Związek pielęgniarek: "nie pożądamy" różnicy 2200 pomiędzy pielęgniarkami w podstawie.

Nowa siatka płac pielęgniarek i położnych.

Zobacz także:

Związek pielęgniarek: widzimy ogromną konieczność nowelizacji współczynników pracy.

Związek: pielęgniarki z licencjatem są potraktowane gorzej.

O siatce płac pielęgniarek w sejmie powiedziano.

Pielęgniarki: siatka płac w szpitalach wywrócona do góry nogami!

Salowa zarobi więcej. Trzeba pomyśleć znów o pielęgniarkach.

Oszukają pielęgniarki? Kwota bazowa uwolniona nie 1 stycznia 2020 roku?

Pielęgniarki czeka pilna zmiana siatki płac oraz wskaźników pracy...

Jaka podwyżka dla pielęgniarek od 1 lipca 2019 roku?


ZWIĄZEK PIELĘGNIAREK: "NIE POŻĄDAMY" RÓŻNICY

2200 POMIĘDZY PIELĘGNIARKAMI W PODSTAWIE

Posiedzenie sejmowej komisji zdrowia w dniu 17 lipca 2019 roku w sprawie: pierwsze czytanie i rozpatrzenie rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy o sposobie ustalania najniższego wynagrodzenia zasadniczego niektórych pracowników zatrudnionych w podmiotach leczniczych.

Czytaj także: Piszą "umarł". A nie, że z braku pielęgnacji!

Czytaj także: Radziwiłł: Opiekunowie powinni zdobyć uprawnienia pielęgniarki.

Przewodnicząca OZZPiP Krystyna Ptok:

(...)

Chcę jednak podkreślić, że tę kwotę 2688 zł, która tu jest w dziewiątej grupie pielęgniarek, dostaje osoba, która kończy w tej chwili studia i wchodzi do systemu. Zatem ona nie posiada żadnej wysługi lat. Powiem też, że te pielęgniarki, które pracują szczególnie w przygranicznych miejscowościach naszej zachodniej granicy, jeśli otrzymują dyplom, który uprawnia je do wykonywania zawodu za granicą, to niedaleko mają przejście graniczne i mogą ten zawód wykonywać u Niemców.

Ze strony Ogólnopolskiego Związku Zawodowego Pielęgniarek i Położnych widzimy ogromną konieczność nowelizacji ustawy pod kątem współczynników. Zostały one narzucone. Nie mieliśmy możliwości negocjować tych współczynników na poziomie trójstronnego zespołu, nawet Rady Dialogu Społecznego. Nie byliśmy z tego zadowoleni wszyscy. Wszystkie organizacje związkowe dawały propozycje. Chciałabym, żeby ta nowela została dokonana jeszcze przed wprowadzeniem kwoty 5200, bo, proszę państwa, dojdzie do sytuacji, jeśli chodzi o różnicę w wynagrodzeniu pielęgniarki ze specjalizacją i pielęgniarki z licencjatem – nożyce będą wynosiły 2200 zł na podstawie wynagrodzenia. To są ogromne pieniądze i taka różnica przez nas nie jest pożądana. My uważamy, że te różnice w jednej grupie zawodowej, przy poszczególnych kwalifikacjach, powinny być spłaszczane. Dlatego jestem jak najbardziej za wnioskiem pani przewodniczącej Ochman o nowelizację ustawy w zakresie współczynników pracy, kwalifikacji i stanowisk, bo one naprawdę wzbudzają ogromne emocje. Dziękuję bardzo.

Czytaj także: Piszą "umarł". A nie, że z braku pielęgnacji!

źródło: stenogram posiedzenia komisji

Wybrał: Mariusz Mielcarek 

UWAGA WAŻNE!!!! Nowy urlop szkoleniowy dla pielęgniarek czeka na podpis prezydenta.


Gazeta branżowa pielęgniarek i położnych

Komentarze użytkowników

#1  2019.07.28 12:21:04 ~iwona

Oczywiście, że nie pożądaciw Byle te przed emeryturą za lata ciężkiej roboty, o której młódki z mgr nie mają zielonego pojęcia, nie miały więcej niż te z mgr. W tym zawodzie duma z mgr jest większa niż rzeczywista wiedza i doświadczenie.W tym mgr są podobne do bogów lekarzy.

#2  2019.07.28 12:24:34 ~Do #1

Święta prawda.

#3  2019.07.28 12:48:52 ~eliza

Mam licenciat ,specjalizację,25 lat pracy i podstawę prawie taką samą jak młoda pielęgniarka po szkole.dyrekcja dorzuciła im jeszcze parę groszy dodatkowo i mają po 3600.NIECH IM DOŔZUCA ale niech nie zapomina o starych pracownikach.Mi rząd kombinuje dać urlop zdrowotny po 60.I po o on mi ,żebym pracowała za młode.

