MZ - "nie definiujemy, czy pielęgniarka ma licencjat, czy jest po liceum medycznym". Zobacz dlaczego!

Pielęgniarstwo i pielęgniarki 2019.


MZ - "NIE DEFINIUJEMY, CZY PIELĘGNIARKA MA LICENCJAT,

CZY JEST PO LICEUM MEDYCZNYM". ZOBACZ DLACZEGO!

Dołącz do grupy na Facebooku: Jestem pielęgniarką/rzem po Liceum Medycznym i MSZ. Jestem z tego dumna/y!


Posiedzenie senackiej komisji zdrowia w dniu 8 maja 2019 roku

Sekretarz Stanu w Ministerstwie Zdrowia Józefa Szczurek-Żelazko:

(...) Szanowni Państwo, jak państwo wiecie, w systemie opieki zdrowotnej mamy pielęgniarki, które były kształcone w różnych systemach. Są pielęgniarki, które ukończyły studia drugiego stopnia, studia magisterskie, i one są tutaj zdefiniowane jako osoby uprawnione bezpośrednio po uzyskaniu dyplomu do udzielania świadczeń w zakresie pielęgniarstwa w środowisku nauczania i wychowania. Zatem od pielęgniarki z dyplomem magistra nie wymagamy, aby posiadała dodatkowe kwalifikacje uzyskane w trybie szkolenia podyplomowego, np. specjalizację i kursy. Wystarczy dyplom magistra pielęgniarstwa. W przypadku pozostałych pielęgniarek, które są kształcone w różnych systemach, bo państwo pamiętacie, że kształciliśmy w systemie licencjackim… Ale w obydwu tych systemach pielęgniarki posiadają dyplom pielęgniarki, czyli są pielęgniarkami. Dlatego nie definiujemy, czy pielęgniarka ma licencjat, czy jest po liceum medycznym, bo to są równoważne tytuły w kontekście aktualnie obowiązujących przepisów prawa, ale wymagamy, aby te pielęgniarki posiadały dodatkowe kwalifikacje w postaci specjalizacji albo kursu kwalifikacyjnego. W przypadku gdy szkoła czy podmiot leczniczy, który zapewnia opiekę nad dziećmi i młodzieżą, nie ma u siebie pielęgniarki o takich kwalifikacjach, to dopuszczamy możliwość, aby dziećmi opiekowała się pielęgniarka, która nie posiada ukończonego kształcenia podyplomowego, ale jest w trakcie kształcenia, czyli realizuje specjalizację bądź kurs kwalifikacyjny w tych zakresach, o których mówimy w ustawie. (...)

Wybrał: Mariusz Mielcarek 

źródło: senat.gov.pl


Zobacz także:


Branżowy miesięcznik pielęgniarek i położnych

Komentarze użytkowników

#1  2019.06.12 07:47:04 ~a

Dlaczego pielęgniarki po liceum miały robić licencjat ,mało tego finansowała licencjat Unia Europejska ? Czy to było nie potrzebne robić licencjat marnować swój czas często i pieniądze związane z dojazdami ,nie- które licencjaty były odpłatne! To miały być licencjaty uzupełniające do liceum medycznego ?

#2  2019.06.12 07:50:47 ~niejasna

Sytuacja najpierw my po liceum medycznym miałyśmy studiować na licencjacie ,a teraz okazało się ,że to była wielka lipa! i ten licencjat był zbędny.Tysiące pielęgniarek po liceum uczyło się na licencjacie? O co chodzi ? Może za dużo pielęgniarek ukończyło licencjat.

#3  2019.06.12 07:53:00 ~tak

Konkretne,jasne,bardzo dobre podejście.Zgadzam się.Brawo Ty.

#4  2019.06.12 07:58:14 ~Piel.

Kasa i deprecjacja zawodowa to odpowiedź.Wg rządu pielegniarce wystarczy LM bo po co dużo płacić a ponadto jest i pokora i slużalczość tzw.niższy personel a my tylko piszemy i harujemy na kilku etatach !

