Zmiana współczynników pracy pielęgniarek - trwają ustalenia robocze.

Wynagrodzenia pielęgniarek i położnych.

ZMIANA WSPÓŁCZYNNIKÓW PRACY PIELĘGNIAREK

- TRWAJĄ USTALENIA ROBOCZE

Zobacz także: 

Szpital Wojewódzki - zarobki pielęgniarek względem: administracji, lekarzy, obsługi.

Podziękowania w imieniu pielęgniarek. Za co?

Pielęgniarki zarabiają fatalnie! Zarobki pielęgniarek z podziałem na województwa.

GUS - średnio pielęgniarki zarabiają 4,6 tys. złotych.


Na stronie internetowej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów opublikowano w wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów dokument pt:. Polityka wieloletnia państwa na rzecz pielęgniarstwa i położnictwa w Polsce (z uwzględnieniem etapów prac zainicjowanych w roku 2018). W dokumencie tym czytamy, cytuję:

Istota rozwiązań ujętych w projekcie:

8) trwają ustalenia robocze ze stroną społeczną dotyczące zmiany współczynników pracy określonych w ustawie z dnia 8 czerwca 2017 r. o sposobie ustalania najniższego wynagrodzenia zasadniczego niektórych pracowników zatrudnionych w podmiotach leczniczych (Dz. U. poz. 1473 i z 2018 r. poz. 1942) - § 1 ust. 9 Porozumienia.

Koniec cytatu. 

Na temat przedmiotowych "ustaleń roboczych" brak jakichkolwiek informacji. Należy się domyślać, że są one prowadzone przez ministrstwo zdrowia z prorządowa izbą pielęgniarek oraz prorządowym związkiem pielęgniarek. Negocjacje są zapewne "bardzo twarde ze stony społecznej". Przekamy się o tym fakcie w kolejnym... podpisanym porozumieniu.

Mariusz Mielcarek 


PIELĘGNIARKI ZE ŚREDNIM WYKSZTAŁCENIEM

- DLACZEGO JESTEŚMY DYSKRYMINOWANE?

W Polsce Minister Zdrowia nie ceni zawodu pielęgniarki i lekceważy nasze średnie wykształcenie, proponując bardzo duże dysproporcje w płacach pielęgniarek i położnych w zależności od ich wykształcenia, a nie od doświadczenia, co oburza nasze środowisko zawodowe. Projektowana ustawa jest krzywdząca, ponieważ nas dyskryminuje.

Zobacz także: Zobacz wynagrodzenia zasadnicze pielęgniarek w 2019 i 2022 roku.

Taka duża rozbieżność w sferze zarobkowej będzie powodowała konflikty wśród personelu pielęgniarskiego chociażby ze względu na to, że za tę samą pracę pielęgniarki z wieloletnim stażem i doświadczeniem otrzymywać będą dużo niższe wynagrodzenie niż ich koleżanki po studiach. Chcemy zaznaczyć, iż w Polsce jest około 70% pielęgniarek po liceum medycznym. Gdy zaczynałyśmy pracę zawodową, nasz zarobek zależał od lat pracy, a specjalizacje i inne formy dokształcania opłacane przez izby pielęgniarskie były zarezerwowane dla oddziałowych i przełożonych, które piastowały wyższe stanowiska. Pielęgniarki pracujące na odcinku nie były  informowane o możliwości i konieczności takiego dokształcania. Wraz z upływem lat pielęgniarki  starały się wykształcić własne dzieci, więc musiały więcej pracować, gdyż nasz podstawowy zarobek to zawsze była najniższa krajowa. Niejednokrotnie rezygnowałyśmy z własnych potrzeb i aspiracji dla potrzeb rodziny. Obecnie Minister swoimi decyzjami chce nas ukarać finansowo za nasze oddanie i poświęcenie dla rodziny oraz za to, że miałyśmy nieszczęście żyć wcześniej. Pragnie nam podziękować niskimi zarobkami za to, że mamy takie wykształcenie, jakie dawniej było wymagane. Chcemy zaznaczyć, że większości z nas nie było stać na studia, a przede wszystkim pielęgniarki nie mogły się dokształcać, gdyż zawsze brakowało personelu, a na niektórych stanowiskach kształcenie się było wręcz niemożliwe do zrealizowania. Cieszymy się, że niektórym pielęgniarkom udało się podjąć studia magisterskie kosztem swojego czasu wolnego i kosztem finansów swoich rodzin. Cieszymy się, że Pan Minister docenił ich trud ukończenia studiów pomimo ich wieku. Jednak nie może być tak rażącej i krzywdzącej dysproporcji w zarobkach. Nie wszystkie miałyśmy to szczęście, ponieważ większości z nas nie było na to stać.

