Ten przywilej pielęgniarek dyskryminuje inne zawody...

Pielęgniarstwo 2019


TEN PRZYWILEJ PIELĘGNIAREK

DYSKRYMINUJE INNE ZAWODY...

Opinia ZP BCC do projektu ustawy o zmianie ustawy o zawodach pielęgniarki i położnej wprowadzającej 6-dniowy urlop szkoleniowy

 Uwagi do dodawanego art. 61a ust. 1:
 
1. Pomimo przysługującego za zgodą pracodawcy urlopu szkoleniowego, nieobecność personelu w określonym w projekcie wymiarze czasowym (1 do 6 dni) będzie powodowała określone skutki finansowe na skutek płatnego urlopu szkoleniowego oraz skutki kadrowe, zwłaszcza biorąc pod uwagę normy zatrudnienia. Może dochodzić do ograniczenia dostępności do świadczeń opieki zdrowotnej, a nawet do czasowego zamykania gabinetów czy zmniejszenia liczby łóżek szpitalnych. Będzie to szczególnie odczuwalne w mniejszych podmiotach, gdzie duży problem stanowi zabezpieczenie godzin na czas dodatkowych dni urlopu szkoleniowego. Należy też zwrócić uwagę, że część szkoleń jest kilkudniowa, co jeszcze bardziej będzie dezorganizowało prace w zespole.
 
2. Jest to kolejna regulacja z korzyścią dla pielęgniarek, która tym razem zdaniem projektodawcy ma wpłynąć na wzrost zainteresowania podjęciem przez nie pracy oraz poprawę warunków ich pracy. Pomijane niestety ponownie są inne grupy zawodowe, które nie mają takiego przywileju. To kolejny przykład tworzenia nierówności społecznej w podmiotach, podobnie jak w przypadku wprowadzonych przepisów o minimalnym wynagrodzeniu osób wykonujących zawody medyczne. 6 dni urlopu szkoleniowego tylko dla pielęgniarek i położnych stanowi ogromną dyskryminację dla pozostałego personelu medycznego.
 
3. Wydaje się, że lepszą propozycją było by udzielanie urlopu szkoleniowego jedynie w tych jednostkach, gdzie Dyrektor lub Naczelna Pielęgniarka notorycznie odmawia zgody na udział w szkoleniach podległemu personelowi. W tym celu należało by wykorzystać stanowisko Izb Pielęgniarskich, a nie ustawowo narzucać wolne dni.

17 grudnia 2018 roku

Zobacz także:

Zobacz także poprzednie odcinki pielęgniarskiego vloga

 

Komentarze użytkowników

#1  2019.02.26 12:05:45 ~piel7

Tak wszystko dobrze ale inne zawody nie mają tak rozwiniętej sieci kursów.By dostosować się do norm wprowadzanych w 2021 roku trzeba mieć specjalizację lub kwalifikacyjny.Lekarze robią specjalizację w ramach godzin pracy .Co niemożliwe jest na tą chwilę u pielęgniarki.Moim zdaniem 6 dni to za mało.Konieczne jest też zniesienie zgody pracodawcy na udzielenie urlopu szkoleniowego.

#2  2019.02.26 13:13:26 ~magister p

Płace nie zawsze są równe ,czasami po liceum mają więcej niż z tytułem magistra

#3  2019.02.26 15:01:38 ~piel

To jest żenujące

#4  2019.02.26 16:35:49 ~ja

Znowu p. Mielcarek łudzisz. Niech każda grupa zawodowa (walczy) o swoje i odstawi się RAZ NA ZAWSZE OD PIELĘGNIAREK. Jak nie mają się Kogo czepić niech się czepią Pociągu ! polecam ! CZEGO NIE CZEPIAJĄ się Lekarzy?

#5  2019.02.26 19:30:17 ~dypl piel

Jeżeli prawdą jest, że Ustawodawca wymaga specjalizacji.Czy to oznacza, że Ustawodawca do 2021 r. poda formalną definicję specjalizacji?

#6  2019.02.26 20:10:15 ~Do 2

Przestańcie już z tą licytacja.Ta mgr ta po LM bo już się słychać tego nie da! Taki był wtedy system kształcenia, teraz jest inny! To co? Mgr ma dostać za to gratyfikacje finansową ? Wg mnie dodatek powinien być wypłacany tylko i wyłącznie za specjalizacje!

