Dorota Gardias uczyniła artykuł o "wierzchołku góry trupów na kontraktach" w ochronie zdrowia. Proponuje całkowity zakaz kontraktów! Ciekawe czemu nie napisała artykułu o "wierzchołku góry trupów na umowach o pracę" i nie zaproponowała ich likwidacji?

Pielęgniarka kontraktowa.

Zobacz także:

Video - szpital w Kaliszu - pielęgniarki domagają się godnego traktowania wobec nowej ustawy o sposobie ustalania najniższego wynagrodzenia pracowników medycznych.


Zobacz artykuł pani Doroty Gardias - Śmierć na kontrakcie


Ostatnio na Portalu w komentarzach na dobre zadomowiło się sformułowanie - "pazerne". Od ilu godzin pracy w miesiącu zaczyna się "pazerność"? Może jakieś propozycje?

"Pazerne"... Takie określenie pada ostatnio w wielu komentarzach pod artykułami. Jest ono używane w kontekście pielęgniarek i położnych, które pracują na więcej niż jednym etacie, na umowach zleceniu czy umowach kontraktowych. Spojrzałem do słownika i czytam: pazerny - chciwy, zachłanny... Rozumiem, że te "pazerne" pielęgniarki i położne z jednego stałego źródła zatrudnienia mają takie środki finansowe, które pozwalają na utrzymanie rodziny, opłacenie rachunków i spłacanie zaciągniętych kredytów. Pomimo to, popychane pazernością, biegają do dodatkowej roboty. Tak sobie. Bo tak lubią.
Państwowy system upodlenia pielęgniarek i położnych doprowadził do sytuacji, że środki
 finansowe z jednego źródła zatrudnienia, lub jak kto woli, z pracy w wymiarze 170 godzin miesięcznie, nie wystarczają na utrzymanie rodziny, opłacenie rachunków i spłacanie zaciągniętych kredytów. Pazerne? Czy obrotne? Przedsiębiorcze? Pracowite? Dlatego używanie wobec pielęgniarek i położnych sformułowania "pazerne" nosi znamiona dyskredytacji naszej grupy zawodowej. Widocznie komuś na tym zależy... Czytaj dalej...

 

Czytaj więcej artykułów z Ogólnopolskiej Gazety Pielęgniarek i Położnych

Komentarze użytkowników

#1  2017.09.19 09:57:30 ~Piel.

Zapraszam panią Gardias do pracy ale prawdziwej pracy a nie ble ble ble. Niech się nie wcina kto jak ma pracować. Żal d.ściska że ktoś się narobi zeby zarobić?

#2  2017.09.19 10:11:55 ~Zzz

Jesli bedziemy godnie zarabiac na jednym etacie to napewno przestaniemy pracowac na kilku. Dlaczego na lekarzy ktorzy pracuja po 300 godzin nikt nie mowi ze sa pazerni im sie wszystko nalezy pieniadze szacunek bo to panstwo doktorostwo A my szpitalni wyrobnicy najlepiej bysmy pracowaly na wolontariacie to dyrektorzy by sie cieszyli

#3  2017.09.19 10:28:45 ~piguła

Pracuje na kontrakcie i nie wstydzę się tego, pracuję nie wiecej godzin niz na umowie o pracę, mam urlop i godne pieniądze, nie jestem pazerna. Pani Gardias bedac przewodniczącą nie zrobila nic dla nas,więc teraz niech nie bawi się naszą opiekunkę,niech zajmie się pracą przy łóżku pacjenta, a nie reformowaniem nas. Miała czas i okazję aby walczyć o nas, nie zrobiła tego, czas aby godnie sie usunąć

#4  2017.09.19 10:54:18 ~mm

Tak wszystko pięknie ale. Była niedawno sytuacja ze ktos musial zostac na dzień po nocy, bo koleżanka na zleceniu nie przyszła. Mnie etatowca nie można zmusić, mnie obowiązują normy dobowe czasu pracy, została sciagnieta osoba na kontrakcie i nikogo nie obchodziło ze pracuje juz kolejna dobę. 36, 48 godzin non stop?

#5  2017.09.19 10:54:41 ~p.

