Różnice w pensjach pielęgniarek. Nawet 600 zł. Zależnie od oddziału.

Wynagrodzenia pielęgniarek i położnych.

RÓŻNICE W PENSJACH PIELĘGNIAREK.

NAWET 600 ZŁ. ZALEŻNIE OD ODDZIAŁU

Zobacz także: 

Szpital Wojewódzki - zarobki pielęgniarek względem: administracji, lekarzy, obsługi.

Podziękowania w imieniu pielęgniarek. Za co?

Pielęgniarki zarabiają fatalnie! Zarobki pielęgniarek z podziałem na województwa.

GUS - średnio pielęgniarki zarabiają 4,6 tys. złotych.


dziennikzachodni.pl

Pielęgniarki i położne z Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego nr 3 w Rybniku grożą strajkiem. - Obiecanych podwyżek z 2018 r. nie starczyło dla wszystkich! Dyrekcja placówki zgadza się, żeby pensje pielęgniarek o tych samych kwalifikacjach różniły się nawet o 600 zł - zależnie od oddziału. Niebawem ta różnica ma być jeszcze większa, dlatego dziś na korytarzach szpitala pojawiły się plakaty - informuje OZZPiP Regionu Śląskiego.

Przyczyną tego są znaczne różnice w wynagrodzeniach pielęgniarek i położnych. Wspólna Reprezentacja Związkowa [WRZ] realizuje partykularne interesy pracowników poszczególnych oddziałów szpitala.

Już dziś różnice w wynagrodzeniach pielęgniarek i położnych zatrudnionych w szpitalu, posiadających te same kwalifikacje, wykonujących pracę na różnych oddziałach, sięgają nawet 600 zł. Obecnie WRZ dąży do powiększania tej dysproporcji (nawet do 800 zł). Z niezrozumiałych dla nas przyczyn „faworyzowane” są pielęgniarki świadczące pracę na Oddziale Intensywnej Terapii, Bloku Operacyjnym, Oddziale Anestezjologii, Sali Zabiegowej Okulistyki, Sali Zabiegowej Urologii. W naszej ocenie nosi to znamiona nierównego traktowania pracowników, co jest niezgodne z przepisami prawa pracy i z czym kategorycznie się nie godzimy. Nie do zaakceptowania są już istniejące dysproporcje w zarobkach. OZZPiP ZOZ przy WSS nr 3 w Rybniku dąży do ich stopniowego spłaszczania, a nie pogłębiania - informuje OZZPiP.

Przeczytaj więcej w artykule prasowym pt.: Rybnik: pielęgniarki i położne grożą strajkiem w szpitalu. Podwyżek nie starczyło dla wszystkich

autor: Aleksander Król 

źródło: dziennikzachodni.pl


Link do podpisywania petycji:

https://www.petycjeonline.com/wniosek o podanie się do dymisji pani Z. Małas oraz K. Ptok

 

Link do podpisywania petycji:

https://www.petycjeonline.com/wniosek o podanie się do dymisji pani Z. Mała

Komentarze użytkowników

#1  2019.05.20 20:42:26 ~etam

Anestezjologia i trudne oddziały zwykle maja dodatki za oddział co w tym dziwnego?

#2  2019.05.20 21:50:05 ~Gabi

Wynagrodzenie takie same dla wszystkich pielęgniarek.kodeks pracy.pozdrawiam.

#3  2019.05.20 22:30:31 ~Haha

A interna nie jest trudnym i ciężkim oddziałem? Jeśli nie, to zapraszam!

#4  2019.05.20 22:32:13 ~Kacha

Tak drastyczne dysproporcje -nie ! Skandal ! Jedyny zakład pracy ! który płaci za wykształcenie ! Nie za W y k o n y w a n ą PRACĘ !

