MZ: Tyle zarabia pielęgniarka: magister ze specjalizacją, specjalistka, po LM lub SM.

Wynagrodzenia pielęgniarek i położnych.


MZ: TYLE ZARABIA PIELĘGNIARKA:

MAGISTER ZE SPECJALIZACJĄ, SPECJALISTKA, PO LM LUB SM.

Zobacz także: 

Izby pielęgniarek o techniku pielęgniarstwa. 

Pielęgniarka - opiekun medyczny - technik pielęgniarstwa. Trójkąt bermudzki.

Pielęgniarki robią to samo. Teraz różnica w płacy ponad tysiąc zł. Będzie dwa razy większa!

Jak informowaliśmy na portalu, ministerstwo zdrowia przygotowało projekt ustawy o zmianie ustawy o sposobie ustalania najniższego wynagrodzenia zasadniczego niektórych pracowników zatrudnionych w podmiotach leczniczych.

Celem projektu jest zmiana wysokości tzw. kwoty bazowej, na podstawie której oblicza się najniższe wynagrodzenie zasadnicze tak, aby na dzień 1 lipca 2019 r. uległa ona podwyższeniu z kwoty 3900 zł brutto do kwoty 4200 zł brutto. 

Więcej w sprawie oraz jaki to będzie miało wpływ na obecne wynagrodzenia zasadnicze pielęgniarek czytaj tutaj.

W uzasadnieniu do projektu ustawy ministerstwo zdrowia podało "Aktualne na miesiąc styczeń 2019 r. faktyczne wynagrodzenie zasadnicze brutto – średnia dla wszystkich pielęgniarek i położnych w danej grupie zawodowej".

Poniżej przytaczamy przedmiotowe dane w oryginalnym brzmieniu: 

Grupa 7 - Pielęgniarka z tytułem zawodowym magister pielęgniarstwa albo położna z tytułem zawodowym magister położnictwa, która uzyskała tytuł specjalisty w dziedzinie pielęgniarstwa lub dziedzinie mającej zastosowanie w ochronie zdrowia

4 585 PLN

Grupa 8 - Pielęgniarka albo położna, która uzyskała tytuł specjalisty w dziedzinie pielęgniarstwa lub dziedzinie mającej zastosowanie w ochronie zdrowia, albo pielęgniarka z tytułem zawodowym magister pielęgniarstwa albo położna z tytułem zawodowym magister położnictwa

4 164 PLN 

Grupa 9 - Pielęgniarka albo położna inna niż określona w lp. 7 i 8, która nie posiada tytułu specjalisty w dziedzinie pielęgniarstwa lub dziedzinie mającej zastosowanie w ochronie zdrowia


3 506 PLN 

żródło: uzasadnienie do projektu ustawy o zmianie ustawy o sposobie ustalania najniższego wynagrodzenia zasadniczego niektórych pracowników zatrudnionych w podmiotach leczniczych

Podkreślam! Dane dotyczą "wynagrodzenia zasadniczego brutto – jest to średnia dla wszystkich pielęgniarek i położnych w danej grupie zawodowej" - osobno dla grupy 7, 8, 9.

Powyższe dane uzyskano w wyniku badania ankietowego przeprowadzonego w 885 podmiotach leczniczych.

Wybrał: Mariusz Mielcarek 


 Zobacz także:


Gazeta branżowa pielęgniarek i położnych

Komentarze użytkowników

#1  2019.07.13 08:11:35 ~Położna

Taaaa nigdy takiej kwoty na oczy nie widziałam. Dostaje o 800zl mniej

#2  2019.07.13 08:51:27 ~Zzz

A ja dostaje ponad 1000 mniej mgr i specjalizacja tak nas dyrektor w moim szpitalu docenia. A że mieszkam w miejscowsci gdzie szpital jest jeden to zmiana pracy nie wchodzi w grę bo następny co w miarę płaci to 80 km dojazdów i nasze dyrekcja wie że mało kto zrezygnuje i koło marnych zarobków się zamyka

#3  2019.07.13 09:19:31 ~Ech

Czy te zapisy do tyczą pielęgniarek z DPS, które też w domu pacjenta mu udzielają świadczeń ?

