Dzień Dobry, Jestem studentką III roku pielęgniarstwa. Zarówno ja, jak i moi koledzy i koleżanki ze studiów jesteśmy wstrząśnięci całą sprawą strajków CZD.

Strajk pielęgniarek w CZD.

 

Zobacz więcej informacji o strajku pielęgniarek w CZD

 

 

Dzień Dobry,

Jestem studentką III roku pielęgniarstwa. Jestem jedną ze 160 osób na moim kierunku. Wybraliśmy ten zawód chcąc pomagać ludziom. Zarówno ja, jak i moi koledzy i koleżanki ze studiów jesteśmy wstrząśnięci całą sprawą strajków CZD.

Pan Minister Zdrowia zamiast oskarżać pielęgniarki o pobudki czysto materialne powinien pomyśleć o tym jak zachęcić nas studentów do pracy w tym zawodzie w Polsce. Podkreślam: w Polsce. Ponad połowa moich koleżanek i kolegów zadeklarowało, że nie zamierza zostać w kraju. Jesteśmy w pełni świadomi, że rząd nie jest w stanie zapewnić godnych warunków pracy i życia w ojczystym kraju, pracując jako pielęgniarka. I tu w większości nie chodzi o pieniądze. Pan Minister nigdy nie zrozumie jak to jest opiekować się jedną, dwoma osobami, a co dopiero gdyby było ich 15 lub więcej. Tak mała liczba pielęgniarek przypadająca na pacjentów zagraża ich życiu i zdrowiu. Żadne strajki, ale głupota dyrekcji oraz Ministerstwa Zdrowia sprawia, że pacjent nie może czuć się bezpieczny. A pieniądze? Pan Minister nigdy nie zrozumie jak to jest zarabiać 1500-2000zł Netto, gdyż zarabia kilkanaście razy więcej. Zarabiał dużo większe sumy nawet jako lekarz. Osobiście poznałam pielęgniarkę Dziecięcego Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie, która zarabia do 1500zł mimo 30-letniego stażu, więc niech Pan Minister nie kłamie w żywe oczy, że tylko młode pielęgniarki mogą narzekać.

Nasz rząd nie ma obecnie nic do zaoferowania Nam, studentom pielęgniarstwa. Mimo maślanych oczu i uśmiechów, przejawiają zero szacunku do tego zawodu. Pan Minister Zdrowia nigdy nie zrozumie jaką wagę ma praca pielęgniarki, a szacunku do nich przypomni sobie, gdy nie będzie miał kto podetrzeć mu tyłka na starość.

Pozdrawiam,

Dumna ze strajkujących pielęgniarek studentka

 

 

Zobacz więcej informacji o strajku pielęgniarek w CZD

 

Komentarze użytkowników

#1  2016.06.05 20:33:54 ~Michał

Https://m.facebook.com/story.php? story_fbid=1190506524315341&substory_index=0&id=659366490762683

#2  2016.06.05 20:35:08 ~pacjent

Brawo szacunek wielki- może to przykład dla tych co pogodili się z upodleniem, - przywrócilaś pielęgniarką wiarę w przeciwienstwi do oWSIAKA .Jesteś wielka

#3  2016.06.05 20:37:39 ~plg.

Bardzo dobrze napisane,popieram wyjazd za granicę.Chociaż szkoda nam tracić takie,naprawdę mądre pielęgniarki.Reszta zostanie pod kierownictwem przewodniczących,które każą nam pracować za uśmiech,w tym całym bagnie,jakie stworzyły i tworzą, /stare/decydentki,które tak naprawdę nie wiedzą /albo nie chcą wiedzieć/czym jest współczesne pielęgniarstwo.

#4  2016.06.05 20:50:26 ~cd.

Celem było przyciągnięcie młodych do zawodu,a pan minister co ? Bardzo skutecznie ich odstrasza.Brawo panie ministrze,"takich nam trzeba".

