Dyrektor szpitala zwraca uwagę na bardzo duże różnice w zarobkach pielęgniarek ze specjalizacją i bez. – "W mojej ocenie są zdecydowanie zbyt duże. Docelowo może to doprowadzić do sytuacji, że szpitale będą poszukiwać pielęgniarek bez specjalizacji. Bo system nie premiuje szpitali, które zatrudniają najlepiej wykształcone pielęgniarki".

Dodatki pielęgniarek brutto brutto po nowemu

Instrukcja złożenia podpisu pod petycją:

STOP deprecjacji zawodu pielęgniarki i położnej w Polsce!

1. Petycję może podpisać każda osoba, nie tylko pielęgniarka i położna. 

2. Petycja została opublikowana w dniu 2 sierpnia 2017 roku na stronie www.petycjeonline.com

3. Petycję można podpisać na dwa sposoby:

  1. Na stronie  www.petycjeonline.com pod adresem: https://www.petycjeonline.com/stop_deprecjacji_zawodu_pielgniarki_i_poonej_w_polsce
  2. lub korzystając z poniższego formularza.

​4. Pod petycją jest formularz, w którym należy wpisać, dane:

Imię, nazwisko, miejscowość, adres e-mail. Można w polu - "podpisuję ponieważ..." wpisać swoje uwagii.

5. Jeżeli podpisujący petycję, nie chce aby jego dane takie jak: imię, nazwisko, miejscowość (adres e-mail nie jest nigdy widoczny dla osób trzecich), były widoczne, to należy pod formularzem ODZNACZYĆ pole przy adnotacji "Pokazuj użytkownikom mój podpis". Wtedy w sekcji podpisy będzie widniał wpis: "Sygnatariusz zadecydował nie ujawniać swojego nazwiska w internecie". 

6. UWAGA!!! Po kliknięciu na "Podpisz petycje", na adres email podpisującego zostanie wysłany przez serwis www.petycjeonline.com link, w który należy kliknąć aby zakończyć proces składania podpisu pod petycją. Dopiero wtedy złożony przez nas podpis zostanie oficjalnie zaakceptowany. 

Dotychczas liczba złożonych podpisów przekroczyła 6 tysiąca!

Zapraszamy do podpisywania petycji!

Petycja jest formą akcji społecznej pielęgniarek i położnych, użytkowników Ogólnopolskiego Portalu Pielęgniarek i Położnych www.pielegniarki.info.pl. Nie jest związana z żadną organizacją samorządu zawodowego oraz związków zawodowych pielęgniarek i położnych. 

Redakcja pielegniarki.info.pl 


Zobacz artykuł w przedmiotowej sprawie: Dyrektor szpitala zwraca uwagę na bardzo duże różnice w zarobkach pielęgniarek ze specjalizacją i bez. – W mojej ocenie są zdecydowanie zbyt duże. Docelowo może to doprowadzić do sytuacji, że szpitale będą poszukiwać pielęgniarek bez specjalizacji. Bo system nie premiuje szpitali, które zatrudniają najlepiej wykształcone pielęgniarki. 

W dniu 17 czerwca 2017 roku pisaliśmy na portalu:

Minister Radziwiłł podzielił pielęgniarki. Polak potrafi! Takie ogłoszenia dyrektorów pomiotów leczniczych to tylko kwestia czasu... Czytano ponad 8 tysięcy razy. Ponad 30 KOMENTARZY.

Zobacz także aktualności według działów:

Dodatki pielęgniarek brutto brutto po nowemu

Nowa ustawa o sposobie ustalania najniższego wynagrodzenia zasadniczego pielęgniarek i położnych

Komentarze użytkowników

#1  2017.08.21 19:24:36 ~Gość

Dlaczego mmo to nie dziwi

#2  2017.08.21 20:06:10 ~piel

Przecież to było do przewidzenia. Logiczne mając dwóch pracowników o takich samych prawach wykonywania zawodu a różnicą w pensji znaczną kogo byście wybrali? Kogo logiczne pracodawca ma wybrać?

