Średnia krajowa to obecnie brutto 5 tys. złotych! Na rękę 3,5 tys. A jaką to minister Józefa Szczurek-Żelazko pielęgniarkom i położnym ze specjalizacją najniższą pensję zasadniczą wyliczyła... na dzień 31 grudnia 2019 roku. Zobacz wyliczenia.

Nowa ustawa o sposobie ustalania najniższego wynagrodzenia zasadniczego pielęgniarek i położnych.


                                 

 


 

Jak to minister Józefa Szczurek-Żelazko

pielęgniarkom i położnym ze specjalizacją

pensję zasadniczą wyliczyła...

ustawie o sposobie ustalania najniższego wynagrodzenia zasadniczego pielęgniarek i położnych zapisano, że najniższe wynagrodzenie zasadnicze pielęgniarki bez specjalizacji na dzień 31 grudnia 2019 roku ma wynieść 2 847 złotych

Czyli za dwa lata...

Warto w kontekście powyższej kwoty spojrzeć na przeciętne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw w grudniu 2017 roku, czyli tzw. średnią krajową.

Średnia ta wyniosła w grudni 2017 roku - 4 973 złote.

Wnioski:

Zapisana przez ministra Radziwiłła oraz Józefę Szczurek-Żelazko  w przedmiotowej ustawie "podwyżka wynagrodzeń pielęgniarek i położnych" sprowadza się do tego, że pielęgniarka i położna bez specjalizacji ma mieć zagwarantowane wynagrodzenie zasadnicze w wysokości 57% obecnej średniej krajowej.

A średnia krajowa do 31 grudnia 2019 roku zapewne wzrośnie... 

Mariusz Mielcarek 

                                                     Kliknij tutaj aby powiększyć...

Komentarze użytkowników

#1  2018.01.27 09:20:57 ~Ocokaman?

Co to znowu za bicie piany? Przecież wiadomo nie od dziś że do końca 2019 obowiązuje wskaźnik 3900. Potem będzie wg średniej krajowej.

#2  2018.01.27 09:28:04 ~Nienaiwny!

Ocokaman? wierzysz w te bajki?

#3  2018.01.27 09:30:28 ~Cuda Cuda

Ocokaman a niby skąd mają się znaleźć pieniądze po roku 2019? Nagle zacznie Szczurek_Żelazko kochać pielęgniarki? Ogarnij się!

#4  2018.01.27 09:31:52 ~Prowokacja

Podstawa 2 847 złotych, a średnia 5000zl brutto. Po co to porównywać? Dla efektu - łał jak to mało? Ja mam 200 zł więcej podstawy niż w powyższym przykładzie, a brutto na pasku też mi 5000 wychodzi. Żeby nie było; bez żadnych ekstra dodatków, bez funkcyjnego.

#5  2018.01.27 09:36:18 ~Realai

Rezydentom podnieśli od razu pensje o 1500 zł. Tako od razu. I co? A ty piszesz że 2 847 to w sam raz?

#6  2018.01.27 10:31:27 ~Piel

Ustawa jest i nic tego nie zmieni, po cholerę znowu bić tu pianę czy to coś da? Nic się nie zmieni state pokolenie, które nie podniosło swoich kwalifikacji jest ma przegranej pozycji i koniec kropka. Nie porownujcie lekarzy do nas oni zawsze byli górą a my dołem.

#7  2018.01.27 11:00:32 ~Iwona

Nasz dyrektor nic nam nie dolozy do 2021r. W zeszłym roku wciągnął nam zembalowe do podstawy i takim sposobem zrobiła się brutto podstawa 3.150 Moje koleżanki z przewodnicząca na to się zgodziły. Dał nam to co się należało, a od siebie nic. No cóż wykorzystał naiwność pielęgniarek. Ja z 28 letnim stażem, z nockami i swietami po odciagnieciu podatku mam 3200 na rękę. Jestem po 5 letnim liceum medycznym. Nie mam specjalizacji ani studiów, ale sumiennie wykonuje swoja prace ponieważ lubię to co robię. Moje koleżanki z wyższym wykształceniem robią to samo co ja. Nie mam żalu, że zarabiają więcej. To wina systemu. Nie pozwólmy aby ktoś kto zarządza na górze spowodował nielad w naszym środowisku.

