Zachowano oryginalną treść komentarzy
 
Wybrał:
 
Mariusz Mielcarek
 

Zobacz także:

22 lipca 2017 - Akcja pielegniarkicyfrowe@wp.pl - pielęgniarki i położne piszą do związków pip: Żądamy strajku oraz pozwu zbiorowego, a także postępowania przed sądem zawodowym wobec wiceministra zdrowia Józefą Szczurek-Żelazko! Ponad 70 komentarzy!

20 lipca 2017 roku - Prawo i sprawiedliwość dla pielęgniarek. Prezydent w dniu 19 lipca podpisał ustawę o wynagrodzeniach w ochronie zdrowia, która deprecjonuje zawody pielęgniarki i położnej wobec innych zawodów medycznych. Ponad 120 komentarzy!

Czyli podział pielęgniarek i położnych pozostaje taki jak opublikowaliśmy w bieżącym numerze miesięcznika branżowego - Ogólnopolska Gazeta Pielęgniarek i Położnych - nakład 30 tysięcy egzemplarzy. 

Tylko w miesięczniku branżowym pielęgniarek i położnych (nakład 30 tysięcy egzemplarzy) - zobacz pełny tekst ustawy autorstwa ministra Radziwiłła o sposobie ustalania najniższego wynagrodzenia zasadniczego. W gazecie znajdziesz wiele informacji związanych z tym nowym aktem prawnym regulującym wynagrodzenia zasadnicze pielęgniarek i położnych. 

Mariusz Mielcarek 

                                Powiększ aby przeczytać tą stronę gazety

                                   Zobacz inne artykuły w tym numerze gazety

Komentarze użytkowników

#1  2017.08.05 13:16:00 ~infirmaria

Hej ludzie a może tak ruszyć posady organów założycielskich! okazuje się, że zaczynają się buntować w sprawie podwyżek w służbie zdrowia-przyzwyczajeni,że służba to pracuje za co łaska i nie ważne,że pielegniarka zarabia tyle co u nich sprzątaczka! Trzeba tą służbę pogrzebać a odkopać OCHRONĘ ZDROWIA!

#2  2017.08.05 13:53:10 ~piel

Co to da nasze założycielki, wielkie przedstawicielki zawodu to jedna wielka "sekta" dupy nie ruszą, żadna się nie sprzeciwi "guru" bo jeszcze zabiorą stanowisko, same wiemy kto tak na prawdę się tam dostaje a mianowicie te co gęby nie otworzą bo są wygodne- liczy się osoba bo musi być aby góra robiła co chce. Przykład konkursów na oddziałowe to tylko proforma i tak zostaje ta, która ma zostać a reszta się tylko "podkłada"

#3  2017.08.05 14:13:35 ~piel

Czytam i oczom nie wierze. Jeszcze do nie dawna pisałyście posty typu "pielęgniarka po liceum do niższych celów" itp. W każdym razie opluwałyście siebie nawzajem celem komu więcej. Teraz gdy większości zagrano na nosie widzę hasła solidarności. Zobojętniałam i naprawdę jest mi wszystko jedno, przekonałam się jednak że jesteście tak zawistne na ile wynagrodzone.

#4  2017.08.05 14:13:39 ~co z oddzi

Milczą ,czy oddziałowe będą pod pielęgniarkami płacami przecież one maja najczęściej studia pedagogiczne

#5  2017.08.05 14:14:02 ~do2

Brałem czynnie w ty procederze i nadal bym tak robił

#6  2017.08.05 14:14:28 ~a

Pielęgniarki oddziałowe ile mają procent za stanowisko kierownicze ?

#7  2017.08.05 14:17:59 ~lekarz

Moja oddziałowa robiła wszystko co chciałem, a tylko by spróbowała stanąć za którąś pielęgniarką to by wyleciała z hukiem

#8  2017.08.05 14:19:29 ~lekarz

Ja robiłem wszystko co mi kazała naczelna, która nie była za pielegniarkami

#9  2017.08.05 14:52:58 ~piel

Do 8 może i tak ale nie tędy droga

#10  2017.08.05 14:56:30 ~Do 3

A co zdziwiona jesteś obraziłaś się przecież tak jest było i będzie banda sfrustrowanych głupich bab, ale najlepiej być obojętną, bać się, nie odzywać się i dlatego mamy to co mamy

