Pracujemy nad ofertą dla pielęgniarek - przyszłych emerytek.

Pielęgniarki i pielęgniarstwo 2019.


DLA PIELĘGNIAREK PRZYSZŁYCH EMERYTEK

TRZEBA STWORZYĆ DOBRĄ OFERTĘ!

politykazdrowotna.com

Z. Małas o sytuacji kadrowej w zdrowiu mówiła na konwencji PiS

- Postawiliśmy na odbudowanie kadr medycznych, kadr pielęgniarskich. I co się z tym czasie zadziało? W ciągu czterech lat liczba pielęgniarek w systemie zwiększyła się o 20 tys. - dodała. - Można powiedzieć, że za wolno, i to prawda. Żebyśmy utrzymali niechlubny, jeden z najniższych wskaźników 5,2 pielęgniarki na 1000 mieszkańców potrzeba podwoić liczbę absolwentów kierunków pielęgniarstwa, bo średnia wieku pielęgniarek i położnych w tej chwili to 52 lata. Jeżeli szybko nie podwoimy liczby absolwentów pielęgniarstwa, to w 2030 r. średnia wieku wyniesie 60 lat - ostrzegała.

Oferta dla pielęgniarek emerytek

Małas podkreślała, że system ratuje "wielozatrudnienie pielęgniarek i położnych", a także lekarzy. To, że jak ukończą 60 lat, chcą jeszcze być czynni zawodowo. Podkreślała - zwracając się do ministra zdrowia - że trzeba stworzyć dobrą ofertę już dla potencjalnych emerytek pielęgniarek i lekarek. - Bo one chcą pozostawać w pracy, mają jeszcze trochę zdrowia i siły - mówiła Małas, tłumacząc, że nie zawsze na pracę na pełnym etacie. I nad taką ofertą, jak stwierdziła "już pracujemy". 

Czytaj więcej co powiedziała szefowa izby pielęgniarek w artykule pt:. Z. Małas o sytuacji kadrowej w zdrowiu mówiła na konwencji PiS

źródło: politykazdrowotna.com


Zobacz także:

 


Komentarze użytkowników

#1  2019.07.07 20:21:39 ~Go

Apeluję po raz kolejny-porzućcie ten 2-gi etat na pól roku,żeby się oczka takim osobniczkom jak Z.M. i spółka (M.Z.)otworzyły na rzeczywistość! Najwyższa pora zacząć się szanować i dyktować warunki pracy i płacy.

#2  2019.07.07 20:57:01 ~Ech

Czy mogę odstąpić od płacenia składek na izby, jeżeli nie jest realizowany art.84-87 Ustawy o zawodach pielęgniarki i położnej z 2011 r?

#3  2019.07.07 21:53:19 ~Piel

Tak należy przestać płacić składki

#4  2019.07.07 22:00:32 ~dypl piel

Czy ok. 80 lat temu w ustawie napisano, że pielęgniarka to nie nurse?

#5  2019.07.07 22:42:51 ~Gość

Kolejny złoty pomysł, żenada.

#6  2019.07.07 23:06:46 ~Jagoda

Jestem zainteresowana.

#7  2019.07.08 00:01:23 ~Malgosia

Która pielęgniarka po 60 ma zdrowie poszukajcie bo ja nie znam . Te co pracują nie mają zdrowia, bo straciły je w pracy zapiepszajac na dyżurach dziennych i nocnych.a lekarz śpi przykryty ciepła kołderką i ma wszystko gdzieś bo pielęgniarka czuwa .Za to nauczyciele sa zawsze pokrzywdzeni.

#8  2019.07.08 00:37:06 ~Tara

Pracujecie dalej?

#9  2019.07.08 03:12:56 ~mela

Nie nie wyrażm zgody pracować ze schorowaną emerytką dość ja za dwie zapieprzać nie będę.

#10  2019.07.08 07:15:32 ~liceum

Na emeryturze będę racowała

#11  2019.07.08 07:17:17 ~stasia

Są żli ,że emerytki będą jeszcze czynne zawodowo,a oddziałowe racują do 65 let i wiecej

#12  2019.07.08 07:26:03 ~Tak

Jest na zachodzie, że pielęgniarki emerytki pracują na pół etatu, na3/4 etatu lub umowa zlecenie ilość godzin do uzgodnienia na zobowiązanie 3 miesięczne lub małe kontrakty.