#3  2017.08.21 20:08:03 ~zrozumiała

Jedyną inwestycją dla polskiej pielęgniarki jest inwestycja w język. Dziękuję.

#4  2017.08.21 20:13:58 ~a_

Ten dyrektor to marzyciel, bedzie mial do wyboru AZ 2 pielegniarki? ;-))))))Moze mu sie w oczach dwoi? ;-)

#5  2017.08.21 21:00:26 ~Kubuś

O to bym się nie martwił. Nikt nie zmieni etatu z pensją wyższą na etat z pensją niższą.

#6  2017.08.21 21:04:31 ~a_

To nie moje zmartwienie, a raczej rzeczywistosc: na kazdym oddziale sa braki pielegniarek, co rzutuje na organizacje pracy : poczawszy od ulozenia grafiku az po urlopy.

#7  2017.08.21 21:30:00 ~Piel

Już widzę, jak pozbywają się pielęgniarek ze specjalizacją, a w ich miejsce zatrudniają inne, bez specjalizacji. Ciekawe, skąd ich wezmą? Pora zerwać się z choinki, marzyciele. Czasy, kiedy mieliście szuflady pełne podań, a pielęgniarkami mogliście płoty grodzić, odeszły do lamusa. Już niedługo będziecie zabiegać o każdą z nas bez względu na wykształcenie i każdej z nas będziecie musieli zapłacić dużo więcej, niż gwarantuje to śmieszne minimum ustawowe. Z przyjemnością będę się temu przyglądać.

#8  2017.08.21 21:45:27 ~a_

Bedzie "piknie"! Zwlaszcza kiedy za 5 lat odejdzie 80 tys. pielegniarek.

#9  2017.08.21 22:00:27 ~Do 6

Popieram w 100 proc. Braki na oddziałach to nie moje zmartwienie i mam w głębokim poważaniu, czy oddziałowa zapnie grafik czy nie. W przeciwieństwie do swoich niektórych "głupich i naiwnych" (nie będę przepraszać za te epitety, bo ta głupota to fakt) koleżanek- pracuję na jednym etacie, nie godzę się na pojedyncze dyżury, nie biegam po oddziale w amoku, korzystam z przysługujących mi przerw na posiłek, piszę w raporcie o każdej niewykonanej czynności z braku czasu i fizycznych możliwości, korzystam ze zwolnienia w przypadku najmniejszej infekcji u siebie lub swojego dziecka, nie idę na rękę biednym, bohaterskim zleceniówkom, nie pozwalam oddziałowej na łatanie dziur w grafiku moją osobą, biorę dwa tyg urlopu na wakacjach bez względu na wszystko, nie pracuję ponad siły, nie dźwigam pacjentów sama, tylko wołam oddziałową i lekarza (i to nie jednego). Wszystkim normalnym pielęgniarkom, które myślą odpowiedzialnie o zdrowiu i życiu swoim, a także swojej rodziny, radzę zrobić to samo. Zacznijcie się w końcu szanować! Co dla mnie, to może to wszystko pieprznąć choćby dzisiaj. Nikt się nami nie przejmuje od wielu, wielu lat, więc dlaczego my mamy się tym przejmować? Nie mam najmniejszego zamiaru robić za jakiegoś cyborga! Chcę spokojnie pracować po to, aby spokojnie żyć. Nie żyję po to, aby biegać z roboty do roboty czy po to, aby odwalać robotę, którą w cywilizowanym świecie wykonuje kilka osób przy użyciu pomocniczego sprzętu. A że są braki pielęgniarek, to mam to daleko w czterech literach!

