Zobacz wywiad telewizyjny pani Józefy Szczurek-Żelazko... wiceministra zdrowia odpowiedzialnego za sprawy pielęgniarek i położnych.

Działalność wiceministra zdrowia (pielęgniarki)


Zobacz także aktualności według działów -  Nadciąga katastrofa - brak pielęgniarek

Komentarze użytkowników

#1  2018.01.24 19:14:08 ~Iza

Boże słyszysz i nie grzmisz. Zwiekszczie pieniądze dla pielęgniarek i położnych. Wyjeżdżają i będą wyjeżdżać. Póki dalej nie będzie norm zatrudnienia i dziadowskie wypłaty.

#2  2018.01.24 20:46:29 ~pl.

Pani zorientowana w sprawach lekarzy.Zadowolona,że lekarz jest bardzo dobrze jest finansowany.A co do pielęgniarek optymizm ! Nie ma tendencji do wyjazdów za granicę-/w/g mnie są przed emeryturą/.Ilość pielęgniarek rośnie-w szkołach,będą nowe zawody,np.opiekun medyczny.P.minister pielęgniarek,uważa że w pielęgniarstwie jest dobrze.Chyba o niczym nie wie.Niezorientowana. Mówi,że lekarz na dyżurach zdobywa doświadczenie,kwalifikacje,kompetencje.A chcę zapytać ,czy z pielęgniarką jest inaczej,czy na każdą pierdołę musi mieć kurs,czy pracując nie zdobywa kwalifikacji itp./nie krytykuję dokształcania,ale niech ono będzie mądre./ PORAŻKA ! Nie liczyłabym na nic.Pielęgniarki muszą zrobić to co rezydenci,inczej figa z makiem.

#3  2018.01.24 21:14:15 ~a_

Zdyskredytowała rezydentów, ustawę " o minimalnym wynagrodzeniu w ochronie zdrowia" uważa za przełom płacowy i porównuje do Karty Nauczyciela! Że też jęzor nie skołowaciał od tych kłamstw! Zwiększony nabór na studia pielęgniarskie - no i? To nic nie znaczy bo: to że ktoś rozpoczął studia, to nie jest równoważne z tym, że je skończy no i przede wszystkim że podejmie pracę w zawodzie pielęgniarki. Wszelkiej maści opiekunowie med. dopiero wchodzą do systemu. No i wreszcie najważniejsze : forsy w systemie jest od groma wg. p. Szczurek. Moje pytanie : skoro jest tak fajnie- to dlaczego jest tak do dupy?

#4  2018.01.24 21:15:06 ~cd

W 2001 została dyrektorem zakładu opieki zdrowotnej,i do dzisiaj brak kontaktu z pielęgniarstwem. W życiorysie niewielki kontakt z pacjentem,jakaś nauczycieka,wiedza z Wołynki.To jest dzisiejszy reprezentant pielęgniarek."Jest dobrze" dla rządu.

#5  2018.01.24 21:34:06 ~....

Minister zdrowia ur.1972,a pani wice.ur,1961 Nie mieli młodszej.Czy wszystkie decydentki piel. muszą być wiekowe.

#6  2018.01.24 21:38:34 ~MeadowDew

Ale pierd.lenie. ciekawa jestem jak absolwent zdrowia publicznego , odciąży pielęgniarkę , administracyjnie. Kobieta nie zna realiów - mówi że boom na wyjazdy minął - to może warto podzwonic po firmach rekrutacyjnych i zobaczyć jakie jest zainteresowanie .

#7  2018.01.24 22:33:51 ~Tomek

Ta pani jest lekarzem.

#8  2018.01.25 00:21:49 ~Piel.

Do 7 a może weterynarzem nie rozsmieszaj mnie ! ale wymyślanie a te posty są do niczego tak jak i szczurek nawet nie mam ochoty na ten wywiad kobieto kiedy beda normy zatrudnienia i koniec wieloetatowosci ? kiedy stale podwyzki a nie ruchome dodatki? szkodliwosc dluzszy urlopy i in. nawet 13 -tek nie mamy !