Zabronić pracy w kilku miejscach! Dać godnie zarobić! Zatrudnić na całe etaty, niech każda wypracuje swoje godziny i będzie ok! Dodatki brutto - brutto przyznawać tylko w jednym miejscu! Dość tego idiotyzmu! Głupie kobitki padną w pracy (kolejnej), bo muszą. bo trzeba więcej! Pomyślcie o sobie! Zastanówcie się czy wasi mężowie też pracują od rana do nocy?

#6  2017.09.19 11:02:52 ~Jana

Wystarczyłyby dobre pensje na jednym etacie i zakaz pracy w innym miejscu. Zmęczona pielęgniarka, lekarz, ratownik czy każdy inny pracownik ochrony zdrowia stanowi niebezpieczeństwo dla pacjentów, siebie i rodziny. Pracujący na kontraktach po 300 godzin powinni być karani za stwarzanie niebezpieczeństwa.

#7  2017.09.19 11:24:01 ~plg/

Stary zgniły kapitalizm.Ludzie otrząśnijcie się,wychodźcie na ulicę,a nie biegajcie na kilka etatów za marne grosze. Będą cisnąć,i patrzeć ile się da z Was wycisnąć.

#8  2017.09.19 11:30:27 ~Ewa

Od zawsze anemiczne pensje. Przez lata niemoc ze strony związków i bierność izby fundowały nam niedostatek teraz i dziadostwo na emeryturze. Kształcenie kosztem wydatków na rodzinę. Jak to skomentować żeby się nie wyrazić! PANI Gardias PIANO ! Nie jestem pazerna .Nauczyłam się liczyc tylko na siebie ( szkoda że późno , zbyt późno)

#9  2017.09.19 11:31:16 ~do 7

A jak ktoś umrze z przepracowania to go chytrym nazwą. Swoja drogą trzeba naprawdę nie lubic swojej rodziny żeby zachrzaniać na 3 etatach. Co z pieniędzy jak zdrowie się marnuje i rodziny nie widzi.

#10  2017.09.19 11:38:30 ~a_

P Gardias skąd ta troska? Już pani nie musi zaprzątać sobie wylokowanej główki naszymi sprawami. Wystarczająco nam pani pomogła, do dzisiaj nie możemy się pozbierać. Wystarczy. Niech pani oszczędzi sobie wstydu i nam.

#11  2017.09.19 13:01:51 ~pytanie

Nagle się odezwała czyżby zbliżały się jakieś wybory, koniec kadencji czy co?

#12  2017.09.19 13:13:48 ~piel

Gardias ma rację,popieram

#13  2017.09.19 13:31:12 ~p,,,

No i co w zamian,godne zarobki ? jeden etat ? Czy marchewka i kij ?

#14  2017.09.19 13:43:55 ~cała prawd

Cała racja. Jak któraś nie rozumie i chce dalej pracować ponad siły to oznacza jedno-głupia do potęgi.

#15  2017.09.19 16:04:42 ~xxx.

Od wieku dyskusje,mądrości i nic się nie zmienia,dlaczego ? Liczcie nadal na decydentów,przecież są ci sami od lat,nic nie zrobili,i nie zrobią bez konkretnej postawy wszystkich pielęgniarek.Zamiast się obrażać,Dyskutujcie na odpowiednim poziomie.Zacznijcie coś robić, jednoczcie się dla wspólnej sprawy.

#16  2017.09.19 16:08:39 ~Anka

Cwaniara spacerowała podczas strajku pośród zmęczonych pielęgniarek w białej futrzanej pelerynie, z wyfiokowaną główką, umalowana od ucha do ucha. I co z tego wynikło ? A no tylko to że sobie zapewniła koryto , a nas miała w d.Teraz pewno trzeba zaistnieć to sobie o nas przypomniała ? Kobieto odejdź skąd przyszłaś.

#17  2017.09.19 16:16:31 ~do16

Uważasz,że powinny nas reprezentować zaniedbane kocmołuchy? Według ciebie byłyby skuteczniejsze?

#18  2017.09.19 17:12:14 ~do17ala

Wygląd,był wtrącony nawasem,niewiele to znaczy,a Ty patrz na to,co mają w głowie ,a nie na głowie.

#19  2017.09.19 18:11:31 ~Anka

Do 17- właśnie takiego pokroju panie doprowadziły pielęgniarstwo do zapaści i "zkocmołuszenia". Pozdrawiam logicznie myślących, którzy wiedzą co w swoim komentarzu chciałam przedstawić !

