Komentarz na pielegniarki.info.pl: W moim szpitalu dostały podwyżkę tylko pielęgniarki - magistrzy ze specjalizacją. Innym pielęgniarkom dyrektor tłumaczy, że są nie wykształcone, więc nic im się nie należy. Mój stan wkur... sięga zenitu.

Komentarze pielęgniarek i położnych.


Komentarze na pielegniarki.info.pl:

W moim szpitalu dostały podwyżkę tylko magistrzy ze specjalizacją. Innym pielęgniarkom dyrektor tłumaczy, że są nie wykształcone, więc nic im się nie należy. Mój stan wkur... sięga zenitu.To fakt, nie mamy papierów, ale mamy doświadczenie zawodowe, które zdobywa się dzięki wiedzy, bo uczymy się, odbywamy kursy doszkalające, to nie jest tak, że nie posiadamy wiedzy, pielęgniarstwo jest trudne i bez wiedzy i to dużej, nie da się go uprawiać. Panie ze związków wypięły się na nas, to one wyszły z propozycją podwyżek tylko dla magistrów ze specjalizacją, dyrektor podpisał. Mam dosyć upadlania mnie i wylewania wiader pomyj. Cwaniacy, znaleźli sobie sprytny wybieg, aby załatwić raz na zawsze problem upominania się o pieniądze przez pielęgniarki. Odpowiadamy bezpośrednio za życie i bezpieczeństwo naszych pacjentów, to my pierwsze reagujemy kiedy coś złego dzieje się z chorym, bezbłędnie przewidujemy co może wydarzyć się za godzinę, dzień itp. do tego potrzebna jest wiedza i to duża, więc niech nikt mi nie wmawia, że niczego nie wiem i nie potrafię. Jeśli tak jest, to należy zamknąć 99 procent szpitali, bo 99 procent pielęgniarek nie ma kwalifikacji do uprawiania zawodu, może problemem powinno zainteresować się Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i powołać sztab kryzysowy, bo jeżeli 99 procent pielęgniarek nie posiada wiedzy do bycia pielęgniarkom, to życie i bezpieczeństwo Polaków jest bardzo poważnie zagrożone, a to już nie są żarty. Wkurza mnie jeszcze bierność moich koleżanek, które nie mają pojęcia o tym, że jakaś ustawa podwyżkowa w ogóle powstała, są bierne i pogodzone z faktem. Nie rozumieją, o czym jest ta ustawa. I co z tymi ludźmi zrobić, podpowiedzcie mi, bo już nie mam siły. Chcemy napisać pismo do Związków Zawodowych, dyrekcji itp. ale nie ma już czasu na edukację pielęgniarek w wielkim szpitalu, wiele z nich to młode osoby, wykształcone, a takie tępe. Panie Mariuszu, niech Pan nam podpowie od czego zacząć. Teraz jest ten moment na działanie, później będzie już za późno.

Zobacz komentowany artykuł: Państwo ministrowie! Radziwiłł i Szczurek-Żelazko. Czy wam tak po ludzku nie jest po prostu głupio? Przecież pielęgniarki nie są idiotami...

Zobacz inne komentarze na pielegniarki.info.pl 

Zobacz także:

Radziwiłł w telewizji rządowej: podwyżki dla pielęgniarek i położnych, które realizujemy to absolutne novum, dlatego że dotychczas takich podwyżek nie było. Racja panie ministrze! "Absolutne novum". Po kilkanaście złotych do pensji zasadniczej ... i to z pieniędzy danych uprzednio (dodatki brutto brutto). Tego jeszcze nie było. Dzięki, dobra zmiano...

Państwo ministrowie! Radziwiłł i Szczurek-Żelazko. Czy wam tak po ludzku nie jest po prostu głupio? Przecież pielęgniarki nie są idiotami...

Szpital z powodu "niedopatrzenia dyrekcji oraz związkowców" przez kilka tygodni pozbawiał dodatku do pensji pielęgniarki, które z powodu ciąży były na zwolnieniach lekarskich.

Komentarze użytkowników

#1  2017.10.23 09:21:38 ~Meadow Dew

Który to szpital I jaka podwyżka ?

