Zdaniem pielęgniarki: "Może po prostu trzeba dopuścić do głosu młode pielęgniarki, tak jak lekarze dopuścili rezydentów?

Zdaniem pielęgniarki - Monika Drobińska

 

Kiedy kilkanaście tygodni temu, napisałam tekst o ustawie płacowej MZ, spojrzałam na niego swoim okiem, wyraziłam własne wątpliwości i głośno powiedziałam, że ta ustawa nie gwarantuje pielęgniarkom ŻADNYCH podwyżek - to właśnie moje koleżanki pielęgniarki były najbardziej oburzone.

Zarzuciły mi min. stronniczość, niedouczenie, działanie na niekorzyść środowiska oraz napisanie tekstu dla nie wiadomo kogo za nie wiadomo jak ogromne pieniądze.

Liczyły kasę, której faktycznie nie miały dostać ( tak skonstruowane są zapisy w ustawie) i jak pokazało życie nie dostały.

Otóż podniecanie się czymkolwiek, bez wcześniejszego zgłębienia tematu, niesłuchanie nikogo, odrzucanie argumentów nie jest obce większości mojego środowiska.

Za to wylewanie żalów w internecie, kopanie dołków , mocne gęby i zazdrość wymieszana z wyższością swojego zawodu nad innymi jest cechą nadrzędną większości.

Skąd dzisiejszy tekst?

A no z nadziei.

Z nadziei, że oszukane po raz kolejny środowisko, zmądrzeje wreszcie, uzna, że negocjować jakichkolwiek warunków z wladzami nie powinno samo, tylko powinno sięgnąć po fachowców.

W końcu ZZPiP dysponuje sporymi środkami finansowymi.

I z nadziei, że medycy zrozumieją,że żadna z grup zawodowych, w samotności, pojedynczo nic nie wywalczy - najwyżej marne zembalowe, które potem rząd ustawowo da raz jeszcze.

Bo przez lata wszystkie rządy właśnie na braku porozumienia między zawodami medycznymi i celowym skłócaniu ich ze sobą - bazowały.

Od ponad dwóch tygodni protestują lekarze rezydenci. Od poniedziałku, protest poparło PZM , tym samym rozrzerzając je na swoich członków.

Czyli na pielęgniarki również.

Raz jeszcze wyjaśnię:
W skład Porozumienia Zawodów Medycznych wchodzą związki zawodowe medyków, nasz również.
Tu przypomnę, że projekt obywatelski ustawy PZM zawierał siatkę płac, różniącą się od projektu ministerialnego tylko kwotami - jest korzystniejszy od projektu MZ.

Autorem obu siatek jest ZZPiP.

Niestety.

Bo od dbania o pielęgniarske tyłki w PZM jest ZZPiP.

Jasne????

Jaśniej już nie można.

Jeżeli pielęgniarki wykazują ( wg mnie uzasadnione) niezadowolenie i wątpliwości, nie tylko co do kwot, ale przede wszystkim, co do skonstruowania i zaszeregowania, uznania kwalifikacji, zrównania zawodu np. z zawodem opiekuna medycznego - złość i skargi należy skierować do ZZPiP.

PZM zebrało propozycje każdego związku i napisało projekt obywatelski.

Tak. Jestem zwolennikiem wspólnej pracy, wspólnego stanowiska, wspólnych negocjacji.
Jak pokazuje ponad dwudziestoletnia historia , pojedynczo nic się nie dało zrobić.

Może razem można więcej?

Rezydenci, którzy rozpoczęli protest głodowy w Warszawie, robią to we własnym czasie, na urlopach, po wielokrotnych próbach i prośbach do strony rządowej o wysłuchanie.

Rezydenci mają rację.

Ich rówieśnicy, po ukończeniu innych publicznych uczelni, wyjechali za granice naszego kraju - mieli prawo (jakoś nie widzę, żeby ktokolwiek domagał się od np. architeków zwrotu za studia).