#10  2017.08.21 22:14:26 ~Piel

Ja już od dawna uświadamiam swoim bliskim i znajomym, aby uczyli się samoopieki, a wszystkim młodym osobom absolutnie odradzam ten śmierdzący i nieopłacany zawód. Nadchodzą czasy, że ludzie będą dosłownie "gnić" we własnych odchodach, bo jeśli rodzina ich nie nakarmi, nie umyje, nie zmieni pampersa, to nie zrobi tego nikt. Nie wiem jak Wy, ale jeśli w moim towarzystwie ktoś ubliża pielęgniarkom, narzeka na ich pracę, mówi dyrdymały typu "od tego jest, jak dupa od srania", to natychmiast sprowadzam go do parteru nie przebierając w słowach i robi się niezwykle malutki! Jeśli ktoś nie ma bladego pojęcia, jak ten gówniany wolontariat, który w Polsce zwie się pielęgniarstwem wygląda, to niech zamilknie!

#11  2017.08.21 22:19:45 ~a_

Jestes wielka! Robie podobnie, dodatkowo nagminnie korzystam ze zlotej zasady"przepisane=podane". W zyciu nie przyszlam na pojedynczy dyzur, to niebezpieczne dla mnie i dla pacjentow. Sytuacje o jakich tu czytam: 40 pacjentow i 1 pielegniarka sa dla mnie nie do przyjecia. Dzwiganie samodzielne klocow ? Nigdy w zyciu! Nie jestem robocopem. Skoro brak rolek, czy mat tzw. slizgaczy, to pomagamy pacjentom tyle, ile on nam pomoze . A p. dyrektor to zwykly dyzio-marzyciel.

#12  2017.08.21 22:29:40 ~Spec. Mgr

Do 10. Świetny tekst.

#13  2017.08.21 22:30:15 ~Do 11

I tak ma być! Cieszy fakt, że są jeszcze normalne, trzeźwo myślące pielęgniarki, które nie sprowadzają tego zawodu jedynie do pełnienia służby za miskę ryżu i do bezmyślnego wykonywania zleceń lekarskich oraz poleceń dyrektorskich przydupasów w osobach oddziałowych, przyspawanych dożywotnio do swoich stołków. Pozdrawiam podobnie myślące koleżanki!

#14  2017.08.21 22:49:31 ~#10

Koleżanko brawo za szczerość ! Popieram, w 100 % ! Jest to szczera prawda, że jesteśmy głupio naiwne i same sobie robimy dziadostwo pracując jak w amoku .Nie potrafimy być solidarne !

#15  2017.08.21 23:00:10 ~piel

9.10.11.13. Przywracacie mi wiarę, że są rozsądne pielęgniarki .Ale chyba niestety zbyt mało. Takie postawy to powinna byc norma a nie wyjatek.Dlatego jest jak jest.

#16  2017.08.21 23:08:11 ~piel

Takie teksty jak nr 9 ,10,11powinno się publikować w ogólnopolskich mediach żeby uświadamiać ludziom jak jest i jak będzie (10)w związku z tym jak jest.

#17  2017.08.21 23:18:26 ~piel .

"NIE ŻYJĘ PO TO (.)ABY ODWALAĆ ROBOTĘ KTÓRĄ W CYWILIZOWANYM ŚWIECIE WYKONUJE KILKA OSÓB PRZY POMOCY POMOCNICZEGO SPRZĘTU".

#18  2017.08.21 23:57:49 ~doktor

No takich cyrków to jeszcze nie było, im mniej tym lepiej

#19  2017.08.22 00:28:38 ~Ania

Niech sam więc pracuje i już!

#20  2017.08.22 00:31:55 ~Ania

Do 7,8,9 i 10! Rewelacyjne wypowiedzi! Brawo! Oby tak co trzecia myślała to będzie lepiej i nareszcie nas docenią!

#21  2017.08.22 00:34:18 ~Ania

Do 11- popieram! Wypowiedzi i działanie the best! Też tak mam☺

#22  2017.08.22 00:37:25 ~Emma

Ale super! Nareszcie się cenicie! Aż miło się czyta! Brak jadu tylko walka o godność! Przestalyscie walczyć z sobą a o siebie! No niech drżą decydenci!

#23  2017.08.22 02:00:05 ~wiola

Biedny dyrektor "POTRAFI" zwrócić uwagę na duże dysproporcję ale już nie potrafi zwrócić uwagi, na dotychczasowe głodowe pensje. A wybierać to sobie może krawat w garderobie a nie pielęgniarkę ze specjalizacją czy bez specjalizacji. Niech całuje po stopach każdą która się zgłosi.