#9  2018.01.25 00:21:59 ~Piel.

Do 7 a może weterynarzem nie rozsmieszaj mnie ! ale wymyślanie a te posty są do niczego tak jak i szczurek nawet nie mam ochoty na ten wywiad kobieto kiedy beda normy zatrudnienia i koniec wieloetatowosci ? kiedy stale podwyzki a nie ruchome dodatki? szkodliwosc dluzszy urlopy i in. nawet 13 -tek nie mamy !

#10  2018.01.25 00:38:09 ~ad

Poznasz siostrę po czerwonych paznokciach

#11  2018.01.25 09:43:30 ~piel

Bum na studiach pielęgniarskich,przedstawiony przez Panią Minister dotyczy starych pielęgniarek,które rzuciły się na magisterki,bo rządowe cwaniaki obiecali im duuuuże pensje.

#12  2018.01.25 10:48:06 ~piel

Bardzo podoba mi się zapowiedź nowego ministra o konieczności zmniejszenia biurokracji dla lekarzy i pielęgniarek.

#13  2018.01.25 11:44:27 ~Do #12

Jak minister mówi, że zmniejszy biurokrację to znaczy, że mówi. Mówił też o wprowadzaniu innych zmian, ale dopiero w następnej kadencji . Czekaj tatka latka.

#14  2018.01.25 12:06:34 ~do13

Dobrze,że chociaż mówi,bo poprzednicy raczej nie widzieli problemu.

#15  2018.01.25 12:28:36 ~hahahahaha

Cudownie! " Jest super , jest super ,więc o co ci chodzi." Kolejki do specjalistów się zmniejszają? Gdzie! Kolejka do operacji na zaćmę; 2 lata, endoproteza 3 lata- duze miasto wojewódzkie. Pani żyje w jakieś rzeczywistości równoległej. Dobrze , że pod koniec padło słowo pielęgniarka. Ilość kształconych pielęgniarek ma się nijak do późniejszego podejmowania pracy w szpitalach. Połowa z nich nie występuje w ogóle do izb o prawo do wykonywania zawodu. One wciąż umieją liczyć.

#16  2018.01.25 12:32:01 ~ciekawe

Ciekawe ile ci opiekunowie mieliby zarabiać? Jeżeli norma w Polsce dla pielegniarki to wciąż 2600 brutto za etat czyli jakies 1800 netto, to taki opiekun musiałby zarabiać mniej. Poniżej najniższej krajowej się nie da. Halo! Tu Ziemia, Pani Minister.

#17  2018.01.25 13:30:31 ~piel

Mamy wreszcie pielęgniarkę wiceministra i nie potrafimy tego docenić

#18  2018.01.25 13:33:24 ~,ii

A kiedy ktoś doceni pielęgniarkę ?

#19  2018.01.25 14:09:29 ~Piel

Nie chce się nawet słuchać tej kobiety, takie głupoty wygaduje. Lekarzowi po studiach tzw Rezydentowi dają podwyżkę do 1000 zł ? A pielęgniarkom przez 4 lata 1600 brutto brutto brutto ? Czy to jest docenianie i zachęcanie do pracy w tym zawodzie ? Żałosne jest to co mówi.

#20  2018.01.25 14:47:58 ~Anka

Józefa Szczurek Źelazko to brzmi dumnie . Nic dodać nic ująć.

#21  2018.01.25 17:00:28 ~piel.