Czytaj więcej 


Zobacz także: Pielęgniarki specjalizują się na potęgę!

Zobacz także: MZ: 1100 zł dla pielęgniarek. Będzie kontrola tego szpitala.

Zobacz także: Pielęgniarka - najpierw wymagane kwalifikacji, potem nowy podział pielęgniarek.

Komentarze użytkowników

#1  2019.06.02 09:43:35 ~Nikt

Mam nadzieję że ci u władzy są w pełni władz umysłowych i nie będą dalej mieszać i dzielić.za wykonywaną pracę niech płacą a później nagradzają tytuły .bo dyplomy uprawniające do pracy mają wszystkie pielęgniarki.i nie jest ich wina że przez lata zmienił się system kształcenia

#2  2019.06.02 09:53:06 ~Do 1

Ok jestem za ale niech w calej Polsce w kazdym miejscu gdzie pracuja pielegniarki bedzia taka sama pensja a nie tak ze w jednym szpitalu pielegniarka zarabia 5 tys a w drugim 2800. Jak rowno to rowno np kazda 4 tys podstawy

#3  2019.06.02 10:28:52 ~abcy

LM i licencjat tak samo płacony jak LM i specjalizacja, nie nobilitować tylko specjalizacji. Jeśli po studiach i specjalizacji będzie większa odpowiedzialność i uprawnienia to większe dodatki do wynagrodzenia są jak najbardziej w porządku. Specjalizacja powinna być uznawana tylko po licencjacie.

#4  2019.06.02 10:47:58 ~piel

Zamiast dołączyć do strajku medyków lub zacząć nasz nowy to znów zaczniemy zachwycać się frazesami.

#5  2019.06.02 12:17:25 ~Piel.dyp.

Za taka sama pracę równe wynagrodzenie,WSZYSTKO W TEMACIE! JESTES po studiach to chyba nie tylko o kasę ale chyba o inny zakres obowiązków powinnaś walczyć Taki żeby mógł zaspokoić Twoje wygórowane ambicje! Inaczej powinno być wstydem Pani.mgr.i praca opiekunki.hehe

#6  2019.06.02 12:25:10 ~Piel.

A co z licencjatem i promocją zdrowia, to też wielkie oszustwo!

#7  2019.06.02 14:10:01 ~Gabi

Popieram praca taka samo ciężka i odpowiedzalna.poco takie roznice.

#8  2019.06.02 15:04:51 ~8

50 zł dodatku za mgr, 100 zł dodatku za specjalizację oczywiście obok grupy, a zasadnicze takie samo

#9  2019.06.02 15:08:00 ~klara

Uważam, że każde wykształcenie należy doceniać. Powinny być ,stawki'' dla pielęgniarek ze średnim wykształcenie, licencjatem, magisterem oraz z wykształceniem mających zastosowanie w ochronie zdrowia. Dodatki za specjalizacje. .I odpowiednio do wykształcenia powinny być przyznane kompetencje i uprawnienia. Tylko tyle i aż tyle. Wtedy każda pielęgniarka będzie wiedział i wszyscy dookoła, że jeżeli obroniła mgr, to mam odpowiednią stawkę, jeżeli zdała egzamin specjalizacyjny to ma dodatek. Byłby przejrzyście.

