INFORMATOR - nowa siatka płac pielęgniarek i położnych 2018.

Ogólnopolski miesięcznik branżowy pielegniarki.info.pl


Październikowe (2018) wydanie miesięcznika branżowego
zostało wysłane do 600 szpitali

Ogólnopolska Gazeta Pielęgniarek i Położnych - pielegniarki.info.pl

      

      

      

Zobacz inne wydania miesięcznika branżowego Ogólnopolska Gazeta Pielęgniarek i Położnych

Komentarze użytkowników

#1  2018.10.17 10:46:00 ~irena

Jak to jest drogie panie ! - na pieczątce musi byc wg. kolejności - imie i nazwisko, tytul zawodowy, specjalizacja, czyli zaczyna się od wykształcenia , natomist w siatce plac - poniekąd odwrotnie - specka + LM tak samo jak mgr ! wyksztalcenie się nie liczy skoro pielegniarki po LM i specj. stawia się na poziomie mgr! przeciez to jest skandal! - 5 lat spędzonych na wyższej Uczelni , praca magisterska i sprowadza sie dziewczyny do poziomu LM ! - TAK SIE NIE DZIEJE W ŻADNYM ZAWODZIE - to się nazywa dyskryminacja osób wykształconych! ale jeszcze, lepszym'' jest to, iż licencjat jest na poziomie już teraz sekretarek medycznych i tych pań oczywiście tylko po LM! Dziewczyny otrząśnijcie się o co w tym wszystkim biega - to Izby zaprowadziły tzw. chaos dot. gradacji kwalifikacji w naszym zawodzie - chodzi im o pieniądze wyn. ze specjalizacji jakie one u siebie organizują i nie ważne ze na mgr- ce material dydaktyczny w porównaniu ze specjalizacja jest o wiele obszerniejszy i wymaga się duzo więcej wiedzy od uczących- tutaj chodzi o to, że gdyby mgr wyprzedził specjalizację mniej osób by korzystało z usług pań z IZB a więcej poszłoby studiować - i tutaj jest powód tej dyskryminacji - dziewczyny przeanalizujcie to ! głupio im się zrobiło że mgr zostało na najniższym szczeblu tej drabinki płacowej , więc podniosły je do współczynnika 0, 73 - zaś o licencjatach zapomniano ( oczywiście celowo ). Pragnę zaznaczyć , iż specjalizacja jest dokształceniem a nie wykształceniem DROGIE PANIE, ona tylko uzupełnia wiedzę i to w jednej okrojonej dziedzinie medycznej !

#2  2018.10.17 12:23:37 ~czytać się

Czytać już się nie chce tych mądrości magisterskich!

#3  2018.10.17 12:54:59 ~Piel

Do #1weź na wstrzymanie bo ci główka pęknie!

#4  2018.10.17 13:03:53 ~Do#1

Same bzdury. W poważnych firmach na pieczątce jest tylko imię i nazwisko oraz stanowisko. Nie ma magistrów, specjalistów, itp. A myślałam też , że na uczelniach zdobywa się wiedzę a nie spędza czas.A zmiana współczynnika też nic nie daje - jeśli stanowisko "pielęgniarka" to mgr i specjalista nadal zgodnie z prawem może mieć 0,64. A specjalizacja to ukierunkowanie a nie tylko uzupełnienie wiedzy - jeśli masz problemy ze wzrokiem radzę wybrać się do okulisty a nie lekarza ogólnego. A skandal na tym Portalu to wpisy magistrów, podobne do twoich. Popieram #2.

#5  2018.10.17 13:03:54 ~Do#1

Same bzdury. W poważnych firmach na pieczątce jest tylko imię i nazwisko oraz stanowisko. Nie ma magistrów, specjalistów, itp. A myślałam też , że na uczelniach zdobywa się wiedzę a nie spędza czas.A zmiana współczynnika też nic nie daje - jeśli stanowisko "pielęgniarka" to mgr i specjalista nadal zgodnie z prawem może mieć 0,64. A specjalizacja to ukierunkowanie a nie tylko uzupełnienie wiedzy - jeśli masz problemy ze wzrokiem radzę wybrać się do okulisty a nie lekarza ogólnego. A skandal na tym Portalu to wpisy magistrów, podobne do twoich. Popieram #2.

#6  2018.10.17 13:38:22 ~ina

No i odezwały się te, których właśnie sprawa dotyczy, co ma piernik do wiatraka jeżeli chodzi o inne firmy i ich pieczątki , wyobrażam sobie że gdybyś miała ten tytuł zawodowy też byś chciała go mieć zgodnie z Ustawa na własnej pieczątce- ale nie masz i proszę - nie zazdrość, tylko zacznij wreszcie logicznie myśleć- podoba mi się to porównanie Ireny dotyczące pieczątek , bo to wyraźnie daje wyobrażenie jak bardzo oszukuje się naszą grupę zawodową - Gratulacje Ireno , bardzo ciekawie opisałaś gorzką prawdę w pielęgniarstwie :( i oby więcej było na tej stronie tak trafnych spostrzeżeń.

#7  2018.10.17 15:05:17 ~Pielegniar

Do 1 z tym tytułem zmieniasz pampersy czy masz dodatek funkcyjny za stołek? Pomyśl kobieto zanim napiszesz!

#8  2018.10.17 15:29:02 ~Sabrina

Tytuł na pierwszym miejscu a praca? Wiele do życzenia!

