Pani wiceminister zdrowia (pielęgniarka) głosi od kilku miesięcy dobrą nowinę. Swoją prawdę! Ta prawda w zestawieniu z inną prawdą, sprawia, że wychodzi na to, że po raz kolejny środowisko pielęgniarek i położnych zrobiono w balona.

Nowa ustawa o sposobie ustalania najniższego wynagrodzenia zasadniczego pielęgniarek i położnych.

Instrukcja złożenia podpisu pod petycją:

STOP deprecjacji zawodu pielęgniarki i położnej w Polsce!

1. Petycję może podpisać każda osoba, nie tylko pielęgniarka i położna. 

2. Petycja została opublikowana w dniu 2 sierpnia 2017 roku na stronie www.petycjeonline.com

3. Petycję można podpisać na dwa sposoby:

  1. Na stronie  www.petycjeonline.com pod adresem: https://www.petycjeonline.com/stop_deprecjacji_zawodu_pielgniarki_i_poonej_w_polsce
  2. lub korzystając z poniższego formularza.

​4. Pod petycją jest formularz, w którym należy wpisać, dane:

Imię, nazwisko, miejscowość, adres e-mail. Można w polu - "podpisuję ponieważ..." wpisać swoje uwagii.

5. Jeżeli podpisujący petycję, nie chce aby jego dane takie jak: imię, nazwisko, miejscowość (adres e-mail nie jest nigdy widoczny dla osób trzecich), były widoczne, to należy pod formularzem ODZNACZYĆ pole przy adnotacji "Pokazuj użytkownikom mój podpis". Wtedy w sekcji podpisy będzie widniał wpis: "Sygnatariusz zadecydował nie ujawniać swojego nazwiska w internecie". 

6. UWAGA!!! Po kliknięciu na "Podpisz petycje", na adres email podpisującego zostanie wysłany przez serwis www.petycjeonline.com link, w który należy kliknąć aby zakończyć proces składania podpisu pod petycją. Dopiero wtedy złożony przez nas podpis zostanie oficjalnie zaakceptowany. 

Dotychczas liczba złożonych podpisów przekroczyła 6 tysiący!

Zapraszamy do podpisywania petycji!

Petycja jest formą akcji społecznej pielęgniarek i położnych, użytkowników Ogólnopolskiego Portalu Pielęgniarek i Położnych www.pielegniarki.info.pl. Nie jest związana z żadną organizacją samorządu zawodowego oraz związków zawodowych pielęgniarek i położnych. 

Redakcja pielegniarki.info.pl 


Odpowiedź na interpelację w sprawie spadającej

liczby zatrudnionych w szpitalach pielęgniarek

(...)

Poniższa tabela przedstawia porównanie obecnych poziomów wynagrodzeń zasadniczych pielęgniarek i położnych w stosunku do planowanych, zgodnie z ustawą z dnia 8 czerwca 2017 r. o najniższych wynagrodzeniach zasadniczych:

Grupa zawodowa

Obecne wynagrodzenie zasadnicze brutto - średnia dla grupy

Najniższe wynagrodzenie zasadnicze brutto
do 31 grudnia 2019 r.

Najniższe wynagrodzenie zasadnicze brutto w 2021 r.

Pielęgniarka / położna z tytułem magistra[1] ze specjalizacją

2726

4 095

5251

Pielęgniarka / położna ze specjalizacją

2579

2 847

3651

Pielęgniarka / położna bez specjalizacji

2369

2 496

3201

 

Powyższa ustawa określa zasady, zgodnie z którymi pracodawcy (podmioty lecznicze) będą obowiązani stopniowo, do 31 grudnia 2019 r., podwyższać wynagrodzenia zasadnicze pracowników wykonujących zawody medyczne.