#5  2016.06.05 20:54:24 ~pielęgniar

Z zarobkami w moim szpitalu też jest nie najlepiej. Po 39 latach pracy jako pielęgniarka zarabiam 2000 brutto. Wysługa lat 2400. Mieszkam 45 kilometrów od Warszawy. Nikt nie wierzy że można pracować za tak niskie wynagrodzenie

#6  2016.06.05 20:55:02 ~mOnia

Sama niedawno skończyłam studia, popracowalam chwile w zawodzie za 10 zł brutto na godzinę na sieciowej umowie, jak ja się mogłam na to w ogóle godzić! Dobrze ze nie długo. Nie wracam juz do zawodu chyba że za granicą. Znajomi ze studiów wyjechali, inny świat. Polska jest sto lat za murzynami, ale kształcenie na poziomie europejskim, studia ciężkie i na poziomie wprost idealnie przygotowują do pracy za granicą gdzie społeczeństwo jest milion razy mądrzejsze aż chce się pomagać! A polskie placówki zdrowia niech się schowaja ze swoimi ofertami pracy, wasze teczki z cv i tak już świecą pustkami i wszystkie przełożone doskonale o tym wiedzą!

#7  2016.06.05 20:59:40 ~opiekunka

A ta studentka to nie wie, że od pocierania tyłka są opiekunki?

#8  2016.06.05 21:02:51 ~wiernaPols

Zamierzam nadal pracować na stanowisku pielęgniarki, nie wyjadę bo tutaj sie urodziłam , mam rodziców którzy tez sie tutaj urodzili i dzieci też. Będę nadal pielegnowała polskich ludzi :) zostaję! nawet za 1950 zł, bo tak chcę.

#9  2016.06.05 21:07:59 ~Andrzej

"rząd nie jest w stanie zapewnić godnych warunków pracy i życia w ojczystym kraju, pracując jako pielęgniarka" - to pisała studentka trzeciego roku czy zwykły tuman, który nie umie się poprawnie po polsku wysłowić?

#10  2016.06.05 21:10:54 ~piel

Do wiernaPols-Może przejdź na wolontariat,ojczyzna będzie z ciebie dumna i izby pielęgniarskie

#11  2016.06.05 21:11:00 ~Anna

Kochana nie licytujmy się tu , kto jest od podcierania tyłka pacjentowi jest to zupełnie obojętne, czy to zrobi opiekunka czy pielęgniarka najważniejsze , aby miał podtarty. A cały spór się toczy o to,że niebawem pacjent pozostanie bez opieki pielęgnacyjnej z powodu braku pielęgniarek.

#12  2016.06.05 21:13:50 ~koszmar

A czy pielęgniarka jest od podcierania tyłka? Skoro same tak nisko się oceniamy, to jak oceniać mają inni? Ludzie! Pielęgniarka jest wykwalifikowanym personelem medycznym z dużą wiedzą i wykształceniem magisterskim. Czy na prawdę same o sobie musimy mówić, że tyłki podcieramy? To jest poniżanie siebie nawzajem. W taki sposób nigdy nikt nie będzie nas szanował, bo pielęgniarki siebie nie szanują. Pomyślcie trochę zanim coś napiszecie. A propo za podcieranie tyłka to faktycznie 1500 się należy.

#13  2016.06.05 21:22:20 ~Ewa -do Op

Nie w każdym szpitalu są opiekunki-moja droga,a panie z firmy sprzątającej ''nie mogą ''tego robić,bo po prostu nie mają za to płacone.Szpitale oszczędzają na wydatkach i dlatego przerzucają wszelkie czynności na pielęgniarki!

#14  2016.06.05 21:34:04 ~meg

Witam, również jestem studentką III roku pielęgniarstwa. U mnie na roku około 70% studentów zdeklarowało się już do opłacenia tłumaczenia dyplomu na język angielski. Przypadek? Nie sądzę :)

