Jaki procent pielęgniarek dostanie podwyżki ze spłatą od 1 lipca?

Wynagrodzenia pielęgniarek i położnych


JAKI PROCENT PIELĘGNIAREK DOSTANIE PODWYŻKI

ZE SPŁATĄ OD 1 LIPCA?

W uzasadnieniu do rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy o sposobie ustalania najniższego wynagrodzenia zasadniczego niektórych pracowników zatrudnionych w podmiotach leczniczych, czytamy:

Celem projektu jest zmiana wysokości tzw. kwoty bazowej, na podstawie której oblicza się najniższe wynagrodzenie zasadnicze tak, aby na dzień 1 lipca 2019 r. uległa ona podwyższeniu z kwoty 3900 zł brutto do kwoty 4200 zł brutto. 

Przedmiotowy projekt pozostawia bez zmian sposób obliczania podwyżki wynagrodzenia zasadniczego pracownika objętego zmienianą ustawą, co oznacza, że na dzień 1 lipca 2019 r. powinien on otrzymać podwyżkę obliczoną zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt 5 lit. c zmienianej ustawy. Podwyżka wynagrodzenia zasadniczego będzie zatem wówczas obliczona jako 20% kwoty stanowiącej różnicę pomiędzy najniższym wynagrodzeniem zasadniczym, obliczonym jako iloczyn współczynnika pracy określonego w załączniku do ustawy, i kwoty 4200 zł brutto, a wynagrodzeniem zasadniczym tego pracownika aktualnym na dzień 1 lipca 2019 r.

(...)

Proponowana nowelizacja ustawy z dnia 8 czerwca 2017 r. nie będzie skutkowała przekazaniem podmiotom leczniczym w 2019 r. dodatkowych, ponad obecnie planowane, środków finansowych z budżetu państwa, jak również z Narodowego Funduszu Zdrowia. W przypadku pracowników objętych projektowaną zmianą ustawy, których pracodawcy (podmioty lecznicze) otrzymują środki finansowe z Narodowego Funduszu Zdrowia, koszty podwyżek powinny zostać sfinansowane przez pracodawców ze środków uzyskanych w ramach wzrastających przychodów i odpowiednio kosztów Narodowego Funduszu Zdrowia.

(...)

Wejście w życie przedmiotowej regulacji spowoduje konieczność podwyższenia wynagrodzeń tej grupy pracowników objętych nowelizacją, których wynagrodzenia są niższe niż najniższe wynagrodzenia określone w ustawie. Sytuacja mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw nie będzie przy tym inna niż pozostałych podmiotów leczniczych.

żródło: uzasadnienie do projektu ustawy o zmianie ustawy o sposobie ustalania najniższego wynagrodzenia zasadniczego niektórych pracowników zatrudnionych w podmiotach leczniczych

UWAGA!!!

W powyżej cytowanym fragmencie uzasadnienia podkreślono, że ustawa "spowoduje konieczność podwyższenia wynagrodzeń tej grupy pracowników objętych nowelizacją, których wynagrodzenia są niższe niż najniższe wynagrodzenia określone w ustawie".

Jak to ma wyglądać realnie w przypadku grupy zawodowej pielęgniarek i położnych?

Otóż ministerstwo zdrowia szacuje, że tylko 1% pielęgniarek i położnych "załapie" się na wzrost wynagrodzenia zasadniczego w związku z przedmiotową nowelizacją ustawy.

Mariusz Mielcarek 


Zobacz także:


Komentarze użytkowników

#1  2019.07.12 07:24:35 ~Becia

A co z obiecaną zmiana współczynników?

#2  2019.07.12 08:07:08 ~Położna

Czyli dobrze rozumiem że powinnam mieć już od dawna 3900zl podstawy a mam 3600? A od lipca już powinno być 4200? Super ale oszusci

#3  2019.07.12 08:54:28 ~Do 2

Umacniasz mnie w przekonaniu , że inteligencja nie jest mocną stroną położnych i wyrobników zwanych pielegniarkami .

#4  2019.07.12 09:17:49 ~toya

Pani Położna #2 Kwotę bazową należy pomnożyć przez współczynnik grupy, do której Pani należy. Wtedy wyjdzie Pani minimalny próg podstawy wynagrodzenia.

