(1) #stopdzieleniupielęgniarek Ministerstwo podzieliło pielęgniarki na trzy grupy. Dlaczego akurat na takie? Odpowiedź jest prosta. Bo tak pasowało do koncepcji: Jak dać podwyżki, których nie damy.

#stopdzieleniupielęgniarek


Ministerstwo podzieliło pielęgniarki i położne na trzy grupy:

- bez specjalizacji,

- ze specjalizacją,

- z tytułem magistra pielęgniarstwa i specjalizacją. 

Taki podział jest kompletnie niezgodny z obecną praktyką zawodową pielęgniarek i położnych. Będę się starał powyższą tezę udowodnić w kolejnych artykułach na portalu. Pierwszy artykuł w tej sprawie jeszcze dziś około 19.30. 

Ten podział został dokonany na potrzeby tzw. "ustawy podwyżkowej" czyli ustawy o sposobie ustalania najniższego wynagrodzenia zasadniczego pielęgniarek i położnych.

Jakie to potrzeby? Otóż, wyjaśnienia dostarcza nam informacja w zakresie liczby pielęgniarek i położnych w poszczególnych grupach, i tak:

- do pierwszej grupy zalicza się 70 procent pielęgniarek i położnych,

- do drugiej ponad 30 tysięcy pielęgniarek i położnych,

- do trzeciej 11 tysięcy pielęgniarek i położnych.

I tutaj dochodzimy do sedna sprawy.

Pani wiceminister Józefa Szczurek-Żelazko wszem i wobec czyli w sejmie, senacie, mediach ogólnopolskich ogłaszała dobrą nowinę, że pielęgniarka i położna, z tytułem magistra i specjalizacją, będzie miała podstawowe wynagrodzenia zasadnicze, zgodnie z ustawą podwyżkową, w wysokości 5 251 złotych. Tak będzie miała. W 2021 roku. 

Czyli przyjmując, że pielęgniarek i położnych jest około 300 tysięcy to kwota wynagrodzenia zasadniczego 5 251 złotych może dotyczyć... 3,6% naszej grupy zawodowej.

Ale w świadomości społecznej zakorzenił się pogląd, że pielęgniarki i położne będą zarabiać około 5 tysięcy złotych. 

Jeszcze raz podkreślam, powyższy podział nie ma żadnego racjonalnego uzasadnienia i został stworzony na potrzeby socjotechniki związanej z ustawą podwyżkową. I ministersto samo zapisów ustawy nie respektuje... Ale o tym w kolejnych artykułach na portalu. 

Mariusz Mielcarek 

(2) #stopdzieleniupielęgniarek Podział pielęgniarek i położnych na trzy grupy jest kompletnie niezgodny z obecną praktyką zawodową pielęgniarek i położnych, co zdaje się potwierdzać samo ministerstwo zdrowia, co zdaje się potwierdzać samo ministerstwo zdrowia.

Komentarze użytkowników

#1  2017.12.10 19:07:48 ~zalosne

Zrobcie mgr i spec to tyle bedziecie zarabiac proste a nie burzyc sie ze za niskie wyksztalcenie na najwyzszy prog. to jest zalosne

#2  2017.12.10 19:13:36 ~bufon

Do komentarza 1. Jak zwykle zadufana pielęgniarka nie zrozumiała kilku zdań. Wnioski trudno wyciągnąć. Niby reklamuje speckę i magistra z myśleniem krucho. Bardzo.

#3  2017.12.10 20:26:05 ~Dora

Do bufona. Z myśleniem krucho raczej u Ciebie, widać trzeba więcej się uczyć. Popieram "zalosne".

#4  2017.12.10 20:35:20 Redakcja Portalu

Ministerstwo Państwa pogodzi w tych kłótniach. Zapraszam do dyskusji na: http://www.pielegniarki.info.pl/article/view/id/8330

