Felieton - Gazeta Wyborcza - "Oddział neurologiczny, sparaliżowani starsi ludzie. Dwie pielęgniarki. Kasia - ciepła, uczynna. I Mariola krzycząca: "Starucha znowu się zsikała!". Czy Mariola z wyższą pensją stanie się jak Kasia"?

Pielęgniarki i pielęgniarstwo 2018 - felieton.

Pielęgniarski mem (13) - à propos zapowiedzi, że kampania rządowa promująca zawód pielęgniarki będzie prowadzona wśród przedszkolaków...

Rząd rozpoczął kampanię promującą zawód pielęgniarki... "Zaczynamy już od przedszkola, zaczniemy już od przedszkola, przyjdziemy już do przedszkoli i będziemy pokazywać pielęgniarki jako zawód wyjątkowy, pielęgniarzy jako zawód naprawdę dający satysfakcję, pójdziemy do szkół podstawowych, pójdziemy do szkół średnich...". Zobacz reportaż telewizyjny o tych frapujących działaniach...

Zobacz cały mem pielęgniarki (13) 

Zobacz więcej informacji w aktualnościach w dziale: Rząd promuje zawód pielęgniarki...


Zobacz inne pielęgniarskie memy:

Pielęgniarski mem (12) -  à propos udziału pani Małas w rządowej kampanii promującej zawód pielęgniarki i położnej...

Pielęgniarski mem (11) - à propos wspólnego zobowiązania pań w czepkach i ministra zdrowia o "nie ujawnianiu szczegółów będących przedmiotem rozmów."

Pielęgniarski mem (10) - à propos wynagrodzeń pielęgniarek i położnych w kontekście zwolnień L4.

Pielęgniarski mem (9) - à propos działalności wiceministra zdrowia pani Józefy Szczurek-Żelazko. Prosimy o propozycje dokończenia memu...

Zobacz inne pielęgniarskie memy



Zobacz także:

Pytanie (1) do pani Ptok i Małas: czy panie od dzisiaj będą jeździć i gasić strajki pielęgniarek oraz leczyć pielęgniarki na zwolnieniach realizując zapisy porozumienia z ministrem zdrowia z dnia 9 lipca 201 8 roku z godz 22.47?

Pytanie (2) do pani Ptok i Małas: dlaczego poparły panie działania ministra zdrowia do "do zwiększenia liczby pielęgniarek i położnych podejmujących dobrowolnie służbę w Wojskach Obrony Terytorialnej".

Pytanie (3) do pani Ptok i Małas: dlaczego zobowiązały się panie w porozumieniu do "niepodejmowania ogólnokrajowych akcji protestacyjnych od dnia podpisania niniejszego Porozumienia do dnia 1 stycznia 2021 r.".

Pytanie (4) do pani Ptok i Małas: dlaczego podpisały się panie pod porozumieniem, którego niektóre ustalenia uwłaczają zdrowemu rozsądkowi? 

Pytanie (5) do pani Ptok i Małas: dlaczego panie zgodziły się na takie zapisy w porozumieniu, dotyczące norm zatrudnienia pielęgniarek, które umożliwiają ministrowi zdrowia na zdecydowanie, że np. te normy wejdą w życie w 2153 roku?

Pytanie (6) do pani Ptok: napisała pani w dniu 5 czerwca pismo do ministra z SŁUSZNYMI postulatami płacowymi. Po co je pani pisała skoro w dniu 9 lipca o godz. 22.47 podpisała porozumienie nie zawierające realizacji postulatów zawartych w przedmiotowym piśmie? Dlaczego pani tak postąpiła?


14 lipca 2018 roku 

Felieton Gazeta Wybrcza: "Pielęgniarki odchodzą od łóżek pacjentów, idą masowo na L4, bo „mają dość”. Są stale przemęczone, zestresowane, za mało zarabiają. To wszystko prawda. Ale prawda jest też taka, że pielęgniarka w szpitalu już nie służy pacjentowi, ona w szpitalu po prostu zarabia. Kiedyś medycyna była powołaniem, teraz to tylko praca. Jak każda inna".

Zobacz felieton...


URLOP SZKOLENIOWY PIELĘGNIAREK I POŁOŻNYCH

W przedmiotowym porozumieniu zapisano:

"Minister Zdrowia podejmie działania mające na celu wprowadzenie płatnego urlopu szkoleniowego dla pielęgniarek i położnych w wymiarze 6 dni rocznie od dnia 1 stycznia 2019 r., w szczególności w celu udziału w konferencjach, szkoleniach oraz kursach naukowych".

Pytanie: "szkolenia oraz kursy naukowe", kto będzie decydował, że dane szkolenie i kurs jest "naukowy" i można szkolić się w ramach urlopu szkoleniowego?

Czy dane "szkolenia oraz kursy naukowe" będą musiały być przydatne lub wymagane na obecnym stanowisku pracy pielęgniarki lub położnej? Kto będzie o tym decydował? 

Tyle porozumienie...

A co napisały panie w czepkach w stworzonych w dniu 13 lipca 2018 wyjaśnieniach do porozumienia? Cytuję:

"Uzgodniono wprowadzenie od 01-01-2019r. płatnego urlopu szkoleniowego w wymiarze 6 dni
rocznie, który mogą pielęgniarki i położne przeznaczyć na indywidualne dokształcanie się, w szczególności na udziały w konferencjach, szkoleniach oraz kursach naukowych". 

Tu już panie w czepkach piszą nie tylko o "konferencjach, szkoleniach oraz kursach naukowych" ale o "indywidualnym dokształcaniu się".

Zapraszam do dyskusji...

Mariusz Mielcarek 


STRAJK PIELĘGNIAREK I POŁOŻNYCH 

Bieżące informacje w sprawie strajku znajdzesz na:

https://web.facebook.com/Zakladowaorganizacjazwiazkowa/

!!! W ramach poparcia strajku pielęgniarek i położnych polub powyższy fanpage !!!


13 lipca 2018 roku

BEZ PRZEŁOMU. SZPITALNY PAT WCIĄŻ TRWA

Zobacz reportaż telewizyjny...