#7  2019.02.26 20:19:38 ~do 6

Tak ,taki był system kształcenia,ale specjalizacja była z nominacji.nie trwała 2lat.wymyśliły ja nasze leniwe koleżanki.wszystkie po np. 10 latach pracowania na danym oddziałe powinnyśmy być specjalistkami.mgr.to wykształcenie wyższe a omawiana specjalizacja to rodzaj dokształcenia jak inne kursy. nie mam nic przeciwko aby ZRÓŻNICOWAĆ zakres obowiązków i poborów.

#8  2019.02.26 21:11:50 ~Plg

Do koleżanek z mgr pielęgniarstwa.Bo o tych z pokrewnym dawno zapomniano-niepotrzebne,nieuki itd.Gdybyście nie wyskakiwały z tym wykształceniem dawno wszystkie byśmy dobrze zarabiały.Te z mgr i specj. też byłyby docenione.Tak robimy z siebie wielkie pośmiewisko .Tak trzymać.

#9  2019.02.26 21:15:47 ~Do 4

To nie Pan Mielcarek mąci.My same jak te żmije skaczemy sobie do gardeł.To widać ,słychać i czuć.

#10  2019.02.26 21:17:51 ~Do 2

Popracujesz z 30 lat to też więcej zarobisz.

#11  2019.02.26 21:24:42 ~Plg

Do Pani mgr plg.Te Panie po liceum przez tyle lat pracy ,więcej lat poświęciły na specjalistyczne kwalifikacyjne kursy i studia w pokrewnym.Twoje 5 lat nauki,w porównaniu do Nich , to mały pikuś.

#12  2019.02.26 21:46:37 ~Martyna

Super, pielęgniarki mają się kształcić za swoje pieniądze i w swoim urlopie wypoczynkowym. A może walczmy o 20 godzin pracy tygodniowo, urlop zdrowotny i dni dyrektorskie, wakacje i ferie. Jak ma być sprawiedliwie - no to niech będzie.

#13  2019.02.26 22:08:58 ~Pipi

My pielęgniarki zawsze nie mogłyśmy iść razem nie potrafimy pracować grupie więc o czym pisać zastanówcie się te z tytułami jak i bez robią to samo .

#14  2019.02.26 22:53:42 ~Do 13

O tym mogłyśmy wcześniej pomyśleć.Myślę,że już zapóźno

#15  2019.02.27 06:53:48 ~Gosc

Przez z tymi zapyzialymi pielegniarkami. Precz!

#16  2019.02.27 07:32:27 ~Osoba

Tylko wspólnie możemy coś wywalczyć ! Obrażanie się i dogadywanie sobie fajne jest ale mało twórcze ! tracicie energię zamiast razem się ruszyć i coś zmienić ! najbardziej uwielbiam te osoby co w kąciku narzekają i tylko liczą ,że ktoś coś załatwić a one z tego będą korzystać ! brawo !

#17  2019.02.27 08:25:44 ~Pielęgniar

Pytania do koleżanek mówiących o wyższości stażu nad wykształceniem: nie macie wypłacanego dodatku stażowego? Czy zaraz jak zaczełyście pracę to miałyście doświadczenie? Czy czas Waszej nauki nie był 5 lat krótszy i przez te 5 lat już mogłyście zarabiać w przeciwieństwie do osób teraz studiujących? Wliczcie te dochody do swoich średnich zarobków. Pomijacie mnóstwo kwestii, które Wam są niewygodne. Owszem, w wykonywaniu pracy staż jest istotniejszy przez pierwsze jakieś 3 lata, później w większości przypadków różnica zanika (chyba, ze ktoś jest zwykłym leniem i chce tylko odpękać czas w pracy). Któraś koleżanka zaraz po liceum miała już staż, że teraz tak krytykuje innych?

#18  2019.02.27 08:31:17 ~Piel.dyp.

Teraz pielęgniarka ogranicza się do podania leków. Tak się zastanawiam czy z braku czasu? Bo za mało nas ? Czy? Jestem piel.mgr.wiec nie Bede przy pacjentów ci wymiotuje i ledwo trzyma się siedząc na łóżku.Jestem piel I często pacjentka.widze jak bardzo zmienia się podejście do pacjenta.Obecnie pacjent musi liczyć sam na Siebie bo brak personelu.A Ja się pytam? KOGO TO OBCHODZI .CZAS ZEBY COS Z TYM ZROBIC ! .BO JAKO PIEL.CZUJE SIE Z TYM ZLE I JESZCZE GORZEJ JAKO PACJENTKA.

