Zobacz jaki nowy podział pielęgniarek i położnych zaproponowano w nowym projekcie ustawy oraz jakie "współczynniki pracy" przypisano w poszczególnych grupach.

Nowa ustawa o sposobie ustalania najniższego wynagrodzenia zasadniczego pielęgniarek i położnych

Zobacz więcej informacji w przedmiotowej sprawie:

16 listopada 2017: Do sejmu wpłynął projekt ustawy zmieniający zasady wynagradzania pielęgniarek i położnych z tytułem: magistra, licencjata, specjalisty, które są zawarte w obowiązującej od 1 lipca ustawie o najniższych wynagrodzeniach w ochronie zdrowia.

Komentarze użytkowników

#1  2017.11.19 10:07:31 ~PIEL

PRZECIEŻ TERAZ TO BY SKRZYWDZILI TYCH Z GR.8 TERAZ JEST ZE SPECJALIZACJAMI PO LM I LICENCJACIE A MIAŁOBY BYĆ TYLKO PO LICENCJACIE ZE SPECJALIZACJĄ? SZKODA ZAMIESZANIA , NIECH TEN PROJEKT WYRZUCA DO KOSZA BO SZKODA BICIA PIANY, JAK WIADOMO ŻE NIC Z TEGO NIE BĘDZIE, NIC JUŻ NIE ZMIENIĄ USTAWIE ,NIE ŁUDZCIE SIĘ.

#2  2017.11.19 10:31:02 ~Jola

Nowoczesna również zapomniała o magistrach pielęgniarstwa bez specjalizacji.Uważam, że wszystkie pielęgniarki powinny godnie zarabiać (pracując na 1 etat) za bardzo ciężką pracę.Za wykształcenie powinny być dodatki,oraz wspieranie i motywacja do dalszego kształcenia.

#3  2017.11.19 14:49:08 ~Mgr w trak

Zgadzam się z 2 z tym ze również pominięto licencjata czyli wyższe wyksztalcenia. W innych zawodach med. uwzględnione są. Dodatki, czy wyższa zasadnicza - obojętne, ale żeby były takie aby każdego mobilizowaly do dalszego ksztalcenia. Pozdrawiam

#4  2017.11.19 15:45:22 ~pacjent:)

Dla przykladu masz do wyboru Dr . nauk medycznych i specjaliste Ginekologa lekarza kogo wybierasz na leczenie ? PROSTE Mam chore dziecko wolalabym zeby opiekowala sie nim piel,po LM ale ze specjalizacja pedriatryczna .Bo mgr.pielegniarstwa to jednak ogolna wiedza czyli WSZYSTKO I NIC.

#5  2017.11.19 17:54:46 ~?????????

A gdzie jest licencjat sam po prostu? to też wyższe!

#6  2017.11.19 18:21:51 ~do 5

A ta znowu się urwała z choinki, czy nie dociera to do Ciebie że licencjat to teraz podstawowe wykształcenie pielęgniarek , kiedyś LM

#7  2017.11.19 22:04:52 ~pis

Nowoczesna nic nie moze w sejmie ,wiec to jest bicie piany,chca tylko zwrocic na siebie uwage.

#8  2017.11.20 01:56:29 ~piel

Co to znaczy - licencjat to to samo co po LM ? liceum to nie to samo co licencjat czyli wyższe zawodowe. Osoby które poszły do LM po podstawówce teraz musiałyby zrobić maturę i iść na studia pielęgniarskie, ciągłe porównywanie tego wykształcenia jest żenujące, same siebie poniżamy, bo kiedy już podniesiemy kwalifikacje to same o sobie mówimy, że to nic nie znaczy.

#9  2017.11.20 12:29:31 ~eliza

Pielęgniarki [po liceum medycznym mają maturę , maja ogromną wiedze i kwalifikacje nabyte przez lata pracy a dyplom pielęgniarki po liceum i po licencjacie jest dyplomem równorzędnym

#10  2017.11.20 13:12:51 ~do8

Kończenie pomostówek to poniżanie się i objaw kompleksów.

#11  2017.11.20 16:09:09 ~do eliza

Licencjat dzienny to 5700h nauki zawodu, LM pomostówka daje licencjat dzienny, proszę nie wprowadzać w bład. licencjat to wyższe zawodowe, w LM nie było tylu godzin, było to nierealne zeby przy mat/pol/hist i innych zrobic 5700h praktyki i teorii

#12  2017.11.20 16:09:45 ~do eliza

LM+ 1,5 roku pomostówki=licencjat w trybie dziennym

#13  2017.11.20 16:10:37 ~do eliza

Nie jest bo LM to nadal średnie, a licencjat patrz wyżej to wyższe

#14  2017.11.20 16:11:43 ~do 5

Niestety nie, to więcej

#15  2017.11.20 16:13:10 ~do 5

Bedzie powrot LM i bedzie to zawod asystent pielegniarki z opcja robienia potem studiow patrz licencjat

#16  2017.11.20 16:16:33 ~hmm

LM zamknieto bo nie bylo chetnych zreszta kto do nich pojdzie skoro mozna tylko w PL pracowac, a po studiach na całym świecie.wiec pomysl LM byl dobry za czasow komuny, gdzie ludziom USG sie jeszcze nie snilo, teraz to jest relikt tamtego sytemu

#17  2017.11.20 17:21:58 ~Do #16

"Po LM można pracować tylko w PL" - zanim zaczniesz pisać nieprawdę zapoznaj się z obowiązującymi od wielu lat unijnymi aktami prawnymi. A z tą pracą na całym świecie to też nie tak. Unia ma wspólne przepisy, pozostałe kraje mają własne wymagania, które mogą się różnić od unijnych.

