(3) #stopdzieleniupielęgniarek Sama mam mgr ale uważam, że to nie jest powód aby tak jak koleżanka 1 i 3 uważała pielęgniarkę ze średnim wykształceniem za gorszy sort! Jestem tym szczerze oburzona! Czyli co? Zanim zrobiłaś mgr też byłaś niedouczona?!

#stopdzieleniupielęgniarek


Akcja pielegniarki.info.pl #stopdzieleniupielęgniarek

Komentarz na pielegniarki.info.pl

Podpisuję się pod tym w stu procentach! Sama mam mgr ale uważam, że to nie jest powód aby tak jak koleżanka 1 i 3 uważała piel. ze średnim wykształceniem za gorszy sort! Jestem tym szczerze oburzona! Czyli co? Zanim zrobiłaś mgr też byłaś niedouczona?! Chciałyśmy skończyć studia, udało się, ok! Oczywiście, że należy się nam dodatek do pensji ale na Boga nie może być tak że koleżanka po LM za ta sama pracę będzie zarabiała np 1 000 zł mniej! OBUDŹCIE SIĘ! UDAŁO SIĘ HRABIEMU I SZCZUROWEJ NAS PODZIELIĆ! Doskonale wiedzieli o tym, że za złotówkę damy się zabić, więc dla pewności rzucili więcej a teraz się śmieją z głupich i pazernych pielęgniarek! Zresztą nie tylko oni! Wstyd!

Zobacz komentowany artykuł: (1) #stopdzieleniupielęgniarek Ministerstwo podzieliło pielęgniarki na trzy grupy. Dlaczego akurat na takie? Odpowiedź jest prosta. Bo tak pasowało do koncepcji: Jak dać podwyżki, których nie damy.

Zobacz inne komentarze #stopdzieleniupielęgniarek

Komentarze użytkowników

#1  2017.12.11 17:28:59 ~piel

No jaka SAMARYTANKA! nie przesadzaj z tą dobrocią

#2  2017.12.11 17:41:27 ~Mgr pielęg

Tylko koleżanka po liceum w czasie wolnym spędzała czas z rodziną, a ty poświęcałaś swój czas i pieniądze na naukę i za to powinnyśmy dostawać więcej.

#3  2017.12.11 18:38:31 ~Do #2

Masz prawie rację. Znajdź sobie pracę na stanowisku, na którym Twoje wykształcenie będzie wykorzystane i odpowiednio wynagradzane. Jeżeli jednak jesteś zainteresowana pracą pielęgniarki odcinkowej Twoje wynagrodzenie nie powinno być wyższe niż koleżanki po liceum - przy tej pracy Wasze konieczne kwalifikacje są takie same.

#4  2017.12.11 18:58:31 ~ewa50

Szkoda słów , nie wiadomo czy płakać czy się śmiać

#5  2017.12.11 19:05:02 ~aaa

Moje Panie walczcie o różne zakresy obowiązklów dla tych po Liceum i dla tych po studiach i dla tych które wykonują świadczenia specjalistyczne / bo nie wszystkie potrafią założyć cewnik czy sondę, szczególnie te z POZ/ i przestańcie napadać na siebie. Za kilka lat tych po liceum już nie będzie pójdą na emerytury zostaną tylko po studiach. Spróbójcie myśleć przyszłościowo. A nauka dziś jest koniecznością, spróbójcie to zrozumieć.

#6  2017.12.11 19:07:43 ~piel,,

Też uważam że magister nie powinien tak dużo wiecej zarabiac na odcinku.Zawsze było że mgr.robiło sie aby robić kariere jako wykładowca,oddziałowa lub robić doktorat.Dziewczyny obudzcie się

#7  2017.12.11 19:53:50 ~Oo

To ile powinna taka pielęgniarka zarabiać dalej 2 czy 3 No to tym po liceum wystarczy ale niedługo tych dziewczynek nie będzie i zostaną te same po studiach co wtedy

#8  2017.12.11 21:33:47 ~Boshe

I wtedy właśnie pielęgniarki wreszcie będą dobrze zarabiały, bo na emeryturę odejdą stare i leniwe, którym nie chciało się uczyć. Przypominam, ze wykonujemy zawód, który obliguje nas do ciągłego podnoszenia kwalifikacji i zdobywania wiedzy. Teraz magister ze specjalizacja to absolutne minimum dla pielęgniarki. Idźcie się uczyć, zobaczycie ile trzeba w to włożyć trudu, czasu i wysiłku.