#4  2019.07.13 09:44:51 ~Ewa

A gówno prawda z tymi podstawami dla grup. We Wrocławiu w USK maja to w nosie. Robią co chcą, związki tylko to przyklepują zgodnie z wolą dyrekcji Te wszystkie ustawy to psu o budę rozbić albo nie, bo pies się przestraszy.

#5  2019.07.13 10:04:32 ~M.

Ciekawe bardzo ciekawe gdzie są moje 4tys. Bo na pewno nie na mojej wypłacie.

#6  2019.07.13 10:08:58 ~Ech

Czy takie samo poważanie jak państwo ma do art 84-87 Ustawy o zawodach pielęgniarki i położnej z 2011 r,to pielęgniarka odcinkowa może mieć np. do prawa o ruchu drogowym, oczywiście też nie ponosząc sankcji?

#7  2019.07.13 10:08:58 ~Ech

Czy takie samo poważanie jak państwo ma do art 84-87 Ustawy o zawodach pielęgniarki i położnej z 2011 r,to pielęgniarka odcinkowa może mieć np. do prawa o ruchu drogowym, oczywiście też nie ponosząc sankcji?

#8  2019.07.13 11:25:49 ~Ania

We Wrocławiu w USK licencjat pielęgniarstwa 3550zl brutto ( w tym wliczony oczywiście dodatek ministra). Za magisterkę z tego co słyszałam jest więcej o 100zl :(

#9  2019.07.13 11:31:07 ~K-a

A zakres obowiązków dla tych grup jaki będzie , czy taki sam?

#10  2019.07.13 11:31:07 ~K-a

A zakres obowiązków dla tych grup jaki będzie , czy taki sam?

#11  2019.07.13 11:31:08 ~K-a

A zakres obowiązków dla tych grup jaki będzie , czy taki sam?

#12  2019.07.13 11:31:08 ~K-a

A zakres obowiązków dla tych grup jaki będzie , czy taki sam?

#13  2019.07.13 11:38:39 ~lic.piel.

Zero informacji o jakichkolwiek podwyżkach dla pielęgniarek w DPS.

#14  2019.07.13 11:41:45 ~D

Jasne że taki sam. Nikt nikomu nie odbiera prawa wykonywania zawodu

#15  2019.07.13 11:41:57 ~Maria

A czym różni się praca pielęgniarki z tytułami i tej po liceum ta po liceum zasuwa a Pani magister siedzi w socjalnym i liczy minuty do końca dyżuru. Ludzie zwróćcie uwagę trochę również jak kto pracuje.

#16  2019.07.13 11:44:32 ~lic.piel.

Jesteśmy dyskryminowane?

#17  2019.07.13 11:49:17 ~lic.piel.

Czy pielęgniarki zatrudnione w DPS TO NIE PIELĘGNIARKI?

#18  2019.07.13 12:03:58 ~Xg

Wszystkie jesteśmy pielegniarkami -to prawda. Ale konczylam 5 letnie studia plus 2 lata specjalizacja. Czyli 7 długich lat nauki. I co? I mam zostać na takiej samej pensji? Oczywiście że nie. Studia konczylam bardzo dawno temu a dopiero teraz doczekałam się lepszej kasy. Uczcie się kobiety bo teraz tylko tak będzie.

#19  2019.07.13 12:27:10 ~do 18

Bzdury,jestem w grupie 9 i mam 4,2 tys podstawy.

#20  2019.07.13 12:31:29 ~Xg

Do 19 Gratulacje ale w takim razie u ciebie w pracy gr.7 ma dużo więcej niż ustawa mówi. Wiem że dyrektorzy w niektórych placówkach tak robią. I to jest ok.

#21  2019.07.13 12:47:34 ~do 19

To dlaczego ja w grupie 9 mam 2900? Przeciez za te sama prace nalezy sie taka sama placa chyba robimy to samo bo obie jestesmy pielegniarkami

#22  2019.07.13 12:54:14 ~do 21

Widocznie pensja zależy od placówki,a nie od zgromadzonych dodatkowych kwalifikacji lub ich braku.