#13  2019.07.08 07:31:39 ~To będzie

Dobre, emerytki chętnie dorobia do niskich emerytur przyjdą niektóre do 5 duzurow, na 1/2i3/4 etatu i te w lepszej kondycji na cały etat.

#14  2019.07.08 07:35:43 ~-Piel

Taka starsza Pani przy pacjentach . I czy pojedyncze dyżury będzie mogła mieć .

#15  2019.07.08 07:41:58 ~Emerytki

Pielęgniarki na pewno pomogą,jezeli będą mogły uzgodnić od 5 dyżurów w zwyz. Niektóre 60 letnie są w dobrej kondycji.

#16  2019.07.08 07:44:34 ~Piel

Popieram stasia. Oddziałowe zarabiają ogromne pieniądze dlatego zębami sie trzymają stołka, a za trzymanie piel. za pysk i dokładanie zajęć i nowych procedur dostają premie i spędzają mile czas na wyjazdach integracyjnych w najlepszych hotelach w weekendy. I jest im dobrze. A my tyramy we dwie lub same z opiekunką.

#17  2019.07.08 07:48:41 ~piel

Najlepszy sposób na dożywotnią pracę pielęgniarek to niska pensja i emerytura.Aby nie zdechnąć z głodu będą resztkiem sił sunąć do placówek.

#18  2019.07.08 07:49:13 ~Paulina

Jeżeli pielęgniarki, będą mogły uzgodnić z pracodawcą dyżury godzinne np. Na 6 godzin, na 8 godzin na niektórych oddzialachod7 do 13 godziny, gdzie są toalety chorych itd. To będzie strzał w 10

#19  2019.07.08 08:01:35 ~Piel

Nie zgadzajmy sie na podwójne dyżury niech kombinują oddziałowe albo niech pracują z nami. Wszędzie są wliczone jako personel pracujący. Żaden chory nie waży 40 kg. Trzymajmy sie BHP i skończy sie niewolnicza praca

#20  2019.07.08 08:31:45 ~Młoda

Widziałam jak ostatnio taka emerytka zakładała wenflon. Masakra. Żyły jak postronki a wkłucie za 3 razem. Wzrok już nie ten. Trzeba wiedzieć kiedy zejść ze sceny. I dopiszę, tak ja wiem, też będę kiedyś stara.

#21  2019.07.08 08:32:05 ~Lea

Całkowicie popieram 1 i 2 jeżeli byśmy pracowały na 1 etat to my stawiałyśmy warunki a tak to nas nie szanują bo pracujemy za tzw ochlapy nie umiemy się poszanować przykre a do 9 mam 4 lata do emerytury i zapieprzam lepiej niż młode dziewczyny i nigdy sie nimi nie wyręczam

#22  2019.07.08 08:32:38 ~do Paulina

Do toalet to opiekun a nie emerytowana pielęgniarka. Same strzelamy sobie w kolana i to dwa na raz.

#23  2019.07.08 08:38:33 ~do 18

Strzał w plecy a nie w dziesiątkę.Pielęgniarka to może sobie uzgadniać co na obiad w domu ugotować,a nie warunki z pracodawcą.

#24  2019.07.08 09:06:33 ~Piel

To tak nie do końca nic nie możemy. Teraz możemy znacznie więcej. Nowe pielęgniarki negocjują wyższą pensję, pracodawcy się zgadzają. A mecieżyste piel pracują za free. Też tak być nie powinno.

#25  2019.07.08 09:24:55 ~Ech

Czy przy obliczaniu tego wskaźnika, uwzględniono inne zawody wykonujące formalnie lub nieformalnie, czynności zakwalifikowane do praktyki pielęgniarki ?

#26  2019.07.08 09:25:30 ~Piel

Obowiązków na ciągle dokładają tylko czekam, ażeby odejść na emeryturę. Niech szukają Wołów do pracy. Ja nie mam już zdrowia no może oddziałowe zostaną bo nigdy nie skalały się fizyczną pracą jak my. A gdzie nasze choroby zawodowe. Dźwigamy całe życie(kręgosłup), narażenie na środki dezynfekcji, choroby skóry itp nikt nad tym nie rozprawia.

#27  2019.07.08 10:13:51 ~Ja

Zamiast pracowac nad oferta dla mlodego narybku,zeby dziewczyny przyciagnac do zawodu,zeby po dyplomie podejmowaly prace to oni szykuja oferte dla emerytek.