#5  2019.06.12 08:16:18 ~Piel

Chodzi tylko i wyłącznie o kasę - żeby płacić jak najmniej, w związku z czym wykształcenie nie wymagane, będą z ulicy werbować ludzi do tej SŁUŻBY jak za dawnych czasów.

#6  2019.06.12 08:19:48 ~do 4

Ale czego oczekujesz ? ,sama dużo wyższa pensja,"wyżej wykształconych"/chociaż tego nie zabraniam/nic w mentalności nie zmieni,nie podniesie prestiżu,nie zmieni warunków,może większości zamknie usta,aby były posłuszne i koło się zamyka.Obenie nie powinno się dzielić,a działać wspólnie na wielu płaszczyznach.Minister nie podniesie nikomu poziomu poczucia własnej wartości,każda inteligentna osoba powinna to zrobić sama.Osoba mądra nie oczkuje,że świat będzie tylko srawiedliwy,takie myślenie świadczy o naiwności i niedojrzałości.

#7  2019.06.12 08:23:05 ~666

Czyli inżynier =technik

#8  2019.06.12 08:27:22 ~Ojejku

Jeżeli program na studiach pielęgniarskich spełnia kryteria szkoły średniej i nie spełnia kryteriów szkoły wyższej, to dlaczego nie zamknięto wydziałów?

#9  2019.06.12 08:31:43 ~Piel

Tylko potwierdzą oficjalnie to co pielęgniarki sobie bez końca powtarzają, że wykształcenie nie ważne bo i tak to samo robią - ale może zmienia się mentalność pielęgniarek dzięki temu - chcą wtedy czegoś więcej . A ministerstwo mówi STOP niech będzie tak jak było. Będzie taniej.

#10  2019.06.12 08:35:11 [email protected]@@@

Na politechnikach naukowcy potrafią wypracować wiedzę dla inżynierów, a na wydziałach pielęgniarskich nie? Na co poszły i idą pieniądze podatników?

#11  2019.06.12 08:43:18 ~???

Ale liceum już nie istnieje,każda osoba która chce być pielęgniarką musi skończyć licencjat,więc po tym względem prestiż już został podniesiony.Zaraz,tych po liceum nie będzie.Jest to tylo resztka ludzi,i już nikt nie będzie robił średnich szkół pielęgniarskich,bo ich nie ma.A jak Wam w pracy coś nie pasuje,to narzucajcie mądrze swoje zdanie,wyrażajcie swoją wolę,na różne mądre sposoby,opierając się na własnej wartości.Nikt tego za Was nie zrobi.

#12  2019.06.12 08:49:45 ~cd

Nic nie robicie,marnujecie czas na tym gadaniu ,zaraz Wam życia zabraknie,czekacie na mannę z nieba.naiwność.

#13  2019.06.12 09:07:22 ~,,,,,

Są zebrania np.w szpitalach,bo trzeba podjąć jakąś decyzję,czy głosowanie.Przychodzą :przełożona,oddziałowe,no i zabiegowe,a pozostałe pielęgniarki można na palcach policzyć,decyzja zapada na ich niekorzyść,i tu się zaczynają dyskuje,wywody itd. i tp.Tak było i jest,może nie będzie,Oby.

#14  2019.06.12 11:16:19 ~Ja

Dawno mówiłam że dla osób po liceum i studium robienie licencjatu to jest tylko powielanie tego co już mają i jest to głupotą. Licencjat powinny zrobić tylko te osoby , które chcą się kształcić dalej. Moje słowa się sprawdzają.

#15  2019.06.12 11:40:39 ~Do 14

W tej chwili dla osob wulybierajacy ten zawód licencjat to podstawa.nie ma szkół średnich ludzie! I te osoby są poszkodowane bo one uczą się w trybie dziennym to są 3 lata zajęć codziennie od 7 do 19 ! a nie zjazdy weekendowe

#16  2019.06.12 11:53:01 ~tak

Nie ma szkół średnich,więc tych wg dawnego kształcenia,a posiadających prawo wykonywania zawodu należy gdzieś zakwalifikować,aby mogły do emerytury dopracować,za chwilę nie będzie problemu,bo ich nie będzie w pracy. Jest dokształcanie,co robią wszyscy,może małe wyjątki.Świat nigdy nie będzie idealny.

