Duży szpital w Warszawie. Podpisano porozumienie płacowe. Zobacz na jakie 3 grupy podzielono pielęgniarki i położne oraz jaki przydzielono im współczynnik pracy.

Nowa ustawa o sposobie ustalania najniższego wynagrodzenia zasadniczego pielęgniarek i położnych.

Instrukcja złożenia podpisu pod petycją:

STOP deprecjacji zawodu pielęgniarki i położnej w Polsce!

1. Petycję może podpisać każda osoba, nie tylko pielęgniarka i położna. 

2. Petycja została opublikowana w dniu 2 sierpnia 2017 roku na stronie www.petycjeonline.com

3. Petycję można podpisać na dwa sposoby:

  1. Na stronie  www.petycjeonline.com pod adresem: https://www.petycjeonline.com/stop_deprecjacji_zawodu_pielgniarki_i_poonej_w_polsce
  2. lub korzystając z poniższego formularza.

​4. Pod petycją jest formularz, w którym należy wpisać, dane:

Imię, nazwisko, miejscowość, adres e-mail. Można w polu - "podpisuję ponieważ..." wpisać swoje uwagii.

5. Jeżeli podpisujący petycję, nie chce aby jego dane takie jak: imię, nazwisko, miejscowość (adres e-mail nie jest nigdy widoczny dla osób trzecich), były widoczne, to należy pod formularzem ODZNACZYĆ pole przy adnotacji "Pokazuj użytkownikom mój podpis". Wtedy w sekcji podpisy będzie widniał wpis: "Sygnatariusz zadecydował nie ujawniać swojego nazwiska w internecie". 

6. UWAGA!!! Po kliknięciu na "Podpisz petycje", na adres email podpisującego zostanie wysłany przez serwis www.petycjeonline.com link, w który należy kliknąć aby zakończyć proces składania podpisu pod petycją. Dopiero wtedy złożony przez nas podpis zostanie oficjalnie zaakceptowany. 

Dotychczas liczba złożonych podpisów przekroczyła 6 tysiący!

Zapraszamy do podpisywania petycji!

Petycja jest formą akcji społecznej pielęgniarek i położnych, użytkowników Ogólnopolskiego Portalu Pielęgniarek i Położnych www.pielegniarki.info.pl. Nie jest związana z żadną organizacją samorządu zawodowego oraz związków zawodowych pielęgniarek i położnych. 

Redakcja pielegniarki.info.pl 


Szpital w Warszawie. Pielęgniarki i położne, zgodnie z podpisanym porozumieniem płacowym (na podstawie ustawy z dnia 8.06.2017 r. o sposobie ustalania najniższego wynagrodzenia zasadniczego pracowników wykonujących zawody medyczne zatrudnionych w podmiotach leczniczych) zostały podzielone na trzy grupy, którym przydzieono współczynniki pracy:

1. Pielęgniarka/pielęgniarz/położna ze stopniem mgr i specjalizacją, mgr bez specjalizacji i licencjat ze specjalizacją – współczynnik pracy 1,05

2. Pielęgniarka/pielęgniarz/położna z licencjatem lub tylko ze specjalizacją – współczynnik pracy 0,73

3. Pielęgniarka/pielęgniarz/położna bez licencjata i bez specjalizacji – współczynnik pracy 0,64

Do dnia 31 grudnia 2019 r. najniższe wynagrodzenie zasadnicze ustala się jako iloczyn współczynnika pracy i kwoty 3900 zł brutto:
dla współczynnika 0,64 = 2496 zł brutto
dla współczynnika 0,73 = 2847 zł brutto
dla współczynnika 1,05 = 4095 zł brutto

Od dnia 1 lipca br podstawowe wynagrodzenie podwyższa się o 10% kwoty stanowiącej różnicę pomiędzy najniższym wynagrodzeniem zasadniczym (wyliczonym już powyżej), a obecnym wynagrodzeniem zasadniczym danego pracownika.

W kolejnych latach wynagrodzenie podwyższane powinno być o co najmniej 20% różnicy (wyliczanej powyżej).

Źródło: zakładowa organizacja związkowa


Zobacz także:

Wiceminister zdrowia (pielęgniarka) podaje kwoty wzrostu wynagrodzenia zasadniczego dla wszystkich grup zawodowych, które są związane z ustawą zawierającą nową siatkę płac w ochronie zdrowia.