#5  2019.05.20 22:35:50 ~Kasia

Drogie koleżanki i koledzy nic się nie zmieni w naszym zawodzie jeżeli do zajmowanego stanowiska i poziomu wykształcenia lub poziomu wiedzy praktycznej, nie będą stworzone zapisy odpowiedzialności zawodowej i stanowiskowej ( wszystko jest ale ogólnie do tytułu zawodowego), które rzecz jasna jeszcze będą przestrzegane. Obecnie robimy wszystko i jesteśmy do wszystkiego,a płaca jest różna, taka jaką ktoś sobie wynegocjuje mając większą siłę przebicia idąc tam gdzie więcej zapłacą. I prawdą jest jeszcze to że brak jest wspólnoty i solidarności w zawodzie, dyrektorzy to wiedzą, minster Z też to wie i bardzo łatwo tym manipulują, aby za dużo nie stracić, a i przy okazji więcej zyskać. Skłóconym środowiskiem czy pracownikami zawsze jest łatwiej rządzić. Czyż nie? I na nic wam przepisy kodeksu i innego prawa. "Miałeś Panie złoty róg ostał ci się jeno sznur " i z tym sznurem tak zostaniem chyba że nowe pokolenie dokona zmiany. Pozdrawiam Kasia

#6  2019.05.20 22:52:12 ~do 2

Oddzial oddzialowi nie rowny, jak ma sie pod opieka 30 nielogicznych 3jek po zabiegu a 20 I chodzacych.

#7  2019.05.20 23:10:56 ~#@

Żeby pracować na Intensywnej Terapii czy na bloku trzeba mieć specjalizacje lub przynajmniej kurs kwalifikacyjny. Na oddziałach jeśli się nie jest oddziałową to z tego co wiem nie ma takich wymagań (poza kursem przetaczania krwi i jej składników). W każdej pracy wraz z większa odpowiedzialnością i wyższym wykształceniem wzrasta pensja dlaczego tak nie miałoby być w pielęgniarstwie.

#8  2019.05.20 23:40:31 ~Do Gabi

Wynagrodzenie jednakowe za tą samą pracę jest w kodeksie jak już. Pracę na bloku operacyjnym nie można porównać do pracy na oddziale, to zupełnie inna specyfika pracy. Co innego jakby dwie pielęgniarki na tym samym oddziale miały inna wypłatę. Dawniej pielegniarki z bloku operacyjnego dostawały dodatki za szkodliwa pracę, dzisiaj to już rzadkość a wszystko to dzięki wam. Chcialyscie równych wynagrodzeń i pielegniarkom z bloku odebrali dodatki a wam nic nie dodali.

#9  2019.05.21 00:56:25 ~plg do 8

Wydaje mi się, że to nie jest wina pielęgniarek . Pracuję na oddz płucnym. Mamy do czynienia z czynną gruźlicą i cytostatykami. Dwadzieścia lat temu miałyśmy dodatkowy urlop gruźliczy . Dzisiaj nie mamy nic . To są oszczędności na pielęgniarkach . Zapewne jest b. ciężko na bloku operacyjnym, ale proszę mi uwierzyć ,na płucnym też jest bardzo ciężko . Bardzo często odjazdowo . Nie wiem dlaczego zawsze pomija się oddziały płucne. To są najcięższe oddziały . Tu trafiają ludzie z każdą jednostką chorobową. Wystarczy ,że któryś z pacjentów na danym oddziale zachoruje na zap. płuc . Często są to chorzy neurologiczni ,ortopedyczni psychiatryczni. Można by wymieniać bez końca.

#10  2019.05.21 01:28:36 ~Ela

Fatalnie to zarabiają salowe w szpitalach,po 1600 zļ ,wstyd ,może ktoš sie za to weżmie,bardzo ciężka praca za marne grosze.Dlaczego nie ma dla nich podwyżek.Gdyby nie one szpitale zarosły by brudem

#11  2019.05.21 02:56:37 ~Malka

Okazuje się że każdy Oddział jest tym najtrudniejszym. Wszystko zależy od autora. tylko jak to obiektywnie i sprawiedliwie ocenić? Zawsze będzie ktoś niezadowolony.