Super jest być pielegniarką. 27 lat pracy- 1800 zł na rękę z nocami, świętami, wysługą + 580 zł z 1200 zł od zembali

#22  2018.01.25 17:01:59 ~piel

A zauważacie że o pielęgniarkach mówi się niewiele, na samym końcu rozmowy i nikt nie mówi o wzroście naszych płac

#23  2018.01.25 17:03:02 ~autor

Najemy się jak szczur w żelaznym sklepie ha ha

#24  2018.01.26 13:26:53 ~kobieto

Kłamstwo na kłamstwie i kłamstwem pogania. Kobieto! Połowa polskich pielęgniarek ma 50 lat i więcej. To są osobyw wieku przedemerytalnym. Już teraz w systemie brakuje 150 tysięcy pielegniarek, a jak zaczną przechodzić na emerytury to chyba sobie nadmuchacie resztę. Wystarczyłoby 2 tygodnie solidarnej akcji #jedenetat i system padnie. kiedy my wreszcie zmadrzejemy i zaczniemy brac przykład z madrzejszych (rezydenci). Zakład ,ze onidostana wszystko czego chcą?

#25  2018.01.27 02:20:21 ~to ja

Kobieta mowi z sensem.

#26  2018.01.30 06:29:02 ~Piel.

Szczurek zawsze unika rozmów o pielęgniarkach tzw. śmieci pod dywan i jakim prawem pani Szczurek zostały utajnione wyniki rozmów z rezydentami ? Dostali odpowiednio duże dodatki i teraz cicho sza? A pielęgniarki co dodatki ? A pensja pielęgniarki prawie na poziomie minimum? ( jak sprzątaczki! ) SKANDAL I ZAKŁAMANIE a do 25 a jaki tu sens ?

#27  2018.01.30 06:32:06 ~ja

Do 17 a niby z jakiego powodu ? ona nie występuje w interesie pielęgniarek nadal 2,400, wieloetatowość, bez norm zatrudnienia, szkodliwość i dodatki z czasów PO.Szczurek jeszcze nawet raz nie wystąpiła w głównych mediach i żeby cokolwiek co ważne powiedziała o pielęgniarkach ! Nie pisz bzdur !

#28  2018.01.30 06:34:43 ~metryka

Do 5 a co to młoda - młode pielęgniarki to dziś kasa i stanowicha a nie walka ! głupie bez sensu podziały !

#29  2018.01.30 08:13:39 ~Nauczyci

NAPISZE DUZYMI LITERAMI ŻEBY DO WSZYSTKICH DOTARŁO ! BRAK ZAINTERESOWANIA ZAWODEM OPIEKUNA ! BRAK CHETNYCH ! MINIMALNE GRUPY DO NAUKI ! ZAINTERESOWANI SA LZEJSZMI I PRZYJEMNIEJSZYMI KIERUNKAMI NP. ADMINISTRACJĄ, FRYZJERSTWEM, KOSMETYKĄ ! TU SA LICZEBNE GRUPY LEDWIE SIĘ MIESZCZA W PRACOWNIACH !

#30  2018.01.30 08:14:53 ~do 29

Nic dziwnego !

#31  2018.01.30 10:24:19 ~do 29

Potwierdzam to jest prawda. Bardzo trudno zebrać nawet 10 - osobowa grupę przyszłych opiekunów na zajęcia. A jak się po 1 sem. dowiedzą ile mogą zarobić i czym ta praca pachnie to rezygnują z kierunku. Może jeszcze w biedniejszych województwach łatwiej o nabór. W Radomiu w szkołach prywatnych np.ZAK nauka za darmo - trochę chętnych było (byłam tam egzaminatorem) z tego powodu ze ok. Radomia to region rolniczy.

#32  2018.01.30 10:26:26 ~!!!

A pielęgniarek też jest dużo z terenów rolniczych i prowincji - takimi latwo manipulowac !

#33  2018.01.30 10:48:03 ~Piel.