Rezydenci zostali. Chcą mieszkać i leczyć w tym kraju, mają postulaty, które są postulatami całego środowiska medycznego.

Zanim ktokowiek skrytykuje je pod moim postem, proszę najpierw je przeczytać i napisać, dlaczego się z nimi nie zgadza.

Rozrzerzenie protestu na PZM jest jednoznaczne z utożsamianiem przez każdy związek należący do PZM postulatów zapoczątkowanych przez rezydentów.

Dlaczego nie poparli naszych strajków?

Bo jak było białe miasteczko uczyli się do matury.

Jak był strajk w CZD byli w fazie organizowania swojej grupy i organizowania PZM.

Tu zadałabym raczej pytanie ZZPiP dlaczego nie tylko nie poparł, ale dopuścił i pozwolił na linczowanie w mediach przez stronę rządową pielęgniarek z CZD. Z wygody?

Rezydenci, lekarze ze specjalizacją i wielu innych wykonujących zawody np. pielęgniarki , tym razem, kiedy zrobiono na młodych lekarzy nagonkę medialną przez prawicowe media i trolli internetowych, wspólnie wystąpili w obronie szkalowanych.

Kiedy szkalowano dziewczyny z CZD pielęgniarki milczały.

Oficjalnie.

Bo w internecie huczało.

Czas na wyciągnięcie wniosków?

Czas zmądrzeć Koleżanki i Koledzy.

Tym, w zbliżonym do mojego wieku, wypalonym i wiecznie niezadowolonym mówię - nie przeszkadzajcie. Nie budujcie podziałów na zasadzie ONI - MY.

Zapomnijcie o manii wyższości nad innymi zawodami medycznymi.

Pielęgniarstwo jest zawodem bardzo wymagającym, zawodem, do którego trzeba mieć predyspozycje takie jak choćby odporność na stres, umiejętność organizacji, umiejętność natychmiastowego reagowania itd.

Ale czy tego nie potrzebują inne zawody?

Może czas przestać gadać i opluwać się wzajemnie, a ze związkiem czy bez przystąpić do protestu medyków.

Może po prostu trzeba dopuścić do głosu młode pielęgniarki, tak jak lekarze dopuścili rezydentów?

Czasy się zmieniają.

My niedługo odejdziemy na emerytury.

Niech działają i rządzą Ci, do których przyszłość zawodu należy.

Dziś Polskie Towarzystwo Pielęgniarek Anestezjologicznych i Stowarzyszenie Pielęgniarek Cyfrowych poparło protest PZM.

Zbiera też ludzi chętnych do czynnego uczestnictwa...

Nie powiem...

Dla mnie to sukces.

I duży krok.

Stowarzyszenie Pielęgniarek Cyfrowych wyszukajcie ich fb stronę i zacznijcie działać.

 

Monika Drobińska, 28 października 2017 r.

 

Zobacz inne felietony Moniki Drobińskiej

Zobacz także:

Aktualności według działów - Nadciąga katastrofa - brak pielęgniarek 


Zobacz także:

Radziwiłł w telewizji rządowej: podwyżki dla pielęgniarek i położnych, które realizujemy to absolutne novum, dlatego że dotychczas takich podwyżek nie było. Racja panie ministrze! "Absolutne novum". Po kilkanaście złotych do pensji zasadniczej ... i to z pieniędzy danych uprzednio (dodatki brutto brutto). Tego jeszcze nie było. Dzięki, dobra zmiano...

Państwo ministrowie! Radziwiłł i Szczurek-Żelazko. Czy wam tak po ludzku nie jest po prostu głupio? Przecież pielęgniarki nie są idiotami...

Szpital z powodu "niedopatrzenia dyrekcji oraz związkowców" przez kilka tygodni pozbawiał dodatku do pensji pielęgniarki, które z powodu ciąży były na zwolnieniach lekarskich.

