Jestem zatrudniona na cały etat i moje pytanie brzmi: czy pielęgniarka oddziałowa ma prawo wysłać sms do pracownika, że ma przyjść na dyżur? Nie była to sytuacja wyjątkowa, nie była to prośba czy grzeczne zapytanie.

"Układanie" grafików dla pielęgniarek.

Bezpłatny miesięcznik dla pielęgniarek i położnych

Nakład 30 tysięcy egzemplarzy...

Poniżej okładka wydania kwietniowego...

Zapraszamy do lektury...


Dołącz do grupy na facebooku: My pielęgniarki i pielęgniarze jesteśmy OBURZENI!


 

"UKŁADANIE"

 

GRAFIKÓW

.

Jestem zatrudniona na cały etat i moje pytanie brzmi: czy  oddziałowa ma prawo wysłać sms do pracownika, że ma przyjść na dyżur? Nie była to sytuacja wyjątkowa, nie była to prośba czy grzeczne zapytanie.

Mało tego sms był wysłany ok godz. 16 a dyżur rozpoczyna się o 19! Czy to  prawda, że pielęgniarka będąca pracownikiem szpitala ma być dyspozycyjna o każdej porze dnia i nocy? Czy my jesteśmy własnością zakładu pracy? Wykształcona i inteligentna:) pani oddziałowa zmieszała pracownika z błotem i kazała szukać nowej pracy a naczelna powiedziała, że takie jest prawo!!!

Co możemy zrobić? Atmosfera w pracy jest nie do zniesienia.

Dane teleadresowe autora korespondencji do wiadomości redakcji Portalu


8 kwietnia 2018 roku - Kilka przykładów "podłych praktyk"! Z licznych maili do redakcji Portalu Pielęgniarek i Położnych, wyłania się problem w kwestii układania grafików dla pielęgniarek i położnych przez pielęgniarki oddziałowe...

9 kwietnia 2018 roku - Temat układania grafików ciąg dalszy... U mnie największym problemem są wolne weekendy. Jakimś dziwnym trafem, tylko określona grupa pielęgniarek ma je zagwarantowane - dwa a nawet i trzy. Na pytanie, dlaczego tak jest, słyszymy odpowiedź, że według przepisów, należy się co czwarta niedziela. Tylko dlaczego to prawo dotyczy tylko części zespołu pielęgniarskiego?


5 kwietnia 2018 roku - Telewizja rządowa:  "Udało nam się porozmawiać z lekarką pracującą w szpitalu ze Złotoryji. Kobieta potwierdza wersję zwolnionej pielęgniarki, ale prosi o anonimowość...".

5 kwietnia 2018 roku - Wideo - wywiad z zwolnioną pielęgniarką ze złotoryjskiego szpitala: nie czuje, żebym działała na szkodę spółki! Ja działałam w imieniu i na rzecz pacjentów. Ich bezpieczeństwa i bezpieczeństwa personelu...

Więcej o sprawie pielęgniarki ze szpitala w Złotoryji

DOŁĄCZ do grupy:

My pielęgniarki i pielęgniarze jesteśmy OBURZENI!

https://web.facebook.com/groups/1736775269711907/

Komentarze użytkowników

#1  2018.04.09 14:08:54 ~mm

Ja odpowiedzialabym ze właśnie siedzę z kolezanka przy drinku.

#2  2018.04.09 14:45:24 ~mery

Przełożona powinna do Ciebie zadzwonić zapytać, wiadomości nie musiałaś odebrać tym bardziej jeśli to telefon prywatny nie służbowy . Ja bym powiedziała że stłukł mi się wyświetlacz i nie odczytałam.

#3  2018.04.09 15:23:14 ~Joanna

Czy to prawda, że pielęgniarka będąca pracownikiem szpitala ma być dyspozycyjna o każdej porze dnia i nocy? I ma obowiązek ciągłego patrzenia na ekran telefonu? Kobieto, co za bzdurne pytanie. Nie ośmieszajmy się. Miałaś tego dnia tzw "dyżur pod telefonem" ? Bo jeśli nie to nie widzę powodu, żeby być w gotowości do podjęcie pracy. Oczywiście, że nagłe i wyjątkowe sytuacje się zdarzają, ale normalna oddziałowa dzwoni i się pyta. Ja w swoim wolnym czasie mogę robić różne rzeczy, być gdzieś poza miejscem zamieszkania, czy też coś wypić mocniejszego i nie zawsze mam przy sobie telefon.

