Urlop pielęgniarek po 60 r. życia na poratowanie zdrowia.

Urlop zdrowotny pielęgniarek.


URLOP PIELĘGNIAREK PO 60 ROKU ŻYCIA

NA PORATOWANIE ZDROWIA.

politykazdrowotna.com

Oferta dla pielęgniarek i położnych w wieku emerytalnym, które chcą pozostać czynne zawodowo oraz urlop dla poratowania zdrowia to projekty, nad którymi chce pracować wspólnie z resortem zdrowia Naczelna Izba Pielęgniarek i Położnych – mówi nam Zofia Małas, szefowa NRPiP.

Dla pielęgniarek i położnych, które ukończą 60 r. życia i chcą jeszcze być czynne zawodowo dobrze by było przygotować zachętę do pozostania nadal w zawodzie – mówi nam Z. Małas. Wspominała o tym także podczas weekendowej konwencji PiS. 

Czytaj więcej w artykule pt.: Z. Małas o urlopie dla poratowania zdrowia pielęgniarek

autor: Aleksandra Kurowska

źródło: politykazdrowotna.com


Stowarzyszenie Pielęgniarki Cyfrowe

PETYCJA - Ochrona zdrowia pracujących pielęgniarek i położnych

My niżej podpisani, w trosce o przyszłość polskiego pielęgniarstwa i położnictwa oraz w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo pacjentów, zgodnie z opinią konsultanta krajowego w dziedzinie medycyny pracy: "(…) Do chorób związanych z pracą można zaliczyć wybrane choroby układu ruchu, układu krążenia, układu oddechowego, układu pokarmowego, choroby psychiczne, choroby skóry, cukrzycę i niektóre choroby nowotworowe",

POSTULUJEMY:

- o rozszerzenie listy chorób zawodowych o jednostki wynikające z obciążeń doświadczanych w pracy pielęgniarki i położnej oraz
- wprowadzenie dla grupy zawodowej pielęgniarek i położnych płatnego urlopu na podratowanie zdrowia,
- zapewnienie opieki psychologicznej.

Z racji wykonywania zawodu bardzo obciążającego fizycznie i psychicznie, grupa zawodowa pielęgniarek i położnych zmaga się z wieloma poważnymi dolegliwościami i chorobami. Pojawiają się choroby zwyrodnieniowe, przepukliny, choroby układu krążenia, żylaki, zakażenia szpitalne, zaburzenia snu, choroby tarczycy, podrażniona skóra od środków dezynfekcyjnych, choroby układu oddechowego (wdychanie gazów na blokach operacyjnych), trudności z zajściem w ciążę oraz trudności z jej utrzymaniem. Codzienny kontakt z chorymi zakaźnie, z niebezpiecznymi narzędziami, czy z promieniowaniem jonizującym także stwarza ryzyko środowisko pielęgniarskie na poważne zmiany stanu zdrowia. Środowisko pielęgniarskie i położnicze narażone jest także na problemy zdrowia psychicznego, które związane są bardzo często z przepracowaniem, niemal codziennym kontaktem z cierpieniem i śmiercią chorych, z postępującą roszczeniowością pacjentów i ich rodzin, co skutkuje wypaleniem zawodowym oraz mobbingiem doświadczanym w miejscu pracy. Wszystkie wymienione wyżej zagrożenia potwierdzają badania naukowe wielu autorów, a także Narodowego Instytutu Bezpieczeństwa i Zdrowia Zawodowego.

Czytaj całość petycji tutaj.


Zobacz także:

 


Komentarze użytkowników

#1  2019.07.09 09:02:57 ~Student

Żenada i kpina. Policjant, strażak, wojskowy - wcześniejsza emerytura, nie każdy jest w ciągłym wysiłku fizycznym jak jednostki specjalne, to samo górnicy o nauczycielach nie wspomnę. Niech podniosą zarobki do unijnych albo wprowadzą przywileje jakie maja w/w grupy zawodowe albo niech w ogóle nie zawracają głowy i poczekają aż pielęgniarstwo padnie, bo to co robią teraz to kpina z pielęgniarek. Starsze i tak odejdą na emeryturę a finansowo dorobią sobie w DE w opiece przy jednym pacjencie a młodzi od razu na eksport z tego grajdoła żenady i obłudy.

#2  2019.07.09 09:48:01 ~Elo

Ale co tu ratować w wieku 60 lat? Już pozamiatane.

#3  2019.07.09 09:57:01 ~Ojej

Co z zadośćuczynieniem dla pielęgniarek pracujących w DPS za brak podwyżki od 4 lat?

#4  2019.07.09 09:57:20 ~ellka66

Dzień dobry. Bardzo szanuję koleżanki po 60 roku życia które pracują ale ile lat można często na odcinku zabiegowym. Pielęgniarstwo w Polsce starcza się ku upadkowi i żadne marne ustawy tego nie zmienią nie ma ludzi do pracy pracujemy często na 2 etatach wsciekajac się na siebie w pracy jest źle a będzie jeszcze gorzej zostało mi do tz. emerytury 11 lat ale nie dotrwam zabraknie ludzi do pracy i jeśli na serio nic się nie zmieni będą zamykane szpitale z powodu braku personelu. A z drugiej strony czy chcieiby państwo być pod opieką położnej która ma 60 parę lat słabiej słyszy słabiej widzi słabiej kojarzy. jest wspaniałym pracownikiem ma duże doświadczenie i starość przed sobą. Cokolwiek byśmy nie mówili urlop zdrowotny należy się młodszym koleżankom jeszcze 20 lat temu pielęgniarki odchodziły na emerytury w 55 roku życia proszę sobie odpowiedzieć dlaczego. Cała służba zdrowia to źle przeprowadzona reforma.

#5  2019.07.09 10:17:19 ~Ojej

A jak by pielęgniarki emerytki dostałyby 1500+, to czy młode pokolenie się przekona, że państwo dba o osoby, które przepracowały w warunkach niezgodnych z opisem w podręcznikach do higieny,fizjologii czy aktach prawnych?