Komentarze użytkowników

#1  2017.10.21 17:47:29 ~ooo

Http://piotrkowtrybunalski.naszemiasto.pl/artykul/czepkowanie-pielegniarek-z-wyzszej-szkoly-planowania,4117456,artgal,t,id,tm.html warto obejrzeć ten filmik

#2  2017.10.21 18:29:11 ~piel.

Po raz kolejny zastałyśmy oszukane ale przekaz społeczeństwo dostało jasne, iż ponownie pielęgniarki poprzez ustawę otrzymały podwyżki tak jak w 2015 że było 4 x 400 i nie ważne iż na rękę to 4 x 230zł i nie ważne iż obecne podwyżki są z tych samych pieniędzy. Czy ktoś jeszcze ma jakąś nadzieję? Bo ja już nie, w nic nie uwierzę do emerytury :-(((

#3  2017.10.21 19:14:32 ~piel

Dopuścić młode? A to dopiero byłoby. Przecież dobrze znamy zdanie młodych po studiach o starszych pielęgniarkach, licealistkach i zwłaszcza bez tytułów. One dla nich to opiekunki medyczne. Czekają, aż wymrą. Nie kryją się z tym. Niech najpierw popracują i nabędą ogłady, bo niektórym jej bardzo brakuje.

#4  2017.10.21 19:21:47 ~piel.

Chyba nie macie nadziei że rezydenci ugrają coś dla dobra pielęgniarek?

#5  2017.10.21 19:24:40 ~piel

Oczywiście że nie te hasła "wszystkie zawody medyczne" to tylko publika, jak ugrają a ugrają na bank to tylko dla siebie lekarzy, pielęgniarki nie skorzystają z tego nic, pracuję w tym zawodzie 30 lat i wiem co mówię.

#6  2017.10.21 19:38:16 ~ha!

Tak właśnie, ja poczekam, aż dinozaury wyginą. 80% z was zrzędzi TU, a działać się nie chce. 10% się uczyło mimo wieku i wolą nie zabierać głosu. 10% młodych czeka jak ja. NIPiP nie ukrywa, będą opiekunki, Ja będę robić zlecenia, a opiekunki (przepraszam opiekunki nie chcę urazić, to będzie inny zawód) robić to co wy robicie prócz zleceń. Zamiast hejtu pomyślcie Panie.żal.

#7  2017.10.21 20:16:21 ~Ona

Super napisane. Dokładnie,stare gderajace pielęgniarki z przerostem formy nad treścią niech chociaż nie przeszkadzają.Nic oprócz krytyki na fb.nie potrafią zrobić.

#8  2017.10.21 20:21:33 ~Do #66

Dinozaury wyginęły ponad 66 milionów lat temu - nie masz na co czekać.

#9  2017.10.21 20:30:09 ~ha!

Mi wystarczą 2 może 3 lata. Milionów lat nie muszę czekać.

#10  2017.10.21 20:47:07 ~bb

data28.10. ? dziś 21. 10

#11  2017.10.21 20:47:48 ~Pielęg

Popieram panią Monikę i panią #6. Ja też czekam, aż stare dinozaury wyginą, choć sama już prawie się do nich zaliczam, ale tylko pod względem wieku, nie myślenia i nastawienia do młodych, które chcą coś zrobić, ale te stare betony im na to nie pozwalają. Szlag mnie trafia, jak te służalcze baby ze związków podpisują wszystko jak leci i nieważne, że drugi raz dostaną tę samą podwyżkę płatną w ratach przez cztery lata po kilkanaście złotych. Ważne jest to, aby druga, a zwłaszcza młoda albo z mgr i spec nie dostała przypadkiem więcej, bo wtedy krew ją zaleje! I ten tekst "i tak nic nie zrobicie, więc podpisujcie aneksy". Koszmarne maszkarony wypad na emeryturę! Po co podpisywać takie badziewia, które dyrektorzy nazywają porozumieniami, a powinny być określane jako totalne nieporozumienia! Do 3- no i co, mnie też brakuje ogłady? Nie rozśmieszaj mnie kobieto, a najlepiej nie odzywaj się i nie przeszkadzaj. Takie jak ty już dość złego narobiły dla pielęgniarstwa.