#17  2019.06.12 11:53:49 ~do16

Od jak dawna program dla studiów pielęgniarskich nie był przygotowany zgodnie z standardami dla szkolnictwa wyższego?

#18  2019.06.12 11:54:58 ~klara

To prawda pielęgniarka po liceum medycznym ma tytuł pielęgniarki, pielęgniarka po studium też ma ten sam tytuł, pielęgniarka po licencjacie też + studia wyższe I stopnia, ale do jasnej Anielci, pielęgniarka magister też ma taki sam tytuł zawodowy pielęgniarki, oczywiście + wyższe wykształcenie II stopnia. I należy to rozróżnić i odpowiednio wynagradzać! A pani minister idzie w zaparte i jak walec równa do zera. bo nie sądzę ,że nie zna ustawy o szkolnictwie wyższym.

#19  2019.06.12 11:57:16 ~do 18

Jeszcze trochę,nie będziesz się równać do zera,a wzwyż do doktoratu itd.

#20  2019.06.12 11:59:12 ~do16,15

Idealny nie jest, dlatego Ustawodawca opisał też zawód pielęgniarki przez wprowadzenie przepisów karnych, obecnie to art 84-87 Ustawy o zawodach pielęgniarki i położnej z 2011 r aby precyzując treści nauczania i egzekwowania.

#21  2019.06.12 12:13:58 ~,,,,,

Bezdomna osoba za kradzież batonika za 1 zł wg prawa została skazana na więzienie.Gdyby ludzie trzymali się tylko prawa,a nie byli humanitarni,świat byłby światem barbarzyńskim. Jest taka mądrość,sprawiedliwość bez miłosierdzia jest barbarzyństwem.

#22  2019.06.12 12:29:32 ~??

Zastanawiam się po tych agresywnych,obraźliwych tekstach,czy ktoś z tych osób przeczytał w życiu wartościowe książki,jesli tak to chyba niewiele zrozumiał.A jak tu wychowywać dzieci z taką postawą.Środowiska po prostu chamieją.Są skłonne wyzbyć się wszelkiej godności za 10,-zł.

#23  2019.06.12 12:49:54 ~Gab

Do 18tak masz racje to jest ta sama pielęgniarka,po LM.i po studiach,to samo robią i tak samo powinny zarabiać.A za parę lat umra te po Lm zostaną magistry.

#24  2019.06.12 13:58:22 ~do lic.

Bardzo dobra decyzja p.pminister.Nie przejmujcie tym co mówią inni,cyt."Całe morze wody nie zatopi statku, o ile nie dostanie się ona do jego wnętrza. Tak samo negatywne rzeczy na świecie nie pociągną cię w dół, dopóki nie pozwolisz im wedrzeć się do twojego wnętrza. "

#25  2019.06.12 15:43:30 ~Iza

Licencjat to takie niepotrzebne powielanie LM

#26  2019.06.12 15:51:55 ~Ala

Pielęgniarka to pielęgniarka a jak chce się kształcić to niech się kształci nikt jej tego nie broni. A jak braknie pielęgniarek po LM to zobaczycie dopiero co to znaczy brak pielęgniarek. Sama jestem po LM i wiem ile nas się uczył a już nie jestem młodą osobą więc niedługo idę na emeryturę po 40 latach ciężkiej pracy w szpitalu a nie jak moje znajome miały 50 czy 55 lat życia a nie jak ja 60.

#27  2019.06.12 16:20:06 ~Kasia

A ja skończyłm liceum medyczne,licencjat i dałam za to kasę i 2 lata życia i nie zgadzam się na zarobki takie same jak koleżanka po samym liceum i kropka.