#9  2017.12.11 22:30:42 ~ewadol

Te stare, leniwe pielęgniarki w koncu odejdą na emeryturę i młode panie magister będą dobrze zarabiały.Jak myśmy kończyły LM, czy SM to na tamte czasy były takie wymogi wykształcenia, aby pracować w szpitalu jako pielęgniarka odcinkowa. Pokończyłyśmy kursy kwalifikacyjne, specjalistyczne i dalej pracujemy na oddcinku. Wykonujemy czynności od piełegnacji pacjenta, zmiany bielizny pościelowej, poprzez zabiegi specjalistyczne, badania.Wykonujemy wszystko to co do tej pory było w naszym zakresie obowiazków. Ja w swojej pracy nie spotkałam się z innym zakresem pracy magistra pielęgniarstwa pracujacego na odcinku.Wszystkie, niezaleznie od wykształcenia, wykonujemy tą samą pracę i mamy te same kompetencje. Więc po co te żale wylewane przez młodzież ,ze te stare pielegniarki ,niedouczone zabierają wam dodatki. Wy też nic innego nie będziecie wykonywać jako pielegniarka odcinkowa.

#10  2017.12.11 22:35:24 ~EWA

Do 8--uczyłas sie dlugo , ale co najmniej drugie tyle powinnas sie uczyc kultury .

#11  2017.12.11 22:36:02 ~do boshe

Zobaczysz te pieniądze jak świnia niebo

#12  2017.12.11 22:49:36 ~Do 8

Stara to nie znaczy leniwa .Znam takie leniwe. jak. Ty Przyjdzie na odcinek po studiach i wielu rzeczy nie robi bo albo nie potrafi albo się brzydzi.Pracowałam ,wychowywalam dzieci i nie leniłam się,a teraz taka młoda obraża mnie choć figę mnie zna .Znam odd.ział gdzie pracują dwie młode mgr .Z jedną wszyscy lubią pracowwć a z drugą wszyscy przeklinają jac widzą że będą miały dyżur Mało wie i mało robi a stiudi w jakiejś niedzielnej płatnej szkółce skończyła

#13  2017.12.11 23:25:44 ~piel. dypl

Dlaczego Ustawodawca w przypadku lekarzy poprawnie uporządkował ich pozycje według poziomu wykształcenia, natomiast NIE zrobił tego w przypadku pielęgniarek w Ustawie z dnia 8 czerwca 2017 r. o sposobie ustalania najniższego wynagrodzenia zasadniczego pracowników wykonujących zawody medyczne zatrudnionych w podmiotach leczniczych?

#14  2017.12.11 23:50:36 ~Yxuz9

Do 8 Zero życiowej mądrości.Każdy kto ma trochę oleju w głowie wie ze pracowitych i leniwych ,mądrych i głupich, kulturalnych i niekulturalnych można spotkać w. Każdej grupie wiekowej niezależnie od wykształcenia.

#15  2017.12.12 00:23:24 ~Yxuz9

Przez grzeczność nie napisałam do jakiej grupy Ciebie zaliczam.

#16  2017.12.12 04:02:38 ~mgr spec.

Oj, Kobiety, Kobiety. Irytują mnie głupie tłumaczenia, ze czasy były inne etc. Sama 25 lat temu skończyłam liceum medyczne, potem kontynuowałem naukę na uniwersytecie. Najpierw skończyłam studia I stopnia, potem II, następnie zrobiłam specjalizacje. Nadal pracuje na odcinku i mam głód wiedzy, wiec chętnie dokształcam się dalej. Pracuje w zespole, który jest w podobnym wieku do mojego. 90% naszego zespołu mamtytul magistra i specjalizacje. Mimo, ze 90% z nas zaczynała swoją edukacje w liceum medycznym. Uważam, ze bardzo dobrze się stało, ze dąży się do tego, aby pielęgniarki wreszcie godnie zarabiały i ciężko mi pojąć dlaczego kobiety, którym nie chciało się podjąć trudu dalszej edukacji wciąż marudzą. Może warto iść na studia i zdobywać wiedzę? Wiecie ile zmienili się przez te 20 czy 25 lat? Owszem, pampersy potraficie zmieniać, ale mądra, ambitna pielęgniarka ma dużo większe aspiracje zawodowe. I nie piszcie, ze się nie da, ze macie niewiele do emerytury, bo obecna średnia wieku na studiach II stopnia jest podobna do Waszej. Nie tłumaczcie swojego lenistwa atakując te, które przez wiele lat podejmowały trud dalszej edukacji. Kosztem sporych pieniędzy, własnego czasu, urlopu i rodziny. Nie miały życia towarzyskiego i rodzinnego takiego jak Wy, bo przez kolka dobrych lat każdy weekend spędziły na uczelni. Mało spały, bo jakoś trzeba było pogodzić prace, naukę i obowiązki domowe. Wszak studiowanie to nie tylko bywaniena zjazdach, ale nauka i sporo pracy włożonej w wykonywanie kolejnych zadań.