#9  2018.10.17 15:52:01 ~Piel licen

Przez to zaszeregowanie pielęgniarek, jakie stworzyli, to tylko między nami są kłótnie, chyba o to im chodziło, żeby odwrócić uwagę od tych niby podwyżek

#10  2018.10.17 15:55:12 ~Piel licen

1# ma rację, ten podział jakiego dokonali to skur.wo, upodlili nas do granic możliwości

#11  2018.10.17 16:42:30 ~omcmgr

Magistrom ku zastanowieniu - oczywiście głównie pielęgniarstwa. A i licencjatkom nie zaszkodzi - https://www.youtube.com/watch? v=wMV_L2Uahy0

#12  2018.10.17 16:42:31 ~omcmgr

Magistrom ku zastanowieniu - oczywiście głównie pielęgniarstwa. A i licencjatkom nie zaszkodzi - https://www.youtube.com/watch? v=wMV_L2Uahy0

#13  2018.10.17 18:54:38 ~Plg

Nie zapominajcie o magistrach w dziedzinie pokrewnej.My im do końca życia nie wybaczymy ,że nas upodlili,zabrali wyższe wykształcenie .Zrównali ze średnim wykształceniem.

#14  2018.10.17 19:19:30 ~Baob

Dobrze że zrobili to przed wyborami to im za to podziękuj mu 21 przy urnach

#15  2018.10.17 20:09:34 ~Do#14

Sprawdź ile jest pielęgniarek ( a część z nich zadowolona ) i ile tych od 500+ i zobacz jakie znaczenie mają nasze głosy.

#16  2018.10.18 00:15:00 ~zzzzzz

Przestańcie bredzić,że nas podzielono i poróżniono! To my same między sobą jesteśmy skłócone,fałszywe i złośliwe.Każdy temat kończy się jednym:licytacją na "tytuły" ubliżaniem .Co do tytułów.hmmmm prawdą jest,że w dużych firmach na pieczątce widnieje nazwisko ,imię i pełniona funkcja i za to są pieniądze.Np. mgr inż .jest na kierowniczym stanowisku i zarządza zespołem ludzi z tytułem mgr inż. i ci inżynierowie też mogliby narzekać,że są tylko podwładnymi,a posiadają wykształcenie wyższe.Może co bardziej ambitne i wykształcone koleżanki niech pomyślą o karierze naukowej,skoro tak zależy im na tytułach.Tu i teraz potrzebne są pielęgniarki do pracy,a dla wszystkich "wykształconych stanowisk brak.

#17  2018.10.18 09:12:16 ~Do Irenki

Też mam magistra, ale w nie przyszło by mi do głowy pisać takie posty. Jestem w szoku, jakie co po niektóre osoby maja przerośnięte ego! To już jakieś teorie spiskowe - "oszukane", "upodlone". A naróbcie sobie z 10 pieczątek z napisem "magister" i nareszcie zaspokoicie swoje ego. Zachowujecie się jakbyście miały tego magistra z fizyki nuklearnej.Może z tak wybitnymi umysłami powinnyście pracować dla NASA, może by was wystrzelili w kosmos i nareszcie wasza i nasza udręka by się skończyła. Mam już dosyć dochodzenia kto ważniejszy.nawet pieczątki są problemem. Ha! A może byście sobie ten tytuł wytatuowały na czole? Wtedy wszyscy by wiedzieli z jak ważnymi personami mają do czynienia?

#18  2018.10.18 09:25:11 ~irena

To czy ona ma tytuł mgr czy nie - to i tak będzie pracować przy pacjencie a nie na taśmie w Amazonie - to jest oczywiste - nie mniej jednak nie wolno dyskryminować wykształconych pielęgniarek i spędzać je do grupy pracowników bez wyższego wykształcenia. Jeżeli Ustawa podwyżkowa sama wzięła pod uwagę kwalifikacje do ustalania współczynników pracy, to należało zrobić to dobrze - czyli nie obniżając wartości dodatniej u pracownika jakim jest wyższe wykształcenie w zawodzie. NIE MOŻE BYĆ TAK, ŻE LICENCJAT I MGR stoją na równi z LO- TAK SIĘ NIE GODZI ! ilość lat nauki w zawodzie musi mieć swoje uznanie w siatce płac, inaczej można powołać się na dyskryminację w tej profesji - deprecjacja to trafne określenie zaistniałej sytuacji, dlatego jak najszybciej powinno być to zmienione- tak nie może być dłużej! , z logicznego punktu widzenia należy sobie zadać pytanie - dlaczego człowiek zdobywa wykształcenie na wyższej Uczelni? : dla odpowiedniego poziomu wiedzy , która można wykorzystać w przyszłości w pracy, jest to wiedza, która podnosi jakość usług, wiedza - otwarta na zmiany w systemie a także będąca inspiracją rozwoju danej placówki - prosimy o tym pamiętać !

#19  2018.10.18 09:36:23 ~irena

Do # 17 - hehe nie interesuje mnie fizyka nuklearna - nie mniej jednak w całym wszechświecie musi panować z góry ustalony porządek :-) - pozdrawiam panią

#20  2018.10.18 09:36:28 ~do17#

Znasz takie powiedzenie: "Wpuść chłopa do biura, to atrament wypije" albo Nie rzucajmy pereł między świnie:)Tak jest z naszymi wykształconymi koleżankami, pokończyły szkoły, niby inteligencja:),ale klasy się nie da nauczyć.Te spory mogłybyśmy toczyć też o to,że my starsze skończyłyśmy "lepsze liceum ogólnokształcące, bo 4letnie.Jest możliwość dokształcania i super! Tyle,że niektórym to mocno zaszkodziło, nadymało im się ego i teraz jak mantrę powtarzają :jestem lepsza,mądrzejsza,mam tytuł.Tylko czy od tego będzie wszystkim lepiej?