#5  2019.07.12 13:46:42 ~Iza

Praca w szpitalu na zmiany do 60 r ż to jakieś nieporozumienie powinnyśmy tak jak nauczyciele odejś na wcześniejsze emerytury a tu ciągle obiecanki cacanki i obiecywanie podwyżek których się nie doczekamy słuchać już tego się nie da

#6  2019.07.12 13:53:29 ~Do 2

Do 2 to się ciesz że masz 3600 bo w moje okolicy z mgr i specjalizacją 30 -letnim stażem pracy nie mają tyle podstawy ,oczywiście mam na myśli pielęgniarki pracujące na odcinku .

#7  2019.07.12 14:01:53 ~Ela

Bydgoszcz, podstawa młodej pielęgniarki świeżo po studiach 44000 , w innej placówce 3850 , plus wysługa lat plus dyżury . Mało . Sekretarka medyczna , laborantka , rejestracja itd. 2400 bez możliwości nadgodzin. Śmiech, reszta personelu się nie liczy .

#8  2019.07.12 14:35:15 ~Do 7

Dietetyk mgr 24 lata pracy podstawy 2156zl.To są jaja dopiero.

#9  2019.07.12 14:53:14 ~?

Po podwyżce mam od 1.07 4076zł

#10  2019.07.12 15:30:11 ~lic.piel

Bez komentarza-pielęgniarka z DPS

#11  2019.07.12 15:33:04 ~Do 7 i 8

Dlaczego pielęgniarka ma się przejmować płacą sekretarki i dietetyczki? Jak można porównywać te zawody z pracą pielęgniarki? Pomyliłyście portal.

#12  2019.07.12 16:02:48 ~Doria

Do 11 jeśli uważasz się za osobę inteligencją to powinnaś wiedzieć, że szpital funkcjonuje nie tylko w oparciu o pielęgniarki i lekarzy. Jest masa innych zawodów które odgrywają znaczącą rolę. Ty bez lekarza też nic nie zrobisz . Nikt wam nie zazdrości podwyżek ale szlak mnie trafia jak ciągle wam malo .

#13  2019.07.12 16:16:46 ~Gość

No to niech cię trafia. Ale każdy walczy o siebie. Przez całe lata wszyscy mieli pielęgniarki w du. Nagle was boli że zaczynamy mieć lepiej. Zawalczcie o siebie a od nas się odwalcie. To do 12 a 11 brawo!

#14  2019.07.12 16:25:06 ~S

Do 12 Oczywiście że mało i będzie więcej. A was niech dalej trafia. Siedzcie i czekajcie na manne z nieba.

#15  2019.07.12 16:27:46 ~Zbyszek

Więc nie głoście wszędzie, że macie małe pensję, bo oszukujecie społeczeństwo i wejście się do roboty

#16  2019.07.12 16:29:37 ~Ja

Uczcie się na pielęgniarki a nie zazdroscie to wtedy jak popracujecie w tym zawodzie to się przekonacie dlaczego pielegniarce się należy

#17  2019.07.12 16:54:06 ~Ela

Nie narzekacie, że macie tak ciężko, dlaczego nie mówicie, że większość waszej pracy przejęły opiekunki medyczne. Toaletę wykonujecie sporadycznie , łóżek nie ubieracie , nie karmicie chorych , nie wozicie ich na badania . Ciężka fizyczna praca spada na opiekunów a jest ich coraz wiecej , a wy walczycie o urop zdrowotny na kręgosłup, haha

#18  2019.07.12 16:56:28 ~Piel....

Dolny slask 3200 podstawy ze specjalizacja ktorej nikt nie bierze pod uwage dalej zaszeregowanie jako starsza Glowa muru nie przebijesz ZWIAXKI I IZBY BIERNE

#19  2019.07.12 17:04:53 ~piel

Do zeszłego roku zarabiałyśmy na poziomie dietetyczki,laboranta, sekretarki czy rejestratorki,od tego na poziomie opiekunki i pracownika Biedronki. Porównując stres, obciążenia, szkodliwości , niebezpieczeństwa, odpowiedzialnosci do w/w zawodów to nie zarabiamy dużo. Stres w pracy pielęgniarek, ratowników i położnych porównywany jest do stresu żołnierzy w warunkach bojowych.Podobnie jak częstość , przebieg i objawy stresu pourazowego tyle ,że w przypadku pielęgniarek ta urazowość ciagle trwa ,bo pielęgniarki najczęściej biora udział w wojnie czterdziestoletniej.