#4  2018.04.09 15:30:05 ~pielęgniar

Bywają sytuacje nie do przewidzenie i wtedy oddziałowa bierze telefon i prosi koleżanki o pomoc, niestety jak żadna i może ( nie chce) to przychodzi na dyżur sama. Forma wysyłania wiadomości SMS nie jest właściwa, nie może mieć pewności , że ktoś odczyta na czas i może przeorganizować sobie tak czas , aby przyjść na dyżur.

#5  2018.04.09 15:33:52 ~,,,,,

Nikt nie ma obowiązku podawania swojego numeru telefonu pracodawcy.

#6  2018.04.09 15:41:44 ~piel. dypl

A może jesteśmy świadkami działania innego organu ustawodawczego, o którym Konstytucja RP milczy (na razie? )?

#7  2018.04.09 16:42:56 ~Piel.

i kotlecik odgrzewany gotowy i radosna tworczosc gotowa felietony ble ble ble i tak do u. smierci bo inaczej nie można - zero konkretnej walki nadal

#8  2018.04.09 16:44:00 ~do 7

Popieram

#9  2018.04.09 18:26:30 ~odpowiedź

Nie odebrałam wiadomości bo właśnie uprawiałam seks z mężem :-)

#10  2018.04.09 19:25:26 ~?

Do 7 Jaką TY konkretna walkę prowadzisz? Efekty? Konkrety?

#11  2018.04.09 21:38:09 ~do 10

A Ty co ? Popieram 7 dlaczego nie potrafimy nic zrobić tylko przez lata pisać i skarżyć - przecież 7 daje do zrozumienia ze w takich kwestiach musicie być odważne do tych swoich oddzialowych - do przedszkola przeciez nie chodzicie ! Zajmijmy się szerokozakrojona i poważna walka w realnym świecie - pazerna harowka to zakala nr 1 !

#12  2018.04.09 21:44:58 ~itd.

Do 9 ale prostactwo, seksizm - typowe w stylu pielegniarek - a może z chorym bo te stringi? A może byś napisała, że jesteś w teatrze? A poza tym gdzie tu wasza asertywność ? Dlaczego macie się tłumaczyć i usprawiedliwiać - kiedy te pielęgniarki zmadrzeja ?

#13  2018.04.09 21:48:28 ~do 9

Obrzydliwe bo tak piszą zazwyczaj te pazerne harowy niedomyte bo haruja non-stop - a jeszcze po seksie smród a fuj ! oj sa prostaczki wsrod nas sa !

#14  2018.04.09 21:52:40 ~piel.

Do 13 prawda

#15  2018.04.09 22:05:57 ~Gosia

A wystarczyło odpisać że jeżeli koleżanka nie miała dyżuru pod telefonem to nie musiała przychodzić i nie musiała odbierać tego sms-a. Może nie wie jakie ma prawo. A tu tyle plugawosci znowu.

#16  2018.04.09 22:24:06 ~Yxv

Do 13 i 12. Ha ha hi hi .Nie gorszyć się proszę przecież dla pielęgniark nic co ludzkie nie jest obce. Z teatrem w postaci tragedii albo kiepskiej komedii mam do czynienia w pracy .

#17  2018.04.09 22:29:18 ~itp.

Do 16 bez komentarza cd. prostactwa pewnie zaharowanego pazernie

#18  2018.04.09 22:30:45 ~do 15

I prawdy

#19  2018.04.09 22:30:46 ~do 15

I prawdy

#20  2018.04.09 22:39:30 ~Piel.