Eskalacja sporu w SPSK 4. Dyrekcji nie zależy ani na pacjentach, ani na pracownikach - twierdzą strajkujący [AUDIO]

Zobacz szczegóły...


Trudna sytuacja w szpitalu klinicznym przy ul. Jaczewskiego. Trwa piąty dzień strajku pielęgniarek i położnych. Z powodu odejścia pracownic od łóżek chorych podejmowane są pierwsze decyzje o przenosinach pacjentów do innych placówek. W najbliższych godzinach wielu z nich zostanie wypisanych do domów.

Zobacz szczegóły...

12 lipca 2018 roku

Strajk pielęgniarek mimo podpisanego (NIE)porozumienia przez panie w czepkach trwa! Dzień czwarty strajku: "Dyrekcja odwołuje się do naszych sumień, wskazuje na zbyt małą obsadę na oddziałach. Pielęgniarka powinna być w pracy i nic nie oczekiwać. Takie traktowanie pozbawia nas godności".

Zobacz szczegóły...


11 lipca 2018 roku

Trzeci dzień strajku i brak porozumienia w SPSK 4! Pielęgniarki twierdzą, że to emocjonalna manipulacja. Dyrekcja rozważa ewakuację szpitala [AUDIO]

Zobacz szczegóły...

Strajk pielęgniarek. Jest wstępne porozumienie, ale pieniędzy brak (http://www.tvn24.pl)

Zobacz reportaż telewizyjny...


10 lipca 2018 roku

Strajk pielęgniarek trwa. Bez przełomu po spotkaniu z wiceminister zdrowia

Zobacz szczegóły...

Pielęgniarki z Lublina strajkują mimo strachu przed zwolnieniami? [AUDIO]

Zobacz szczegóły...

Pielęgniarki w szpitalu klinicznym nr 4 w Lublinie kontynuują rozpoczęty w poniedziałek strajk. Domagają się podwyżek płac. Dotychczasowe rozmowy z dyrekcją nie przyniosły porozumienia. Kolejne mają się odbyć w środę rano.

Zobacz szczegóły...


9 lipca 2018 roku 

Zobacz reportaż telewizyjny nr 1 z dnia 9 lipca 2018 

Zobacz reportaż telewizyjny nr 2 z dnia 9 lipca 2018 

Zobacz reportaż telewizyjny nr 3 z dnia 9 lipca 2018


9 lipca 2018 roku

Komentarz na pielegniarki.info.pl: 

Dlaczego Związek do tej pory nie przyznał się do błędu jakim było podpisanie dodatku zembalowego? Jakim prawem wtedy Związek podzielił pielęgniarki na te ze szpitali, poz, dps i stacji krwiodawstwa? Czy Związek wtedy nie wiedział ze wszystkie jesteśmy pielęgniarkami z prawem wykonywania zawodu? Myślę, ze gdyby wtedy Związek twardo zażądał 2 średnich krajowych i pozwolił odwiesić spory zbiorowe to teraz miałybyśmy sytuacje inna! Potem byłby czas na dodatki, specjalizacje, wskaźniki, grupy! Ale byłby to punkt wyjściowy w całym kraju! 

Zobacz komentowany artykuł


7 lipca 2018 roku

"Szczurek-Żelazko podkreśliła, że podczas ostatniego spotkania z władzami związku minister zaproponował kontynuowanie podwyżek płac pielęgniarek o 400 zł w 2019 r. - Do tej pory funkcjonuje ten dodatek znany pod nazwą 4 razy 400 zł. W tym roku miała być ostatnia transza tego dodatku i ona oczywiście będzie. Minister zdrowia zaproponował, aby w 2019 roku była kolejna transza 400 zł, czyli deklaruje sukcesywny wzrost wynagrodzeń. Nie spotkało się to z akceptacją związku zawodowego, w związku z tym to kolejne spotkanie w piątek, które będzie dotyczyło wynagrodzenia pielęgniarek i położnych – poinformowała.

Źródło informacji zobacz tutaj...


7 lipca 2018 roku

Radio tokfm.pl: Sytuacja jest bardzo napięta. Myślę, że będziemy zamykać oddziały, ewakuować pacjentów i konsolidować działania ochrony zdrowia w mniejszej liczbie jednostek - Przewodnicząc Ogólnopolskiego Związku Zawodowego Pielęgniarek i Położnych.

Zobacz całą informację na www.tokfm.p

6 lipca 2018 roku

Pielęgniarki ze Związku Zawodowego Pielęgniarek i Położnych sygnalizują, że lekarze są zastraszani i nie chcą wypisywać zwolnień ich chorym i przemęczonym koleżankom. Ujawniły także paski z zarobkami pielęgniarek...

Zobacz szczegóły...


KOMUNIKAT Dyrekcji Powiatowego Szpitala

Specjalistycznego w Mielcu z dnia 06.07.2018.

W dniu 5 lipca br. dyrekcja Szpitala Specjalistycznego im. Edmunda Biernackiego odbyła rozmowy z przedstawicielami personelu pielęgniarskiego, spośród którego przeszło 140 osób przebywa na zwolnieniu chorobowym. 

Dyrekcja zaproponowała personelowi pielęgniarskiemu 400 zł brutto przesunięcia środków w ramach dodatku ministerialnego do podstawy wynagrodzenia zasadniczego. Wszystkie pochodne liczone od wzrostu wynagrodzenia zasadniczego o kwotę 400 zł byłyby sfinansowane z budżetu szpitala (kwota ok. 1,7 miliona zł rocznie).

W dniu 6 lipca br. propozycja została odrzucona przez personel.

Jednocześnie dyrekcja informuje, że w dniu 6 lipca br. rozpoczęły się mediacje w sprawie trwającego od kwietnia br. sporu zbiorowego ze związkami zawodowymi.


PIELĘGNIARKI I PIELĘGNIARSTWO 2018

6 lipca 2018 roku

Porównując rok 2016 do 2017 mamy 10 tys. pielęgniarek więcej w zawodzie. Coś drgnęło do przodu. Myślę, że pielęgniarki wracają z innych zawodów chociażby z powodów finansowych – powiedział w czwartkowym programie „Polski punkt widzenia” na antenie TV Trwam prof. Łukasz Szumowski. Minister zdrowia odniósł się także do masowych zwolnień lekarskich pielęgniarek oraz stypendiów dla studentek położnictwa...