#28  2019.06.12 16:51:04 ~Eliza

MZ nareszcie odezwalo sie glosem madrosci To my sie obrazamy i dzielimy w tym srodowisku

#29  2019.06.12 16:54:31 ~1977

Kolezanki 22 ,25 Oby takich wiecej Pozdrawiam nawet te ,negatywne,i wierze ze kiedys zrezygnuja z drogi nienawisci

#30  2019.06.12 17:50:08 ~do 27

Nie musisz się zgadzać. Od razu mówiono, że licencjat jest dla tych osób, które chcą pracować w krajach UE. Jeśli nie wyjeżdżają za granicę to wystarczy LM. To nie była tajemnica. Wiedziałam o tym od początku. Licencjat musiały zrobić koleżanki, które planowały pójść dalej na magisterkę. Jeśli nie planowała pani magisterki - licencjat był bezcelowy. Dzięki pani ktoś zarobił. Zapanował owczy pęd. Ale jest drugie wyjście - zrobić magistra.

#31  2019.06.12 17:52:02 ~do 27

Po co pretensje do całego świata za swoje błędne decyzje, mogłaś np pojechać na fajną wycieczkę.

#32  2019.06.12 18:18:03 ~Lukas1803

Prawdę mówiąc to racja dlaczego równoważy licea z licencjatami Przecież to są studia pierwszego stopnia a zresztą jest teź z tak postrzegane i klasyfikowane na innych kierunkach Licencjat a potem magister Dlaczego więc mącicie ludziom w głowach i wrzucacie do jednego wora z liceami i zw studium Przecieź to szkoły średnie i nic to nie zmieni A po drugie ze w tej chwili nie ma szkół srednich pielegniarskich to fakt A ponieważ jest jeszcze kadra pielęgniarska z takim wykształceniem bo na ówczesne czasy był tylko taki schemat a potem byly i są studia magisterskie pielęgniarskie A źe na każdym stanowisku są potrzebne bo takie są wymogi kursy i specjalizacje to dobrze Jeszcze raz nie mąćcie ludziom w głowach i jasno postawić sprawę ze na dzien dzisiejszy aby zostać pielęgniarką musisz ukończyć studia 1 stopnia i koniec i kropka A źe po magistrze są większe przywileje to rozumiem na innych kierunkach studiów tez są różnice i nikt nie mówi ze mają z STUDIA z PIERWSZYM STOPNIEM a Nie jak tu Pan Mielcarek wymyśla jakies Średnie wykształcenie W moich czasach były tylko średnie szkoły pielęgniarskie

#33  2019.06.12 18:38:17 ~Iwona

Pewnie za chwilę mnie koleżanki zlinczuja ale studium medyczne lub LM to było kiedys minimum aby zostać pielęgniarka a dzisiaj takim minimum jest licencjat. Nie rozumiem oburzenia licencjatek gdy mówi się że to ro samo

#34  2019.06.12 18:58:12 ~do 33

Nie będziesz linczowana, bo piszesz prawdę.

#35  2019.06.12 19:03:10 ~klara

Do Iwony. Jeżeli nie rozumiesz o co idzie, to zapytaj np. elektryka, mechanika, czy skończenie technikum elektrycznego, mechanicznego to to samo co ukonczenie licencjatu na wydziale elektrycznym, mechanicznym. Na pewno nie zrówna wykształcenia średniego z wyższym.

#36  2019.06.12 19:07:17 ~optymizm

Ludzie po liceum,czy studium,nie przejmujcie się,nie dajcie się sprowokować,to jest problem niby wyżej wykształconych,niech sobie rozwiązują sami.

#37  2019.06.12 19:25:14 ~do 35

Mylisz się,pewien elektryk w swoim zakładzie tak dobrze znał się na urządzeniach,które tylko on potrafił naprawić,pani inżynier próbowała go odsunąć,bo to przecież robotnik,ale ona inżynier sobie nie poradziła,zrezygnowała z pracy,po prostu się zwolniła.Także górą okazało się doświadczenie i również jego inteligencja.Jest to prawda.