#20  2019.07.12 17:06:50 ~Z

Do 17 Nareszcie jest tak jak powinno być od dawna. Pielęgniarki nie powinny myć jeździć na badania itp. Wykonujemy bardzo odpowiedzialną pracę i za to należą się odpowiednie pieniądze. Nie zapominaj że nie jesteśmy siostrami tylko bardzo wyksztalconymi pielegniarkami. A to wszystko zmienia.

#21  2019.07.12 17:09:20 ~Z

A opiekun zawsze może iść na studia

#22  2019.07.12 17:23:34 ~piel.

A niektóre weteranki to nawet pół wieku kulom się kłaniają. Ale podobno mają dostąpić przywileju w postaci urlopu na poratowanie , może więc dotychczas odniesione na froncie rany, będą mniej widoczne w dalszym boju.

#23  2019.07.12 17:39:12 ~ABI

Trzeba pamiętać, że są jeszcze pielegniarki medycyny pracy pracujące w przychodniach i pielęgniarki pracujące w innych przychodniach o różnych specjalnościach. Tym P.Pielegniarkom też należy się podwyżka pensji zasadniczej bo mają zniżone. Nie tylko szpitalikom .

#24  2019.07.12 17:40:26 ~Gość

22 a tobie co do tego?

#25  2019.07.12 17:43:26 ~Diana

Oczywiście że się należy wszystkim pielegniarkom. Ale szpitaliki dbają o to. Zadbajcie i wy. To do 23

#26  2019.07.12 17:44:00 ~Zdziwionyd

Do 20 a gdzie te pielęgniarki bardzo wykształcone niby .głupia kobieto.ze średnim wykształceniem.bez znajomości języków .po liceum medycznym.lub po policealnej dwuletniej szkole medycznej .wielką pani.ha na.

#27  2019.07.12 17:55:39 ~Beata

26 Nie ten poziom żeby z tobą dyskutować. Nie wchodź na ten portal.

#28  2019.07.12 18:00:38 ~Iza

Wykszałcenie nie zawsze z inteligencją.

#29  2019.07.12 18:01:43 ~Iza

Wykszałcwnie nie zawsze idzie w parze z inteligencją.

#30  2019.07.12 18:02:55 ~Do 26

Głupi to ty jesteś, nie obrażaj pielęgniarek głąbie i wynocha z tego portalu

#31  2019.07.12 18:10:17 ~Ab

Masz racje 26 to głąb przez duże G

#32  2019.07.12 18:33:45 ~Xyz

Dokładnie 17 masz stu procentach rację co poniektóre pielęgniarki jakby mogły to by tylko tyraly opiekunkami i jeszcze im źle

#33  2019.07.12 18:45:23 ~Xyz

Ci poniektóre prawda boli święte k. z Indii

#34  2019.07.12 19:01:42 ~Piel

Do jasnej cholery! Czy ten portal jest dla pielęgniarek czy dla opiekunek? Gdzie te opiekunki tak tyrają, bo ja jeszcze żadnej na oczy nie widziałam, a tutaj dowiaduję się, że one wszystko za mnie robią? Odczepcie się w końcu od pielęgniarek żałosne baby! Stwórzcie sobie własny portal i tam płaczcie nad swoją marną dolą. Każdy jest kowalem własnego losu, więc do kogo te pretensje i żale? Dalej nie znacie swoich obowiązków?