#15  2016.06.05 21:43:40 ~mOnia

Pielęgniarki są m. in. Od obserwacji pacjenta, stawiania diagnozy pielęgniarskiej, leczenia ran - TAK leczeniem ran i odlezyn zajmuje się pielęgniarka nie lekarz. Jest od przygotowania i podawania leków oraz koordynowania nimi, bywa że podaje je sama, bez zlecenia lekarskiego oraz sama ustala dawkę - ale przecież o tym się nie mówi bo w teorii to niedopuszczalne, szkoda ze w praktyce nagminne. Naraża siebie dla dobra pacjenta, bo przecież lekarza akurat nie było i ona musiała decydować za niego. Jak lekarz się pomyli, bo tez jest tylko czlowiekiem, to pielęgniarka ma poprawić bo jak źle poda to jej wina. Wypełnia papiery, pisze raporty. Pobiera materiały do badań, cewnikuje, analizuje parametry. Przygotowuje zestawy, narzędzia do sterylizacji. Ekg, opatrunki, badania, pomiary. analizy. po pracy w biegu na kursy, szkolenia. mogłabym pisać i pisać, ale po co ja się w ogóle rozwodze. przecież ONA TYLKO TYLKI PODCIERA a poza tym to nic nie robi wiec na co komu pielęgniarki? Jaka różnica czy strajkują czy pracują?

#16  2016.06.05 22:00:30 ~hancol69

Do wiernaPols. Taki wpis mogła dać tylko stara panna albo mająca bogatego męża bo to co dostaje traktuje jak kieszonkowe. Ja już mam dość pracy na dwa etaty przez tyle lat żeby nie zadłużyć mieszkania, mieć co do garnka włożyć. Bo niestety już nie to zdrowie i nie te lata. Przez 27 lat tyram żeby utrzymać się na powierzchni i nie popaść w długi. dlatego całym sercem popieram pielęgniarki CZD. Jesteście wielkie. Walczcie. Nie poddawajcie się. Jesteście solidarne i mówić jednym głosem. To Wam przyniesie sukces. A droga koleżanka może pracować gratis. Bo kto bogatemu zabroni?

#17  2016.06.05 22:05:21 ~Meegi

A ja jestem dumna z Was studentów , że potraficie powiedzieć bez pokory że chcecie normalności i Wasze potrzeby są ważne, a" powołaniem rachunków się nie zapłaci.Macie rację,wyjeżdżając tam gdzie będą Was cenić i szanować.Może kiedyś docenią w tym kraju pielęgniarki.

#18  2016.06.05 22:11:27 ~Asia

Tłumaczenie dyplomu na język angielski mogą sobie włożyć w ramkę i powiesić w przedpokoju na pamiątkę

#19  2016.06.05 22:15:40 ~:)

Ciekawe kto napisał ten list? na pewno nie studentka pielęgniarstwa! zobaczcie kto kończy kursy wypisywania recept, tak własnie wyglądają i mówią studentki pielęgniarstwa, potulne, poprawne i grzeczne dziewczynki. Ten list panie Mariuszu pisał facet po 40, może mąż zapłakanej pielęgniarki, na którą nie chce płacić kasy!

#20  2016.06.05 22:29:15 ~Tomasz

Koniec tej biby! do roboty dziewczyny pogonić!

#21  2016.06.05 22:32:53 ~Jola

Tak, powinnyśmy wszystkie zjednoczyć się bo niedługo, będziemy same potrzebować pomocy i nie będzie już pielęgniarek. A jak jesteśmy traktowane? - W jednym z naszych klinicznych szpitali lubelskich od dłuższego czasu trwa dziwna sytuacja-pielęgniarki lawinowo odchodzą z pracy, mobbing jest na porządku dziennym, pielęgniarki są karnie przenoszone na inne oddziały gdy odezwa się w obronie bezpieczeństwa własnego i pacjentów, a teraz tam gdzie jeszcze były pokoje socjalne-zostały im zabrane, boimy się chodzić do pracy, coraz więcej jest pielęgniarek wypalonych zawodowo. Pielęgniarka po studiach mgr z rocznym stażem pracy zarabia 1300 zł na rękę.

#22  2016.06.05 22:33:55 ~pielęgniar

Tak nas postrzegają w moim mieście i jak widać w innych miastach również, w Polsce. Gdzie tkwi przyczyna - w nas! Nie miałam czasu nawet ukończyć studiów pomostowych (jestem po liceum medycznym) ponieważ pracuję w dwóch miejscach pracy. Muszę zarabiać aby pomóc moim dzieciom ukończyć studia (bo wiem że należy inwestować w siebie), wcześniej żeby spłacić kredyt za mieszkanie.