#38  2019.06.12 20:06:00 ~!!!

Wałkowanie tych samych tematów jak w reklamie,przez 24 godz.

#39  2019.06.12 20:47:27 ~Ojej

Jeżeli z batonikiem jest epizod to zgoda. Jeżeli nie, to co to jest?

#40  2019.06.13 00:18:12 ~Do 27

Popieram. W Czechach licealistki zdegradowano do asystentek. Uważam, że powinny być punkty edukacyjne, bo niektóre święte krowy książki w rękach nie miały od 30 lat.

#41  2019.06.13 04:33:44 ~do 40

Książkę w rękach miałaś,ale jej nie czytałaś.

#42  2019.06.13 06:55:59 ~???

Tak jak nie pomoże puder róż itd,tym starym rycząym 40-tkom które w tym wieku zrobiły licencjat zaoczny,wcześniej nie majac do czynienia z pielęgniarstwem również nic nie pomoże.Takich jest ogrom.Nie może się wkłuć,wyrzuca cały antybiotyk do kosza,bo nie będzie się męczyć,inna nie karmi trudnego pacjenta,rzuca lyżką w talerz,mówiąc nie będziesz jadł bo mnie denerwujesz.Takich przykładów jest cała masa.Róbcie co chcecie.

#43  2019.06.13 07:11:05 ~!!;;

Zostawcie te zacietrzewione licencjatki niech się szarpią ,na tym portalu to śmierci.Złośc przyspiesza starzenie.

#44  2019.06.13 07:20:54 ~do 40

Nie tylko popieraj Czechów,ale pracuj jak oni.W programie "Europa da się lubić"Czeszka powiedziała,że polska służba zdrowia jest dziwna.W Czechach pojawia się pacjent,od razu jest przy nim pielęgniarka,a w Polsce czeka się, i nie ma nikogo.Mówić to Wy potraficie,gorzej z działaniem.

#45  2019.06.13 08:09:26 ~Ja

Zapomina sie jeszcze o pielegniarkach po 2 letnim pomaturalnym studium i licencjacie. UE jakies 3 lata temu uznala 2 letnie POMATURALNE studium za studia zawodowe i zrownala je z licencjatem.

#46  2019.06.13 08:12:41 ~,,,,,

Masz rację,ale to i tak będzie "gadał dziad do obrazu."

#47  2019.06.13 08:14:22 ~Go 11

Nie istnieja szkoly:liceum i studium. Ale dyplomy absolwentek caly czas sa wazne,na ich podstawie dostaly Prawo Wykonywania Zawodu,ktore nadal jest wazne. Tylko prawomocny wyrok sadu,za przestepstwo moze pielegniarke pozbawic PWZ. Pielegniarka po dawnej szkole nie ma obowiazku konczyc dzisiejszej szkoly,moze ale nie musi. I nadal jest pelnowartosciowa pielegniarka

#48  2019.06.13 08:24:42 ~Do 23

Dawne liceum to bylo wyksztalcenie srednie zawodowe. Studium Zawodowe to wyksztalceni nie srednie tylko pomaturalne,3 lata temu zrownane,przez Unie Europejska, z licencjatem i uznane za studia zawodowe. Licencjat to obecnie najnizsze wyksztalcenie zawodowe mimo iz robione na uczelniach( poczatkowo licencjaty robione byly w dawnym Studium i absolwentki tak maja na dyplomach: ukonczyla Zawodowe Studium Medyczne, wydzial pielegniarstwa uzyskujac tytul zawodowy licencjat pielegniarstwa. Natomiast pielegniatka po dawnym liceum czy studium ma na dyplomie tytul zawodowy:pielegniarka dyplomowana. Kazda z nas ma taki tytul zawodowy,bez wzgledu na rodzaj szkoly,czy to po :LP.SM,Licencjacie czy z mgr. Tytuly naukowe sa od doktora w gore

#49  2019.06.13 08:25:33 ~do 47

Masz rację,znajcie swoją wartość,najważniejsze,aby wszystkie negatywy Was nie zdołowały.Róbcie swoje i cieszcie się życiem.Wolałabym,aby mną opiekowała się mądra pielęgniarka z doświadczeniem,klasą,niż nieopierzona licencjatka.