#21  2018.10.18 09:41:53 ~Pielęgniar

Czytam i oczom nie wierzę.my pielęgniarki jesteśmy dla siebie wilkiem.to my same dokonałyśmy podziału .same napędzamy machinę.w moim oddziale za chwilę będzie 3/4 mgr pielęgniarstwa koleżanki 50+ poszły na studia bo będą miały 200-300zł więcej.CHORE! A pracę wykonujemy tą samą i zakres czynności i odpowiedzialności taki sam. Zakres wiedzy wcale nie mniejszy bo na studiach 2 stopnia znów powtarza się materiał plus mnustwo zajęć z dydaktyki i zarzadzania i ochrony zdrowia. To są studia dla osób które chcą zająć odpowiednie stanowiska a nie panoszyc się i obnosić z tytułem i ja i Ty zmieniamy pampersy to Pani Magister robi to dokładniej i w pełniejszym zakresie wiedzy? Na szczescie za 7 lat pójdę na wcześniejszą emeryturę i zostawię to za sobą daleko. Same się nie szanujemy bo nawet jeśli zrobi któraś doktorat i tak będzie pielęgniarką i nigdy nie będzie miała takiego posłuchu jak lekarz.same stwarzamy taki wizerunek nie szanując się nawzajem. Tyle w temacie.

#22  2018.10.18 09:47:59 ~irena

DO # 17 - acha, zapomniałam jeszcze - gratuluję pani wykształcenia - pewnie nie było łatwo na Uczelni , ale dobrze że dała pani radę - jeszcze raz gorąco pozdrawiam - irena

#23  2018.10.18 10:35:20 ~Do Irenki

Do fizyki nuklearnej, budownictwa, architektury oraz jeszcze innych kilku dziedzin nie wystarczą zainteresowania. Trzeba mieć głowę . Obecne wszystkie tytuły się zdewaluowały. Magistrów mamy na pęczki. Teraz magistra z łatwiejszych dziedzin może zrobić każda miernota. I dobrze wiemy, że tak jest. Uczelni na pęczki i tych dziennych, i tych zaocznych. W latach 70-80-tych wykształcenie i tytuły miały wartość. Taka osoba się legitymowała wysoką kulturą osobistą, wiedzą, bo tylko jednostki mogły studiować. Teraz panie "wysoko" kształcone maja problem ze swoją pieczątką. A może by tak postarać się o wyższe stanowisko? Np. naczelna szpitala, menager czy biegły sądowy? Jak ktoś ma takie aspiracje to powinien dążyć do awansu. Na oddziale pacjentowi jest obojętne kto będzie pracować, byle pracował dobrze. A może zawalczyć o szacunek dla wszystkich pielęgniarek? Jeśli będzie miała szacunek ta po liceum medycznym, to automatycznie będzie to miało przełożenie na magistrów. Pozdrawiam.

#24  2018.10.18 10:44:13 ~Emi

Za tą samą pracę taka sama placa czy pani magister lepiej i sprawniej założy wenflon małemu dziecku a czy pielegniarka doswiadczona moze sprawniej i lepiej .itd

#25  2018.10.18 11:03:20 ~irena

Do # 23 - nie wolno Ci tak źle rozumować treści która napisałam, to tylko proste i łatwe do przyswojenia sobie zdania, napisane w sposób przystępny dla każdego- kto nawet nie musi mocno wytężać umysłu żeby zrozumieć o co w tym wszystkim chodzi ( radze przeczytaj to jeszcze raz, jak za pierwszym razem nie idzie ogarnąć :) ) , to co napisałam nie ma związku z jakimiś chorymi ambicjami albo problemami z pieczątką - to nie to jest podstawowym tematem moich wywodów - naprawdę ! - po części jest prawdą, że zbyt duża ilość ,wykształciuchów'' dewaluuje akurat taką grupę zawodowa jak nasza - bo zależy też od Uczelni, kogo przyjmują żeby dalej go kształcić - i tutaj uważam jest pies pogrzebany, nie dla wszystkich wszystko się nadaje - i tyle, no bo jak się nie ma tej przysłowiowej głowy , jak to określiłaś , no to po co się tak gimnastykować, no po co ? Tak w ogóle, to uwielbiam wszystkie pielęgniarki - nawet te co dwa albo trzy razy czytają to samo : )

#26  2018.10.18 12:23:43 ~do 25#

Kudy wam z takim pidejściem i rozumowaniem do inteligencji? Do 23#:) zgadza się z Tobą,ale sadzę,że jesteśmy tu w mniejszości.

#27  2018.10.18 15:55:41 ~Do#23

Drobna uwaga - Biegły sądowy to nie stanowisko a wyłącznie praca na zlecenia Sądu. Temat jest mi znany z autopsji, jestem od lat biegłą sądową w dziedzinie pielęgniarstwa. A tak na marginesie - magisterium nie jest konieczne.

#28  2018.10.18 15:55:43 ~Do#23

Drobna uwaga - Biegły sądowy to nie stanowisko a wyłącznie praca na zlecenia Sądu. Temat jest mi znany z autopsji, jestem od lat biegłą sądową w dziedzinie pielęgniarstwa. A tak na marginesie - magisterium nie jest konieczne.

#29  2018.10.18 17:41:28 ~Do#23

Masz sporo racji pisząc o dewaluacji wyższego wykształcenia. „Nie matura lecz chęć szczera zrobi z Ciebie oficera” – mówiło się w PRL. Dziś chęć szczera ( poprzedzona wprawdzie maturą ) zrobi z Ciebie mgr pielęgniarstwa.

