Zobacz ZARZĄDZENIE dyrektora dużego szpitala w sprawie sposobu podwyższania wynagrodzenia zasadniczego pracowników (także pielęgniarek) zatrudnionych w podmiocie leczniczym". Zobacz jaka kwota podwyżki przypadła dla pracowników niewykonujących zawodu medycznego.

Nowa ustawa o sposobie ustalania najniższego wynagrodzenia zasadniczego pielęgniarek i położnych

Zobacz także:

Wiceminister zdrowia (pielęgniarka) podaje kwoty wzrostu wynagrodzenia zasadniczego dla wszystkich grup zawodowych, które są związane z ustawą zawierającą nową siatkę płac w ochronie zdrowia.

Wiceminister zdrowia (pielęgniarka) podaje jaki współczynnik pracy przypisano pielęgniarkom: z tytułem magistra i licencjata ale bez specjalizacji. W sumie wymienia 6 grup pielęgniarek...

Komentarze użytkowników

#1  2017.10.18 19:17:27 ~kate

Tragedia a nie regulacje. A u nas dyrektor najwięcej dał administracji. Dał współczynniki te, które są dla medycznych i to takie, że głowa boli. 1,27, 1,17, 1,05 (księgowa, kadrowa, informatyk) niezależnie od wykształcenia, tylko po stanowisku. Ja jako magister pielęgniarstwa, studia podyplomowe, 4 kursy kwalifikacyjne, że o mniejszych nie wspomnę mam 0,64. To jakiś cyrk.

#2  2017.10.18 21:38:14 ~piel.

W nas w USK w dużym mieście, jest jeszcze gorzej, dyrektor do tej pory nie wypłacił, żadnych wyrównań od lipca, nie wydał zarządzenia kto jest w jakiej grupie, tylko że, przesunął jedna transze Zembalowego 200 brutto do podstawy dla wszystkich pielęgniarek i po sprawie.

#3  2017.10.18 21:55:02 ~do kate

Zmien pracodawce, inny da Ci wiecej

#4  2017.10.18 22:28:28 ~do 2

Już za chwilę, pielęgniarki w dużych miastach, będą zmieniać tam gdzie będzie lepiej płatne, a tacy pracodawcy zostaną sami na stanowiskach pielęgniarskich.

#5  2017.10.19 05:13:26 ~Do #2

Spróbuję Ci wytłumaczyć rozumowanie Twojego dyrektora. "przesunął jedna transze Zembalowego 200 brutto do podstawy dla wszystkich pielęgniarek " i zgodnie z ustawą każdej pielęgniarce podwyższył wynagrodzenie zasadnicze o 200 zł. Ustawodawca podzielił pielęgniarki na grupy 7 - 9. Tak zrealizowana podwyżka byłaby niezgodna z ustawą tylko wtedy, gdyby wcześniejsze wynagrodzenia zasadnicze pielęgniarek były niższe niż : gr. 9 - 496 zł, gr. 8 - 847 zł, gr. 7 - 2095 zł. Prawdopodobnie taka sytuacja nie wystąpiła, "dyrektor do tej pory nie wypłacił, żadnych wyrównań od lipca" - nie wypłacił i nie wypłaci. Wyrównanie od lipca jest należne wszystkim oprócz pielęgniarek - nasze podwyżki są bowiem wirtualne - następuje tylko przesunięcie pieniędzy z dodatku "zembalowego" do zasadniczej a "zembalowe" jak podejrzewam wypłacono Wam, zatem nie ma mowy o wyrównaniu. Należy się ono wszystkim oprócz pielęgniarek. Dyrektor zatem nie naruszył przepisów ustawy, a o to,że jest ona taka a nie inna i że w sposób szczególny "preferuje" pielęgniarki należy mieć pretensje do ustawodawcy.