#35  2019.07.12 19:18:07 ~Iza

Kiedyś to byly prawdziwe pielęgniarki po liceum duża wiedza doświadczonie z dużą empatią , i powołaniem. Teraz może wykszalcone po studiach , specjalizacjach itd , ale pytam po co . Po to aby kasa byla większa , bo wasza wiedza nie przekłada się na jakość dla chorego .Wy często pacjenta nawet nie znacie nie widzicie tylko na papierze i żeby wszystko się zgadzało. Piszecie o chorym a pytacie opiekunki o wszystko, bo nawet nie znacie potrzeb i problemów. Często się zdarza ,że opiekun zgłasza wam , że chory ma odleżyny czy inne istotne rzeczy . Albo ta śmieszna edukacja, jest wypis to rzucacie ulotki na stolik i wychodzicie zero rozmowy. Pracując 20 lat w służbie zdrowia przy łóżku chorego zawsze darzę wielkim szacunkiem pielęgniarki po liceum ich doświadczenie nie zastąpią żadnego mgr .taka prawda

#36  2019.07.12 19:21:32 ~do 35

Od przytulania i dopieszczania jest rodzina!

#37  2019.07.12 19:49:37 ~Ww

Wcale nie chodzi o przytulanie , ale o zwykłą empatię , której wam brakuje .Dobre słowo , rozmowa i zainteresowanie jest czasami ważniejsze niż podany lek .

#38  2019.07.12 20:06:22 ~Do 35

Baju, baju, baju.

#39  2019.07.12 20:07:50 ~do 37

Ulecz zawał dobrym słowem ekspertko.

#40  2019.07.12 20:29:34 ~Ela

Ty nie leczysz tylko lekarz .Ty wykonujesz jego polecenia

#41  2019.07.12 21:00:40 ~P.B.

Do 35 oczywiście między innymi po to kończymy studia żeby kasa była większa. Żal du.e ściska? Idź i ucz się! Tych prawdziwych siostrzyczek już nie maaa

#42  2019.07.12 21:19:43 ~Do 41

Ja także jestem po studiach , ale nie robię wokół siebie tyle szumu co Wy. Przede wszystkim trzeba być człowiekiem dla drugiej osoby szczególnie chorej .

#43  2019.07.12 21:28:24 ~P.B.

Nikt nie robi szumu gdybyście wy opiekunki dały nam spokój. To opiekunowie wchodzą na nasz portal i są zawistni. Panie Pielęgniarki nie mają takich problemów. A do pacjentów mamy dużo empatii. Ale za dobrze wykonaną pracę oczekujemy dobrej zapłaty. To do 42

#44  2019.07.12 21:29:38 ~Hehehe

Fajna akcja :7:20 piguly siedzą, toalet nikt nie robi, pada pytanie :gdzie są opiekunki? Po 12-stce maja wolne, urlopy itp. Była tylko 1 na cały oddział i już pracowała na innej części oddziału. 7:30 zryw piguł do toalet bo nie było się kim wręczyć-widok bezcenny.

#45  2019.07.12 21:39:48 ~dorota

A co z pielegniarkami na macierzynskim?

#46  2019.07.12 21:44:25 ~Y

Do 44 Trollu nikt się nie nabierze na twoje wpisy. Wypad stąd! !

#47  2019.07.12 21:58:31 ~Do 44

I tu się kłania kultura pielęgniarek. Nic dodać nić ująć. Prawda boli .

#48  2019.07.12 22:22:05 ~Hej

47 to pewnie znowu jakaś sfrustrowana opiekunka. Dajcie nam spokój.

#49  2019.07.12 23:24:05 ~Lea

Pracuję w szpitalu 36 lat opiekunek nigdy nie było wszystko robi pielęgniarka myje pacjentów, karmi , wozi na badania i jeszcze pracuje za panie salowe, bo na nocy nie ma ich, w ciągu dnia jedna na oddział 40 łóżkowy zarabiaja grosze

#50  2019.07.12 23:27:16 ~Lea

A zapomniałam mgr też są i po liceum ale my się szanujemy , tworzymy zgrany zespól

#51  2019.07.13 00:08:38 ~Renia

49 Lea gdzie ty pracujesz? Prawie wszędzie są opiekunki. W moim szpitalu na każdym oddziale. Na badania żadna pielegniarka nie jedzie z pacjentem. Chyba że np na bardzo pilną TK u ciężko chorego który musi jechać z monitorem i pompą inf.Wtedy jedzie pielegniarka i lekarz. Gdzie taki szpital jest w którym pracujesz?