#10  2019.06.02 15:47:12 ~piel

Oczywiscie ze po rowno kazda pielegniarka tak samo zadnych roznic miedzy szpitalami niewazne czy szpital powiatowy czy klinika w koncu robimy to samo.

#11  2019.06.02 15:53:52 ~Lala

Podzielić obowiązki i będzie sprawiedliwie jestem gotowa aby zrezygnować z przetaczania krwi i prowadzenia intensywnego nadzoru na rzecz mgr.i tych pieniędzy.

#12  2019.06.02 16:36:21 ~Piel

Nie obniżą magistrom ze specjalizacją, bo kto po licencjacie pójdzie na studia drugiego stopnia czy podejmie specjalizację, jeśli nie będzie to opłacalne? Nie łudźcie się, że dadzą jednakowo zarobić tym po LM i tym z magistrem i specjalizacją, bo to nie byłoby sprawiedliwe. Jaki sens Mogą jedynie nieco podnieść współczynniki tym pierwszym i tyle.

#13  2019.06.02 17:35:46 ~===

Ciekawe co nasze panie izbianki zdziałają? Nie łudzę się ze panie zawalczą o podniesienie niższego współczynnika.Emerytki niech rezygnują a młode niech pracują , mają godne pensje.Chociaż to zawód gdzie musi być mistrz który wprowadza do zawodu i czeladnik .Nic mnie nie zatrzyma jeszcze dwa lata ,dam radę

#14  2019.06.02 17:38:54 ~Aaa

Uważam że ten system wynagrodzeń jest niesprawiedliwy dlaczego nie wlicza się wyższego wykształcenia w dziedzinie mającej zastosowanie w medycynie tylko specjalizacje wiele z nas ukończyło niejednokrotnie ciężkie 5 letnie studia i nic z tego nie ma też zainwestowaliśmy czas pieniądze i wszystko też kosztem rodziny jestem oburzona też wypowiedzą pani która mówi ze specjalizacją powinna być uznawana po licencjacie który być może posiada chyba coś jej się pomieszało w malutkiej główce jednakowo wykonywana pracą powinna być jednakowo płacona chociaż zdobyte tytuły też powinny być sprawiedliwie nagradzane np jeśli jesteś mgr pielęgniarstwa i specjalistka dostań te 200 zł więcej na koleżanki mgr mającego zastosowanie w medycynie ale nie aż takie dysproporcje bo co z tymi po lm to co się dzieje to jakiś matrx

#15  2019.06.02 18:02:23 ~K

Matura nie obowiązkowa w 1980 roku w liceum mefycznym

#16  2019.06.02 18:03:48 ~X

Pielęgniarki z rocznika 1960 nie musiały zdawać matury w LM.

#17  2019.06.02 18:06:40 ~LM

Odbiega od studiów, w jakimś celu są Uniwersytety.

#18  2019.06.02 18:09:37 ~ale

Pielęgniarki z magistrem pielęgniarstwa, ze specjalizacja i wcześniej przed mgr po liceum med. Majac58 lat to muszą mieć najwięcej.

#19  2019.06.02 18:10:48 ~2222

Piszecie o różnicach w poborach dla mgr ze specjalizacją. To ile one zarabiają że was tak w oczy razi. U mnie nie ma takich różnic.

#20  2019.06.02 18:12:41 ~Szkoda

Że panie bez matury chcą się zrownac z magistra i pielęgniarstwa, nie nasza wina, że nie podeszłym do matury i nic nie podniosły kwalifikacji. Były wyluzowane i chcą mieć tak. Jak te podnoszące kwalifikacje.

#21  2019.06.02 18:13:00 ~Ala

Czytajac portale pielegniarskie to mam wrażenie że za 5zł. To byscie koleżankę utopiły w łyżce wody. Wstyd.

#22  2019.06.02 18:14:30 ~2222

Do 20. Zgadzam się z Panią

#23  2019.06.02 18:24:04 ~Do izb

Czas docenić starsze pielęgniarki, nie tylko młode!