#8  2018.01.27 11:22:46 ~Amen

Iwona! Nie masz specjalizacji ani studiów, koleżanki z wyższym wykształceniem zarabiają więcej. To zasługa systemu. Ktoś kto zarządza na górze spowodował ład w naszym środowisku.

#9  2018.01.27 11:27:10 ~Robol

Dyrektor w zeszłym roku wciągnął wam zembalowe do podstawy co było dotychczas marzeniem każdej z was. 3200 na rękę bez studiów i specjalizacji jest marzeniem niejednego pracownika.

#10  2018.01.27 11:37:45 ~Do9

Bardzo słuszna uwaga, wszyscy chcieli zembalowe w podstawie. teraz już chcą obok. A swoją drogą 3200 na rękę bez studiów i specjalizacji to nie jest głodowa pensja, nie jedna pielęgniarka marzy o takiej kasie.

#11  2018.01.27 12:54:42 ~Jan

Skoro rezydenci dostali 1500 to pielęgniarkom też się tyle należy !

#12  2018.01.27 13:40:09 ~pielęgniar

Ja mam w zmianach z nockami i swiątecznymi ok 2550 zł na rękę

#13  2018.01.27 14:33:50 ~Nikt

Po studiach , z nockami i zebalowym mam 2300 netto -kosmos!

#14  2018.01.27 14:37:59 ~kupa forsy

U mnie w oddziale pediatrycznym pensje do reki wynosza od 1650 do max 2000zl

#15  2018.01.27 15:02:26 ~Do Iwony

3200 na rękę bez studiów i specjalizacji i jeszcze narzekasz?

#16  2018.01.27 15:44:01 ~Pielęgniar

Jak nie było specjalizacji Ani licencjata to były dobre pielęgniarki po Liceum Medycznym ,które cały czas się doksztalcaly przez różne kursy specjalistyczne. A teraz mają podziękowania be i źle. Paranoja tylko w chorym systemie tak może być.

#17  2018.01.27 16:01:05 ~Ja juz wyp

Moje Drogie Kolezanki Wiem z bardzo wiarygodnego zrodla ze w ministerstwie postanowili nie dac nam godziwych pensji bo jak twierdza w ministerstwie wowczas pracowalybysmy tylko na 1 etat i dopiero wtedy okazaloby sie jak jest nas malo Marze o tym by na np 2-3 miesiace katda z nas zrezygnowalaby z dodatkowej pracy i wtedy szpirale i wszystkie prywatne przychodnie stanelyby Nie trzeba odchodzic od lozek wystarczy miec jedna prace Nie stac nas na taka solidarnosc jak sadze ale marze o takim miesiacu prawdy ! Co wy na to zeobimy to wszystkie dosc ponizania i traktowania kak debili ! Siostey sa w zakonie My to Panie Pielegniarki !

#18  2018.01.27 16:11:43 ~18

My nigdy nie zmądrzejemy, bo nie stać na ta solidarność na miarę rezydentów. Mamy źle w głowach i nie chcemy zarabiać godziwie. Wolimy jak szurnięte pracować na 3 etatach. To patologia.

#19  2018.01.27 18:24:11 ~

Odp. dla #18 Masz rację. Nigdy nie byłyśmy solidarnie i pewnie nigdy nie będziemy. Powyżej Iwona napisała dla rozeznania jaką ma pensje aby inne koleżanki wiedziały jak jest w innych szpitalach to napisano że narzeka chociaż jak przeczytasz to wcale tak nie jest.

#20  2018.01.27 18:52:04 ~piel

Mam niewiele ponad najniższą krajową,ale wolę być na diecie lekkostrawnej i żyć skromnie niż poniżać się pracując jak koń pociągowy.

#21  2018.01.27 21:57:07 ~piel

Po studiach prawie 30 lat pracy 1860 zł z nocami i świętami na rękę szpital w Kozienicach

#22  2018.01.27 23:38:00 ~Banan

Ja jako starsza pielegniarka kardiologiczna, po studium 5letnim mam aktualnie 10-12tys. Na kontrakcie dla porownania lekarz kardiolog ma 50tys miesiecznie. Pozdrawiam z torunia ;).