#23  2016.06.05 22:36:26 ~A

Kochane kolezanki. Ja wyjechalam 12 lat temu do Anglii i pracuje jako pielegniarka. Jestem szanowanym i waznym czlonkiem zestpolu medycznego,w ktorym sa takze asystentki pielegniarek. Moim zadaniem jest tworzenie planu opieki nad pacjentem i prowadzenie dokumentacji. Wykonuje diagnostyke i zlecam dalsze badania. Ponadto osobiscie po zakwalifikowaniu pacjenta na operacje dokonuje oceny stanu zdrowia pacjenta i przygotowuje go do zabiegu. Czyli decyduje jakie badania wykonac, jakie leki trzeba odstawic a ktore kontunuowac, kontaktuje sie z lekarzem rodzinnym jesli pacjent jest zle prowadzony,ma zle wyniki lub nieuregulowane leki cukrzycowe,p/padaczkowe, na angine,przeciw krzepliwe krwi itp.sama decyduje o odrzuceniu pacjenta w mej kwalifikacji na zabieg chirurgiczny jesli nie podoba mi sie jego stan zdrowia,pisze listy do specjalistow lekarzy o uregulowanie lekow,prosze by kontaktowali sie ze mna kiedy juz to zrobia. Od moich badan komputerowych biometrii oka, zalezy czy chirurg dobierze odpowiedni implant soczewkowy.od mojej pracy zalezy czy pacjent przezyje znieczulenie ogolne.od moich decyzji zalezy czy pacjent bezpiecznie wyjdzie ze szpitala. I wiecie co moje drogie? Kiedy wracam zmeczona po pracy do domu i wchodze do sklepu by kupic dzieciom mleko, matka dzieci skaczacych pomiedzy sklepowymi polkami mowi do nich: "prosze uspokujcie sie, pani pielegniarka ciezko dzis pracowala,zejdzcie jej z drogi bo spieszy sie do domu" Szacunek zaczyna sie na dole. Nigdy tego nie doswiadczylam we wlasnej ojczyznie! . Co wy slyszycie? Zwilnijcie sie! Szczekaj jesli chcialas byc psem! Szacunku nie masz! Bierz co ci dajà i pracuj! Popieram was kolezanki.

#24  2016.06.05 22:42:21 ~Pielegniar

Nie kazda z nas wyciera tylek.zastanow sieco piszesz.

#25  2016.06.05 22:46:15 ~gość

Nie każdy szpital ma opiekunki od podcierania tyłka☺

#26  2016.06.05 23:07:11 ~ktoś

Oczywiście, że pielęgniarka jest od toalety krocza. U mnie na oddz. wew. tylko to się robi

#27  2016.06.05 23:07:19 ~ktoś

Oczywiście, że pielęgniarka jest od toalety krocza. U mnie na oddz. wew. tylko to się robi

#28  2016.06.05 23:07:29 ~EWA

A mi po ekspozycji na hbs oddziałowa powiedziała, że mam się cieszyć, że mam pracę, oddziałowa wybierał ordynator, poniewaz była wierna, mierna i wydolna oraz mówiąca wciąż TAK,TAK,TAK.

#29  2016.06.05 23:24:04 ~E..

Pielęgniarki nie są od podcierania tyłka a kto ma to zrobić. Panie stalowe nie mają w obowiązku tego robić więc nie robią. W nocy też nie pracują bo oszczędność. A jak woda zalewa połowę oddziału o 3 rano bo jakaś rura pęka to kto sprząta ten bajzel PIELĘGNIARKI bo muszą zadbać o bezpieczeństwo chorych! Ciągle dokłada się nam obowiązków. Wymaga się ciągłego doskonalenia zawodowego. Prowadzenia statystyk cuda po prostu. 5 lat temu zarabiałam więcej w sklepie niż teraz w szpitalu. Mimo to lubię ten zawód, lubię pacjentów tylko czasy są kur.skie.