Wiceminister zdrowia Józefa Szczurek-Żelazko w Rzeszowie

5 lipca 2018 roku

W Podkarpackim Urzędzie Wojewódzkim w Rzeszowie odbyła się konferencja prasowa z udziałem sekretarza stanu w Ministerstwie Zdrowia Józefy Szczurek-Żelazko i wojewody podkarpackiego Ewy Leniart. Spotkanie dotyczyło bieżącej sytuacji w podkarpackich szpitalach.

Wojewoda Ewa Leniart przekazała informację dotyczącą sytuacji związanej z absencją średniego personelu medycznego (głównie pielęgniarek) w niektórych podkarpackich szpitalach.  Według stanu na 5 lipca br.  w Szpitalu Specjalistycznym im. Edmunda Biernackiego w Mielcu przedłożono 130 zwolnień lekarskich na 488 pielęgniarek i położnych ogółem.  W Klinicznym Szpitalu Wojewódzkim Nr 2 im. Św. Jadwigi Królowej w Rzeszowie złożono 191 zwolnień lekarskich na 1021 pielęgniarek i położnych ogółem. Natomiast w Wojewódzki Szpital im. Zofii z Zamoyskich Tarnowskiej w Tarnobrzegu odnotowano 218 zwolnień lekarskich na 405 pielęgniarek i położnych.

– System państwowego ratownictwa medycznego działa w sposób właściwy.  Otrzymujemy wsparcie i realizowane są przyjęcia do szpitali powiatowych z terenu województwa, jak też do szpitali niepublicznych z terenu miasta Rzeszowa. Pragnę wyrazić podziękowania dla wszystkich, którzy włączyli się aktywnie w to, aby sytuacja została opanowana i abyśmy mogli zapewnić właściwe funkcjonowanie systemu szpitalnego w naszym województwie. Dziękuję tym pielęgniarkom i położnym, które wykonują pracę i świadomie, odpowiedzialnie podchodzą do swoich obowiązków – powiedziała wojewoda Ewa Leniart.

Sekretarz stanu Józefa Szczurek-Żelazko podkreśliła, że wizyta w województwie podkarpackim ma na celu ocenę sytuacji, zwłaszcza pod kątem bezpieczeństwa pacjentów. Wiceminister przedstawiła również działania i rozwiązania już przyjęte, jak również te będące na etapie projektu, prowadzane przez resort zdrowia w kierunku poprawy warunków pracy i płacy pracowników służby zdrowia, w tym również pielęgniarek i położnych.

– Będziemy spotykać się z kadrą kierowniczą, ale przede wszystkim chciałabym się spotkać  z pielęgniarkami i  porozmawiać na temat aktualnych problemów, oczekiwań środowiska pielęgniarskiego po to, aby ułatwić dialog, który w mojej ocenie i ocenie ministra zdrowia został nieco zakłócony. Ministrowi zdrowia bardzo zależy na tym, alby te rozwiązania, które są możliwe do wprowadzenia, były wprowadzane niezwłocznie.  Chciałabym poinformować środowisko pracowników ochrony zdrowia o podjętych działaniach  w celu poprawy funkcjonowania placówek medycznych – powiedziała minister Szczurek–Żelazko w Podkarpackim Urzędzie Wojewódzkim w Rzeszowem.  – Zainwestowaliśmy ponad 3 mld zł w infrastrukturę techniczną, wykorzystaliśmy środki unijne, dzięki czemu doposażyliśmy podmioty lecznicze  w specjalistyczny sprzęt, przygotowaliśmy projekty, na bazie których zwiększono liczbę miejsc na studiach medycznych po to, aby zareagować na niekorzystną dynamikę związaną z odchodzeniem pracowników medycznych od zawodu.  Od 2016 roku została zwiększona liczba miejsc na uczelniach medycznych kształcących lekarzy. Powstały dodatkowe miejsca, które kształcą pielęgniarki – powiedziała wiceminister. Dodała, że równocześnie są podejmowane działania związane z uatrakcyjnieniem finansowym tego zawodu – m. in. jest realizowane porozumienie zawarte w 2015 r.,  na mocy którego corocznie pielęgniarki otrzymują 400 zł jako świadczenie dodatkowe, obok wynagrodzenia zasadniczego, wspomniała również o obowiązującej ustawie o minimalnym wynagrodzeniu personelu medycznego. Wiceminister zapowiedziała wprowadzenie obowiązku zatrudniania przez dyrektorów szpitali opiekunów medycznych, którzy będą odciążać pielęgniarki. Dodała, że trwają prace nad wprowadzeniem tzw. porady pielęgniarskiej i położnej (pielęgniarki będą mogły m.in. wypisywać recepty na określone leki).

Podczas pobytu na Podkarpaciu sekretarz stanu Józefa Szczurek-Żelazko spotkała się również z przedstawicielami podmiotów leczniczych i środowisk pielęgniarskich oraz złożyła wizytę w Klinicznym Szpitalu Wojewódzkim Nr 2 im. Św. Jadwigi Królowej w Rzeszowie, po zakończeniu której ponownie spotkała się z mediami podczas briefingu prasowego.

– Podejmujemy działania, aby  zaistniała sytuacja nie zagrażała bezpieczeństwu pacjentów, aby uzyskali niezbędną pomoc – podkreśliła raz jeszcze wiceminister po spotkaniu z pracownikami i dyrekcją szpitala. Spotkałam się z przedstawicielami załogi. Rozmawialiśmy na temat problemów, które artykułują pracownicy szpitala. Te problemy dotyczą warunków świadczenia pracy i warunków wynagradzania, przy czym przedstawiciele związków zawodowych akcentują, że powodem trudnej sytuacji są nie tylko żądania płacowe, wchodzą w grę inne kwestie związane z organizacją i warunkami pracy. Pracownicy oczekują ze zostaną podjęte konkretne decyzje, aby je zniwelować. Apelowałam do wszystkich stron – do strony samorządowej, do przedstawicieli dyrekcji, jak również pracowników, aby wrócili do rozmów, bo tylko w  takiej sytuacji można uzyskać kompromis – mówiła w Rzeszowie Józefa Szczurek-Żelazko.