Wiceminister zdrowia (pielęgniarka) podaje jaki współczynnik pracy przypisano pielęgniarkom: z tytułem magistra i licencjata ale bez specjalizacji. W sumie wymienia 6 grup pielęgniarek...

Komentarze użytkowników

#1  2017.10.01 10:29:17 ~Asia

Och Boże co to za cudowny szpital który to? Tam dopiero są normalne związki , które potrafiły coś zdziałać.

#2  2017.10.01 10:48:06 ~Pielęgniar

Może być normalnie i sprawiedliwie, jak widać może ,tylko trzeba chcieć. Gratuluję rozsądku i mądrości .

#3  2017.10.01 11:06:04 ~peonia

Jak te podwyżki obrazują obciążenie pracą? Na jednym oddziale pracują pielęgniarki z każdej grupy,mają ten sam zakres obowiązków taką samą odpowiedzialność.I co pani po liceum nie robi nic , inna jest tak obciążona pracą,że ma pensję dwukrotnie wyższą? Naprawdę to tylko jakiś idiota mógł to wymyślić.Tylko zadufany w sobie hrabia z bożej łaski.

#4  2017.10.01 11:08:12 ~ana

To porozumienie płacowe dotyczy pielęgniarek w całej Polsce? przecież mgr mieli być w najniższej grupie? a jednak to była propaganda!

#5  2017.10.01 11:16:55 ~Polozna

Wiecie co? 20 lat pracy w zawodzie tuż przed specjalizacją egzaminem.mam to wszystko w D.nic nigdy się nie zmieni.przynajmniej za mojej kadencji jako pracownika.zmieniam zawód I będę lepiej zarabiać I spokojniej mieć pracę.wstyd i hańba.niech zatrudnia Panie z Ukrainy i innych naplywowych państw.ja mam pracować tle samo I mieć ta samą odpowiedzialność za pacjenta Chi dziewczyna po studiach która jeszcze ja muszę nadzorować.dziękuję

#6  2017.10.01 11:29:00 ~ja

Super podzial

#7  2017.10.01 11:41:28 ~Ola

Czy moźna tą ustawę znowelizować , kiedy i jakie działania trzeba podjąć, przecież nie moźe tak zostać

#8  2017.10.01 11:43:20 ~Ana

NA oddziale gdzie pracuję zakresy obowiązków są zróżnicowane w zależności od wyksztalcenia inna sprawa że wszyscy robią to samo

#9  2017.10.01 11:52:44 ~Mgr bez sp

Witam Tak powinno być we wszystkich szpitalach. Odnośnie zakresu pracy i obowiązków to racja ale różni te grupy posiadane kwalifikacje. W innych zawodach med. jest tak samo. Natomiast za staż pracy jest wysluga. Dodam tylko że prawie każda piel może mieć najwyższy współczynnik. Najwyzsza zasadnicza nie jest zarezerwowana tylko dla osób z układami jak to ma miejsce przy stanowiskach funkcyjnych w pielegniarstwa. Pozdrawiam

#10  2017.10.01 11:57:40 ~Mgr bez sp

Dodam tylko ze kwalifikacje pielęgniarskie są zróżnicowane rozporządzeniem ministra zdrowia

#11  2017.10.01 11:59:56 ~Bp

3100 do ręki plus zembalowe w Warszawie mam teraz Czyli zamrożone podstawy mamy na kilka lat.Rzeczywiście super ustawa.

#12  2017.10.01 12:32:46 ~mgr. bez s

Szkoda,że w mojej placówce tak nie jest. Ja jestem w grupie najniższej a do tego kiedy porównano widełki okazało się,że wg ustawy powinnam mieć zabrane 78 zł, ponieważ mam za duża podstawę. Dyrektor mi nie zabrał.nie wiem czy mam śmiać się czy płakać? to jakiś matrix.dziękuję pańciom, które to "wymyśliły. A tak na marginesie.kto nas tak reprezentował? co to za mózgi?

#13  2017.10.01 13:29:25 ~do #12

Witaj w świecie żywych bo dotychczas chyba żyłaś w wirtualnym świecie:)GDYBY GŁUPOTA MIAŁA skrzydła? itd.