#23  2019.07.13 12:57:54 ~dypl piel

Jeżeli państwo zrównuje wyższe wykształcenie ze średnim, to jest to informacja o wadliwości tego pierwszego ( nie spełnienia warunków ustawy opisującej szkolnictwo wyższe). Dlaczego w taki razie państwo nie zamknie wydziałów pielęgniarstwa? Kto weźmie odpowiedzialność za tą okoliczność?

#24  2019.07.13 13:00:17 ~Nina

Pracuję w Dziale Współpracy z Zagranicą na uniwersytecie, mam 2250brutto. Wymagane studia angielskojęzyczne, odpowiedzialność finansowa (rocznie "przelewam" koło 1 miliona złotych). Nie ma szans na podwyżki:/

#25  2019.07.13 13:25:04 ~ja

Tam gdzie ja pracuje,w prywatnym dps, na Slasku(prawie na wsi) kazda z pielegniarek ma 30 zl.netto,bez wzgledu czy po dawnej szkole czy po nowej. Ja jestem po studium pomaturalnym,ktore Unia uznala za studia zawodowe rownoznaczne z licencjatem,nie mam specki ale mam podyplomowke-kurs kwalifikacyjny z opieki dlugoterminowej i 40 lst pracy. Mam 35 zl.za godzine do reki. A znam miejsca gdzie magisterki dostaja po 20 zl.netto

#26  2019.07.13 14:17:55 ~do 24

Masz szansę na podwyżkę i gwarancję pracy ! . Kończysz tylko 3 lata "łatwych" studiów i potem już wykonujesz tylko "proste " i łatwe czynności : karmisz ,myjesz z kału, moczu,wymiocin, zmieniasz pampersy,zmieniasz ułożenie chorym leżacym, przekładasz na boki, podnosisz do góry ,przekładasz z łóżka na wózek i odwrotnie, wozisz na badania, zmieniasz pościel ,myjesz łóżka,odsysasz zalegającą wydzielinę w drogach oddechowych, opatrujesz rany i cuchnące odleżyny,pobierasz materiał biologiczny na badania-kał, mocz, plwocinę, wymazy z gardła, pochwy,odbytu, krew,odnosisz do laboratorium ,wykonujesz transfuzję krwi, zakładasz cewnik do pęcherza moczowego ,zmieniasz worek stomijny, podłączasz płyny infuzyjne, podajesz leki w tym cytostatyczne różnymi drogami,podajesz insuliny,mierzysz parametry życiowe, obserwujesz chorych, pielęgnujesz chorych pdłaczonych do respiratora, podejmujesz czynności ratujace życie, bierzesz w nich czynny udział, wykonujesz toaletę pośmiertną. Wszystkie te czynnosci starannie dokumentujsz -wersja papierow i komputerowa.To tylko kilka przykładów prostych czynnosci z wielu tych , które wykonują pielęgniarki we wszystkich oddziałach szpitalnych. A jest jeszcze masa innych, specyficznych dla danego oddziału. Jeśli będziesz pracować na zmiany tj ok 7-dmiu 12- godzinnych nocnych zmian w każdym miesiacu i większość swiąt , sobót i niedziel( noc lub dzień) to możesz zarobić prawie dwa razy tyle co obecnie ale musisz dobrze wybrać bo np w DPS-sie pielęgniarki robiąc to co wyżej i jeszcze wiecej zarabiaja tyle co ty.

#27  2019.07.13 14:43:12 ~do 22

Dlaczego pensja zalezy od placowki? Przeciez jest ustawa o wynagrodzenieach w ochronie zdrowia. Pielegniarka to pielegniarka niezaleznie gdzie pracuje powinny zarabiac tak samo w calej Polsce bo wykonuja taka sama prace.

#28  2019.07.13 14:59:31 ~Iga

Rozumiem,ze moze byc roznica w pensji jesli sa rozne stanowiska i zakres obowiazkow. Ale praca na identycznym stanowisku z roznica w pensji 2000 tylko dlatego,ze konczylo sie rozne szkoly to przegiecie. Jesli ja mam zarabiac 2000 mniej,krotko przed emerytura,to bede sie przez ten miesiac obijac. Niech ta co wiecej zarabia zaangazuje swoje wylakierowane paluszki i pojdzie wreszcie pracowac

#29  2019.07.13 15:08:28 ~Do 27

Masz rację! Ceny produktów żywnościowych,wynajmu mieszkania, kosztu fryzjera czy mechanika też powinny być identyczne w całym kraju.