#50  2019.06.13 08:28:57 ~Do 40

Bzdury gadasz. Pracuje w Czechach i nikt tu nie zdegradowal pielegniarek do roli asystentek. To 2 rozne zawody,w Polsce tez kiedys byly asystentki. Robily to samo co pielegniarki procz podlaczania ktoplowek czy krwi. Tak samo jak w dawnym bloku wschodnim sa pielegniark8 konczace szkoly srednie i sa pelnoprawnymi pielegniarkami.

#51  2019.06.13 08:44:21 ~?/?

Oczywiście z tym PZW, programy kształcenia pielęgniarek testowały/ją instytucje przygotowane do tego i mające narzędzia badawcze. Naukowcy i współpracownicy testowali/ują teoretycznie i praktycznie. Wybrano program zgodny z opisem prawnym pielęgniarki w prawie, bo jest ono wzorem do naśladowania. Wybrano zadania wymagające kształcenia pielęgniarskiego, a zarazem te prawnie zakazane osobom nie posiadającym tego wykształcenia.

#52  2019.06.13 08:55:41 ~Ojejku

Asystentki pielęgniarskie były od lat 50-tych, ale nie mogły robić tego co pielęgniarki, bo prawo zabraniało. Nie ma ustawy regulującej zawód tak tytułowanej osoby, a przez to i klasyfikującej jej czynności do tych samych co w przypadku medycznych zawodów regulowanych ustawowo w Polsce.

#53  2019.06.13 12:24:20 ~Student

Obrzydliwe, co niektóre komentarze. Pielęgniarki po LM czy SM z licencjatem powinny dostawać co miesięczny dodatek za chęć podnoszenia kwalifikacji przynajmniej 350 zł brutto. Co Panie sobą reprezentują takim jadem i ubliżaniem jedną drugiej. Za parę lat pielęgniarki po LM przejdą na emeryturę, my wyjeżdżamy i wyjeżdżać będziemy, bo nikt nie będzie chciał pracować nawet za 10 tyś w takim kłębowiskiem żmij.

#54  2019.06.13 12:48:14 ~soledad

A ja zrobiłam magisterkę jako rycząca 40tka,potem speckę i śpię spokojnie i złość mej piękności nie szkodzi.A kto ćwiczył mięśnie kciuka przed telewizorem niech zbiera żniwa.A wogóle skąd to założenie,że jak stara po LM to z klasą! To jakiś żart:)w dodatku niesmaczny.

#55  2019.06.13 12:49:22 ~Do 7

Inzynier nie = się technik,kazdy o tym wie.MZ nie ma intencji umniejszać znaczenia studiów licencjackich,magisterskich.Odnosnie wuksztalcenia pielegniarek w naszym kraju są zawilosci,bo kiedyś ksztalcono w innym systemie,te pielegniarki mają dyplomy,sa pelnoprawnymi i w pelni wartosciowymi,kompetentnymi pracownikami,pracodawcy się nie skarżą,nie widzą różnicy w zakresie swiadczonych usług pielegniarskich,co swiadczy o tym,że dawne LM dobrze przygotowywały swoich absolwentow do pracy.Prawo nie działa do tyłu.Pewne zmiany,transformacje wymagają czasu,jestesmy nowym czlonkiem UE i spokojnie,za kilka lat naszych starszych kolezanek juz nie bedzie.Studia licencjackie i magisterskie to studia,kazdy o tym wie,za granicą znajdziecie prace ,po Studium Medycznym plus staz pracy w Unii Europejskiej tez znajdziecie prace,bo Unia te szkoly uznała,moja kolezanka w Anglii po SM jest pielęgniarką.Kiedy Polska wchodziła do Unii Rząd i owczesny premier robili wszystko,aby nasze kwalifikacje nie byly uznane,nie kiwneli palcem w bucie,bo to mogło znaczyc klęskę dla Polski,wowczas nasze pielegniarki byly bardzo cenione w Europie ,Arabia itp.Oni sie bali,ze jak nam pomogą,to szpitale opustoszeja,mysle,ze tak by się stało,jak oni wowczas zapewnili by bezpieczenstwo obywatelom.Z tamtych czasów pamiętam opory rzadzacych co do pomocy uznania kwalifikacji naszym pielegniarkom.Zostalo mi tez w pamieci nazwisko owczesnego polityka,ktory byl w tej kwestii jak ściana,to Pan Leszek Miller.Dzis pewnie by powiedzial,że on jest patriotą,i nie chcial aby kraj został bez pielegniarek,bo tego obawiano sie najbardziej.Skupcie się na konstruktywnych dzialaniach,potrzebujemy urlopow zdrowotnych,wczesniejszej emerytury,zostawcie LM,to juz nie wroci.Idą gorsze czasy,szkoły wieczorowe dla pielegniarek.