Do 9 nie oni dali podwyzke nie PIS ! Jaka to podwyzka ludzie myslcie ! To tylko dodatki nawet do emerytury sie nie licza - ale nas w konia robia za naszym jak zwykle przyzwoleniem ! Dodatki dostaliśmy od Zembali z PO. Jak można przy takim deficycie kadrowym płacić minimalną pensję poniżej 2000 zł ? Czy nawet te 2,496 czy cos tak ? A 13-tych pensji nie dostajemy ! Karygodne i doliczac do tego dodatki nocne ? A pozniej pani Szczurek mowi ze mamy tyle dodatkow jak nikt ! A prawda jest taka ze praca w nocy to szkodliwe! ! Zresztą to są grosze w stosunku do utraty zdrowia I mamy tak że jeszcze w niektórych szpitalach pielęgniarka zarabia tyle ile woźna w szkole ! Woźna ma 13-ta pensje ! Karygodne jak Szczurek moze mowic ze mamy takie dodatki jak nikt inny ! A dlaczego nie powie jakie sa podstawowe pensje ? I ktoś tu jeszcze śmie mówić, że mamy powód do radości - bo wiceministrowa jest pielegniarką! A tak bardzo mało zawsze mówi o pielegniarkach ! Jak Szczurek może się godzić na wieloetatowa pracę pielegniarek ? SKANDAL !

#34  2018.01.30 11:07:16 ~Lidl

Do 33 merytoryczny i potrzebny komentarz ;) A ja może podzielę się jeszcze innymi spostrzeżeniami. Gdy jestem na zakupach w sieciowkach typu: Lidl, Kaufland, Biedronka itp. jestem pełna podziwu dla pań ekspedientek dbających o siebie i szanujacych siebie nawzajem.Przypominają sobie o posiłku nawzajem o koniecznej przerwie w pracy. Sposób komunikacji tych pań też nacechowany szacunkiem i kulturą do siebie. Mobbingu brak.Praca o jednolitych obowiązkach, podobnym wykształceniu i dobrze opłacana.Nikt ich nie dzieli.I same tez tego nie robia. A nas pielęgniarki celowo się dzieli : rząd, media - głównie internet , nasze kadra zarządzająca kiepsko zarządzająca aczkolwiek umyślnie! My same jesteśmy dla siebie nie życzliwe i nie solidarnie. Wieloetatowki mają w tym największy w tym swój udział.

#35  2018.01.30 11:08:09 ~do 34

Tak to prawda

#36  2018.01.30 11:18:31 ~do 24

A po co komu wasze zaklady - rezydenci juz dostali ok 2000 podwyzki - nie dodatki jak my ! Tylko cicho, sza ! I utajnili wyniki rozmów a bylo to ostatnie ich spotkanie 24 stycznia/środa. Podobno rezydenci walczyli o pacjentow o PKB - smiechu warte ! I tak caly czas o rezydentach mówiono a teraz nagła cisza ! Jakie zaklamanie ! Pani Szczurek jak tak pani może? Jest pani p.w. pielęgniarką!

#37  2018.01.30 12:51:54 ~do 36

Zgadzam się

#38  2018.01.30 14:16:33 ~Piel.

Po 1 czerwone usta i takie paznokcie w odwrocie po 2 dobrze że nie została ministrem zdrowia bo takie miała marzenie a po 3 p. Jozefo Szczurek - Żelazko jak tak można wstał taki perfidny i zaklamany sposób przyrównać minimalną jałmużnę pielęgniarska (jak np. mają sprzątaczki, wozne) do Karty Nauczyciela ? A gdzie nasza Karta Pielęgniarska bo to my jesteśmy p.w. narażani każdego dnia i nocy na szkodliwość dla zdrowia. Jak można tak cynicznie to porównaćn? Pan redaktor skupil sie na pielegniarkach ktore wyjechaly i beda wyjezdzac. A dlaczego pani nie rozszerzyla odpowiedzi dot. sredniej wieku polskich pielegniarek (powyzej 50 lat) i braku norm zatrudnienia, że pielęgniarki polskie to wieloetatowki ! Jak malo mowila o pielegniarkach a sama nia jest ! I co z tego ze mamy pielęgniarkę w rządzie - po co ? I Proszę jaka odważna - dlaczego nie wystąpi w TVP w glownych mediach i nie powie o polskich pielegniarkach całej prawdy.Na kogo ona liczy ? Na opiekunow i absolwentów zdrowia publicznego ? Śmieszna kobieta, nie odpowiedzialne wypowiedzi. Jak pielęgniarka może nie udokumentować swojej pracy ?