#30  2018.10.18 18:30:25 ~do 17 i 23

100/100

#31  2018.10.18 18:51:30 ~pielęgniar

Dziewczyny opamiętajcie się, czy obrażanie koleżanek i plucie w swoje gniazdo leży w naszej naturze? Pokażcie mi drugą taką zwaśnioną grupę zawodową. To prawda, mamy różne wykształcenia od koleżanek po LM do Pań z doktoratem, ale nie oczekujmy szacunku za tytuły. Konstytucja mówi,że za taką samą pracę należy się takie same wynagrodzenie. Skoro uzyskałam prawo wykonywania zawodu, to mam wystarczające kwalifikacje do wykonywania określonych zadań i po co te kłótnie, wystarczy,że ci na , górze" nas poróżnili, dbajmy o siebie , może znajdziemy rozwiązanie żeby żadna z nas nie czuła się pokrzywdzona. Wiem, 5 letnie studia to wiele wyrzeczeń, ale dyżur jest dyżurem i wspólnie wszystkie za niego odpowiadamy. Czy koleżanka po LM ma zarobić 1000 złotych miej, tylko dlatego,że ja mam tytuł ?

#32  2018.10.18 18:51:50 ~nurse

Znowu kłótnie o wykształcenie,do obrzygania:) a jak jest mowa o normach zatrudnienia to zero komentarzy,

#33  2018.10.18 18:53:33 ~pielęgniar

I pamiętajcie,że zwaśnioną grupą zawodową kieruje się najlepiej.

#34  2018.10.18 19:00:15 ~do Pani Ir

Pielęgniarka która skończyła LM lub SM też ma odpowiednie wykształcenie, a specjalizacja jest faktycznie formą dokształcania i taki mamy obowiązek przez całą swoją drogę zawodową.

#35  2018.10.18 22:21:34 ~piel. dypl

Zawód pielęgniarki jest zawodem medycznym ( jest taki zapis w obecnie obowiązującej Ustawie o zawodach pielęgniarki i położnej), czyli nie: administracyjnym, ekonomicznym itd. A może w przyszłym roku nasz kraj otrzyma Nobla z medycyny za pampersolecznictwo ?

#36  2018.10.19 03:51:26 ~Do#35

Nasz kraj nie otrzyma Nobla - mogą go otrzymać tylko osoby lub organizacje. Nie przekreśla to jednak naszych szans na nagrodę. Polska wprawdzie nie, ale Ty masz szansę. W dziedzinie literatury - za utworzenie nowego gatunku - "bzduropisarstwo". Tak trzymać, a może już w przyszłym roku ilość polskich noblistów wzrośnie. A może choćby nagroda Pulitzera - w dziedzinie fikcja?

#37  2018.10.19 06:33:34 ~Lysa

Nie wiem dlaczego Panie w Czepkak co negocjują z Panem Ministrem wykluczają nas Pielęgniarki PÓZ. Zapraszam na taki jeden dzień pracy to może Panie NABIORĄ orientacji.Pracowalam 30 lat na kardiologii w Szpitalu a teraz w POZ naprawde tutaj to trzeba obrotow ,jestes 3 w 1.Dlatego prosze Panie nie pomijajcie zawsze pielegniarki z Przychodni.MY TEŻ MOŻEMY SIĘ ROZCHOROWAC ,TO DOPIERO SIĘ ZACZNIE.Tak samo PRACUJEMY sumiennie jak nasze koleżanki w Szpitalu.

#38  2018.10.19 08:36:44 ~do#36

A może Koleżanka,po przypomnieniu sobie ustawodawstwa opisującego zawód pielęgniarki, zrobi wycieczkę do szpitala na oddział np. internistyczny czy neurologiczny, w godzinach porannych?

#39  2018.10.19 12:48:03 ~graza

Do 37. Przed pojsciem na emeryture w 2016 roku na mocy ustawy PSL-PO pracowalam w POZ . Spółka pracownicza. Bylam nie 3 w jednym a 4. Rano pobierane krwi u dzieci rowniez nawet 2 tyg. , praca w rejestracji, szczepienia , ekg o praca administracyjna, ISO itp. Podwyzki jesli były pielegniarki otrzymywały, teraz tez. Czyzby przepisy nie były precyzyjne ?

#40  2018.10.19 17:44:01 ~Do#38

Obowiązujące ustawodawstwo znam lepiej niż Ty. Jestem z-cą rzecznika odpowiedzialności zawodowej w jednej z izb. A wycieczki na internę nie planuję - na takim oddziale w dużym wojewódzkim szpitalu przepracowałam kilkadziesiąt lat do stanowiskach od odcinkowej do oddziałowej włącznie. Po odejściu ( moje wypowiedzenie ) wybrałam inną pracę w zawodzie - indywidualną specjalistyczną praktykę. A nagrody nie dostaniesz - piszesz nie na temat.

#41  2018.10.19 17:44:01 ~Do#38

Obowiązujące ustawodawstwo znam lepiej niż Ty. Jestem z-cą rzecznika odpowiedzialności zawodowej w jednej z izb. A wycieczki na internę nie planuję - na takim oddziale w dużym wojewódzkim szpitalu przepracowałam kilkadziesiąt lat do stanowiskach od odcinkowej do oddziałowej włącznie. Po odejściu ( moje wypowiedzenie ) wybrałam inną pracę w zawodzie - indywidualną specjalistyczną praktykę. A nagrody nie dostaniesz - piszesz nie na temat.

#42  2018.10.19 19:03:32 ~Pielegniar

Żałosne i wstydliwe przyznać sie ,po takich wpisach,do zawodu jaki sie wykonuje.dlatego tak prosto jest manipulować i poniżać „nasze srodiwisko”

#43  2018.10.20 00:15:40 ~do#41

Rozchmurz czoło, a będzie wesoło.

#44  2018.10.20 03:29:25 ~Do#43

A jednak ,być może, pomyliłam się co do otencjalnejnagrody. Masz jednak pewne szanse - za poezję, piel. dypl.