#24  2017.08.22 06:46:21 ~Do 23

W samo sedno, podobnie jak koleżanki powyżej!

#25  2017.08.22 09:17:49 ~jakaś

Ja też mam to wszystko w dupie. Robię tyle ile daję rady. Nie szarpię się w pojedynkę z dźwiganiem pacjenta. Na szkolenie bhp trzeba wysłać oddziałowe i naczelne dla przypomnienia ile może dźwigać pielęgniarka w pojedynkę lub dwie. Bo to one w pierwszej kolejności odpowiadają za bezpieczeństwo pracy. Trzeba się postawić. Minęły czasy, kiedy mówiono nam, że na nasze miejsce są inne. Niech teraz szukają te inne.

#26  2017.08.22 09:50:10 ~Anka

Panie dyrektorze a utnij pan koryto dohtorom- oni po 30-50 tys. będą wynosić co miesiąc a pan pielęgniarkom będzie się przyglądał czy mają specjalizację czy nie. Przecież specjalizacja nie daje nam zarobków rzędu 10 tys. i nie należy bać się wykształconych kobiet.

#27  2017.08.22 10:38:47 ~irena

Wykształcenie to : szkoła śrdnia czyli LO, licencjat pielegn, mgr pielegniarstwa, natomiast specjalizacja to doskonalenie zawodowe z jednej konkretnej dziedziny, organizowane przez różna firmy - proszę Was - nie mylcie pojęć ! bo potem mamy to co mamy, ot chociażby w Ustawie podwyżkowej z lipca 2017 r.

#28  2017.08.22 10:41:37 ~piel

Jeśli nie wejdą odgórnie wymogi odnośnie zatrudnionych pielęgniarek, ich specjalizacji i kształceń, to będą robić z nami co chcą. Jeśli nie będziemy ujęte w koszyku świadczeń gwarantowanych to zapomnijmy o dowartościowaniu naszego kształcenia i specjalizacji. To jest przestroga dla tych, które nadal będą się wyrywać do kursów i specek organizowanych przez izby, no chyba że, dla własnych ambicji.

#29  2017.08.22 10:44:09 ~irena

Tak , to prawda - najlepszą inwestycją dla pielęgniarek jest nauka języka.smutne to, ale niestety czas opuszczać ten chory kraj : (

#30  2017.08.22 12:40:43 ~a_

Normalnosc tzn. normy zatrudnienia, ilość pacjentów na 1 pielęgniarkę,/wyjatek OIOM/ dobre wynagrodzenie, normy podnoszenia ciezarow itp. sa tak naprawde nie sa na reke NIKOMU. Dyrektor musialby zatrudnic dodatkowe pielegniarki, kupic sprzet pomocniczy np. /glupie/ rolki , dxwigi, a to KOSZTY, dodatkowe zatrudnienie -KOSZTY itd. Z jego punktu widzenia w czym problem: skoro 2 pielegniarki zrobia to samo co 3 ? Jeden etat zaoszczedzony;-)) Inna "oszczednosc" prosty przydklad: worki na mocz -zlewanie do wiadra-rzygam na sama mysl. Nie wspomne , ze mikro aerozole osiadaja WSZEDZIE- na wasze ubrania tez. Naprawde oszczednosc? Naszego zdrowia i pacjentow? przeciez za chwile pobieracie krew, toczycie rozne plyny innym pacjentom, jecie jakis posilek-w tym samym ubraniu/zakazenia krzyzowe/. Czy to jest normalne? Szpital przez tego typu "oszczednosci" staje sie miejscem niebezpiecznym dla nas i dla pacjentow. Takich przykladow mozna przytoczyc mnostwo. Zagrozenie flora szpitala , dzwiganie ponad normy - to nasz standard. Niestety.