#24  2019.06.02 18:43:09 ~,,,,,,

Do 20,22 czy nie widzicie,że te kobiety o mniejszej ilości papierków dot.wykształcenia,mają po ok.60 lat. A nie jest powiedziane,że wiedzą mniej,mają ogrom doświadczeń z pracy i z własnego i ich rodzin życia i zdrowia. A to,osobę w tym zawodzie,uczy ze szczegółami najbardziej.Bo jest to praktyka,która zmusza do pogłębiania wiedzy,jest to wiedza konkretna,przełożona na życie.Pewien kardiolog mówił,że jak skończył studia wydawało mu się,że wszystko wie,wszystko było czarne lub białe,nawet się wymądrzał,a lata pracy nauczyły go pokory,sytuacje były zaskakujące.Dlaczego zagranicą ceni się bardzo doświadczenie w pracy.W Polsce nie,przez wybaczcie,jędzowate młodsze koleżanki,tu pielegniarka pielęgniarce za 1 zł wydarłaby ostatni kęs chleba.Niech zdycha.Zatrważające.

#25  2019.06.02 19:04:33 ~??''

Zamiast tutaj,idźcie do rządu,ministra, Izb Piel. i walczcie o swoje.Wykorzystajcie swoją mądrość,wykształcenie,bo tacy ponoć więcej potrafią.

#26  2019.06.02 19:17:34 ~starsza

Co zrobily 60 letnie pielegniarki aby wiecej zarabiac i miec godne warunki pracy? Niewiele przez wszystkie lata pracy. Ciagle sie baly wszystkiego i wszystkich, a to zeby nie byly zwolnione albo przeniesione na inny oddzial , wiec pracowaly za grosze. Teraz jest czas dla mlodych. Nikt nie bedzie przejmowal sie emerytkami. Wiem co pisze bo sama mam prawie 60 lat i 2/3 moich kolezanek na oddziale ma 60 lat i wiecej. Zreszta bardzo dobrze nauczka dla nas ze trzeba bylo cos robic a nie siedziec , bac sie i narzekac ze malo .Dla nas emerytek juz jest za pozno ale mlode niech walcza i sie cenia.

#27  2019.06.02 19:28:17 ~Czy

Pielęgniarki z magistrem i specjalizacja. Dostaną zwroty za wszystkie kwalifikacje? To w gotówce pokaźną kwota.

#28  2019.06.02 19:34:51 ~,,,,,

Macie w zakładach przedstawicielki do izb,związki zawododowe,walczcie tam gdzie trzeba,a nie pretensje do garbatego,że ma proste dzieci.Obrzucanie starszych wyzwiskami.Na nic więcej Was nie stać ? Walczcie dla siebie nie dla starszych,bo im się już nic nie zmieni, podwyżka na krótki czas nie podniesie emerytury.

#29  2019.06.02 19:50:21 ~!!!

O człowieczeństwie świadczy stosunek człowieka do człowieka,a szczególnie do starszych,słabszych. Niektórzy wyżej cenią sobie psa,niż człowieka.Chociaż jestem za ochroną zwierząt.

#30  2019.06.02 20:06:14 ~Do 24

Nie wrzucaj wszystkich do jednego wora, bo zarówno wśród młodych, jak i wśród starszych pielęgniarek, są ludzie i ludziska. Jędza może mieć zarówno 25, 30, 40, 50, jak i 60 lat, choć z doświadczenia i obserwacji wiem, że w zdecydowanej większości jędzowate i chamskie są głównie starsze pielęgniarki, którym rutyna pomyliła się z doświadczeniem, a zawiść i frustracja w stosunku do koleżanek podnoszących kwalifikacje w każdym wieku, uczyniła z nich wiecznie jęczące baby, niemiłe również w stosunku do pacjentów.