#28  2019.07.08 10:17:41 ~Do 25

A jakie to sa inne zawody zakwalifikowane do praktyki pielegniarki?

#29  2019.07.08 10:25:52 ~Ech

A choćby parę dni temu wprowadzenie formalne higienistek w zakres pielęgniarki nauczania i wychowania (szkolnej). Czy jako sukces nie potraktowane jest to przez izby? (3 lipca 2019 Ustawa o opiece zdrowotnej nad uczniami – nowe kompetencje pielęgniarki)

#30  2019.07.08 10:25:56 ~zmiana

Emerytka może pracować w szkolnictwie rejestracji księgowości ale nie jako pielęgniarka .Przy zmniejszonych obsadach pielęgniarskich nie może być jako druga do pracy schorowana emerytka . Czy osoby które pracują z emerytką wyrażają na to zgodę , przecież biorą odpowiedzialność za ta panią i za pacjentów . Dlaczego na pracujące ciężko pielęgniarki nakładacie dodatkowy balast opieki i czuwania nad zdrowiem dyżurującej pielęgniarki. Przecież te panie na ciężkich dyżurach wysiadają psychicznie i fizycznie i o godz 21 są gotowe nie do pracy ale do przyłożenia głowy do poduszki nikt chyba nie wątpi ze to zmęczenie to przywilej wieku i nie jest raczej winą . Trzeba pracować nad tym żeby ich przyszłe emerytury pozwalały im godziwie żyć i nie musiały wracać do pracy . Zmuszanie młodych żeby pracowały za emerytki na dyżurze to nie etyczne . Jeśli emerytki chcą żeby młodzi za nich pracowali maja przecież swoje rodziny.

#31  2019.07.08 10:27:43 ~Iza

Pracuję w tym zawodzie 38 lat nie mam już ani sił ani zdrowia teraz czekam żeby odejść ucieszyć się życiem wolnością bo do tej pory byłam niewolnicą roboty w szpitalu

#32  2019.07.08 10:31:36 ~Iza

Przychodzą młode dostają czego chcą a my stare zapieprzamy z gó. ne pieniądze albo dorzucą vochłap i rób babo

#33  2019.07.08 10:44:23 ~Chciałbym

Aby pan minister zdrowia, dał możliwość pielęgniarki emerytom wybór w odrabianiu do emerytury. Chodzi o to, że niektóre po 60 wolą pracować mniej niż 12 godzin np. 6 godzin dziennie inne te co się czują na sile po 12 godzin. Wiadomo, że Dyrekcja wskazywała by oddział, gdzie przydałaby się emerytka na 6 godzin np. Oddziały zabiegowe gdzie są toalety chorych i zawiezie ie na zabieg wraz z podaniem leków o zabiegu do godz. 13 wiadomo, że by się przydały. To byłoby super byśmy były jeszcze potrzebne, na miarę swojej kondycji, bo umiejętności po 40 latach w zawodzie są.

#34  2019.07.08 11:27:51 ~Go

Czytam i nie wierzę- naprawdę nie dość Wam roboty po 40-letniej harówce? W tej sytuacji nie ma co walczyć o podwyżki i dobre warunki pracy,bo koleżanki -pielęgniarki z V Kolumny pogrzebia calkowicie nasze szanse na profesjonalizacje zawodu.

#35  2019.07.08 11:32:59 ~do 33

W opisie czynności pielęgniarki pracującej przy pacjencie podajesz toalety, wożenie chorych, itd.Dlaczego za toalety pacjentów i tam takie inne czynności, wykonywane przez osoby nie posiadające szkoły medycznej i ustawowej zgody, państwo z art.84-87 Ustawy o zawodach pielegniarki i położnej, nie egzekwuje sankcji karnych, wszędzie tam gdzie jest pacjent?

#36  2019.07.08 11:32:59 ~do 33

W opisie czynności pielęgniarki pracującej przy pacjencie podajesz toalety, wożenie chorych, itd.Dlaczego za toalety pacjentów i tam takie inne czynności, wykonywane przez osoby nie posiadające szkoły medycznej i ustawowej zgody, państwo z art.84-87 Ustawy o zawodach pielegniarki i położnej, nie egzekwuje sankcji karnych, wszędzie tam gdzie jest pacjent?

#37  2019.07.08 11:35:23 ~do 33

Czy zgodnie z formalnym opisem posła czy senator, każdy kto nie ma ich uprawnień może głosować w parlamencie?