#19  2019.02.27 08:38:11 ~Ja

Jak pielegniarka pojdzie na 6 dni szkoleniowego to bedzie katastrofa a jak wezmie w tym czasie swoj urlop czy L4 to juz katastrofy nie bedzie? Nasze urlopy dyskryminuja inne zawody a juz dlugotrwale lekarskie czy nauczycielskie juz nie?

#20  2019.02.27 08:48:38 ~Do 7

Robilam specjalizacje w 1997 roku i trwala 2 lata. Tylko,ze rzeczywiscie zaklad wysylal i placil za nia. Ale trzeba bylo podpisac lojalke ze nie zwolnie sie z pracy,nie odejde do innej placowki przez co najmniej 5 lat. Mialam urlop szkoleniowy na czas praktyk i egzaminy, platny tak jakbysmy byly w pracy. Tak samo bylo gdy w 2010 robilam podyplomowke i kurs kwalifikacyjny na wshe. Do 2-tak,po liceum moze miec wiecej bo to sa kobiety co najmniej z 30 letnim stazem pracy. Jeszcze kilka lat i beda same po studiach ktore dzis tak biadola i beda tez wiecej zarabiac od absolwentek. I tez uslyszycie tyle przykrych slow ile teraz wypowiadacie nt.starszych kolezanek. Kiedys ta co miala studia z marszu miala szanse zostac naczelna,przelozona, koordynujaca. Dzis wam magister potrzebny zeby zmieniac pampersy.

#21  2019.02.27 08:52:49 ~Do 17

Ostatni raz stazowe wyplacano przed 1999,po reformie "zapomniano" o tym. Poza tym stazowe kiedys przyslugiwalo juz od 5 roku pracy i dochodzilo do 20 lat. Te co mialy 30-40 lat stazu dostawaly tylko 20%.

#22  2019.02.27 08:59:14 ~Do 17

Liceum Pielegniarskie trwalo 5 lat, dziewczyny robily jednoczesnie ogolniak i pielegniarstwo. Tylko,ze mialy praktyk tyle ile dzisiejsza magisterka nie ma przez caly okres nauki lacznie ze specka i kursami. Od razu po szkole szla do pracy i od 1 dnia miala uprawnienia do samodzielnego wykonywania kazdej czynnosci. Dzis nawet magisterka glupiego plastra nie przyklei jak nie ma odpowiedniego kursu. Podziekujcie za to izbowym,ktore z was robia debili z rozumem ameby i doja z glupich zadufanych w sobie magisterek coraz to wiecej pieniedzy. Bo po .uj studia skoro i tak nic samodzielnie nie zrobicie bez kursow,ktore sa tak naprawde niepotrzebne,bo to szkola powinna was nauczyc.

#23  2019.02.27 09:01:12 ~Do 17

Tak,okres naszej nauki liczono do stazu. Dlatego od razu moglysmy wykonywac samodzielnie kazda prace,bez kursow. Bo to dyplom dawal uprawnienia do wykonywania kazdej czynnosci

#24  2019.02.27 09:10:47 ~Do 18

Masz racje. Ja juz emerytka,po 40 latach pracy przy lozku chorego. Dopiero teraz mam czas na ratowanie organizmu. Czesto bywam w szpitalach i tez widze jak b.zmienilo sie w ksztalceniu. Mlode kolezanki co prawda teorie opanowaly ale praktyki szkoly ich nie nauczyly. A one sa za bardzo zadufane w sobie zeby sie przyznac,ze czegos nie umieja i potrzebna im pomoc. Przez 25 lat bylam krwiodawca,zyly mam grube jak postronki, mozna pobierac bez stazy. A magisterka nie potrafila znalesc u mnie zyly. Tak podziubaba nie bylam nawet w szkole gdy na sobie uczylysmy sie klucia. To prawda,dzisiejsze magisterki brzydza sie pacjenta,jego wymiotow czy stolca. Brzydza sie go dotknac,umyc,po ludzku poglaskac po reku:bo stary,bo chory,bo biedny,bo brudny. No i ta wieczna tytulomania. Najlepiej jak sobie na czole wytatuluja swoje wyksztalcenie,specki i kursy.