#6  2017.10.19 09:14:29 ~Anka

Do 5 zamiast tłumaczyć rozumowanie kretyńskie dyrektora , pielęgniarki którym to zrobił powinny go rozszarpać! Ogarnijcie się tego nie można już czytać ble ble OSZUKUJĄ was a wy tłumaczycie ich debilne zachowanie? Jedna transza to jest 333 zł brutto, a nie 200 zł ten popapraniec powinien zrealizować dwie ustawy "Zembalową "od 1. 09.2017 do 31.08.2018 i jeśli nie zawarł porozumienia ze związkami przestrzega zasady podziału środków z III transzą wzrostu wynagrodzeń pielęgniarek i położnych "po równo" dla każdej uprawnionej tj 1200zł brutto brutto w RÓWNEJ MIESIĘCZNEJ WYSOKOŚCI W PRZELICZENIU NA ETAT pielęgniarski! I ustawę czerwcową tj. 10 % różnicy między płacą zasadniczą a płacą zasadniczą pracownika od 1 lipca 2017 do 30 czerwca 2018. W tej sytuacji prawo nie działa wstecz jeśli dokonuje podwyżki od lipca musi wypłacić wyrównanie nie może odciągać i powoływać się na wypłacone zembalowe , które obowiązywało do końca sierpnia 2017. DYREKTOR NARUSZYŁ OBIE USTAWY ! tylko trzeba duuuużo czytać ze zrozumieniem Nie ma wirtualności i fikcyjnych przesunięć i INNEGO PRAWA DLA PIELĘGNIAREK tam jest jedno słowo "uwzględnia", ale to nie znaczy ,że wolno mu mylić z oszustwem, złodziejstwem Wykorzystajcie wreszcie te swoje wyższe wykształcenie, specjalizacje do ogrania tych janosikowych dyrektorków!

#7  2017.10.19 09:24:38 ~irena

Dyrektor złamał konstytucyjną , zasadę równości wobec prawa'' . Art. 32 Konst, mówiąca że: Wszyscy wobec prawa są równi, wszyscy mają prawo do równego traktowania czyli nikt nie może być dyskryminowany w życiu społecznym lub gospodarczym z jakiejś przyczyny. Tak głosi norma konstytucyjna wymagająca aby wszelkie postanowienia i porozumienia traktowały na równi osoby z tym samym wykształceniem. A wiec zabrania się dyskryminowanie lub wprowadzanie szczególnych uprawnień dla osób ze względu na pleć, urodzenie a także wykształcenie i wykonywany zawód.'' Jak więc się ma to do do mgr pielęgniarek i licencjatów z pielęgniarstwa znajdujących się w grupie 9 ( czyli żenada - współczynnik 0.64) gdy natomiast dietetyk, ratownik, psycholog - bez specjalizacji ma uszanowane wykształcenie wyższe i w związku z tym przypisuje się mu współczynnik 0.73 To jest jawna dyskryminacja zawodu ukazana w bardzo impertynencki sposób!

#8  2017.10.19 13:15:20 ~do 1

Takim ignorantem to się zajmie prokurator.

#9  2017.10.19 13:58:22 ~do8

Taki prokurator się jeszcze nie narodził

#10  2017.10.19 17:04:24 ~Do #6

Po odliczeniu kosztów pracodawcy dodatek „zembalowy” zmniejszył się z 400zł na etat do ok. 332 zł. Tutaj masz rację. Skąd zatem ma to być dla każdej pielęgniarki 1200 zł jeżeli 3 x 332 to 996 zł. Masz rację – jeżeli dyrektor nie zawarł porozumienia ze związkami zawodowymi w zakresie podziału dodatku ma obowiązek wypłacić równe dodatki dla pielęgniarek przez najbliższy rok – nie dla wszystkich a tylko tych zatrudnionych na dzień 1 sierpnia . Ma on też obowiązek dokonania podwyżek z wykorzystaniem w tym celu dodatku otrzymanego z NFZ. Chciałabyś dostawać dodatek w pełnej wysokości plus podwyżkę. Inaczej mówiąc „zjeść ciastko i mieć ciastko&rdquo. Piszesz, że prawo nie działa wstecz i tu nie masz racji. Dopuszczalne jest umieszczenie w ustawie daty jej obowiązywania wcześniejszej niż data publikacji – przykładem jest „nasza” ustawa obowiązująca od 1 lipca a opublikowana w Dz. U. 1 sierpnia . Twoje twierdzenia „rozumowanie kretyńskie dyrektora , pielęgniarki którym to zrobił powinny go rozszarpać” czy też wpisu posądzające dyrektora o oszustwo i złodziejstwo bez udowodnienia to już kodeks karny czy też cywilny. A wpisy na portalu nie są anonimowe – autora zawsze można odnaleźć.

#11  2017.10.19 17:40:50 ~do10

Dlaczego minister powiedział publicznie w mediach,że pielęgniarki dostają 1200 podwyżki?

#12  2017.10.19 17:55:49 ~Do #11

Pytanie błędnie adresowane - winno być do Ministra Zdrowia.

#13  2017.10.19 19:25:08 ~Lic.piel.

Pracę wykonuję w DPS Katowice i mam zero podwyżki.

#14  2017.10.19 19:37:25 ~lic.piel.

Nasz DPS to ZOL, pięć pielęgniarek i stu podopiecznych.błaganie o pomoc jednej i drugiej STRONY.

#15  2017.10.19 21:34:42 ~Pielęgniar

Niestety #5 ma rację. Dyrektor zrobił to zgodnie z prawem. Tylko dlaczego wy zgodziłyscie się na to to nie rozumiem.