#45  2018.10.20 09:36:49 ~do#44

Czy to jest poezja?

#46  2018.10.20 10:31:23 ~Do#45

"Czoło - wesoło" - kiepski wprawdzie, ale rym. Ale jeśli poćwiczysz .

#47  2018.10.20 10:38:56 ~Ja

Drogie panie tytuł zawodowy to Pielęgniarka.Tytuł naukowy mgr tyle w temacie. Mnie interesuje NIE podział a zakres obowiązków a ten niestety każda ma identyczny z uwagi ba brak personelu.Decydentów nie interesuje która jak się wykształciła TYLKO żeby był człowiek do pracy.Podział jest by nas poroznic .i się niestety udalo! (((

#48  2018.10.20 11:07:14 ~Do#47

Tytuły zawodowe w naszym zawodzie to : pielęgniarka dyplomowana, licencjat i magister pielęgniarstwa. Stopnie naukowe to doktor i doktor habilitowany. Tytuł naukowy obecnie jest tylko jeden - to profesor. "tyle w temacie"

#49  2018.10.20 11:54:33 ~jej

Do zes.nia kręcicie się wokół tematu wykształcenia,jak pies wokół własnego ogona! Póki co to nikt nie odbiera dyplomów i praw wykonywania zawodu pielęgniarkom kształconym po "starej" ścieżce zawodowej.Jeśli to którąś kole w oczy,to sorry- musi się z tym faktem pogodzić Zejdżcie już z nas "starych" i skierujcie swoje frustracje,kompleksy we właściwym kierunku,a nie srajcie(przepraszam:)) we własne gniazdo.

#50  2018.10.20 11:56:39 ~do#46

'Interesującą' wiedzę reprezentujesz.

#51  2018.10.20 16:55:04 ~Pacjent

I co z tego, że macie tytuł mgr jeśli większość z Was nie potrafi należycie zaopiekować się pacjentem. Żałosne to wasze wykształcenie zaoczne w większości.

#52  2018.10.20 20:30:09 ~Artur

#51 pacjencie, a gdzie ty slyszales o zaocznym pielegniarstwie? ja nie slyszalem i zeby pogodzic prace ze studiami i praktykami, musialem sie ostro nakombinowac.

#53  2018.10.20 22:09:14 ~obserwator

Pacjenci sa jak nieudaczni kierowcy w zdecydowanej wiekszasci,zarzneli silnik w samochodzie i ida do mechanika oczekujac cudow.Na zdrowie w przyszlisci pracuje sie cale zycie,nie mowie o niepelnosprawnosci.

#54  2018.10.21 10:31:08 ~Lm

Wszystkie obudzicie się z ręką w nocniku.Dla pracodawcy korzystniej będzie zatrudnić pielęgniarkę po LM jeśli na danym stanowisku nie jest wymagana specjalizacja albo magisterka.Ma w tym przypadku prawo wg ustawy zatrudnić na podstawie 0,64

#55  2018.10.21 10:50:32 ~Do#54

To trochę nie tak. Jeśli na danym stanowisku nie jest wymagana specjalizacja albo magisterium pracodawca ma prawo wg ustawy ustalić minimalne wynagrodzenie na tym stanowisku wg wsp. 0,64 bez względu na wykształcenie. Na szczęście tylko prawo a nie obowiązek.

#56  2018.10.21 10:58:25 ~piel

Ciekawe skad bedzie dobieral pielegniarki po LM czy SM. Chyba ze bedzie wybieral miedzy emerytka 60+ lub 70+ a pielegniarka po studiach mlodsza i sprawniejsza z dlugimi latami pracy przed soba. Dla pielegniarek po LM czy SM wspolczynnik 0,64 to zadna tragedia poniewaz cale zycie pracowaly za grosze. Osoby konczac studia znaja swoja wartosc i chca oraz beda wiecej zarabiac.

#57  2018.10.21 11:08:20 ~Lm

Tylko po co specjalizacja z długoterminówki w poradni

#58  2018.10.21 11:10:25 ~Ja

Weźcie się lepiej za robotę! Teraz w tych czasach każdy może być magister panie na kasie w biedronce niejednokrotnie to magistry teraz magister nic nie znaczy dosłownie nic! Liczy się tylko co umiesz i jakie masz chęci do pracy! Sama mam magistra i wiem że to jest bez znaczenia bo pracy to uczyłam się od koleżanek pielęgniarek po liceach a nie od magistrów na uczelni!

#59  2018.10.21 13:24:58 ~Do#56

A dla magistrów - specjalistów zatrudnionych na stanowiskach pielęgniarek odcinkowych wsp. 0,64 to nie tylko żadna tragedia, ale i prawnie obowiązująca stawka. I oni nie mając chęci na osiągnięcie stanowiska zgodnego z wykształceniem pomimo wybujałego ego - przeceniania swojej wartości - wcale nie muszą więcej zarabiać.

#60  2018.10.21 13:27:36 ~!

Do 1 A co to jest dla ciebie poziom LM? Czy te z poziomu LM pracują inaczej niż ty? Czy zakres ich obowiązków różni się czymś od zakresu obowiązków tych z mgr czy spec ? Ja tych różnic nie widzę!

#61  2018.10.21 13:27:45 ~!

Do 1 A co to jest dla ciebie poziom LM? Czy te z poziomu LM pracują inaczej niż ty? Czy zakres ich obowiązków różni się czymś od zakresu obowiązków tych z mgr czy spec ? Ja tych różnic nie widzę!