#31  2019.06.02 20:25:37 ~do 2

Wszędzie tyle samo? Powodzenia. nikt by nie pracował na cięższych oddziałach i musieli by wprowadzić przymusową rotacje personelu w szpitalach. Fajne? - powodzenia w przygotowaniu leków, rozkładaniu, ustawianiu nowego sprzętu z którym się nie miało styczności a pracuje się w 2 osoby z czego jedna jest z rotacji z interny a druga z okulistyki i trzeba założyć z lekarzem wyciąg na ortopedii. Bo wszędzie tyle samo płacy. Przykro mi ale to rynek powinien wyznaczać i windować stawki, przy jednoczesny ustaleniu stawki minimalnej dla danego zawodu. Np pielęgniarka przynajmniej 3500 brutto podstawa wszędzie, ale jak szpital chce można dać u siebie więcej. Pozdrawiam.

#32  2019.06.02 20:26:33 ~,,,,

Do starszych osób ok 60 lat należy mieć szacunek,i czasami potraktować ze zrozumieniem,bo na pewno wiele przeszły,są już mniej odporne,a wtedy należy się wyciszyć ze zrozumieniem,lub w asertywnie,nie raniąc wyrazić swoje zdanie.Ktoś kto całe życie pracował jako pielęgniarka przy chorym to nie jest zły człowiek,na którego trzeba od razu napadać bez przemyślenia.Przecież to są też czyjeś matki,babcie. Dawni starsi walczyli w wojnach o wolność dzieci,wnuków.Przez to należy ich też szanować i cenić.Co mądry świat,mądrzy ludzie czynią.Świat nie jest doskonały,ludzie nie są doskonali,ale pracują uczciwie.

#33  2019.06.02 20:37:32 ~2222

Do 24 . Kolezanko dzisiaj mam 50 lat i faktycznie kolezanki śmialy się ze mnie . Po co? Dlaczego? Nie te lata? A ten twoj kardilolog to nas nie interesuje. Nie te progi.

#34  2019.06.02 20:48:19 ~,,,,,,

To zastanówcie się dokąd zmierzacie,daleko z nienawiścią nie dojdziecie.

#35  2019.06.02 20:53:49 ~cd

Wszystkim potrzebny psycholog,Chociaż jako wykształcone,powinny ją znać.

#36  2019.06.02 20:56:43 ~Iza

Cieszę się że niedługo odchodzę na emeryturę bo bym zgłupiał od tych głupich zmian

#37  2019.06.02 20:56:56 ~2222

Jest nas mimo wszystko duzo . Pracujemy na 3 etety przez co zmniejszamy swoją wartość. Za 14zl. Za godzinę nie pójdę Ale kolejka za mną się zwiększý. Bo kolexanka pójdzie za 13.50. Za godzinę. NIE SZANUJEMY SWOJEJ PROFESJI.

#38  2019.06.02 21:09:15 ~Do 32

I vice versa! Co za głupie myślenie! Szacunek należy się każdemu człowiekowi niezależnie od wieku!

#39  2019.06.02 21:12:34 ~piel dypl

Co to jest pielęgniarstwo?

#40  2019.06.02 21:17:54 ~Piel

Do 32. Skoro szacunek należy się "zwłaszcza" osobom starszym w okolicach 60tki, to dlaczego te osoby nie odpłacają się tym samym wobec koleżanek w podobnym wieku, którym chciało się podnosić kwalifikacje w wieku 50-60 lat, tylko z nich szydzą, wyśmiewają i piętnują? Wychodzi na to, że należy szanować tylko te biedne po LM i SM, ale pod warunkiem, że nie zrobiły niczego więcej. Ale hipokryzja!

#41  2019.06.02 21:19:46 ~Do 39

Babo, tylko nie zaczynaj znowu tych swoich głupich wywodów!

#42  2019.06.02 21:37:28 ~OBSER

Ha ha o co kłótnie, zapomniałyście Panie o czymś, wymagane kwalifikacje na danym stanowisku

#43  2019.06.02 22:13:40 ~dypl piel

Ustawa o zawodach pielęgniarki i położnej to już określiła kwalifikacje

#44  2019.06.02 22:25:30 ~do#41

Hmmm, osobliwa odpowiedź na zadane pytanie.