#14  2017.10.01 13:45:44 ~SaulG

W szpitalu na Szamarzewskiego w Poznaniu dyrekcja postanowiła wynagrodzić pracowników w ten sposób że już od lipca tego roku nalicza wg stawek z zarządzenia ministerstwa z tym, że magister bez specjalizacji otrzymał wbrew ustawie współczynnik 1,05 zamiast 0,64. Specjalistom z licencjatem lub samym specjalistom po szkole średniej nie zmieniono uposażenia. Tylko pozazdrościć szpitalowi z Warszawy za rozsądne podejście dyrekcji, gratulacje dla Was!

#15  2017.10.01 14:21:07 ~xxx

Pora na rezygnację z wielu etatów.

#16  2017.10.01 14:24:17 ~13

To WIM przy Szaserów

#17  2017.10.01 14:31:15 ~Beta

Super. U nas dla porównania wyszło za licencjata ze specjalizacja ok.7 zł czyli nie ma nawet tej najniższej kwoty a współczynnik wyższy. Paranoja .

#18  2017.10.01 14:35:55 ~,,,,

Współczuję współpracy w oddziałach,gdzie są duże różnice w płacach.

#19  2017.10.01 14:44:08 ~,,,,,

Taniej,dać małej ilości pielęgniarek podwyżki,niż dać wszystkim.Te mało zarabiające będą nadal "ciągnąć"kilka etatów za 13,-zł.Polska zabezpieczy opiekę pielęgniarską,a będą oszczędności. Nie będzie buntu,bo nie będzie jedności.

#20  2017.10.01 14:55:35 ~o

Tutaj ktoś pomyślał, dla wyższego "szczebla' było z trudne!

#21  2017.10.01 16:40:03 ~Mgr spec

Super. Wreszczcie ktoś popiera trud dokształcania. Popieram #9.

#22  2017.10.01 16:46:03 ~ja

W moim szpitalu dali podwyżkę dla mgr 130zł. Po 2 tygodniach zabrali. Ktoś źle zinterpretował ustawę. Mało tego, wypłacone 130 zł kazali oddać. Klikę bolało, że ktoś ma więcej. Obrzydlistwo!

#23  2017.10.01 16:51:11 ~my

Dali, dali ochłap 130 zł za mgr. Pielęgniarki zaczęły się kłócić między sobą, do gardeł sobie skakać, afera straszna. Oni w ten czas po cichu wymienili pielęgniarkę na opiekuna medycznego. Miasto ślepców.

#24  2017.10.01 17:09:46 ~z

Tak powinna wyglądać wersja ministerstwa!

#25  2017.10.01 18:44:38 ~25

Do 3 ma oddziale są tez lekarze ze specjalizacja jedynka i dwójka oraz z tytułem doktora i profesora leczą tak samo , wykonują te same obowiązki a pensja maja zróżnicowane . Uważam ze pielęgniarki za trud i czas związany z wykształceniem powinny mieć wyższe wynagrodzenie tak jak jest w ustawie .

#26  2017.10.01 18:45:22 ~#25

No strasznie cudowny szpital ! Pensje dla współczynnika 1,05 są ok.Natomiast reszta w czarnej dupie i tym pozostałym współczuję.Polskie szpitale zawsze muszą mieć jakąś grupę idiotów do wyzysku.

#27  2017.10.01 20:05:09 ~jola

W moim szpitalu jest 15 magisterek bez spec. pan dyr po rozmowie z nami stworzył dla nas osobną grupę między 1,o5 a 0,73

#28  2017.10.01 20:33:28 ~Jola piel

To są sprawiedliwe widełki, tak powinno być w tej ustawie ogólnokrajowej.

#29  2017.10.01 20:53:06 ~Andzia

Władza właśnie po to wydała gównianą ustawę bez kasy, żebyśmy się zagryzł. Ano gryziemy siebie związki wszystkich tylko nie WŁADZE która patrzy i się śmieje chory kraj TE PODWYŻKI to jedna wielka ściema i te kretyńskie tłumaczenia tych pań z ministerstwa,Gratuluje cel osiągnięty panie prezesie

#30  2017.10.01 22:03:47 ~halhad7677

Pielęgniarka to zawód wyjatkowy i powinna kazda dostać podwyżkę w jednakowej kwocie, za tytuł magistra czy licencjata dodatkową kwotę w pewnej stałej okreslonej kwocie

#31  2017.10.01 22:40:58 ~powiedzcie

Czy najnizsze wynagrodzenie brutto znaczy to samo co podstawa?