#6  2019.07.09 10:35:36 ~Do 5

To teoretyczne państwo kolesi nie wasygnuje kwoty 1500 + dla pielęgniarek na emeryturze, skąd takie pomysły ?

#7  2019.07.09 10:52:39 ~do 6

Po dzisiejszej rozmowie z pielęgniarką emerytką ( od kilku lat).

#8  2019.07.09 11:05:48 ~stara

To jest nienormalne - urlop po ukończeniu 60 lat żeby wrócić po przerwie do pracy ! Po 60- tce pielęgniarka powinna mieć przyzwoitą emeryturę i święty spokój ! Urlop dla poratowania zdrowia powinien być dla pielęgniarek które przez ciężką pracą straciły zdrowie i chcą dotrwać do emerytury !

#9  2019.07.09 11:09:46 ~Piel.dyp.

Postuluje ZAKAZ WYKONYWANIA ZAWODU W WIEKU 60 LAT .To świadome narażenie życia i zdrowia pacjenta przez zachlannosc i zaslepienie mamona starych pielęgniarek.Mam 55 lat i odchodzę na emeryturę pomostowa Czuje że czas najwyższy po 35 latach przy łóżku chorego.Chce godnie przeżyć te może z 20 lat które zostały.Kasa byle jaka ale święty spokój. AMEN.

#10  2019.07.09 11:12:23 ~kaja

Po 60 to niema co już ratować.Stawy wysiadają,kręgosłup też,choroby nie znikają ale stopniowo się rozwijają.Refleks mniejszy i chęci do pracy też.Cz są strażacu,nauczyciele,policjanci którzy maja ok. 70 .CHYBA NIE.DLACZEGO PIELĘGNIARKA NIE MA IŚĆ NA WCZEŚNIEJSZĄ EMERYTURĘ.Jak się nie pracowało w zawodzie to panie Małas i inne zapomniały jak to jest .Dorobić sobie można ale przywileje takie jakie są w innych zawodach też by się pielęgniarką przydały i lepsze pensje żeby ta emerytura była wyższa.

#11  2019.07.09 11:15:37 ~Piel.dyp.

Każda pielęgniarka do emerytury w prezencie powinna otrzymać Kasę na poratowanie zdrowia w formie wyjazdu na wypasione wczasy Baseny, masaze itd.masazysta koniecznie przystojny i młody hehe.Tak dla polepszenia wzroku tzw.wyostrzenia.

#12  2019.07.09 11:20:05 ~Piel.dyp.

W Polsce może niech na stałe zagości forma Praca dla ludzi starych do śmierci.Mlodzi niech siedzą w domu na intagramach jutubach itp.i innych wynalazkach i będzie równowaga w przyrodzie.Smiechu warte.No i koniecznie ml9dym dawać pieniądze od państwa na drobne wydatki.

#13  2019.07.09 11:35:20 ~Ojej

A ja oddaję na ten cel 6 dniowy urlop szkoleniowy.

#14  2019.07.09 11:39:04 ~Piel

No ku.a! Ta wypindrzona baba mówi o urlopie dla 60 letniej pielęgniarki, po którym ma ona wrócić do pracy"ze zdwojoną siłą"? Co ten babsztyl chce ratować w tym wieku?

#15  2019.07.09 11:45:24 ~Piel

W pewnym szpitalu na dni otwarte ( dyrekcja się przygotowała: prezentacje aby zachęcić przyszłe pielęgniarki szczególnie absolwentki do pracy, harmonogram na cały dzień itd.) - przyszła 1 osoba . Może da to do myślenia, zobaczymy. Potrzebne są zmiany tu i teraz dla wszystkich polskich pielęgniarek ! Na już ! A nie wyrywkowo coś tam, może kiedyś, od kiedyś, dla kogoś . Tylko konkrety !

#16  2019.07.09 11:51:09 ~iga

Może ten urlop po 100 niech wprowadzą, będą większe oszczędności, tak jak z urlopem szkoleniowym - prawie nikt nie może skorzystać. Jak można wymyślać tak bezużyteczne rozwiązania i jeszcze mieć nadzieję że to coś dobrego wniesie? Chyba że chodzi wyłącznie o przetrwanie kadencji .

#17  2019.07.09 11:54:17 ~Piel.dyp.

No niestety z przykrością muszę stwierdzić że są idiotki co pracują po 60 tce.Dlatego myślą że wszystkie pieleg.to inbecyle.

#18  2019.07.09 12:24:54 ~Bożena

Do 9 Ciekawe za co będziesz godnie żyć? Pomostowa to 960 zł .Do 17 -ja jestem tą co jeszcze pracuje. Nie życzę sobie obrażania mnie. Pracuję, czuję się świetnie i dobrze wyglądam. I tak mam zamiar jeszcze długo. Nikomu do tego! Aa dla ciekawych całe życie pracuje w szpitalu. I cały czas dokształcam się. Kursy, studia, specjalizacje itp. Oprócz tego mam rodzinę dzieci wnuki. Wszyscy są ze mnie dumni i kibicują mi na każdym etapie. Każdy żyje jak chce. Jak ktoś chce się nad sobą użalać to nie się użala jego sprawa. Ale jeśli ktoś chce być aktywnym zawodowo -to Bardzo Dobrze!

#19  2019.07.09 12:28:21 ~Do 17

Czy nie przyszło Ci do głowy, że te pielęgniarki po 60 tce pracują po to , żeby nie zdechnąć z głodu na tej emeryturze? Nie wymyślaj im od idiotek! Zapewniam Cię, że nie pracują dla przyjemności, po prostu muszą, żeby przeżyć do pierwszego!

#20  2019.07.09 12:33:07 ~lissa

Panie szefowe związku reprezentujące pielęgniarki , dajecie ciała! mocno!