#45  2019.06.03 02:38:30 ~Kasia

Panstwo zaproponowalo stawki, izby lyknely,ateraz zamiast pielegniarki sie wspierac to chca nasz zawod zdyskfalifikowac. I zamiast pociagnac 5 lat studniow i 1,5specjalizacji i zarabiac 5-7tys , wszytskie bedziemy je***c za 2tsys brutto i wtedy te stare prykwy odejda zadowolone na emeryture, a mlode beda dzielic ich los zmuszone sutuacja (chociaz prosicej sie przzebranzowic i panie emerytki w szpitalu dame beda sie poscierac)

#46  2019.06.03 06:31:18 ~emerytura

Wkrótce ,maturę nie musiałam robić rocznik 1960,zrobiłam ją póżniej i magistra i specjalizacje zrobiłam

#47  2019.06.03 06:40:59 ~matura

Lata 1980,1981 ,1982 i inne lata była nie obowiązkowa,mamy po 57,58 59 lat i po 60 lat

#48  2019.06.03 06:47:25 ~mi

Matura była nie potrzebna 39 lat temu, matura była dobrowolna dla chętnych one 58 latki ,obecne 59 latki.Zrobiłam ja 30 lat pózniej by móc zrobić magistra ze specjalizacją

#49  2019.06.03 06:51:10 ~pytanie

Czy pielęgniarki odchodząc na emeryturę dostana zwrot za magistra,za specjalizację,za kursy,a matura po 30 latach od zdania dyplomu.

#50  2019.06.03 06:53:00 ~czemu

Panie starsze pielęgniarki nie chcą się przyznać ,ze nie maja matury ,bo po prostu nie przystąpiły do niej.

#51  2019.06.03 06:53:14 ~do 47

Tyle lat pracy i nikt nie kwestionował naszego prawa wykonywanie zawodu,a tuż przed emeryturą rewolucja.Tylko magistry mają prawo żyć godnie,a stare,spracowane,doświadczone wyrzucić na margines niech dogorywają na nędznych emeryturach.To jest brak szacunku i sprawiedliwości wobec uczciwych ludzi.

#52  2019.06.03 07:23:34 ~Aaa

Wiecznie tylko pielegniarki. Zapomina się o personelu niemedycznym. Sekretarki i rejestratorki. Ciekawe jak one by strajkowaly. Czy poradzili by sobie z kolejkami do zapisów, czy pielegniarki i lekarze, potrafili by uzupełnić i przygotować dokumentacje. Salowe i sprzątaczki, jak wyglądał by szpital

#53  2019.06.03 07:36:42 ~do 50

I co to zmienia,Uważam,że nic ,może tylko Ty się dowartościujesz. Skoro Ci tego brak.60 -siątką nic to nie zmienia. Nawet obecne podwyżki ,emerytura i tak 1700,1900,-,obojętnie czy mgr czy nie.

#54  2019.06.03 07:53:29 ~Kasia

Jestem pielęgniarka, która kończyła liceum medyczne. Mam wyższe wykształcenie i specjalizację. Wyższego wykształcenia nie mam z pielęgniarstwa gdyż nie chciałam się uczyć tego co miałam w liceum. Smialam się nawet że miałam więcej godzin farmakologii w liceum niż moje koleżanki po studiach. Po co to powielać. Tak naprawdę drogie koleżanki to powinniśmy mieć z automatu wyższe wykształcenie gdyż na studiach nic się nie zmieniło a jeśli coś to w małym stopniu. Nadal są prekursorki i inne tematy, które miałyśmy 25 lat temu w liceum. Co to za nowości? Zmienia się sprzęt ale nie edukacja na studiach. Nawet nasze koleżanki maja mniej godzin praktyk niż kiedyś my miałyśmy. Przychodząc do pracy nic nie potrafią i muszą się szkolić na nowo w realiach. To nie jest ich wina oczywiście ale systemu edukacji. Nulie rozumiem więc dlaczego my po liceum mamy mniej zarabiać skoro to my właśnie uczymy nasze koleżanki po studiach jak prawidłowo nabrać lek z ampułki lub założyć wkłucie bo niestety nie potrafią tego zrobić. Ministerstwo niech się cieszy ze jest ktoś kto może jeszcze to zrobić bo studia uczą tylko teorii ale nie praktyki.

