Praca i życie pielęgniarki w Irlandii

Praca za granicą

 

 

JAKIE MOŻLIWOŚCI DAJE IRLANDIA?

 

 

Irlandia ma wiele do zaoferowania pielęgniarkom przenoszącym się z Polski: rewelacyjne zarobki, pakiet relokacyjny, stałą umowę o pracę, a także doskonałe zaplecze szkoleniowe. To idealna lokalizacja dla osób, które chcą rozpocząć pracę w nowoczesnych ośrodkach, gdzie zauważa się i docenia zaangażowanie w wykonywanie codziennych obowiązków.

Szczególnie poszukiwane są pielęgniarki, które mają doświadczenie w geriatrii lub chciałyby rozwijać i kształcić się w tym kierunku.

Średnie wynagrodzenie wynosi 1820 euro na godzinę dla zarejestrowanych pielęgniarek. Pracodawcy dają możliwość podjęcia pracy w trakcie rejestracji w tzw. programie Pre registered nurse ze stawką 12-14 €/h. Ponadto irlandzcy pracodawcy oferują pielęgniarkom z Polski pokrycie opłaty rejestracyjnej w izbach pielęgniarskich (495 euro) oraz kosztów przelotu z Polski do Irlandii, zapewniają też zakwaterowanie na okres początkowy oraz proponują pakiet relokacyjny na start.

Irlandia jest doskonałym krajem dla osób przenoszących się z dziećmi, bowiem wszystkie osoby mieszkające w Irlandii i posiadające dzieci otrzymują od Państwa Child Benefit (inaczej nazywany Children’s Allowance). Przysługuje on rodzicom lub opiekunom dzieci poniżej 16 roku życia lub do 18 roku życia, jeżeli dziecko kształci się w pełnym wymiarze godzin albo jest niepełnosprawne. Dla bliźniaków Child Benefit wypłacane jest w wysokości 1,5 stawki na każde dziecko.

Dla trojaczków i dzieci z innych ciąż mnogich, wypłacana jest podwójna stawka na każde dziecko.  Zasiłek na dziecko wynosi 135 euro miesięcznie na każde dziecko (płatne w pierwszy wtorek każdego miesiąca). 

Dla większości osób zmiana pracy jest dużym wyzwaniem i stresem, a gdy do tego doda się również zmianę kraju zamieszkania, robi się to już bardzo poważna sprawa.

Pracownicy PCQ Recruitment wiedzą o tym i dlatego towarzyszą kandydatom na każdym kroku – zaczynając od stworzenia profesjonalnego CV, poprzez przygotowanie językowe do rozmowy z przyszłym pracodawcą i koordynację rejestracji w NMBI (Nursing and Midwifery Board of Ireland – irlandzka izba pielęgniarska), a kończąc na odbiorze z lotniska i wsparciu w dalszych etapach. Kandydaci, którzy podjęli pracę w Irlandii, chętnie dzielą się swoimi opiniami i spostrzeżeniami. Gdy w ich życiu dzieje się coś niepokojącego, nie wahają się prosić o pomoc PCQ, bo wiedzą, że zawsze mogą na nią liczyć. Główna siedziba firmy mieści się właśnie w Irlandii - w Dublinie, co daje kandydatom duże poczucie bezpieczeństwa i pewność, że w każdej chwili mogą udać się do biura PCQ Recruitment.

PCQ Recruitment to międzynarodowa firma o ugruntowanej pozycji na rynku pracy, od kilku lat specjalizująca się w relokacji pielęgniarek z Polski do Irlandii. 

Aby myśleć o pracy w Irlandii jako pielęgniarka/pielęgniarz, należy spełniać kilka warunków. Najważniejsze z nich to:

• wykształcenie wyższe pielęgniarskie, aby z łatwością zarejestrować się w izbach pielęgniarskich

• znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym swobodną komunikację.

Na stronie internetowej www.pcqnursing.pl można znaleźć ciekawe materiały językowe, dotyczące zagadnień związanych z pracą pielęgniarki/pielęgniarza w domu opieki i szpitalu. Dzięki nim można sobie odświeżyć i utrwalić język medyczny. Ponadto PCQ Recruitment udostępnia kandydatom dodatkowe materiały do nauki angielskiego oraz umożliwia ćwiczenia językowe. Ma to pomóc w przełamaniu bariery w mówieniu oraz w monitorowaniu własnych
postępów.

Należy pamiętać, że współpraca z PCQ Recruitment nie niesie ze sobą żadnych zobowiązań finansowych. Po pozytywnym przejściu rozmowy rekrutacyjnej umowa podpisywana jest bezpośrednio z pracodawcą. Żadna prowizja na rzecz firmy rekrutacyjnej nie jest pobierana z przyszłego wynagrodzenia nowego pracownika. Oferty są dopasowywane indywidualnie do kandydatów. Dokładane są wszelkie starania, aby zarówno pracodawca, jak i kandydat byli zadowoleni ze współpracy. 

Już od pierwszego kontaktu z kandydatami, konsultanci PCQ Recruitment starają się pozyskać informacje o preferencjach związanych z przyszłą pracą: wymarzona lokalizacja, wielkość ośrodka oraz gotowość do wyjazdu. Na tej podstawie opracowywana jest ścieżka działania, przygotowywane jest CV, ćwiczone są materiały językowe oraz odbywają się symulacje rozmowy kwalifikacyjnej. Tak przygotowany kandydat jest gotowy do spotkania z pracodawcą (face to face lub przez Skype’a). W przypadku pozytywnego rozpatrzenia kandydatury (kilka dni po rozmowie) przesyłana jest oferta pracy (tzn. Job Offer Letter), którą należy podpisać, jeśli warunki przyjmujemy. Kolejnym etapem jest kompletowanie odpowiednich dokumentów dla pracodawcy. Po weryfikacji nie pozostaje nic innego, jak tylko ustalić datę przylotu do Irlandii. Z lotniska kandydaci są odbierani przez pracodawcę lub przez pracowników PCQ Recruitment i odwożeni do wcześniej przygotowanego miejsca zakwaterowania. Wszystko jest zorganizowane w taki sposób, aby do minimum obniżyć stres i aby kandydaci czuli pełne wsparcie, a w przypadku jakichkolwiek problemów mieli do kogo zwrócić się o pomoc.

PCQ Recruitment

[email protected]

tel. 797 812 057

 

 

 

Powyższy artykuł pochodzi z Ogólnpolskiej Gazety Pielęgniarek i Położnych