#31  2017.08.22 13:31:54 ~graza

Maturzystki omijajcie pielęgniarskie studia.W Polsce to upodlony zawod. Taki byl od zawsze. Teorie pielegnowania wbijane nam do glowy na studiach nijak maja sie do rzeczywistosci , nawet brak czasu żeby z pacjentem porozmawiac a nie zastanawiac sie czy lepiej zastosowac metodę Orem czy innej nawiedzonej. Uczcie sie jezyków , pielegniarek potrzeba na całym świecie .

#32  2017.08.22 13:34:29 ~a_

A tak na marginesie: ten dyrektor to normalnie ludzki pan! Nie martwi sie tym, ze placi pielegniarkom za malo;-)

#33  2017.08.22 15:27:02 ~Ania

5 lat temu opuscilam zawod pielegniarki w Polsce po przepracowanych 20 latach na ciezkim oddziale wew -nefrologicznym z sala intensywnej terapii i pododzialem dializ . Dzisiaj pracuje jw Anglii i nie jako pielegniarka tylko mam wlasna firme zarzadzania .Ale to nie wazne . Obserwuje to co sie dzieje z moimi kolezankami w Polsce i uwazam i jestem w szoku iz tam sie nic nie zmienia .Ludzie tutaj pielegniarka jest kims i jest szanowana ,ma czas dla pacjenta ,nie zmienia pampersow ,nie robizastrzykow,nie pobiera krwi,a juz bron boze nie dzwiga pacjentow itd itd mozna by ksiazke napisac .U nas traktuje sie nas jak sluzace za psie pieniadze . Tutaj zarabia sie prawie 3000 funtow per month. Ludzie pracujacy w cleaning maja wiecej niz pielegniarka w Polsce . Czasami zastanawialam sie aby wrocic ale po co ? do tego marnie platnego zawodu z taka odpowiedzialnoscia. Jestem z wami dziewczyny nie dajcie sie prosze.Ja juz moze tego nie dotrzekam ale moze za 30 lat cos sie zmieni . Pozdrawiam goraco wszystkie pielegniarki w Polsce i nie dajcie sie .

#34  2017.08.22 16:34:01 ~piel.dypl.

DO 31 POPIERAM PO 32 latach pracy w tym zawodzie dostrzegam stracone lata TO JAK "KOPANIE SIE Z KONIEM" Jedno co mnie cieszy to wczesniejsza emerytura . Kasa marna ale WOLNOSC i spokoj . Teraz gdybym byla mloda Zostalabym POLICJANTKA :)

#35  2017.08.22 18:03:57 ~a_

Paradoksalnie nasz zawod wymagajacy : wiedzy, umiejetnosci , cierpliwosci i innych -osci" zgodnie z ostania ustawa zostal sprowadzony do prostej reguly: im wiecej wiedzy- tym proporcjonalnie mniejsza placa. Czy to mozliwe w innym kraju na swiecie? NIE, tylko w Polsce.

#36  2017.08.22 18:14:39 ~piel

Pan dyrektor zwraca uwage na specjalistki a ja pragne zauwazyc ze za 4 lata wiekszosc pielegniarek ukonczy specjalizacje i studia wyzsze ,a wtedy wszystkie beda musialy miec wspolczynnik 1,05 i to bedzie bol dla pracodawcy .A ustawa wyraznie do tego zobliguje. Czekam z niecierpliwoscia ,bo wiekszosc dyrektorow liczy tylko obecny stan wyksztalcenia pielegniarek i uwaza ,ze zplacami nie bedzie mialo klopotu .jakby nie brali pod uwage ze dedziemy sie ksztalcily ,ponewaz ida za tym duze pieniadze o jakich zadna z nas dotychczas nie marzyla w naszych realiach.

#37  2017.08.22 19:39:21 ~do 36

Co ty pieprzysz jakie duże pieniądze ty w to wierzysz przeczytaj ustawę ze zrozumieniem "wykształcenie wymagane na danym stanowisku" przecież oni nie wymagają i nie będą wymagać wykształcenia, wystarczy im pielęgniarka ze średnim bez dokształcenia

#38  2017.08.22 20:04:14 ~gość

To wina zaniedbanego systemu ,bo jakoś to będzie .I jest .