#12  2019.05.21 07:52:18 ~F

Zapraszam Panie z oddziału do pracy na Intensywnej

#13  2019.05.21 08:18:45 ~Plg

Pracowałam na Intensywnej.Teraz pracuję na płucnym.Dobrze Pani wie ilu pacjentów pod opieką ma 1 plg na tym oddziale ,a ilu na płucmym.Bagatela 14-18 w tym 4-6 leżących.W zależności jaki odcinek zostanie jej przydzielony.Powinna Pani wiedzieć,że często oddajecie pacjentów na płucny ,pacjentów wymagających całodobowego nadzoru.Czasami z respiratorem OIT.

#14  2019.05.21 08:30:46 ~Stara plg

Żadna pielęgniarka pracująca w oddziale nie ma lekko.Praca w oddziale to harówa.Chociaż nie na każdym oddziale dziennie przekłada się kilka ton.Po takiej pracy ,lecą kręgosłupy,nogi,ręce,oczy.Niejednokrotnie dochodzi do wypadania macicy.O tym się nie mówi.To właśnie te pielęgniarki ciężko pracujące fizycznie i psychcznie powinne mieć dodatki.

#15  2019.05.21 08:39:23 ~Plg

Na OIT 4 pielęgniarki na 8 pacjentów.Na płucnym 1 pielęgniarka na ok.14 w tym kilku leżących.Niejednokrotnie parametry mierzone co pół godz. ręcznie.Nie wszystkim starcza monitorów.Często takie zlecenie jest niewykonalne ,mimo szczerych chęci.

#16  2019.05.21 08:43:44 ~Ja

Do pracy na oddziałach zachowawczych nie ma chętnych.To powinno dać do myślenia rządzącym,nie głupotami skłócać pielęgniarki .

#17  2019.05.21 08:53:44 ~Do 11

Tu nie widzę żadnego problu żeby sprawdzić jak pracuje się na danym oddziale.Do tego celu służą dokumenty.Nie problem ruszyć tyłki i przejść się na oddziały.Wystarczyłaby obserwacja od 7-ej do 14-ej.Tylko naszym pracodawcom nie chce się. Teoria jest najważniejsza, i nie idzie w parze z praktyką.

#18  2019.05.21 09:06:58 ~Do 7

Nie wyskakuj tak ze specjalizacją.Uważasz,że na innych oddziałach pracują pielęgniarki matołki .

#19  2019.05.21 09:09:06 ~Piel

Nie porównujcie zakresu wiedzy, umiejętności i obciążenia psych-fiz pielęgniarek z intensywnej z np dermatologia okulistyka czy laryngologia bo to śmieszne!

#20  2019.05.21 09:15:09 ~Gosia

Pielegniarki na internie rowniez maja tytuly magistra, specjalizacje, niejednokrotnie dwie rozne. Nie tylkl na oiomie.

#21  2019.05.21 09:53:29 ~Plg

Popieram Gosię.Do 19 jak możesz stwierdzić,że koleżanki z tych oddziałów są gorsze od Ciebie.Zgodzę się tylko z tym ,że nie są narażone na wysiłek fizyczny.

#22  2019.05.21 09:59:20 ~Obserwator

Większe pieniądze należą się gdzie dochodzi do wysiłku fizycznego.

#23  2019.05.21 10:56:54 ~Do 4

A ustawa o wynagrodzeniach jest odnosnie posiadanych kwalifikacji czy wykonywanej pracy? Bo z tego co wiem to zgodnie z posiadanymi kwalifikacjami to dlaczego szpital ma dawac pieniadze za wykonywana prace? Widocznie nasza praca jest niewiele warta. U mnie w szpitalu jest zgodnie z ustawa

#24  2019.05.21 10:56:59 ~PIGUŁA

Dziewczyny po co te swary? Wszystkie mamy odpowiedzialna i trudną pracę! Każdy oddział ma swoją specyfikę. W tej chwili większość z nas ma wiele kursów, specjalizację i wyższe wykształcenie. Różnice nie powinny być aż tak duże, a pensje naprawdę godne! Wspierajmy się bo tym możemy coś zrobić, a sklóconą grupą świetnie się manipuluje! Pozdrawiam!