#30  2019.07.13 15:35:42 ~do 29

Ceny o ktorych mowisz sa akurat w calym kraju podobne natomiast pensje pielegniarek miedzy szpitalami i miastami kolosalnie zroznicowanie a chyba nie jest to sprawiedliwe bo szkoly w calej Polsce ksztalca na takim samym poziomie i prace tez wykonujemy taka sama.

#31  2019.07.13 15:37:39 ~do Igi

A ja nie rozumiem twojego sarkazmu tez mozesz pomalowac sobie paznokcie a skoro zarabiasz mniej tzn ze twoje wyksztalcenie i twoja praca sa tyle warte.

#32  2019.07.13 16:05:03 ~Gosia

Według kodeksu pracy za taką samą pracę należy się taka sama placa, a za ukończone studia czy specjalizacje powinien być dodatek.Mamy taką samą odpowiedzialność.

#33  2019.07.13 16:50:33 ~K-a

Do18 .Ja ukończyłam LM 5 lat + 2,5 roku licencjatu właśnie ,aby się dokształcić , ale nadal łapię się na gr.9 jestem w takim wieku,że mgr.nie ma sensu robić , ale są wypracowane lata za które nie ma wysługi. Nie jest więc tak że ty po LM nie chce się,tylko nie ma po co.

#34  2019.07.13 17:03:09 ~A.

Do ~Maria Mam tytuł mgr i specjalisty zasuwam na oddziale i staram się by pacjent był pod jak najlepszą opieką nie zapominając również o jego problemach, zmartwieniach psycho-społecznych, a niektóre koleżanki po SM lub LM siedzą w socjalnym lub na papierosie odliczając czas do wyjścia, narzekając i nieraz wyładowując swoją frustrację na chorych. Proszę zatem nie pisać dyrdymałów, że wyłącznie Panie z wyższym wykształceniem niewiele z siebie dają w pracy!

#35  2019.07.13 17:17:35 ~do 34

Panie pielegniarki po LM i SM czesto nie wiedza co to sa problemy psychospoleczne bo nie znaja podstaw psychologiii i psychoterapii ktore sa na studiach licencjackich i magisterskich oraz specjalizacjach ale jak sie nie ma po co uczyc i zaniza swoja wartosc to mozna tylko sluzyc.

#36  2019.07.13 17:52:38 ~W moim

Szpitalu magister pielęgniarstwa że specjalizacja 4350zl zasadniczej tj od lipca 2019 r, a po liceum medycznym 4650zl dla wybranych, niestety siatka płac to nie regola.

#37  2019.07.13 18:48:34 ~Gość

Ustawa ta ustawa Wszyscy muszą się tego trzymać. Nie rozumiem że pozwalacie sobie żeby tego nie przestrzegano. Od czego macie związki zawodowe? U nas jest to przestrzeganie od początku.

#38  2019.07.13 19:22:37 ~K-a

Jeżeli taki sam zakres obowiązków ,to płaca powinna być taka sama. Jeżeli zajmuje wyższe stanowisko i ma mgr.czy specj. to i inny zakres obowiązków i płacę. Te podziały na mgr.specj. po LM ,po SM doprowadziły do rozbicia środowiska pielęg. I to właśnie widać w komentarzach ,a przecież wszystkie jesteśmy pielęgniarkami z takim samym prawem wykonywania zawodu.

#39  2019.07.13 19:38:40 ~Gość

Powtarzam -ustawa jest i działa. Komentarze tego nie zmienią.

#40  2019.07.13 19:50:48 ~Ula

Jest to bardzo przykre że koleżanka koleżance jest wilkiem. W każdym zawodzie jest stopniowana pensja w zależności od wykształcenia. Tylko pielęgniarki nie potrafią się z tym pogodzić. Recepta jest jedna Szanowne Koleżanki zapraszam do szkoły teraz są takie możliwości że każdy może mieć tytuł magistra ze specjalizacją i 4690 zł podstawy i 5 lat minimum wyjęte z życia rodzinnego. Powodzenia.