źródło: strona Urzędu Wojewódzkiego w Rzeszowie. 


PIELĘGNIARKI NA ZWOLNIENIACH

6 lipca 2018 roku

 

Sprawdziły się nasze wczorajsze informacje. Pani Józefa Szczurek-Żelazko pojechała do województwa podkarpackiego, gdzie już ponad 500 pielęgniarek jest na zwolnieniach. W ramach radosnej urzędniczej twórczości zakomunikowała jak to wiele się robi, ale "docierają do nas sygnały, że nasze informacje nie zawsze są komunikowane pracownikom".

Zobacz relację


Dyrektor podzielił pielęgniarki na 3 grupy. Przedziały pensji: pierwszy: 4 461 a 5 000 zł; drugi: 5 000 do 5 842 zł; trzeci: 5 842 do 7 679 zł. Skąd pieniądze? Z zembalowego. Pielęgniarki mówią STRAJK!

Zobacz szczegóły...

5 lipca 2018 roku

Pielęgniarki jednak nie dogadały się... od poniedziałku 9 lipca strajk... "Dyrekcja przesuwa pieniądze z tabelki do tabelki, a my chcemy realnego wzrostu wynagrodzeń" Ostatecznie okazało się, że obiecany wzrost płac pochodzi z... zembalowego! 

Zobacz szczegóły...

5 lipca 2018 roku

Pielęgniarki na zwolnieniach - dochodzenie prokuratury - "poprzez podstępne wprowadzenie w błąd lekarzy co do stanu zdrowia uzyskały zaświadczenia o czasowej niezdolności do pracy.

Zobacz szczegóły...

4 lipca 2018 roku 

Wojewoda informuje opinię publiczną ile zarabiają pielęgniarki na podkarpaciu

Posłuchaj jak mówi wojewoda

3 lipca 2018 roku 

Jak powiedział marszałek Ortyl, w większości złożone w szpitalach zwolnienia lekarskie pielęgniarek mają wymiar... – To jest to, co nas bardzo dziwi – komentuje Władysław Ortyl.

Zobacz więcej informacji...


Do grona szpitala z pielęgniarkami na zwolnieniach w dniu dzisiejszym po Tarnobrzegu (szpital powiatowy) dołączył kolejny szpital. Tym razem kliniczny! Dyrekcja na pomoc wezwała ratowników. 35 zł za godz. Odmówili? NIE!

Paraliż w Klinicznym Szpitalu Wojewódzkim nr 2 przy ul. Lwowskiej w Rzeszowie. 104 pracowników nie przyszło dziś do pracy

Zobacz więcej informacji o pielęgniarkach na zwolnieniach...


Część pielęgniarek Wojewódzkiego Szpitala w Tarnobrzegu nie stawiła się dzisiaj na dyżurach. Szpitalny Oddział Ratunkowy udziela pomocy tylko pacjentom w stanie zagrażającym życiu.

Zobacz szczegółowe informacje...


Wybory samorządowe są dla nas ważne. Chcemy przejąć władzę, ale nie dla samej władzy - zapewniał na niedzielnym spotkaniu z mieszkańcami Lublina Stanisław Karczewski, marszałek senatu. W trakcie został poproszony m.in. o skomentowanie tego co dzieje się w służbie zdrowia.

Zobacz co powiedział marszałek senatu o pielęgniarkach...


WOJEWODA O PIELĘGNIARKACH NA ZWOLNIENIACH

W związku z lawinową liczbą zachorowań pielęgniarek wojewoda lubelski Przemysław Czarnek spotkał się z dyrektorem Radosławem Starownikiem z SPSK 4. W spotkaniu udział wzięli również przedstawiciele Narodowego Funduszu Zdrowia, przedstawiciele rektora Uniwersytetu Medycznego, który jest organem prowadzącym tego szpitala, wojewódzki inspektor sanitarno-epidemiologiczny Irmina Nikiel, a także przedstawiciele Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego oraz Wydział Zdrowia Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego.
 
– Spotkanie dotyczyło lawinowych chorób pielęgniarek, które dzisiaj – w świetle informacji, które dostałem – w liczbie 242 (na ponad 1100 zatrudnionych) przebywają na zwolnieniach lekarskich, to jest około 20 proc. stanu. Niestety powoduje to poważne uciążliwości w działaniu szpitala, zwłaszcza na tych oddziałach, które są jedynymi w regionie. Szpital jak na razie radzi sobie z tym problemem. Niemniej jednak ta sytuacja, gdyby miała się rozwijać, rzeczywiście byłaby niekorzystna dla pacjentów – poinformował wojewoda na spotkaniu z dziennikarzami.
 
– Chcę powtórzyć i podkreślić jedną rzecz: wojewoda lubelski zajmuje się tym tylko i wyłącznie dlatego, że chodzi o bezpieczeństwo zdrowotne pacjentów z województwa lubelskiego. Wojewoda nie jest organem prowadzącym dla żadnego szpitala w regionie. To są szpitale, dla których organem prowadzącym jest województwo lubelskie samorządowe, czyli Zarząd Województwa Lubelskiego z PO i PSL-u, albo są to szpitale kliniczne, dla których organem prowadzącym jest rektor Uniwersytetu Medycznego. Niemniej jednak ponieważ chodzi o potencjalne zagrożenie dla życia i zdrowia pacjentów to rzeczywiście to spotkanie było konieczne – precyzował wojewoda.
 
Wojewoda przedstawił efekty spotkania. – Zostałem poinformowany przez pana dyrektora Starowinika z SPSK 4 oraz przedstawicieli pana rektora Dropa, że zostało skierowane zawiadomienie do prokuratury, zawiadomienie w dwóch kierunkach, z czego jestem bardzo zadowolony. Po pierwsze, zagrożenie dla życia i zdrowia pacjentów potencjalne, ale po drugie w kierunku podejrzenia wyłudzania świadczeń przez pielęgniarki. Spodziewam się, że przedmiotem tego postępowania będą zarówno świadczenia pielęgniarek, czyli to potencjalny wyłudzanie tych świadczeń, jak i zachowania lekarzy, którzy te zwolnienie lekarskie wystawiali.
 