#25  2019.05.21 11:35:46 ~Do 18

Oczywiście,że na oddziałach są pielęgniarki ze specjalizacją. Fakt jest taki,że jej na oddziałach nie wymagają w porównaniu do Intensywnej czy Bloku

#26  2019.05.21 13:49:32 ~Plg do25

Ponieważ za dużo chętnych na te oddziały.Jeśli będą oblegane oddziały zachowawcze,zobaczysz co się będzie działo.Do pracy przyjdą plg z dr- atami.Mały żart.Wkrótce na żaden nie będzie chętnych ,przyjmą bez specjalizacji.

#27  2019.05.21 14:34:28 ~Ala

Blok operacyjny generuje większy dochód dla szpitala niż oddziały stąd chyba większe zarobki

#28  2019.05.21 14:47:12 ~Do 26

Tak nie jest dlatego,że są najbardziej oblegane. Ustawa wprost mówi,że żeby pracować jako pielegniarka anestezjologiczna trzeba nią być , czyli posiadać przynajmniej kurs kwalifikacyjny. Nie ma ustawy, w której jest napisane,że pielęgniarka pracująca na odcinku musi mieć kurs kwalifikacyjny lub specke.

#29  2019.05.21 14:52:40 ~Do #22

"Większe pieniądze należą się gdzie dochodzi do wysiłku fizycznego." xD. Według Twojej logiki osoby budujące jakiś budynek powinny zarabiać więcej niż projektant lub konstruktor. Takie rzeczy były tylko na czasów komuny

#30  2019.05.21 14:56:38 ~Asia

Zgadzam się z #19

#31  2019.05.21 15:13:27 ~dodatek

A gdzie dodatki na psychiatrii 30 pobudzonych i nigdy człowiek nie wie czy ujdzie z życiem , nie mówiąc o pacjentach za których mamy odpowiedzialność prawną. kto odebrał dodatki za szkodliwość?

#32  2019.05.21 17:56:31 ~Do 29

Nie miałam na myśli budowlańców.Małam na myśli pielęgniarki,które oprócz pracy umysłowej muszą przerzucać kilka ton dziennie.Jak wcześniej zostało wspomniane.One też są wykształcone i mają kursy i specjalizacje.Nie tylko blok operacyjny jest dochodowy.Są też inne oddziały,które utrzymują szpitale.

#33  2019.05.21 18:10:47 ~ehh

Pracowałam na intensywnym tzw "trudnym". Potem na zachowawczym tzw "łatwym " i to była najtrudniejsza bo najcięższa ,najbardziej obciażajaca praca.Nie wiadomo w co ręce włożyć a nogi odmawiają posłuszeństwa. Standardowo dwie pielegniarki nie sa w stanie zapewnić opieki chorym, w większości geriatrycznym. Po prostu jest za mało ludzi do roboty.

#34  2019.05.21 20:20:24 ~P

Na oddziałach "trudnych" jest praca, która wymaga większej wiedzy, obsługuje się specjalistyczny sprzęt, są trudniejsze zadania do wykonania, natomiast na "lżejszych" oddziałach, wykonuje się często bardzo ciężką pracę fizyczną i dużo rutynowych czynności np. codziennie te same leki, kroplówki. Wiem, że niektóre pielęgniarki wolą wykonywać ciężką pracę fizyczną np. w domach opieki, niż stresującą, wymagającą skupienia, gdzie aby zacząć trzeba się dużo nowych rzeczy nauczyć. Kwestia wyboru, kto co woli, wszystko ma plusy i minusy. W obydwu przypadkach nie jest łatwo.

#35  2019.05.21 21:55:38 ~Pie.