#30  2016.06.06 00:09:53 ~panid

Nie wierzę, że osoba, która wybrała zawód pielęgniarki, rozumiem ze szlachetnych pobudek, może pisać o podcieraniu tyłka kategoriach czegoś upokarzającego. Co jest w tym tak hańbiącego, że schorowanego, słabego, leciwego człowieka trzeba traktować po ludzku i czasem też zmienić pampersa? Co w tej czynności uwłacza pielęgniarce? Domagając się szacunku innych, nie zapominajmy o szacunku dla pacjentów. Wielu z nich to obłożnie chorzy, starsi ludzie w pampersach właśnie. Bez Waszej pomocy skazani na odleżyny, utratę godności, może samotność. Przestańcie więc pisać o podcieraniu tyłków, jakby to było coś wyjątkowo poniżającego. Nie rozumiem.

#31  2016.06.06 00:54:05 ~Ja

Salowa teraz tyłków nie podciera tyko np. jest jako pomoc na sali operacyjnej i nie przesadzam, to przykład z mojego szpitala. A pielęgniarka nie jest od podcierania, na niektórych oddziałach ma całą ścianę aparatury do obsługi, musi być alfą i omegą. A właśnie teraz dokładnie widać jak się olewa pielęgniarki.

#32  2016.06.06 04:06:55 ~fakt

Można się zajmować kroczem ale za taką stawkę jak ginekolog.I nieistotne jakiego zabiegu na tym kroczu się dokonuje.

#33  2016.06.06 10:26:38 ~przeprasza

Dziewczyny, trzymajcie się . Jestem złośliwa ale życzę tym dziennikarzom ( jeśli można ich tam nazwać ) którzy wysługują się władzy i kłamliwymi lub zmanipulowanymi informacjami podsycają nienawiść społeczeństwa do pielęgniarek, żeby za 5 lat , gdy zostanie zamknieta połowa szpitali z powodu braku pielegniarek , zachorowali . Niech wówczas przypomną sobie co dzis piszą , że to też i ich zasługa że młode mądre dziewczyny , po ukończeniu studio pielęgniarskich wolą pracować poza zawodem lub poza granicami . Ja sie im nie dziwię , kiepskie zarobki, wmuszane przez lojalność do koleżanek I pacjentów nadgodziny, praca zmianowa nawet dla karmiących matek i taka czarna niewdzięczność i nienawiść . To ja juz wolę moją wygodną pracę w banku . Sorry, ja też mam dzieci.

#34  2016.06.06 10:49:07 ~mgr

Droga studentko pielęgniarstwa to pomoc pielęgniarska powinna podcierać tyłki (epidemiologia! ) w krajach UE I IN. CYWILIZOWANYCH są pomoce pielęgniarskie! Pisząc list trzymajmy klasę zawodową - to ważne bo nie będą nas w ogóle cenić ! Piszmy o licznych i specjalistycznych naszych obowiązkach !

#35  2016.06.06 10:50:55 ~ja

Dziennikarzyny nam dalej siostrują ci brukowi no ale wiadomo taki ich poziom !

#36  2016.06.06 11:14:53 ~piel

Bardzo dobrze że młode pokolenie się wypowiedziało w sprawie tego 'cudownego' zawodu jak mówi minister Ale tak się składa że dzisiaj nie ma głupich ,żeby pracowali za darmo .W młodości siła ale nie za 1500zł

#37  2016.06.06 11:52:27 ~piel

Niestety to jest nasza rzeczywistosc i nic sie nie zmieni jezeli nie poprzemy kol. Czd a co robia nasze zwiazki ?

#38  2016.06.06 11:59:56 ~PIELĘG

Jak ty studentko pielęgniarstwa mówisz o podcieraniu tyłków to lepiej już zrezygnuj z uczelni ,bo szkoda miejsca i czasu . Jeśli ty studentko pielęgniarstwa myślisz o podcieraniu tyłków to lepiej zrezygnuj z tytułów żeby nie obniżać rangi zawodu, bo przez takie jak ty, tak mamy jak mamy! koło gospodyń wiejskich (z całym szacunkiem do tej organizacji)tanczy,spiewa, recytuje ,szyje pruje i gotuje.Dalej was uczą tej służalczości.RĘCE OPADAJĄ .