#62  2018.10.21 14:10:00 ~Piel

Wiele pielęgniarek zaczęło się dokształcać ,bo obiecano większe pieniądze a nie z chęci zdobycia dodatkowej wiedzy , jak to niektóre mówiły ,że potrzebny im papierek. Co do licencjatów to dla przypomnienia,jest to teraz podstawowe wymagane wykształcenie pielęgniarskie ,jeszcze jedno ,czy magisterkami ,specjalistka lepiej zmieni pampersa? Bo i tak będzie to robiła pracując na odcinku.

#63  2018.10.21 14:16:58 ~Do 56

Jesteś żałosna jak i cała twoja wypowiedź, szkoda że takie są pielęgniarkami!

#64  2018.10.21 16:33:03 ~21

Mam pytanie zrobiłam specjalizację zachowawczą Czy dyrektor szpitala psychiatrycznego gdzie pracuje musi mi podnieść współczynnik do 0,73 ? czy nie ? Proszę wyjaśnijcie mi Może powiedzieć że moja specjalizacja nie jest mu potrzebna Ustawa mówi o specjalistce a nie o konkretnej np ,psychiatrycznej

#65  2018.10.21 17:58:05 ~Artur

#64 wszystko zalezy od dyrektora ale nie musi uznac.

#66  2018.10.21 17:58:06 ~Artur

#64 wszystko zalezy od dyrektora ale nie musi uznac.

#67  2018.10.21 18:01:44 ~21

A jak zrobie psychiatryczna ?

#68  2018.10.21 18:03:06 ~21

Uzna wtedy czy nie ? To oznacza ze ustawa i tak pozostawia pole do manewru dla dyrektorow i prezesow ?

#69  2018.10.21 18:11:29 ~Do #68

Może uznać choć też nie musi. Na stanowisku pielęgniarka nie jest wymagana żadna specjalizacja.

#70  2018.10.21 19:56:30 ~Piel

Zamilczcie i wstydu oszczędźcie

#71  2018.10.21 21:38:57 ~GG pielęgn

Przeczytałam kilka komentarzy i uważam że najwięcej dyskryminacji robimy sobie same.My pielęgniarki nigdy nie mówiłyśmy jednym głosem ,dlatego wszystko wygląda jak wygląda.Jesteśmy najbardziej nie zgraną grupą zawodową ,a takimi pracownikami najprościej się rządzi,sami się pozagryzają

#72  2018.10.22 11:44:24 ~Piel

Rany boskie obudźcie się wkońcu. Współczynnik 0,64 i 0,73 większość już z nas ma niezależnie od wykształcenia. Przecież nie zwolnią nas i nie przyjmą powtórnie na innych zasadach. Te współczynniki to tylko nabijanie kasy dla szkół. Tak też było 10 lat temu. Miałyśmy kończyć studia pomostowe bo będą większe pieniądze - do dzisiaj ich nie widzę. Czy myślicie że dyrektorzy szpitali dadzą jednym więcej drugim mniej ? W żadnym wypadku bo stracą personel, którego już nie ma i nie będzie. Dawno już się mówi - porzucajcie drugi i trzeci etat - to szpitale staną - dopiero coś wywalczymy. Nie obrażajmy się nawzajem bo i tak robimy tą samą robotę i zawsze będziemy robiły. Dlaczego górnicy nie wytykają sobie kto jakie ma wykształcenie, stoją za sobą murem, jak strajk to strajk wszyscy wychodzą na powierzchnie. WEŹMY Z NICH PRZYKŁAD

#73  2018.10.22 12:50:29 ~do72#

Po co szukać daleko? Co tam górnicy,bierzmy przykład z lekarzy.Pozdrawiam .Jeden z najlogiczniejszych komentarzy.

#74  2018.10.22 13:16:51 ~Piel

Dziękuję do #73

#75  2018.10.22 17:29:07 ~D

No to do boju-przestańcie pracować na dodatkowych etatach to w końcu nas zauważą ,no chociaż na miesiąc lub dwa,nie lękajcie się,sama zrezygnowałam z jednego etatu

#76  2018.10.22 17:30:05 ~Do piel

Popieram 75

#77  2018.10.22 18:12:08 ~Zosia

A co z paniami oddziałowymi, które po podwyżce mają pensję ok. 4500, a są tylko po liceum medycznym - a niektóre nie mają nawet matury.

#78  2018.10.22 18:33:14 ~Do#77

Ustawa określa tylko płace minimalne - reszta w gestii pracodawcy. A na stanowisku oddziałowej są określone wymagania kwalifikacyjne - nie ma wśród nich matury. Reasumując, jeśli jest gdzieś tak jak piszesz jest to zgodne z prawem.

#79  2018.10.22 18:37:28 ~Piel licen

Do 72# masz rację, do 77#- nie masz na to wpływu, że oddziałowymi są bez wykształcenia wyższego, z tego co wiem to oddziałowa musi mieć wyższe wykształcenie, więc nie wiem gdzie tak jeszcze jest

#80  2018.10.22 18:53:49 ~ooo

8 oddziałów,żadna oddziałowa nie ma wyższego wykształcenia,niektóre bez matury.Podejrzewam,że tak jest w welu miejscach.

#81  2018.10.22 19:37:01 ~Piel licen

To pewnie te zasiedziałe oddziałowe, teraz jak zostaje oddziałową to musi mieć wyższe wykształcenie

#82  2018.10.22 20:10:39 ~Do79,81

Zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA ZDROWIA z dnia 20 lipca 2011 r. w sprawie kwalifikacji wymaganych od pracowników na poszczególnych rodzajach stanowisk pracy w podmiotach leczniczych niebędących przedsiębiorcami minimalne wymagania na stanowisku oddziałowej to : średnie wykształcenie medyczne w zawodzie pielęgniarka i kurs kwalifikacyjny (7 lat w szpitalu) - w okresie przejściowym do 31 grudnia 2020 r. a już na stałe ( bez okresu przejściowego ) -średnie wykształcenie medyczne w zawodzie pielęgniarka i specjalizacja w dziedzinie pielęgniarstwa lub promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej lub organizacji i zarządzania (5 lat w szpitalu). Nie pisz "z tego co wiem" jeśli czegoś nie wiesz, licencjatko. A jeśli czegoś nie wiesz, to się dowiedz.