#38  2019.07.08 11:35:24 ~do 33

Czy zgodnie z formalnym opisem posła czy senator, każdy kto nie ma ich uprawnień może głosować w parlamencie?

#39  2019.07.08 11:53:36 ~Ona

Ja pracuje z wielona emerytkami i sa ok nie ma problemu

#40  2019.07.08 12:08:10 ~Adam

Coz za dobre panstwo pozwala pracowac na emeryturze a idioci sie ciesza, masakra. Zapier. 40 lat i zamiast odpoczywac to beda ryc jak dziki a zus zaciera rece bo kaske zbiera. Zero szacunku do siebie

#41  2019.07.08 12:14:02 ~oby nie

Polityka senioralna znaczy tyle że senior będzie opiekował się seniorem .Jakie uzgadnianie godzin pracy? , znam miejsca pracy ,gdzie emerytki mają 20 dyżurów 12 godzinnych to już nosi znamiona znęcania się nad osobami które nie są wstanie rozeznać swoich możliwości.

#42  2019.07.08 12:14:55 ~do 40

100/100

#43  2019.07.08 12:34:25 ~Piel

Możnaby było pracować na stołku jak oddziałowa ale orać przy łóżku wybaczcie nie. Ja mam jeszcze 2 lata i nie wiem czy dociągnę bo kręgosłup odmawia posłuszeństwa. A tabl. na okrągło bo inaczej bym do pracy nie poszła. Oddział zabiegowy to nie przelewki.

#44  2019.07.08 13:58:15 ~Emerytka

Super będę dorabiac.

#45  2019.07.08 14:44:36 ~Do 44

W DPS.

#46  2019.07.08 15:08:29 ~do 44

Tylko gdzie? Stanowiska pielęgniarskie w szkole ustawowo oddano higienistkom. To kilkadziesiąt miejsc pracy.

#47  2019.07.08 15:09:24 ~do 46

Przepraszam, miało być kilkadziesiąt tysięcy.

#48  2019.07.08 18:20:42 ~Zbyszek

Do 22 A ty nie jesteś odpowiednio wykwalifikowaną pielęgniarką żeby robić toaletę chorego ? Jak sama nazwa mówi pielęgniarstwo jest miedzy innymi od pielęgnacji chorego , a nie tylko od pracy papierkowej .

#49  2019.07.08 18:33:05 ~misia

Ja po 40 latach odeszłam na emeryture. Mogłam pracowac dalej ,ale podziękowałam. Jestem nareszcie w miare wolnym człowiekiem. Ostatnio bedac na SOR z c złonkiem rodziny na nocnym dyżurze pracowały panie będące dobrze po 60 tce. Widac było zmęczenie na ich twarzach i zastanawiało mnie dlaczego nie śpią spokojnie w swoim łóżku tylko resztkami sił biegały pomiedzy pacjentami , przesuwały łóżka. Hobby czy marna emerytura?

#50  2019.07.08 19:26:40 ~Piel

Do zbyszek. Nie wiem co "ty" tu robisz. My Pięlęgniarki wiemy kto jest od czego. Powstał nowy zawód nazywa się opiekun medyczny właśnie po to, aby Pięlęgniarki wykonywały czynności aseptyczne. Próżno tłumaczyć.

#51  2019.07.08 19:36:50 ~Funia

Wow,i jak zwykle izbowe pomyślały o sobie! będą emerytkami i kasę z izb będą ciagnąć! przekonane już o kolejnej kadencji.

#52  2019.07.08 20:44:16 ~lic.piel.

W moim DPS pracuje pielęgniarka77-letnia, psycho-fizycznie bardzo sprawna i nie myśli o zakończeniu pracy zawodowej.Mowa o Państwowym Domu Pomocy Społecznej w Katowicach.

#53  2019.07.08 21:04:47 ~lic.piel.

Zapraszam do DPS-PRZEKONACIE SIĘ KOLEŻANKI Z JAKIM ZAANGAŻOWANIEM I EMPATIĄ PRACUJĄ PIELĘGNIARKI 50 PLUS.MOTYWACJĄ ZAPEWNE NIE SĄ GŁODOWE ZAROBKI.