#39  2016.06.06 12:19:45 ~piel.dypl

Są pielęgniarki i.siostry od podcierania tyłków - tylko do czego im licencjaty i tytuły magistra? złe zarządzanie kapitałem ludzkim.

#40  2016.06.06 12:24:05 ~anna

Popieram mgr Ja jestem piel.dyplomowaną ale od 40 lat znam swoją wartość - dlatego nie przyszło mi do głowy studiować (zwłaszcza po to żeby podcierać tyłki)

#41  2016.06.06 12:38:46 ~gość

Zboczone jakieś,że o tyłkach cały czas? A tfuj

#42  2016.06.06 13:39:35 ~mOnia

Nic tylko współczuć polskim pacjentom, że pielęgniarka najpierw musi "podetrzeć tyłek" dwudziestu leżącym pacjentom na oddziale, a później idzie do kolejnych pacjentów z igiełką i lekiem, w tym samym fartuszku. Nic tylko pogratulować tym, którzy ten system tworzą i za epidemiologię odpowiadają. Cudowne polskie szpitale, zadupiaste Polskie zacofanie, to nie UE, to Ukraina

#43  2016.06.06 14:14:00 ~helena

Uważajcie aby tej wypisywanej recepty przez was .nie uwalać w gównie bo jesli robicie to między myciem basenów a zmianą pampersów to ryzyko jest duże

#44  2016.06.06 15:16:58 ~n

Mnie, jako studentkę pielęgniarstwa najbardziej zraża stosunek pielęgniarek do praktykantów, zero szacunku. studia ciężkie a czuję się jakbym była jakimś nieznaczącym człowiekiem

#45  2016.06.06 16:23:20 ~nnn

Tak dla sprostowania odnośnie wycierania tyłków. Robiąc studia przez całe 3 lata praktyki spotkałam tylko w jednym ośrodku opiekunów ale i nawet tam wycierałyśmy tyłki a razem z nami pielęgniarki i nie liczyło się czy mają licencjat czy są po magisterce. A nie wspominając już o jakichś pomocach pielęgniarskich czy coś takiego, pierwszy raz słyszę. Oczywiście nie narzekam. Uważam, że przydałaby się jakaś pomoc ale cóż poradzić. A odnośnie traktowania studentów na praktykach jak śmieci (nie wszędzie ale w większości szpitali) to zgadzam się w 100% czasem byłyśmy potrzebne tam właśnie tylko do podcierania tyłków. My też jesteśmy ludźmi i też mamy uczucia, chciałybyśmy pracować z wami ramię w ramię i uczyć się od was bo gdzie zdobędziemy najlepszą praktykę jak nie w szpitalu przy boku doświadczonej pielęgniarki.

#46  2016.06.06 17:11:39 ~malina

Jestem,a właściwie byłam pielęgniarką.Obecnie na rencie ,której wysokość to aż 600 zł netto.Może gdyby zarobki były większe to i renta pozwoliłaby żyć godnie.A tak jestem na utrzymaniu męża.Jak żyć Panie Ministrze,jak żyć.Popieram strajkujące dziewczyny.

#47  2016.06.06 18:42:32 ~mOnia

Zawiść Pań Pielęgniarek po LM w stosunku do studentów zawsze będzie, do puki te Panie nie odejdą na emeryturę studenci na praktykach i młode pielęgniarki z tytułem mgr będą traktowani jak śmieci

#48  2016.06.06 19:32:58 ~maria

A Ja bardzo lubię kiedy są studentki są młode, ładne nie zaszczute .szpital zawsze kojazył się z młodymi pielęgniarkami.sama mam staż 30 letni i one mi przypominają jak się było młodym i ładnym .POZDRAWIAM WSZYSTKIE STUDENTKI.PACJĘCI TEŻ WAS LUBIĄ

#49  2016.06.06 19:32:59 ~maria

A Ja bardzo lubię kiedy są studentki są młode, ładne nie zaszczute .szpital zawsze kojazył się z młodymi pielęgniarkami.sama mam staż 30 letni i one mi przypominają jak się było młodym i ładnym .POZDRAWIAM WSZYSTKIE STUDENTKI.PACJĘCI TEŻ WAS LUBIĄ

#50  2016.06.06 20:25:51 ~Iza

Odsyłam do wypowiedzi Kataryny "Ciemna maso siostrzana"W pełni identyfikuję się z jej wypowiedzią i również sądzę że buntowniczki na zawołanie mają koordynatora.