#56  2019.06.13 16:33:11 ~Oj

Ten czy inny rząd, premier, itd. w ustawie jest napisane, że program dla pielęgniarek ma dotyczyć umiejętności, których w zasadzie nikt nie może wykonywać bez ustawowej zgody państwa wszędzie gdzie jest pacjent (tak jak w przypadku lekarza) i to od ok 80 lat.

#57  2019.06.13 19:07:24 ~klara

Do 55 Masz rację trzeba myśleć i działać konstruktywnie , ale nie można bezprawnie. Moim zdaniem ,niezdefiniowanie pielęgniarek, czy mają ukończone LM, czy licencjat'' jest bezprawiem , niezgodnym z ustawą o szkolnictwie wyższym. Sama piszesz, że licencjat ,czy inż. mechanik nie równa się technik. A w pielęgniarstwie się równa? To jest dopiero deprecjacja zawodu!

#58  2019.06.13 19:22:56 ~gość

Nikt nie zostaje inżynierem po rocznej pomostówce.

#59  2019.06.13 19:43:57 ~Oj

OK, tylko kto wydał zgodę i gwarancję na ten towar?

#60  2019.06.13 20:02:55 ~megg

Jakoś nie znalazłam na żadnej uczelni możliwości rozpoczęcia studiów magisterskich z pielęgniarstwa (4 semestry) bezpośrednio po ukończonym LM (SM). Dlaczego, skoro dyplom uzyskany w LM(SM) jest równoznaczny z licencjatem?

#61  2019.06.13 23:32:10 ~do 60

Po co komu magisterka przed emeryturą, oszalałaś?

#62  2019.06.14 07:18:34 ~,,,,,,

Ale przecież to zrównanie jest przejściowe.Za 2,3 lata nie będzie kogo równać.Są to problemy związane ze zmianą ustroju,i tego konsekwencjami.A Was po prostu zazdrość,pycha,niezdrowa zachłanność,pazerość,zżera.Pielegniarka przed emeryturą ma wyuczoną i wypracowaną wiedzę i umiejętności,większe od początkującej.Bez sensu te rozmowy. .Wam nie pasuje wybierajcie zawody lekarza.Po się miotacie,obwiniając innych za to kim chciałybyście być,a nie jesteście.Każde pokolencie coś traci .Państwa unii , przed przyjęciem waluty euro,żyli spokoje,w dobrobycie.Po, żyje im się dużo gorzej.Czy ktoś z nich wymachuje maczetą,że nienawidzi np.Polaków,bo weszli do nich i teraz mają gorzej.Skoro prawnie jest to uznane,możecie tutaj się zapłakać i tak nie będziecie mieć racji. A swoją wyimaginowaną logikę,stworzoną na własny użytek,wsadźcie między bajki .

#63  2019.06.14 07:36:19 ~xxx

Ponoć pielęgniarki to potomkowie niskich warstw społecznych,bo to oni,nie będąc twórczymi,wolnymi wybierali m.innymi ten zawód.To by się zgadzało,bo tu jak u chłopa,żywemu nie przepuści,widłami zawalczy o 1 zł. A uwielbiają,"tak panie ,służę.