#83  2018.10.22 20:51:16 ~Piel licen

Dziękuję bardzo za informacje, ale nie musisz być taka złośliwa. I właśnie tak odnoszą się do siebie pielęgniarki, zawsze musi być ta odrobina uszczypliwości. Pozdrawiam # 82

#84  2018.10.22 20:52:33 ~prawda

Prawie wszystkie pielęgniarki powinny sobie wsadzic te lic i mgr w dupe nie podoba sie praca to wyp ze szpitala a nie bruzdzic jedna na druga sra te z lm i sm sa mądrzejsze niz te z lic i mgr teraz mgr i lic ma prawie każdy nic nadzwyczajnego zwolnic wszystkie pielegniarki ktore sieja ferment proste

#85  2018.10.22 21:07:31 ~prawda

Postulat do ministra zdrowia o zakonczenie ksztalcenia na poziomie mgr pielegniarek bo szkodzi to na glowe wiekszosci i przywrócenie jednego nazewnictwa dla pielegniarek tzn PIELEGNIARKA/PIELEGNIARZ POLOZNA bez zbednych dodatkow wiekszosc tych scierw z lic i mgr ktore bruzdza by na swiecie nie bylo jakby nie te pielegniarki i polozne z lm i sm nie mam do was szacunku bo sracie do wlasnego gniazda te co bruzdza sa zakala pielegniarstwa a jesli maja wyzsze to zakala wyzszego wyksztalcenia pociesze was mechanik elektryk ktory wam naprawia samochod zarabia wiecej niz wy a ma zawodowe wyksztalcenie i nie sra na nikogo robi swoje gratuluje

#86  2018.10.22 21:52:24 ~Do 85 #

Cięty masz język, wyluzuj, mam 30 lat pracy LM i licencjat i gówno z tego mam, zmarnowany mój wolny czas

#87  2018.10.23 08:14:36 ~Do 85

Po przeczytaniu twojego żałosnego komentarza nasuwa się jedna "pawda", że sam/sama jesteś "ścierwem".

#88  2018.10.23 08:28:01 ~ja do 85

ŚCIERWO - może cofnij się do EPOKI KAMIENIA ŁUPANEGO (będziesz mieć jak powinnaś mieć)!

#89  2018.10.23 08:39:36 ~Do 85 #

Jak można obrażać w taki sposób ludzi, Ty nie jesteś napewno pielęgniarką, prawdziwa pielęgniarka by nie miała takiego poglądu na wyższe wykształcenie. Spadaj z tego portalu

#90  2018.10.23 10:52:38 ~do

Mądrych ludzi komentarz #85 prowokowałby do myślenia,a u głupich wywołał agresję.

#91  2018.10.23 13:35:27 ~ja do 90

Myślę, że Ty zaliczasz się do tych drugich (Ścierw)

#92  2018.10.23 15:15:08 ~!!! PROTES

W SANOKU ZAOSTRZA SIĘ STRAJK GŁODOWY PIELĘGNIAREK I POŁOŻNYCH W TAMTEJSZYM SZPITALU, A NA PORTALU ANI SŁYCHU ANI DYCHU. JUŻ KILKA Z NICH HOSPITALIZOWANO NA SOR. POPATRZCIE: http://isanok.pl/pl/11_wiadomosci/23156_piel_gniarki_nie_przyj_y_propozycji_dyrektora_wideo.html POPIERAMY KOLEŻANKI I KOLEGÓW Z SANOKA !

#93  2018.10.25 13:59:22 ~pielę A

Nie byłoby tych zbędnych komentarzy ,gdyby nas nie podzielono na jakieś piele. praktyki ,środowiskowe itd Powinnyśmy otrzymać płace w/g stawek zaszeregowania jak było kiedyś ,plus dodatek stażowy i plus funkcyjne i nie było by tych pyskówek między jednym zawodem,i tyle w temacie.

#94  2018.10.26 18:15:49 ~Maria

Tyle krzyku o tytuły, o przeliczniki,ale gdzie tu jest pacjent

#95  2018.10.26 21:32:09 ~Jacek

Drogie Panie i Panowie nie wolno się tak obrażać, życie jest takie kruche. Jeszcze dzisiaj mogą przyjść po Twoją duszę.

#96  2018.10.27 06:07:07 ~00

Pielęgniarki, niezależnie jakie macie wykształcenie jeśli nie szanujecie siebie nawzajem jesteście nikim i nikt was nie będzie szanował, honor i poziom, kiedy to zrozumiecie?

#97  2018.10.28 14:13:06 ~aga

Tak czy siak siatka płac jest nieporozumieniem.To za ciężki i za bardzo odpowiedzialny zawód by robić roszady.Pielęgniarki Wszędzie powinny zarabiać odpowiednio.Każdy szpital dostaje dodatkowe punkty za wykształcony personel.Nie zgadzam się z tym by sekretarka na moim oddziale zarabiała więcej niż ja ze specjalizacją i odpowiedzialnością za drugiego człowieka.