#32  2017.10.01 23:09:23 ~niki

Chory podział w trzeciej grupie, bo kiedyś nie było licencjatów a dzisiaj żeby być pielęgniarką trzeba zrobić licencjat. Jest to tak samo podstawowe przygotowanie osoby do zawodu jak kiedyś zwykłe szkoły uczące tego zawodu.

#33  2017.10.01 23:15:08 ~mgr, spec,

No i gryźcie się dalej

#34  2017.10.01 23:16:24 ~mgr ze spe

Czy te informacje są rzetelne i potwierdzone,bo ja pracuję 30 lat w tym zawodzie i jeszcze nie spotkałam, dyrektorów którzy bawili się w Św.Mikołaja ? Za piękne żeby było prawdziwe!

#35  2017.10.01 23:18:27 ~doktor, sp

Do 30 A to niby dlaczego po równo, czy ktoś się komuś zabronił uczyć

#36  2017.10.02 03:38:21 ~Ona

U mnie nie było żadnych kłótni, jedynie chwila zastanowienia się nad tym co z tym zrobić. W efekcie pół oddziału szybko złożyło papiery na uczelnię, a muszę Wam napisać, że ich średnia wieku wynosi 50 lat. Myślę, że to jest bardzo pozytywny aspekt tej sprawy ;)

#37  2017.10.02 03:40:27 ~Do #32 - n

Widzisz, niby masz rację, a jednak jest różnica pomiędzy wykształceniem zdobytym w liceum medycznym czy na studiach. Nie rozumiem oburzenia. Chcesz mieć lepiej - złóż papiery na uczelnię. Wytnij ze swojego życia kilka lat na wykłady i naukę. Wtedy zrozumiesz w czym tkwi różnica.

#38  2017.10.02 06:15:53 ~Pielęgniar

Boże uchowaj , jak najdalej od oddziałow gdzie pracują wypowiadające się Panie, niestety żadna uczelnia nie nauczy kultury i inteligencji, co widać po wypowiedziach. Jak Wam nie wstyd , że tak zróżnicowano środowisko. Kodeks przewidujejednakowe uposażenie na danym stanowisku a tu co ? Proponuję, tak jak powiedziała jedna z poprzedniczek zmienić zakres obowiązków i obciążyć nimi ,Panie Wykształcone", wtedy podział wynagrodzenia będzie sprawiedliwy, jaka praca taka płaca, może w następnej podwyżce będą się liczyć tylko Panie z doktoratem , radzę ruszać do boju.

#39  2017.10.02 07:14:05 ~Do 38

Wyjeżdżanie z kulturą jest poprostu śmieszne. Rozumiem, że wszystkie panie po liceum są mega inteligentne i kulturalne, tak? A te po studiach to głupie, wulgarne siksy, nawet jeżeli są po 50 tce, tak? Czy wy naprawdę nie macie innych argumentów? Jestem za podziałem obowiązków. Wtedy pani może przejąć obowiązki opiekunki i będzie po sprawie. Boże uchowaj przed taką sfrustrowaną pielęgniarą!

#40  2017.10.02 08:24:48 ~do39

A na bazarku ziemniaki po czemu paniusiu? Z tego zakresu wiedzę może masz,bo z pielęgniarstwa jesteś laikiem.

#41  2017.10.02 08:59:06 ~Do 40

Następna rutyniara, inteligentna inaczej, ale z wiedzą na poziomie profesora pielęgniarstwa (według swojej oceny oczywiście). Poziom frustracji sięga zenitu co? Uważaj, żebyś nie pękła "paniusiu":-)

#42  2017.10.02 11:30:15 ~mnv

Najpierw zabierzcie prawa wykonywania zawodu,a potem określajcie inne obowiązki np.opiekunek. Opiekunka nie ma prawa wykonać żadnej czynności,bez obecności pielęgniarki.Przy czym pielegniarka również wykonuje czynności pielęgnacyjne razem z opiekunką.Niektórym się wydaje,że będą rozkazywać i machać kijem.Tak nie będzie. Przy obecnej ilości pielęgniarek,gdy część przejdzie do roli opiekunek,Wy zakrętu nie wyrobicie.A opiekunki w takich warunkach,zmniejszonej odpowiedzialności, pociągną kilka etatów,świtne sobie poradzą,niejednokrotnie zapędzą taką przemądrzałą pielęgniarkę w przysłowiowy kozi róg.Róbcie co chcecie.