#21  2019.07.09 12:35:57 ~ada

Odeszłam na emeryturę po 40 latach pracy , w wieku 61 lat /musiałam odpracować tak zwane Tuskowe bo załapałam się na wydłużony wiek emerytalny/.Emeryturę mam 1640 zł netto ,więcej mają koleżanki , które odeszły na zasiłek przedemerytalny po 30 latach pracy ,a po osiągnięciu wieku emerytalnego przeszły na emeryturę . A niby miało być dłużej pracujesz więcej dostaniesz ,g----o prawda. Po 40 latach pracy mam wielonarządowe zapalenie stawów ,chorobę wrzodową , chorobę uchyłkową jelit ,chorą trzustkę , cukrzycę , astmę ,nadciśnienie , chore sarce ,zapaść , stenty nie mówiąc o tym że jestem po 5 operacjach . No to może teraz ten urlop dla poratowania zdrowia i do roboty .Przez 40 lat myślałam że jestem nie do zdarcia ,praca była najważniejsza ,bo niema kto pracować ,bo tak trzeba. Zawsze się dziwiłam jak to jest że koleżanki które odeszły na emeryturę ,chodzą od lekarza do lekarza , teraz to wiem .Ale mimo wszystko cieszę się życiem ,mam czas nacieszyć się wnukami i spełniać swoje marzenia ,robić to na co nie miałam czasu przez ostatnie 40 lat .

#22  2019.07.09 12:53:27 ~Dora

Brawo Pani Adi życzę dużo zdrowia

#23  2019.07.09 12:56:00 ~Lilu

Pielęgniarki tak samo jak nauczyciele powinny mieć urlop zdrowotny raz na 5 lat. Zawód pielęgniarki należy do zawodu obciążającego zarówno fizycznie jak i psychiczne.

#24  2019.07.09 12:59:53 ~Grażyna

Czy ktoś w Państwa chciał być pod opieką albo reanimowany przez 60 letnia pielęgniarkę? To jest śmieszne. Jak ludzie tak wykształceni mogą wymyślać takie rzeczy. Wstydu i godności nie mają?

#25  2019.07.09 13:22:26 ~piel

Urlop zdrowotny powinien być dla wszystkich pielęgniarek bez względu na wiek, niestety chorują ludzie w różnym wieku. Oj słabe pomysły, wciąż słabe, a pielęgniarek coraz mniej, ciekawe dlaczego?

#26  2019.07.09 13:32:15 ~Piel

Urlopy powinny być takie jak dla nauczycieli. Za 2 tyg kończę 60 lat i urlop wypoczynkowy żeby wziąść "wczasy pod grusza" w wysokości 500 zł i EMERYTURA. 1800 zł za 39 lat pracy przy łóżku chorego żadna siła za żadne pieniądze nie namowi mnie do pozostania w pracy. Dość poniewierki, w Świątek i piątek, dość! Pozdrawiam

#27  2019.07.09 13:49:26 ~piel

To jest upokarzające i bezczelne. Ze wzglądów zdrowotnych znaczna część pielęgniarek nie będzie w stanie pracować do 60 r. życia, jeśli nadal w praktyce( NIE NA PAPIERZE ! ) nie będzie humanitarnych norm zatrudnienia .A przypominam, że od jesiennych wyborów mogą wrócić emerytury od 67 r.ż. W kontekście np 30- letnich nauczycieli ,którzy po 7 latach pracy mają prawo do rocznego urlopu( w sumie 3 lata) na poratowanie zdrowia ale też kompensacyjnych i wcześniejszych emerytur, to skandaliczne.

#28  2019.07.09 13:53:01 ~Becia

Po 60 rż? Po co? Taki urlop dać po 50, albo po przepraciwaniu 30 lat pracy. Jak będę miała wybór emerytura czy urlop, to wezne urlop i pójdę na emeryturę. Weźcie się w końcu za pomoc pielęgniarki, bo jak nic, system padnie.

#29  2019.07.09 13:53:24 ~Do 27

W punkt!

#30  2019.07.09 13:53:50 ~piel.

67 letnie, czynne zawodowo pielęgniarki pozdrawiają 44 letnich emerytów mundurowych !

#31  2019.07.09 14:09:49 ~Piel

Ja po 5 latach pracy na onkologii mam depresję

#32  2019.07.09 14:13:03 ~Piel

Zdecydowanie za późno. Dobrze, że coś myślą ale to musi być proponuję po 5 latach pracy co 5 lat. Wtedy co 5 lat zregeneruja siły i będziemy silniejsze. Patrzenie na cierpienie nie sprzyja, proszę uwierzyć już nie wspomnę o chorobach fizycznych

#33  2019.07.09 14:14:57 ~Piel

Potrzebujemy regeneracji ale dużo dużo wcześniej i częściej. To jest bardzo ciężki zawód.

#34  2019.07.09 14:15:53 ~Piel

Oczywiście można wprowadzać w życie takie zmiany i udawać że coś się robi. Tylko czemu ma to służyć? Bo na pewno nie zwiększeniu liczby osób zainteresowanych wykonywaniem zawodu pielęgniarki/pielęgniarza. Więc po co? Może pani M. zbliża się do emerytury i chętnie skorzystałaby z tego urlopu, więc sobie zorganizuje ?

#35  2019.07.09 14:26:57 ~Super

Mam 58lat, skorzystam jak będę miala60 lat i będę pracować. Oczywiście od 61 lat czynnych zawodowo, inaczej wszystkie emerytki 60 by wzięły ten urlop.

#36  2019.07.09 14:31:17 ~Ojej

Dlaczego pomimo dostępu do danych naukowych lub ustawowych o pielęgniarstwie, je się pomija?

#37  2019.07.09 14:31:17 ~Ojej

Dlaczego pomimo dostępu do danych naukowych lub ustawowych o pielęgniarstwie, je się pomija?

#38  2019.07.09 14:33:02 ~Plg

Wstydźcie się Panie w białych rękawiczkach.Coś takiego można wymyślić wrogowi ,nie koleżankom.To już nie ma pomysłu ,żeby pielęgniarki przybliżyć do nauczycieli.Szok ,jeszcze raz szok! Hańba!

#39  2019.07.09 14:34:25 ~do 32

Nikt ci nie uwierzy, tylko PIELĘGNIARKI które pracowały/pracują "przy łóżku chorego" ,i których dopadnie wypalenie zawodowe, depresja,choroby fizyczne, czyli -prędzej czy później- WSZYSTKIE.