#4  2019.07.28 12:56:13 ~Pielman

Do 1 i 2. Proszę zamknąć te zawistne jadaczki. Pieprzone papugi, które jak zwykle nakręcają się wzajemnie. Do roboty, a nie głupoty pisać! Wystarczy już skoków do gardeł w tym zawodzie. Zawsze jakiejś mędzie żal dupe ściska. Piszcie w końcu merytoryczne komentarze, a nie jak stare mohery o dupie marynie.

#5  2019.07.28 13:06:47 ~Ewa

Mam 30 lat pracy. Specjalizacje, mgr, masę kursów a podstawę niższa od pielęgniarki po studiach rozpoczynająca pracę. Musi być jakaś różnica w wynagrodzeniu bo lata praktyki są jak widać nie ważne. Nie po to przeznaczyłam kasę i swój wolny czas po to aby podnieść kwalifikacje. Studia magisterskie dzienne jakie skończyłam z młodzieżą to dwa lata ciągłego biegu, nieprzespanych noc poświęconych na pracę i naukę. Każda pielegniarka może się uczyć ale po co lepiej zazdrościć, opowiadac głupoty i szczuć. Kobiety otrząśnięcie się i do roboty.

#6  2019.07.28 13:15:07 ~do#4

A ty myślisz że jak będzie za lat 20.Przyjdą młode też z mgr bądż doktoratem i będą miały podstawę wyższą niż ty i to dużo więcej od Ciebie a stażu żadnego.I ty jako moherowy berecik bo zastąpisz dzisiejsze moherki też będziesz jęczała i też żal będzie ci dupe ściskał .Więc panuj nad słowzmi.

#7  2019.07.28 13:44:54 ~Bozena

Kończę 34 rok pracy Skończyłam studia 1 i 2 stopnia oraz specjalizację Popieram 5 Ciężko na to pracowałam kosztem urlopu i zaciągniętych kredytów na studia to była moja wola i decyzja żeby podnieść swoje kwalifikacje a tym samym poszerzyć wiedzę Mam porównanie co nauczyłam się w LM a co na studiach Medycyna posunela się o 100 % do przodu Praktyka praktyka wiedzą wiedzą Nie rozumie dlaczego jest tyle zazdrości To każdego indywidualna decyzja Jeżeli ktoś wybrał naukę to nie zazdrości innym wolnego czasu urlopu wykorzystanego typowo na wypoczynek a nie na szkole Wiec dlaczego nie mamy teraz więcej zarobić żeby chociaż częściowo studia się wróciły Jest to przykre Bardzo przykre

#8  2019.07.28 13:51:49 ~Ewa

Do #4 straszny z ciebie (celowo z małej litery) burak.Domyślam się, że "wysoko kształcony". Jeżeli rzeczywiście jesteś związany z pielęgniarstwem,to jest to dramat dla naszego zawodu.

#9  2019.07.28 15:30:30 ~Szkoły

Są jeszcze nie pozamykali

#10  2019.07.28 15:31:59 ~Beata

Witam, mam 30 lat pracy zawodowej i doświadczenie zawodowe . Mam mgr i specjalizację. Robione kosztem wolnego czasu i rodziny. Popieram 5 i 7 za trafne wypowiedzi. W każdej szanujący się firmie osoby wykształcone są szanowane i mają odpowiednie uposażenie. O co ten raban- nic nie stoi na przeszkodzie żeby się uczyć. Samo doświadczenie to nie wszystko. Medycyna poszła do przodu. Zamiast być razem my tylko się kłócimy.

#11  2019.07.28 15:36:04 ~Mam58 lat

Też skończyłam studia, 1,2 stopnia specjalizację, nigdy pieniędzy już nie odzyskam za duże koszty.

#12  2019.07.28 15:39:15 ~Szkoły

Są!

#13  2019.07.28 16:26:48 ~do #4

Jadaczki to mają takie krowy jak ty.Napracowałam się już wystarczająco. A merytoryka jest taka.Młódka bez doświadczenia dostaje większą pensję niż pielęgniarka po lm,z mgr zrobionym później.

#14  2019.07.28 16:31:21 ~Ala

Robicie z siebie głupie baby a młode to do roboty a nie oglądać się na stare bo kiedyś odejdą na emerytury i wtedy społeczeństwo zobaczy co to znaczy opieka nieraz zapłacą za brak opieki. Na czole sobie wpiszcie te magistry i te wszystkie szkolenia.

#15  2019.07.28 17:12:26 ~PIEL

Gdzie płacą tyle tylko za wykształcenie ? Jeżeli robimy to samo, to nie widzę powodu, by różnice wynosiły 2000 zl. Dlaczego taka różnica ? Widać kto i co dla siebie załatwiał. Starsze pielegniarki z licencjatem i specjalizacją zostały bardzo skrzywdzone. Mam nadzieję na sprawiedliwą zmianę współczynników. Koleżanki wchodzące do systemu z magistrem , po 4 latach pracy mają już ukończoną specjalizację. Jak można generować takie różnice ?