#25  2019.02.27 14:38:18 ~Ja

Do24 tak to prawda i choć mam licencjat to po guzik mi on był potrzebny a LM były B. dobrymi szkołami

#26  2019.02.27 14:40:20 ~Kazia

Narobili dziadostwo a teraz nie wiedzą jak się z tego wycofać

#27  2019.02.27 16:27:35 ~Gość

Jestem po LM, i jestem z tego dumna.To były szkoły z tradycjami,trzeba było dużo trudu ,aby skończyć szkołę. Ale teraz pielęgniarki po LM są cenione, za sumienność, troskliwość i empatię. Mam 33 lata pracy za sobą, ileś kursów, specjalizację, kończę magistra, ale najbardziej jestem dumna z mojego liceum medycznego!

#28  2019.02.27 19:53:36 ~do#27

A jakie liceum kończyłaś, to stworzone w oparciu o Ustawę o szkolnictwie z 1932 r, czy tej z 1962 r?

#29  2019.02.27 20:23:35 ~a_

Co to zmienia? : Nie ma to jak pytania z d*py wyrwane ;d

#30  2019.02.27 21:05:56 ~do 28

Ciągle to samo?

#31  2019.02.27 22:19:37 ~do#30

Aby odróżnić dane.

#32  2019.02.28 10:56:01 ~Do 17

Bzdury.na licencjacie jest 5 000 godzin teoria i praktyka.gdzie tyle godzin zmiescisz w ogólniaku skoro masz przedmioty polski matma i inne potrzebne do wykształcenia srednie go? Na licencjacie dziennie od rana do wieczora zajęcia! Aby wyrownac różnic programowe osoby po LM robiły pomostowki wtedy to tak jakby w sumie liceum i pomostowka daje licencjat w trybie dziennym.a jak jest zaoczny to.jest to samo tylko odwrócone. Zajęcia wykłady ćwiczenia masz w weekend a praktyki w ilości 2500 h masz robic w tygodniu.wiec na jedno wychodzi.

#33  2019.02.28 11:02:31 ~Do 32

To ja może policze.daje to 166 h miesięcznie przez 3 lata.wiec faktycznie żeby wyrobić taka ilość godzin to jest to niemożliwe w ogólniaku.chyba ze zajęcia trwały po 12 godzin dziennie przez 5 lat. Są roznich programowe.no np.osoby kończące licencjat teraz dzienny mają już badania fizykalne wiec nie muszą robić dodatkowego kursu.robiąc kurs rko.a te osoby po LM muszą bo nie miały tego w szkole.nie ma porównania licencjat dzienny a szkoła średnia medyczna. Po prostu ktoś tu jest zazdrosny

#34  2019.02.28 17:34:12 ~zamiast

Uważam że urlop szkoleniowy jest tylko po to aby ktoś dostał pieniądze za jakieś swoje wypociny Żeby zorganizować konferencję trzeba mieć audytorium ,pielęgniarek jest dużo więc jako tło wygłaszana rożnych bzdur są idealne . Za wykład o wątpliwej sile oddziaływania na słuchacza ktoś weźmie kasę , a pielęgniarka poza stratą czasu nic z tego nie wyniesie bo wszystko jest po to, aby ktoś znalazł sposób na zarabianie pieniędzy . Urlop 6 dni powinna każda pielęgniarka mieć dodatkowo z racji swojej ciężkiej pracy i powinna go wykorzystać w taki sposób jaki jej przyjdzie do głowy ,bo jest wolnym człowiekiem . Jeśli będzie chciała wykorzystać urlop na zdobywanie wiedzy niech sama zadecyduje w jaki sposób i nie musi słuchać cwanego guru,który chce zarobić pieniądze.Czy będzie zastępstwo za ta pielęgniarkę co będzie na tym urlopie szkoleniowym ? zastępstwa będą pewnie z łapanki.

#35  2019.03.13 06:39:40 ~LM

Mam wrazenie ze panie mgr nie zdaja sobie sprawy jak wygladalo ksztalcenie w LM:( Bylo duzo zajec w klasie ale tez mialysmy praktyki w szpitalu. Zaczely sie od 3 klasy a caly 5 rok to szpital!