#40  2019.07.09 14:41:55 ~Haneczka

A ja jest

#41  2019.07.09 14:55:00 ~DO 40

?

#42  2019.07.09 15:18:37 ~Goska

Ludzie opamiętajcie się jak masz 60 lub 60+ to idź na emeryturę daj młodym pracę

#43  2019.07.09 15:33:20 ~Ja

Po 60 roku zycia urlop na podratowanie zdrowia? Przeciez wtedy pielegniarki sa na emeryturach

#44  2019.07.09 15:34:33 ~Do 42

Wlasnie zaczelo sie masowe odchodzenid na emerytury. Do 2021 odejdzie 96 000 pielegniarek i prawie 35 000 poloznych. O jakich ty mlodych mowisz?

#45  2019.07.09 15:35:59 ~Gość

Do 42. Nikt młodym nie zabiera pracy. Nie bądź śmieszna. Gdyby były chętne to nikt by nie zatrudniał emerytek i zleceniowych. Jeszcze z 10 lat tak będzie.

#46  2019.07.09 15:38:07 ~Ela

A ja będę pracować po 60. I co komu do tego.

#47  2019.07.09 15:46:14 ~Ela

A do Grażyny. Jak trafisz do mojego szpitala to będziesz reanimowana może przeze mnie. Gwarantuję Ci że robię to lepiej niż niektóre młode

#48  2019.07.09 15:52:22 ~Do 9

Jestes bezczelna,zaslepiona smarkula. Myslisz,ze pielegniarki 60+ ida do pracy bo chca? Nie musza isc. Tylko,ze wy magisterki utopilybyscie sie we wlasnym goownie bo przeviez nic nie potraficie zrobic tymi lakierowanymi paluszkami.

#49  2019.07.09 16:13:38 ~piel.

Z tym urlopem zdrowotnym dla pielęgniarek po 60 roku życia to podobna zagrywka jak z 6 dnIowym urlopem szkoleniowym. Najlepiej zrobić zamieszanie ,że niby coś się robi,niby przywileje się wprowadza. Przeciez , to jasne,ze jeśli emerytka zdecyduje się na pracę tzn ,ze zdrowie jej na to pozwala więc pójdzie do pracy a nie na urlop bo ten z pewnością nie byłby tak opłacalny jak w przypadku nauczycieli. I zrobi to z konieczności dorobienia do głodowej emerytury a nie by ratować system. Natomiast urlop szkoleniowy w rzeczywistości dostaną funkcyjne i ich dupowłazy.

#50  2019.07.09 16:22:28 ~88

Znam kolezanki ktore pracowaly do 73lat i 75 lat serio, w POZ.gdzie praca w domy chorego dzwiganie chodzenie po piętrach itd.Odeszly na zyczenie mlodszych kolezanek.Jedna pracuje nadal w innym miejscu ma 76 lat. Dla mnie to chore, trzeba wiedziec kiedy przestac bo stajemy sie zagrożeniem dla pacjenta,wzrok nie ten reakcja spowolniona, do tego własne choroby, osłabienie, brak chęci do douczania sie a medycyna sie rozwija Pielegniarki powinny przechodzic na emeryture tak jak mundurówka i wówczas kazdy decyduje indywidualnie czy bedzie dalej pracowac. Latami mieli nas gdzies postulaty o chorobach zawodowych przemeczeniu wypaleniu sie bo ile mozna patrzec na śmierć ludzi dzieci na cierpienie i nie móc nic zrobić. Trzeba by utworzyc szkoly medyczne zachecic mlodych przez podniesienie prestiżu zawodu zarobki zrównac do eueopejskich to nie bedzie sensu wyjezdzac.

#51  2019.07.09 16:41:37 ~skrzyp

PO 60 to się ma emeryturę.

#52  2019.07.09 16:41:54 ~Maria

Pielegniarko dyplomowana nr 9 życzę dużo zdrowia i wypoczynku. Ja mam 60 lat i nadal pracuję. PO planowało dla mnie 65 lat .Jak będę tak się czuła jak teraz to będę pracować. Wolę 5200 zł niż mieć depresję z powodu 1700 zł emerytury. Bo to nawet na rachunki nie wystarczy. Chciałaś odejść z pracy to odeszlas. A tym co chcą pracować i nie narzekać daj spokój. Powiem tak jak ty -Amen

#53  2019.07.09 16:44:27 ~51?

I co się powie o zawodzie ?

#54  2019.07.09 16:49:18 ~piel

Urlop zdrowotny dla pielęgniarki PO 60 tym roku życia ? " Chamstwo,chamstwo i jeszcze raz chamstwo".

#55  2019.07.09 17:04:42 ~Ala

Ale siupy po60 r ż to wypracowania ciężko emerytura dajcie to nauczycielom bo nawet mają kartę komunistyczną nauczyciela. Wstyd wstyd wstyd

#56  2019.07.09 17:07:28 ~Ewa

Pani nr 9 to sobie może zakazywać i nakazywać w swoim domu, bo ma dużo czasu skoro jest już na upragnionej emeryturze. Jej koleżanki całkiem dobrze sobie radzą i w życiu i w pracy. Przynajmniej nie są sfrustrowane bo tu widać że kobieta jest nieszczęśliwa

#57  2019.07.09 17:07:56 ~Iza

Do pani 52 tylko się pani tak wydaje nie wiesz kochana co cię jutro czeka. Jedna wizyta u lekarza załatwiła wszystko nie wiem czy już wrócę do pracy a mam58 lat teraz walczę o życie

#58  2019.07.09 17:08:06 ~Pigułka

I to jest to co nas boli

#59  2019.07.09 17:11:17 ~Iva

Do 52 ładnie zarabiasz koleżanko. Pracuje w szpitalu ale tyle nie mam chętnie się przeniosę tam gdzie ty kochana pracujesz 5.200 niesamowite

#60  2019.07.09 17:11:29 ~Piguła

Powiem tak. cały czas nas nie doceniają i ciągle oszukują.i tak następców nie znajdą za tą pensję i warunki pracy.

#61  2019.07.09 17:13:55 ~Piguła

Kto chce to pracuje i co z tego ma?