– Sytuacja w której 242 pielęgniarki naraz w środku lata są chore jest sytuacją dość dziwną, dlatego też poprosiłem panią Irminę Nikiel, żeby zbadała sytuację epidemiologiczną w szpitalu przy ul. Jaczewskiego, tak jak i w innych szpitalach, w których ewentualnie te masowe zwolnienia lekarskie mają miejsce, bo my od naszych służb epidemiologicznych nie otrzymujemy żadnego komunikatu, żebyśmy mieli jakikolwiek problem z jakąkolwiek epidemią. Tymczasem problemy mają te szpitale. Należy przypuszczać, że są to zwolnienia fałszywe. Ja rozumiem formy protestu różne, różnego rodzaju, ale nie rozumiem ewentualnego wyłudzenia świadczeń, powtarzam ewentualnego, to jest zadanie prokuratury, żeby to zbadała. Ale też nie rozumiem igrania z życiem i zdrowiem pacjentów – zaznaczył wojewoda.
 
Poinformował także o zaangażowaniu w wyjaśnianie sprawy jeszcze jednej instytucji publicznej. – Zakład Ubezpieczeń Społecznych szczególnie wnikliwie bada każdy przypadek zwolnienia lekarskiego zarówno od strony lekarza, który wystawia zwolnienie lekarskie, jak i do strony pielęgniarki, która to zwolnienie lekarskie otrzymuje. Nie taka powinna być forma protestu.

źródło: (tekst i zdjęcie) strona internetowa Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego


1 lipca 2018 roku 

Radio Maryja: Prokuratura bada masowe zwolnienia lekarskie pielęgniarek z dwóch szpitali klinicznych w Lublinie. Na tzw. L4 przebywa tam ok. 1/5 tego personelu.

Zobacz poniżej materiał telewizyjny...

Komentarze użytkowników

#1  2018.07.14 19:15:35 ~piel.

To jest okrutna prawda, że nie wszystkie osoby powinny pracować w naszym zawodzie. Jestem pielęgniarką z 30 letnim stażem, też jestem wypalona , rozgoryczona całą naszą sytuacją ale nigdy nie wyładowuje tego przy czy na pacjentach, Oni nie są temu winni. Byłam ostatnio po "drugiej strony barykady" operowana, unieruchomiona i z przykrością muszę stwierdzić, że wiele osób powinno przestać pracować w tym zawodzie. Wszystko rozumiem, przemęczenie, stres, kiepskie zarobki ale zachowanie koleżanek mną wstrząsnęło i nie dziwię się , iż dużo ludzi źle mówi o nas. Nie można oczywiście wrzucać wszystkich do jednego worka, owszem jest to zawód bardzo ciężki ale bez poczucia empatii wykonywać się go nie powinno.

#2  2018.07.14 20:17:55 ~Piel

Nawet święty by tego nie wytrzymał, co my musimy znosić. Nie dziwię się temu, bo sama jestem coraz mniej cierpliwa i coraz bardziej sfrustrowana. Mam dość tego gównianego zawodu i tego, że każdy od przełożonego do pacjenta traktuje nas jak śmiecia i niewolnika.

#3  2018.07.14 21:27:27 ~nurse

I znowu pitolenie o empatii że pacjent ma swoje prawa i godność a jako pracownik nie mam swoich praw i godności? każdy począwszy od pacjenta po ordynatora będzie mi srał na łeb a ja może będę stała i się cieszyła bo pracuje za jakieś śmieszne 2tyś na jakimś obskurnym oddziale? a odpowiedz pani pacjentce coś nie po jej myśli to zaraz leci do ordynatora na skargę a ty do oddziałowej na dywanik-no za stara jestem na takie numery:)ty się ogarnij i ten wyświechtany slogan o poczuciu empatii daruj sobie :)

#4  2018.07.14 21:29:48 ~nurse

Będą mnie w pracy szanować i dobrze płacić to ja też będę zadowolona i śmiechnieta i "pełna empatii":):):)

#5  2018.07.14 21:42:26 ~Kas

Kij ma dwa końce. Bywa, że tzw.chorzy odbierają godność pielegniarce, traktując ją jak pomiota , dając do zrozumienia, kto jest panem a kto sługą. Na pewno każda z was tego doświadczyła.

#6  2018.07.14 21:59:56 ~Piel.

Popieram#4,5! Cala prawda.

#7  2018.07.14 22:27:44 ~Piel

Lublin koniec strajku

#8  2018.07.14 23:05:14 ~#8

Spieszy mnie tytuł artykułu pt Szukam pielegniarki,dobrze zapłacę.Dobrze,tzn ile? Bo jeśli tyle,ile ludziom sie wydaje,że powinno się zapłacić pielegniarce,to nic dziwnego,że nie ma chetnych.Jesli ktos mi dobrze zaplaci za moją wiedzę,doświadczenie,to ja chętnie się podejmę takiej pracy.

#9  2018.07.14 23:15:48 ~#9

Obserwuję mlodych lekarzy,ktorzy przychodzą po studiach do pracy,to często biedni ludzie,a szybko dorabiaja sie domów,samochodów,wczasów w Afryce.Im się płaci każde pieniadze i nie muszą strajkować,więc daruj sobie slociutka te denne komentarze o empatii,no chyba,że mąż na ciebie pracuje i możesz sobie pozwolić na wszystko,ba,a nawet na głupotę.

#10  2018.07.15 04:38:03 ~?

A siostry pracujące w stolycy na 3 etatach dogorywaja bo do-robić jest gdzie tyle, że na jedną przyzwoitą pensje z 3 etatów. Pokorne ,ciche z mazowieckopodlaskich wsi ,łąk, pól lasów I małych miasteczek zaprawione w orce i walce o przetrwanie kiedy wstają z kolan ?

#11  2018.07.15 04:38:13 ~?