#17  2017.12.12 06:07:29 ~ja

żenujące

#18  2017.12.12 06:31:37 ~Piel

I znowu głupie prowokacyjne tematy - wpadLam na chwilę i wypadam szybko ! nadal podziały - komu to służy ten jad nienawiści ?

#19  2017.12.12 06:37:39 ~do 8 !!!

Do 8: młody, młoda - głupi, głupia i leniwy, leniwa? Odpowiadaj i przeproś chyba, że nie nauczono ciebie kultury i szacunku dla innych (tym bardziej dla starszych! )

#20  2017.12.12 06:38:12 ~ja

Do 18-19 poppieram

#21  2017.12.12 06:41:02 ~Do pazerny

A pazerne harują nadal na 5 etatach a lekarze wypowiedzieli lub wypowiadają umowy - to temat do dyskusji a nie podziały o wykształcenie na ogólnodostępnym portalu! P.Mielcarek lubi odgrzewane kotlety z biedy !

#22  2017.12.12 08:24:47 ~ania

Kłócą się , spierają, wykształcona, niedouczona, ludzie zlitowania nie chce się czytać. Prawda jest tylko jedna kasy nie ma nie było a tym bardziej nie będzie, jakie podwyżki he, he, 5000 do ręki , już paragrafy mają żeby nie dać , zagmatwają zamydlą I guzik z tego wyjdzie. Wszystkie pchamy jeden wózek I nic się nie zmieni zobaczycie. Więc po co te kłótnie?

#23  2017.12.12 10:33:04 ~Do magistr

Nie odzywajcie się nawet, jeśli macie rację! Starsze koleżanki są starsze, więc należy im się szacunek! I jest to argument na wszystko, na to, ze nie chciało im się uczyć dalej, pomimo ustawowego obowiązku, na to, że nie potrafią założyć sondy (Ba! Niektóre twierdzą, że nie mają takiego obowiązku), na to, że mają mieć więcej nocek, bo młodym się nie należy. Można tak wymieniać i wymieniać. A Ty milcz, bo jesteś młoda z magistrem i życia nie znasz! To jest to równe traktowanie od zawsze, równe obowiązki (starsze koleżanki obowiązki traktują wybiórczo a i jeszcze dodatek stażowy dostają jako rekompensatę). Niestety wygląda prawda moje starsze koleżanki. Gnębić i wykorzystywać potrafiłyście, teraz dosięgnie Was KARMA! P.S. mam również wspaniałe starsze koleżanki, które cenię bardziej niż młode, jednakże są w mniejszości.

#24  2017.12.12 16:44:17 ~Ona

Pielęgniarki, które niemposzly na studia czy nienzrobilh specjalizacji powinny uświadomić sobie, ze ich koleżanki za studia II stopnia zapłaciły 10 000 zł IP rzeź dwa lata harowaly jak woły. Praca, dom, uczelnia. I tak w kółko, bez wytchnienia. Za specjalizacje zapłaciły ok. 4500 zł i kolejne dwa lata miały z głowy. Może zadajcie sobie tyle trudu co one, wylozcie z domowego budzetu tyle kasy to zaczniecie widzieć pewne sprawy w innych barwach. Nie narzekajcie, nie buntujcie się, tylko śmiało ruszcie na studia. Zamiast buntować się i marudzić, śmiało ruszajcie po wiedzę.