#23  2018.01.28 01:29:15 ~do 22

Marna prowokacja, studium 5 letnie

#24  2018.01.28 05:37:56 ~Do #22

Zapomniałaś jeszcze dodać, że jesteś posiadaczką dwóch samochodów, które podarował Ci bezdomny. A do trzech rodzajów prawd określonych przez ks. Józefa Tischnera: „świento prawda, tys prawda i gówno prawda” należy dodać czwartą – prawda toruńska.

#25  2018.01.28 06:15:04 ~Studia

Wiecie mysle ze studia daja oprocz wyksztalcenia wiecej swiadomosci pod warunkiem ze ma sie olej w glowie nie ma gorszego niz glupia mgr piel

#26  2018.01.28 09:20:52 ~Donia

Nie każda specjalizacja będzie uznana. Pielęgniarka ze specjalizacją niezgodną z profilem oddziału nie dostanie podwyżki- np specjalizacja chirurgiczna na oddziale onkologicznym. Pozdrawiam koleżanki, które zmarnowały dwa lata robiąc specjalizację.

#27  2018.01.28 09:23:47 ~Do #25

Gorsze od "glupiej mgr piel" są pielęgniarki, które bez względu na wykształcenie narzekają tylko na Portalu na swój los a nic nie robią, aby go sobie poprawić.

#28  2018.01.28 10:13:21 ~Do #26

Ty to masz szczęście. Udało Ci się nie zrobić specjalizacji.

#29  2018.01.28 10:39:12 ~do 25 i 26

A po co pielęgniarce specjalizacja z chirurgi na oddziale onkologicznym? Specjalizacje robi się zgodnie z wykonywaną prac albo zgodnie z zainteresowaniem. Skoro "kręci" mnie onkologia robię specjalizację z onkologii i staram się tam zatrudnić. Nie widziałam neurochirurga, pracującego na ginekologii. Za to widziałam neurologa ze specjalizacją anestezjologiczną i powiem, że ani z jednej specjalizacji nie był dobry, ani z drugiej. Po prostu miernota. To jest tak jak łapie się wszystkie sroki za jeden ogon. A pielęgniarki chciałyby mieć licencjaty, magistra i wszystkie specjalizacje świata. Człowiek-orkiestra. Jak ćmy do zapalonej świecy. Każdą wam się uczyć to udajecie, że się uczycie. Nie ważne co, ważne, żeby mieć jakiś papier. Czy nie przesadzacie? Potem lamenty, że mało zarabiam. Zacznijcie myśleć zdroworozsądkowo. Po co nam całe segregatory papierków skoro nie umiecie zrobić z nich użytku?

#30  2018.01.28 20:50:28 ~Bożena

Ja jako pacjentka mówię z pełną odpowiedzialnością, nie ważne wykształcenie ale odpowiednią pomoc i chęć pracy Zastrzyk kiedy cierpię może mi zrobić salowa, aby mi ułożyło

#31  2018.01.28 21:12:51 ~Do

Tylko żeby ta salowa czegoś nie pomyliła i Cię nie uspiła na amen a tak rozumując Twoim tokiem to dzieci może uczyć wozna a w sądzić w sadzie dozorca -gratulacje

#32  2018.01.28 22:07:54 ~Anna

Pracuję 40 lat i po śledzeniu komentarzy i własnym doświadczeniu wnioskuję,że stopień wykształcenia w pielęgniarstwie powinien być JEDEN+kursy .W przeciwnym razie drogie koleżanki -zagryziecie się nawzajem!

#33  2018.01.28 22:23:16 ~Anna cd

Lekarz kończy studia ,a u nas funkcjonują już 4 modele wykształcenia w zawodzie pielęgniarki

#34  2018.01.29 00:46:42 ~×Lil

Nic nam po tych specjalizacjach. Dołożą tylko parę groszy. Zarabiają na tym dyrektorzy szpitali. A my i tak robimy wszystkie to samo. Ja jestem po liceum medycznym. Koleżanki, które ze mną pracują mają magistra lub icencjat. Czy potrafią coś więcej? Czy robia cos innego niz ja? Nie!