#16  2019.07.28 17:41:16 ~Do 15

Sprawiedliwą dla kogo? Nie będzie żadnej zmiany współczynników. Jeśli nie będzie większej różnicy w płacach, to kto pójdzie na studia magisterskie czy specjalizację?

#17  2019.07.28 17:42:39 ~do #15

Które ze stanowisko poza asystentkami wg rozporządzenia wymagają mgr? w kwestii wymagań stanowiskowych chciałabym wiedzieć jakim zakresm obowiązków różni się starsza pielęgniarka i młodsza asystentka? bo u nas niczym.Null.

#18  2019.07.28 19:50:25 ~Do 17

Nie asystentka tylko asystent pielęgniarstwa.

#19  2019.07.28 19:59:13 ~Anna

Nigdy nie słyszałam, żeby lekarzowi z 30 letnim stażem kazano zrobić na nowo dyplom,bo ten co ma jest za stary.Docenia się jego doświadczenie.W zawodach medycznych każdego dnia czegoś uczymy się,pod warunkiem ,że nie jesteśmy odporni na wiedzę.

#20  2019.07.28 20:05:52 ~51?

Lekarz z czynnościami felczera asystentem?

#21  2019.07.28 21:19:08 ~do # 18

Jaki asystent? feminizm wymaga właściwej końcówki.A co poza tym merytorycznie wnosi to do sprawy?

#22  2019.07.28 22:35:05 ~Do 21

Ręce opadają, jakie pielęgniarki są uczone. Przeczytaj ustawę o kwalifikacjach wymaganych na danych stanowiskach pracy w ochronie zdrowia, to może przestaniesz mylić asystenta pielęgniarstwa z asystentką i przestaniesz pisać bzdury. Zaręczam, że feminizm nie ma tu nic do rzeczy.

#23  2019.07.29 06:42:46 ~#22

Nic kobitko nie mylę.Asystentka to poprawna nazwa tego stanowiska w odniesieniu do kobiety.Jakkolwiek ustawodawca sanej asystentki nie przewidział a jedynie stomatologii.Ręce opadają od nadmiaru merytoryki.Proszę podać różnice w zakresie obowiązków a nie przerzucać się znajomością rozporządzenia.Powiedziałam u nas jest zero różnicy,null. Dlaczego więc ma być zróżnicowane wynagrodzenie?

#24  2019.07.29 07:45:33 ~Piel

Do 23. Nie pisz głupot i nie myl pojęć. Mam stanowisko asystenta pielęgniarstwa, nie asystentki i pracuję na odcinku. Obowiązki mam takie same jak każda inna pielęgniarka odcinkowa. Nikogo to nie gryzie, bo w szpitalu od dawna obowiązuje taka siatka płac i funkcjonowala ona na długo przed powstaniem tej ustawy, a jeżeli nawet, to każdy wie, jakie ma zaszeregowanie i że jest ono zgodne z posiadanym wykształceniem, a nie doświadczeniem. Po prostu godzi się z tym, albo podejmuje dalszą naukę. Większość wybrała tę drugą opcję, nawet w wieku 50+.

#25  2019.07.29 09:50:30 ~do#24

Możesz się nazywać asystentem pielęgniarstwa i toczyć boje o "ka", co nie zmienia faktu, że zakres czynności jest taki sam jak pielęgniarki po lm. Zatem skoro ustawa uwzględnia jedynie wymagane kwalifikacje, to przy takich samych czynnościach nie ma potrzeby pielęgniarki z mgr.Mówię to jako osoba z mgr po liceum, której kwalifikacji nie uwzględniono przy podwyżce. I nie jestem jedyna.Za to młódka po studiach robiąc mniej niż my, bo sorry nie ma jeszcze doświadczenia z tytułem asystentki pielęgniarstwa ( mamy też pana asystenta) ma z mety więcej niż my. To jest absolutnie oburzające, bo różni nas nie tylko wiek, doświadczenie ale przy tym samym wykształceniu - wynagrodzenie.

#26  2019.07.29 10:48:38 ~Piel

A mnie to nie oburza, bo sama przy zmianie pracy dostałam dużo mniej, niż starsze na oddziale, pomimo wieloletniego doświadczenia i lepszego wykształcenia. Wtedy było wszystko ok, a teraz kiedy dostaję podwyżki zgodnie z ustawą, to już jestem be, bo mam więcej od nich. I nie powiedziałabym, że "młódki" gorzej pracują od starszych, a wręcz przeciwnie. Mnie, jako osobie po LM z magistrem i specjalizacją, osobiście lepiej pracuje się z młodszymi, bo im się chce w przeciwieństwie do wiecznie jęczących starszych, które tylko zrzędzą, latają z dyżuru na dyżur i są opryskliwe w stosunku do pacjentów.

#27  2019.08.01 18:40:23 ~Pigułka

Powiem WAM , że znam pielęgniarki magisterki ze specjalizacją ,które nie umieją wykonać podst.czynności pielęgniarskich np.założyć cewnika Foleya! ŻENADA!

Dodaj komentarz