Z upoważnienia
Ministerstwa Zdrowia
Sekretarz stanu
Józefa Szczurek-Żelazko

źródło: odpowiedź z dnia 26 czerwca 2017 roku na interpelację poselską

Wnioski: 

Średni wzrost wynagrodzenia zasadniczego (w ciągu najbliższego 2,5 roku) dla pielęgniarek i położnych w grupie 9 - "pielęgniarka i położna bez specjalizacji" (grupa obejmuje także magistrów pielęgniarstwa i położnictwa!) według nowej ustawy o wynagrodzeniach w ochronie zdrowia autorstwa ministra Radziwiłła oraz wiceminister zdrowia (pielęgniarki) jest przewidzany w wysokości

127 zł brutto.

To jest fakt. To jest prawda. 
Natomiast pani wiceminister zdrowia (pielęgniarka) głosząc w Sejmie i Senacie "dobrą nowinę", wielokrotnie podawała następującą prawdę:

"pielęgniarka po podwyżkach będzie miała ponad 5 200 zł wynagrodzenia zasadniczego". 

Tylko do społeczeństwa nie przebiła się zapewne informacja, że dotyczy to pielęgniarki posiadającej tytuł magistra pielęgniarstwa oraz specjalizację. Warto przy tym podkreślić, że wiele pielęgniarek posiada tytuł magistra, ale uzyskany na innym kierunku studiów - nie pielęgniarstwa ani położnictwa.

Drogie pielęgniarki i położne! 

Pani wiceminister mówi prawdę i ja mówię prawdę. 

Mariusz Mielcarek


Zobacz także:

Wiceminister zdrowia (pielęgniarka) podaje kwoty wzrostu wynagrodzenia zasadniczego dla wszystkich grup zawodowych, które są związane z ustawą zawierającą nową siatkę płac w ochronie zdrowia.

Wiceminister zdrowia (pielęgniarka) podaje jaki współczynnik pracy przypisano pielęgniarkom: z tytułem magistra i licencjata ale bez specjalizacji. W sumie wymienia 6 grup pielęgniarek...

Komentarze użytkowników

#1  2017.09.30 14:38:11 ~???

Cyt"Podwyżkę 800 zł dla pielęgniarek i położnych w 2016 r. i 1,6 tys. zł w 2018 r. przewiduje porozumienie, jakie minister zdrowia Marian Zembala podpisał z Ogólnopolskim Związkiem Zawodowym Pielęgniarek i Położnych. " Teraz cyt : "Powyższa ustawa określa zasady, zgodnie z którymi pracodawcy (podmioty lecznicze) będą obowiązani stopniowo, do 31 grudnia 2019 r, podwyższać wynagrodzenia zasadnicze pracowników wykonujących zawody medyczne" Jak widać w tabeli piel.aż do 2021 r.Najpierw 2018,teraz 2019 itd.do 2021.Skoro co roku można zmieniać ustawy,prawo działa na wszystkie strony,to są to obiecanki cacanki,a GŁUPIEMU/pielęgniarkom/radośc.Jak można godzić się na wym.działania ze spuszczoną głową.

#2  2017.09.30 15:09:16 ~#2

Bo wytyka się pielęgniarkom brak wykształcenia,więc są zahukane,poniżone i chodzą ze spuszczoną głową, godząc się na wszystko.To jest najlepszy sposób na uspokojenie środowiska-wytknąć brak wykształcenia i Panie cicho siedzą.Wreszcie znalazło się coś ,co zadziałało na Panie pielęgniarki.

#3  2017.09.30 15:18:37 ~nurse

Nie wiem czy złamano prawo czy to po prostu zwyczajne oszustwo dostałam 200 podwyżki do podstawy ale zębalowe będzie umniejszone o 200 albo więcej tak więc de facto samo sobie sfinansowałam tą podwyżkę

#4  2017.09.30 15:20:16 ~nurse

Piszcie koleżanki jak jest w waszych szpitalach?

#5  2017.09.30 15:25:53 ~Do #3

Postąpiono zgodnie z prawem - Twoje "zembalowe" będzie niższe.

#6  2017.09.30 16:15:04 ~Pielęgniar

U mnie 250 do podstawy z 3 transzy zembali

#7  2017.09.30 16:17:55 ~Mgr spec.