#39  2017.08.22 20:21:55 ~a_

"Jakos" jest od kiedy pamietam, chcemy NORMALNOSCI.

#40  2017.08.22 21:08:38 ~d

Tylko strajk

#41  2017.08.22 21:09:53 ~Do 37

Licz się ze słowami! To, że nie wymagają nie oznacza, że nie będą musieli płacić. Życie zweryfikuje. Pytam, skąd nabiorą pielęgniarek ze średnim wykształceniem, skoro ostatni rocznik LM opuścił szkolne mury 20 lat temu? Autorka postu 36 ma rację. To ty siejesz propagandę!

#42  2017.08.22 21:54:48 ~dora do 36

Ty jestes chyba jakas kosmitka. Na tej ustawie dobrze wyjda pracodawcy,ktorzy zaplaca wg uznania,czyli wspolczynnik 0,64 dla wszystkich

#43  2017.08.23 00:02:28 ~do 41 odpo

Ustawa jest tak sprecyzowana, że oni dziewczyno nic nie będą musieli, Ty w Polsce żyjesz chyba masz świadomość jakie są realia w tym kraju i co tu się dzieje, chyba, że wierzysz w garbate aniołki

#44  2017.08.23 00:23:46 ~Margaret

Brawo ! Tak trzymać kolezanki ! A na marginesie- nasz prezes nas totalnie olewa. Dodatek brutto- brutto miał być wypłacany 15 każdego miesiąca a my jeszcze nie dostałysmy. A minął już 22 dzień miesiąca. A podstawy mamy równo 2000 zł. Ciekawe jakie dostaniemy odsetki ! Pozdrawiam z nocnego dyżuru!

#45  2017.08.23 17:06:59 ~jajakoja

Kochane, dyrektor nie da za żadną specjalizację, bo nie ma takiego obowiązku. Na stanowisku pielegniarki, z tego co wiem, nie ma obowiązku zatrudnienia pielegniarki ze specjalizacją na żadnym oddziale. Zrównali tą ustawą wszystkie pielęgniarki, bez wg na tytuł naukowy z opiekunkami. Zapisy o mgr i specjalistkach, to puste zapisy. A wy dalej kłóćcie się, która będzie więcej robić, bo ma mgr. Popatrzcie na nauczycieli, lekarzy, robią szkoły dla kasy, więcej na oddziale nie robią niż koledzy, którym nie chce się uczyć, ale nie przychodzi tym drugim do głowy, żeby robić z tego argument płacowy. Wręcz przeciwnie, kolega się uczył, to mu się należy, a wy jak psy ogrodnika, zero solidarności zawodowej i zawiść. Zróbcie strajk: praca na jednym etacie przez 2 miesiące, i nie opowiadajcie, że nie możecie, bo dzieci, kredyty itd. Może trzeba popatrzeć trochę dalej niż miesiąc czy dwa do przodu?

#46  2017.08.23 20:56:28 ~a do 9

Brawo!