#39  2018.01.30 14:19:18 ~Piel.

Do 38 komentarz wart uwagi (i podobne) Pozdrawiam

#40  2018.01.30 14:33:55 ~Piel

Słuchajcie jakie to jest ogromnie przykre jak pielęgniarka występuje przeciwko pielęgniarce tym bardziej jesli jest w randze wiceministra zdrowia m.in. d/s pielegniarek i położnych. Taka jej postawa nie obiektywna i nie rozumiejąca naszej trudnej roli zawodowej i odpowiedzialnej pracy nie buduje szacunku i życzliwości i solidarności w naszym środowisku. I zapewne o to chodzi !

#41  2018.01.30 14:38:20 ~My

KIEDY MY ZACZNIEMY - REZYDENCI SKONCZYLI Z USMIECHEM I ZADOWOLENIEM. KIEDY PRZESTANIEMY PAZERNIE HAROWAC NA KILKU ETATACH ?

#42  2018.01.30 14:40:55 ~Piel.

Dużo tu jest mądrych komentarzy - nie pozwólmy na żadne podziały nas pielegniarek !

#43  2018.01.30 14:40:56 ~Piel.

Dużo tu jest mądrych komentarzy - nie pozwólmy na żadne podziały nas pielegniarek !

#44  2018.01.30 15:20:06 ~pieI.

Kobieto już nie powtarzaj jak mantry ze to ludzie robią kolejki od czego wy jesteście tak samo jak i często mówicie ze wszędzie w innych krajach służba zdrowia ma problemy i braki personelu tylko dodajcie zgodnie z prawdą ze Polska jest pod tym względem w ogonie, na samym szarym końcu !

#45  2018.01.30 15:27:02 ~do 44

Zgadza się i co wynika z tego wywiadu - ze to pielęgniarek jest mniej a nie lekarzy w Polsce no ale wieloetatowki może do 50 lat dożyją to jeszcze PAZERNIE poharuja sobie a rząd zaciera ręce i udaje ze problemu nie ma. Szczurek i inni nie mówią nigdy o wieloetatowosci polskich pielegniarek - ewenement na wielką skalę jak można na to pozwolić żeby zmęczone pielęgniarki opiekowała się chorymi !

#46  2018.01.30 21:43:20 ~do 45

Sama prawda

#47  2018.01.31 08:14:15 ~Piel.

Wczoraj w głównych mediach trąbiono no non-stop nt. zakazu habdlu w niedziele aż po prezydenta Główne uzasadnienie to w niedzielę powinno się odpoczywać z rodzina.Sluchajac pomyślałam sobie że o nas nikt nie powie że pielegniarki pracuja ciężko i nie tylko w niedzielę ale i we wszystkie inne święta i noce też. Jeśli już nt. jest mówione to o : innych służbach mundurowych i o ratownikach lub lekarzach.Pielęgniarki świętują ! W ogóle pielęgniarstwo nie jest medialne nawet przy takim jak dziś deficycie kadrowym ! I tak nie szanujemy siebie i inni też tak robią.I tak panuje taki nie obiektywny i niesprawiedliwy mit społeczny, że panie ekspedientki tak ciężko pracują a pielegniarki nozka na nozke i kawkę piją. We wczorajszej interii był temat dot. ochrony zdrowia i w jednym z głupawych i złośliwych komentarzy było napisane że pielęgniarki śpią z lekarzami ! Zareagowalam ale nasza aktywność tu kiepska - gdy coś napisano o lekarzach zaraz móc łapek. Z ostatniej chwili : pielęgniarka lat 56 - 2 etaty : neutologia/psychiatria od 3 dni po udarze. Myślę,ze to nie zrobi na was większego wrazenia a tego typu sytuacje nie wyjdą na media bo pielęgniarki nie są ważne medialnie ! A ponadto gora dobrze sprzata !

#48  2018.01.31 08:16:51 ~piel.

Super opisane - czerpmy z takich komentarzy !

Dodaj komentarz