#18  2017.11.20 17:49:12 ~Do licencj

Kiedyś, dawno temu dla umożliwienia pracownikom administracji państwowej i samorządowej uzyskanie wyższego wykształceniauruchomiono studia na kierunku prawo administracyjne. Absolwent uzyskiwał tytuł - dyplomowany urzędnik prawa administracyjnego. Ktoś napisał to w skrócie i tak powstał licencjat. Początkowo tylko prawa administracyjnego, później inne.

#19  2017.11.20 19:03:38 ~do 17

Mozna jako pomoc albo opiekun, to wlasnie UE swoja dyrektywa ujednolicila ten zawod i to jej wymog co to przedmiotow i ilosci godzin, swotrzyli sobie wyszkolona kadre bo za zachodzie dramatycznie brakuje pielegniarek.dlatego polowa wyjezdza po studiach

#20  2017.11.20 19:04:24 ~jjj

Zeby pracowac jako pielegniarka w UE trzeba miec studia.

#21  2017.11.20 19:07:07 ~hm

Zreszta kazda po LM moze uzupelnic wyksztalcenie, co to za problem, w tym zawodzie uczymy sie cale zycie, skoro 50 letni lekarze robia specki to co pielegniarka bedzie gorsza?

#22  2017.11.20 19:08:19 ~jjjj

Poza tym wyjedzaja bo u nas panuje ciemnogrod.zero szacunku, na zachodzie jest troche inaczej

#23  2017.11.20 19:26:56 ~???

Nawet byla w szkole podstawowej taka ankieta, czy wolisz? a-skonczyc LM i byc asystentka pielegniarki i bez opcji uznania prawa do wyk.zawodu jako pielegniarka w UE, za to za kilka lat w PL moc zostac pielegniarka -z racji doswiadczenia, b-skonczyc studia i moc pracowac w calej UE, ciekawe co te dzieci napisaly?

#24  2017.11.20 19:40:22 ~Do #20,23

Kompletna bzdura.Pielęgniarka posiadająca dyplom liceum medycznego,może podjąć pracę w zawodzie w państwie Unii Europejskiej po 1 stycznia 2014 r. (czyli po wejściu w życie unowocześnionej dyrektywy 2005/36/WE), Istnieje tylko konieczność spełnienia podstawowego warunku umożliwiającego podjęcie pracy, jakim jest posiadanie co najmniej 3 letniego stażu (pracy) w zawodzie pielęgniarki w ostatnich 5 latach. A w szkole podstawowej dzieci napisały, że autor ankiety nie zna unijnych aktów prawnych. Jak widać - pielęgniarki też.

#25  2017.11.20 21:25:09 ~gosć

BZDURA DO KWADRATU ,DLACZEGO JESTESCIE TAK MALO DOIFORMOWANE.PO CO ZABIERAC GLOS JAK SIE NIE POSIADA WIEDZY ,TO ZLA CECHA.MAM WRAZENIE, ZE CO DRUGA OSOBA ,KTORA SIE TU UDZIELA JEST SZEWCEM A NIE PIELEGNIARKA

#26  2017.11.21 05:23:18 ~Do #25

Prawdopodobnie żaden szewc nie czyta i nie komentuje informacji przekazywanych na tym Portalu - zdarza się to jednak niestety często nieproszonym "gościom".

#27  2017.11.21 18:07:51 ~pipi

Tak zgadzam sie z 25 nie czyta tylko pisze bzdury.

#28  2017.11.23 18:32:06 ~pielęgniar

Koleżanki pielęgniarki,uważam każde wyższe wykształcenie powinno honorowane dodatkiem.Czy specjalistki,czy mgr, czy licencjatki nie mają innego zakresu obowiązków pracując na tych samych stanowiskach.Specjalizacja w pielęgniarstwie jest chora.W przypadku likwidacji (restruktyryzacji) oddziały znikakają,np.specjalistki geriatryczne.

#29  2017.11.25 05:25:31 ~Do #28

Istnieje obowiązujący akt prawny przyznający dodatki za stopnie i tytuły naukowe. Niestety mgr nawet ze specjalizacją to tylko tytuł zawodowy, podobnie jak licencjat czy pielęgniarka dyplomowana. Wiem, że niektóre podmioty wypłacają dodatki za mgr czy specjalizacje - to tylko dobra wola pracodawcy, nic go do tego nie zobowiązuje. Zlikwidowano wiele zakładów pracy - zwolnieni pracownicy zatrudniali się w innych zakładach, czasami zmieniali zawód. Podobnie mogą zrobić specjalistki geriatryczne.

Dodaj komentarz