#20  2017.09.19 19:09:15 ~caza

może tak te panie z kontraktow niech się zatrzymają ponieważ my pielęgniarki z etatow nie będziemy za was pracować przychodzicie do pracy zmeczone nieprzytomne przepocone nie majace pojęcia o specyfice oddzialow precz z kontraktami popieram gardias

#21  2017.09.19 19:21:08 ~ja

Ja też popieram Gardias.

#22  2017.09.19 21:35:42 ~a_

Przede wszystkim popierajcie za: ustalanie norm zatrudnienia, za super płace, za super warunki pracy,za super kształcenie, a ostatnio nawet za super podwyżki. Naprawdę jest za co. Tej pani czas minął bezpowrotnie. Już nam wystarczająco"pomogła".

#23  2017.09.19 22:15:52 ~Ewa

Zaniżone normy zatrudnienia w szpitalach , papierologia galopująca .Kto poza izbiankami ma 13-nastkę ? Kto ma premie ? Jak wysokie będziecie miały emerytury? Kto korzysta z ulopu zdrowotnego? Nie macie większych problemów? Ciągle ta czkawka o dorabiających ! Ile kazda z was finansowo znaczy bez wsparcia zarobków swojego męża albo wsparcia rodziny ( wszak pensje mamy podobne) . Powinnyście się zrobić czerwone ze wstydu za waszą zawiść i fałszywość .A życzliwość powinna być wam nieobca , chociażby z racji wykonywanej profesji .

#24  2017.09.19 22:54:19 ~Pielegniar

Jestem pielegniRka z 33letnim stazem przy lozku chorego Praca zmianowa Po nocnym dyzurze jestem tak zmeczona ze nie wyobrazam sobie pracy na drugi etat Dla mnie praca 300godz w miesiacu to abstrakcja Współczuję pacjentom A tych pielegniarek mi zal Glupota nie zna granic I to jest zachlannosc W taki sposob nigdy nie bedziemy zarabiac godnie bo zawsze znajda sie tego typu osby

#25  2017.09.19 23:12:20 ~do 24

Masz rację śmierdziuchy podtrudniają się za marne grosze i tym sposobem obniżają płacę

#26  2017.09.19 23:14:58 ~dalej

Zatrudniajcie się ale za godziwą stawkę, żeby wa starczyło na pachnące mydełko i dobrą wodę toaletową

#27  2017.09.19 23:15:57 ~dalej

Szlak mnie trafia jak muszę pracować ze śmierdzącą koleżanką

#28  2017.09.20 00:19:51 ~żelek

Nie macie sposobu na wyjście z impasu niskich zarobków , nie znacie rozwiązania . Czarne podkoszulki , hałasowanie butelkami, bezsensowne białe miasteczka- kosztowały cenny czas, nie przynosząc pożądanego efektu Dlatego nie mogąc zwrócić na swoje słuszne żądania zainteresowania decydentów , zwróciłyście się przeciwko sobie. Błąd .Przegrywacie , bo reprezentujecie grupę osób , które odnajdują się nawzajem poprzez instynkt służalczości , zahukania i pokorności .Dorabianie . Dziw nad dziwy ! .Pielęgniarki chcą się wyróżnić na tle innych zawodów tym , iż nie wolno będzie im dopracować poza etatem . Czekam , kiedy to nauczyciele zrezygnują z korepetycji, hydraulicy z fuch , lekarze z prywatnych gabinetów.

#29  2017.09.20 05:31:13 ~Piel.

W ogóle nie walczymy! nic o nas w mediach przy brakach przy takiej harówie i brakach ! rodziny zostawione - zdrowie utracone i to jest pazerstwo bo łapanie 3 etatów bez mądrej walki jak nazwać inaczej ? jak można się godzić na takie warunki pracy a co na to kodeks pracy ?

#30  2017.09.20 05:32:17 ~też piel.

Do 29 wielka prawda

#31  2017.09.20 07:53:51 ~do 29

Na kontrakcie kodeks pracy nie obowiązuje możesz pracować nawet 500 godzin na miesiąc, Twój pracodawca sie ucieszy

#32  2017.09.20 08:32:33 ~piel

Pracujcie po 500 godzin będzie w mediach dopiero jak coś się stanie wtedy będą media trąbiły w każdej stacji

#33  2017.09.20 09:41:50 ~do32

Racja!