#43  2017.10.02 12:10:31 ~niki

Do #37. Mam tytuł mgr mam też specjalizację. I na licencjacie uczy się słania łóżek, iniekcji itd. a to, że praktyki są takie jakie są (widzę to na w okresie praktyk) to myślę, że lepiej było kiedyś. Grupa z opiekunem, który rozdzielał obowiązki, sprawdzał, oceniał i służył pomocą w trudniejszych przypadkach co ułatwiało poznanie istoty choroby, pielęgnacji. Po takich praktykach już po dwóch - trzech dyżurach można było zostać na samodzielnym dyżurze. Obecnie strach w oczach, niepewność w podejmowaniu decyzji i brak samodzielności młodych pielęgniarek po licencjacie. Na pewno nie u wszystkich ale w znakomitej większości tak!

#44  2017.10.02 12:12:32 ~Pielegniar

Do Pani nr. 39 , jeżeli pani czuje się urażona to przepraszam, pracuję 32 lata w zawodzie na kierowniczym stanowisku, zawsze zabiegałam o jedność pielęgniarek, ale niestety przez takie środowisko jakie Pani reprezentuje jedności nie będzie. Sfrustrowana też nie jestem, zarabiam tyle,że Pan Minister nie ma mi co już dodać, dziewczyny u mnie mają jedną stawkę od tej najniżej wykształconej do tej która ma wszystko i jeszcze więcej. Wszystkie koleżanki stanowią wspierający się nawzajem zespół i mam nadzieję , ze wszystkie są zadowolone z braku podziałów bo one same ich nie chciały

#45  2017.10.02 13:42:56 ~Anna

Do 44. Gratuluję Pani zespołu, gdyby wszystkie pielęgniarki myślały w ten sposób żaden rząd i ustawy prześcigające się w swej głupocie nie mogłyby nam zrobić krzywdy.Byłybyśmy silną grupą .z którą trudno byłoby walczyć podjudzając je wzajemnie na siebie.Teraz , kiedy pielęgniarek nagminnie brakuje ,rządzącym nie pozostało nic, tylko nas skłócić. Pozdrawiam.

#46  2017.10.02 14:23:18 ~do 42

Z Tobą opiekunko coś nie tak. Idź do lekarza.

#47  2017.10.02 14:30:29 ~super

Doceniono pielęgniarki z magistrem pielegniarstwa

#48  2017.10.02 14:52:45 ~DANUTA

Popieram #30 ,za tę samą pracę i taką samą odpowiedzialność taki sam współczynnik pracy, natomiast za trud wykształcenia dodatki za tytuły. A skoro mówimy o tytułach , doceńmy również inne dziedziny nauki stanowiące o o rozwoju osobistym pielęgniarki i jej wszechstronnej ,szerokiej wiedzy, posiadające także tytuł mgr . Kształcące się niejednokrotnie przez 5 lat na wyższych prestiżowych publicznych uczelniach. A jeśli chodzi o pielęgniarki po Liceum Medycznym z DYPLOMEM i co najmniej 20 lat stażu pracy? Ileż to godzin praktyki? Czyż te pielęgniarki nie zasłużyły na podwyżki zrównane na poziomie mgr i specjalizacji. Przecież minie 10 lat i te pielęgniarki w sposób naturalny odejdą na emeryturę. Pielęgniarki mające wpływ na tworzenie tej dyskryminującej i szkodliwej ustawy odstawiły w kąt te pielęgniarki które służyły Polakom w polskich placówkach nawet ponad 35 lat za żenująco niskie wynagrodzenia. Pozdrawiam

#49  2017.10.02 16:21:40 ~do 46

W głowie się nie mieści jak można być tak złym człowiekiem,i to niby wykształcona.Język rynsztokowy.Pracowałam we Włoszech jako profesjonalna pielęgniarka,gdzie byłam uważana za jedną z najlepszych pielęgniarek,jeżeli ktoś zachowywał się z niechęcią do innych,z różnych powodów pytałam dlaczego ? ,Włosi odpowiadali,bo to są ludzie prymitywni,słabo wykształceni.Dzięki tym ludziom na poziomie,z taktem,kulturą,dzisiaj mogę przetrwać wśród takich chamów,z takimi wypowiedziami. A u nas niby wykształceni,a stosunek do ludzi prymitywny.