Śmiechu warte! Ta cała paplanina w kółko to samo, bo wszystkie koleżanki nie zdążyły zajarzyć. Dziękuję redakcji. Zajął pan koleżanki czczym gadaniem i nie zabrały się za konkretne protesty. A ja tymczasem znalazłam się w grupie najlepiej zarabiających pielęgniarek.Dziękuję i pozdrawiam.

#8  2017.09.30 17:14:05 ~gadanie

Za nim znajdziesz się w grupie najlepiej zarabiających pielęgniarek to minie kilka lat. Według zapisów ustawy. Tylko tyle, że ustawa zostanie zmieniona ze trzy razy. I tak zostanie po staremu.

#9  2017.09.30 17:18:12 ~piel

U nas podwyżkę sfinansowano zabraniem premii, już jej nie mamy, włączono do podstawy.

#10  2017.09.30 17:54:43 ~do 8

To Ty jeszcze nie znasz PIS-u skoro uważasz, że ustawa się zmieni, otwórz oczy człowieku, póki oni będą rządzić to nie przyznają się do żadnego błędu.

#11  2017.09.30 17:57:39 ~piel.

Oczywiście to będzie, tak jak z 500+ jeśli nawet wygra inna partia, co się w ogóle nie zapowiada to żaden rząd już nie będzie miał odwagi tego zmienić więc i nasza ustawę nie zmienia na gorszą.

#12  2017.09.30 18:55:16 ~,,,,,

Już zmienili ustawę na gorszą,naiwni wierzą,że będzie lepiej,może w 2050 ,albo po wojnie światowej. Pielęgniarki jak zawsze bierne czekanie,wygodna wiara i nadzieja ,że będzie lepiej.Dopóki same nie będziecie działać,manna nie spadnie.Wycisną z Was ostatnie soki,bo poddacie się bez słowa,grzecznie przytakniecie główką.

#13  2017.09.30 19:22:36 ~#13

Popieram #12 i jeszcze do pielęgniarek po LM wy macie doświadczenie i też wiedzę czy się to komuś podoba czy nie. Powinnyście również godnie zarabiać.

#14  2017.09.30 21:02:39 ~przykre

Przed ustawa nikomu nie przeszkadzało, ze jedne pielegniarki zarabiaja 3 tys a inne 1300 przy takim samym zakresie obowiazków a teraz jest problem bo beda roznice w zarobkach. Najwiekszy problem jednak maja te ktore nie maja studiów i specjalizacji bo ich powołanie, misja i doswiadczenie nie zostały docenione. A co zrobiły przez 35-40 lat zeby było im i pozniejszym pokoleniom lepiej. Może pora się zastanowić 2 lata przed emeryturą.

#15  2017.09.30 21:04:43 ~do 13

Oczywiście, że powinni ale to są już stracone roczniki, i PIS ich spisał na straty i szybką emeryturę i one nic nie zrobią bo są od wieków zastraszane i boją się własnego cienia, oczywiście nie wszyscy ale większość a przykładem tego jest to ,że mamy co mamy bo nigdy nie byli solidarni i nie strajkowali ani nic nie zrobili.

#16  2017.09.30 21:06:23 ~do14

Przykre to jest jak mają i studia i specjalizację,zarabiają 2 tys i za chwilę odejdą na dziadowską emeryturę.

#17  2017.09.30 21:17:52 ~piel

W WCPIT w Poznaniu dyrekcja postanowiła wynagrodzić pracowników w ten sposób że już od lipca tego roku nalicza wg stawek z zarządzenia ministerstwa z tym, że magister bez specjalizacji otrzymał wbrew ustawie współczynnik 1,05 zamiast 0,64. W tym momencie już zarabiają ponad 1300 zł więcej od pozostałych grup! Same specjalizacje oraz licencjat nie otrzymały żadnych podwyżek. Można i tak niestety.

#18  2017.09.30 22:35:04 ~Do 15

Nigdy nie strajkowały? To my nic nie robimy.Bzdurne pisemka piszemy które wszyscy mają w d. Nooo my to jesteśmy solidarne chyba w obrażaniu innych.