#16  2017.10.20 05:08:51 ~Do #14

DPS czy ZOL - to spora różnica. Jeżeli DPS - nie jest to podmiot medyczny i nie obowiązuje w nim ustawa o minimalnym wynagrodzenie i "zembalowe". Jeżeli ZOL posiadający kontrakt z NFZ obowiązują ww. przepisy prawne.

#17  2017.10.20 07:22:33 ~Do #13

Patrz wpis #16 i wszystko jasne.

#18  2017.10.20 07:47:04 ~Do #15

Piszesz - "Dyrektor zrobił to zgodnie z prawem. Tylko dlaczego wy zgodziłyście się na to to nie rozumiem." Jak można zatem nie zgodzić się na zgodne z prawem działanie dyrektora?

#19  2017.10.20 08:21:01 ~Piel

Szeregowa pielęgniarka nie podskoczy dyrektorowi,takiej Ameryki to u nas nie ma.

#20  2017.10.20 09:47:07 ~aNKA

Do 10. jak możliwe jest wykorzystanie dodatku zembalowego przyznanego w formie porozumienia albo zarządzenie w 2016 obowiązujące od 1 września 2016 do 31 sierpnia 2017( rozporządzenie MZ) do zrealizowania podwyżek od 1 lipca 2017 do 30 czerwca 2017. Może dot. jedynie porozumienia III transzy tj od 1 września 2017do 31 sierpnia 2018 pracodawca może podnieść wynagrodzenie zasadnicze poprzez włączenie dodatku zembalowego, ale nadal nie ZREALIZOWAŁ ustawy minimalnego wynagrodzenia jeśli pielęgniarka nie osiągnęła ustawowego pułapu wynagrodzenia. Rozumiem ,że pracodawca w porozumieniu zawarł taką możliwość ZREALIZOWANIA PODWYŻEK Z ZEMBALOWEGO A PIELĘGNIARKI się świadomie ZGODZIŁY. Terminy tych ustaw się nijak nie pokrywają.Skoro to jest takie jasne dlaczego w całym kraju dyrektorzy stosują wolnoamerykankę z podwyżkami pielęgniarek bo sporne jest słowo UWZGLĘDNIA! co i ILE.Pracodawcy naruszają rozporządzenie Zembali gwarantujące pielęgniarkom podwyżki 4x 400 zł przez 4 lata, a ty mnie straszysz? , bo uraziłam jakiegoś pracodawcę ? ,bo mam inne zdanie niż TY w tej sprawie i mówię NIE! to jest GWAŁT i ROZBÓJ na mojej grupie zawodowej TO JEST NIEDOTRZYMANIE UMOWY SPOŁECZNEJ Z 2015R!

#21  2017.10.20 10:24:55 ~Anka

A propo :Co jest ZGODNE Z PRAWEM ? że wielu pracodawców w sierpniu 2017 nie przekazało do NFZ porozumienia zawartego ze związkiem pielęgniarek lub zarządzenia w sprawie realizacji III transzy dodatku zembalowego do 2018 ? ,że pracodawcy do 14 września 2017 nie dotrzymali terminu miesiąca na zawarcie porozumienia ze wszystkim związkami w sprawie realizacji sposobu ustalenia najniższego wynagrodzenia pracowników wykonujących zawód medyczny w podmiocie leczniczym? ,że pracodawca inaczej traktuje jedną grupę zawodowa ? ONI NIE ZŁAMALI PRAWA ? dziwicie się ,że nas TAK traktują? przecież my pielęgniarki podpisujemy się pod tym

#22  2017.10.20 14:23:44 ~Do #21

Twierdzisz, że " wielu pracodawców w sierpniu 2017 nie przekazało do NFZ porozumienia zawartego ze związkiem pielęgniarek lub zarządzenia w sprawie realizacji III transzy dodatku zembalowego do 2018 r". Zakładając, że Twoje informacje są wiarygodne ci pracodawcy nie otrzymują z NFZ dodatku "zembalowego". Do aneksu umowy zawierającego dodatek "zembalowy" należało dołączyć porozumienie ze związkami zawodowymi, opinię izb lub sposób podziału środków - przy braku tego dokumentu aneks do umowy nie mógł być podpisany. Jeżeli zatem Twój pracodawca wypłacił Ci "zembalowe" za wrzesień oznacza to, że poinformował NFZ o podziale środków i w każdym miesiącu informuje NFZ o realizacji. Po raz kolejny wypowiadasz się w temacie, którego nie znasz.