#52  2019.07.13 00:10:50 ~Renia

A zapomniałam.Mamy bardzo zgrany zespół lekarsko -pielegniarski

#53  2019.07.13 07:26:56 ~Gosc

Ja słyszę o podwyzkach znowu dla pielegniarek to zygac mi się chce. Kochany rządzie, są jeszcze inne grupy zawodowe, które bardziej są wydajne w pracy niż leniwe nie douczone pielęgniarki.

#54  2019.07.13 07:34:31 ~do 44

U nie również nie ma opiekunek, jedynie jedna sanitariuszka, która nie może myć pacjentów. Pracuje ta pani od poniedziałku do piątku jedynie. Toalety pacjentów u mnie na oddziale wykonują pielęgniarki, a dodam tylko że pracuję w dużym szpitalu klinicznym.

#55  2019.07.13 08:03:50 ~Do 53

No to rzygaj! Na co czekasz? Dać ci miskę czy worek? Jak skończysz, to zajrzyj do słownika ortograficznego "niedouczony gościu", a od pielęgniarek wara!

#56  2019.07.13 08:19:13 ~C

55 brawo a 53 rzygaj ile chcesz

#57  2019.07.13 08:20:38 ~C

A kochany rząd i tak Ci nic nie da

#58  2019.07.13 08:23:49 ~KJA

Jak widać wszędzie jest inaczej. U mnie w szpitalu pielęgniarka chodzi z krwią do laboratorium, do apteki, na TK, na RTG, myje łóżka po wypisie, zmienia pościel, kąpie pacjentów pod prysznicem albo myje w łóżku, dzieli i wydaje posiłki, karmi. Oprócz tego zajmuje się biurokracją, komputerem, lekami, zleceniami. W międzyczasie kiedy jest przyjęcie to rzuca wszystko i tym się zajmuje a potem wraca do tego, co przerwała.tak w skrócie to wygląda. Żadnych opiekunek medycznych. Jedynie salowi pomogą jeśli mają czas. Myślę, że pieniądze za taką pracę powinny być godne. Jak widać co miasto i szpital i oddział to inaczej wygląda Nasza praca.

#59  2019.07.13 08:37:09 ~Dd

Co? Zmienia pościel? Macie zakres obowiązków pielęgniarki? Ludzie gdzie wy pracujecie? W dzisiejszych czasach dajecie się tak poniewierać?

#60  2019.07.13 08:38:57 ~Dd

A mycie łóżek to już przegięcie!

#61  2019.07.13 09:24:38 ~Ech

Czy to co opisujecie nie wynika z szacunku do prawa? Czy tak jak państwo realizuje art. 84-87 Ustawy o zawodach pielęgniarki i położnej, to pielęgniarka odcinkowa bez sankcji może realizować zapisy o ruchu drogowym?

#62  2019.07.13 09:24:38 ~Ech

Czy to co opisujecie nie wynika z szacunku do prawa? Czy tak jak państwo realizuje art. 84-87 Ustawy o zawodach pielęgniarki i położnej, to pielęgniarka odcinkowa bez sankcji może realizować zapisy o ruchu drogowym?

#63  2019.07.13 09:33:57 ~Ania

Od 1.07 podstawa 4200zl. Nie mamy opiekunek, sanitariuszy. Oddział zabiegowy. Przekładamy, wozimy na blok czy radiologie. Toalety robimy. Taka praca.

#64  2019.07.13 11:44:17 ~KJA

Do #59 tak, mamy zakres obowiązków i jest to tam ujęte niestety. Do #60 zgadzam się całkowicie że to przegięcie myć łóżka. Wiele razy zwracało się na to uwagę, że to nie do nas powinni należeć i było to spotkanie ze ścianą. A oddziałowa tylko sprawdza i potem komentuje albo bierze na dywanik. Uważam, że pielęgniarka ma inne zadania i na nich powinna się skupiać. Może kiedyś.

#65  2019.07.13 12:05:06 ~DO 58

W WIELU SZPITALACH KLINICZNYCH TAK WYGLADA PRACA PIELĘGNIAREK. Sanitariuszy salowych i opiekunek nie ma tylko ekipa sprzątająca która nie może dotykac się do pacjenta i jego łożka. To najlepsza promocja tego zawodu i zachęta dla kandydatów do tego zawodu.