#19  2017.10.01 08:46:36 ~oddziałowa

Koleżanki, jak czytam te wasze wywody to nie mogę w to uwierzyć. Nienawiść, zazdrość, brak wiedzy kieruje wami, że piszecie te teksty. Są wśród was osoby, którym przez lata pracy nie chciało się nic robić. Kiedy inne studiowały, robiły specjalizacje, kosztem własnych rodzin wydawały pieniądze. A przecież mogły siedzieć w domu, oglądać seriale, a pieniądze wydawać na przyjemności. Teraz kiedy mają możliwość , na stare lata" otrzymać większe pieniądze to skąd ta nagonka. W moim szpitalu wszystko przebiega zgodnie z prawem. Jeżeli jest dobry prawnik, związki zawodowe które , trzymają rękę na pulsie" to tylko się cieszyć. Przez lata mówiłam pielęgniarkom żeby się uczyły to tylko słyszałam , nie chce mi się" ,nie mam pieniędzy" , na co mi to" Cieszę się, że doczekałam takich czasów, chociaż niedługo emerytura :) Przymnę wam tylko, że przez ostatnie lata pielęgniarki z NRPIP przygotowywały nas na zmianę w taryfikatorze płac, były rozmowy, przedstawiane tabele i propozycje. Tylko trochę to trwało. Więcej optymizmu i zachęcam do nauki.

#20  2017.10.01 09:45:43 ~do19

Oddziałowa piszesz takie dyrdymały jakbyś spadła z księżyca,albo była przedstawicielką dobrze zarabiających na pielęgniarkach

#21  2017.10.01 10:23:43 ~poznan

Potwierdzam w Poznaniu dyrektor docenił wyłącznie magistrów włączając ich do przelicznika 1,05 i aktualnie mają podtawę 4095zł. Licencjat ze specką został pominięty, same specjalizacje oraz Liceum lub studium medyczne również bez podwyżek. BRAWO!

#22  2017.10.01 10:43:57 ~żal

Niestety pewnie tylko w Poznaniu

#23  2017.10.01 12:09:47 ~,,,,

Chwalą Te które zyskały,niestety w wielu placówkach jest gorzej niż źle,najgorzej małe miasteczka itp.Gdzie są decydentki,dlaczego nie jest tak jak w państwach unii,dane stanowiska w całym państwie,pensja taka sama,lub prawie.Polska to kraj gdzie osoby zarządzające chcą być bardziej" papieskie od papieża",jak można w państwowych placówkach pozwalać na taką samowolkę,takie bezprawie.Precz z ta Polską,powinna zniknąć z mapy,ten naród nie jest stworzony do wolności i samostanowienia.Wszyscy rządzącymi muszą mieć bat nad sobą,bo sami wymyślają takie gnioty,które służą samemu złu itd. To co robili z prywatyzacją,amber gold itp,to samo robią z pielęgniarkami i innymi ludźmi.Każdy rząd jest taki sam.Banda zdehumanizowana,pozbawiona honoru,moralności.Wróciliśmy do czasów szlachty i reszty biedoty,która musi być poddana,uboga,utrzymywać tę zgniłą arystokrację.

#24  2017.10.01 13:04:07 ~do 19 oddz

Specjalizacje robiły pielęgniarki od ok.1990r,/od ich powstania/.Dzisiaj jest rok 2017,czyli wiele pielęgniarek posiada specjalizacje od 27 lat,Do dnia dzisiejszego nie były różnicowane w pensji,może w większych miastach,ale nie od razu,od niedawna.Wiele ze specjalizacją jest na rentach,emeryturach,i ten papierek mają w WC. Co takie jak Ty/oddz,naczelene,przełożone,izby,/ robiłyście,nic ! .To też Wasza wina,bo zazdrościłyście,że piel.będzie lepiej wykształcona od Was,i może Wam zbrać stołek,a Wam też się nie chce uczyć. Sama byłam świadkiem jak przełożoa wyrzuciła zawiadomienie o specjalizacjach/1992/ do kosza,nikogo o takiej możliwości nie informując. Więc rozszerz horyzonty myślowe. I nawiasem,te papierki o niczym nie świadczą,nie widziałm,aby któraś odbywała wymagane praktyki,to Wy oddziałowe przybijałyście hurtem im piecząki,zaocznie.Gotowe testy,otrzymane przed egzaminem itp,Więc nie demonizuj.