A siostry pracujące w stolycy na 3 etatach dogorywaja bo do-robić jest gdzie tyle, że na jedną przyzwoitą pensje z 3 etatów. Pokorne ,ciche z mazowieckopodlaskich wsi ,łąk, pól lasów I małych miasteczek zaprawione w orce i walce o przetrwanie kiedy wstają z kolan ?

#12  2018.07.15 08:23:40 ~Dyplomowan

"Pieniądze nie zmieniają człowieka,tylko nasilają to,co już w nim jest"

#13  2018.07.15 09:58:30 ~Jak wszędz

Bo jak wszędzie i w każdej dziedzinie, czy grupie zawodowej - są ludzie i taborety /niezależnie od zasobności portfela/

#14  2018.07.15 10:36:58 ~M.

Artykul przeczytasz jak wykupisz prenumerate gazety. Powolanie:maja zakonnice do stanu duchownego,ale za prace tez dostaja zaplate . Cywilne osoby powolaniem nie nakarmia rodziny,nie zaplaca rachunkow. Wielkie zdziwienie,ze na kilkudziesieciu pacjentow 2 pielegniarki? Moglaby byc przeciez 1

#15  2018.07.15 10:40:12 ~Ja

Usmiechnieta i cierpluwa to jest pielegniarka zaraz na starcie w zawodzie. Po latach pracy i ponizen juz taka nie bedzie. Poza tym pacjenci czy wspolpracownicy nie lubia gdy pielegniarka smieje sie,zartuje,jest pogodna bo uwazaja ze ona z nich sie smieje

#16  2018.07.15 10:42:20 ~Do 10/11

Ty taka glupia od urodzenia czy matka za mocno lala po glowie w dziecinstwie klonica?

#17  2018.07.15 11:34:36 ~ja

Gówniany zawód pod każdym względem i tyle w temacie aż wstyd go wykonywać - a gdzie teraz opiekunowie do pomocy pielęgniarkom jak kiedyś były salowe ? Gdzie w tym wszystkim epidemiologia, zakażenia? To sobie wymyślili - pielęgniarka do wszystkiego za psie pieniądze - celowo by jeszcze bardziej nie było szacunku a wtedy mniej się płaci ! Zawód z nizin!

#18  2018.07.15 11:37:45 ~oburzony

Do 10, 11, 17 super prawda a 16 pewnie z tych klonic wiejskich - taka prawda i trzeba jej spojrzeć w oczy - kto dziś wchodzi do pielęgniarstwa? To jest temat ! Do 12 trolli nie zatrudniamy!

#19  2018.07.15 11:39:00 ~Piel.

Do 10, 11, 17 brawo - prawda ! Dodam, że ze wszystkich wsi i miasteczek z całej Polski!

#20  2018.07.15 11:40:03 ~!!!

Do 13 kiedyś tego nie było pielęgniarki miały pomoce - salowe! Skandal!

#21  2018.07.15 12:02:33 ~My

Prosimy o info z Lublina - jest porozumienie wczoraj zawarte i nic w tym portalu nie piszecie - co zakaz? Było do przewidzenia tzw. kolejny punktowiec przeszedł do historii - punktowy strajk, bo pazerne z innych miast się nie przyłączyły. Ot i nasza wspaniała solidarność.

#22  2018.07.15 12:03:14 ~Piel.

Do 21 popieram - no właśnie jakie warunki porozumienia ?

#23  2018.07.15 12:17:19 ~Piel

Do21 popieram również chyba wszyscy chcą wiedzieć jakie warunki porozumienia?

#24  2018.07.15 12:24:11 ~Do przew

Było do przewidzenia - pisałam wczoraj. PIS teraz się godzi na porozumienia z pojedyńczymi szpitalami (punktowe strajki) - wolą dusić w zarodku - boją się wyjścia ogólnopolskiego - a my nie potrafimy tego zrobić tylko pazerować. A byłaby najpierw godna podwyżka i na pazerowanie też by było dalej - kto by chciał, bo pielęgniarek bardzo brakuje! Jaka tam jedność czy w jedności siła - lubelskie strajkowe hasła - bez pokrycia !

#25  2018.07.15 12:24:38 ~ja

Do 24 prawda

#26  2018.07.15 16:31:05 ~Opinia

Popieram 24 a wracając do Kaś i Mariol itp. apeluję o eliminację takich zachowań Marioli, Małgosiek itp. (mnie się udało Małgośkę spionizować za chamstwo wobec pacjentki! ) bo takie osoby przynoszą wstyd dla środowiska! Karać finansowo i zawieszać - nawet sobie z chorych głośno żarty robią a poza tym np. przy przytomnych umierających mówią głośno - trupów się nie myje - dotyczyło to mojej Mamy a powiedział to ratownik występujący w roli pielęgniarza - szpital Wieliszew ! KARYGODNE PEWNIE DO NIEGO TO ZŁO WRÓCI JAK JUŻ NIE WRÓCIŁO! Wstyd mi za takie koleżanki i kolegów - elminujmy taki hłam bo inaczej nie można! Wystarczy tu poczytać czy na fejsbuku co piszecie, jak, wulgaryzmy i prostackie udostępnienia - na szczęście nie wszyscy!

#27  2018.07.15 16:31:33 ~ja

Do 26 brawo i tak trzymać!

#28  2018.07.15 16:31:41 ~Piel

Przewodnicząca powiedziała, że warunki porozumienia poda do wiadomości w przyszłym tygodniu.Intuicja podpowiada mi jednak, że wiele nie ugraly.

#29  2018.07.15 17:29:43 ~Obserwator

Do 28 - a dlaczego w przyszłym tygodniu? Co czekają na Szumowskiego jak wróci z USA bo ma zamiar inwestować w biotechnologie - bardzo droga dziedzina i będą póżniej szkolić lekarzy za darmo bo lekarzy w Polsce bo ich się szkoli się zawsze za darmo albo jeszcze był inny powód - dziwne, że ukrywają i pewnie nie powiedzą i tak całej prawdy.Na pewno dużo nie ugrały i na pewno zostały zastraszone zamknięciem szpitala albo nie włączeniem zembalowego - wszystko możliwe itp. Pielęgniarki to szczególna grupa zawodowa, którą można szybko zastraszyć. I to są te przewodniczącej Ronek Himalaje - niech lepiej nie obraża twardych ludzi. I Freddiego Merkurego też!