#34  2017.09.20 11:02:17 ~Kontr

Nie macie pojęcia o czym piszecie. Ja nie pracuje na etacie w ogóle. Tylko kontrakt. Wcale nie pracuję dużo więcej niż etatowe a zarabiam dużo dużo więcej. Nikt za mnie nie pracuje . Nie spóźniam się i wychodzę wcześniej. Nie jestem związana bzdurnymi przepisami a wolne biorę kiedy chcę. Średnio co drugi miesiąc mam ok 10 dni wolnego, bo tak sobie ustalam grafiki. Nikt nie wylicza mi normy godzinowej miesiecznej. Jak coś mi wypadnie lub po prostu nie mam ochoty w dany dniu pracować, to sprzedaje dyżur innej koleżance. Nie muszę walczyć o urlop na żądanie. Więc.niech Pani Gardias porządzi sobie w swoim domu i zapyta swojego męża ile godzin w miesiącu pracuje. Ja też chcę żyć na wysokim poziomie.To nie jest przywilej zarezerwowany dla lekarskich rodzin Pani Doroto.A wszystkie zakompleksione i marnie wynagradzane koleżanki namawiam na kontrakty.

#35  2017.09.20 12:07:56 ~Milka

Do 34. Pochwal sie jeszcze kto i gdzie takie luksusy ci zapewnil.Piszesz kompletne bzdury.Kontrakty powinny byc juz dawno zakazane, zadna kobieta nie jest wydolna w pracy na kontrakcie 240 godzin i to w pracy zmianowej. A juz nie wspomne o 300 i wiecej h. Oplacacie marne skladki emerytalne i bedziecie w przyszlosci korzystaly z pomocy socjalnej i to jest tez dyskusyjne. Skoro etatowe piel musza znosic zmeczenie kontraktowych piel i zarabiaja jalmuzne i jalmuzna idzie na skladki emerytalne to maja w przyszlosci podzielic taki sam los na emeryturze? Panie konktraktowe powinny oplacic wieksze swoje skladki emerytalne i nie zadac w przyszlosci od panstwa zasilkow! Dzis kontraktowe z dodatkiem brutto brutto zarabiaja ok 10 tys zlotych za 240 godzin! Pieknie mowia, ze musza pracowac na swoja rodzine, powiem, raczej na kredyty na swoje luksusy: samochody, wojaze zagraniczne, budowane domki itp.

#36  2017.09.20 13:13:19 ~do34

Podpowiedz gdzie taki raj,którego najbardziej przebojowe z nas nie są w stanie uzyskać i ugrać takich warunków?

#37  2017.09.20 13:58:18 ~Do 34

To ty piszesz bzdety wyssane z palca! Zejdź na ziemię ze swojego wyimagonowanego świata i nie udawaj kogoś lepszego, bo widzę, że w kłapaniu jesteś dobra. Jestem za całkowitym zakazem kontraktów, bo takich jak ty mam po dziurki w nosie! Wiecznie wozicie się na czyimś grzbiecie i tylko udajecie robotę! Jakbyście solidnie wykonywały woje obowiązki od a do z, to padałybyście na pysk po 12 godz dyżurze, a nie pędziłybyście na drugi koniec miasta po to, aby poudawać w innym szpitalu. I nie jestem ani zakompleksiona, ani zazdrosna, bo głupoty się nie zazdrości.

#38  2017.09.20 14:07:35 ~Piel

Do 28. Tu nie chodzi o to, aby pielęgniarki nie mogły dorabiać poza etatem. Niech dorabiają, ale za godziwe pieniądze. Przykłady zawodów, które podałeś, są chybione. Pokaż mi hydraulika, który naprawi ci zlew za 12 zł? Pokaż mi nayczyciela, który udzieli korepetycji za taką kwotę? Oni tego nie zrobią, ale głupia i durna pielęgniarka wydłubie drugiej oko, żeby tylko iść na taki dyżur. O lekarzach to nawet nie wspomnę, bo to jest przepaść. Dopóki te idiotki tego nie zrozumieją, to nadal będziemy w czarnej d.e!