#62  2019.07.09 17:15:39 ~Iza

Do 9 czy są jeszcze emerytury pomostowe i kiedy można na nie odejść też bym odeszła ale chyba się nie da

#63  2019.07.09 17:16:38 ~Piguła

Pieniądze to nie pępek świata, a kiedy odpoczynek i czas dla męża. A świat jest taki piękny. .

#64  2019.07.09 17:19:33 ~Maria

Do Izy 57 życzę Ci dużo zdrowia. Wiem masz dużo racji. To co napisałam jest pod warunkiem zdrowia. Ale to może się zdarzyć nawet młodym. Takie przypadki też mam nawet w swojej pracy. Trzymam za ciebie kciuki i pozdrawiam

#65  2019.07.09 17:29:03 ~Piel

Przez wasze pracowanie na dwóch, trzech etatach robią z nami co chcą.- pazerność co po niektórych nie zna granic. $$$$$$ w oczach aż sie świecą.

#66  2019.07.09 17:38:41 ~a_

Są granice śmieszności i nie należy ich przekraczać pańcie z izb i związków! Po 60 r.ż. jeżeli dożyjemy, to same pojedziemy do sanatorium, czy na inne rehabilitacje. Dla nas istotną sprawą jest uaktualnienie wykazu chorób zawodowych i urlop dla poratowanie zdrowia w takim czasie, kiedy jest co ratować.

#67  2019.07.09 17:49:53 ~Y

66 granice śmiesznosci? U mnie pracują lekarze 81 lat i to nie śmieszne? Śmieszne jest natomiast pielegniarka 60 lat co? Zdrowa, dyspozycyjna kobieta. Dajcie wreszcie spokój tym kobietom. Zaznaczam że mam 47 lat I super nam się pracuje ze starszymi koleżankami. Same ich prosimy żeby nie odchodzily na emeryturę. Pracujemy w szpitalu na zmiany. I jest ok

#68  2019.07.09 18:02:22 ~a_

Śmieszność dotyczy naszych pańć z izb i związków. Tyle.

#69  2019.07.09 18:05:47 ~Piel

Krótko mówiąc musztarda po obiedzie .

#70  2019.07.09 18:18:54 ~Iza

Do pani Marii 52 dziękuję kochana ja też pozdrawiam

#71  2019.07.09 18:23:44 ~plg

A moja koleżanka poszła na emeryturę i po dwóch tygodniach umarła. Poszła na odpoczynek, ale wieczny !

#72  2019.07.09 18:28:07 ~lic.piel.

Szacunek dla pani #67.

#73  2019.07.09 18:43:16 ~lic.piel.

Do pani#67-praca z Panią byłaby dla mnie przyjemnością.

#74  2019.07.09 18:53:03 ~lic.piel.

Do pani #17-proszę o więcej kultury.

#75  2019.07.09 19:00:11 ~X

Z 17 nie dyskutujmy Nie ten poziom. Mam dopiero 28 lat ale mam też mamę w wieku dobiegajacym 60 lat. Wstyd mi za wszystkie takie 17. Jest daleko poniżej naszego poziomu.Najlepiej gdyby nigdy się więcej nie wypowiadała. .

#76  2019.07.09 19:04:07 ~Renia

75 masz rację. 17 pisze o inbecylach. Czy ktoś zna takie słowo? Widać jaka z niej pielegniarka. Ha ha ha

#77  2019.07.09 19:04:24 ~Do 74

W tym kultury prawnej.

#78  2019.07.09 19:05:39 ~do 1

100/100

#79  2019.07.09 19:57:58 ~lic.piel.

Do Pani#75-dziękuję za wsparcie.

#80  2019.07.09 20:05:02 ~lic.piel.

Do pani#17-ma pani na myśli imbecyla ,a nie inbecyla?

#81  2019.07.09 20:55:48 ~81

Po ukończeniu 55 lat urlop zdrowotny jest potrzebny.

#82  2019.07.09 21:01:24 ~Piel

Pracuję w dużej specjalistycznej przychodni w dużym mieście, u mnie w pracy pracuje 3/4 emerytek pielęgniarek, a jedna to ma 80 lat, tak, tak tyle ma lat, inne niewiele mniej. Młodsze nie są zainteresowane pracą w przychodni jak usłyszą jaką stawkę proponują

#83  2019.07.09 21:18:07 ~piel.

Do 67. Statystyczna, 60 letnia pielęgniarka pracujaca w szpitalu jest w o wiele gorszej formie psychofizycznej niż 80 letni lekarz, gdyż praca pielegniarki to głownie praca fizyczna a lekarza - umysłowa. Lekarzy odciążają rezydenci i sekretarki medyczne. Pielęgniarki obciążane i wyzyskiwane są coraz bardziej.

#84  2019.07.09 21:25:33 ~do 81

Po ukończeniu 55 lat przez pielęgniarkę potrzebne jest prawo odejścia na emeryturę ,powtarzam PRAWO nie obowiązek. Urlop zdrowotny konieczny jest dużo wcześniej,

#85  2019.07.09 21:41:39 ~ania

Popieram urlop po 50 roku życia aby się zregenerować bo na zabiegi rehabilitacyjne trzeba czekać nawet 2 lata,po 60 jest już za późno.

#86  2019.07.09 21:47:47 ~lic.piel.

Do pani#83-proszę uwierzyć,że wśród 60-latek są panie bardzo sprawne psycho-fizycznie.

#87  2019.07.09 21:51:28 ~lic.piel.

A urlopy zdrowotne? jak najbardziej-dla wszystkich pielęgniarek.

#88  2019.07.09 22:00:13 ~///

Polskie pielęgniarstwo umiera i nic i nikt tego nie zmieni, ponieważ: - angielskiego uczą już w przedszkolach, niemieckiego w podstawówkach - po całej Europie jeździ się bez paszportu - po reszcie świata na wizie pracowniczej - internet więc świat jest globalną wioską - nieporównywalne zarobki wszędzie indziej i o niebo lepsze warunki pracy w tym kultura pracownicza, bez feudalnych naleciałości. Decydenci nie mają nic wartościowego do zaoferowania nowemu pokoleniu pielęgniarek, to jest ta smutna rzeczywistość.