#41  2019.07.13 19:55:31 ~Ann

To nauczyciele tak mało zarabiają a one tyle to absurd. Ciągle tylko nadstawiaja kieszenie a potem nawet do pacjenta nie dochodzą a pańska się jakby były lekarzami

#42  2019.07.13 20:17:08 ~Cf

Rzeczywiście wiedzą zrownujemy się z lekarzem. Ale kieszeni nie nadstawiamy -proszę pani. Mamy Honor Godność i swoje lepsze pieniądze.

#43  2019.07.13 20:17:44 ~Do 40

Popieram! Do nauki!

#44  2019.07.13 21:03:28 ~do 40

Wyluzuj,nie trzeba się aż tak męczyć i poświęcać.Takie stawki niedługo będą osiągalne nawet dla "nieuków".Emerytki nie będą pracować wiecznie.

#45  2019.07.13 21:23:40 ~do 38

Smieszne za taki sam zakres obowiazkow taka sama placa ciekawe kiedy i gdzie tak jest lub bylo. Jak place byly zalezne od lat pracy to bylo super bo im starsza tym wieksze pieniadze. Jezeli powstala ustawa o wynagrodzeniu zaleznym od wyksztalcenia tzn ze teraz jest czas dla mlodych i o nich sie mysli a nie o pielegniarkach ktore za chwile przejda na emeryture.

#46  2019.07.13 22:31:06 ~K-a

Do 45. Może to i śmieszne, ale sprawiedliwe. Jestem realistką i wiem że sprawiedliwie nie było, nie jest i nie będzie.

#47  2019.07.14 01:08:14 ~do 41

Spdj Prostaku !

#48  2019.07.14 06:05:49 ~Gość

Czemu nikt nie czepia się nauczycieli. Mianowany czy dyplomowany tak samo uczy jak ten bez tego tytułu, a lepiej zarabia Ma dużo wyższą pensję. I tu jest ok.Pielegniarka po studiach wykonuje to samo co ta bez i jest wielkie halo. Za naukę i podwyższanie kwalifikacji kochani płacą wszędzie. Taka jest prawda i takie są fakty. Chcecie więcej zarabiać -uczcie się!

#49  2019.07.14 08:10:43 ~do 48

Niech do takich jak ty w końcu dotrze,że pielęgniarkom nie płaci się za kwalifikacje tylko za miejsce pracy.W DPS mgr i specj zarabia mniej niż LM w szpitalu w większym mieście.Tu jest problem i od jego naprawy należy zacząć.

#50  2019.07.14 11:04:43 ~Gość

To zaczynaj mądralo! Wszędzie płacą za wykształcenie i kwalifikacje! Dalej jesteś w głębokiej komunie i tkwij sobie w niej. Kto się uczy ten ma

#51  2019.07.14 11:35:17 ~Aga

Jako mgr że specjalizacja w życiu nie widziałam takich pieniędzy jakie oni podają. Po cholere oszukiwać społeczeństwo!

#52  2019.07.14 12:12:17 ~Do 41

Proszę uczyć się podstaw pielęgniarstwa, bo za parę latek tylko Ann będzie zmieniała pampersika babci, mamusi lub tatusiowi. Młode, po studiach pielęgniarki nie będą pracować z takim polskim buractwem. We wszystkich normalnych krajach płacą lepiej i są lepsze warunki pracy, więc zawód pielęgniarki wymrze ( dalej będą się kształcić ale 90% to na eksport) i taki ch.m, jak Ann będzie się do tych studiów dokładać, co mnie cieszy osobiście najbardziej.

#53  2019.07.14 12:28:03 ~A

Pielęgniarki po LM nie znają podstaw psychologii? Więcej godzin psychologii miałyśmy przez te 5 lat nauki niż Ty na studiach koleżanko. Warto się zorientować zanim się napisze jakąś bzdurę. Pozdrawiam wszystkie koleżanki.