#2  2017.10.23 10:48:56 ~mgr ze spe

No właśnie, sama sobie koleżanko odpowiedziałaś na pytanie. O co walka? Jak 80% pielęgniarek nie wie w ogóle o co chodzi, jaka ustawa? Coś tam w "szatni" usłyszały ale konkretów brak. Nawet nie zadadzą sobie trudu, żeby przeczytać ustawę.Przy kawie poprzeklinają i idą do roboty. Więc nie licz na nic, pielęgniarstwo nie podniesie się z kolan przez najbliższe 10 lat. JEST TO PRZYKRE ALE PRAWDZIWE. Pracuję w zawodzie 30 lat i wiem co mówię. Nikt nie każe wszystkim kończyć studiów czy specjalizacji ale żeby nawet nie wiedzieć co dzieje się na własnym podwórku, to jest żenujące :-(((

#3  2017.10.23 11:17:03 ~Meadow Dew

Szanowna Pani mgr ze specjalizacją. Odnośnie podwyżek to chyba nie ma pielęgniarki , która nie orientowałaby sie w aktualnych ustawach, rozporządzeniach itp. Moje pytanie dotyczyło szpitala o którym pisze autorka postu ponieważ - podam przykład- pojawił sie post odnośnie podwyżek w szpitalu warszawskim- dokladnie szpital na Szaserow . Najlepsze jest to ze na Szaserow nikt na chwile obecną nie dostał podwyżki. Nie podawajmy nieprawdziwych info.

#4  2017.10.23 12:13:03 ~Pielęgniar

Prawda,Takich podwyżek jeszcze nie było każą nam się cieszyć ,dali 20-40 zł,a zabrali 400zł brutto.No to się cieszmy .Hurra!

#5  2017.10.23 12:18:17 ~motyl

Czy te Panie z tego szpitala znają czy nie tej ustawy to i tak niewiele wnosi .Bo to TE . URWY co brały udział w komisji zdrowia ( roboczej ) zanim ta ustawa powstała zgodziły się na TAKI STAN RZECZY i NIE PROTESTOWAŁY WTEDY - przeciwnie do tego jak teraz LIŻĄ DUPĘ ( tym od których płynie kasa ) . I JAK MA BYĆ DOBRZE? skoro SUKINSYN NA SUKINSYNIE SIEDZI ( jeśli chodzi o przedstawicieli tego zawodu ) . Jak by mogły to by ,własną nawet dupę sprzedały dla KASY ". CAŁE < BRUTALNE ALE PRAWDZIWE ZYCIE . Teraz ,bozkiem " stala sie KASA .

#6  2017.10.23 12:21:19 ~piel.

Pan dyrektor bóg i władca, dzierży władzą w swoich rękach. Tak jest już o bodajrze od 10 lat. Do dupy z takim prawem, regulacjami i innymi przepisami z wolnej amerykanki.

#7  2017.10.23 12:23:50 ~piel

Przepraszam za bodajrze:) miało być bodajże, jak to zobaczyłam to ooooo

#8  2017.10.23 13:28:55 ~pielęgniar

To prawda,że są pielęgniarki,które kompletnie nie wiedzą o co chodzi w tej ustawie.Są bierne,nic je nie interesuje.Gdy w moim miejscu pracy odbywają się zabrania związkowe,gdzie poruszane są ważne dla Nas sprawy (jesteśmy w sporze zbiorowym z dyrekcją),gdzie walczymy o warunki pracy i płacy.To na 170 przynależnych do związku pielęgniarek,przychodzi np 30 I co można zdziałać z tyloma osobami.Poprostu MASAKRA.Ale podwyżkę chciałaby każda

#9  2017.10.23 13:31:18 ~SAURON

W moimi powiatowym szpitalu panie z średnim medycznym mają o wiele wyższe podstawy od osób z mgr, specjalizacją i 30 - letnim doświadczeniem. Żadnych podwyżek ministra Radziwiłła tylko okrojone tzw. zembalowe dostałyśmy. I co dalej? C

#10  2017.10.23 13:52:31 ~mgr, specj

Trzeba było się uczyć, już wystarczy tego ciągłego jazgotu, narzekania.

#11  2017.10.23 14:15:57 ~Do #9

Piszesz- " I co dalej? ". Najpierw każda z Was powinna sprawdzić, w której jest grupie zaszeregowania. Docelowe stawki winny wynosić gr. 7 - 2496 zł, w gr. 8 - 2847 zł i w gr. 9 - 4095 zł. Jeżeli 1 lipca wasze stawki były niższe dyrektor miał ustawowy obowiązek podwyższyć je o 10% różnicy między podanymi wyżej wartościami a dotychczasowymi stawkami jeżeli Pieniądze na podwyżki ustawowe zostały pobrane z "zembalowego" stąd każda z Pań ma ten dodatek "okrojony". Jeżeli po sprawdzeniu powyższych okaże się, że ustawa została zrealizowana poprawnie na pytanie "co dalej ? " odpowiedź będzie - NIC.