#55  2019.06.03 07:54:45 ~do 50

Żenujący komentarz.Przypomnij babci z kim był pierwszy raz,bo może to był błąd.

#56  2019.06.03 08:43:51 ~Piel

Czas docenić zawód pielęgniarki !

#57  2019.06.03 09:24:06 ~do 56

Masz rację.Trzeba myśleć i działać konstruktywnie,przyszłościowo,a nie spoglądać na poprzedni wiek,oglądająć się na innych,zamieniając się w biblijny słup soli.Tym samamych zatrzymywać pielęgniarstwo w miejscu.

#58  2019.06.03 09:50:57 ~Ech

Piszecie, że tą specjalizacje można roić nie mając matury.Zrównanie wyższego wykształcenia ze średnim, to sygnał do zamknięcia wydziałów za brak programu dla poziomu akademickiego. Dlaczego są nabory studentów na wadliwe kierunki?

#59  2019.06.03 09:53:20 ~,,,,,,,,,

Czas przemian szczególnie boli,i jest nie do końca sprawiedliwy,przypomnijcie sobie 1989 r inflacja zabrała ludziom 1/2 albo więcej oszczędności.Ktoś miał pieniądze na dom,po stracie mógł kupić połowę,albo i to nie.Świat taki był i jest.Trzeba to mieć na uwadze,i mimo wszystko cieszyć się życiem,bo ma się tylko jedno.A najgorszą rzeczą jest niszczyć siebie nawzajem, uczciwych tyrających ludzi,nic to nie daje,tylko łzy innych.Nie mówię,aby nic nie robić ,bo trzeba,ale na ile można,mądrze rozważnie.

#60  2019.06.03 10:02:45 ~kol

Drogie Panie 5 -6tys powinna zarabiac każda pielęgniarka posiadająca dyplom,czy to Podlasie czy też Pomorze ,walczcie nie ze sobą ,ale dla siebie.Nie bądzcie egoistkami ,więcej empatii.

#61  2019.06.03 10:03:51 ~60

Czy mam się lękać o pielęgniarki pracujące z pacjentem?

#62  2019.06.03 11:12:06 ~do 61

Dlaczego,kim jesteś? .Absolutnie nie.Wierzę,że poradzą sobie same.

#63  2019.06.03 12:59:48 ~do 54

Tak 1 nic 2-5 toalety na 5 iniekcje i leki. kiedyś to nawet kaniuli dożylnej nie było. Ile było praktyki od pon do pt jak miało się jeszcze przedmioty szkolne jak matematyka i polski? jak to się ma do praktyk codziennie przez 2,5 roku i tez wakacje co maja teraz. Teraz pielęgniarki muszą umieć wszystko co na start co my z czasem: kalkulacja dożylna, rożne metody pobierania krwi, ekg, nawet głupie rkz, tony papierów które się zebrały od czasu powstania do momentu jej zatrudnienia kiedy u nas była wdrażana stopniowo, o monitorowaniu pacjenta nie wspominając. Nikt kto teraz zaczyna nie ma łatwo gdy czasem jest jedyną młoda na oddziale a my mamy juz 20+ lat doświadczenia na rożnych oddziałach.

#64  2019.06.03 13:08:45 ~do 54

Nie kończyłam LM, dużo praktyk miałyście, a co z przedmiotami ogólnymi i profilowanymi (biologia, chemia, fizyka), ile godzin tygodniowo przez jaki okres?

#65  2019.06.03 13:34:25 ~,,,,,

To już jest "Folwark zwierzęcy"Orwella.Wróćcie do lektury,przyda się.

#66  2019.06.03 13:50:04 ~Do 54

Wiesz co można dostać z automatu? Śmiechu warte

#67  2019.06.03 13:53:29 ~Ech

To kolejne stadium, "Folwark zwierzęcy" był w lach 90-tych.