#5  2017.12.10 21:54:06 ~#5

Nigdzie w całej Europie nie ma takiego podziału pielęgniarek.Magistrzy mogą pracować tylko na określonych stanowiskach i właściwie do tych stanowisk zarabiać, a nie na tym samym stanowisku pracy,za te same obowiązki nam się oferuje różne wynagrodzenie wg wykształcenia ,to jest chore.Wielu moich znajomych pracuje w różnych krajach Europy,mają różne tytuły i nikogo nie interesuje,że ktoś ma magistra np z chemii,a pracuje jako pakowacz kremów na taśmie.Płacone ma jak inni pracownicy produkcji,a nie jak magister chemii.Polska naprodukowała sobie tych magistrów,nie ma dla nich właściwych stanowisk pracy,więc idioci wymyślają podziały finansowe,żeby jakoś pewne grupy zadowolić i docenić.Pielęgniarstwo to trudny i ciężki kawałek chleba,i każda pielęgniarka powinna godnie zarabiać.Mam już dosyć wmawiania nam,że nie jesteśmy dobrze wykształcone i nie wolno nam z tego tytułu prosić o godne wynagrodzenie pracodawców.Magistrzy ze specjalizacją powinni walczyć o tworzenie nowych stanowisk pracy dla nich,tak jak mają pielęgniarki w Anglii,Francji itp-chodzi o takie funkcje coś pomiędzy lekarzem a pielęgniarką.Za kilka dni święta,kolejny raz część tych świąt spędzę z chorymi w szpitalu.Kolację Wigilijną zamiast z dziećmi i rodziną ,zjem z koleżanką w pokoju socjalnym.Zastanawiam się, po co to wszystko,po co ja poświęcam siebie i dzieci,kto to doceni,za jakie pieniądze.Dorastam coraz bardziej do decyzji,że chyba lepiej wyjechać i pakować kremy w papierowe pudełka gdzieś w świecie.Lepiej będę zarabiać,święta z rodziną i na głowie święty spokój.

#6  2017.12.10 22:50:26 ~Obywatelka

Pielegniarka jest każda która ma prawo wykonywania zawodu! Bez podziału na grupy i współczynniki! Związek i izby zaakceptowały to ze cześć z nas ma rożne wykształcenie tym samym podzieliły środowisko! I właśnie teraz rząd, izby i związek żywi sie naszymi kłótniami, kombinują, odwlekają, proponują, debatują! A my pokornie czekamy na kolejna komisje, kolejny komitet, kolejna konferencje, kolejny rząd żaby wysłuchać od naszych przedstawicieli: dajmy mu czas ! Tylko strajk generalny i wyjście na ulice nam pomoże! Wszystkich pielegniarek w jednym czasie! Mamy dość!

#7  2017.12.10 22:50:28 ~a ci dalej

Do #5 Bardzo fajnie I konkretnie napisane. Po co my tak wľaśnie się poświęcamy, wszyscy mają nas gdzieś. Przepychamy się ile wlezie , konkurujemy między sobą na stanowiska I wykształcenie .Dalej nie możecie pojąć ze guzik nam ta ustawa da ,takie podwyżki w 2021r. to dobre bajki dla naiwnych I żeby się wszystko kręciło , uczelnie zdobywały studentów, obudźcie się ze snu magister nie wymagany w naszym zawodzie (żaľuje że go zrobiłam) raptem 200zł różnicy w poborach po co się uczyć już przekonałyśmy się nie raz że nie warto.

#8  2017.12.11 01:49:18 ~xyz

Nikt wam nie kaze pracowac jak tak wam zle. stazowe fajnie przytulic ale zeby docenic ksztalcacych sie juz nie. nie badzcie takie leniwe i zrobcie spechalizacje. zaden problem poswiecic troche czasu przeciez. my kosztem swojej rodziny ksztalcilysmy sie wiecej nie dla papierka ale wlasnie po to by bylo to docenione.

#9  2017.12.11 01:51:13 ~prawo praw

Tak kazda ma prawo wtkonywania zawodu - wiec go wykonuje. a pensja za wyksztalcenie to co innego. lenie nic poza tym. najlepiej siedziec i nic nowej wiedzy .

#10  2017.12.11 06:25:39 ~Do #9

"pensja za wykształcenie to co innego" - tak, masz rację, ale tylko wtedy, gdy to wykształcenie jest wymagane i wykorzystane. "lenie nic poza tym" - i znów masz rację - odnosi się to do mgr pielęgniarstwa ze specjalizacją pracujących na stanowiskach pielęgniarek odcinkowych. Postarajcie się znaleźć dla siebie miejsca pracy, w których Wasze wykształcenie czy kwalifikacje są konieczne i tam będą odpowiednio wynagradzane. Jeżeli jesteście zainteresowane pracą na stanowiskach, na których Wasze wykształcenie nie jest wykorzystane nie wymagajcie od pracodawców ponoszenia przez nich zbędnych kosztów.