#12  2017.10.23 14:29:59 ~Do 3

Szanowna Koleżanko mój komentarz nie odnosił się do Twojego pytania tylko do tytułowanego komentarza. A jeśli już mówimy o tym iż każda pielęgniarka orientuje się we wszystkich ustawach odnośnie podwyżek to jesteś w głębokim błędzie, na moim oddziale ani jedna pielęgniarka nie przeczytała nowej ustawy :-((

#13  2017.10.23 14:59:06 ~kkrystyna

Do #11 - dziękuję za wyłożenie kawy na ławę. Niestety dodatki, jakie by to nie były, choćby zembalowe mogą bez problemu zabrać zgodnie z prawem. Znaczenie mają przede wszystkim ustawy.

#14  2017.10.23 16:35:31 ~do 11

JEST ZUPEŁNIE ODWROTNIE gr. 9 - 2496 zł, w gr. 8 - 2847 zł i w gr. 7 - 4095 zł.

#15  2017.10.23 17:13:50 ~mgr i spec

No i prawidłowo. W każdym zawodzie płaci się za wykształcenie tylko nie w naszym. Prawnik dostaje podwyżkę jak obroni aplikację, psycholog jak zdobędzie specjalizację kliniczną podobnie jest z lekarzami czy nauczycielami a pielęgniarki po liceum chcą zarabiać tyle co mgr ze specjalizacją śmiech na sali. I nie zasłaniacie się tutaj swoim 30 letnim doświadczeniem bo większość je mamy mgr ze specjalizacją też.

#16  2017.10.23 18:05:16 ~Hi hi

"Panie Mariuszu, niech Pan nam podpowie od czego zacząć." Od matury drogie panie, od matury

#17  2017.10.23 18:29:14 ~kasia

Salowa ktora wykonuje za pielegniarke prawie wszystko oprócz lekow i kroplowek zarabia 1700zł brutto to jeszcze wam malo

#18  2017.10.23 18:29:58 ~do #16

Dokładnie :-) w samo sedno koleżanko :-)

#19  2017.10.23 18:36:35 ~Judyta

PROSZE LEZEC NA ORTOPEDI W Chemie JAK Panie PIELEGNIARKI OPIEKUJA SIE PACJETAMI RANO POSTAWI LEKI I NA WIECZOR NAWET NIE PODADZA CHORYM DO REKI ZEBY NIE RODZINA TO BY NIKT DO WIECZORA JE NIE WZIOL BO JEST LEZACY BEZ RUCHU ALBO USZTYWNIONY ZA CO IM PODWYZKA ZE SIEDZA I PIJA KAWE ALBO ODN BURKNA ZE ZARAZ IZ WIELKA ŁASKA PRZJDZIE LUDZIE ZA CO IM TA PODWYZKA

#20  2017.10.23 18:56:28 ~#20

Jeśli koleżanki czują się dyskryminowane płacowo to: na dobry początek skarga do PIP-u.

#21  2017.10.23 19:02:16 ~jestem za

''powołać sztab kryzysowy, bo (. .) 99 procent pielęgniarek nie posiada wiedzy do bycia pielęgniarkom''

#22  2017.10.23 19:06:41 ~#22sorry

Pracy za dużo,czasu za mało,więc co? .kawa:-)

#23  2017.10.23 19:55:55 ~Pielęg

Koleżanki z Małopolski i Podkarpacia. Napiszcie proszę, czy w którymś mieście zakwalifikowano Was do grupy 7, czyli z magistrem i specjalizacją?

#24  2017.10.23 20:36:54 ~podkarpaci

Tak. U nas wszystkie pielęgniarki zostały zakwalifikowane zgodnie z posiadanym wykształceniem.

#25  2017.10.23 20:41:12 ~Piel......

W naszym szpitalu tylko pielęgniarki ze specjalizacja dostały podwyżki w cudzy słowie bo dodatek który dostawały do tej pory wliczono im w podstawę

#26  2017.10.23 20:47:22 ~Do #14

Oczywiście masz rację - błędnie określiłam grupy we wpisie #11. Jest to tak oczywiste, że każdy sprostuje sobie ten błąd. Dziękuję za korektę

#27  2017.10.23 20:54:06 ~Pielęg

Do 24. Bardzo Panią proszę o podanie miasta. Chodzi o to, że chcę od przyszłego roku rozpocząć studia magisterskie i nie wiem, czy warto się wysilać. Mieszkam na pograniczu Małopolski i Podkarpacia, więc może warto byłoby zmienić miejsce pracy na takie, w którym to docenią.

#28  2017.10.23 23:48:27 ~Ewa

.za specjalizację , za magistra w moim szpitalu do podstawy dostałam po 100zł .I uważam taką kwotę za zadawalającą . Przelicznik 1.05 jest błędem. To apartheid w pielęgniarstwie .Upokorzono wiele osób. Nagle , bez jasnych zapowiedzi idących zmian ( nie konsultowanych w środowisku ) , podzielono nas na 3 grupy .Wstyd mi za was.