#66  2019.07.13 12:42:58 ~piel

Robota będzie coraz cięższa bo wg wielu zwierzchników na podwyżkę "trzeba zasłużyć" .Tak więc ubywa pielęgniarek i innych pracowników na zmianach, przez co drastycznie obniża się jakość opieki i wzrasta niebezpieczeństo dla pielęgniarek i pacjentów.

#67  2019.07.13 12:45:34 ~kaja

#35.szkoda słów panie z mgr są za tępe żeby cokolwiek zrozumieć.One widzą tylko kasę i jeszcze chciałyby p. asytentkę do popychania.Na dzwonek żadna nie wstanie .Najgorsze są te które zaocznie zrobiły mgr .Wieśniary ani kultury ani chęci do pracy.Coś tam zrobiły i rządzić chcą.

#68  2019.07.13 12:59:07 ~Piel

Wszystkie oddziałowe tak samo wredne. Zarabiają krocie, dostają premię za trzymanie nas za pysk. Po to jest to stanowisko. A tak naprawdę grafiki powinny robić kadry bo i tak nie możemy uzyskać wolnego gdzie chcemy a ściąganie z urlopów a wieczne pretensje. Oto do czego potrzebna jest oddziałowa.

#69  2019.07.13 15:59:06 ~Do 67

Sądząc po jadzie, z jakim się tu wypowiadasz, pewnie tego magistra nie masz i dlatego tak ci żal ściska cztery litery. Jak taka prostaczka, która kulturą nie grzeszy, śmie wyzywać innych od "tępych wieśniar"? Puknij się w swój pusty łebek i zapytaj kto tam?

#70  2019.07.13 16:37:35 ~Piel

Ciągle wymyślają takie pomysły żeby albo nikt nie skorzystał lub poniżej 1%

#71  2019.07.13 17:16:26 ~Skandal

Dziś piegniarka nie podała mi basenu bo stwierdziła, że zrobi to opiekunka. Efekt taki, że zrobiłem do pampersa bo długo nikogo nie było. W końcu zrobiłem do pieluchy, nawet nie będę cytować tego co usłyszałem w komentarzu do sytuacji. Mam chore jelita, ale nie mózg. Kasy chcecie coraz więcej, ale reagować na potrzeby pacjentów nie6 potraficie. Wstyd i żenada.

#72  2019.07.13 19:43:25 ~Gina

67 na odległość widać że żal ci du.e ściska.

#73  2019.07.13 22:07:33 ~ile

Odwyzki dla ielegniarek od lica

#74  2019.07.13 22:35:21 ~Elżbieta

Jak czytam opinie o naszym pielegniarskim losie to odnoszę wrażenie że same kopiemy pod sobą dolki. Ja nie pracuje na dwa etaty ,wolę żyć , gdzieś pojechać ,poleżeć a tym co tak nie mogą po prostu współczuję.

#75  2019.07.13 22:39:24 ~Elżbieta

71 też masz o czym pisac. No cóż . .

#76  2019.07.13 22:45:11 ~Elżbieta

53 trochę szacunku do pielęgniarek bo są dobrze wyksztalcone i wychowane . I gryz ludzi bo kto Ci opatrunek zrobi .

#77  2019.07.13 23:02:39 ~KJA

Do #65 zgadzam się że tak wygląda praca w wielu szpitalach ale moim zdaniem to przegięcie bo jesteśmy po prostu od wszystkiego. I jak widać po wcześniejszych wpisach nie wszędzie tak jest. Także może być lepiej, inaczej

#78  2019.07.13 23:03:12 ~Zuza

Wasze wypowiedzi świadczą o waszej kulturze i niektóre są żenujące. Zamiast trzymać się razem wypominamy sobie wykształcenie która ma trudniejszą pracę itp. Dlaczego nie ma u nas solidarności jak u lekarzy? Każdy zasługuje na godne wynagrodzenie czy salowa czy opiekunka ale to przecież od pielęgniarek nie zależy.