#11  2017.12.11 10:54:46 ~Do 10

Podpisuje się pod tym w stu procentach! Sa ma mam mgr ale uwazam , że to nie jest powód aby tak jak koleżanka 1 i 3 uważała piel.ze średnim wykształceniem za gorszy sort! Jestem tym szczerze oburzona! Czyli co? Zanim zrobiłaś mgr tez byłaś niedouczona ? ! Chciałysmy skończyć studia , udało się , ok! Oczywiście , że należy się nam dodatek do pensji.ale na Boga nie może być tak że koleżanka po LM za ta sama prace będzie zarabiała np 1000zł mniej! OBUDZCIĘ SIĘ ! UDALO SIĘ HRABIEMU I SZCZURKOWEJ NAS PODZIELIĆ! Doskonale wiedzieli o tym ze że za złotówkę damy się zabić , wić dla pewności rzucili więcej a teraz się śmieją z głupich i pazernych pielęgniarek! Zresztą nie tylko oni ! Wstyd!

#12  2017.12.11 12:09:48 ~mam mgr pl

Ja tam ciesze sie ze swojej sytuacji ze sie zalapie na najwyzszy prog ale uwazam ze kazdy kto zrobi specjalizacje bez roznicy czy po LM czy po licencjacie powienien do najwyzszego progu nalezec. zeby dac kazdemu szanse na te najwyzsze zarobki. a nie ze trzeba koniecznie miec mgr.

#13  2017.12.11 13:16:45 ~Ad 1

Naiwne , oderwane od rzeczywistości, żałosne.

#14  2017.12.11 13:52:15 ~heel

Też mam mgr ale ten podział jest bez sensu. Na tym samym odcinku wykonuję taką samą pracę co moja koleżanka bez tytułu. I na pewno nie lepiej jak chwalą się niektóre magisterki. Za to na pewno mam mniej doświadczenia jeśli chodzi o obserwację pacjenta( oddział neonatologiczny) niż moje koleżanki , które tak naprawdę nauczyły mnie wszystkiego co potrzebne poza teorią.

#15  2017.12.11 14:20:53 ~Do 14 tez

Brawo kolezanko! Gdyby wszyscy myśleli podobnie , to wszystkie juz od dawna zarabialybysmy godnie i nie musiały wysłuchiwać bufonady ze strony co niektórych koleżanek , którym mgr przed nazwiskiem w głowie poprzewracało!

#16  2017.12.11 20:54:01 ~LM do#11

Pracuję 37 lat popieram Twoją wypowiedż w całości

#17  2017.12.11 21:51:57 ~do 10

Do 10. Wszystko zniesiecie, niskie pensje, pojedyncze dyżury. Nie możecie znieść tego, że koleżanka może zarabiać więcej od was dzięki temu, że jest lepiej wykształcona. Co za perfidne, zazdrosne, niedowartosciowane babska. WSTYD.

#18  2017.12.11 22:48:42 ~Do #17

"Perfidne, niedowartościowane babska" - masz rację, o nich właśnie jest w #10 . Nawet nie próbują znaleźć pracy zgodnej z posiadanym wykształceniem a żądają tylko wyższych wynagrodzeń.

#19  2017.12.12 07:40:41 ~Dori

W zawod mamy wpisane podnoszenie kwalifikacji poto siłę każdy ksztalci żeby zarabiał

#20  2017.12.12 17:05:04 ~Do #11

Piszesz "należy się nam dodatek do pensji" i masz rację. Tym wszystkim, którzy posiadają tytuł doktora i doktora habilitowanego . Jest to regulowane ustawowo.

#21  2017.12.13 13:04:20 ~Piel m

Ja tu czegos nierozumiem,czynaprawde wierxycie w to ze z zasadniczej pensji 2100 gdzie otrzymalismy 70 zl brutto i to z zembalowego nagle za 4 lata zasadnicza urosnie do ponad 5 tys.nawet majac mgr i spec ? No chyba ze to bedzie kwota brutto razem z nocami stazowym dodatkami funkc. Jakos nie moge uwierzyc.( szpital powiatowy )

#22  2017.12.13 17:31:23 ~Do #21

Lubię liczyć. Jeżeli otrzymałaś podwyżkę w wysokości 70 zł z dość prostych obliczeń można wnioskować, że jesteś pielęgniarką ze specjalizacją bez tytułu magistra - zatem gr. 8. A w tej grupie 0,73 x 3900 = 2847. Do ponad 5000 póki co trochę zabraknie.

#23  2017.12.17 13:29:32 ~kto?

I znowu wykształcenie żygam już tym ! kto to robi co za troll nas skłóca ?

Dodaj komentarz