#36  2019.03.20 19:26:14 ~Sm

O czym Wy wszyscy mówicie Brak szacunku dla siebie ,dla ludzi ,dla zawodu Jak można będąc tak zawistnym pracować w zawodzie pielęgniarki Współczuję pacjentom którymi opiekują się takie osoby Osoby pełne jadu i zawiści Kiedyś tego nie było pracuję w zawodzie 40lat i włos się na głowie jeży Wiem że nie powinno się tak mówić o swoim środowisku ale tego szykanowania wzajemnego nie da się czytać WSTYD

#37  2019.03.25 21:06:08 ~wkurzona

Jak dyskryminuje inne zawody - nauczyciele wolne weekendy, ferie zimowe, ferie świąteczne, wakacje jakie tylko inne dni wolne sa dla tej grupy dniami wolnymi , roczny urlop zdrowotny co 10 lat na tzw. poratowanie zdrowia platny 100% wcześniejsza emerytura praca wg. karty nauczyciela 20 godz tygodniowo ale placone za 40 godz , dodatki wszelkiego rodzaju , jakby nie patrzec przerwa miedzy lekcjami trwającymi 45 minut , jak się zle czuje ktoryś z nauczycieli lekcję "odwali" , korepetycje bez opodatkowania a co tam , kombinacja w zwolnieniach lekarskich typu - zaczyna sie rok szkolny to ja ide na zwolnienie ktos wezmie godziny oczywiscie nadliczbowe a potem odwrotnie ten ktos na chorobowe i sie wyrównuje spotkania roznego typu wyjazdy , urlopy szkoleniowe itd. To tylko nie wszystkie wypisane przywileje 1 grupy zawodowej ktorej sie juz od lat w glowie przewróciło bo ucza dzieci , bo są niezastąpieni . Pielęgniarki Kochane wypiszcie chociaż połowę z tych przywileji nauczycielskich - macie je ? inną grupą której też tak wiecznie mało kasy i z przywilejami nawet o których sie nie wspomina to sędziowe , prokuratorzy - nawet policjanci tylu przywileji nie mają .Dla pacjenta naprawdę nie ma znaczenia czy Pani Pielęgniarka jest po LM, po Licencjacie czy ma mgr chodzi o to żebyście były .Bo często i to bardzo życie zdrowie i wiekszość zalezy od Was .

#38  2019.03.25 21:31:11 ~wkurzona

Jeszcze co do przegaduszek wśród Was z tego co czytam jak to trzeba było sie uczyć dawniej a teraz ile to godzin nauki praktyk ,Panie Pielęgniarki nauka w tym zawodzie nie była łatwa czy to za czasów Liceum Medycznego , teraz też mają naukę , praktyka czyni mistrza bo wiedzę można mieć ale zawsze tak bylo jest i bedzie że trzeba praktyki , całe życie człowiek się uczy , teraz jest taki system nauczania , dawniej był inny te dłużej i długo dlużej pracujace Panie Pielęgniarki mają wiedzę i doświadczenie , młodszę mają wiedzę i owszem ale muszą zdobyć jeszcze doświadczenie i zamiast się uzupełniać to trwa wśród Was licytacja ktora ile ma kursów szkoleń specjalizacji a wszystko Kochane Panie sprowadza się i tak do jednego dokumentu którym jest Prawo Wykonywania Zawodu Pielęgniarki lub Położnej .w jedności siła a jak wiadomo od bardzo dawna podzielono skutecznie Wasze środowisko - Wy Drogie panie dajecie się w te gierki wciągac i to bardzo ąż dziw bierze ze macie przedmioty pt.psychologia , socjologia i inne i nie wiecie o manipulacji srodowisk zawodowych ? A tak nawiasem zawód Pielęgniarki , Położnej jak to mówicie zszedł na psy czy nie ma poszanowania - a Pamiętają Panie jak ciążył wielu czepek piękny z czarnym , czerwonym paskiem wielu z Was , odkąd sciągłycie radośnie go z głow zawod zacząl tracić i doszedł do tego momentu w którym narzekacie na brak poszanowania .Wtedy jak Panie miały czepki wiadomo kto był kto no niestety przypinki nie kazdy widzi .Fakt ze ludzie też dawniej byli inni dawniej to 30 - 40 i wiecej lat temu - nie umieli moze niejednokrotnie czytac , byli prości ale mieli w wiekszosći kulturę osobistą .tyle w moim wywodzie

Dodaj komentarz