#35  2018.01.29 07:46:49 ~Do #34

Spróbuj wyjaśnić w jaki sposób dyrektorzy szpitali zarabiają na specjalizacjach pielęgniarskich .

#36  2018.01.29 18:34:01 ~Do#35

Przy zawieraniu umowy z NFZ więcej punktów

#37  2018.01.29 19:19:22 ~Do #36

Przy kontraktowaniu świadczeń z NFZ jest zwykle określony procent zatrudnionych pielęgniarek z określoną specjalizacją lub kursem kwalifikacyjny. Oferta, która nie spełnia tego warunku jest odrzucona , przekroczenie nie jest dodatkowo punktowane. Nie ma również dodatkowych punktów za mgr i licencjatów.

#38  2018.01.30 15:04:29 ~do 7

I bardzo dobrze ze dał do emerytury się liczy a ponadto nie sprzatacza pensja a poza tym dodatek to dodatek może zniknąć dlaczego my nie mamy trzynastek? w szkolach nawet sprzataczki maja !

#39  2018.01.30 15:11:39 ~skandal

Do 21 pensja skandalicznie niska tylko opisać do PIP-u !

#40  2018.01.30 17:05:41 ~Do #39

Jeżeli wynagrodzenie brutto będzie niższe od 2100 zł ( 1530 zł netto ) można liczyć na interwencję PIP. A brutto to zasadnicza + dodatki za noce i święta + "zembalowe".

#41  2018.01.31 06:13:18 ~Do admina

Wkradł się Panu błąd. W przykładzie 2 tj. pielęgniarka z mgr bez spec. = przykład 1. Powinna być piel. ze specjalizacją. Pozdrawiam

#42  2018.01.31 06:44:07 ~Do #41

Oczywiście w podanym przykładzie jest błąd. Na koniec 2019 roku pielęgniarka bez specjalizacji ( gr. 7) winna mieć minimalne wynagrodzenie w wysokości 0,64 x 3900 = 2496 zł co w stosunku do średniej płacy za rok 2017 wyniesie 50,2 %. Podany przykład dotyczy pielęgniarki ze specjalizacją ( gr. 8) - ona osiągnie 57 % średniej z ubiegłego roku. W "znacznie lepszej" sytuacji będzie mgr ze specjalizacją - ona osiągnie "aż" 82% średniej z ubiegłego roku. Autorka komentarza - pielęgniarka ( nie admin. )

#43  2018.01.31 10:14:12 ~Do 42

Błąd dotyczy gazetki. Mgr piel. bez spec. = najniższa grupa z pielegniarek czyli 8 a nie 7. W gazetce są przykłady wzrostu wyn. zasadniczych w poszczególnych grupach i tam jest błąd. Ty również masz rację tylko grupy odwrotnie (7- ze spec. 8 bez spec.). Pozdrawiam

#44  2018.01.31 11:26:46 ~Do #43

Dalej błędnie - " najniższa grupa z pielęgniarek czyli 8 a nie 7 " - niestety nie, najniższa grupa, do której zakwalifikowano mgr bez specjalizacji to gr.9. A komentarz #42 wymaga tylko drobnej korekty - w pierwszy zdaniu w nawiasie należy tylko 7 zastąpić 9.

#45  2018.01.31 14:08:29 ~Do 44

No to w gazetce powyżej jest inaczej niż piszesz. I tym sie sugerowalem. Ale z tego co kojarzę Ty chyba masz rację. Jest grupa piel. 7 8 i 9. Pozdrawiam

#46  2018.02.02 07:46:11 ~do piel.

Dziś 2 luty zapoznajcie się z kolejnym art. o znikajacych pielegniarkach w Gazecie Wyborczej w dodatku tylko zdrowie

#47  2018.02.02 07:46:12 ~do piel.

Dziś 2 luty zapoznajcie się z kolejnym art. o znikajacych pielegniarkach w Gazecie Wyborczej w dodatku tylko zdrowie

#48  2018.02.02 20:43:02 ~Do#47

Problem braku pielęgniarek nie powstał dziś czy dwa lata temu. A jakoś wcześnie "wybiórcza" nie wykazywała zainteresowania tym tematem.

Dodaj komentarz