#47  2017.08.23 21:00:23 ~a

Brawo 9.10.11.wreszcie koniec z siostrzyczkami miłosierdzia. Szanujemy się

#48  2017.08.23 21:01:44 ~a

Brawo 13

#49  2017.08.23 21:03:30 ~a_

Chcecie bajki ? Oto bajka: "skażonych fipronilem Po 20 latach badań stworzyli tabletkę, która hamuje rozwój jaskry Po 20 latach badań stworzyli tabletkę, która hamuje rozwój jaskry Ostrów Wlkp: bezpłatne szczepienia przeciwko grypie dla seniorów Ostrów Wlkp: bezpłatne szczepienia przeciwko grypie dla seniorów Diagności laboratoryjni: MZ nie wykorzystuje możliwości kontroli laboratoriów Diagności laboratoryjni: MZ nie wykorzystuje możliwości kontroli. Białystok: 4 osoby usłyszały zarzuty za nieudzielenie pomocy ofiarom wypadku Białystok: 4 osoby usłyszały zarzuty za nieudzielenie pomocy ofiarom. Badania: długotrwała choroba dziąseł związana z ryzykiem alzheimera Badania: długotrwała choroba dziąseł związana z ryzykiem alzheimera W czwartek rząd zajmie się projektem ustawy o POZ i informacją o sieci szpitali W czwartek rząd zajmie się projektem ustawy o POZ i informacją o sieci. DZIAŁY Finanse i zarządzanie Inwestycje Aparatura i wyposażenie Technologie informacyjne Prawo Polityka zdrowotna Ubezpieczenia zdrowotne Farmacja Badania i rozwój Nauka Po godzinach USŁUGI MEDYCZNE Alergologia Anestezjologia Chirurgia Choroby płuc Choroby wewnętrzne Choroby zakaźne Dermatologia Diabetologia Diagnostyka laboratoryjna Endokrynologia Geriatria Ginekologia i położnictwo Hematologia Kardiochirurgia Kardiologia Laryngologia Medycyna paliatywna Medycyna ratunkowa Medycyna rodzinna Mikrobiologia lekarska Nefrologia Neonatologia Neurochirurgia Neurologia Okulistyka Onkologia Ortopedia Pediatria Psychiatria Radiologia Rehabilitacja medyczna Reumatologia Transplantologia Urologia Zakażenia szpitalne Zdrowie publiczne PO GODZINACH Doceniane w Szwecji polskie pielęgniarki chwalą warunki pracy Autor: PAP/Rynek Zdrowia 01 marca 2017 16:53 Doceniane w Szwecji polskie pielęgniarki chwalą warunki pracyRzeczywiście część polskich pielęgniarek jest bardzo zadowolonych z pracy "na saksach". Fot. archiwum Udostępnij wydrukuj artykuł prześlij dalej komentarze Doceniane w Szwecji polskie pielęgniarki chwalą nie tylko wyższe zarobki, ale przede wszystkim lepsze warunki pracy. Największym wyzwaniem jest opanowanie języka szwedzkiego. Uprawnienia do pracy w zawodzie pielęgniarki uzyskało w Szwecji 115 osób z Polski. Zawód pielęgniarki w Szwecji podobnie jak w Polsce można wykonywać po ukończeniu trzyletnich studiów. W przypadku specjalizacji trzeba mieć tytuł magistra. Aby otrzymać pracę w szwedzkiej służbie zdrowia, należy nostryfikować dyplom oraz uzyskać szwedzką licencję (legitymację). - Oni (polskie pielęgniarki i pielęgniarze) są prawdziwymi profesjonalistami. Do swojej pracy podchodzą bardzo praktycznie, mają świetny kontakt z pacjentami. Jedyne, co muszą nadrobić, to opanować język, ale są w tej nauce ambitni - opowiada, nie ukrywając zadowolenia, Karin Ekelund nadzorująca personel w szpitalu w Ystad. Grupa Polaków trafiła do Ystad na południu Szwecji w 2016 roku. Szpital sprowadził ich wraz z rodzinami, zatrudniając najpierw na stanowiskach asystentów pielęgniarki. Jednocześnie umożliwiono im uczestnictwo w kursie językowym. Początkowo zakładano, że nauczą się języka szwedzkiego w kilka miesięcy, ostatecznie okazało się, że potrzeba na to więcej czasu. Niektórzy kończą kurs językowy na koszt pracodawcy przed przyjazdem do Szwecji. Tak było w przypadku Polki już pracującej jako pielęgniarka w Szpitalu Uniwersyteckim Karolinska pod Sztokholmem. Jest ona bardzo zadowolona z pracy w szwedzkiej służbie zdrowia. - Mam znacznie więcej czasu dla pacjenta. Przykładowo mam pod opieką 5-8 osób. W Polsce bywało, że miałam nawet 20 pacjentów - mówi w rozmowie z PAP. Według niej w szwedzkim systemie oddział jest zamykany, gdy brakuje pielęgniarek. W Polsce jej koleżanki muszą same sobie radzić z przepełni

#50  2017.08.23 21:04:33 ~a_

Przepraszam, skopiowalo sie mase niepotrzebnych info.