#12  2017.10.21 23:00:20 ~mgr piel i

Drogie Koleżanki i Koledzy. Powiem ze swojej perspektywy - zgadzam się w 100% z panią Moniką. Od kiedy tylko zaczęłam pracę, czyli w 2004 roku, już po studiach, mocno angażowałam się w każdą inicjatywę protestu, strajku, mobilizowałam koleżanki, tłumaczyłam, że wreszcie trzeba walczyć skutecznie o nasz zawód, i tak było do teraz. Mam dość. Studia mgr, 2 specjalizacje i zero szacunku, narzucanie takiej ilości pracy i obowiązków, że chodzimy jak zjawy warczące na siebie wzajemnie ze zmęczenia, frustracji i niedoceniania. Czarę goryczy przelał fakt masowych zapisów na studia mgr moich koleżanek, które wierzą, że dostaną dzięki temu podwyżki, a wszystkie już mają mgr tylko z pokrewnych kierunków, ale dot ochrony zdrowia. Wyciągana jest od nich kasa w białych rękawiczkach. Wątpię czy dyrektorzy, za 2 lata jak skończą studia, da im cokolwiek. Reasumując - ja już więcej nie będę czekała na zmiany. WYJEŻDŻAM DO UK. Żałuję, że tak późno, ale wierzyłam. Wierzyłam, że będzie lepiej, a co jest ! Pielęgniarstwo jest w agonii.

#13  2017.10.21 23:23:02 ~a_

Pisałam już wielokrotnie: lubię młode pielęgniarki. Bardzo dobrze mi się z nimi pracuje, chętnie się uczą i są pełne zapału. Podoba mi sie też u nich chęć zmian. Po prostu idzie młodość! :)))) Dawno temu na studiach z moimi koleżankami doszłyśmy do wniosku, że kiedy będziemy już wredne, gderliwe, czepialskie i marudne to znaczy , że czas odejść. Póki co wszystkie pracujemy:))))

#14  2017.10.22 00:04:06 ~mgr piel.

Jestem jak najbardziej za tym aby młode pielęgniarki miały prawo decydowania ponieważ wszystkie zasługują na takie samo traktowanie zarówno te starsze jak i młodsze. Natomiast stanowczo nie zgadzam się z mieszaniem nas w interesy lekarzy ponieważ oni świetnie sobie radzili i nadal poradzą bez naszego wspierania. Gdyby mówiono od początku o podwyżkach dla wszystkich pracowników medycznych i od początku ustalono że wszyscy stajemy do walki o lepsze warunki pracy i podwyższenie składki na ochronę zdrowia to byłabym ZA. Ale od początku nie było słowa o naszej grupie zawodowej a gdy się okazało że ten protest nie robi wrażenia na społeczeństwie i rządzie to nagle trzeba w to wmanewrowac pielęgniarki. Jak było białe miasteczko to oni przygotowywali się do matury, ale ich starsi koledzy byli wtedy rezydentami, lekarzami i co też byli zajęci? Przecież to jest żenujące my musimy zadbać o siebie, bo jak widać lekarze o siebie zadbali w ostatnich latach i nie przeszkadzała im rosnąca przepaść w placach między nimi i pielegniarkami. Jestem za tym żeby walczyć o dobre rozwiązania w ochronie zdrowia ale na uczciwych zasadach, a nie wykorzystywać pielęgniarki do budowania tła lub lepszego wizerunku, żeby ugrać coś dla siebie, tak jak to robiły kolejne rządy przed wyborami. Niech nasz OZZP reprezentuje i walczy o nasze interesy bo jest coraz gorzej. Niech się ockna z tego stuporu i zaczną działać zamiast podpisywać kolejne porozumienia które tylko nas pogrążają i trzymają w marazmie obiecanek bez pokrycia. Naprawdę tylko na to was stać? Skoro PZM od początku nie zgadzało się z propozycjami rządu to należało ustalić wspólny front działania i protestować razem w interesie wszystkich. Choćby w takiej formie jak rezydenci.