#51  2016.06.06 20:38:36 ~Pola

Gdybym nie miała rozeznania w problemie po przeczytaniu tych pretensji w/w studentki - pomyślałabym, że aktualny Minister odebrał wszystko co otrzymały pielęgniarki od poprzedników. Na odległość widać jak jesteście manipulowani

#52  2016.06.07 01:36:35 ~Ala

AUTOKARY Z PIELEGNIARKAMI ze wszystkich wojewodztw ruszajcie wspomoc i przedstawic ze w calej Polsce pielegniarkom jest tak samo beznadziejnie.60 procent zarobkow lekarza powinna zarabiac pielegniarka.Lekarz ma 1200 zlotych za 1 dyzur swiateczny ,a pielegniarkom nie chca dac 5 procent podwyzki za swieta--MASAKRA.

#53  2016.06.07 04:42:56 ~ratunek

Prosze wezwać Kijowskiego do pomocy.

#54  2016.06.07 04:57:29 ~Ola

Podobnie jak ty studentko ja też jestem wstrząśnięta tym strajkiem, lecz z innego powodu. To skandal, aby chore dzieci stawały się zakładnikami. Pan Minister Zębala powiedział, co zrobiłby z takimi strajkującymi.

#55  2016.06.07 05:29:22 ~do Oli

Dzieci są zakładnikami nieodpowiedzialnych polityków,nie pielęgniarek.Każda średnio rozgarnięta osoba powinna to rozumem ogarniać!

#56  2016.06.07 09:53:41 ~studentka

"A ta studentka to nie wie, że od pocierania tyłka są opiekunki? " Odnośnie tego komentarza.Owszem, może i do obowiązków opiekuna medycznego jest wykonanie toalety ciała pacjenta, ale niestety tak jak mało jest pielęgniarek tak i opiekunów medycznych. Pielęgniarki traktowane są nieraz jako salowa, opiekunka medyczna, psycholog, lekarz itd. Nie oszukujmy się przy takiej liczbie pielęgniarek w Polsce pielęgniarka nigdy nie będzie się zajmowała wyłącznie tym czym powinna- pielęgnowaniem. Zapewne "ta studentka" też zdaje sobie z tego sprawę.

#57  2016.06.07 10:32:42 ~studentkap

Cała wypowiedź jest o zupełnie czym innym a ponad 50 % komentarzy kręci się wokół jednego zdania o podcieraniu tyłka. chyba nie to jest istotą tego tekstu.wyluzujcie bo juz się chyba nie macie do czego przyczepić.

#58  2016.06.07 10:53:10 ~aga

W tv podano do wiadomości .że CZD co roku otrzymywało dość pokaźny zastrzyk finansowy celem dofinansowania szpitala. To było na rękę Dyrekcji.Pytam co robił Rząd,gdzie kontrola finansów.Dlaczego nie restrukturyzowano placówki tyko ją dofinansowano,dlaczego nie wyciągnięto konsekwencji w stosunku do Dyrekcji za złe zarządzanie. Inne placówki to by byłe już dawno zamknięte albo musiałyby się przekształcić w spółki.A teraz obciąża się w mediach ,że to pielęgniarki pogłębiają to zadłużenie. To nieudolna Dyrekcja! Dla pielęgniarek w takich placówkach zawsze brakuje pieniędzy ale nasi lekarze zawsze mają co chcą

#59  2016.06.07 13:21:13 ~J.web

Po tych wszystkich komentarzach widać jak jesteśmy podzieleni i jak bardzo się nie lubimy. A im na tym zależy .Przecież w jedności siła.Zacznijmy się wzajemnie szanować. Jestem pielęgniarką z 37 letnim stażem i jestem za tym abyśmy wszystkie wyszły na ulicę i poparły nasze Koleżanki Jesteście WIELKIE !