#11  2017.08.05 14:58:45 ~do 2

Ale co podkładałeś się oddziałowej

#12  2017.08.05 15:02:12 ~EWA

DO 8 ŻYCZĘ Z CI ŻEBYŚ TY TEŻ WYLECIAŁ Z HUKIEM. A ODDZIAŁOWA TO CHYBA POWINNA NOSIĆ MIANO SŁUŻĄCEJ,

#13  2017.08.05 15:05:45 ~Do #7

Pielęgniarki na oddziale , na którym byłam oddziałową robiły zawsze tylko to co było w ich zakresie obowiązków.Całkowicie negowały polecenia "mądrych inaczej" lekarzy, takich jak ty zgodnie z moimi poleceniami i akceptacją ordynatora.Na wypełnianie dokumentacji żaden lekarz nie mógł liczyć, o przygotowaniu kawy na polecenie nie wspomnę. Trudno było przekonać do takiego postępowania starsze pielęgniarki, które różne formy wyzysku przez lekarzy uważały za okazywanie zaufania.A z hukiem na inne oddziały wyleciało kilku przemądrzałych lekarzy czego w twoim przypadku Koleżankom Pielęgniarkom i tobie ( celowo z małej litery ) życzę. A ja wyleciałam na emeryturę i cieszę się, że na swojej drodze zawodowej nie miałam okazji ciebie spotkać z czego również ty winieneś być zadowolony. Współpraca byłaby zbyt trudna.

#14  2017.08.05 15:06:08 ~do 8

Przecież to normalne, przełożone, lub dyrektorzy od spraw pielęgniarstwa nigdy nie były nie są i nie będą za pielęgniarkami, może są wyjątki ale wątpię w to natomiast za lekarzami to i owszem tylko nie wiem co z tego mają chyba tylko są pośmiewiskiem wśród lekarzy

#15  2017.08.05 17:55:44 ~piel

Do 14 jestem za pielęgniarkami, szkoda, że w tym zawodzie jest tak mała liczba pielęgniarzy.

#16  2017.08.06 00:14:05 ~Do #4

Nie martw się o oddziałowe i ich studia. Ustawa określa wynagrodzenia MINIMALNE, Twój pracodawca ustali Twojej oddziałowej wyższe wynagrodzenie niż Tobie i będzie miał do tego prawo.

#17  2017.08.06 23:54:48 ~k

Cha cha, dobre

#18  2017.08.07 22:24:05 ~Opiekun

Najbardziej bulwersujace dla was jest to ze opiekun ma zarabiac zasadniczo tyle samo. Tam gdzie pracuje wykonuje więcej pracy niż pielegniarka gdyż one siedzą tylko w papierach a ja wykonuje prace swoja, salowej, pielęgniarki i częściowo terapeutki bo pielęgniarka powie ze ona od tego nie jest. Do tego ja nie zarabiam na nockach i świętach wiec na chwile obecna roznica w wypłacie netto wynosi ok 1500zl a w zasadniczym tylko 200 zł. Muszę w święta pracować żeby mieć brutto wypłatę 2000zl. A wam zawsze malo

#19  2017.08.08 02:17:14 ~piel

Jak by nie patrzył każdemu zawsze mało. Uważam, że i opiekun i pielęgniarka, lekarz czy też salowa powinni dobrze zarabiać bo tylko ten wie jaka jest ciężka i często niewdzięczna praca przy pacjencie jednak wynagrodzenie winno być zróżnicowane, adekwatne do wykształcenia i zakresu obowiązków.

#20  2017.08.08 19:15:43 ~iwona

Do opiekunki nr 18 jesteś tępa i tyle za pielęgniarke robić nie możesz bo nie masz uprawnień. Po to jest stworzony ten zawód bo pielęgniarki mają wiącej obowiązków i mają ogromną odpowiedzialność.

#21  2017.08.08 21:29:39 ~Do 18 i 20

Dotyczy kształcenia opiekuna - "Nauka zawodu jest realizowana w ramach Kwalifikacyjnego Kursu Zawodowego. Wiadomości Ogólne: Zawód: Opiekun medyczny Kwalifikacje: Z.4. Świadczenie usług opiekuńczych osobie chorej i niesamodzielnej 1. Aby brać udział w kursie i uzyskać zaświadczenie o ukończeniu kursu i świadectwo z kwalifikacji wystarczy mieć ukończone gimnazjum lub ośmioletnią szkołę podstawową 2. Aby uzyskać tytuł zawodowy należy mieć ukończoną minimum szkołę średnią, nie jest wymagana matura Czas trwania nauki: 1 rok, tj. 2 semestry, zajęcia odbywają się w systemie zaocznym lub stacjonarnym. Proszę zwrócić uwagę napkt. 1. Gratulacje jeżeli ktoś porównuje te dwa zawody!

#22  2017.08.16 18:25:35 ~a k

Zarobki pielęgniarek czy innych zawodów zależy od osób zarządzających.

Dodaj komentarz