#15  2017.10.22 08:38:23 ~do14

Czytałam wiele podobnych do twoich mądrych,rozsądnych opinii pielęgniarek i nic z tego nie wynikło i długo jeszcze nie wyniknie.Szkoda czasu na taką lekturę.

#16  2017.10.22 10:20:22 ~Kk

A skąd wezmą młode pielęgniarki? Przecież ich nie ma:((

#17  2017.10.22 11:08:17 ~gracja

Bardzo dobry artykuł, zgadzam się z nim w 100%. Czas na młode pielęgniarki, mają inną perspektywę, są nie tylko ambitne, wykształcone, waleczne. Pielęgniarkom starszym, prawie emerytkom (sama do nich należę) radzę pogodzić się z tym , iż nie gramy już ''pierwszych skrzypiec''. Służmy młodym radą i doświadczeniem, ale pozwólmy działać.

#18  2017.10.22 11:24:13 ~do 17

Jakże mądre słowa.

#19  2017.10.22 11:32:50 ~#18 straco

Tak dopuśćmy młode to zrobią z nas opiekunki , bo co po niektóre to już samowolnie wyznaczają zakres obowiązków podczas dyżuru .Wiecznie poniżane pokolenie jak zaczęłam pracę wyżywały się stare pielęgniarki teraz poniewierają nami młode .Żałuję mojego wyboru zawodowego.Niestety na stare lata będę musiała szukać pracy w innym zawodzie bo tam zniosę pogardę tu nie. Zrobili z nas tępe niedouczone pomiotła.Skoro tak to wcześniejsza emerytura dla spracowanych (NIEPOTRZEBNYCH NIEWYKSZTAŁCONYCH ) pielęgniarek .

#20  2017.10.22 12:29:52 ~Ola

Nadal nie jesteśmy razem, młodzi lekarze walczą, nie usłyszałam w ich wypowiedziach słowa krytyki wobec starczych kolegów - lekarzy, ta grupa zawodowa ciągle się wspiera, nie mogą przegrać.

#21  2017.10.22 12:34:02 ~do19

Garstka młodych w krótkim czasie rzuci to dziadostwo w cholerę i nie będzie się tak męczyć jak my stare cierpiętnice.

#22  2017.10.22 12:55:48 ~Do #20

Masz rację - "Nadal nie jesteśmy razem". Ustawodawca podzielił nasze środowisko na kilka grup interesu - uwzględnił poziom wykształcenia i specjalizacje. My same pomogłyśmy mu dzieląc się na "nieuki" ( z wykształceniem średnim ) i "magisterki" . Uwzględniłyśmy też wiek wyodrębniając "dinozaury" i "młode gniewne". Ostatnio pokazał się następny podział - na te z Warszawy ( bo tam drożej ) i pozostałe. Takich podziałów można dokonać o wiele, wiele więcej przyjmując różne kryteria , np wysokie i niskie , blondynki- brunetki - szatynki, itp. Każda grupa walczy o swoje interesy . Sukces murowany, wszak "w jedności siła"

#23  2017.10.22 13:04:37 ~do22

Zapomniałaś dodać,że są bezdzietne i takie co mają kilkoro dzieci,kilkanaścioro wnuków,a to też istotny podział i należałoby go uwzględnić przygotowując ustawę o wynagrodzeniach.

#24  2017.10.22 13:23:33 ~Do #23

Te, które mają wiele dzieci i wnuków pobierają bezpośrednio ( na dzieci ) bądź pośrednio ( na wnuki) 500 + w związku z czym popierają słuszne działania partii rządzącej - w tym również ustawę o podwyżkach, nawet wtedy, gdy dla nich osobiście jest krzywdząca.