#89  2019.07.09 22:22:48 ~ale jaja

Powariowali! Urlop zdrowotny po 60 r.ż? Po 60-tce ma się nareszcie wyczekaną emeryturę. Pajace! Jak pielęgniarka będzie się czuła pracować na emeryturze, to będzie pracować! Część etatu, czy cały, to już jej przywilej i wola ile będzie chciała. Nie wiem , jak już nazwać te ich pomysły, nie chcę bluzgać. Nie sądziłam, że doczekam takich kretyńskich pomysłów.

#90  2019.07.09 22:24:27 ~do 86

Są, ale nieliczne.

#91  2019.07.09 22:28:41 ~do 10

Jak wyższa emerytura to obawiają się, że nie będzie chętnych do pracy na emeryturze. To wszystko mają wkalkulowane.

#92  2019.07.09 22:38:20 ~Mila

Proszę załatwić lepiej wszystkim pielęgniarką darmowe sanatorium raz do roku 100%płatny roczny urlop zdrowotny.Dostępność do wszystkich badań i specjalistów od ręki.Na emeryturze to chcę odpocząć a nie tyrać.

#93  2019.07.09 23:03:43 ~Masakra

Ludzie uciekają masowo z zawodu. Młode wyjeżdżają na potęgę za granice I nikt nie wraca do kraju bo po co. Państwo musi z powrotem wprowadzić dla pielęgniarek odejście od zawodu czyli emeryture w wieku 55 lat Żeby jeszcze kobiety mogły coś z tego życia użyć. Często pielęgniarki przez gonitwe I wredna postawę własnych kolezanek boi się iść na zwolnienie żeby się wychorowac kiedy jest potrzeba bo oddziałowa buntuje koleżanki żeby były złośliwe dla tej po powrocie z zwolnienia lekarskiego. Czesto pielegniarki nie dozywaja swojej emerytury gdyz umieraja na raka bo nie miały kiedy się leczyć. Tak nie może być. Urlop zdrowotny dla pielęgniarek musi być wprowadzony koniecznie co 5 lat na potraktowanie zdrowia i wprowadzenie chorób zawodowych do przejscia na wcześniejszą emeryturę I to koniecznie I to wszystko od zaraz A nie za 5 A może 10 lat bo pielegniarek nie ma. A co to kogo obchodzi że brakuje ? Jak się Państwo nie interesowało problemami które były już od przeszło 10 lat zgłaszane to co teraz panstwo chce? Trzeba bylo reorganizacje robic juz 10 lat temu. Dlaczego nikt nic nie robil? Gdzie sa te dzialania jakies? Ciagle na cos wladze czekaja a na co? Moze problemy same sie rozwiaza? Nie same sie nie rozwiaza! Pielegniarki sa wsiekle zmeczone już mają dość tego ponizania wykorzystywania malych pensji glodowych bo to jest smiech dalej . Wszystko drozeje bez zapowiedzi z dnia na dzien . I co Państwo zamierza dalej? Niech sie bierze do galopu Państwo gdyz pielegniarek już nic nie obchodzi I będą masowo rezygnować gdyż kończą inne zawody po drodze żeby uciec od tych ciężkich przeżyć zmęczenia fizycznego i psychicznego! I mają rację! Niech Państwo samo się zatrudni do pracy w szpitalu i w innych insytucjach gdzie sa pacjenci za takie glodowe pensje!

#94  2019.07.09 23:08:43 ~Plg

Pan Bronisrz gdyby zaproponował takiego twora nauczycielom,pożegnałby się ze stanowiskiem.Chciałabym zobaczyć reakcję nauczycieli,policjantów ,gdyby im zaproponowano coś takiego jak pielęgniarkom.

#95  2019.07.09 23:10:56 ~Plg

Ktoś chyba zażartował z tymi urlopami.To jest nieprawda.

#96  2019.07.10 01:39:50 ~47 latka

Ja chciałabym odejść na emeryturę w wieku 60 lat. ZUS wyliczył mi że dostanę 960zł. Bo miałam niski kapitał początkowy. Nie moja wina. Takie były wtedy zarobki. Jak ktoś wie jak przeżyć za takie pieniądze po 40 latach pracy to proszę o informację. Bo na razie to mam perspektywę pracy aż do śmierci na stanowisku pracy.

#97  2019.07.10 02:09:19 ~Adaś M

"Co mi będzie pierdolić ta żółta kukiełka"

#98  2019.07.10 06:15:00 ~Lilka

Mnie kiedyś obliczyli że mam pracować do 65 r.ż.Dlaczego więc nie mogę popracować jeszcze np 2 lata. Emerytura też się zwiększy. Tak właśnie zrobię. Uprzedzam pytania -oczywiście jak będę w takiej formie zdrowotnej jak teraz

#99  2019.07.10 07:56:31 ~do 98

Garb się zwiększy i skleroza.

#100  2019.07.10 07:58:49 ~Asia

Jak ma być dobrze? Nie mam szans na dostanie pracy w szpitalu powiatowym bo nie mam znajomości. Miejsca pracy blokują dwuetatówki, mają szczególne przywileje. My młode nie dostajemy nawet szansy. Chcemy pracować w zawodzie ale nas nie chcą wpuścić w układy

#101  2019.07.10 08:05:56 ~Do Asia

Proszę przestać, wystarczy mieć internet, ogłoszeń o pracę jest tysiące bez wielkich wymagań, wystarczy mieć PWZ. Gdzie Pani mieszka, że nie potrafi Pani pracy znaleźć ?

#102  2019.07.10 08:07:57 ~Do Asia

Szpital powiatowy to oprócz DPS najgorszy pracodawca, roboty multum, odpowiedzialność olbrzymia za 2 tyś. na rękę z zembalowym.

#103  2019.07.10 08:18:45 ~Go

Do Asia-rozważ przeprowadzkę do większego miasta-może masz w którymś rodzinę? Najlepsze są szp.kliniczne,bo powiatowe to w większości płaca mminimalna.Inaczej się chyba nie uda,bo jak wiadomo od wieków w naszym cudnym kraju-na układy nie ma rady!