#79  2019.07.14 01:41:02 ~Anna2

Jestem pielęgniarka od 36 lat pracuję na na ciężkim oddziale internistycznym w szpitalu powiatowym. Od niedawna mamy jedną opiekunkę medyczną, a pacjentów wymagających pełnej pielęgnacji kilkunastu. Więc to głównie pielęgniarki wykonują toalety i woza chorych na badania. Praca jest bardzo ciężka, ale pamiętajcie koleżanki pielęgniarki, że pacjent potrzebuje również rozmowy, empatii i troski z naszej strony. W całej tej lawinie biurokratyczne nie może zginąć człowiek i jego potrzeby.

#80  2019.07.14 08:12:52 ~do 79

Zesraj się w locie

#81  2019.07.14 08:40:07 ~Skandal

Do 75. Obyś nigdy paniusiu w mojej sytuacji nie była,kiedy taka jak ty podobno wykształcona krzyczy po mnie,że należy dzwonić a nie walić w pampers.Problem w tym ze dzwonek zawiązany był na ścianie, poza moim zasięgiem.

#82  2019.07.15 08:21:22 ~Specj

Panie Pielegniarki czytam Wasz portal i strasznie mnie dziwi, że Wy takie kłótliwe: albo w obrzydliwy sposób piszecie o koleżankach z pracy "bo po studiach" (to najczęściej) albo z agresją o osobach spoza Waszego zawodu. Paskudną sobie tworzycie atmosferę- zarówno pomiędzy sobą jak i w relacji z resztą społeczeństwa.

#83  2019.07.15 13:33:49 ~piel ?

No tak doktorat trzeba zrobić z podcierania .

#84  2019.07.16 11:13:46 ~zwiesia

ŻENUJĄCE SĄ WYPOWIEDZI NIGDY NIE BYŁYŚMY ZA SOBĄ TYLKO NAJCZĘSCIEJ - PRZECIW .Pacjentowi leżącemu potrzebne są leki ale d rogie koleżanki i rozmowa

#85  2019.07.20 22:49:48 ~Teresa

Mnie jako pielęgniarce przykro czytać co tu się wypisuje. Ogólnie w naszym zawodzie źle się dzieje. Myślę że rządzącym i naszym izbom to na rękę. Jak to się mówi gdzie dwóch się bije tam trzeci korzysta. Ale to na pewno nie będziemy my.

#86  2019.07.20 23:37:16 ~17

Masz fajnie ze masz opiemunki. Ja nadal przebieram lozka i pampersy doroslym.

#87  2019.07.22 23:08:21 ~Danuta

Na moim oddziale nie ma opiekunek,wszystko przy chorym robią pielegniarki,myją, kąpią w soboty,karmią,rozdają posiłki,zmieniają pościel,podają basen,wstawiamy go do mycia,zmieniają pampersy,salowa 1 na oddział 40 łòżek,tylko sprząta,na nocy 2 pielegniarki bez salowej,często ponad 10 leżących pacjentòw I niech mi ktoś powie że pielegniarki nic nie robią i za dużo chcą zarabiać

#88  2019.07.24 23:07:21 ~Plg

Do 87 u mnie na oddziale jest to samo.Nie zmyślam 5 razy miałyśmy opiekunkę jak była podbramkowa sytuacja.

#89  2019.07.25 09:24:46 ~Do 87

Stanowczo za dużo zarabiają

#90  2019.08.06 09:25:19 ~Damaris

U nas pielęgniarki pracują od godz.7,00 praktycznie tylko do 12,00 a później siedzą i piją kawę, są bardzo przemęczone. Gdy przychodzi pacjent to trzeba je wołać, bo one siedzą w pomieszczeniu socjalnym i odpoczywają po "ciężkiej pracy". O godzinie 14,00 idą już do domu a w międzyczasie to zrobią zakupy, pójdą do fryzjera i zrobią sobie paznokcie. To jest naprawdę bardzo ciężka praca.

#91  2019.08.14 15:24:57 ~91

Jak tak dobrze mają pielęgniarki, to dlaczego ich brakuje? Czy ktoś się nad tym zastanawiał? Tylko mi nie mówcie, że wyjechały za granicę! Jest to bardzo niewdzięczna praca, a odpowiedzialność bardzo duża. Polecam wszystkim zazdrośnikom studia pielęgniarskie- będą się mieli wyśmienicie!

Dodaj komentarz