#25  2017.10.01 17:09:50 ~Mgr spec

Do 24. Co, teraz żal d.ę ściska za przeproszeniem? Popieram wpis 19- a dyrdymały to piszesz ty! Byłaś świadkiem, jak przełożona w 1992 r wyrzuciła do kosza zawiadomienie o specjalizacji i dlatego jej nie masz? Kobieto, to było 25 lat temu! Jak ktoś chciał, to zrobił i nie pytał o pozwolenie jakiejś debilnej, niedokształconej i zawistnej iddziałowej. To co piszesz jest śmieszne i dyskredytuje wyłącznie ciebie, bo najwięcej do powiedzenia na temat studiów i specjalizacji mają te, które przez lata zrobiły gówno. Jak się nie ma na swoją obronę żadnych argumentów, to pisze się bzdety na temat hurtowego przybijania pieczątek czy otrzymywania testów z gotowymi odpowiedziami tuż przed egzaminem. Więc bądź tak dobra i sama poszerz swoje horyzonty myślowe, zamiast umniejszać komuś wartości zdobytego wykształcenia.

#26  2017.10.01 17:28:12 ~24 do25

Pokazałaś tylko swój prymitywizm , chamstwo,niski poziom inteligencji. Jak nie rozumiesz,to się nie popisuj,nie jesteś tu partnerem do rozmowy.

#27  2017.10.01 18:08:54 ~xxx

U mnie różnice w płacach wg tabeli poziomów wynoszą 50,- zł.Np.w jednej placówce mgr ze specalizacją dostanie 5 tyś,a w innej ta sama 3 tyś.zł.Czyli każdy zbój na swój strój.Każda ma inny problem. Po co te dyskusje.

#28  2017.10.01 18:39:46 ~do25

Dorabiaj szybko doktorat,bo za kilka lat będziesz nieukiem.

#29  2017.10.01 18:59:49 ~oddziałowa

Koleżanki pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego. W moim szpitalu dyrektor docenił pielęgniarki wykształcone. Współczuje wam, że nie miałyście szczęścia do kadry kierowniczej, albo macie inne spojrzenie w tej sprawie. Dużo w tych wpisach nienawiści, szkoda.

#30  2017.10.01 19:08:13 ~do29

Nie pozdrawiaj i niczego nie życz,bo w twoim wydaniu to fałsz,obłuda i zakłamanie.

#31  2017.10.01 19:57:15 ~Sofii

Ja dostałam 50 zł z aembalowego do podstawy to jakaś kpina sam sobie tą podwyżkę wypracowałam teraz mam podstawy 2050 to jest kasa na ha

#32  2017.10.01 20:24:56 ~Mgr spec

Do 26. Nie ty będziesz decydować z kim i gdzie mogę dyskutować, a jak chcesz zobaczyć prymitywne chamstwo, to może dokładniej przejrzyj się w lustrze! Uderz w stół, a nożyce się odezwą. Jak koleżanki zatrzymane na etapie LM jeżdżą po tych, które coś więcej zrobiły i drwią z ich "papierków " to jest ok, ale jeśli te drugie bronią się, to już jest lament, wyzywanie od prymitywów i żałosne teksty o szacunku, który im się należy, jak psu buda! I kto tu mam niski poziom inteligencji biedna, uciemiężona siostruniu? Do 30 - te trzy słowa skierowałaś w niewłaściwą stronę, bo one doskonale obrazują ciebie.