Tematy zastępcze - kiedy się spotykamy ? 12 maja tuż, tuż ! Kierowcy autobusów min. 4,400 plus premia wykształcenie min. wiadomo a czy pielęgniarka lżej pracuje a jakie kwalifikacje posiada ? Od 1 maja mają zapowiedziane podwyżki - służby mundurowe, kolejne podwyżki włącznie z pracownikami cywilnym. I nie mają aż takich wakatow jak u nas. Na co czekamy ?

#21  2018.04.09 23:02:57 ~Yxv

Do itp Kiepski psychlog z Ciebie

#22  2018.04.09 23:17:43 ~Bzdura

Czy Pielęgniarka oddziałowa opłaca ci abonament za telefon? Telefon jest to rzecz prywatna,chyba że Ci szpital zakupił i podpisałaś lojalkę o tym że odbierasz smsy u rozmowy,mój numer chciała dyrekcja do bazy danych w razie czego to powiedziałem wała i się odchrzanili

#23  2018.04.10 02:10:00 ~On35

Jeśli podpisałaś umowę o pracę na stanowisko NIEWOLNIK. To faktycznie musisz uznać ten sms za wiążący! hehe

#24  2018.04.10 07:38:19 ~Piel.

Ale odzew ale jakby tak o wyksztalceniu to by jad poszedł Popieram 20

#25  2018.04.10 11:03:30 ~piel

Jestem poza miejscem zamieszkania, tak odpowiadałam i nie zdążę dojechać. To było w dobrych czasach. Gdy oddziałowa zaczęła przesuwać mnie z lepiej płatnych niedziel, na inne dyżury, bo godniejszych nie śmiała, poprosiłam o pokazanie mi zestawienia niedzielnych dyżurów , nawet chciała to zrobić, ale to co zobaczyła przestraszyło ją i szybko zgasiła ekran. Od lat mam spokój, a gdy mnie przesuwa to np. na nockę, na dyżur jak za niedzielę i ciągle dodaje, żebyś nie była stratna. Asertywni mają lepiej.

#26  2018.04.10 11:17:15 ~piel

Ludzie kochani, dlaczego my ciągle o tych mobbingach, weźmy się ogarnijmy, rzućmy w p.u te etaty, pracujmy godnie na jednym ewentualnie jeszcze u prywatnego, ale nie w państwowych szpitalach, bo to przez to ani podwyżki, ani porządnego grafiku. Teraz się za kontrakty wzięli, jeden etat w szpitalu na ZUS, i kontrakt i zapieprzają i z walizką do pracy, i kątem mieszkają i harują na te kredyty. Bankomaty. Właśnie umarły 2 moje koleżanki po 40 tce, ale nie z przepracowania, były chore. Czy warto tak gnać ? Żyjmy , miejmy czas dla bliskich.

#27  2018.04.10 11:24:09 ~Do autora

Komisja antymobbingowa, teraz takie są w kilka osób się weźcie , napiszcie pismo, jedno dajcie naczelnej, to będzie wystraszona, że nie reagowała. Nie warto się bać. U mnie nawet Dyrektor mial sprawę i duża przemiana.

#28  2018.04.10 11:29:35 ~Piel

Trzeba na wszystko reagować asertywnie, ale wiem, ze to trudne, sama myślę o jakimś kursie lub wizycie u psychologa. Często źle reagujemy na atak i szybko stajemy się ofiarami, zamiast zawstydzić atakującego. Wiele z nas ma niską samoocenę i to główna przyczyna.

#29  2018.04.10 13:27:49 ~do #12

Czy Ty wiesz co to seksizm ? Twoja wypowiedź to bełkot.

#30  2018.04.10 15:34:53 ~Fem

Za malo wiesz. Kobieta epatujaca seksem to niekoniecznie nimfomanka. Publicznie pisanie o seksie w tym portalu jest prymitywne i wskazuje na sprowadzanie roli kobiety do seksu i do przedmiotowosci. A to takie typowo zwierzęce i prymitywne. I jest to seksizm - ale czy to zrozumiesz używając określenia "belkot" ? Nie ten poziom.

#31  2018.04.10 15:35:54 ~obserwator

Do 30 zgadzam sie w pełni

#32  2018.04.10 15:38:50 ~ja

Do 26 przepracowanie pomogło chorobom - oj pielegniarko Wniosek logiczny.