#98  2018.10.30 14:41:48 ~soledad

To chore,sekretarka co pierdzi w stołek i tylko z ćmika na ćmika.U mnie na oddziale dla pielęgniarek nie robi NIC.Może wyręcza lekarzy,ale co mnie to obchodzi? To chore i niesprawiedliwe że pierdzistołki dużo więcej niż pielęgniarka! Od razu przypomina mi się scena z Kleru(obrazuje zakłamanie)jak zespół wielkich wysłuchyje mężczyznę,który oskarża o molestowanie księży.Tak go zagonili w kozi róg na swoją stronę,a on biedny(jedyny mądry)mówi tylkio"ludzie co wy robicie"?

#99  2018.10.30 23:32:26 ~do96

Pisz sobie a muzom:).Ja już sobie obiecałam,że przestanę odwiedzać ten portal,ale wciąż to robię w nadziei,że koleżanki przestaną robić pośmiewisko z naszej grupy zawodowej.O ja naiwna:)

#100  2018.10.31 21:08:25 ~Plg

Jestem pielęgniarką z wyższym wykształceniem.Na moim oddziale wszystkie mamy wyższe.To nie jest istotne.Mamy oddziałową ze średnim wykształceniem.Każda z nas mogłaby startować na to stanowisko.Niestety nie ma chętnych.Takiej oddziałowej nigdy już nie będziemy miały.Szkoda,za rok wybiera się na emeryturę.To jest najgorsze stanowisko jakie można sobie wybrać.

#101  2018.11.01 08:46:22 ~Też plg

W Niemczech podniesiono stawkę min godzinową na ponad 9 euro, w Polsce jest ponad 3 euro. Pytam się kto będzie pracował? może pielęgniarki z Białorusi, Ukrainy?

#102  2018.11.02 07:01:01 ~Boże Narod

Krzywdzone pielęgniarki na etacie w świątecznych grafikach,grafiki są sporządzane pod pielęgniarki przyjeżdżające z drugiego szpitala.

#103  2018.11.02 22:38:35 ~kolejna pl

Aż miło poczytać, pełna kultura, empatia , itp. typowe cechy jakie powinna posiadać pielęgniarka. No gratuluję, często tutaj zaglądam w nadziei, że poczytam coś ciekawego związanego z moim zawodem No i nie zawiodłam się , jest coraz ciekawiej , tylko mi jakoś coraz bardziej przykro.

#104  2018.11.03 05:38:26 ~do 103

Łatwo krytykować,trudniej napisać jedno dobre słowo.

#105  2018.11.04 11:12:49 ~Boże Narod

Krzywdzone pielęgniarki na etacie -oczywiście grafikowo przez koordynujące,wygrywają na grafiku pielęgniarki dorabiające mające po dwie prace

#106  2018.11.04 11:20:43 ~grafiki na

Niszczone grafikowo pielęgniarki na umowie o pracę ,w święta mają najczęściej wolne co mają kilka prac ,bo nikt się nie dowie jak mają w innym miejscu ,co z rodzinami pielęgniarek na umowie o pracę

#107  2018.11.04 11:23:27 ~Święta B.

Błagamy róbcie sprawiedliwie grafiki świąteczne dla tych na umowach o pracę! Dlaczego wygrywają te co pracują w kilku miejscach! A na końcu mają wszędzie wolne!

#108  2018.11.04 11:27:23 ~Boże Narod

Błagamy nadchodzą Święta B Narodzenia -dlaczego krzywdzone piel.na umowach o pracy ,bo te co mają dwie prace mają wszędzie wolne

#109  2018.11.04 19:45:43 ~123

Powinno sie samemu okreslac na dyzury 24, 25, 26 i 1 z duzym wyprzedzeniem na liscie i nke bylo by problemow. wiadomo ze nie wszyscy na jeden dzien, bo inaczej trzeba sie liczyc z tym ze zostanie sie inny.

#110  2018.11.06 08:23:08 ~grafiki na

Panie oddziałowe pielęgniarki do pracy w święta! Na umowie o pracę mają gorsze grafiki świąteczne!

#111  2018.11.06 10:33:55 ~Święta B.

święta na umowie o pracę -powinny być sprawiedliwe grafiki!

#112  2018.11.06 19:04:22 ~112

Czy ktoś odnawiał dyplom pielęgniarki ? proszę o kontakt

#113  2018.11.07 17:51:47 ~grafiki na

Niech oddziałowe pielęgniarki najpierw zadbają o pielęgniarki na umowach ,a potem o pielęgniarki co mają kilka prac -nie krzywdzić grafikami,wolne święta dla umów i pracowników danego szpitala

#114  2018.11.08 13:47:57 ~Ela

Myślałam, że tylko w Powiecie Lubelskim Oddziałowe układają Grafiki w/g umów zleceń. Mój pomysł znieś Oddziałowe- niech One wejdą w odcinki, my też potrafimy układać grafiki

#115  2018.11.10 12:12:42 ~Do 17

Najlepszy komentarz jaki czytałam myślę że jest Pani bardzo mądra osobą i dobrym czlowiekiem .

#116  2018.11.12 04:49:00 ~Do#1

Jeżeli masz pieczątkę taką jak piszesz zrób sobie nową, zgodną z Uchwała Nr 113/VI/2013 Naczelnej Rady Pielęgniarek i Położnych z dnia 16 września 2013 r.w sprawie treści pieczątki pielęgniarki lub położnej. Uchwała nie określa wielkości liter - w twoim przypadku największą czcionką , pisane z dużej litery i bez skrótu winno być MAGISTER.

#117  2018.11.14 21:11:27 ~Jeden z pi

Pani Ireno zastanów się.czy ty lepiej umyjesz pacjenta z mgr? Czy lepiej wykonasz ini ekcje? NIE. Każda pielęgniarka jest pielęgniarką z takim samym zakresem obowiązków

Dodaj komentarz