#64  2019.06.14 10:09:20 ~Ech

Dlaczego ślachte nauki arystokratyczne w 'oczy kolą'?

#65  2019.06.14 10:14:13 ~do 64

Takie nauki ślachty w nic nie kolą.

#66  2019.06.14 10:47:53 ~Ech

Rozumiem, te wypowiedzi to(.) przebierańcy(.).

#67  2019.06.14 12:07:10 ~ha !

Frajer zawsze pozostanie frajerem.

#68  2019.06.14 14:39:25 ~abc

Ktoś powiedział ze studia pomostowe nie spełniają kryteriów studiów ,a kto nadzoruje kształcenie pielęgniarek kto czuwa aby kształciły się zgodnie z programem kto zezwolił na ten rodzaj kształcenia. Najpierw ktoś w UE zrobił z polskich pielęgniarek matołów stwierdzając że są głupie i musza, się uczyć , a jak ktoś zarobił kasę na organizowaniu studiów pomostowych znowu twirdzi że pielęgniarki są głupie bo skończyły studia , nikt wam nie dogodzi. Za kilka lat okaże się że te które skończą proponowane studia zaoczne też będą niedouczone bo nikt prawdziwego pielęgniarstwa nie będzie umiał ich nauczyć. Polskie pielęgniarstwo jest wstanie agonii każda następna decyzja rządu prowadzi do jego rychłej śmierci . Tak naprawdę chodzi tylko o to aby na polski rynek pracy wprowadzić pielęgniarki za wschodu , mam wrażenie że tam są władze polskiego pielęgniarstwa ,czy może się mylę?

#69  2019.06.14 15:13:16 ~do 68

Nikt nikogo nie zmuszał do pomostówki,dałyście się wkręcić same dobrowolnie! Teraz są prawa rynku- jest popyt jest podaż,ale siostry o tym nie wiedziały.

#70  2019.06.14 17:14:47 ~,,,,,

Wtedy zaczął się wyścig szczurów,ciekawe ile rekordzistki mają przeróżnych kursów.

#71  2019.06.14 17:37:17 ~??

Nie pamiętam czy to były kursy,czy pomostówki,które prowadziły nielegalne firmy,później okazywało się,że szkolenia były nieważne,a pieniądze wyrzucone w błoto.

#72  2019.06.14 17:58:15 ~Ojej

No tak, u nas obowiązkowa jest podstawówka. Później to tylko wyścig szczurów lub wkręcanie?

#73  2019.06.14 19:46:45 ~72

To jest Twoja interpretacja.

#74  2019.06.15 09:31:20 ~do 69

Nikt nie zmuszał do pomostówek chyba kpisz , na każdym kroku słyszałyśmy że podbierają nam dyplomy i zrobią z nas opiekunki dyplomów nie odebrali ale zrównali z opiekunkami tych po licencjacie i bez licencjatu . Cały czas słyszymy kłamstwa ,komu płacą za to żeby wkręcał pielęgniarki ? ,komu zależy na tym żeby w naszym środowisku była nienawiść? . Chyba są gdzieś archiwalne nagrania kto przekonywał pielęgniarki że uzupełnienie wykształcenia jest konieczne i niezbędne za swoje słowa powinno się ponosić odpowiedzialność . Chcemy wiedzieć gdzie jest ta ukryta kamera kto nas ciągle wkręca i robi sobie kabaret z poważnych rzeczy zarabiając na swoich kłamstwach bo trwa to już kilkadziesiąt lat .Żarty to się już dawno skończyły .

#75  2019.06.15 11:45:05 ~do 74

Ciemnotę łatwo zastraszyć byle czym.

#76  2019.06.16 15:26:23 ~do 75

Najgorzej jak ciemnota wciska ciemnotę .

#77  2019.06.21 11:26:42 ~Ewa

Zgadzam się z artykułem .

Dodaj komentarz