#29  2017.10.24 06:02:51 ~Do Ewa

Muszę z przykrością stwierdzić że razem ze swoim apartheidem utknęłaś gdzieś tak na przełomie 19 i 20 wieku. A twoja gotowość pracy za miskę ryżu jest wręcz zatrważająca. Kobieto ty masz magistra i specjalizację ! Ogarnij się !

#30  2017.10.24 09:37:08 ~Luki

A dlaczego nikt nie wspomina o zakresie obowiązków? Może ktoś mi wyjaśni jaka będzie różnica między tymi trzema grupami pielęgniarek? Czy przykładowa panie z mgr lub specjalizacją będą miały większy zakres obowiązków,czy też te niby ostatnie będą miały okrojony zakres obowiązków?

#31  2017.10.24 11:24:42 ~jak30

Zgadzam się z Tobą.Może pielęgniarka lepiej opłacana,powinna być,tak jak kierownik dyżuru wśród lekarzy,czyli odpowiadać za dyżur.Tu lepiej opłacane,powinny pracować i koordynować,mieć większą odpowiedzialność.Dlaczego płacić za darmo,niektóre lepiej wykształcone,a do pracy się nie garną.Kiedyś,oceniając niskie poziomy szkół,mówiło się,że osoby mające papierek,a żadnej wiedzy i umiejętności zweryfikuje rynek pracy.Czyli wypadną z zatrudnienia.Tak samo pielęgniarki,jeżeli któraś nazbiearała "makulatury",a umiejętności,zaangażowania prawie zero,powinna stracić taki dodatek do momentu,aż wykaże się właściwą wiedzą i postawą.

#32  2017.10.24 12:26:17 ~Lola

Do 17 Ty idiotko salowa moze byc kazdy pielegniarka tylko wybrani

#33  2017.10.24 20:50:50 ~Gość

I tu się zgadzam. To prawda ze pielęgniarki nie powinny być dzielone na grupy chyba ze PANiE PIELĘGNIARKI z MGR i specjalizacją będą miały większy zakres obowiązków i większą odpowiedzialność. Bo jeżeli są mądrzejsze od pielęgniarki po liceum to muszą je nadzorować i nie mogą brudzić sobie rączek, bo to wstyd żeby mgr równał się z ,plepsem,po liceum.

#34  2017.10.24 20:54:58 ~Gość

Popieram Cie Luki.

#35  2017.10.24 20:55:57 ~do lola

Jakie kwalifikacje trzeba zastosować, żeby być tym wybranym? Pielęgniarką może zostać każda, jak widać "tempa szczała też"

#36  2017.10.24 21:06:30 ~Gość

Zamiast pisać głupoty i obrażać się na wzajem to zacznijmy się szanować. Po co wybrałyście studia pielęgniarskie. ? Zmieńcie zawód i będzie wam lżej.Mam propozycje dla Was , poszukajcie pracy w Izbach tam są same takie panie które krzyczą i biorą za to pieniądze.

#37  2017.11.03 21:21:49 ~Piel.dyp.

Przeczekam do emerytury 2 lata :) A potem popatrzę i poczekam na te zapowiadane zmiany przez młode i wykształcone hehe zostaną same wykształcone i wtedy zacznie się walka o przetrwanie bo opiekunów jak nie było tak niema w Szpitalach .I kto będzie dalej wynosił kaczorki barwniki pampersiki? Piel.mgr.ze specjalizacją od zmiany pampersow Bo na tym między innymi opiera się Polskie pielęgniarstwo.Ktos musi to robić No chyba nie salowe.te czasy minęły wraz z LM.

#38  2017.11.03 21:26:11 ~Piel.dyp.

Zamiast kłócić się o kasę zacznijcie myśleć co będzie jak nas po LM zabraknie. Nie będzie komu mówić Jesteś bez wykształcenia i sama Zakasasz rękawy i do roboty Bo wszyscy Dyrektorami Oddxialowymi nie zostaną a zawód wykształcony Pielęgniarka To o co chodzi?

#39  2017.11.03 21:38:23 ~Piel.dyp.

Ja tam mogę wykonywać obowiązki tylko opiekunki za te sama wypłatę co mam teraz przynajmniej zero stresu i odpowiedzialności za odział i papiery Mnie korona nie spadnie całe 33 lata to robilam plus wykonywanie zleceń lek.i wszystko inne na Internie Jak ktoś pracuje to wie o czym pisze Także bardzo proszę.

#40  2017.11.05 14:21:16 ~Anka

Za te same obowiązki ta sama PENSJA, DODATKI za kursy,szkolenia!

Dodaj komentarz