#50  2017.10.02 16:34:33 ~Do46

Twoje komentarze to wstyd dla nas magistrów.

#51  2017.10.02 17:38:03 ~Piel

Nie rozumiem, dlaczego tak uczepiłyście sie autorki komentarza 46. Na podstawie tego jednego zdania oceniacie, że ktoś jest złym człowiekiem, chamem, prymitywem posługującym się rynsztokowym językiem itp inne epitety. Kim wy jesteście, że uzurpujecie sobie takie prawo? Przychodzi mi do głowy tylko jedno określenie - sfrustrowane baby, które kierują swoją złość w niewłaściwym kierunku. Dlaczego macie pretensje do pielęgniarek z tyt mgr i spec, a nie do autorów tej ustawy?

#52  2017.10.02 18:19:18 ~,,,,,

Każdy sądzi wg siebie.Nikt do tej osoby/39,46/ nie przemawia z uczuciem złości i nienawiści.Jeśli ktoś się z czymś nie zgadza,to niech wyraża to w cywilizowany sposób.A- 51 z uporem maniaka to samo,Nikt tu nie jest zły,tak jak Ty.Każdy ma prawo do wyrażenia swoich opinii,a jeśli ktoś nie potrafi cywilizowanie tego przyjąć,czy mądrze uargumentować sprzeciwu to niech się chociaż zastanowi czy wolno mu obrażać innych.Nikt nie ma takiego prawa.Trzeba przejść na wyższy poziom.

#53  2017.10.02 18:21:38 ~Pielęg

Do 44 Już widzę ten idealny zespół i zadowolenie u pielęgniarek, które nic nie mają z dokształcania. Myślałby kto, że macie tam istną sielankę, a szanowna paniusia ustala jednakowe stawki dla wszystkich i wszyscy są mega szczęśliwi dzięki mateńce oddziałowej. Nową ustawę też obejdziesz? Czasy komuny dawno się skończyły, ale "idealna" oddziałowa chyba tego nie dostrzega. Nic dziwnego, skoro grzeje d.ę na tym stołku od 32 lat i uważa, że ten przywilej należy jej się dożywotnio. Takimi jak ty i pańciami w izbach, które takiemu procederowi przyklaskują, powinien przyjrzeć się prokurator. Pochwal się, ile sfingowanych, ustawionych konkursów wygrałaś przez te lata i ile masz na oddziale dziewczyn lepiej wykształconych od siebie, które lepiej nadawałyby sie na to stanowisko i których poprostu się obawiasz, co? Kobieto jesteś całkowicie oderwana od rzeczywistości, nie pracujesz na oddziale od x lat, nie zarywasz nocy, świąt, ale zachowujesz się tak, jakbyś pozjadała wszystkie rozumy i pouczasz innych! Może dasz na siebie namiary, a najlepiej na swoje podwładne, które bez pręgierza nad sobą wypowiedzą się, czy praca pod twoimi rządami rzeczywiście jest rajem na ziemi. I jeszcze jedno - za jaką stawkę trzymasz swoje dziewczyny w ryzach, które nazywasz jednością? Może od tego trzeba zacząć.

#54  2017.10.02 18:32:12 ~Piel

Do 52. A jesteś pewna, że 39 i 46 to jedna osoba? Zdziwiłabyś się. No cóż, przecież jesteś na wyższym poziomie.

#55  2017.10.02 19:46:32 ~Bozena

BRAWO pielęgniarki pozagryzajcie się.O to przecież chodzi!

#56  2017.10.02 20:14:46 ~nnn

Dziwię się,przecież na studiach uczą psychologii,umiejętności konwersacji,czyżby nauka poszła w las.

Dodaj komentarz