#51  2017.08.24 11:38:08 ~do49

Weź koło i walnij się w czoło

#52  2017.08.24 13:05:31 ~a_

NIe pomoglo! :p

#53  2017.08.25 16:11:44 ~Elik

Ręce opadają. Tego nie da się czytać. Może zatrudnimy same opiekunki, a zamiast lekarzy "zielarki" i będzie tanio.

#54  2017.08.27 17:15:39 ~motyl

Teraz z godnie z tym co mówi dyrektor szpitala i oferta ( zatrudni pielęg bez specj. ) NIECH SZCZUROWA odpowie tym ludziom PO CO ZROBILI NAGONKĘ NA ROBIENIE SPECJALIZACJI ( bo widać że podmiotom nie zależy aby wydawać więcej na wykształcone pielęgniarki .Chcą żeby było jak dotychczas czyli ROBOTA OPĘDZONA I NAJNIŻSZA KRAJOWA BRUTTO . Bo na tych WARUNKACH BOGACILI SIĘ WSZYSCY - tylko nie pielęgniarki , które wykonują najcięższą pracę , A z pocałowaniem w rękę ma 3 razy więcej za granicą nawet gdy nie pracuje w swoim zawodzie . Niech oddziałowe a następnie konsultanci krajowi a potem te z izb IDĄ do pracy na wolne WAKATY i wiceminister oraz te z naczelnej izby . Chyba poddałem im DOBRE WYJŚCIE . Bo pielęgniarek już głupich NIKT NIE ZNAJDZIE .

#55  2017.08.27 17:22:55 ~motyl

A co się tyczy konowałów to niech NIE KLEJĄ SIĘ DO PAŃ - bo pielęgniarki to całkiem inna grupa ( pod względem pracy i płacy ) Już mnie wkurza że jak brak Pań TO OD RAZU I TE PARSZYWE KUNDLE LEPIĄ SIĘ W TEJ BIEDZIE DO WAS .Co nie ma nic wspólnego z WAMI . Niech oddzielnie na SWOIM PORTALU PŁACZĄ a nie lepią się do WAS . Niech nie wykorzystują PAŃ do SWOICH CELÓW - TE PARSZYWE OWCE .

#56  2017.08.27 17:38:59 ~motyl

Wyjeżdżajcie do Szwecji , Anglii , Irlandii , byle nie w tym CHORYM KRAJU . Nawet PIS WAM nie pomogło bo dali temu wyraz w głosowaniu w Sejmie nad nową ustawą a Rafalska śmieje się z Pań ( bo rządzi klimat 500 + ) za 25 miliardy złotych a teraz dojdzie jeszcze mieszkanie + i podwyżka ALE DLA NAUCZYCIELI ( bo im przecież tak ciężko ) wakacje płatne , święta płatne , ferie , oraz urlop zdrowotny . A PANIOM CO ? figa bo PIELĘGNIARKA NAWET WYKSZTAŁCONA - TO ŚMIEĆ W OCZACH PIS I innych posłów też , taka jest prawda . Już przychodzi sprawiedliwość w postaci braków a będzie jeszcze gorzej bo przecież KTO MA USZY TEN SŁYSZY JAK W MEDIACH PRZEDSTAWIANA JEST POSTAĆ PIELĘGNIARKI W POLSCE (to nikt , to trędowata bez żadnych praw , to śmieć na którego można pluć do woli , pluje nawet własne środowisko , pacjenci , rodziny ) Tylko Bóg przygląda się sprawiedliwie i ONA NADEJDZIE WKRÓTCE .

#57  2017.08.29 10:46:59 ~ja

Pielęgniarka to nie naukowiec i nie musi mieć tytułów.W tym zawodzie powinny być premiowane inne walory,a nie zgromadzona, niepotrzebna do niczego makulatura

Dodaj komentarz