#54  2019.07.14 13:52:06 ~Mar

Nienawiść nienawiść i jeszcze raz nienawiść.Jestem po LM studiach licencjackich pomostowych z mgr i specjalizacją.Czekalam dnia kiedy ten trud zostanie doceniony.Wielokrotnie słyszałam na co ci to i tak robisz to co wszyscy.Nieprawda.Niech każda z nas spojrzy co tak naprawdę robi na dyżurze. Czy wszystkie swoją pracę wykonujemy sumiennie.Chyba nie.Kiedy rano słyszę od koleżanki,znowu musiałam tu przyjść, to mam dosyć.Ale odpowiedzialność spada na cały zespół.I zasuwam szczerze powiem nadal z satysfakcją.Pomimo iż moja zasadnicza to tylko 3750.Pozdrawiam koleżanki zarówno z pasją jak i totalnym wypalenie zawodowym

#55  2019.07.14 19:37:24 ~do 54

Męczy cię otoczenie,chyba czas na emeryturę.

#56  2019.07.15 01:00:16 ~Iwa

Uważam, że młodemu pokoleniu pielęgniarek się w d. pomieszało.Wielce wyuczone,prawie psycholodzy,przeceniacie swoje kompetencje! Nie robicie NIC WIĘCEJ OD TYCH PRAWI EMERYTEK ,I JESZCZE OD NICH DUZO MUSICIE SIE NAUCZYĆ.NAUKA NA PIELEGNIARSTWIE W DAWNYCH LICEACH MEDYCZNYCH MIAŁA INNY WYMIAR,I NIECH WAM SIE NIE WYDAJE ,ŻE JESTEŚCIE SUPER MĄDRE BO MACIE MGR.ŻYCIE WERUFIKUJE TE WASZE KOMPETENCJE.A jaka rola jest opiekunów, którzy za Was oddalają brudną robotę,a Wy uważacie, że jesteście od tej czystszej.No nic tylko teraz na medycynę startować!

#57  2019.07.15 01:14:58 ~Iwa

Tylko czekać na to ,że przejmiecie pracę lekarzy Panie z MGR.Dowiedzcie się, a potem piszcie głupoty jak wyglądała kiedyś nauka i dyscyplina w LICEACH pielęgniarskich.Ciekawe kto ma lepsze podejście do pacjenta i większą wiedzę?

#58  2019.08.03 00:11:29 ~Plg

Do 35.Pielęgniarki po LM i SM znają dobrze psychologię.Czy Ty uważasz,że one kończyły tylko te szkoły.Kiedy do Was dotrze,że one mają pokończone przeróżne kursy kwalifikacyjne i specjalistyczne,studia w pokrewnych dziedzinach.Co kolwiek by nie robiły wszędzie była pedagogika i psychologia.Oczywiście najlepsza psychologia to lata pracy.Jak widać daleko Ci jeszcze do nich.Wielu rzeczy nie wiesz.Przykre takie poniżanie koleżanek.One wkrótce odejdą.Na kim będziecie wyżywały się? Na pacjentach? .

#59  2019.08.05 09:40:12 ~Aga

Mam magistra i specjalizację. Razem z kasą ministerialną mam 3300 podstawy! A 4580? Mam.bo pracuję na półtorej etatu. A szpital co na to ? Nie da więcej bo szpital utonie przez pielegniarki ! I tak od lat.lekarz dostanie bo bez niego szpital nie istnieje A pielęgniarkę zastąpi ratownik, opiekun i niedlugo Pani ze spożywczego.pozdrawiam wszystkie kolezanki ktore sie dokształcały kosztem bycia gościem w domu a teraz są gościem żeby zarobić na godne życie rodziny, nie swoje ,bo na swoje nie mają czasu.

#60  2019.08.19 22:40:58 ~Zyta

Drogie koleżanki wstyd, że się nie potrafimy szanować. Różnicujecie poziom wiedzy między mgr a po LM. Prawda jest taka,że wiedzę zdobywamy przez doświadczenie i kolejne lata pracy. Jestem po LM, potem licencjat pomostowy, mgr, specjalizacja i kilka kursów. Nie uważam , że pozjadała wszystkie rozumy ale za podnoszenie kwalifikacji musi być gratyfikacja pieniężna, tak jest wszędzie i we wszystkich zawodach.

Dodaj komentarz