#60  2016.06.07 16:54:52 ~moka

Panie Pielęgniarki,popieram Was.Teraz powinnyście wszędzie zacząć strajkować,może ktoś to zauważy,Jestem z Wami,trochę odwagi i jedności.

#61  2016.06.07 22:10:02 ~Anna

Nie w każdym szpitalu są opiekunki/opiekunowie. Większość moich znajomych jak słyszy słowo "pielęgniarka" pierwsze co to myśli o pampersach ;p

#62  2016.06.07 22:12:27 ~do Oli

A lekarze to co? Trędowaci? Nie potrafią się zbliżyć do dziecka? Nie mają rączek? Na co im było te 10lat studiów - do kierowania paluszkiem? No bez jaj ;)

#63  2016.06.07 23:11:17 ~anka

Tylko jedność w naszym środowisku pomoże nam coś osiągnąć.Jestem pielęgniarką z 25-letnim stażem ,mam szacunek bo szanuje innych ;mam zadowolenie połączone z wypaleniem oraz giętki kark zebym mogła osiągnąć to co zamierzam.pracuje w obecnie jako opieka długoterminowaBrakuje mi pieniędzy i za dużo biurokracji gubi się się człowiek pacjent a w przyszłości tym człowiekiem będe ja.

#64  2016.06.07 23:45:08 ~anka

I jeszcze jedno gdy trzeba jestem pielęgniarką,opiekunką ,psychologiem salową,księdzem ,koleżanką ,lekarzem bo tak trzeba i każda albo żadna z tych funkcji nie umniejsza tego ze jestem pielęgniarką .Bez różnicy czy po studiach czy po LM .

#65  2016.07.21 21:18:56 ~Ela_piel 3

Powodzenia młodym wykształconym. Nie dajcie sobą poniewierać i nie czekajcie na cód. Nam wmawiać tyle lat że będzie lepiej a jest tylko trudniej i bardziej przykro. Przed Wami świat stoi otworem. Życzę szczęścia i satysfakcji z wykonywanego zawodu.

#66  2016.07.25 20:46:40 ~maria

A ja przepracowałam jako pielegniarka w DPSie 20 lat i od 1 czerwca pracuję w szpitalu jako też pielegniarka i w pensji mam 1200 zł wiecej niż w DPSie . Dziewczyny która może i chce wyjdźcie z tych grajdołów DPSów i róbcie to co powinnyście robić jako pielęgniarki. Pozdrawiam

#67  2016.07.29 22:31:34 ~funia

DPS-y to odrebne bagienko.Na 35 upośledzonych przy dobrych wiatrach opiekun do 15.00,po południu pokojowa do pomocy-pielegniarka sztuk -1.To sie nazywa bezoieczeństwo-dziwne że do tej pory żyję.

#68  2016.07.30 10:08:53 ~ojciec

Wykształciłem córkę na magistra i zrobiłem prezent Anglikom,jako ojciec i jako Państwo,bo przecież na budżet który jest marnotrawiony też się składamy. Po roku pracy w szpitalu miała dość,a ja też ze względu na jej ciągłe narzekania, może nie do końca na pobory tylko na to że nie ma czasu na dobrą opiekę nad pacjentem.W jej mniemaniu dobra opieka polega na tym żeby nie tylko mechaniczne wykonać swoje obowiązki ale mieć czas na rozmowę z pacjentem i wysłuchanie jego problemów.Tego bowiem często potrzebują.Tylko jak to wykonać opiekując się nastoma pacjentami i wypełniając dokumentację. Co zaś do zarobków to chciała sprawdzić jak da się żyć za 2000 netto wynajmując mieszkanie,wniosek niestety jeden :wegetacja. W związku z tym poparłem jej decyzję o wyjeździe.

Dodaj komentarz