#30  2018.07.15 17:30:33 ~Piel.

Popieram bardzo 26, 29

#31  2018.07.15 17:32:07 ~Jedność

Do 29 prawda wszystko przez to że nie ma jedności ogólnopolskiej i przez to żebrzecie to co wam się należy - nie ośmieszajcie się z tą jednością!

#32  2018.07.15 19:01:08 ~Ona

Kasa kasa ale potrzebna jest pomoc pielegniarce nawet jesli bedzie zarabiac 6000zl przy obsanie 2 na 40 to nadal bedzie wielkie gowno. Dopoki nie bedzie kogos kto przejmie podstawowe obowiazki pielegniarki mycie karmienie parametry to bedzie syf kila i mogila bo we 2 nie obrobia 40 osob

#33  2018.07.15 19:56:57 ~piel.

Do 32 to prawda a zawód będzie na wymarciu i tak już jest a jeśli chodzi o Lublin to się dogadali bo premier Morawiecki wizytuje tamte strony i musieli się dogadać i na pewno było to kiepskie dogadanie skoro nic nie mówią o wynikach.

#34  2018.07.15 20:03:21 ~PIEL

Ja mogę trzymać pacjenta za rękę , kawkę z nim wypić, wysłuchać życiorysu, tylko polecę i powiem oddziałowej , że dzisiaj mam 5 pacjentów, a pozostałą 20 to Im sorry.

#35  2018.07.15 20:13:12 ~PIEL

Nie mam kasy, żeby kupić dostęp do Gazety, ale niech sobie ludzie wynajmą prywatnie empatyczne pielegniarki. Nie mam zamiaru postępować jak siostra Jacky i ćpać , żeby brać na klatę wszelkie ludzkie problemy, chociaż nie zauważyłam by ona miała chociaż 10 pacjentów. Robię co mogę, staram się ,ale nawał pracy pokona każdego. Zarobki to druga sprawa, pierwsza to mniej pacjentów na jedną pielęgniarkę oraz więcej urlopu.

#36  2018.07.15 20:43:04 ~a_

Mam ambiwalentne uczucia dot. opisanej sytuacji z kilku powodów. Po pierwsze: dlaczego redaktorzyna nie zwrócił uwagi na podobną sytuację, ale dotyczącą lekarzy? Jeden odburknie i odfajkuje pacjenta. Drugi cierpliwie wysłucha, uśmiechnie się i jest pełen empatii. To jest ok. Przecież to lekarz, prawie bóg. Pielęgniarka według oczekiwań społecznych ma być dokładnie taka, jak z seriali paramedycznych. Miła, uśmiechnięta, zawsze mająca czas, cichutko i z pokorą słuchająca pacjenta, choćby to były pierdoły max. Znosić agresję pacjenta i jego rodziny/ bo oni przecież płacą składki itd./ Ona nie przestaje słuchać i jeszcze z zamiłowania zmienia pełnego pampersa. Czy to widzicie? To nierealne! To jakaś fikcja literacka! Pielęgniarki są takie, jakie społeczeństwo: czyli jedne dobrze wychowane, inne trochę mniej. I właśnie takie sytuacje są mi znane. Wam też.

#37  2018.07.15 22:21:05 ~Pielęgniar

Nie zauważyłam żeby kiepski lekarz zarabiał mniej niż ten ; dobry ,na tym samym stanowisku,ale o tym się nie mówi, bo lekarz to Bóg? a pielęgniarka kim jest?

#38  2018.07.15 22:28:38 ~piel

Sparafrazuję. Nawał pracy i 20 chorych pokona każdego,rónież panią Agnieszkę i panią Kasię prędzej niż później. Nawet święty by tego nie wystrzymał co pielęgniarki znoszą. Gówniany, wypalający , wyniszczający zawód .

#39  2018.07.16 02:45:01 ~piel

Napisał dziennikarzyna felieton pod publiczkę,a tu taka żarliwa dyskusja.Wiadomo,że taki nie ma większego pojęcia o naszej pracy,więc wyluzujcie,nie ma co się denerwować.

#40  2018.07.16 09:38:32 ~Piel.

Do 36 super, redaktorzynka uważa leczenie za sprawę wyższą i że jest bardziej zależna od lekarzy - chociaż gryzipiórkom nie brakuje kasy na bardzo dobre leczenie a do kiepsko opłacanej pielęgniarki trafi każdy i co wtedy droga pani redaktor ? A ponadto jak by ganiła lekarzy to artykuł miał by mniejsze zainteresowanie - bo to właśnie pielęgniarkom lubi się dowalać - są najbliżej pacjenta i co one takie robią wg większości ludzi - plasterek przykleją i proszek dadzą :( Kto nas szanuje w naszym kraju ? Ani elity ani pozostali ! Zacofany jeszcze jest ten nasz kraj ! Przykre ! Mam nadzieję, że Pielęgniarki Cyfrowe napiszą do redaktorki tego artykułu.

#41  2018.07.16 09:41:56 ~Reagujmy

Do 39 co to z tym wyluzowaniem czyli co przyzwalanie na tego typu artykuły w przyszłości ? Zastanów się co piszesz i ta własnie nasza obojętność i pozwalanie na plucie nam w twarz - niektórzy nie wiedzą co to jest godność człowieka, zawodowa - co kasa najważniejsza ? REAGUJMY ! REAGUJMY ! REAGUJMY !

#42  2018.07.16 09:45:39 ~Ważne

A dlaczego ta pani nie napisze artykułu na temat szerzących się zakażeń szpitalnych z powodu braku personelu pielęgniarskiego jak również braku pomocy pielęgniarskich - to był by temat realnie chwytliwy - umieralność z tego powodu idzie w górę - tylko jak zwykle śmieci pod dywan!

#43  2018.07.16 09:47:06 ~Ja

Do 39 żarliwa ? Bzdura - normalna dyskusja a ty kto ? Wczytaj się w mądre komentarze.

#44  2018.07.16 09:48:20 ~piel.