#104  2019.07.10 08:54:25 ~Asia

Jeśli napiszę gdzie mieszkam i o jaki szpital chodzi pozostanie mi już tylko emigracja. mam tu rodzinę, chcę wyjść za mąż i chcę spokojnie pracować w zawodzie. Ale etaty poblokowane. Dlaczego mam szukać racy po świecie, skoro mam szpital pod nosem. Zapełniony Dwuetatówkami. Podobno młode nie chcą pracować. to bzdura. Nie są dopuszczane do pracy przez starsze, pazerne koleźanki. I mają pełne wsparcie! I zapytam jeszcze. Kiedy my młode mamy stać się profesjonalistami, skoro nie dostajemy szansy

#105  2019.07.10 09:02:12 ~Do Asia

Pewnie mieszkasz w małym mieście, gdzie jest tylko jeden szpital? Może w promilu 60-70 km jest większe miasto i większe możliwości, mogłabyś dojeżdżać

#106  2019.07.10 09:17:38 ~Asia

Wiem, że są w Polsce i za granicą inne szpitale. Naprawdę. Chcę założyć rodzinę. Mój nażeczony ma tu mieszkanie i pracę. I schorowanych rodziców. Ale chodzi o to, że w mojej miejscowości są etaty poblokowane przez dwuetatówki. I te dwuetatówki dojeżdżają z miejscowości, gdzie też są szpitale i tam mają pracę. To chore. Najgorsze jest to, że już w czasie praktyk jesteśmy zniechęcane do zawodu, nie jesteśmy mile widziane. Boją się, że może będą musiały wrócić na jeden etat jeśli ktoś zrobi szum wokół sytuacji. To chore! I tak, jestem rozżalona bo miała być normalna praca po moich studiach. A okazuje się, źe to ściema

#107  2019.07.10 09:18:22 ~Plg

Emerytki nie zabierają pracy młodym,one ratują jeszcze pracujące koleżanki.Braki są ogromne.U mnie na oddziale dorabiają emerytki ipielęgniarki z innych szpitali.Mimo wszystko oddziałowa nie ma pomysłu jak zapełnić grafik.Pracujemy w mniejszej obsadzie niż przed wprowadzeniem norm.Jeżeli któraś twierdzi,że emerytki zabierają pracę to jest w błędzie.Może dyrektorzy oszczędzają i gdzieś mają normy.

#108  2019.07.10 09:23:58 ~Plg

Chcę teraz urlopu na podreperowanie zdrowia.Moje choroby POCHP,operacja na ktęgosłupie ,nadciśnienie.W wieku 60 lat, jak doczekam ,chcę emerytury.Te,które mają jeszcze zdrowie niech pracują.Chciałabym popracować,nie poradzę sobie.

#109  2019.07.10 09:25:59 ~Plg

Niech te Panie sprostują swoją propozycję.Być może źle odebrałyśmy przekaz.

#110  2019.07.10 09:31:24 ~Do Asia

Piszesz, że dwuetatówki dojeżdżają, więc Ty też możesz spróbować dojeżdżać do większego miasta, przecież w szpitalu pracuje się na 12-ki, więc nie dojeżdżałabyś codziennie. Spróbuj! Życzę Ci powodzenia

#111  2019.07.10 09:42:33 ~Asia

Mi nie chodzi o emerytki. Wiem jakie uposażenie ma pielęgniarka na emeryturze i w pełni rozumiem ich chęć związania końca z końcem. Nie rozumiem tylko dlaczego jesteśmy blokowane przez dwuetatówki? Najwyraźniej te braki to bzdura, chodzi o pazerność. Moja siostra na drugim końcu Polski rozpoczęła pracę. Koleżanka wraca za miesiąc z l4. Zgadnijcie kto straci pracę? Moja siostra czy przyjęta w tym samym czasie dwuetatówka ze znajomościami? Może jakieś zakłady zrobimy? To chore.

#112  2019.07.10 09:50:17 ~Małgorzata

Ręce opadają od tych cudownych pomysłów. Wszystkie pielęgniarki jednego dnia o tej samej godzinie powinny się zebrać i na stosie spalić swoje prawa wykonywania zawodu - wtedy będą lamentuy i się może skończy pomiatanie nami.

#113  2019.07.10 10:10:45 ~dypl piel

Lekarze, farmaceuci, diagności mają dyżury, dlaczego pielęgniarki też nie mają dyżurów, tylko muszą się tułać na kontraktach?

#114  2019.07.10 10:59:32 ~Asia

Piszę przecież, że wiem że są inne szpitale. Proszę tylko o wyjaśnienie, dlaczego dwuetatówki są takie uprzywilejowane? Po co ten szum, że takie braki, że takie przepracowanie i drugi etat to konieczność aby system działał? To bujdy. Chciwość. Nazwijmy to po imieniu. Ja sobie poradzę bo zależy mi na uczciwej pracy.

#115  2019.07.10 11:21:44 ~Za chwilę

Niedługo kończę licencjat i bardzo bym chciała pracować w zawodzie. Rozumiem Asiu o czym piszesz. W moim mieście jest podobna sytuacja. Ciekawe jak mam zacząć życie bez wsparcia rodziny, bo jej nie mam, w dużym mieście, bez znajomości, bez mieszkania, bez niczego. Praca w naszym szpitalu jest nieosiągalna dla osoby takiej jak ja.

#116  2019.07.10 11:46:19 ~S

Ja tego nie rozumiem. U nas braki bardzo duże. Pracujemy często w pojedynkę. Ciekawe gdzie jest za dużo pielegniarek? Myślę że bardziej chodzi o zarobki, bo nie wszędzie płacą jednakowo. Ale pracę można dostać bez problemu

#117  2019.07.10 11:51:26 ~Gosia

Ja też wspominam praktyki bardzo źle. Brak życzliwości. Koleżanki tylko komentowały, że my młode nie nadajemy się. Słusznie Asia zauważyła, źe one nas nie chcą w pracy, bo podwójne etaty się skończą. Atmosfera straszna. Chciałam pracować jako pielęgniarka ale chyba zrezygnuję z zawodu. Zawiść i brak życzliwości to horror. Żeby poznać pracę pielęgniarki trzeba pracować i nabierać doświadczenia. Nas nikt nawet nie chciał pokierować, wytłumaczyć niczego, tylko nieprzychylne komentarze. Straszne środowisko.