#25  2017.12.12 16:55:03 ~Do #24

Dalsza część twojego komentarza powinna wyglądać tak - , po zdobyciu której pracujcie nadal na stanowisku pielęgniarki odcinkowej gdzie wymagane jest tylko prawo wykonywania zawodu i czekajcie na łaskę pracodawcy, który zgodnie z ustawą ma prawo zakwalifikować Was do gr. 9.

#26  2017.12.12 18:25:40 ~piel op

Przerazające jest to,ze nie potrafimy sie zjednoczyc i walczyc o wieksze pieniadze chociazby za wyksztalcenie skoro nie placa nam za prace. Niestety najlepiej zgnoic te po studiach i specjalizacjach ,bo na odcinku tylko prawo wykonywania zawodu jest wymagane''. No i co z tego? Jezeli chodzi o prawo wiele czynnosci tylko jako mgr lub specjalista mozna wykonywac( np. edukacja dziecka chorego w zakresie zywienia) a edukacje w oddziale dzieciecym prowadza pielegniarki bez uprawnien wszystkie jak leci niwazne czy zgodnie z prawem czy nie. Najlepszym rozwiazaniem jest zmiana zakresu obowiazkow zaleznie od wyksztalcenia.

#27  2017.12.12 18:43:23 ~Do #26

Masz rację - "najlepszym rozwiązaniem jest zmiana zakresu obowiązków zależnie od wykształcenia". Może to kiedyś nastąpi i dopiero wtedy dla osób wykonujących prace wymagające wyższego wykształcenia pracodawca będzie miał obowiązek docenić wykształcenie. Oczywiście wcześnie musi to zrobić NFZ.

#28  2017.12.12 18:43:24 ~Do #26

Masz rację - "najlepszym rozwiązaniem jest zmiana zakresu obowiązków zależnie od wykształcenia". Może to kiedyś nastąpi i dopiero wtedy dla osób wykonujących prace wymagające wyższego wykształcenia pracodawca będzie miał obowiązek docenić wykształcenie. Oczywiście wcześnie musi to zrobić NFZ.

#29  2017.12.12 19:23:08 ~Stara i le

Boshe.jestes dziwka nie pielegniarka

#30  2017.12.12 20:09:28 ~Piel

Do 29. Po twoim żenującym komentarzu proponuję, aby do epitetów, którymi się przedstawiłaś, czyli "stara i leniwa" dodać jeszcze "głupia". Pasuje jak ulał i potwierdza myśl #boshe.

#31  2017.12.12 22:28:31 ~Yxuz9

Specjalizacje zrobiłam i kilka kursów.Aktualizuje swoją wiedzę na tyle ile potrzbne jest mi to w pracy.Za specjalizacje nie płaciłam bo zdałam egzamin( lepiej niż niejedna pani mgr ).Zdanie tego egzaminu upoważniało do bezpłatnej nauki.Nie jestem stara i leniwa .Jestem doświadczona i rozsądna.Żeby poszeżyć swój horyzont nikoniecznie trzeba zaraz wspinać się na Mont Everest , Boshe pisze że dziś mgr ze specjalizacją to minimum.To ja pytam się Jej jak ona będzie stara to co będzie tym minimum profesor zwyczajny .Nauczyciele już zacierają ręce i liczą ile zarobią na naszym kształceniu.

#32  2017.12.13 07:10:03 ~Do #31

Widzisz. ja za swoją specjalizacje płaciłam, mimo, ze aby się na nia dostać musiałam zdać trudny egzamin na prestiżowym uniwersytecie. Nie przyjmowali kogo popadnie, tylko najlepszych. Zapłaciłam ponad 4000 zł, bo to było kilka kat temu.

#33  2017.12.13 07:29:57 ~33

Kiedyś było mało pielegniarek z mgr, teraz jest ich coraz więcej. Dziewczyny są ambitne, kształcą się. Coraz więcej młodych pielegniarek myśli o doktoracie, a przecież mamy tez i panie docent, tez pielęgniarki. Osobiście nie widzę niczego złego w tttm, ze dziewczyny są ambitne i nie spoczywają na laurach.

#34  2017.12.13 07:36:49 ~34

Prawda jest taka, ze ambitne pielęgniarki już oddawana są magistram ze specjalizacja. Teraz calymi tłumami ruszyły na uczelnie ich koleżanki. Właśnie dlatego, ze wierzą w to, ze wreszcie będą godnie zarabiały. I dobrze się dzieje, bo wzrośnie prestiż tego zawodu. Zatem nie pleccie bzdur, ze „do zmiany pampersow wystarczy prawo wykonywania zawodu&rdquo, bo nowoczesne pielęgniarstwo to coś znacznie więcej.