#33  2017.10.01 21:34:28 ~caro

Do 32. Czlowieku ograniczony zrozum pewną rzecz. Studia magisterskie nie dają dodatkowych umiejętności piel/pol, są to studia przygotowujące do zarzadzania. Czyli pracując na tym samym stanowisku nie są one wykorzystywane. To tak jakby mi placili za to ze jestem mgr chemii, nikogo to nie obchodzi. A wiele osób ma mgr z innych kierunków. Jesli chodzi o spec to zdecydowanie należą sie podwyżki!

#34  2017.10.01 22:01:35 ~Do 33

Ale pieprzysz farmazony! Jaka chemia, jakie zarządzanie, jakie inne kierunki? Co ma piernik do wiatraka? Gdyby głupota dodawała skrzydeł, to leciałbyś z prędkością światła!

#35  2017.10.01 22:45:42 ~powiedzcie

Czy wynagrodzenie zasadnicze brutto to to samo co podstawa?

#36  2017.10.02 06:30:59 ~Do #35

Nie. Wynagrodzenie brutto to podstawa plus dodatki ( noce, święta, stażowe itp. ) - kwota do opodatkowania.

#37  2017.10.02 20:19:10 ~do 34

Wytłumaczę Ci matole. Jeżeli dwie położne pracują na bloku porodowym i jedna ma mgr, a druga lic, to nic to nie znaczy, bo na magisterce nie uczą już żadnych technik i umiejętności położniczych. Więc pomimo, że ta druga będzie miała większe doświadczenie i lepiej sobie poradzi w nagłej sytuacji, to i tak bedzie zarabiać mniej. A po drugie to kłócisz się jakbyś był opętany, a na mgr owszem uczą takich przedmiotów jak zarządzanie, prawo, filozofia, psychologia, a jeśli są przedmioty takie jak intensywna opieka to proszę bardzo bez doświadczenia tylko z samych wykładów. Doświadczenie jest warte milion razy więcej niż to Twoje czy moje mgr.

#38  2017.10.04 20:29:06 ~wika

Cała ta ustawa to bubel prawny i należy ją jak najszybciej zaskarżyc do Trybunału Konstytucyjnego jako niezgodną z kodeksem pracy.

#39  2017.10.06 20:48:14 ~do 37

Kończyłam mgr na UM owszem była filozofia, teorie pielęgniarstwa, logika, psychologia, krwiodawstwo, zarządzanie i wiele innych, ale była też komunikacja interpersonalna i przede wszystkim pielęgniarstwo specjalistyczne. Zajęcia praktyczne odbywały się w Szpitalach Klinicznicznych i trzeba było co do godziny uczestniczyć AKTYWNIE w tych zajęciach i na bieżąco je zaliczać.Jeżeli Ktoś pisze, że mgr pielęgniarstwa na UM (podkreślam to z wyrafinowaniem) można porównać do mgr chemii, no cóż, mogę sądzić, że jesteś pielęgniarką, a masz mgr tylko z innej dziedziny. U nas - mgr z zarzadzania ma 2800 podstawy, a pielęgniarka z mgr pielęgniarstwa 2250. To jest dopiero PARANOJA!

#40  2017.10.08 15:54:49 ~ja

Do 37 ale pozom matole ? coś salowa ?

#41  2017.10.08 15:55:10 ~ja

Miało być poziom

#42  2017.10.08 15:57:17 ~lic.

Przykre ze za licencjat nic i za edukację zdrowotną też nic a edukacja zdrowotna tak ważna i wpisana w nasze zadania zawodowe ! to dopiero !

#43  2017.10.12 10:14:15 ~wkuta

jak zawieracie porozumienie podwyżkowe skoro nie wiecie co to jest wynagrodzenie zasadnicze? WYNAGRODZENIE ZASADNICZE BRUTTO TZN PODSTAWOWE czyli określone w umowie o pracę bez dodatkowych składników ( dodatków) do wynagrodzeń oraz innych świadczeń związanych z pracą. Dlatego pracodawcy robią takie cuda cudeńka z zembalowym ,którego miała dobra zmiana nie zabierać! DLACZEGO na to pozwalacie drogie koleżanki pielęgniarki i położne WARRRRRR im od tej kasy

Dodaj komentarz