#118  2019.07.10 12:05:15 ~Do 116

U was to prawdopodobnie zarządzenie odgórne. Dajecie radę i żyjecie? No to wio!

#119  2019.07.10 12:11:44 ~Roma

W dużych miastach rzeczywiście jest łatwiej o pracę. Natomiast powiaty rządzą się bardzo dziwnymi prawami jeśli chodzi o zatrudnianie. Mam nadzieję, źe to się wkrótce zmieni, czasy układów i układzików przechodzą do historii. Nie poddawajcie się dziewczyny, nie rezygnujcie z zawodu, potrzeba nam młodych, energicznych i mądrych dziewczyn w zespołach. Powodzenia! Są też starsze pielęgniarki, które są wam życzliwe!

#120  2019.07.10 13:36:07 ~fakt

Ostatnio widziałam 2 panie pielęgniarki staruszki które próbowały przebrać pobudzonego 20 latka to co on mówił jak chciały mu rozebrać spodnie od piżamy nie nadaje się do publikacji . e Starsze panie podkładające baseny o pół wieku młodszym od siebie facetom jest żałosne i tragikomiczne.

#121  2019.07.10 13:48:03 ~X

Do 120 nie wiem gdzie ty pracujesz? I ile lat miały te staruszki? To co piszesz jest żenujące.

#122  2019.07.10 15:03:59 ~Gość

Proszę odwiedzić szpital Tarnów SW Łukasza przecież te 60+ będą brały urlopy na podratowanie zdrowia nie odejdą na emeryturę bo mają dożywotnie posady oddziałowych . Dać im urlop niech poratują zdrowie i niech dalej gnębią słabszych .

#123  2019.07.10 15:27:50 ~Gość

O tym Tarnowie to wszędzie piszą. O co tam chodzi?

#124  2019.07.10 15:40:34 ~Do 121

Czy pracujesz w zawodzie? Chyba nie, bo nie zdajesz sobie sprawy, źe takie sytuacje to codzienność

#125  2019.07.10 19:47:20 ~X

Do 124 pracuję wa. zawodzie. Wiek pielegniarek rzeczywiście jest w przedziale 47 -57 lat. Ale czy to są staruszki? U mnie niektóre wychodzą za mąż. Co prawda poraz drugi ale są w świetnej formie. Dlaczego mają nie pracować?

#126  2019.07.11 13:36:24 ~oby nie

Tu nie chodzi o panie 55 letnie dla mnie staruszka to osoba prawie 70 lat która na starość musi wysługiwać poniżających i znieważających ją naćpanych i pijanych pacjentów Dlaczego musimy być poniżane i znieważane przez wszystkich . Pozwalanie na pracę do późnej starości wiąże się w przyszłości z nasileniem chorób psychicznych i innych zachowań antyspołecznych u personelu pielęgniarskiego . Nie jesteśmy ze stali i nie pozostaje bez konsekwencji ciągłe działanie czynników stresogennych . Przepracowanie i wiek ma ogromne znaczenie przy naszych wspólnych relacjach między pielęgniarkami . Szkoda mi tych pań które do śmierci muszą wysłuchiwać od pacjentów że są stare głupie i trzęsą im się ręce . Nie na to pielęgniarka zasłużyła sobie po 50 latach pracy i nie jest możliwe żeby to nie odbijało się na jej psychice i wszystkich z nią pracujących Czy ktoś pozwalając na pracę w wieku 70 lat celowo chce zniszczyć psychicznie tych ludzi?

#127  2019.07.11 22:39:22 ~Luiza

Po 60r życia pracują oddzialowe, mają prawdziwe eldorado finansowe.

#128  2019.07.11 22:41:52 ~Jaki

Człowiek jest szczęśliwy, może pracować do 70r

#129  2019.07.12 04:21:29 ~Krycha

A moja propozycja jest taka dodatkowe 10 dni co roku urlopu zdrowotnego po przepracowaniu 5 lat w zawodzie '

#130  2019.07.12 07:31:10 ~Ach

Jakie życie może być piękne, żyje.coraz dłużej i urlop zdrowotny wymagamy po 60 na zasadzie, że się nie zwalniam z klinik popracuje y do 65 lat i potem odprawa.

#131  2019.07.12 16:20:40 ~El.

Myślałam , że po podwójnych dyplomach, kursach na każdą najmniejszą czynność pielęgiarską( po co nam dyplom ? )kuriozalną podwyżką zawaną zembalówką nic bardziej idiotycznego nasze kochane przedstawicielki nie wymyślą O jakże się srogo pomyliłam Z utęsknieniem czekam na więcej

#132  2019.07.15 19:47:08 ~Ala

A wiecie kochane czemu tak mamy a temu że zawsze zarbiałyśmy gówniane pieniądze i mamy po tylu latach gówniane emerytury wyssał nas i wypluli a kto ma jeszcze trochę sił to podreperuj zdrowie i roboty.

#133  2019.07.19 11:35:58 ~Ala

Och jakie to smutne za rok skończę 60 lat i ójdę na łatny roczny urloie ielęgniarski

#134  2019.07.19 14:15:56 ~Ank

Chcemy urlopu zdrowotnego, w wieku 58lat 3miesiace,nastepnie w wieku59 lat6 miesięcy i w wieku 60 lat 3 miesiące, warunek nie wypowiadać umowy o pracę i pracować do 63 lat na pełen etat bez możliwości zwolnienia się odpisanie lojalki.

#135  2019.07.19 14:15:57 ~Ank

Chcemy urlopu zdrowotnego, w wieku 58lat 3miesiace,nastepnie w wieku59 lat6 miesięcy i w wieku 60 lat 3 miesiące, warunek nie wypowiadać umowy o pracę i pracować do 63 lat na pełen etat bez możliwości zwolnienia się odpisanie lojalki.

Dodaj komentarz