#39  2017.09.20 15:02:20 ~mm

W Katowicach amazon zatrudni za 15 zl za godzinę i pielęgniarki tez pracują dodatkowo za 15 zl. Biegną w podskokach mało butów nie pogubią. Jak ktokolwiek ma nas szanować jak same sie nie szanujemy?

#40  2017.09.20 15:14:56 ~piel

Za 15 szkoda, że nie za 5 i dlatego przez te idiotki tak mamy

#41  2017.09.20 15:43:42 ~Kontr

Pani nr 35,36,37. Należycie do tego typu ludzi, którzy o innych wiedzą więcej i lepiej niż oni sami o sobie. Dalsze dyskusje w tym temacie uważam za zbędne. Wstrętnie zawistne środowisko pielęgniarek. A o moją emeryturę proszę się nie martwić. Po kromkę chleba do żadnej z Pań nie przyjdę. Pielęgniarki które sprzedają swoje usługi za 15 złotych na godzinę powinny poddać się konsultacji lekarza specjalisty. No koniec życzę zdecydowanie lepszych zarobków i mniej jadu drogie Panie.

#42  2017.09.20 15:50:49 ~do41

Zostań na swoim wspaniałym kontrakcie i nie udaj,że wiesz więcej od innych niż oni sami o sobie.

#43  2017.09.20 16:32:46 ~Pielęg

Do 41. Po pierwsze, nie ty będziesz decydować o tym, czy dalsze dyskusje w sprawie kontraktowych są zbędne czy nie. Po drugie, nikt się nie martwi o twoją emeryturę, rób to sama. Po trzecie, nie masz bladego pojęcia o innych, więc nie uważaj się za lepszą i nie wytykaj innym zawiści, bo nie ma czego ci zazdrościć. Po czwarte, żyj sobie na tym swoim wysokim poziomie, cokolwiek on dla ciebie znaczy, bo przecież kontrakt "to nie jest przywilej zarezerwowany tylko dla rodzin lekarskich"? I kto tu jest zawistny i zakompleksiony? Po piąte, połóż się na kozetce u znanego specjalisty, bo odleciałaś kobieto. Na koniec życzę utrzymania wszystkich przywilejów, a wszystkie etatowe namawiam do bojkotowania superbohaterek na kontraktach.

#44  2017.09.20 16:50:19 ~Mgr specja

Do milka ,jesteś chora z zawiści i nie znasz matematyki więc kiepska z Ciebie pielęgniarka a więc siostra ,na etacie masz tyle samo emerytury co ja na kontrakcie może ciut więcej,ja sobie odłożę na godną emeryturę,właściwie już mam odłożone a mam 41 lat,nie pracuję 300 godz. Jestem wypoczęty i uśmiechnięty,zadowolony z życia a nie zgorzkniały jak Ty z zazdrości,dzięki takim jak wy lekarze dostają bo to lekarze my pielęgniarki/rze już wg Ciebie nie musimy,czekam aż na emy odejdziecie wtedy będzie lepiej,tylko pamiętaj ,ja z domu wychodzę od 65 zł/godz. więc zbieraj ! a nie szalik koleżanki!

#45  2017.09.20 17:36:09 ~Do #44

Życzę powodzenia w pracy, w tym wynagrodzeń o jakich piszesz co najmniej takich jak w opowiadanej bajce. A tak nawiasem mówiąc co to znaczy "czekam aż na EMY (? ) odejdziecie", "więc zbieraj ( co ? ), "a nie szalik koleżanki " .

#46  2017.09.20 18:59:57 ~Mgr spec

Do 44. Ty magister specjalista, a czy ty na pewno idziesz na te dyżury do szpitala czy pod latarnię? No bo wiesz, skoro twierdzisz, że twoja stawka zaczyna się od 65/h i do tego jesteś "wypoczęty, uśmiechnięty i zadowolony", a w wieku 41 lat masz odłożone na emeryturę, to może uprawiasz zupełnie inny zawód? :-) I dołączam się do prośby #45, żebyś przetłumaczył końcówkę swojego komentarza. Nie wiem, jak zdałeś polski na maturze z taką pisownią, ale zapewne pomogła ci wyobraźnia, bo pisanie bajek idzie ci świetnie.