#25  2017.10.22 14:54:19 ~MŁODA

W czerwcu będę zdawać dyplom i wcale nie myślę o starszych Paniach pielęgniarkach jak o gorszych, bo nie mają studiów, w życiu by mi coś takiego nie przyszło do głowy. Ja i moje koleżanki jesteśmy pełne podziwu dla Waszej pracy i doświadczenie, które my, mam nadzieję, będziemy długo zdobywać. I również uważam, że podział płacowy pielęgniarek jest bardzo niesprawiedliwy, przyczynia się tylko do skłócania środowiska! Powinna być jedna kwota dla wszystkich pielęgniarek, za kursy, specjalizacje, mgr powinny być dodatki, natomiast podstawowa pensja powinna być równa dla wszystkich. Dodam jeszcze, że 2100zł brutto, które proponują szpitale zaraz po zdaniu dyplomu w moim mieście, niewiele osób zachęci do pracy, gdyż znajome bez studiów pracując np w restauracjach, pizzeriach, kawiarniach, licząc z napiwkami nie raz zarabiają po 4000zł netto! Więcej można zarobić nawet w sklepie spożywczym, nie posiadając nawet średniego wykształcenia, nie pracując w nocy, weekendy i święta, jeszcze więcej w fabrykach na produkcji, a ofert jest multum, a i odpowiedzialność sto razy mniejsza, mniej stresu i mniejsza szansa zarażeniem się jakimiś bakteriami.

#26  2017.10.22 15:25:06 ~#26 do gra

Z przykrością muszę stwierdzić,że młode,jak na razie, tylko wymagają i krytykują,a to z sensownym działaniem nie ma nic wspólnego.

#27  2017.10.22 15:26:29 ~piel

I jeszcze trzeba podzielić pielegniarki na grupę otyłych i szczupłe. z tym ze 1 gr jest wiecej. czemu tyle jest z nadwagą skoro my wiemy czym jest promocja zdrowia. pasztetowa i do przodu. alleluja STRAJKUJMY walczmy o siebie na wzajem z podziałem i bez podziału

#28  2017.10.22 15:44:05 ~a-

Dobre! 27!

#29  2017.10.22 17:02:24 ~do 13

Ciekawe gdzie odejdziesz jak przyjdzie ten czas?

#30  2017.10.22 17:26:40 ~ja

A co to znaczy dopuścić ? Dlaczego nie potrafią się te młode i nie liczne zorganizować ? Proste - p.Drobińska jak zwykle krok do tyłu ! Młode wybrały harówkę na 3 etatach zamiast się organizować no i po co te studia kończyły .Nadal świadomość kiepska !

#31  2017.10.22 17:28:31 ~obserw

Do 27 podpowiem zaburzony rytm dobowy jest i otyłość dlaczego nie walczycie o należne szkodliwe? nauczyciele mają wszystko !

#32  2017.10.22 17:34:49 ~protest

Do 17 a kto im przeszkadza działać jak one nie działają śmiechu warte ! Teraz na topie pisowe pielęgniarki gardias, ptok, szczurek itp. które nie popierają strajku lekarzy podlizują się radziwiłłowi a dla nas dodatek to podwyżka ? wkrótce zabiorą dodatek a pielęgniarki zamiast teraz zawalczyć z lekarzami to harują i udają że to ich nie dotyczy proszę jakie bogate co za środowisko bez poziomu, zastraszone już przez nową przewodniczącą !

#33  2017.10.22 17:39:56 ~piel.

Do 13 typowo polskie gderanie - ojojoj! A kiedy tu pojawią się mądre i odważne posty scalające nas a nie dzielące? Obrzydliwość i ty będziesz starsza też ! Czym wy się zajmujecie i po co to pisanie ! GŁUPOTY I PIERDOŁY PIELĘGNIARSKIE JAK ZWYKLE - WSTYD !