#35  2017.12.13 07:50:29 ~Do #33

"mamy tez i panie docent, tez pielęgniarki". Gdzie, jeżeli stopień naukowy docenta funkcjonował w Polsce w latach 1920–2010/2011 ,natomiast tytuł naukowy docenta, wprowadzony także w roku 1920, zniesiony został w roku 1965.

#36  2017.12.13 08:07:40 ~36

Poszperaj, a znajdziesz. Nie chce rzucać tu nazwiskami, ale dwie z takim tytułem znam osobiście. To kobiety z klasa i ogromna wiedza. Szczycą sie tym, ze przede wszystkim są pielęgniarkami.

#37  2017.12.13 08:10:42 ~:)

Teraz to dr hab.

#38  2017.12.13 12:25:12 ~Do #36

Tak jak dawniej do nauczyciela w szkole średnie zwyczajowo zwracano się "panie profesorze" choć nim nie był , tak i dzisiaj do dr hab. zwracamy się czasem "panie docencie" chcąc go odróżnić od dr bez habilitacji. #5 zawiera aktualne dane.

#39  2017.12.13 16:18:58 ~piel.

Cytaty z komentarzy magistrów - "sama mam magistra", "jestem młoda z magistrem", które bardzo mi się podobają. U mnie jeszcze lepiej - magistrów w domu mam dwóch : męża i syna. A jak wynika z poprzedniego zdania - jestem z magistrem. Niestety nie jestem tylko młoda, choć to dość względne pojęcie.

#40  2017.12.13 17:02:33 ~Do #8

"Teraz magister ze specjalizacja to absolutne minimum dla pielęgniarki" - jest to oczywiście możliwe , ale ostatnie absolwentki LM uzyskały dyplomy i prawa wykonywania zawodu pielęgniarki w 1996 roku. Absolwentki miały wówczas ok. 20 lat. Wiek emerytalny te Panie osiągną w 2036 roku . Prawo wykonywania zawodu obowiązuje bezterminowo. Później uzyskiwały specjalizacje. Do zrealizowania Twoich, niestety głupich żądań, należy zatem pozbawić te Panie prawa wykonywania zawodu. Dotyczy również licencjatek, nawet ze specjalizacją. Wówczas zostaną tylko magistrowie, doktorzy a i jak czytałam w jednym z komentarz i docent się trafi, oczywiście tylko ze specjalizacjami. I oczywiście na stanowiskach pielęgniarek odcinkowych - póki co gr. 9.

#41  2017.12.13 18:05:10 ~Piel

Do 40. Nie znudziło ci się jeszcze przydzielanie wszystkich pielęgniarek do gr 9? Masz z tego ubaw? Płacą ci za zmniejszanie rangi zawodu poprzez ciągłe wyśmiewanie dokształcających się pielęgniarek i jednoczesne stawianie na piedestale tych, których jedynym osiągnięciem jest dyplom LM oraz staż pracy, za który z resztą mają płaconą wysługę lat? Proponuję zabrać się za porządki, bo święta idą, a nie "martwić" się o innych.

#42  2017.12.13 18:22:28 ~Do #41

Pielęgniarki do stosownych grup przydzielił ustawodawca, nie ja. Jestem pielęgniarką - nie po LM i ze specjalizacją. Trudno zatem byłoby mi zmniejszać rangę zawodu, robią to skutecznie inni. Niestety nie mam dodatku za staż pracy. Wiem jeszcze tylko jak się pisze "zresztą". Za przypomnienie o porządkach świątecznych dziękuję, choć staram się mieć porządek nie tylko z okazji świąt.

#43  2017.12.13 20:33:12 ~Do 42

Marnujesz się na tym portalu.

#44  2017.12.13 22:51:47 ~Do #43

Dziękuję za słowa uznania.