#47  2017.09.20 20:42:18 ~Milka

Do 46. Dobrze, ze odkladasz na swoja emeryture, bo w twoim wieku juz wielki czas o tym pomyslec bo twoja emerytura bedzie bardzo marna. Wbrew twoim twietdzeniom jestem zadowolona piel z duzym doswiadczeniem zawodowym i pracuje na etacie jako mgr piel spec.

#48  2017.09.20 20:44:43 ~Milka

Moj komentarz 47 do 44.

#49  2017.09.20 21:33:32 ~Pielęgniar

Jakie to smutne i żałosne! Od razu rzuca się w oczy zgrana grupa zawodowa! Złośliwość, brak kultury osobistej, poniżanie koleżanek po fachu, po prostu dno. Chcemy szacunku od innych, a wzajemnie obrzucamy się błotem. Zastanówcie się zanim coś napiszecie, wystawiacie świadectwo o sobie. A wracając do meritum sprawy, to czekam, aż kontrakty będą zabronione. Po miesiącu zaczną zamykać oddziały, szpitale. Chyba, że pachnące, wypoczęte etatowe będą brać nadgodziny.

#50  2017.09.20 21:40:50 ~Am

Pracuję na kontrakcie piąty rok i nie narzekam nie latam z pracy do pracy i wreszcie starcza od 1do1 każdy ma prawo wyboru potrzeba tylko odwagi i nie słuchania koleżanek ktore trzymaja sie umowy o prace i komentuja swoje koleżanki może z zazdrosci

#51  2017.09.21 06:37:54 ~do49

Czytać się tego nie da co natworzyłaś.Myślałam,że w cywilizowanym kraju nie ma już takich głupich pielęgniarek,dla których celem nadrzędnym jest ratowanie zamykanych oddziałów pracą ponad siły w czynie społecznym.

#52  2017.09.21 08:01:02 ~Pielęgniar

Do 51. Szkoda słów. I tak nic nie zrozumiesz.

#53  2017.09.21 10:24:02 ~Piel

Do 49. Najpierw biadolisz nad brakiem zgrania naszej grupy zawodowej i wzajemne obrzucanie się błotem, a a koniec sama wbijasz szpilę innym. Zdecyduj sie kobieto, bo mądrością to nie grzeszysz i sama powinnaś się uderzyć w pierś. . I zaręczam ci, że "pachnące, wypoczęte etatowe" z chęcią wzięlyby 2-4 dyżury w miesiącu, gdyby miały rzeczywiście płacone jak za nadgodziny, czyli 100 procent, a nie ochłapy w kwocie 12-15 zł, o które wy, zleceniowe i kontraktowe wzajemnie wydrapujecie sobie ślepia, a wszystkim pozostałym robicie krecią robotę! Popieram #51. A jednak są głupie pielęgniarki.

#54  2017.09.21 11:04:39 ~Piel.dyplo

Jestem za zniesieniem kontraktów Sama kiedyś tyrałam na kontr.i byłam zmuszana do pracy ponad moje siły Zapchaj Dziura tzw.coś 2 rodzaju"ale pani jest na kontrakcie kto ma przyjść na dyżur? "Itp.Brednie

#55  2017.09.21 11:10:31 ~Piel.dyplo

Teraz mam etat i nie jestem bogata ale szczęśliwa i wolna .Życie mam tylko jedno i żadne bogactwo Nie zastąpi mi spędzania czasu wolnego z rodziną .

#56  2017.09.21 11:44:05 ~Piel

Do 55. I to jest rozsądne myślenie. Robię tak samo. Pozdrawiam!

#57  2017.09.21 19:51:22 ~Pielegniar

U mnie jeszcze 65 złotych na godzinę nie płacą. Ale 40 już tak. Plus zębalowe 7,5 zł. Rachunek jest prosty jak budowa cepa. Ale niektóre betony nie potrafią tego pojąć.

#58  2017.09.22 16:19:05 ~Do #57

Aktualne „zembalowe” to 1200 zł. Jeżeli podajesz, że masz z tego dodatku 7,5 zł/godz. wynika, że pracujesz miesięcznie 160 godzin w ramach indywidualnego kontraktu z NFZ. Podaj zatem ile pozostaje Ci netto po odliczeniu kosztów – ZUS, podatek, lokal, obsługa informatyczna, materiały i inne. W moim przypadku to ok. 5500 zł/miesiąc pozostaje na koncie po odjęciu kosztów.

Dodaj komentarz