#34  2017.10.22 17:42:53 ~em

Jaka naiwność i głupota i czekanie że rezydenci wywalczą coś tam dla pielęgniarek !

#35  2017.10.22 17:44:11 ~erka

Do 30-34 sama prawda !

#36  2017.10.22 17:47:09 ~Dlaczego?

Pytam się tych pracujących od 30, 35 lat, dlaczego z taką nienawiścią mówicie o młodych, wykształconych, dlaczego?

#37  2017.10.22 18:17:22 ~do36

Rozpłacz się jeszcze bidulko

#38  2017.10.22 18:49:36 ~Kaja

Krutko i na temat,chcemy podwyżki do zasadniczej, strajk generalny.Wszyscy razem,siła w nas.

#39  2017.10.22 20:04:55 ~a_

Do # 33, właśnie sama to potwierdziłaś. Co twój post wniósł do dyskusji? NIC

#40  2017.10.22 22:52:21 ~piel/

Młode pielęgniarki są niestety zagrożeniem .zero odpowiedzialności, a rutyna -tylko z jakiego powodu? bo od pierwszego dnia w pracy.taka że aż kuje w oczy! ja się boję .

#41  2017.10.23 06:26:51 ~młoda

Pani Drobińska zastanów się co piszesz - i znowu podziały pielęgniarek !

#42  2017.10.23 06:29:08 ~Piel.

Fakt młode takie bierne harują i po co kończyły studia ? w tym portalu nawet się boją odważnie pisać, wstyd a do kamery w telewizji zero mądrych, merytorycznych argumentów od rezydentów tak ! WSTYD !

#43  2017.10.23 06:33:15 ~43

Do 39 to ja komentowałam twój post a nie odwrotnie a mój post wskazuje na istotę problemu - tym razem krótko opisałam do 42 słusznie, pozdrawiam

#44  2017.10.23 06:35:03 ~obserw

Do 7 stare gderające a młode milczące i nie odważne, harujące.Ręce opadają!

#45  2017.10.23 06:37:12 ~JA

Pani Drobińska jakim prawem wprowadzasz ferment dzieląc pielęgniarki ze względu na wiek też należysz do szczurek itp. ? w żadnym zawodzie nie ma takich podziałów - jak pani nie wstyd?

#46  2017.10.23 11:18:45 ~a_

Pani Moniko dobrze ujęła Pani problem.Proponuję jednak zachować DUŻY dystans do postów powyżej, zaklinanie rzeczywistości że nie ma podziałów na młode, stare itd. jest po prostu zabawne. Teraz już wiadomo dlaczego tak mamy , jak mamy. Trudno tu wpuścić świeże powietrze. Pozdrawiam P Moniko:)

#47  2017.10.24 18:54:47 ~I ja

Do 46 podziały nie biorą się z powietrza - proste pochodzą od nas - od pielęgniarek, zbędna filozofia.Natomiast dziwi mnie brak odpowiedzi od dokonującej publicznie niepotrzebnych podziałów.

#48  2017.10.24 20:20:06 ~Karolina

Jest mi wstyd za poziom debaty pod artykułem ( ujmujacym meritum sprawy)! Jestem jak wielu stwierdzi naiwną mlodą pielegniarką ale cieżko stac mi biernie obok moich głodujących kolegow i kolezanek. Nie jestem zrzeszona w żadnym związku zawodowym i poważnie biorę pod uwagę czynny udział w proteście głodowym. Pani Moniko dziekuje za trafne i szczere słowa

#49  2017.10.26 10:04:49 ~ja

Do 48 i ty nie bedziesz wiecznie moda

#50  2017.10.26 10:05:59 ~hm

Do 48 moda i sie zastanawia jeszcze !

#51  2017.10.26 10:09:15 ~51

Dot 50 sory oczywiscie mloda

Dodaj komentarz