Popieram 40-43 i podobne

#45  2018.07.16 09:48:44 ~do 39

Nie pisz bzdur

#46  2018.07.16 10:03:35 ~Ja

Kiedys byly dietetyczki,kuchenkowe, salowe,sanitariusze,sekretarki. A wsrod kilku pielegniarek na dyzurze byla zabiegowa,opatrunkowa i kilka odcinkowych. Dzis wszystko za tamte osoby robia 2 dyzurujace odcinkowe,do tego dziesiatki papierow i swoja wlasna praca. Robia prace 8 osob za 1 pensje. Ale jeszcze kilka miesiecy temu zaczeto mowic o zatrudnianiu opiekunek na oddzialach,ktore wspomoga i odciaza pielegniarki wykonywaniem podstawowych czynnosci(pampersy, zmiana poscieli,karmienie,kapiele). I zaczal sie ogolnopolski jazgot,ze wprowadzenie opiekunek doprowadzi do odebrania pracy pielegniarkom.

#47  2018.07.16 10:11:15 ~piel

Opiniotwórcze media mogą wiele, jednak rezygnacja z dodatkowych etatów przyniosłaby pielęgniarkom więcej szacunku i pieniędzy niż słowa,opinie i felietony.Trudno zrozumieć?

#48  2018.07.16 13:59:41 ~Piel.

Do 47 prawda

#49  2018.07.16 14:57:55 ~!

Nie będzie opiekunek,kto by chciał robić gównianą robotę za gówniane pieniądze, no chyba że pielęgniarki.

#50  2018.07.16 15:33:17 ~piel

W moim otoczeniu coraz więcej pielęgniarek podejmuje dodatkową pracę , nie chcą walczyć o swoje, wolą latać z dyżuru na dyżur i narzekać,ale po cichu .

#51  2018.07.16 17:45:12 ~Do 49

Do 49 pielęgniarek już prawie nie ma obudż się co piszesz za bzdury !

#52  2018.07.16 17:45:19 ~#51 piel.

Komentarz koleżanki nr 47 proponuję wyswietlać codziennie jako hasło dnia.Aż do znudzenia i aż do zrozumienia

#53  2018.07.16 17:47:47 ~Piel.

Do 50 do czasu do pewnego wieku po 50-tce siądzie na 4 literkach - takie to są prawa natury niestety - a praca ciężka - nie za biurkiem i nie przy tablicy i urlopu zdrowotnego nie ma! Jak im nie szkoda zdrowia i rodzin ? Bezmózgowce!

#54  2018.07.16 17:49:15 ~Ja

Pielęgniarka w cywilizowanych krajach ma do pomocy opiekuna medycznego

#55  2018.07.16 17:50:20 ~!!!

Do 42 wielka prawda !

#56  2018.07.17 22:13:10 ~Do 46

Na co liczysz? Że te wszystkie zawody będą zasuwac za pielęgniarki? Ja na pewno nie! Mam swój zakres czynności i przy nim pozostanę, bo za to mi płacą. Chcecie więcej kasy to roboty się chwycić a nie strajkowania! Ja nie będę pracować za, żadną pielegniarkę na oddziale!

#57  2018.07.18 10:08:58 ~Do 56

Do 56 a my za ciebie - bo jak narazie to jest odwrotnie i nie przekręcaj faktów a jak nie to zapisz się na studia pielęgniarskie - tłoku tam nie ma i nie rozumiesz, albo udajesz głupią - Polska w ogonie Europy pod względem liczby pielęgniarek!

#58  2018.07.18 10:12:42 ~Piel.

Popieram 57 - wielka prawda - pewnie naiwna i leniwa opiekunka napisała(ew. salowa) bo myślała, że będzie tylko warkoczyki zaplatać chorym za min. 3,000 netto a czego nawet pielęgniarki nie mają! Mając jakiś krótki kursik prosty albo i nawet bez tego!

#59  2018.07.18 22:17:06 ~Do 56 i 57

3000złnetto to w życiu na pasku z wypłaty nie widzialam,a mam 24 lata stażu pracy i wyższe wykształcenie. Ale tak jak napisałam za piguly pracować nie będę, bo mam swój zakres czynności.

#60  2018.07.19 15:53:30 ~mgr

Do 59 daleko ci do piguły - prostakom, którzy innych nie szanują miska ryżu wystarczy - ciebie nazwę wobec tego pampersiarą - miło? Trzeba było nosić w życiu teczki

#61  2018.07.19 15:56:12 ~ona

Do 60 super odp. a poza tym nie dyskutujmy z motłochem nam podległym! 3000 zł a za co? za brak kwalifikacji i odpowiedzialności! Ale bezczelność!

#62  2018.07.19 15:57:36 ~Prawo

Do 59 prostaczko za pielęgniarki to ty pracować nie możesz bo nie masz uprawnień!

#63  2018.07.19 17:54:18 ~Do 60,61

Brak kultury osobistej, same jesteście motłochem i pampersiarami. Wam podlegała - nigdy.

#64  2018.07.20 12:50:50 ~Piel.

Do 63 a co ty możesz - popisać jedynie brednie

#65  2018.07.20 12:52:01 ~mgr

Popieram 60, 61, 62, 64

#66  2018.07.20 23:00:13 ~Do56, 57,6

Bardzo podoba mi się, jak sobie w oczy na dyżurze sobie wskakujecie i kłócicie a pacjenci tego słuchają i komentują. Kultura osobista motłochu i pampersiarami. Ładnie tak kogoś wyzywać?

#67  2018.07.23 11:36:24 ~Aga

Do 66 tak pampersiary - bo my pigułami nie jesteśmy (ładnie to tak? - patrz powyżej) a gdy słuchamy waszych tekstów (wulgaryzmy) to włos jeży się na głowie i dlatego nigdy nie pozwalamy sobie na wspólne przebywanie z wami poza pracą przy pacjencie (przenosicie plotki)!

#68  2018.07.23 11:37:34 ~mgr p-niar

Do 67 popieram - w końcu jesteście naszymi podwładnymi - to pielęgniarka odpowiada za dyżur i pisze raport!

Dodaj komentarz