No i wszystko na temat pielęgniarek. Tu licytacja na którym oddziale praca jest cięższa a nieco wyżej która mądrzejsza. ŻENADA.

#36  2019.05.21 21:58:31 ~Plg

Czym się różni oddział płucny,neurologia od oit-u ? Jedynie ilością pacjentów i obsadą pielęgniarską.Proszę nie mówić mi o rutynie i braku sprzętu specjalistycznego.Tutaj dopiero jest wiele niespodzianek,jednostek chorobowych .Nie 10-20 leków stałych.Tu są setki leków ,które musisz znać,też ich zamienniki.Też są rurki,ssaki,respiratory,bronchoskopy,pletyzmografy i wiele innych ,o których nie macie zielonego pojęcia.Ale nie święci garnki lepią.

#37  2019.05.22 00:53:06 ~piel

To ja wybieram " trudny" tzn taki oddział " do ogarnięcia" czyli z mniejszą ilością pacjentów i większą ilością personelu oraz kasy. Tylko ze większość nie ma wyboru bo pracuje na " lżejszych " (wykonując bardzo ciężką fizycznie pracę w mniejszej obsadzie z chorymi nie do ogarnięcia ) bo takich oddziałów jest najwięcej. Praca opiekuńcza pielegniarki ,ciężka fizycznie, nigdy nie była odpowiednio doceniana i wynagradzania. Jest też bardzo odpowiedzialna i stresująca bo podlega bezpośredniej ocenie wielu osób. A przecież opieka i pielęgnacja to tylko część obowiązków pielegniarek tam pracujących. Ostatnio bardzo doceniono opiekunów medycznych, zrownujac ich place(nie obowiązki i odpowiedzialnosci) z pielegniarkami a takze w wielu miejscach salowych.Coraz częściej pisze się o ciężkiej i wyczerpujacej pracy nieprofesjonalnych opiekunek osób niepelnosprawnych "harujacych "za granicą i w kraju, którym należy zapewnić wsparcie. Dla pielegniarek coraz większy ,dyscyplinujacy bat , rosnące wymagania i oczekiwanie najlepszej jakości opieki na czele z empatią , wsparciem i sercem na dłoni. Tyle,ze nie dać (ludzkich warunków pracy ) a wymagać optymalnej pracy jest nieetyczne.

#38  2019.05.22 12:42:17 ~P

Kiedyś nie było wyboru. - teraz są wolne etaty w każdym szpitalu - sprawdź ogłoszenia . Tylko stawki niekoniecznie warte zmiany pracy.

#39  2019.05.22 17:32:37 ~ale

Szpital płucny uznawany jest za lekką pracę,z zabiegowych przechodzą na płucny

#40  2019.05.23 00:13:37 ~piel dypl

Oj, przesadza Ktoś, na Dzień Kobiet dawano:odrysy albo rajstopy albo kawę albo czekoladę.

#41  2019.05.23 22:50:22 ~Do 39

Zapraszam na Oddz. PŁUCNY w Suwałkach .Zobaczysz jaki to najlżejszy oddział.Omijany jest szerokim łukiem.Pisząc takie rzeczy ,nie poznałaś prawdziwej pracy.

#42  2019.05.24 02:30:52 ~L

Ja bym chciała pracować na OIOM. Dużo lepiej niż na innych oddziałach. Masz 2 lub 3 pacjentów. Są szpitale gdzie na nocy zostaje 1 pielegniarka na 30 chorych

#43  2019.05.24 02:54:46 ~do 42

Gdzie połowa leżąca ,połowa upierdliwa i zwiedzający fqrfiajacy . A rodziny leżących widzące pielęgniarkę jedzącą, czy nie daj boze pijacą kawę odbierają to jak niemoralne zachowanie bo powinna w tym czasie zmieniać pieluchy. A ona SIEDZI I JE ! . Może gdyby jeszcze jadła na stojąco , co by mogło znaczyć ze spieszy się do tych zasranych pieluch .

Dodaj komentarz