#45  2017.12.14 20:25:30 ~,,,,,

To,że ktoś wydał pieniądze na swoje kształcenie,to jego problem,a nie innych ludzi.Cała masa ludzi ukończyła studia np.prawo,pedagogikę itd. itp,nikt ich nie zatrudnił w wyuczonym zawodzie,pracują np.fizycznie ze swoimi studiami.Do kogo pretensje.To tylko komuna zatrudniała natychmiast na wyższe stanowiska ludzi po studiach,a u Was schizofrenia.Kapitalizm,to nie komuna.Wyszliście z komuny,ale komuna z Was nie wyszła.

#46  2017.12.14 23:01:38 ~#24

Przecież na własne życzenie podjęłaś naukę czy pracodawca Cię wysyłał bo chciał magisterki ? nie, to teraz nie narzekaj że tyle czasu poświęciłaś nauce i wydałaś pieniądze widocznie je miałaś ! bo ja zainwestowałam dzieciom na wykształcenie nie było mnie stać na wszystko a zaznaczę że na pięć lat przed odejściem na emeryturę nie ruszę po wiedzę którą uważam że mam z całym szacunkiem dla Ciebie

#47  2017.12.15 10:14:47 ~Meg

Do 8 Boshe bardzo nie ładnie tak pisać o swoich kolezankach bo własnie te stare leniwe niedouczone wciągają każdą młodą w oddział a wy po tych licencjatach i mgr w głowie wam się poprzewracało ja na miejscu starszych koleżanek zrobiłabym tak zostawiłabym was radźcie sobie same wy tylko krzyczeć umiecie jakie to wykształcenie macie a w głowie nie macie nic

#48  2017.12.15 14:26:13 ~piel.

Boshe to niezbyt mądra osóbka i jakaś niedowartościowana,przerost ambicji nad formą,ot taka wada.

#49  2017.12.15 17:08:59 ~Do #48

Boshe - Jest to słowo, które znaczy to samo co Boże. Używane jest przez dzieci i w ich środowisku . I wszystko jasne.

#50  2017.12.17 13:25:51 ~Koniec

P.Mielcarek po co pan dzieli takimi komentarzami pielęgniarki - po co takie badziewie publicznie zamieszczać ? KONIEC PODZIAŁÓW !

#51  2017.12.23 21:49:34 ~zal

Tak powinno byc za wyzsze wyksztalcwnie wyzsza pensja i koniec jak za stazowe.

#52  2017.12.25 15:12:25 ~podatnik

Do pracodawców - nie wyrażam zgody na zatrudnianie na stanowiskach, na których to nie jest wymagane, pielęgniarek magistrów ze specjalizacjami, przez co wydatkowanie na płace pieniędzy z mojej składki zdrowotnej staje się nieprawidłowe. Należy je wykorzystywać racjonalnie.

#53  2018.01.06 14:17:00 ~Ewa

Czytamy z koleżankami te teksty z przerażeniem, dwie z nas mają mgr a jedna nie. I powiem że szanujemy się wzajemnie nie ma wśród nas nienawiści Większość na naszym oddziale ukończyło 25 lat pracy. Większość ma wykształcenie wyższe mgr, licencjackie albo specjalizację ale wszystkie wiemy że musimy polegać na sobie bo taka jest specyfika pracy położnej. Żadna z nas pomimo wieku nie leni się. Życzymy wszystkim tym mniej i bardziej zadowolonym aby zanim napiszą co kolwiek głęboko zastanowily się czy swoją wypowiedzią nie krzywdza innych. ŻYCZYMY tym wszystkim młodym pielegniarkom i poloznym aby nigdy nikt ich błotem nie obrzucal, bo czas szybko leci.

#54  2018.01.16 06:19:26 ~pielę

Tak jestem tą starą pielęgniarka po LM z 35 letnim stażem i mam nadzieje że nie będę potrzebowała pomocy pani magister pielęgniarstwa - bo te panie potrzebują na dyżurze opiekunki, pielęgniarki po LM . ratownika , pani salowej i będzie szła z stetoskopem za nimi - ani to lekarz ani pielęgniarka - ale ktoś zawsze prace za nią wykona .

#55  2018.01.20 14:49:36 ~Piel.dyp.

Dla wszystkich młodych i glupiutkich naiwnych.Do wiadomości , Pielęgniarki po LM maja za soba często 30 lat praktyki i to często w nie jednym oddziale także Są niezastąpione i wszechstronne. KAŻDY TO WIE ! TRENING CZYNI MISTRZA! I wszystko w temacie.

Dodaj komentarz