#54  2019.07.08 21:23:09 ~Gg

Jest czas pracy i czas emerytury niestety trzeba zejść ze sceny

#55  2019.07.08 23:00:28 ~do 49

Strasznie smutne, przykre , niesprawiedliwe, krzywdzące

#56  2019.07.09 02:07:10 ~plg

Wspomniała 1 z pielęgniarek , że nie zachęca się młodych pielęgniarek do zawodu. Otóż więcej przywilejów mają młode niż starsze pielęgniarki .Pracuję na oddziale gdzie został przyjęty młody personel .Nie powiem byłyśmy bardzo zadowolone. Super ,jest komu pracować .Oczywiście do czasu. Kiedy młode koleżanki pozachodziły w ciążę ,znowu została nas garstka . Odeszły z pracy po zajściu w ciążę . Drugi ,trzeci tydzień . Jak wiemy kiedyś zachodziłyśmy w ciąże , chodziłyśmy z brzuchami prawie, że do porodu . Po 4 miesiącach wracałyśmy do pracy. Dzisiaj swoich koleżanek nie zobaczymy prawie dwa lata . Dzięki Bogu mamy koleżanki emerytki . Nie szkodzi, że są wolniejsze . Wolę te wolniejsze ,doświadczone, niż te na zwolnieniach i macierzyńskich . Oczywiście nie mam nic do zarzucenia ,pielęgniarki też chcą mieć dzieci. Wreszcie pielęgniarki zaczęły dbać o własne zdrowie . Pielęgniarstwo już nigdy nie podniesie się z kolan . Zbyt późno o nas pomyślano.

#57  2019.07.09 02:35:03 ~do 56

Pielęgniarstwo właśnie podnosi się z kolan,młode dziewczyny nie tyrają w ciąży tylko mają 2 lata przerwy.

#58  2019.07.09 06:29:56 ~Go

Do 56-kilka moich koleżanek, ktore pracowały w ciąży na oddziale poroniło z tego powodu,dwie ambitne urodzily cięzko chore dzieci(z zespołami wad mnogich-jedno żyje jako dorosła kobieta,wymagajaca opieki 24h/dobę, drugi chlopczyk zmarł w wieku 10 lat).Zespół liczyl 36 pielegniarek.W ciazy praca w szpitalu jest niedopuszczalna! I młode mają iść na zwolnienie w tym stanie,a nie narażać dziecko na choroby i cz.szkodliwe.

#59  2019.07.10 09:17:49 ~Piel.

Zero empatii, zrozumienia starszych wypracowanych pielęgniarek jak jej nie wstyd z taką propozycją wychodzić! Celowa zaniżają nam emerytury za tak ciężką pracę by dalej do roboty! Hańba!

#60  2019.07.10 09:20:22 ~do 56

Bez podziałów ! I nie dziwię się, że młode uciekają ze smrodów i zakażeń podczas ciąży i gdy mają małe dzieci to odpowiedzialność za nie!

#61  2019.07.10 09:21:59 ~piel.

Do 49 emerytura nędzna to na pewno a u niektórych pazerstwo (nie muszą)

#62  2019.07.10 09:23:37 ~do 46

W szkołach też braki pielęgniarek i to tylko na pozór lekka praca ( stanowisko samodzielne! )

#63  2019.07.10 09:24:21 ~do 52

I pewnie tam pozostanie pilnuje miejsca, chore!

#64  2019.07.10 09:27:27 ~Piel.

DO 1 mądry apeli odzewu brak

#65  2019.07.10 09:28:14 ~od 64

Mądry apel i odzewu brak - poprawiłam

#66  2019.07.10 14:28:14 ~Piel

Panie z IP szykują sobie stołki na emeryturę . I tyle w temacie.

#67  2019.07.10 17:20:45 ~Ewa

Jeśli ktoś ma potrzebę, siłę, chęć nadal pracować to jego prawo i wola.Za rządów PO pielęgniarki miały odchodzić na emeryturę w wieku 65 lat.

#68  2019.07.21 16:17:23 ~iza

Do9.Na razie to zapieprzają za Ciebie,bo ty jeszcze nic nie umiesz oprócz mielenia ozorem.Mają 23 lata miesiąc po obronie dyplomu byłam już sama na dyżurze nocnym bo nie było obsady a was teraz to strach zostawić na 10 min.

#69  2019.07.21 16:21:26 ~ola

Do#9.Za lat 30 to z tobą też młody personel nie będzie chciał pracować bojąc sie że się upracują.

Dodaj komentarz