#33  2018.04.10 15:40:33 ~i ja

Do 29 nie masz wiedzy nie pisz. 12 ma rację

#34  2018.04.10 15:40:48 ~i ja

Do 29 nie masz wiedzy nie pisz. 12 ma rację

#35  2018.04.10 15:44:10 ~do 25

Pracuje na jedną zmianę i nareszcie dbam o zdrowie ! nigdy w życiu żadnych noczek !

#36  2018.04.10 15:44:49 ~do 25

Pracuje na jedną zmianę i nareszcie dbam o zdrowie ! nigdy w życiu żadnych noczek !

#37  2018.04.10 15:46:39 ~od 35

Miało być nocek

#38  2018.04.10 18:25:02 ~piel.

Do 37 prawda a wy się kloćcie o większą ilość nocek jakim kosztem !

#39  2018.04.11 09:51:43 ~Luna

To nie jest oddziałowa tylko idiotka pseudo wykształcona.

#40  2018.04.12 21:44:50 ~Do Autorki

Czy to prawda. że pracownik może wysłać sms-a do oddziałowej o każdej porze, z zapytaniem, czy może się zamienić dyżurami, podając różne powody dla których nie może przyjść do pracy? Oddziałowa może też być z koleżankami, przyjaciółmi itp. Jednak nigdy nie spotkałam się na tym portalu z żadnym wpisem oddziałowej "czy to jest zgodne z prawem". Więc, dlaczego są tutaj tylko wpisy jak to pielęgniarki oddziałowe są złe i niedobre a pozostała reszta zespołu jest przez nie mobbingowana. Solidarność i współpraca w zespole zawsze ma dwie strony. Należy być wyrozumiałym, ale ta wyrozumiałość i współpraca powinna być obustronna, inaczej nie zbudujemy prawidłowych relacji w zespole. Pozdrawiam wszystkie Koleżanki

#41  2018.04.15 15:16:27 ~ewa67

Pracując 26 lat zawsze jak ktoś z zespołu pójdzie na dłuższe zwolnienie reszta martwi się jak zmieni się grafik.Jestem pielęgniarką odcinkową i nie do mnie należy organizacja pracy więc dlaczego ja jestem" karana" za zwolnienie lekarskie innej osoby.

#42  2018.04.15 19:19:33 ~Do#41

A dlaczego Twoje koleżanki będą "karane" w przypadku Twojego zwolnienia lekarskiego - czego oczywiście Ci nie życzę.

#43  2018.04.15 20:17:48 ~,,,,,,,,

Aby mówić o zdrowej współpracy i prawdziwym zespole,należy utworzyć właście warunki,które by stwarzały bezpieczeństwo wszystkim.Wtedy współpraca będzie.A obecne warunki,to niewolnicza praca,gdzie ludzie są przerażeni nadmiarem obowiązków,a co,kiedy jest ich jeszcze więcej,to przekracza siły i możliwości wywiązania się z obowiązków.Strach jest tu uzasadniony.

#44  2018.04.15 21:26:17 ~Do 43

Kontekst Autorki opisuje co innego niż Ty piszesz. Czy to Ty w innych wypowiedziach pisałaś o dyżurach "po cichu" to jest dopiero wbrew Prawu. Do 41 i 42 naprawdę czujecie się ukarane, jak trzeba przyjść na dyżur, gdy wypadnie L4? No jeżeli to jest KARA to jest wbrew Prawu, ale jeżeli Wam coś wypadnie i nie możecie przyjść, DLA KOGO TO JEST KARA? Co Wy piszecie?

#45  2018.07.11 11:44:27 ~!

No oczywiście ,że nie musisz odbierać żadnych smsów,to jest Twój wolny czas i nie musisz się z tego tłumaczyć, nie dajmy się zwariować. Za dyżur pod telefonem trzeba zapłacić!

#46  2019.05.15 17:16:08 ~kula

Za dyspozycyjność sie płaci dodatkowo i trzeba mieć to w umowie prawnie i tyle .

Dodaj komentarz