#68  2019.06.03 14:05:38 ~Bez

Matury, w rocznik 1960 matura nie obowiązkowa, po 30 latach pracy zrobiłam maturę, licencjat magistra, oraz specjalizacje czekam na podwyżkę, bo po liceum medycznym koleżanka ma 700zl więcej na podstawie jest mi bardzo przykro obie jesteśmy w wieku ochronnym a ja czekam, ale nie należę do związków zawodowych.

#69  2019.06.03 14:07:41 ~Co

Z nami. Po LM, później mgr bez matury

#70  2019.06.03 14:13:57 ~Po

Co nas agitowano do studiów, jestem po LM i skończyłam w wieku 52 magistra pielęgniarstwa później jeszcze specjalizacje nic z tego nie mam. Natomiast komu chcą to dadzą więcej? Po LM też mają dużo, to zależy od przełożonych.

#71  2019.06.03 14:42:52 ~Ech

Obowiązująca tabela zaszeregowania pracowników medycznych jest w zasadzie kontynuatorką myśli tych wcześniejszych, ale są i tam nowe 'pikantne' układy czy punkty.

#72  2019.06.03 14:43:50 ~do 69

Na lekarski też przyjmowano po LM

#73  2019.06.03 16:44:08 ~Plg

Do 69. Bez matury nie zrobisz mgr.Wybij to sobie z głowy.Kim ty jesteś?

#74  2019.06.04 16:20:44 ~ja

Ja potrzebuję do pracy przestrzegania norm pielęgniarek,5-6 tys wypłaty ,urlopu dodatkowego dla podratowania zdrowia i likwidacji izb pielęgniarskich.

#75  2019.06.04 20:54:15 ~piel.

Kobietki, pragnę powiadomić te, które od września 2018r straciły dodatek Zembali z powodu przebywania na świadczeniach lekarskich (L4, macierzyński, świadczenie reh), niech piszą do ZUS o ponowne naliczenie podstawy wynagrodzenia do wyliczenia wysokości śwadczenia. Ja wystosowałam do ZUS-u pismo i dostałam pozytywną odpowiedź, że należą mi się te pieniążki, i zostaną mi wypłacone. Prawnik napisał mi pismo powołując się na ustawy i paragrafy. Ale uważam, że to powinien zrobić pracodawca, a nie pracownik. ZUS uznał, że dodatek, mimo, że był przyznawany terminowo, to był to wzrost wynagrodzenia i należy się. Walczcie o swoje.

#76  2019.06.07 09:29:29 ~Mgrr

O jakich rozbieżnościach mówicie płacowych jest mowa? Skończyłam mgr, mam specjalizację i multum kursów. Moja podstawa wynagrodzenia jest o 100zł wyższa od koleżanki ze średnim wykształceniem. Narazie to tylko propozycje, które okażą się wielką ściemą. Wymuszanie haraczu pod postacią płatnych studiów i skłócenie środowiska pielęgniarskiego. Wiadomo, że skłóconym towarzystwem najłatwiej się rządzi. Same siebie zagryzą. Czy to tak trudno zrozumieć? Może zamiast skakać sobie do gardeł z zazdrości zróbmy coś wspólnie, aby było nam lżej dociągnąć do emerytury. Mnie zostało jeszcze 7 lat. Pozdrawiam serdecznie wszystkie moje koleżanki i kolegów.

#77  2019.06.07 10:01:53 ~Mgr

Sorki za wstęp. Poprzedni komentarz wkradł mi się w tekst.

#78  2019.06.10 10:51:09 ~mam

Magistra pielęgniarstwa i mam 100 zł więcej do podstawy tylko od niektórych,u nas pielęgniarka po liceum i tylko po liceum ma więcej o 700 zł od magistrów pielęgniarstwa na podstawie .skrzywdzono magistrów pielęgniarstwa!

#79  2019.06.10 10:54:44 ~kiedy

Magister pielęgniarstwa dostanie zwrot za studia?

#80  2019.06.10 10:59:20 ~Hania

Magisterki pielęgniarstwa czuja się ,poniżone.Ktoś nas krzywdzi dostałyśmy 100 zł więcej od pielęgniarek po liceum i bez matury.

Dodaj komentarz