#23  2017.10.20 15:09:37 ~piel

A co się stanie z dodatkiem zembalowym gdy uplynie okres przewidziany na jego realizację Mam rozumieć ze będzie nam odebrane i znowu zostaniemy na lodzie

#24  2017.10.21 09:27:26 ~Do #23

Tego niestety nikt nie wie - podpisane porozumienie zobowiązuje NFZ do wypłaty dodatku do 31 sierpnia 2019 r. Od 1 września 2019 r. dodatek ten nie będzie wypłacany w obecnej formie.

#25  2017.10.21 20:23:51 ~piel

Za chwilę nie będzie wisienki na torcie i jakie to podwyżki?

#26  2017.10.24 11:54:20 ~Anna

Do 22 to dobrze ,że ty jesteś taka mądra i wiesz nawet to co ja wiem w tym temacie gratuluje!

#27  2017.10.26 04:55:59 ~Do #26

Dziękuję za słowa uznania i gratulacje dotyczące mojego komentarza #22. Jeżeli jednak wiesz tak wiele w tym temacie to dlaczego piszesz, że " wielu pracodawców w sierpniu 2017 nie przekazało do NFZ porozumienia zawartego ze związkiem pielęgniarek lub zarządzenia w sprawie realizacji III transzy dodatku zembalowego do 2018 r" , choć wiesz, że jest to nieprawda ?

#28  2017.10.26 09:19:06 ~Anka

Do 27 To jest ta trzecia prawda ,jak mogli przekazać skoro zaczęli rozmowy we wrześniu i październiku we wszystkich okolicznych szpitalach i jeszcze trwają ? i gratulacje nie dotyczyły wartości merytorycznej twojego wpisu czytaj ze zrozumieniem podobno wiesz lepiej !

#29  2017.10.26 17:54:20 ~Do #28

Temat kontraktów z NFZ i dodatku "zembalowego" znam dokładnie. Jestem pracodawcą , wprawdzie tylko dla siebie. Pracuję na podstawie umowy z NFZ i otrzymuję dodatek "zembalowy", którego nie otrzymywałabym bez podpisania aneksu do umowy z załączoną opinią izb pielęgniarskich dotyczącą podziału . Zatem masz rację - wiem lepiej ( bez podobno ).

#30  2017.10.26 21:23:55 ~lic.piel.

Pielęgniarki zDPS-ów obudżcie się- proszę.

#31  2017.10.26 21:48:48 ~lic.piel.

Pani Minister Rodziny,Pracy i Polityki Społecznej nie docenia pracy pielęgniarek w DPS-ach i ich potrzeb.

#32  2017.10.27 10:25:01 ~Anka

Do 29 czyli ty mówisz z pozycji pracodawcy, a ja z pozycji pracownik dużego szpitala w którym się dzieją cuda i cudeńka, gdzie praktyki stosowane przez pracodawcę nie mieszczą się w przepisach o których mówisz,że "wiesz Lepiej" twoja wiedza nie pomaga, żebym otrzymała zembalowe zgodnie z przepisami! co ty możesz wiedzieć o życiu pracownika, bo się znasz na kontraktach ? ja znam dokładnie jak nas robią w konia!

#33  2017.10.27 17:01:10 ~Do #32

Cieszę się, że udało nam się wzajemnie zrozumieć. Twój szpital nie spełnił warunków dotyczących podziału dodatku , NFZ nie przekazuje pieniędzy i Wy ich nie dostajecie. Jest to całkowicie bezprawne działanie pracodawcy. A co do mnie to jestem nie tylko pracodawcą, ale też pracownikiem - moja działalność to indywidualna specjalistyczna praktyka pielęgniarska i kontrakt z NFZ. W moim przypadku z "zembalowym" postępuję w następujący sposób - piszę pismo, w którym informuję NFZ, że ja jako pracodawca przekazuję 1200 zł sobie jako zatrudnionej pielęgniarce. Po pozytywnym zaopiniowaniu mojej propozycji podziału przez izby pielęgniarskie podpisuję umowę z NFZ. W każdym miesiącu mam obowiązek poinformować NFZ o podzieleniu dodatku zgodnie z tym pismem. Jak to bywa w szpitalach też trochę wiem i dlatego też po wygraniu kolejnego konkursu na stanowisko oddziałowej zwolniłam się i przestałam mieć szefów i podwładnych. Nie było to łatwe, ale było i jest warto. Nikt nie robi mnie w konia. Pozdrawiam.

#34  2017.10.27 18:34:47 ~Do #33,31

Właścicielami DPS-ów są gminy lub właściciele prywatni . Minister Rodziny,Pracy i Polityki Społecznej nie ma wpływu na wynagrodzenia osób zatrudnionych - nie jest pracodawcą.

#35  2017.10.27 18:36:59 ~korekta 34

Korekta - adresatami komentarza #34 winny być autorki wpisów #30 i #31.

Dodaj komentarz